Toukovauvat-07 TAMMIKUU

Vaniljatädille: onpa inhottava tilanne. Mulla on yksinhuoltajakaveri, jonka vauva on nyt 3-viikkoinen. Kaverille tuli heti rintatulehdus, joka on uusinut antibioottikuurin aikana kahdesti, eikä näytä paranevan. Hän on joutunut laukkaamaan päivystyksessä ja lääkärissä asian takia, eikä ole pystynyt ottamaan vauvaa mukaan. Me kaverit ollaan tarjouduttu katsomaan pikkuista aina tarvittaessa (hänellä ei asu vanhempia tai sukua lähellä ja isä ei ole edes nähnyt vauvaa). Minä en nyt päässyt apuun, koska en halunnut mennä tartuttamaan flunssaa vauvaa, mutta kaksi muuta kaveria on olleet siellä pikkuisen seurana. Tuo äiti on kovin kiitollinen avustamme.
Toivoisin sinullekin samanlaisia ystäviä! :hug:
Toivottavasti löydät hoitoapua!

Minäkin luin Kaksplussasta asiasta. Eikö se ollut niin, että isä voi olla ainakin 4 päivää kotona, jos äiti on sairas eikä voi hoitaa lasta?
 
Hei! Maijalla oli tänään 8kk neuvola ja strategiset mitat 71 cm ja paino 8650g (6kk 68 cm ja 7950 g). Tulen myöhemmin lukemaan muiden kuulumiset, mutta Vaniljatädille sympatiat nyt samantein! :hug: Onpa tylyjä tuttavia sinulla, luulisi, että edes muutama päivä olisi järjestynyt tyyliin päivä per apulainen. Toivottavasti saat muualta apuja, esim kunnalliselta puolelta kuten Minnihiiri ehdotti.

Nyt kahville!
MrsJ. ja Maija
 
Aamulla kirjotin ettei oo menkat vielä alkaneet..no nyt on..

Vaniljatädille minultakin :hug: unohtui viime kirjotuksesta pois. Ikävä tilanne kertakaikkiaan. Jos mä kieltäytyisin tuollaisessa tilanteessa auttamasta niin en kyllä sen jälkeen kehtais itse olla mitään apuja pyytämässä.

Ihania kuvia olitte laittaneet! :heart:

Mulle tuli hieman huono omatunto kun luin Tirlittanin miehestä, kun niin ahkerasti kotia ja lapsia hoitaa. Päätin siis tänään lääkitä huonoa omaatuntoani hieman. Aamulla heti ensimmäiseksi laitoin pyykinpesukoneen päälle, sitten mun touhut keskeyty hetkeks kun sisko tuli yllättäen kahville. Kun sisko lähti pistin Konstan nukkumaan ja siistin kodin. Kun Konsta heräs niin lähdettiin vaunuilla kauppaan. Sitten tultiin kotiin ja tein ruuan valmiiksi, tiskasin ja ripustin pyykit kuivumaan. Ostin kaupasta vielä viinerit niin voidaan sitten ruuan jälkeen keittää kahvit ja syödä ne. :) Nyt on toivottavasti miehen kiva tulla kotiin kun on siistiä ja ruoka valmiiksi tehty ja jotain herkkuakin varattuna raskaan päivän jälkeen.
On tässä ote päässy viimeaikoina lipsumaan ja miehelle tullu usein soitettua että voitko käydä kaupassa töitten jälkeen tai sitten en oo ehtiny tehdä ruokaa valmiiksi kun oon touhunnu omia juttuja. Kuitenkin jos itse kävis töissä ja toinen ois kotona niin todella arvostaisin sitä että koti ois siisti ja ruoka valmiina kun tulen kotiin.

Konsta nukkuu ja kaikki hommat tehty. Taidan siis mennä lukemaan hetkeksi kirjaa. :wave:
 
vanilja tädille :hug: voisko kodin hoitaja tai joku mll lapsen vahti tulla teille?

ja tänään tuli pojalle korvien putketus aika!!soitin maanantaina saikun korvapolille ja tirisin tilannetta ja taisinpa jyristäkin ja polkea jalkaa lattiiaan...jes.olen tosi ilonen ja koko muu perhe on kans.

esikoinen (7lk)tuli kesken koulusta,mahaa vääntää jne.täälläpäin riehuu nyt oksennustautia.kun vaan pysys poissa.

meidän sälli nyt reilu 10kk painoa sen himpun verran yli 10kg ja pituus 73cm.korjattu ikä ois jotain 8kk kieppeillä.ryöminy jo pitemmän aikaa ja kerkee jokapaikkaan,kirjahyllyyn,verhoihin,ihan kaikkeen mikä vaan on käden ulottuvilla.
syö karjalanpiirakoita(jouluna oppi)raejuustoa,jukurttia,1v.kaupan jutut(pitää hieman muussata)ja pullaakin on makustellut.harjottelee lasista ja nokkamukista juomista.elovena puuroa tykkää syödä marjasoseen tai pakasteesta otettujen marjojen kanssa.ja pipareita tykkäs natustella joulun aikaan.eli pikkuhiljaa siirrytään kotiruokaan.nyt menee kaksi liha ruoka ateriaa/pvä,lisäksi aamupuuro ja välipalat ja nan maito.
saunassa meilläkin poju ammeessa polskii,isin hommia on tuo.minä sit kuivaan ja puen.
töihin palaan 13.2.08.poju menee perhepäivähoitoon.teen 3-vuorotyötä.isänta yleensä päivätyötä,jos ei tule extraa.
menkat alko ennen kuin vauva kotiutui teholta ja meillä isukki mennee "salvaukseen"kuhan aika koittaa. :whistle:
meilläkin ois siirrettävä poju isompaan auton turvaistuimeen,pitää vaan eka pestä,on päässyt likaantumaan varastossa.meillä joku besafe kid tai sinnepäin toi istuin,oisko joku britaksilta...
kohta alkaa sydämen asialla joten hellurei ja hellät tunteet :heart:

himmeli
 
Olen ollut varmaankin liian touhukkaana joululoma-aikana kun heti iski maanantaina miehen palattua töihin ihan kamala lorvikatarri. Voisin nukkua ihan koko ajan |O
Mitään en saa aikaiseksi, no sittenpähän on aikaa notkua täällä hyvässä seurassa :)

Kiitos StiinaS ja Elli Etikka maissinaksu selvityksestä. Täytyy tarkastaa kotikaupan hyllyt seuraavalla kauppareissulla.

Uskomaton painonpudotus parasta aikaa, onneksi olkoon! Hm, otetaan harkintaan itsekin pieni paasto kevään korvalle. Antaisi varmaan hyvän sysäyksen painonpudotukseen ja muutenkin ravintotottumuksiin.

Turvakaukalossa matkustetaan meillä vielä. On kyllä jo niin nafti, että pikapikaa on mentävä ostoksille..tai sitten täytyy Maijaa pyytää koukistamaan polvia :LOL:

Menkat eivät ole alkaneet, johtunnee tiheästä imetyksestä. Empä niitä kyllä yhtään kaipaakkaan.

Töihin olen palaamassa kesäkuun alussa. Mies jää sitten kesäksi hoitovapaalle ja Maija aloittaa kunnallisen päivähoidon elokuussa. Oliko se Tirlittan kun rohkeni myöntää, että töissä on kivaa? Minulla on myös vähän samat fiilikset, jo hieman odottelenkin töiden alkamista vaikka mukavaahan tämä on Maijan kanssa kotosalla ollut. On vain niin mukava työ ja työkaverit :)

Jotain muutakin piti kommentoida, mutta jo unohtui. Seuraavalla kerralla sitten. Voikaa hyvin!


 
Heippa vielä iltamyöhään :)

Tuosta turvaistuimesta tuli mieleen vielä, kun meillä on sellainen vanha Aktan istuin, se on tietysti jo aika vanha, joten en tiedä laitanko sitä enää Maijalle... Kaukalossa tosiaan nyt vielä menee ihan hyvin. Ja niinkuin Minnihiiri sanoi, niin voi olla kyllä meillekin paljon parempi tuolle 9 tunnin ajomatkalle ottaa kaukalo ennemmin kuin istuin! Isäni lähtee meidän mukaan, mikä on tosi kiva juttu :heart: Me ollaan niin kovin läheisiä isän kanssa, ja minusta on kiva, että hän pääsee hiihtämään ja rentoutumaan, tykkää kovasti olla tuolla pohjoisessa :) Äitipuoleni on silloin Amsterdamissa, joten siksikin on hyvä, että isi lähtee meidän kanssa, ei ole kiva olla yksinkään. Viikolla 5 ollaan suunniteltu menevämme.

Minä kävin tänään Maijan kanssa vielä illalla vaunuttelemassa, olipa se mukavaa! Tuntui kyllä tosi kovasti jaloissa, varsinkin ylämäessä. En ollut kyllä kauaa, ihan vain 30min. enkä mennyt hurjaa vauhtia.

Käytiin tuossa saunassakin koko perhe, esikoinen tosin oli uintitreeneissä. Hänellä alkaa muutenkin olla nyt sellainen ikäkausi, että tykkää käydä yksin saunassa... Meillä alkaa kohta nämä murkkuikäisten huolet ;)

Paasto on tosiaan sujunut yllättävän hyvin. Odotin ehkä enemmän vastoinkäymisiä ja jotain "kauheaa", mutta tämä on minulle ollut kyllä todella positiivinen kokemus! Suosittelen kyllä :) Itselläni on tosi kevyt ja jaksavainen olo, iho on paljon parempi ja jotenkin vain tuntuu niin kevyeltä :D Tuo painohan nyt tosiaan on tippunut aikalailla, mutta tulee kyllä takaisin kun alan taas syömään :p Eli laihdutuksena tämä ei mene :D Mutta jos tästä tosiaan saisi sellaista pontta ja motivaatiota painon todelliseen pudottamiseen ja ruokaremonttiin, niin se olisi hieno juttu! Nyt ainakin väläyksenä olen nähnyt, mitä voisi olla tulossa, kun paino putoaa :D

himmeli ihana kuulla teidän kuulumisia :hug: :) Toivottavasti teille ei oksutautia tullut :x Se on ehkä ärsyttävin ja rasittavin tauti mitä tiedän...

Helinä-83 oli ollut ahkera, hienoa :hug: Hirmuisesti olit saanut päivän aikana tehtyä! Oli miehesi varmasti onnellinen ja otettu :)

StiinaS, ihana pikku vesipeto kuvassa :heart:

ellietikka, löysitkö mitään kivaa alesta? :)

Ja nyt pää lyö tyhjää, kun en enää muista mitä edellisellä sivulla kirjoitettiin... :ashamed: Eli eipä sitten muuta :D

Ai niin, meillä alkaa ensi viikolla taas muskari =) Tulevana keväänä on 10 kertaa, ihanaa päästä taas Maijan kanssa kaksistaan jonnekin! Jospa nyt pääsisimme vaunuilla sinne menemään! Pari kertaa jo varmuudella tiedän, että missataan, mutta eihän niille päällekäisyyksille mitään voi :/

Nyt öitä :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
kiitos heti alkuun mennis kiina informaatiosta.oli hauska lukea sun kokemuksista sieltä.itse en kans osaa kuvitella että sinne muuttaisin,mutta kyllä siellä aina jaksaa viikon olla shoppaamassa.sama juttu se oli meilläkin,että vaatteita tahto olla itelle aika vaikea löytää,vaikka en ole kuin 168cm.mutta niinku lasten vaatteet ja sellaset meni hyvin kaupaksi.vaikka ihan pienten vauvojen vaatteet oli sellasia et niissä oli haara osassa sellanen reikä,ne ei vissiin vaippoja pidä vauvoilla siellä?ja se kieltämättä oli rasittavaa se tinkaaminen,kun niistä olis ollu valmis maksamaan sen ihan normaali hinnankin,kun niin halpaa siellä oli.se ei kans oikeen mua viehätä.mutta saapa nähä millanen kohde tämä kanton-hong kong on sitten.viehättääkö samallalailla kuin peking.musta siellä kiinassa oli kans hurjaa se pyörä homma.niin paljon pyöriä.rikshalla oli kans kiva huristella!sitten ne kiinalaisten aamuiset puisto jumpat =)
 
vitsi,kun tää koneen käyttö taas tökkii....kirjoitin pitkät tekstit tuohon aikasempaan viestiin ja sitte poistin puolet viestistä.plaah. :kieh: |O
ei kun uudestaan kirjoittaan,muistas vaan mitä piti kirjoittaa.

niin mennis.täällä kans herätty samaan aikaan.ja neiti myös ulkona ollu jo pitkän aikaa päikkäreillä.uunia tässä samalla lämmitän myös.

isommat kersat tuolla hajottaa huoneitaan,joku ihme kausi taas menossa kun kokoajan ilkeilee ja tappelee,ei jaksa sitte aina puuttua niitten tekemisiin.ärsyttää :kieh:

meillä jessi ollu jo toista kk turvaistuimessa,kävi se kaukalo pieneks,tai ne vyöt jäi liian lyhyeksi.tuo uusi istuin menee aika kauan aikaa ja voi pitää joko kasvot tai selkä menosuuntaan,musta hyvä niin.olen ollut kyllä tyytyväinen.tässä kuva millanen se on,väri vaan tummempi meillä.

http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Akta_Cosmic_Greg.jpg

mutta nyt uunia tarkisteleen

virpi ja jessi 8kk
 
Virpi, olin vuoden tosiaan Kiinassa ja en käynyt kertaakaan kattomassa aamulla puistossa Taijita. :LOL: Hyvä minä! Minkäs sille voi, kun tykkää aamulla nukkua pitkään. :whistle:

Juu Kiinassa ei juurikaan vaippoja käytetä. Varmaan suureksi osaksi ihan hinnan takia. Paikallinen tulotaso kun ei päätä huimaa ja kaikki länsimaalainen kuten vaipat maksavat heille paljon. Kyllä kaikki joilla vain varaa vaippoihin oli niitä melkein käytti. Itseä lähinnä etoi ne halkiohousut, kun jossain kaupan lihaosastolla mukulat lorottelivat pitkin kaupan lattiaa. :x Mut kyllä sieltä ihan normi lastenvaatteitakin löytyy, kun jaksaa vain etsiä.

Toivottavasti teillä tulee hieno Kantonin/Honkkarin reissu. Tuo eteläinen Kiina on varmasti ihan erilaista kuin Pekingin seutu ja itse ainakin tykkään kantonilaisesta ruuasta. Honkkari nyt on sitten ihan kuin eri maa varmasti ihan historiansa takia.
 
Tätä mietin, koska meidän tyttö osaa nukkua päikkärit vain ulkona. Pukiessa saattaa känistä, mutta vaunuihin ja ulos päästyään rauhoittuu heti ja nukahtaa. Jos pakkaset muuttuu jossain vaiheessa tosi napakoiksi, en uskalla tyttöä kyllä ulkona nukuttaa. Pinniksessä vaan reuhuaa ja jumppaa ja lopulta itkee väsyessään liikaa, vaunuihin ei nukahda - sama meno päällä - sisällä oikein millään. Huuto on lohduton, kun ei pääse ulos nukkumaan. Mikä avuksi? Onko teillä kokeneemmilla neuvoa sisällä nukuttamiseen? Kiitos. :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmiäisen äiti:
Tätä mietin, koska meidän tyttö osaa nukkua päikkärit vain ulkona. Pukiessa saattaa känistä, mutta vaunuihin ja ulos päästyään rauhoittuu heti ja nukahtaa. Jos pakkaset muuttuu jossain vaiheessa tosi napakoiksi, en uskalla tyttöä kyllä ulkona nukuttaa. Pinniksessä vaan reuhuaa ja jumppaa ja lopulta itkee väsyessään liikaa, vaunuihin ei nukahda - sama meno päällä - sisällä oikein millään. Huuto on lohduton, kun ei pääse ulos nukkumaan. Mikä avuksi? Onko teillä kokeneemmilla neuvoa sisällä nukuttamiseen? Kiitos. :flower:
Meillä myös näin, eilen just yritin saada sisälle nukkumaan kun laiskotti pukea ulos
:ashamed: Melkei tunnin höyrysi sängyssään ja lopulta puin ulos niin nukahti heti ja nukkui kolme tuntia. Että ei sais laiskottaa :D Yleensä kyllä nukkuu ulkona lähes aina, se on vaan jännä et illalla sitten kyllä sänky kelpaa mainioisti. Vien sen vaan sinne ja annan tutin suuhun ja rätti käteen ja kohta jo nukkuu.

Nyt jotain touhuileen, tulin vaan kuulumisia lukemaan :wave:
 
Helmiäisen äiti: Uudenvuoden aikaan oli täällä kovat pakkaset niin yritin kans taistella sisällä nukuttamisen kanssa. Ei alkanu sänkyyn sitten millään nukkumaan. Sit hoksasin tehä niin että sisävaatteissa laitoin vaunun makupussiin, pipo ja tumput päälle ja sit vielä peitellä oikein hyvin sinne. Minutin verran ulkona pukkailin et nukahti ja sit otin vaunut sisään, avasin peitot ja peitteet kokonaan ja jätin eteiseen nukkumaan. Melkein yhtä hyvät unet saatiin. Pikkusen jäi vaan lyhyemmäksi ku normaalisti kun eka kerran havahtu ravottaan silmiä niin vissiin ihmetteli et missä on ja heijaamalla ei enää nukahtanu uudestaan niinkuin normaalisti. Näin me kokeiltiin...

Eilen saatiin masuvauvan veriseulan tulokset jotka oli normaalit. Huh ja helpotus kun olin niitä niin kovasti odottanut pelonsekaisin tuntein. Silloin Nooraltahan me jäätiin "kiinni" siinä ja käytiin ne lv-punktiot ja ultrat. Nyt saa jatkaa tätä raskautta hieman keveimmin mielin =)

Turvaistuimesta: Me ostettiin Nooralle Britaxin two way elite. Oli oikeestaan ainut vaihtoehto meille koska meillä se tulee olemaan asunto-auton selkämenosuuntaan paikalla lantiovyöllä kiinnitettynä sekä selkömenosuuntaan henkilöautossa. Tuo istuin oli ainoa joka soveltu siihen. Hintaa jäi alennusten jälkeen 202 ? menee kuitenkin oikeestaan koko lapsuuden kun on hyväksytty 25 kg asti.

Nyt taidan kaivaa kirjaston pussista itelle luettavaa ja asettua sohvalle siihen asti ku Noora herää päikkäreiltä.
Mukavaa talvipäivää kaikille :wave:

Kojo, Noora 8kk ja möykkis rv 15
 
Meilläkin on päikkärit vähän menny nyt huonosti kun sisällä pitäny nukkua :kieh: nyt on kova räkätautikin päällä,yskii ja nenä vuotaa :'( inhottavaa.nukutan sisälläki vaunuissa,mut en tietenkää pue ulkovaatteita päälle :D kyllä tuo nyt niihin nukahtaa,mutta ei oo nukkunut yhtään pitempiä unia nyt sisällä.puoli tuntia nukkuu 3-5kertaa päivän aikana.koko ajan väsynyt meinaa olla ja varmaan tuo flunssakin sitä väsyttää nyt.
huoh mullekkin flunssa pukkas päälle ja esikolla kans....vielä jos sillekkin se rokko tulee niin argh me ei päästä mihkään pitkään aikaan :headwall: alkaa nää kotiseinät kaatua päälle. mulla olis tänään jumppa ja meen ellei olo nyt oikein huonoks muutu :)

ja menin minäki niistä menkoista huokailemaan ettei oo näkynyt niin nyt on :kieh: eipä ollu ikävä!! :LOL:

Parasta aikaa tosi hienosti sulla paasto mennyt :flower: koska se oikein loppuu? :D hih aivan ihmeissäni mietin miten joku jaksaa...heh mulla kun oli jo yöllä nälkä :whistle: niin ja imetyksen lopetin nyt sitten kokonaan että eipä tarvi edes haaveilla yösyönnistä ! vaikka en mä kyllä tällä kertaa yöllä käynyt jääkaapilla imetysaikana niiku esikon aikana kävin :ashamed:

mut nyt ei muuta,meen viihdyttämään pikkumiestä ettei se hermostu...isompi päikkäreillä! :wave:
 
Ulkona nukuttamisesta
Meillä kanssa tyttö nukkuu vain vaunuissa ulkona ja samaa täällä pohtinut,
että mitenköhän sitten, kun pakkaset pamahtaa oikein kunnolla. Lääkärineuvolassa sitä ääneenkin aprikoin lekurille ja se tuumas, että heillä on nukkunut lapset -30 asteessa ulkona, että hänestä se on vaan vaatetuskysymys. :D Eli taidanpa minäkin aika kylmillä tuolla nukuttaa. Parveke, kun on lasitettu niin ei huikukaan sinne käy. Ja sit kun jonkun viltin laittaa vielä kuomun päälle, niin ei sieltäkään pääse kylmä tupaan.
Tosiaan tyttöhän on meillä kipeenäkin nukkunut koko ajan ulkona. Kuumetta ei ole ollut ja en toki kuumeessa ulos laittaisikaan. Ulkona on hyvä hengitellä raikkaassa ilmassa. =)

Turvaistuimista
Ostettiin tytölle se Britaxin Two-Way-Elite. Miehen sisko sitä suositteli ja eipä jaksettu sen enempi pähkiä. Hyvää, että menee kaikenlaisilla vöillä ja miten päin vain. Tuolla se odottaa, että neiti saavuttaisi yhdeksän kilon painon.
 
Minnihiiri: Huomenna lähdetään sinne Dubain matkalle, kovasti jännittää, miten lentomatkat sujuvat pikkuisen kanssa. Olisi varmaan meilläkin sujunut ihan hyvin 4 kk ikäisenä, mutta nyt on vähän eri juttu, kun poitsu liikkuu niin paljon. Se on vielä luonteeltaan sellainen touhottaja, että ei halua olla paikallaan hetkeäkään. Ja sylissä ei tahdo istua hetkeäkään rauhassa, vaan haluaa koko ajan päästä hyppimään. Istu siinä sitten 6 tuntia vauva sylissä! Päiväunet on tosiaan välissä. Sekin vähän arveluttaa, koska vaavi ruukaa nukkua kaikki päiväunensa ulkona ja nukahtaa vain vaunujen heijaukseen. No, ei muuta kuin kärsivällisyyttä mukaan... :)

Helmiäisen äiti: ulkona nukutan minäkin kaikki päiväunet. Täällä Oulussa on nyt ollut yli -10 asteen pakkasia (ei onneksi enää ), joten on pitänyt laittaa pikkuinen nukkumaan sisälle. Meillä se nukahtaa aina ulkona vaunujen ollessa liikkeessä, koska käyn joka kerta kävelyllä. Siksi sisälläkin täytyy tehdä nukutus vaunuja heijaten. Vauva kyllä nukahtaa, mutta unet on tosi lyhyitä - yleensä vain 0,5-1 tuntia. Vauva tuntuu olevan väsynyt heti silloin, kun herää unilta, ja on väsyneen oloinen koko päivän. Lyhyiden päiväunien takia se pitää laittaa illalla yöunille tuntia normaalia aikaisemmin. Niin se vain on, että jos pikkuisen totuttaa nukkumaan ulkona, se pitää nukuttaa sinne aina (jos vain voi, pakkaset eri asia). Joskus kun mua laiskottaa ja annan sen nukkua sisällä, totean kuitenkin jälkikäteen, että olisi pitänyt laittaa se ulos. Samalla sitä paitsi piristyy itse, kun käy ulkoilemassa.
Itse pidin joskus vauvaa ulkona nukkumassa, kun pakkasta oli lähemmäs -10 astetta, ja unet olivat katkonaiset. Nyt oon pitänyt rajana sellaista -7 astetta.

Meidän poitsu on alkanut pelätä jumppapalloa! Outo juttu. Jos sen vie pallon lähelle, se säikähtää ja alkaa itkeä. Mikähän siinä pelottaa...

Me siis lähdetään huomenna ulkomaille - hauskoja vauvahetkiä teille siksi aikaa! :)

Biologi ja poika, 7 kk 2 vko
 
tänään on ollut niin kiirus, että vasta ensin kerran koneelle ehdin...
Biologi hauskaa matkaa teille, kyllä se lento onnistuu, ja ei lapsilta tarvi täydellisyyttä vaatia, ja kuulin eräästä isästä joka jakoi ennen koneen nousua vieruskavereilleen korvatulpat sanoen että ei pysty lupaamaan, että lapsi viihtyy lennolla ja itkua ei tule ;) , ei ollut kukaan kehtanut valitella. Käsimatkatavaroihin vaan herkkuja ja leluja, ja muuta evästä.

Sisälle nukuttamisesta, minä laitan Helmille usein päikkäreille jos sisällä nukutaan pullon matkaan, kun hän ei tuttia syö. Ennenkuin sitä itse osaa pitää, saa sen peitoilla tuettua.

Parasta aikaa sie olet tehnyt sen! eikös viisi päivää ole jo takana. Aivan upea suoritus :flower: .

Kojo ihana kuulla, että teillä on asiat mallillaan =) .

Mie vaihdoin eilen Helmille ratas osan yhdistelmiin, ja heti kyllä viihtyi siellä, rattaiden käsijarru rupes temppuilemaan, joten mies käy tänään töistä tullessa hakemaan uuden vaijerin.

Vielä en ole saanut pakattua, pitäis nyt ryhdistäytyä, perjantai illalla kaikki pitäis olla valmiina.

Meillä Helmi kun on normaalisti kova vatsainen, niin syötin parina päivänä hänelle sitä Muksu puuroa jossa on luumua, nyt neidillä kakka sitten lentää niin, että pimpura ja pylly punoittaa, sinkkivoidetta olen laitellut :eek: .

T:MInnihiiri
 
Rentouttavaa reissua teille biologi! Meidän poika on samanlainen vipeltäjä, joten voin uskoa että hieman jännittää miten lento menee, mutta tosiaan kärsivällisyyttä matkaan mukaan, niin eiköhän se siitä. :) :wave:

Konsta kanssa nukkuu päiväunet vaunuissa. Ekat päikkärit nukkuu aina sisällä omassa sängyssä tai meidän sängyssä mun vieressä. (niinkuin tänään kun nukuttiin yhdessä päikkärit :heart: ) Ekoille päikkäreille mennessä poika on aina niin väsynyt että nukahtaa ihan hyvin kun vaan vie sänkyyn ja laittaa tutin suuhun tai antaa unimaitoa. Toisille päikkäreille nukuttaminen onkin sitten vaikeempaa ja meillä onkin sellainen hätävara, että jos ei ulos jostain syystä päästä eikä sänkyyn suostu nukkumaan niin nukutan matkarattaisiin. Tuota keinoa käytettiin aika paljon kun poika oli nuhassa eikä meinannu nukkumisesta tulla mitään.

Konsta nukkuu tällähetkellä ulkona vaunuissa. Käytiin tuossa vaunuilla kaupassa kun kahvi oli loppu ja ihan pakko oli kahvia saada. Piristää kyllä ihanasti pieni ulkoilu.

Meille tuli postissa kutsu vauvakirkkoon. Olis kyllä kiva mennä jos vaan saan miehen suostuteltua lähtemään. Konsta varmaan tykkäis kovasti.

Parasta aikaa: oot kyllä aika sissi kun oot noin upeesti paastosta selvinny. Ilmeisesti paasto sitten sopii hyvin sun keholle. Aiotko ottaa ihan tavan tuosta? Mä en oo vielä saanu aikaseks hakea sitä detox-kuuria mutta mielessä se on kokoajan ollu.

Kojo: onneksi olkoon normaalista veriseulan tuloksesta! :hug: :flower:

Mulla iskee matkakuume kun luen teidän matkatarinoita. Ihan turha kyllä haikailla loman perään kun nyt meillä on tuo talonrakennusprojekti ykkösenä. No kesällä sitten Naantalin muumimaahan.. :LOL:

Johan sitä on tullu tässä naputeltua ja kahvikin on jo juotu, joten ruuan laittoon siis. Kirjotelkaahan ahkerasti ystävät! :heart:
 
heipa hei kanssa sisaret,
taas sää on plussan puolella ja näikö nyt lumet lähtee kun niin suunnittelin vauvapulkan ostoa tytölle kun teillä kaikilla on niin hienot pulkat :)

ulkona nukkumisesta meillä on ollut ihan sama ongelma, nukutaan vaan ulkona päivällä. ja ollaan harjoiteltu väsymiseen saakka sisällä nukkumista, koska aina nyt vaan ei pääse ulos nukkumaan (kova pakkanen, kyläily yms) mutta mutta... tossa pari viikkoa sitten kokeilin pitkän tauon jälkeen omaan sänkyyn nukahtamista. tehtiin perusteelliset rutiinit, unipussiin tyttö, sylittely, sitten käydään yhdessä läpi muutama pehmolelu ja juttelen: "pupu on väsynyt ja menee päiväunille", "hiiri on väsynyt ja menee päiväunille" ja ihan tyytyväisenä jää yksin sänkyyn nukahtamaan, välillä vielä vauhti päällä ja pitää käydä kääntämässä masulta kyljelleen (nukahtaa paraiten). välillä menee 10min tai joskus 1h et nukahtaa mutta mahdollista se on, uskokaa vaan, iso vaiva mut helpottaa kuitenkin elämää. yhdet nukutaan ulkona ja yhdet sisällä. sorry kamalan pitkä sepostus.

Ei nyt onkin mentävä, palataan taas!
 
Ei täällä mitään erikoosta oo tapahtunut, mutta vois ajan kuluksi kirjoitella samalla, kun justus on tissillä. :)

Biologi Hyvää matkaa! Meillä kans vois olla ongelmia paikkallaan pysymisen kans.

Alesta löytyi melkein pussillinen vaatetta pojille. 40e meni, oikiasti olis maksanut lähes 100e. Juusolle löytyi 2 ihanaa pitkähihasta, kerraston n.4e, jotain aluspaitoja, yökkärin. Justukselle löytyi, pari päälly paitaa, ihana bodi, ym...
Olis ollut ihania vauvan vaatteita, mutta kun oli jo pieniä....Aution neuleenhan vaatteet on yleensäkkin pienenpää kokoa.
Rupesin vaan miettimään ottaako tilalle suomalaisen vaatteiden tekijän äitiyspakkaukseen vai korvataanko ulkomaalaisella?

Meillä nukutaan päikkärit kans ulkona, sisälle nukahtaa ihan ok, mutta unet on lyhyet. Pihalla nukkuessa menee ainakin 2 tuntia putkeen. Meillä onneksi voi jättää kuistille nukkuun jos pihalla oikeen kylmä. Ei olla laitettu siihen vielä lämmitystä päälle.

Justus keksi uuden leikin. Meillä on tuossa eteisessä vaatekomero jossa peili. Noustiin tukia vasten ylös ja justiin näkee oman kuvansa peilistä. Sitä on kiva sitten katsoa. :heart:

Kiitos Parasta aikaa kirja vinkistä! Tuli luettua tuo KK kuoleman kauppias 2 illassa/yössä. Oli niin kauhiaa tekstiä aluksi, mutta onneksi hyvä voitti.

Meillä kans on yritetty parina aamuna nousta kuudelta ylös...äiti oli erimieltä ja voitti kamppailun. En väkisin olisi yrittäny uudestaan nukkuun, mutta huomas että oli uni jääny pikku miehellä kesken. Muutenkin ollaan muutama yönä herätty tunninvälein. Olo yöllä tällänen |O Ens viikolla meillä alkaa sitten unikoulu. Jätetään yösyönnit pois. Ainakin toivon mukaan.

Kojo hyvä kun kaikki seulonnassa kunnossa! :flower:

Mulle kans iskee matkakuume, kun lueskelee teidän juttuja. No ehkä pääsee kesällä tallinnaan. Sekin on jo kyllä paljon, vaikka toisaalta olis mahtava lähtiä etelään. Haaveilee hän joka luvannut syödä vaikka pieniä kiviä, että voi olla syksyyn asti kotona. :LOL: Ehkä sitten etelään, kun justuskin tajuaa jotain. Mutta nyt pikku mies hermostuu

Elli Ja Justus
 
Heissulivei täältäkin =)
Just laitoin kauheen määrän pieniä vaatteita myyntiin 2plus-kirpputorille. ja huomenna lisää. Kokeilen nyt eka sielä sit huutikseen setteinä ja sit jotain jos vielä jää, toivottavasti ei....

Meillä nukutaan kans noi pitkät päikyt ulkona ja oonkin miettinyt et tarttis varmaan treenailla tota sisänukkuakin.

No nyt toi tinttailee tos lattialla pakko mennä, on vaan niin huvittava, kun jalat vaan sätkii.... :kieh:

:wave:
 
Heippa kaikille :wave:

Kojo, Onnea iloisesta tuloksesta :flower: :hug:

biologi Hyvää ja turvallista matkaa perheellenne :wave: Levätkää ja nauttikaa :)

Minnihiiri, toivotan teidänkin perheelle jo turvallista ja ihanaa lomaa :) :hug: Kun en tiedä, miten itse olen koneella, niin ehtii ajoissa! Rentoutukaa ja nautiskelkaa!

Helmiäisen äiti, meilläkin Maija nukkuu parhaiten ulkona. Sisällä nukkuessa unet on lyhyet ja kun täällä usein tulee niitä "äkkinäisiä ääniä" ;) vaikka tyttö ja poika olisivatkin vaikkapa toisessa päässä taloa :D Tuo kuulostaisi kyllä kokeilemisen arvoiselta, tuo sisällä vaunuissa nukuttaminen. Minä tein sitä Maijan kanssa kesällä, nyt ei ollakaan sitä kokeiltu.

mmamaa toivottavasti teillä parannutaan pian :hug: Olisi kyllä aikamoinen ihme, ellei teillä toisellekin tulisi vesirokko! Meillähän poika sairastui vesirokkoon keskellä kesää, heinäkuun helteillä :( Noin viikko hänen ekoista näpyistään, niin tuli tytölle näpyt ja pari päivää siitä, niin tuli Maijalle näpyt :eek: Se oli aika ihme, koska Maija oli noin 3kk ja täysimetyksellä silloin! Mutta hyvinhän se sitten lopulta meni, kolmisen viikkoa olin motissa kotona, kun ei mihinkään voinut mennä :( Mutta meillä kävi paljon vieraita, koska ystävät halusivat vesirokon lapsilleen :D Lapsenahan tuo tauti on kaikken parasta sairastaa. Mökillä olimme silloin kesäaikaan kanssa paljon, mummu ja pappa minua siellä auttoivat, kun "Murphyn-laki jälleen", miehellä oli silloin 3 viikkoa arkitöitä Helsingissä...Nyt on meilläkin kaikki kuusi sen sairastanut, niin tietääpähän sitten, että ei ole sitä enää odotettavissa, kun kasvavat isommiksi :)

Matkakuume kyllä tulee, kun lukee teidän kirjoituksia :)

Paasto sujui kyllä yli odotusten, olen siitä iloinen :) Sopi kyllä hyvin minun kropalle, ja aion ehdottomasti ottaa tästä tavan :D Ainut on vain se, että en tiedä miten se sujuu tuon työn kanssa... Vaikka eihän minulla ne muutamat huonot hetket, kun oli heikko olo, ajoittuneet kuin ihan siihen aamuun. Täytyypä katsoa!

Eilen oli siis viides päivä ja tänä aamuna vähän mietin, josko olisin sitä vielä pari päivää jatkanut, kun olo niin hyvä. Mies kuitenkin toppuutteli ja sanoi, että eiköhän se ole nyt ihan hyvä, että tuon 5 päivän paaston piti :whistle: Ja onhan se totta, en usko, että siitä kahdesta päivästä olisi minulle tullut mitään uutta.

Tänään olen jo vähän syönyt :p :heart: Aamulla otin pienen siivun kurkkua, pitkin päivää runsaasti vettä ja banaani. Vatsa ei ole sanonut mitään, olo sen puolesta täysin normaali. Illalla oli ruokana basmatiriisiä ja ohuita broilerleikkeitä... :p En voinut vastustaa, vaan otin 1/4 leikettä ja noin desin riisiä... Se oli taivaallista :saint: :D Maistui niiiiiin ihanalta :D

Kävimme tänään tytön, pojan ja Maijan kanssa vaunutellen kaupassa ja se kieltämättä tuntui aika kovalta reissulta :ashamed: Täällä alkoi sataa lunta juuri kun lähdettiin, mutta en viitsinyt alkaa puheitani perumaan lapsille, kun niin innoissaan olivat kävelylle lähdössä. Sitä lunta tuprutti aikalailla... Ja pakkanen oli laskenut ihan nollaan, joten lumi oli siis sellaista rännän ja vesisateen väliltä... Maija nukkui vaunuissa ja tyttö seisoi seisomalaudalla ja poika piteli kiinni aisasta, kyllä siinä aika hevoseksi tunsi itsensä :D Vaikka siis työnsin sitä satsia, enkä vetänyt!

Huomenna pääsen sitten sauvakävelylle taas aamusta, oikein odotan sitä! Nyt kun vain saisi tuon syömispuolen tsempattua kuntoon.... Se on se minun heikkouteni :ashamed: No, pikkuhiljaa, pienin askelin, niin jospa se sitten olisi pysyvääkin... :whistle: :D

Mutta nyt saapui mies ja isot tytöt hiihtolenkiltä, lähden siis laittamaan iltapalaa kaartille :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Pakko oli vielä housen jälkeen tulla koneella käymään.
Kiitos matka toivotuksista :hug: !

Ihan hyvä fiilis on kieltämäti lähteä, toivoa pitää että ajokelit olis kohtuulliset. Pakkauksesta ei tänään oikein tullut mitään, kun yllättäen tuli vieras koko illaksi, mutta ehtiihän tota. Mummo ja vaari lupas ottaa lapsia huomen hoitoon ja miehellä on vapaa, niin eiköhän ehditä.
Mun pitäis ostaa itselleni uusi laskettelu kypärä ja lasit, jos olis fiksu, niin hakisin ne huomen täältä, kun ski shopeissa on toiset hinnat, niinkuin Hanna sanoi, niin turisteille on sielläkin varmaan ihan eri hinnat ;) , mutta toisaalta sehän on elinkeino heille.

Meillä kodinhoito huone hukkuu puhtaaseen pyykkiin, mutta päätin pakata sieltä suoraan laukkuihin ja sitten vasta loput viedä kaappeihin, ei sitten tule vaan turhaa liikuntaa ;) .

Matkakuumeesta täälläkin aina kärsitään, taitaapa meilläkin jäädä tänä vuonna etelän loma tekemäti, mies joutuu pitämään ilmeisemmin lomat siten, että taidetaan keskittyä tekemään pieniä kotimaan retkiä kesällä, ja lopun ajan veneilemään.

Nyt pitäis varmaan lähteä unta etsimään jos seuraava yö ollaan tien päällä. Vaikka mies sanoo aina mulle, että voin hyvin nukkua (sais ajaa vapaammin, ilman että mun haukan silmä vahtisi), niin en uskalla kuin vähän silmitellä, jotenkin tuntuu, ettei kuskikaan voi pysyä hereillä jos repsikka tuhisee untaan vieressä.

Ette muuten lomallakaan pääse musta eroon, meillä on kone matkassa.

T:Minnihiiri
 
Iltaa täältäkin! :wave:

Parasta aikaa
onnea hienosta suorituksesta. Mä rupesin laskemaan niitä pisteitä ja helppoa sekin, toivottavasti saan painon laskemaan. Ja liikuntaa olen lisännyt.

Biologi hyvää matkaa teille! Samoin Minnihiirelle turvallista matkaa!

Kojo, hienoa että kaikki hyvin. Jospa mekin vielä joskus kolmas lapsi saataisiin. Saa tulla kun on tullakseen. :heart:

Täällä lapset nukkuu ja mies sählyssä. Päivä mennyt kivasti. Aamupäivällä käytiin lasten kanssa parin kilsan lenkki kävelemässä. On siinä vaan suoritusta kerrakseen kun Peetua pukkaa vaunuilla ja tuota isompaa vetää pulkalla/rattikelkalla perässä ja samalla yrittää vielä tuota koiraa opettaa kulkemaan hihnassa. Tosi hyvin jo kyllä menee mutta on se vähän poukkoilua sinne tänne välillä. Sitten kävin itse tunnin sauvakävelylenkin ja sen päälle lähdettiin koko perhe ulkoilemaan. Mies luisteli ja Peetu pulkkaili ja isompi laski mäkeä. Kotia tultiin vasta puoli yhdeksältä, mutta hienosti Peetu jaksoi vaikka yleensä menee jo kasilta nukkumaan. Jospa nyt uni maistuis yölläkin hyvin.

Mä jatkan tässä surhvailua ja iltapalan naatiskelemista :p Kyllä tuo ruoka vaan on hyvää, ja vielä parempaa kun yrittää terveellisesti syödä. =)

Virpi 1980 laitan sulle yyveetä, kurkkaa ja jos viitsit niin vastaustakin odottelen :D

Tiitteräinen lapsineen :wave:
 

Yhteistyössä