Toukovaavit 2011

Ensinnäkin Piuh-78: tsemppiä ja voimia! Ikävä tilanne, mutta toivottavasti vielä muuttuis ilouutiseksi!

Hiukset lähtee täälläkin, ihan kiva kuulla, etten oo ainoa, ku rupes jo hiukan huolestuttaan nuo tupot! Lähtee tosissaan ihan kiitettävästi, mutta toki on mistä lähteäkin, ettei sinänsä haittaa. Ihmettelin vaan, ku imetyksenki lopetin jo aikoja sitten, että nyt vasta lähtee, mutta kai se ottaa aikansa sitte.

4kk neuvolassa oltiin äsken, mun "pikku"vauva on jo 8580g ja 69 cm!! Meni kyllä tällä kertaa varsinki tuo pikkuvauva-aika niiiiiiin nopeasti... :( Mutta on se niin mainio tyyppi kyllä, yhtä hymyä! Ei tullu muuta ku kehuja taas :)

Onko muilla istuminen jo ajankohtaista? Täähän siis punkee väkisin istuun sylissä ja nyt oon pari kertaa käyttänyt syöttötuolissakin ihan pikkuhetken. Lääkäri sano, että sylissä voi ihan hyvin antaa istua, ku on todella jäntevä ja pää pysyy kyllä pystyssä, mutta tuolissa istumista ei voida suositella vielä tässä iässä. En tiiä sitte, meniskö vaan oman maalaisjärjen mukaan taas... Voikohan tuosta suuria vaurioita tulla, jos sillon tällön jo on tuolissa...?

Miuku ja poju 4kk+1pvä
 
Tiudeliini me aloitettiin pikkuhiljaa 5kk iässä, aloitettiin kanalla ja siitä lihaan.. kalaa koitettiin vasta viime vkolla, ja se jää nyt vähäksi aikaa, tytöllä posket punotti sen jälkeen.

Nannaliina
aivan, en muistanutkaan että teille oli silleen:) Ihannetilanne todellakin:)

Eipä ole paljon kerennyt miettiä raskautta, tyttö on perjantaista saakka kakkannut/ripuloinut sen vähintään 8 kertaa päivässä! kertikset käytössä, tänään kun käytiin lastenpolilla, sanoin asiasta ja ottivat kakkanäytteen.

Päänmuodosta otettiin röntgenit, aivoja ultrattiin ja otettiin 4 putkellista verta SUONESTA :( Muutenkin tyttö vetää läpi kaiken, mitä syö ja nyt on vertakin vähemmän.. perjantaina soittoaika verikokeista, täytyy toivoa, että kaikki olisi ok. nyt kun tuo maha rauhottuisi, sanoi vain lääkäri, että täytyy juottaa/syöttää mahd. paljon, ettei vain kuivu. Onneksi on lähellä tuo 6kk ikä, joten ei aivan kamala tilanne ole, mutta jos huomenna jatkuu vielä (yli 5pv sitten ollut tämä) vien tytön päivystykseen!

Nyt tyttö nukkuu, oli todella väsyttävä aamu.. itki joka paikassa, missä tehtiin kokeita:( varsinkin labrassa otti koville, mutta niin otti minullekin, kamalaa kun noin pieneltä otetaan käsivarresta verta, ja niin paljoN!

Neurologille saatiin lähete, kun ei tyttö ole kaikessa ikäistensä tasolla (ei siis otettu huomioon, että on syntynyt kuukauden aikaisemmin, ei edes mainittu asiasta..)sekä fysioterapeutille (keskussairaalan) kun ei tyttö laita käsiään suoraksi vatsalla ollessaan, vaikka meneekin eteenpäin. No, kaikki tutkiminen/hoito on hyväksi tässä vaiheessa, että saisi normaalin elämän:)

Mehän annettiin NAN2:sta jo, vaikka se on 6kk alkaen. Ripuli alkoi ennen sen antamista, mutta ostin nyt varmuuden vuoksi NAN1:stä, muitahan valmisteita emme ole edes kokeilleet.. saisi jo tytön maha tasaantua!!! (ja tosiaan pari kuukautta sitten itkimme, kun tyttö kakkasi vain kerran viikossa.. heh, pitäisi löytää se keskitie)no, kunhan ei olisi mitään vakavaa!.

Jospas nyt tekisi jotain päiväaskareita, meni tämäkin päivä sairaalassa... huoh :(
 
piuh-78: paranemisia pikkuiselle ja myös jaksamista sulle :hug:.

Piti kommentoida vaikka mitä, mutta en mä enään muista:headwall:. Oltiin eilen 4 kk neuvolassa/lääkärissä, painoa oli tasan 7 kg ja pituutta 64,5 cm, pituudessa mennään vähän plussalla, painossa nollakäyrällä. Olen alkanut antaa neidin maistella pikkaisen päivisin kasvissosetta ja iltasella hedelmää, söisi vaikka kuinka paljon ja suu auki odotaa aina seuraava annosta saapuvaksi. Tänään mies osti maissi naksuja , ja neiti söi/imeskeli ja puri niitä itse sitten pari kappaletta. Pelkäsin että irtoaako isoja paloja, mutta ei tullut yhtään yökkimistä.
Tiudeliini taisi kysellä siitä kääntymisestä? Täällä ei neitiä oikein moinen huvita, kääntyy ehkä noin kerran, max kaksi päivässä itsekseen selältä mahalleen, tuntuu että kauhea työ ja tuska jalkojen kanssa, kun saa toisen jalan loppujen lopuksi laitettua sivulle, käännös tapahtuu hetkessä, mutta saattaa olla ettei jalkoja vierekkäin saa vaikka kauhea ähellys ja örinä käykin. Eli täällä ei oikein kääntyillä vielä nimeksikään. Ennemminkin lattialla ollessa liikkuminen on peppu ylös-liikettä selällään ollessa kuin kääntymisen yritystä.
Paljonko annetta soseita kerralla/kuinka usein? Kun ollaan nyt aloitettu tuo maistelu, ja tuntuisi uppoavan vaikka kuinka paljon, mutta en ole vielä uskaltanut paljoa antaa, ja mietinkin noita määriä ...

JA & Nti 4 kk
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä, piuh!! Meilläkin pojalta otettiin kehityskontrollissa verta suonesta ja kyllä oli kamalaa, etenkin äidistä... No kyllä pojukin huusi, vaikka urheasti yrittikin samalla kiinnostua helistimestä. Pahin huuto mitä ikinä olen kuullut, tuli kuitenkin limaimusta, kun flunssan takana käytiin Lastenklinikalla silloin muutama viikko sitten. Nopea toimitus oli, mutta luoja sitä kiljahdusta!! :(

Outoa kyllä, ettei yhtään oteta huomioon sitä kuukauden ennenaikaisuutta. Kuukausi on varmaan juuri joku raja, ettei ole enää keskonen, etenkin, jos on ollut syntyessä iso. Mut silti. Kun meillä on 2kk ennenaikainen, niin se on niin helpottavaa, että kasvu ja kaikki katsotaan aina lasketusta ajasta. Sen mukaan ollaan mukavasti käyrillä, lähes keskiarvon tuntumassa, hitusen alle. Motorisesti poikanen on kyllä vähän edellä, ainakin toistaiseksi ollut. Vielä ei ryömi, mutta viikonloppuna nousi ekan kerran konttausasentoon sekä mahallaan vatkatessa peruutti metrin! Tuona edistyksen viikonloppuna nukkui myös ekan kerran 6,5h pätkän eli söi käytännössä yön aikana vain kerran. Silloinkin heräsi ehkä vaan siksi, että mun piti tunnustella, onko vauva elossa... :)

Mutta hitsi sentään, kun yrjöjä yhä vaan tulee, vaikkei ole flunssakaan. Siis hyvin harvoin, mutta kuitenkin koko ajan jotenkin niitä pelkää. Eilen illalla viimeks laattas koko mahansa sisällön iltapuuron päätteeksi päälleen ja pöydälle. Alkoi yskästä, jonka jälkeen tuli hikka, jonka voimasta lensi oksut. Eipä muuta kuin syöttämään uusiksi... Pulauttelu sen sijaan on lähes olematonta nykyään.

Perjantaina meni taas ilta pipariksi, kun ei poju tykännyt olla isin kaa iltaa. Tunnin ajan ehdin nähdä kaveria, sitten kotiin, taksilla... Hysteerisenä huus pienokainen, oli huutanut jo tunnin. Ihan uupunut. Mikään ei ollut auttanut. Tisu sitten auttoi, ja nukahti heti. Huoh. Oon kodin vanki... Joulukuussa tulee kyllä pari menoa, pakko päästä. Tuossa kyse nyt oli enimmäkseen siitä, ettei mies ollut nukuttanut iltatorkuille, kuten piti. Hänen mielestään oli niin virkeä... No joo, ehkä hetken, ja sitten palaa käpy. Valvoikin silloin perjantaina elämänsä enkat, 4h putkeen, parka.

Pitäis kai laittaa vauvan sänkyyn laita takaisin, kun alkaa selvästi liikkua enemmän. Joskus yöllä, kun olen vetänyt vauvan viereen syömään ja ollaan nukahdettu ja taas havahdun, huomaan, että vauva on omin toimin palannut sänkyynsä!! Se on hassua.

Ostimme tänään uuden kodin! Ihanaa, pääsee sisustamaan kokonaista lastenhuonetta!! :) Ajatukseen espoolaisuudesta täytyy kyllä ajan kanssa sopeutua... ;)
 
Me oltiin tänään 4kk neuvolassa. Onkin ollut kunnolla tapahtumarikas päivä...

Painoa 7990g (arvailin, että olis n. 8kg) ja pituutta 64,jotain. Lääkärikäynnillä kaikki ok, reipas poika oli.

Nyt poika on parin päivän aikana hiffannut ihan todenteolla, että kääntymällä pääsee liikkumaan jonkin verran. On siis kääntynyt jo aiemmin molempiin suuntiin, ekan kerran alle 2kk iässä. Kääntyilee nyt jatkuvasti selältä mahalleen, vaipanvaihtokin on hankalaa, samoin pukeminen.

Tässä aiemmin illalla sattui kauhea juttu, poika tipahti sohvalta lattialle! :( Olin laittanut pojan tuohon viereen (!!) niin päin, ettei pääse kääntymään reunan suuntaisesti ja kirjoittelin mailiin vastausta. Yhtäkkiä kuuluu vaan *kops* ja poika on lattialla. Oli siis jotenkin onnistunut sekä pyörimään paikallaan että sitten kierähtämään alas. Isä istui tuossa toisella puolella ja oli saanut osittain kiinni, ettei ihan täydellä voimalla tipahtanut ja sohvakin on melko matala. Säikähdettiin kovasti kaikki kyllä. Poika itki vähän aikaa, mutta rauhoittui tisulle, eikä tunnu aristavan mitään kohtaa. Koitan nyt valvoa ja herätellä välillä. Onneksi huomenna ei ole mitään ohjelmaa, voidaan ottaa rennosti, eikä tämä yövalvominenkaan haittaa.

Sinänsä oli tosi yllättävää, että poika on vasta eilisestä lähtien kääntyillyt ahkerasti. Sitä ennen intressit olleet käden toiminnan harjoittelussa.

Ai niin. Eilen oltiin kerhossa ja harrastettiin sosemaalausta. Poika pääsi maistelemaan vahingossa mansikka-vadelmasosetta (suositusikä 5-6kk), kun oletin, että maalaussoseet on kaikki 4kk iästä alkaen sopivia. Eipä tuosta kyllä mitään tullut. Kivaa ilmeisesti oli, kun naama ja body ja kädet oli ihan soseessa. Lisäksi poika harrasti kokeellisempaa taidetta, veti valmiin teoksen päälle vielä maitopuklut. :LOL:

*muoks* Tsemppiä täältä myös piuhille! :hug:

lyrae ja Samuel 4kk
 
Heips hei!

JA, kyselit kuinka paljon pikkuiselle antaa soseita. Meidän lastenlääkäri antoi semmoisen ohjeen, että 1dl päivällä (lounas) ja 1 dl iltapäivällä (päivällinen). Sitten päälle kun ottaa maitohörpyt, meidän neiti ainakin pärjää tosi hyvin.

Ollaan nyt syöty perunaa ja porkkanaa ja olis tarkoitus ottaa bataatti mukaan viikonloppuna. Vanhin tykkäsi aikoinaan aivan todella paljon peruna-kukkakaalisoseesta ja kekskimmäinen porkkana-bataattisoseesta. Itse olen noita tehnyt kun ne on niin helppoja tehdä. Haastetta tulee enemmän kun tulee liha ja kala mukaan :)

Mulla kans lähtee hiuksia päästä oikein urakalla. Anoppi neuvoi ostamaan kampaamosta semmoista shampoota ja hoitoainetta kun Nioxin. Auttaa ainakin mulla, huomaa miten rupeaa uusia hiuksia kasvamaan. Onhan noita muitakin merkkejä joiden pitäis stimuloida päänahkaa ja auttaa hiuksia kasvamaan.

Aha, meillä vaaditaan taas tisua...
 
Neuvolakuulumisia: Eli eilen oli meidän jäbällä 5kk nla. Painoa oli 8065g ja pituutta 68cm. Oikein hyvin kasvaa, pituus +1 käyrällä ja paino hiukan yli 0-käyrän.
Rokotteet nostivat illalla kuumeen ja yö menikin sitte ihan harakoille. Nyt aamulla ei onneks enää kuumetta ollu, mut todella väsynyt pikku-reppana on:(
Lihaa kehotti neuvolan täti alkaa maistelemaan, mutta en ajatellut ihan vielä.. Totutellaan nyt ihan kunnolla noihin viljoihin, ennen liharuokia.

Mitäs muuta..oon niin väsy ittekkin, ettei ajatus kulje ollenkaan..
Ai niin pääsen tänään kampaajalle!:D Tosin vaan leikataan tällä kertaa, mut joka tapauksessa ihanaa päästä sinne!!!

-nyt mä lähden nukkumaan, kun tuo ipanakin nukkuu
-leena ja pikku-ukko
 
Meillä on nyt alettu jollain tapaa vierastaa uusia paikkoja. Ei niinkään ihmisiä, mutta pieniä tiloja, jossa on paljon vieraita ääniä ja ihmisiä. Eli toisten koteja. Eilen meni ihan mahdottomaksi ystävän synttärijuhlilla, jossa oli vain aikuisia ihmisiä. Kello oli vasta neljän pintaan eli iltaväsystä ei vielä ollut kyse, mutta vieras, pieni tila ihmisineen ja puheensorinoineen pelotti poikasta ihan vietävästi. Vietettiin sitten paljon aikaa makuuhuoneessa... En tiedä pitäisikö tällaisia tilanteita sitten välttää vai yrittää totuttaa? No ei kai liikaa hälyä usein ole hyvä. Ensi viikonloppuna olisi nimittäin vauvakaverin synttärit. Myös paljon aikuisia ihmisiä tulossa. Punnitsen nyt, että mennäänkö vai ei. Eilen vauva rauhoittui sitten heti, kun isikuski tuli ja mentiin ulos ja autolla kotiin. Oli suoranainen auringonpaiste koko loppuillan...

Lueskelin noita Anna Wahlgrenin unikoulujuttuja. En oikein tiedä, missä vaiheessa alkaisi nukuttaa poikaa omassa huoneessa. No vielä sitä omaa huonetta ei ole, mutta reilun kuukauden päästä on. Kun muutamme uuteen kotiin, onkohan liian rajua laittaa heti vauva omaan huoneeseen, vielä vieraassa paikassakin? Tuntuis siltä. Nyt yöt ovat menneet niin, että poika alkaa liikehtiä kitisten noin kolmelta, jolloin otan viereen. Sitten syö 1-2 kertaa ennen kuin herätään aamulla (myöhään herätään, tänäänkin 9.15...). Tuntuu niiiiin ikävältä ajatella, että vauva olis omassa huoneessa kaukana... Siis omalta kannalta, on niin ihanaa, kun se tuhisee vieressä... Mutta eilen tuli 7kk täyteen, joten ei kai ikuisuuksia voida nukkua kylki kyljessä.. Vai voitaisko!? :)

Meillä ei poika nosta selällään ollessaan yhtään päätä (ja olkapäitä) ylös. Jalat kyllä nousee korkealle ja puolimakuulla sylissä pönkää istumaan, mutta pää pysyy tiukasti lattiassa. Taitaa olla painava. Konttausasennossa on aina välillä, mutta muuta edistystä ei ole motorisella rintamalla tapahtunut hetkeen. Tarttuminen on kyllä tosi tehokasta, mukista juo itse ja ottaa tosi tarkasti sormilla kiinni, jopa vain peukalolla ja etusormella.
 
Kauheeta Lyrae toi sohvalta putoaminen, varmaan säikäytti! Onneksi ei käynyt pahemmin.

Hiusten lähtemisestä, mä en ole huomannut mitään erikoista sulkasatoa ;) Tosin kun on pitkähkö letti niin niitä hiuksia on muutenkin koko ajan joka paikassa...

Maimei, meillä on ollut tuota samaa säikkymistä ja pelkäämistä juhlissa mutta mä olen ajatellut vaan ainakin jatkaa menemistä ja yrittää "siedättää" tyttöä sellaisiinkin tilaisuuksiin, ei sitä voi aina olla kuitenkaan menemättä. Toivotaan että teilläkin tottuu pikku hiljaa. Mä olen huomannut että nyt menee jo meillä paremmin esim. tilaisuudet missä on ennen säikkynyt lapsien ääniäkin kun olen alkanut säännöllisesti käymään esim. muskareissa ym.
Omaan huoneeseen nukuttamisesta, mä itse koen että ei ole mitään hoppua vielä. Uskon että vauva ei tajua omasta huoneesta mitään vielä eli miksi tunkea häntä sellaiseen jos vanhempia ei haittaa samassa huoneessa oleilu. Eli me aiomme pitää pikkuisen vielä pitkän aikaa samassa huoneessa, tosin siitäkin syystä että meidän kolmas huone on niin kaukana että en pakosta kuulisi heräämisiä ennen kuin se tulee itkun voimalla. Mutta kukin tyylillään, toisilla varmaan toimii paremmin omassa huoneessa oleilu ja toisilla taas tämä yhteismakkari :)

Meillä on alkanut viime aikoina tökkiä toden teolla päiväunet :( Neiti ei meinaa millään nukahtaa vaikka on silminnähden väsynyt, huutaa vaan vaunuissakin. Olen yrittänyt ennakoida ja nukuttaa ennen kuin superväsy tulee mutta ei apua, sama ralli. Eikä nuku yleensä kuin tunnin max ja sitten herää ja pitää hytkytellä vaunuja. Joku unineuvoja sanoi että pitäisi nukuttaa paikalla oleviin vaunuihin että vauva pääsisi herätessä itse takaisin uneen mutta meillä ei ole toiminut ainakaan vielä, saa kauheat raivarit jos vaunuja ei liikuta ;)

Nuhakin tuntuu jo toisen kerran yllättäneen meidän perheen :( Luulin joskus että imetys suojaa vauvoja niin että ne eivät sairastu :whistle: mutta tosiaan meillä tytöllä nyt jo toista kertaa nuha :( Ja on ikävän kuuloista kun toisella nenä niin tukossa että rohisee. Harmi että meillä taitaa jäädä nyt vauvauinnit väliin, huomenna olisi ollut ensimmäinen kerta.

Nelli ja Kultahippu 4kk 1vko
 
Ruokavinkki: Meillä tuo pikkujätkä on ihan hulluna vesimeloniin:LOL: Ilmeisesti jääkaappikylmä meloni viilentää mukavasti ikeniä.. Leikkaan melonista siis isoja kolmioita ja annan pojan imeä itse siitä ne mehut. Pidän siis itsekin melonista kiinni,ettei lipsahda kokonaan suuhun. Mutta siis aivan hirveesti tykkää siitä=)

Eipä kummempia tällä kertaa..
-leena kera melonipojan
 
Täällä ollaan nyt pari viikkoa kääntyilty mahalleen, sitten alkaa se kitinä ja potkiminen kun ei pääse eteenpäin :D.

Ollaan tuossa viime viikolla pikkuhiljaa aloiteltu lihoja. Tykkää kovasti naudanlihaperunasoseesta !
Vihdoinkin mä olen saanut myös onnistumaan sen, että poika syö lusikasta :). Ei enää pahemmin kitise. Eli ei siis päivisin enää sosemaitokorviketta, vaan sitä annetaan sit kun on aamusyöttö ja nukkumaanmenosyöttö.

Ongelmana on täällä vaan, että kaikki kasvikset tuntuu pistävän mahan vähän kovalle, etenkin peruna :/.

Torstaina sitten neuvola ja saapi nähdä paljon poika on kasvanut :).
 
hiusten lähtemisestä: lähtee kyllä, mutta mulla on niin paksut hiukset, ettei ainakaan vielä mitään radikaalia kaljuuntumista ole tapahtunut vaikka hiuksia siellä ja täällä koko ajan.

Ruuista:Täällä ollaan alettu maistelemaan hieman enemmän eri makuja, ja ihan sama mitä antaa suu auki ja uppoaa niin paljon kun vain raaskin antaa, eilen koitettiin kukkakaalia, ja ajattelin että se jos joku niin ei varmaan mene ihan hymysuin alas, mutta sinne upposi, ja neitiä jäi harmittamaan kun jäi sen mielestä kesken koko ruokailu, kun äiti ei antanut kun vähän maistaa :).

Meillä on kiirettä pitänyt, tehdään pintaremppaa kotiin hissuksiin, ja isompien lasten synttäri juhlat oli eilen, saatiin juuri keittiöön lattia laitettua ja seinät maalattua siksi. Siskon vauvakin oli juhlimassa ja tuntui kyllä hurjalta, kun se viikon vanhempi meidän neitiä , eli 4,5 kk siis nyt, niin se konttaili jo=), ei nyt niinkään kauheita matkoja, mutta meni jo eteenpäin, ja meillä ei oikein tuo kääntyminenkään ota onnistuakseen vielä :D, tultiin siihen tulokseen, että meidän neiti hoitaa puhumisen (kun on varsinainen pälätäti, aina äänessä), ja serkkutyttö sitten noi liikkeet :).
Huomenna miehen ja vauvan kanssa Viroon, ihan kiva mennä vähän reissuunkin, on vauvan ensimmäinen ulkomaan reissu, joskaan ei nyt kauhean pitkälle vielä tähdätä, mutta:D, kotimaassa onkin tullut reissattua aika paljon jo vauvan kanssa.
Olen koittanut antaa silloin tällöin vauvalle maitoa tuttipullosta, mutta ei, tulee kauhea huuto vain, en tajua...Syö tuttia, ja imee aina rintakumista tissillä, ja juo kyllä vettä pullosta hymyssä suin, mutta maito ei vaan mene alas ei :/...Oisko ideoita? Ei sillä siis, aion jatkaa kyllä imettämistä, mutta meillä on ne häät tulossa kk kuluttua, ja illaksi oli tarkoitus antaa neiti ekaa kertaa hetkeksi hoitoon, niin olisi toki mukavaa jos pullo kelpaisi, mutta ehkä hän sitten viihtyy kanssamme illan:).

JA & Nti 4kk
 
Viimeksi muokattu:
en nyt kerkeä katselemaan, mitä on kirjoitettu.. nopsaa omanapa-juttuja (kattelen myöhemmin noita juttuja)

Eli 6kk neuvolassa käytiin eilen, pituus 69cm paino 8100g, hyvin on kasvanut!

Tänään käytiin ultrassa tyttösen kanssa... siellä köllötteli pieni toukka, vaikka sunnuntaina ja maanantaina tuli vähän vuotoa, ruskeeta.. kaikki kuiteski ok :O viikkoja ultran mukaan 6+4.. nyt soitteleen äitiysneuvolaan, justhan mä sieltä "pääsin" pois:D
Vielä ei mietitä tulevaisuutta, vasta kun on ns. varmat viikot... aletaan sit miettiin rattaita, millainen turvaistuin tälle (et mahtuu kaukalo viereen) jne jne.

piuh ja tyttö 6kk 3pv + toukka
 
Onnea ja halauksia, Piuh :heart:! Aika hurjaa, että jollekin meistä on jo seuraava tulossa!! Tuntuu, että pikkuinenhan tämäkin vielä on :). Toivottavasti kaikki menee hyvin ja ensi kesänä teidän neiti on jo isosisko.

Meille ei kummempia kuulu. Kovasti harjoitellaan ryömimistä ja kyllä suututtaa, kun ei juurikaan päästä eteenpäin. Viime viikolla maisteltiin perunaa, ja se sai meilläkin pienen massun kovaksi. Onneksi luumu auttoi... Tuossa juuri keittelin porkkanaa seuraavaksi vihannekseksi pakkaseen, tosin meidän miehelle maistuu paremmin nuo kaupan soseet, kun ovat sileämpiä. Meillähän ei siis ole mitään sekoitinta, niin kaikki lihat jne. ostan kyllä valmiina. Tulee halvemmaksikin niin. Ja laiskakin olen!

Eilen käytiin naapurin päiväkodissa jättämässä hakemus, vaikutti kivalta paikalta. Ja Jyväskylässä on joku muukin sydämetön äiti, koska ryhmässä nuorin oli 9kk ikäinen! En siis ole yksin... Päivähoitoasia mietityttää ja surettaa ja itkettää harva se päivä, mutta ollaan laskettu miljoonaan kertaan, että miehen tuloilla ei yksinkertaisesti elätä kolmea. Tällaista on tutkijan elämä :(. Onneksi hoitoa haetaan nyt vaan 2,5 kuukaudeksi, kesä ollaan kuitenkin taas kotona :). Meillä tukiverkko kutistuu ensi kuussa olemattomiin, kun pikkusiskokin muuttaa pk-seudulle työn perässä :(. Hän siis myös ope ja sai onnekseen toisen niistä kahdesta omien aineiden paikasta, mitä koko Suomessa oli tarjolla. Alleviivaa entistä enemmän sitä, että täällä ei paljon työstä kannata kieltäytyä, jos sitä tarjolla on.

Eipä meille kummempia. Käykää kurkkimissa blogista, mitä puuhaillaan:

Tässä kaupungissa tuulee aina.
 
Onnea Piuh:heart: Ihana vauvauutinen!

Meillä on oikein pikkuinen "tutkimusmatkailija". Neiti onnistuu jotenkin keikuttamaan itseään eteenpäin ja sivulle ja vaikka mihin. Hitaasti mutta varmasti neitokainen tutkailee ympäristöään ja laittaa kaiken eteen tulevan suuhunsa :) Isoveljellä on kova koulu edessä, että laittaa tavaransa ylös. Jossain vaiheessa sitten varmasti tulee enemmän vauhtia kun ihan oikeasti rupeaa ryömimään ja konttaamaan.

MaiMei, meidän neiti on nyt noin puolitoista kuukautta nukkunut omassa huoneessaan ja meillä yöt rauhoittuivat kummasti. Nyt on viikon verran mennyt niin että neitokainen nukkuu koko yön. Yks yö oli välissä, että kerran heräs, mutta silloin oli tullut kakka, joten muuten olis senkin varmasti nukkunut kokonaan. Nämä kaikki kolme muksua ovat eri aikoihin menneeet omaan huoneeseen nukkumaan. Vanhin oli kaksi vuotias ja keskimmäinen puolen vuoden ikäinen. Mä olen niin mukavuuden haluinen, että haluan myös itselle hyvän yöunen kun tiedän että heräisin vähän väliä tuhinaan vaikka pikkuinen ei heräiskään. Toisaalta meillä on huoneet vierekkäin ja ovet ihan auki koko yön, joten kyllä nytkin heräilen todella herkästi. Kuitenkin jokainen tekee kuten parhaaksi näkee ja mielestäni jos kaikki nukkuvat yhdessä hyvin, ei tartte ajatella omaan huoneeseen nukuttamista. Ehtiihän tuota, ei ne teineinä enää haluu vanhempien kanssa nukkua :D
 
Paljon onnea Piuh! Ihana että kaikesta huolimatta pieni jaksaa siellä pitää kovin kiinni ja vauvastasi tulee aikanaan isosisarus <3

Mulla on normaali elämä ollut 1,5vkoa jo ihan mahdotonta koska niskat ovat niin jumissa ja kipu niin kauheaa että heräämisen jälkeen eka tunti on ihan tuskaa ja mies saa passata mua aamupalasta lähtien ennen kuin särkylääkkeet alkaa vaikuttaa. Ihan kuin päässä ja niskassa olisi jotain painetta,tämä ei ole lainkaan normaalia niskajumitusta. Hierojalle perjantaina jos se vähän auttaisi ja kai sitä kohta on lääkäriinkin mentävä.
 
Täältäkin piuhille isot onnittelut, kylläpä on jännää! Ihan uskomatonta olis raskautua tässä vaiheessa. No eipä taida olla pelkoa... Pelkoa vois kyllä olla, jos niin kävisi, kun on tuo ennenaikainen juttu taustalla. Mutta piuhille turvallista ja suloista odotusta!

Pieni tiikeri: meillä nukutaan oikeastaan vaan vatsallaan. Omassa sängyssään kääntyy aina heti, mun vieressä saattaa nukkua selälläänkin, kun ei mahdu kääntymään, yrittää kyllä unissansa. Huoh, kaks yötä taas herätty kahden tunnin välein syömään. Mut voi kyllä olla, että hampaita ois nyt tulossa. Niin raivokkaasti jäystää nyrkkiä myös silloin, kun ei ole nälkä eikä nukuta, ja on muutenkin oudon levoton.

Pitävätkö teidän vauvat ääntä syödessään?
Mietin, että onko meillä joku ihme tapaus, kun aina on syöntimuminat päällä. Hyvän ruuan kanssa tyytyväinen mumina, ei-niin-hyvän kanssa sellainen hieman itkuisa toisinaan.
 
Piuh Onnea!!!!

Kevlarsoul, pakko kysyä, että miten ajateltuna kaupan purkkiruuat tulee halvemmaksi, kuin ite tehtynä? Mulla kun yksi syy tehdä itse on juuri se, että tulee todella paljon halvemmaksi...?

Meilläkin aluksi meinas tökkiä omatekemät ruuat, kun minimaalisia paakkuja niihin muka jää, mutta on nyt nopeasti niihinkin tottunut. Annan siis toki purkkiruokaakin, lähinnä hedelmäsoseita, mutta ajatus lihasta purkissa pitkään säilöttynä... :$ Varmaan tulen joskus antamaan, esim reissun päällä, mutta sen silminnäkijän ohjelman katsoneena koitan kyllä välttää... Siinä oli oikeasti pysäyttävää asiaa. Kannattaa katsoa, vielä 17 päivää näkyy Koiranruokaa vauvalle? | Silminn
Ja tää nyt ei ollu mikään moraalisaarna kenellekään vaan mun oma mielipide! Esikoinen eli melkolailla purkkiruuilla ja ihan tervehän tuo on jo kohta 7 vuotta ollu. =)

Poika kääntyy vatsalleen, vaikka nukkuu unipussissa :D Aamupuoleen kylläkin vasta, kun alkaa muutenkin nukkumaan levottomammin. Ja nukkuu nykyään jo kellon ympäri yhteen putkeen... Täällä kaikki hyvin, 9 kilon pötkylän pyörittely alkaa käydä jo tosissaan treenistä! =)

Miuku ja poju vajaa 4,5 kk.
 
Meillä myös jätkä kääntyilee yöllä jos vaikka miten päin:D Saattaa löytyä jalkopäästä poikittain ja mahalteen..

Mä olen kyllä hiukan kateellinen teille,joilla vauvat nukkuu koko yön.. Meillä vieläkin heräilee sen kaks kertaa. Ja aamu alkaa joka ikinen aamu jo kuuden jälkeen! Varmaan sit ku kelloja siirretään,niin meillä kukutaan hereillä jo viiden jälkeen|O

Mutta nyt mä lähden suihkuun, kun jäbä nukahti aamutirsoille..
-leena
 

Yhteistyössä