Tuota sängyltä taikka sohvalta tippumista olen miettinyt kyllä, meillä neiti on niin kova liikkumaan ja jäntevä tapuas, että kiemurtelee itsensä hetkessä paikasta toiseen, olen miehelle koittanut muistutella, että ei saa jättää hetkeksikään valvomatta enään, nyt kun neiti on muutamia kertoja kääntyillyt itse jo(ja siis juu, kyllä mies sen itsekkin tajuaa, kunhan ylihuolehtivaisena vaan muistuttelen).
rikupiMeillä kiljutaan myös, neiti on saanut lempeästi lisänimen "mölyapina"
..Nimittäin ei kilju hetkittäin vaan aika lailla nykyään aina jutellessa, ja volyymitaso on sen mukainen, oonkin sanonut, että meillä pitää varmaan kohta alkaa jakamaan vuoronumeroita jos haluaa puheenvuoron
Tänään oltiin 3 kk neuvolassa, 62 cm ja 6175 g, ja jatketaan täysimetyksellä. Rokotukset saivat aikaan kyllä sydäntä särkevän itkun, mutta aina kun tutin sai suuhun, itku loppu. Nyt illalla mittasin lämmön ja näytti 38 C, annoin yhden supon ja laitoin neidin nukkumaan. Meillä tämä terveydenhoitaja ei niinkään ole pitkäaikaisen täysimetyksen kannalla, ja kehotti aloittamaan jo soseiden syöttämisen kk kuluttua, mutta kilo oli tullut nyt kuukaudessa neidille painoa, nukkuu yöt hyvin, joten me seuraillaan itse tilannetta, ja mennään sen mukaan
.
Miehen sisko sai tänään vauvan, ja oi voi...mulla tuli jo ihan ikävä sitä pienen pientä vastasyntynyttä aikaa oman vauvan kanssa, niin se aika vain menee. Olin kakskymppisenä täysin erilainen äiti, kuin nyt kolmikymppisenä, yhtä huolehtivainen kyllä, mutta nyt on paljon rennompi ja huomaan todella nauttivani eri tavalla tästä vauva ajasta ja kotona neidin kanssa olemisesta, kuin silloin, tosin silloin mulla olikin kaksoset ja sitä aika varmasti puolet vähemmän, mutta asenne kaikkeen on muuttunut jonkin verran vuosien myötä, ja osaan ottaa enemmän päivä kerrallaan asenteella nykyään
. Eli siis, pukkaako mulle jo uutta vauva kuumetta vaiko mitä tää on
Miehen kanssa jouduttiin kyllä koko viime viikon aikana aikamoiseen pyörrytykseen, mä lähdin jo päiväksi vauvankin kanssa pois, mutta se että tein sen, ekaa kertaa, näytti avaavan miehen silmät, ja saatiin/jouduttiin puhumaan hyvinkin paljon, joka avasi monen monta asiaa, joten toistaiseksi asiat hyvin:heart:. Mies osallistuu vauvan ja lasten hoitoon kyllä, ei ole ongelmaa vaihtaa vaippoja, tehdä perheelle ruokaa, siivota tms, mutta silti kaipasin enemmän sellaista keskustelua menoista kuin ilmoitusta vain, ja uskon, että asia on nyt kumminkin puolin ymmärretty paljon paremmin.
Haettiin sormus tänään, ja kyllä se alkaa pikkuhiljaa iskostua takaraivoon, että kohta sitä mennään rouvana sitten vaan loppuelämä...jopa minäkin, joka aina vannonut, ettei ikinä moiseen hommaan ryhdy
JA & Neiti 3kk