Onpas mukava lukea teidän kirjoituksia =)
Minäkin tykkäsin tosta
Chiran blogista ja luin kyllä
muidenkin blogit, kivoja nekin! Ihanaa vaan lukea suurperheen arjesta, talon rakentamisesta yms. elämästä jota itekin haluaisin. Meillä ei mies kuitenkaan halua kun nää kaks lasta ja no muutenkin menee päin peetä. Ihana lukea muiltakin, että on sitä rakkautta kuitenkin maailmassa. Ite oon aika paljon jo eroa miettinyt, mut mun äitikin koko ajan jankuttaa et älä vaan eroa.
Sit
nepulalle paljon jaksamisia! Voin vaan yrittää kuvitella millasta hullunmyllyä se välillä on, mullakun meinaa mennä hermot meidän 2v uhmailijan kans. Joka päivä vaan kirkuu ja huutaa ja lyö ja.. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Sit kun miehellä on iltavuoroviikko niin ei saa oikeastaan mitään apua, aamulla pari tuntia, mut se on just sitä helpointa aikaa päivästä. Oon vielä suht uusi täällä paikkakunnalla eikä oo kun hyvän päivän tuttuja ja voi itku kaipaa jotain ystävää kovasti. Vanhemmat ystävät asuu kaukana eikä kellään vielä lapsia.
Totta muuten kanssa tuo, että
lapset kehittyy omaa tahtiaan. Vaikka ei monesta olekaan kokemusta. Mut meillä eka lapsi oppi kävelemään 9kk iässä eikä pahemmin kaatuillu tms, ei tarvinu pelätä sen suhteen. Vajaa 1v käveltiin jo ulkona pitkin pihoja. Istumaankin kun opetteli, niin kerran vaan kävi istumaan eikä kaatuillu koskaan. Mutta sitten toi puhe, ei voi ees olla.. On jo yli 2v eikä tuu kun yksittäisiä sanoja. Neuvolasta sano, että kohta puheterapiaan. Pottailuakin alotettiin joskus 1,5v, mutta ei malttanut istua. Nyt yks kerta ihan ihmeellisesti täs kesällä alkoikin vaan käymään potalla ja nyt se on edistyny aika hyvin. Kaikki siis aikanaan. Kun vaan alkais puhumaan jo
Nyt vauva menee isoveljensä jäljillä, ei ehkä niin jämäkkä, mut kuitenkin. Kääntyilee jo molempiin suuntiin ja tänään nousi ekan kerran punnerrusasentoon maha ilmassa. Peppu pystyssä jatkuvasti. Varmaan sitten taas toi puhe jää unohduksiin vaikkakin jokeltelee, mut niinpä toi poikakin aikoinaan.
Meillä
eka lapsi on kun ilmetty isänsä, miten voi ees olla niin samannäkönen.. Vauva on ehkä vähän enemmän mun näkönen, muttei niin selvästi. Molemmilla ainakin isän silmät ja ilmeisesti nenäkin. Ja äitin suu.
Nyt on muutes tullu joku vaihe, ettei tyttö malta käydä nukkumaan..
Onko muilla?? Koitan mennä aina tissittelemään sänkyyn, kun tyttö näyttää väsyneeltä ja hieroo silmiään, vähän kitisee.. Mut ei malta nukahtaa, kitisee ja vääntyilee. Sit tullaan välillä pois, mut ei oo hyvä. Ennen nukahti joskus isänsä syliin kun heijas, mut ei enään. Sit koitan tissitellä ja taputella ja kaikennäköstä, samalla nukuttaa tota 2veetä joka ei jää yksin sänkyynsä nukkumaan tai käy huutaa ku palosireeni sen pari tuntia. No aika helppoa tytön kans on ollutkin, vaikkei olekaan niin hyvä nukkumaan. Ehkä nyt tulee ne kiukuttelut sitte
Tänään palailtiin mummilasta, välillä tuntuu et onkohan sit jonkin sortin masokisti kun lähtee yksinään noiden lasten kans ajelemaan..
- N ja tyttö ihan just 4kk