Toukomurut 2014 ~ Huhtikuussa

Maitorasvahan palaa helposti kiinni kuumassa... aina pullot ja rintsikat oon ensin pessy käsin kylmällä ja sitten vasta oikea pesu kuumalla.
Mulla on jo nyt imetysliivit käytössä, koska ne on ainoat mitkä mahtuu - eli voin varautua siihen että kun maito nousee oikeasti niin joudun ostamaan uusia isompia liivejä (tai siis mähän valun jo nyt maitoa)
 
verikokeista selvittelin että katsovat rautavarastot, maksa-ja sappiarvot. Lisäksi keliakia kokeet, ,tulehdukset. Munuaisarvot myös.
Tänään onkin vatsa tyhjentynyt oikein urakalla :O ja supistelee siihen malliin että pitäisi varmaan alkaa katsella sairaalakassia valmiiksi vaikka tuskin nyt lähtö tulee..olis valmiina kuitenkin:) inhottaa vaan ajatus että jos syntyy aikasemmin niin joutuisi varmaan jäämään seurantaan:/
Onko teillä nimi ja kummit mietittynä? Meillä isäntä ei tunnu olevan yhtään kiinnostunut noista asioista niin mä oon ottanut kunnian keksiä kaiken :D ja jos on nimi niin tuleeko heti syntymän jälkeen käyttöön vai onko alkuun vain vauva?
 
kummit on mietitty, mutta ei kysytty...
...nimi ollaan ennenkin päätetty vasta ennen ristiäisiä 1-2kk ikäsenä mukaan, siihen asti menneet tekonimillä - pötkylä, peikko ja tämä on siis varmaankin tulhu ;)

Miehellä on selvät sävelet nimen suhteen, mutta mä oon siitä erimieltä - jos nyt edes poika on.
 
Nimi on suurinpiirtein päätetty, voi olla että ensimmäinen ja toinen nimi vielä vaihtaa paikkaa. Tytölle meillä olisi ollut monta hyvää vaihtoehtoa, pojan nimen kanssa ollaan painittu ihan tosissaan.
Oikeita kummeja meille ei tule koska lasta ei kasteta, mutta ollaan kyllä ajateltu pyytää pari haltiakummia, tosin ajatus on niin vaiheessa että ei vielä mitään ideaa että kuka olisi sopiva..
 
ollako vai... minulle neuvolassa sanottiin, että supistukset (oikeat) alkavat useimmilla yöllä. Itselläni ei ole harkkasupistuksiakaam vielä ollut, niin varmaan haudon kesäkuun puolelle asti. Yhdestä toukokuisesta voi siis hyvinkin tulla kesäkuinen:headwall:
 
iltaa =)

nimi ja kummit on jo valmiina, tai kummien kohdalla olen miettinyt että kuinka pyydän heitä :) lisäksi lapsen isälle olen ajatellut sanoa että saa jos haluaa tuoda yhden kummin tirriäisen elämään =) nimi taas on niin että toinen ja kolmas nimi tulee kummankin suvun puolelta "perintönä" ja etu nimi on nyt mun valittema. en ole paljon ajatellut tämän asian kans lupaa kysyä. hänen mielestään lapsella ei tarvitse olla kuin yksi kummi ja kaksi nimeä ja mä olen sitä mieltä että lapsella on kolme nimeä.

täällä rupeaa olemaan jännät paikat yhdellä jos toisella :popcorn: itsekkin ilmoittaudun siihen kastiin, limatulppaa taas bongattu :whistle: saas nähdä montako vauvaa tähän maailmaan huhtikuulle saapunee :D

TeaPotlla n varmaan ollut ihana viikonloppu kotona sairaala elämän jälkeen vai joko se on mennyt takaisin? :D

Avantasialtahan on otettu paljon kaikkee :S

imetysliiveistä oli taas puhetta, ja häpeäkseni täytyy sanoa että mun on kaupas vieläki :S en tiiä oikeen tohtiisko tilata netistä kun ei oo päässy eka vähä sovittaan. ja no tän vattan ja näiden olojen kans ei kyllä yhtään huvita lähtee sovittamaan :/

oon tääl antanut itselleni luvan nyt touhuta ja tehdä pois kaikkee "keskeneräästä" ja no tulipa viikonloppuna sit seinät pyhittyä ja ovenpielet ja yks rästi kaappi(muovitavaroota) järjestettyä ja raivattua ja imurootua, pesinlaattiat ja pyykki vuori niitattu niin likasen kun puhtaan osalta :) nyt jotenki hyvä fiilis ku sai tehtyä niit pois mieltä häiritsemästä mutta kovasti tämä viherpeukalo halajais tuonne pihalle kuoputtamaan nurmikkoa ja penkkejä :D mutta ehkäpä ensiviikon aikaan sit pikku hiljaa, kattoo nyt mitä tää viikonloppu saa kropas aikaaseksi.. LEnkillekkin ois ihana mennä :heart: ai niin ja ikkunat kaipais pesua :kieh:

Viikon päästä 14.päivä ois seuraava neuvola.. sitäkin odotan jo innolla ja kauhulla :D

oloista piti sen verran sanoa että täälläkin on nyt jo viikon tyhjännyt vattaa ja närästys ja sellanen ihme sekava olo aamuisin palannut. lie sit kroppa ennustaa tulevaa :confused:

noh mutta taidanpa hipsiä hakemaa närästys tabletin ja selailla sen jälkeen vielä vähä netis..

Mukavaa ja aurinkoista viikkoa mammat :heart:

Saspa ja Tirriäinen 35+3 (kaipa jo :D )
 
POKS 36+0, vielä siis muutama viikko kärvistelyä tämän vattan kans eessä, vaikka mie tahtosin tästä jo erroon ku tämä on niiiiiin ahistava :( 3 päivää on ollu nyt menkkajuilimista alamahalla, ihan ku ois alkamassa vuositahannen mega menkat... tiistaina ois taas neuvola päivä ja ennen neuvolaa viiminen vasta-aine verikoe käyvä antaan... nimi ja kummit on suunnilleen mietittynä. Vietettiin miehen kans lapsivapaa yö ja tekipä hyvää ku sai kerranki nukkua koko yön :)
 
Nimi meillä on mietittynä jo valmiiksi. Kirkkoon kun ei vauvaa kasteta, niin ajateltiin ilmoittaa jo synnäriltä että poika nimeltä x syntyi jne.. jos kaikki menee hyvin. Tietysti sekin, jos vauva ei näytä yhtään jo päätetyn nimen kantajalta, niin sitten kai se on vaihdettava :D Kummit on myös mietittynä, joskaan virallisia kummejahan ei ole. Miehelle on ollut oikeastaaan ihan sama, tuleeko kummeja vai ei, koska ei koe epävirallisia kummeja sinänsä tärkeäksi. Miten teillä muilla, joilla lasta ei kasteta kirkkoon? Onko teillä kummeja ja oletteko pitäneet nimiäisiä tms?

Nukkuminen onnistuu n. 1 tunnin pätkissä. Ensimmäiset 30 viikkoa menikin 24/7 horroksessa, nyt sitten on ilmeisesti nukuttu tarpeeksi kun yöt menee valvoessa.

Äitiyspakkauksen vaatteista huomasin myös, että ne pienimmät vaatteet kyllä vastasi minunkin mielestä isompaa kokoa, mitä kokolapussa luki.

Avantasia kun puhui niistä verikokeista ja siitä, että ei tiedä milloin vastaukset tulee, niin meidän tk:ssa on käytössä sellainen nettipalvelu, mihin pääsee nettipankkitunnuksilla kirjautumaan. Sieltä näkee kaikki tulleet tulokset jne.. Ei tarvii soitella jokapäivä labraan, että jokohan olis tullut.. :)
 
Nimi On päätetty, jollei sitten jostain syystä olekin poika tai näytä ihan joltain toisen nimiseltä :) Pidetään nimiäiset, ja ajateltiin, että jos esikoinen sitten haluais paljastaa sen nimen kaikille. Ei mitään kummempaa kun pyydetään isovanhemmat ja kummitukset kahvitteleen ja kerrotaan nimi. Kummituksetkin on valittu, jos suostuvat, mutta pyydetään sitten kun vauva on maailmassa.

Liivit Mulla on pieni varastollinen esikoisen jäljiltä useampia eri kokoja ja oon tilannut ulkomaailta (eu) en tosiaan maksa liiveistä 100e, mitä mun kokoisista saisi suomessa maksaa, nettikaupoista saa parhaimmillaan 15-35eurolla.

Tänään, eipä uutta, kuumeinen olo, mutta lämmöt pikemminkin matalalla ja flunssa iski päälle. Esikoista hoitaessa meni viikonloppu, kun hänelle nous kuume 40 C ja tartti lähteä päivystykseen hakee apua huonoon hengitykseen... Hirvee röhä vielä, mutta totta kai se tulee sit mullekin... Ilmeisesti oli RS-virus, onneks ei raskaana olevalle ole paha, mutta sais sitten vauva pysyä kyllä mahassa ettei heti synnyttyään saa sitä. Niin ja nyt sitten, kun on tukossa, niin sehän toki nostaa hieman pulssia, mutta kun ei tarttis nousta... Kotona lepopulssi päikkäreiden jälkeen 85, heti kun jotain tekee niin yli 100.

34+0 POKS , hurjaa, nyt ei enää esteltäis jos syntyis, mutta täälläkin varmaan mennään kesäkuuhun
 
Täällä ollaan vieläkin yhtenä palana! :D oli se hyvä olla kotona :) mutta täytyy joko makoilla sohvalla tai nukkua sängyssä, muuta ei oikein voi tehdä kun heti tulee epämukava olo :p välillä tunnen itseni täällä vaan riesaksi kun ei voi leikkiä esikoisen kanssa eikä auttaa miestä kotihommissa. Mutta viikossa-kahdessa tämäkin on ohi :p

Rv 35+1
Jaksais tää olla masussa edes sunnuntaihin niin poksuis viikot 36...
 
36+0 eikä niin minkäänlaista tuntemusta että tyyppi suunnittelisi mitään liikkeitä tässä lähiviikkoina, harjoitussupistuksia varsin vähän, ei paineentunnetta tai mitään sukkapuikkoja tms. Ei niin mitään :D
Vatsa on iso ja koko ajan tiellä ja jos minulta kysytään niin sopiva syntymäaika olis vaikka tuossa parin viikon päästä.. Niinpä tää varmaan pysyttelee aloillaan sinne 42 viikolle asti.
 
Nimi on ollu valmiiks mietittynä jo tammikuussa, heh. Nimiäiset mekin pidetään vaikka ei kasteta kirkkoon ja epäviralliset kummit myös valkattuna. mietin vaan yks päivä että oisko pitäny olla myös sukulainen "kummina", siihen mies sitten että no eeeei nehän on muutenkii elämässä mukana. joten ystävillä mennään siis.

jatkuva väsymys on alkanu vaivaamaan ja yöt menee koko ajan heräillessä ja kylkeä kääntäessä. herään usein myös siihen että mahaa vihloo, aivan ku pikkune ois potkinu tosi kovaa ja sellane repivä kipu.
muutamana päivänä myös vaivannu jatkuva jalkakramppi. harkitsin jo tukisukkien ostamista mut nyt taas helpottanu.
pienoista "paniikkia" myös ollu ilmassa kun tosiaan poksahti tuo rv 36 käyntiin ja tajusin että hetkone tässä on enää kuukaus laskettuun! jotenki kyllä tuntuu että tää menee yli.. eikö se oo yleistä että ekat lapset syntyy yliaikasina? toivottavasti ei tapahu samaa mitä mun äitille esikoisen kaa: kaks viikkoo yli ja lapsella painoo 4800g.. miehen kanssa ollaan kyllä puhuttu paljon kaikkee että miltä tuntuu ja mikä jännittää ja pelottaa ja se on kyllä helpottanu oloa:) päällimmäisenä on sellane tuntemattoman pelko ku ei yhtään tiiä mitä oikeesti odottaa ku eka lapsi tulossa. ja varmaa jotai identiteetti kriisiä "musta tulee äiti!!!!"

viimisen viikon aikana Iippa on nyt sitten, aivan niiku aiemmi pelkäsinkii, kääntyny kahtena päivänä pää ylöspäin.. tai luulisin ainakii niin ku aina sen hikka tuntuu ihan alhaalla vasemmalla ja nyt sit kahtena päivänä ylhäällä oikeella. mutta molempina päivinä sit illalla taas hikka tuntunu tutusti alhaalla. outoa että se on nyt loppu metreillä on alkanu kääntyilemään tolleen ku aikasemmi ei ollenkaa ainakaan mun tuntemusten mukaan.. viihtyis nyt vaan siellä pää alaspäin nii ei tarttis alkaa sitä ressaamaan.

Liivejä en oo vielä hommannu.. ois varmaa pian aiheellista! onko teillä suositella jotain hyviä merkkejä tai että mistä kannattaa ostaa? en oo vielä yhtään jaksanu perehtyä eri vaihtoehtoihin.

keskiviikkona meillä on lääkäri käynti ja synnytystapa arvio, viimisen kerran pääsee ultraan kurkkaamaan pikkusta, ootan kovasti!

kivaa alkanutta viikkoa kaikille:)

Hamu ja Iippa 36+2
 
Mä oon pitäny liiveissä tärkeenä että on leveät olkaimet ja tukee kunnolla - ja tottahan se ulkonäkö on aina plussaa - robinhoodista oon löytäny hyviä sillon 6vuotta sitten, nykystä tarjontaa en oo käyny kattomassa... ...olis varmaan aiheellista ainakin liivinsuojia tehdä koska nytkin heräsin paita maidossa päiväunilta.

hyäkkis & cthulhu 34+6
 
Hei!

Tähän kärkeen heti TÄRKEÄ kysymys:huolestuisitteko,jos oma paino laskee,ja vauva on kokoseurannassa maltillisen kasvunsa takia?

Mulla oli tänään neuvolassa sijainen,joka ei ollut äitejä paljon hoidellut.Sf-mittaa ei saanut kunnolla,mutta itsepä itseni punnitsin.:DJa paino siis laskenut viikon takaisesta lähes kilon.Tiedän kyllä,että nesteet ja muut vaikuttavat,mutta mitä ajattelette?

Nimi.On melkein päätetty,mutta nimien järjestystä oikeastaan vielä mietimme.Kaikilla meidän lapsilla on suomalainen nimi(ja ehkä vähän ruotsalainen).Ei ihan tavis tosin(konsonanttiloppuiset),mutta kalenterinimi kuitenkin.

Kummit.Meillä lapset kastetaan kirkossa,ja yksi kummi on jo pyydetty.Minun paras kaveri.Tuon toisen kirkkoon kuuluvan kummin keksiminen onkin vähän vaikeampaa,kun edelleen tarvitsee olla se kaksi kirkkoon kuuluvaa kummia...

Imetysliivejä löytyy noin viidet,joista yhdet yökäytössäkin mukavat.Noiden"yöliivien"nimeen liputinkin jo aiemmin...Itsellä maidontuotanto ei ole ollut hurjimmasta päästä,mutta kyllä olisi ollut sänky märkänä,jos ei olisi ollut yölläkin liivinsuojia ja kevyitä liivejä.Toinen vaihtoehto olis ne tyköistuvat yökkärihepeneet,mutta jotenkin liivinsuojat ja hepeneet ei tunnu sillä hetkellä omalta yhdistelmältä..:D

Tänään kävin myös labrassa antamassa näytteitä tuolta alakerrasta(olisko ollut strepto-näyte ja muut).Mutta arvatkaa mitä:ne antoivat mulle kaksi putkiloa ja sanoivat,että saan ottaa itse!Siis täh?Enpä ole ennen moisesta kuullutkaan,mutta toisaalta oli kyllä helpotus.Jotenkin kyllästyttää se,että housut saa olla joka paikassa heittämässä pois.:D

Mukavaa maanantaita,mammat!

Mea ja tyttönen 34+4
 
Nimi ja kummiasioista: Pojalle meillä on ollut valmiina nimi jo pitkään. Mutta keskussairaalassa kysyivät, että onko me täytetty se hätäkastelappunen - sitäkään ei neuvola ollut täytättänyt. Siinä sitten lappu täytellessä päätettiin tytön nimi, mikäli masuasukki sattuisi olemaaan tyttö. Heti natsasi molempien mieleen tytön nimi. Se on hyvä muistaa, että vaikka kuinka sen nimen etukäteen miettii valmiiksi - entäs jos se nimi ei sovikaan sille lapselle. Entäs jos lapsi ei olekaan sen "Jaakon" näköinen.
Kummi vaihtoehtoja meillä on monia - vaikea päättää kenet otettais. Sekin muotoutuu ajan kanssa, kun lapsi syntyy.

Kävin tänään tays:ssa kontrollissa. Lääkäri oli säikäyttelevällä tuulella. Ensin hän kopeloi vatsan läpi lasta - onpas pieni lapsi, koska tätä on viimeksi ultrattu. Hui - kun säikähdin, että mitä mitä - kukaan ei ole koskaan käsikopeloinut lasta - aina on vain ultrattu ja sanottu hänen olevan oikean kokoinen. Ja ultran perusteella lapsi kasvaa keskikäyrällä nytkin. Seuraava "järkytys" oli liian vähäinen lapsivesi. Viikko sitten sitä oli tarpeeksi, nyt ei sitten yhtäkkiä ollutkaan riittävästi. Sektio päätettiin kolmen vkon päähän. :D mutta sitä ennen on tultava lapsivesiultraan erikseen. Vähän mä olin peloissani asiasta, kunnes siskoni rauhoitteli minua, että se lapsiveden määräkin on arvio - se riippuu täysin siitä, missä asennossa lapsi sattuu olemaan ultratessa ja miten he saavat sitä mitattua.
Nyt vkon päähän lapsivesiultra.
 
Olot hyvät täällä. Kävely sujuu tilanteen huomioon ottaen kevyen tuntuisesti, yön vessareissuista huolimatta väsy ei vaivaa ja energiaakin riittää mukavasti kaikennäköiseen. Ei suurempia jomotuksia, ei ummetusta, harjoitussupistuksia on harvakseltaan (nekin kivuttomia) ja turvotuskin tuntunut helpottavan. Paino on jopa laskenut melkein kahdella kilolla siitä, mitä oli korkeimmillaan kun jalatkin tuntuivat turvonneelta. Huomenna neuvola. Jälkeenpäin ajatellen olisi voinut olla hyvä ajatus jäädä töistä pois aiemmin, josko olot olisi parantuneet istumisen vähettyä jo aiemmin. Vaikka synnytys on ihan nurkan takana, niin vaikea sitä on tajuta kun olo on näinkin "normaali". Omaa mahaa edelleen kova ikävä, vaikka ei tämä oma maha nyt niin jättimäinen olekaan näin loppusuoralla, mitä alkuun pelkäsin. :)

Nimestä
ei mitään selvää mielikuvaa jos tämä tosiaan se arveltu tyttö onkin. Esikoiselle oli jo nimi kauan ennen syntymää tiedossa ja sukupuolikin aivan selvä silloisen rakenneultran jälkeen, kun niin estottomasti poika vehkeitään jalat levällä esitteli. Toiselle pojalle olisi ollut nimi heti valmiina, mutta tytölle nimen keksiminen teettää päänvaivaa.. Esikoisella kolme etunimeä ja tytölle on päätetty jo ne kaksi "ylimääräistä" etunimeä, mutta kutsumanimi on vielä päättämättä..

Kummit on mietitty ja niitä tulee neljä kappaletta samoin kuin esikoiselle. Ei tietoa, kuuluvatko kirkkoon vai eivät, mutta ei sillä ole meille väliä, koska lasta ei kasteta ja itsekään ei kirkkoon kuuluta. Kummius on meidän piirissä sellainen aikuisten sopima juttu, johon ei liity mitään uskonnollista. Itselläni on kolme kummilasta; vanhempien kysyessä minua kummiksi olen ilmoittanut, että mielelläni alan ja lapsen elämässä mukana olen, jos yhteinen sopimus asiasta riittää. Kirkkoon en kummiuden tai minkään muunkaan (esim. naimisiin meno) takia liittyisi, koska en koe tuota tarpeelliseksi. Ihan hyvin on menty naimisiin, lapselle nimi annettu ja läheisiä haudattu ilman kirkkoakin.

Miehellä alkoi tänään pitkä vapaa ja ennen laskettua aikaa jäljellä on kaksi yövuoroa, joita ei ole saanut sovittua viisaammiksi (esim. aamuksi tai illaksi). Rv.38+2, 38+3 ja 38+4 on sellaiset että mies tulee olemaan ihan eri vuorokausirytmissä ja jos lähtö tulee, niin miehestä ei tule juuri minulle tai esikoiselle kotona mitään apua olemaan. Nuo kolme päivää kun onnistuisi pääsemään ohi sillälailla, että lähtö ei tulisi niin sen jälkeen saisi syntyä milloin vain.. Mun tuurilla kuitenkin lähtö tulee juuri tuolloin :/ Itselleni kun olisi omaa synnytystä tärkeämpää se, että esikoisella olisi aamulla herätessään ainakin se isä kotona (jos äiti lähtenyt yöllä sairaalaan) ja illalla nukkumaan mennessään myös isä hoitamassa tutut iltatoimet. Päivän viihtyy varmasti lapsenvahdin kanssa mielellään, mutta tuo aamu ja ilta on minulle tärkeät, että lapsella se isä lähellä olisi. Itse kyllä pärjään aamun ja illan synnärillä yksinkin oli tilanne mikä vain. Esikoisen kanssakin synnytyksessä oli tukena opiskelija koko ajan, kun isä oli ollut koko yön töissä, lähtö tuli aamuyöllä ja lapsi syntyi vasta sitten illalla. Isästä ei ollut mitään hyötyä, ellei sitä olisi passitettu päivällä kotiin nukkumaan.

Pikkuhiljaa alkaa olla vauvalle tavarat valmiina; pinnasängyn kokoan loppuun tänään (kiitos yhden hukassa olevan mutterin, jonka kohta lähden ostamaan), vaippoja on, vaatteet on järjestetty lipastoon, korvikettakin olen ostanut varmuuden vuoksi muutaman tölkin (kun rintojen pienennyksen takia ei ole taattua, että imetys onnistuisi, vaikka tokkopa siitä takeita olisi muutenkaan), tuttipulloja on, muutama tutti, turvakaukalo ja sitterikin löytyy ja vaunut. Ja itselle on pitkiä yösiteitä pakettikaupalla, rintapumppu ja sairaalakassikin kohta kasattu.

Onko muuten muita, joilla ei tule vielä ollenkaan maitoa rinnoista?? Itsellenihän on tosiaan kuusi vuotta sitten tehty kasvainten poiston yhteydessä rinnanpienennys, jossa nännit käytetty kokonaan irti ja jälkeenpäin nännialueen tunto on melko olematon, enkä yhtään tiedä onko tiehyeet parantuneet siten, että jäljellä olevista maitorauhasista olisi reitti auki nänniin asti niin että mahdollinen maito ulos pääsisi. Muutenkaan rinnoissa ei ole alkuraskautta lukuunottamatta ollut mitään erikoisempia tuntemuksia. Koittanutta ei laiteta, mutta en tosiaan ala tuota imetystä stressaamaan; esikoinen kasvanut korvikkeella reippaaksi nuoreksi mieheksi ja jos tämänkään kohdalla ei imetys onnistu niin se on mulle ok.

Nyt kuitenkin asioille ja muutaman tunnin päästä hakemaan esikoinen tarhasta.

Skaardie + Pottu rv.36+1
 
No nyt tupsahti kutsu ä-polille kontrolliin suuren sf-mitan vuoksi, ihan peräti viikkoa ennen la:aa -th epäilikin, että juuri näin toimivat siinä toivossa, että vauva ehtii jo syntyä ja ajan voi perua. Että on nihkeää meidän sh-piirissä nää asiat, tuntuu, että asiakas on se välttämätön paha, jota pitää vältellä viimeiseen asti:mad:

Mä löysin eilen ihan Sokokselta napakan tuntuiset ja edulliset imetysliivit, taisivat olla actuelle-merkkiset, kaarituettomat ja ihan asiallisen näköiset. Otin mustat, kun viimeksi valkoiset värjäytyi tosi nopeasti, vaikka kerran päivässä pesen aina. Yleensä ostan alusvaatteet aina erikoisliikkeistä, kun mun kokoisia ei peruskaupoista löydy, mut nuo liivit oli positiivinen ylläri, toivottavasti pysyvät sellaisina. Jossain vaiheessa pitää käydä hakemassa toiset, kun tietää tarkan kuppikoon.

Imetyspaitoja en löytänyt yhtään, oli vaan isoja kokoja ja mä olen koko s, niin ne pitää tilata netistä. Ostin kuitenkin pari ihan normitoppia, joissa edessä nepparilista, niin käynevät nekin korvaavina tuotteina niin kauan kun nepparit kestää.

En ole muuten edes kokeillut, tulisko rinnoista jo maitoa, th kielsi, ettei stimuloi ennenaikaista synnytystä.

Mea, edellisellä asuinpaikkakunnalla otettiin myös itse tuo strepto-näyte ja ihan hyvä niin, en mäkään ole erityisen innokas intiimialueita esittelemään:LOL: Tässä raskaudessa alakertaan on muuten kurkistettu tasan kerran kun oli se yksi ja ainoa lääkärikäynti joskus rv 25, seuraavan kerran sit varmaan synnärillä.

Ollakovai...? ja 35+6

En sit osannu kirjoittaa nepparilistaa kerralla oikein..
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta mammat!
Uusi viikko lähtenyt käyntiin.. tai noh, lähtenyt ja lähtenyt; eilen nousi pikku kuume..nuha ja nyt aamulla kun heräsin niin kurkkukin kipee :( toivottavasti olis ihan pikku-flunssa, ettei kovin pahemmaks yltyisi.
Viikon päästä olisi se neuvolalääkäri... ei malttaisi odottaa! ;)

Nimistä: Meillä on pojat kastettu ja molemmilla on kolme nimeä ja kaksi virallista kummia+ yksi epävirallinen kummi. Silloin kun pojat syntyi niin mies vielä kuului kirkkoon. Itse en ole koskaan kuulunutkaan. Minulla on ollut nimiäiset kun minä synnyin -81. No, mies erosi kirkosta reilu vuosi sitten, niin nyt tätä kolmatta lasta ei sitten kastetakaan. Mutta ei järjestetä nimiäisiä, vaan ihan vaan kahvittelut vanhemmille+sisaruksille. Ja sitten kaverit/ ystävät saapi omilla ajoillaan tulla vauvaa hypistelemään :) Nimi ollaan oikeestaan jo päätetty.. tai no kaksi nimeä..voi olla että siihen tulee vielä kolmaskin :heart:
Epäviralliset kummit tulee.. molempien isät + veljeni vaimoa ajateltiin pyytää.

Itsellä tuo imetys on aiemmilla kerroilla kestänyt vain 2-3kk.. ja aikalailla mennyt lypsäessä/ pullosta sitten syötelty. Jokainen tyylillään. Aina on kyllä joku kritisoinut, kun en ole imettänyt heidän mielestään "kunnolla".. mutta itsellä ei ole tapana ottaa muitten mielipiteitä liian vakavasti, koska jokainen tietää ja tekee omat ratkaisunsa itse. Kaikille varmasti löytyy se oma paras ratkaisu imetyksenkin suhteen.

Ihanan aurinkoista viikkoa kaikille!!! :heart:

Äippä ja tyty 33+2
 
Nuutti Et sattumoisin ollut TAYS:n kahviossa eilen? Työntelin siellä esikoista rattaissa mahan kanssa....

Maidontulo no eilen aamulla herätessä oli paidassa ihan pari tippaa... muuten ei oo tullut kyllä mitään, välillä saattaa suihkussa kihelmöidä, mutta vrt. esikoisen raskauteen niin olematonta. Esikoisesta kun olin kylpylässä kerran ja sitten otin siinä bikineitä pois suihkussa, niin olin ihan tyytyväinen, ettei sattunut muita oleen samaan aikaan - sitä maitoa nimittäin tuli kuin ampumalla :D Mutta mulla toisaalta tuli imetyksen lopetuksen jälkeen aina muutama pisara ennen kuukautisia, se loppui kun tuli uudestaan raskaaksi.

34+1
 
Hiulu - en käynyt kahviossa ollenkaan. Se oli joku muu... Ajoin taksilla taysiin -ei maksanut kuin 450 e se reissu. Sain onnekseni lääkäriltä kelalapun taksia varten. :D mies jäi hoitamaan vatsatautipotilasta kotiin ja minä en uskaltanut lähteä yksin ajamaan pitkää matkaa huijauksen takia. Vauva painaa istuessa verisuonia, että välistä tulee pahojakin huimauskohtauksia. Onko muilla samaa?
 
Mulla on jotenkin tosi epätodellinen olo että vauva kohta syntyy! Kai se on tää kun on lähes oireetonta ollut, tietysti masu alkaa tiellä oleen eikä sitä unohtaan pysty, mutta kipuja ei juurikaan ole ollut ja vasta ihan viime aikoina niitä kivuttomia hetkellisiä vatsan kovettumisiakin on alkanut tuleen. Ja kun on tää remonttihässäkkä menossa niin ei liikoja ole vieläkään ehtinyt vauvajuttuja miettiin. Jotenkin elää kahdessa eri maailmassa, toisessa pähkäilee remonttijuttuja ja toisessa saa sit välillä uppoutua vauvamaailmaan. :) Nimeä ei olla mietitty tammikuun jälkeen, tarvis koittaa ehtiä sitäkin miettiin. Nimiäiset pidetään kuitenkin kesällä. Niistäkään ei ole ollut miehen kanssa vielä mitään puhetta, mutta olen päättänyt sellaiset järjestää. Sisällöstä ei ole hajuakaan ja mulle ristiäisten kulkukin on vähän epäselvä kun en sellaisissa koskaan ole ollut enkä kirkkoon koskaan kuulunut. Epävirallisista kummeista ei ole myöskään miehen kanssa ollut vielä puhetta, täytyy asiaa miettiä.

Hankinnat edelleen samassa vaiheessa kuin pari viikkoa sitten, eli mitään en ole lisää ehtinyt ostamaan. Kuitenkin jotenkin oloa helpotti kun sai jonkinlaisen listan tarvittavista hankinnoista tehtyä. Jollain lailla vähän stressasi tää kun kaikkea puuttuu ja öisin välillä heräs siihen että nyt se vauva unessa syntyy ja mulla ei ole esim. kuin yksi tuttipullo ja siihenkään ei ole sitä tuttipäätä ostettuna.

Kestoliivinsuojista vielä. Kannattaisko niitä itse ommella? Siis kuinka paljon noi kunnon kankaat maksaa eli kannattaako vain noita varten käydä ostamassa? Kestovaippoja en kyllä jaksa alkaa ompelemaan, mutta noita pyörylöitä voisi surautella. Mikä olisi sopiva halkaisija? Ja olikos se niin että jotain 10 paria kosteudenpitäviä olis hyvä alkajaisiksi olla? Entä onko teillä kokemusta villaisista Lanacaren rintasuojista, mitä jossain suositellaan? Myyntisivujen mukaan riittäisi pelkästään 2 paria tuollaisia, ovat niin tehokkaita...hmm. Entä kokemuksia ImseVimsen suojista (PUL+frotee+fleece)? Mitä muita merkkejä suosittelette?

Skaardie, mulla ei ainakaan tule rinnoista vielä maitoa. Ja muutenkin olen vähän ihmetellyt kun ei noi tissit ole pahemmin kasvaneet, siis mitään muutosta ei ole tapahtunut moneen kuukauteen. Niitä imetysliivejäkään en siksi ole uskaltanut vielä ostaa kun ei ole hajuakaan mitä kokoa ne pitäisi olla..?

Huomenna taas neuvola, edellisessä ei kummempia, mitä nyt Hb oli taas laskenut raudan syönnistä huolimatta. Nyt meinasin taas pyytää että tarkistettais rautavarastot niin vielä ehtis tarvittaessa tankkaan ennen synnytystä ettei voimat lopu ainakaan sen takia kesken.

Mullahan LA on vasta 29.5. ja melko varma olen että myös täällä kesäkuulle mennään. Ja toivottavasti menee ainakin lähelle toukokuun loppua, sillä näillä näkymin mies tulee Brasilian työreissulta vasta 2 vk ennen LA kotiin, mistä en kyllä yhtään tykkää. Olen koko ajan asennoitunut siihen, että mies on synnytyksessä mukana ja olisi ihan hirveää joutua sinne yksin. Yhtään sellaista kaveria ei tule mieleen ketä voisin mahdollisesti pyytää mukaan ja missään nimessä ei kävisi mielessä ottaa äitiä tai anoppia mukaan, huh mikä ajatuskin.

Oxalis & mangusti 32+5
 
Moikka!!!
Tänään oli viiminen vasta-aine verikoe ja neuvola...
Rv 36+2, pissa ok , paino +300vko, hb 123, rr 109/72, sf 36, rt ja erittäin pinkeä vatta joo, mie tiiän!!!!! 16.4 lääkärineuvola + ultra, 22.4 normi neuvola ja 24.4 äippäpolin ultra ja sitten varmaan se käynnistys...

Meän lapsi saa syntyä vain viikonloppusin nyt tai sitten vasta pääsiäisen jälkeen ku ukko ajelee sielä etelässä mutta oli nyt saanu sovittua että saa jäähä pääsiäiseltä tähän lähelle tekmään hommia ja sitten talvilomalle ja viikon pitää pekkasia myös ku kotiudutaan sairaalasta :)

OLO on muuten loistava ku pääsis vain tästä vattasta erroon tai liiasta lapsiveestä paremminki! Supistuksia tulee joka päivä ja väliin jopa napakoitaki... Multa n viimeksi alakertaa katottu rv 29 ja silloin ei ollu mitään tapahtunu, tuskin nytkään sen ihmeempiä... ens viikolla se varmaan katotaan samalla ku otetaan se streptokokki-näyte lääkärineuvolassa...

Maitoa kyllä tulee tisseistä mutta ei onneksi vuotamiseksi asti viellä! Tissit ei kyllä minusta ole kasvanu yhtään..

Hankinnathan on ollu kokoajan ok ku kaikki on juniorin jäljiltä joka muuten huomena täyttää 1-vuotta =)

Imetysliivejä/paitoja en hanki ku en oo muistakaan hankkinu, en tunne että tarvisin niitä..

36+2
 
Maitoa ei ole yhdessäkään raskaudessa tiputtanut tai tästä ehkä muutama tippa joskus puolivälin jälkeen.Vaan eipä sitä muutenkaan ole tullut edes vauvan tarpeisiin :/
Hankinnoista jää miehen vastuulle vaipanvaihtoalusta,tutti ja tuttipullot sekä muut päivittäiset tavarat..Aventin pulloja on mutta neiti ei ainakaan niistä suostunut juomaan..Oliskin ollut liian helppoa kun ne pumppuun sopi.
oxalis ootko miettinyt tarvittaessa pyytää doulaa? Mä en kanssa vois äitiä kuvitella mukaan,olis varmaan ihan hysteerinen :D Poika haluais tulla kuulemman mutta ei kestä edes katsoa hempan ottoa kun tulee verta niin voisi olla pikkusen liikaa synnytyksen näkeminen,varmaan hiljenis kuitenkin kummasti :LOL:
Huimausta on myös mulla just kun istuu hetken,olo on kuin karusellissä ja välillä vaikuttaa nyös tasapainoon kun liikkeelle lähtee..
Neuvolakäyntikin taas takana rv 34+1
Paino: +292g/vko
Verenpaineet: 100/67
Vähän proteiinia pissassa
Hemoglobiini: 89 eli vihdoin nousussa :) ei varmaan tarvitse lisävertakaan hakea.
Sf-mitta: 31cm
Vettä normaalisti ja muutkin asiat hyvin. Hyvin liikkuvainen ja virkeä vauva,vois vaan olla hakkaamatta sitä päätään tuonne alas kun sattuu niin kamalasti:mad:
Vauva ei taas neuvolan mukaan ollut kiinnittynyt, tiedä sitten ketä uskoa.
Runsaiden kipeiden supistusten takia pitäisi ottaa rennosti ja olla supistelematta:D

Avantasia ja viikari 34+1
 
Huimausta On! enenevässä määrin... Tänäänkin aamulla niin hoiperteleva olo, että mittasin paineet ja sykkeet: 96/51, syke 117. Ei kai se ihme, jos vähän huimaa, vielä kun on lisäksi flunssa...

Avantasian kuulumisia on kiva lukea on sama la :)

oltiin esikoisen kanssa tänään lääkärissä ja lääkäri sitten kysy, että millos sun laskettuaika on. kun kerroin niin ilme oli vähän hölmistynyt ja sanoi "ai niin pian?" Joo tiedän, että se maha on pieni! Välillä näin päin, esikoisesta kuuli sitä, että jokos se kohta syntyy ja onko sulla kaksoset?
 

Yhteistyössä