Toukokuun toukat 2013 *LOKAKUU*

Nöhvi onneksi selvisit säikähdyksellä ja pikkunen kunnossa.

Samoin Keijukanelille hyvä että ultrasta löyty syke, olisko sullakin sit vaan ovis ollu myöhemmin.

Ellialle puolestaan iso halaus ja jaksamisia.

Ja Finlalle tsemppiä, toivotaan että taas se ovis ollu sit vaan myöhemmin.

Täällä kans eilen kans käyty ultrassa niin ku näköjään moni muukin ja siellä pieni oli oikeassa paikassa, pituutta 8,8mm ja syke löytyi, vastas viikkoja 7+0...:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Farkkutyttö
Heippa taas kaikille!

Voimia kaikille, jotka saanu keskenmenon ja muille jotka sitä pelkää.. Itseki odotan sitä 19.10 np-ultraa, kuin kuuta nousevaa, että onko tuolla masussa oikeasti elämää.. Kun viime viikolla tuli sitä tuhrua muutama päivä pyyhkiessä. neuvolatäti sano et jos ei kipuja oo eikä tuu enempää niin luultavasti kaikki ok ja että ne oli varmaan ns. valemenkat.. Noh eipä oo kipuja ollu eikä enempää tuhrua sen viime viikon jälkeen. Ja huono olo/heikotus jatkuu.. Tai oikeastaan nyt on alkanu myös närästää.. jippii :D
Olon perusteella voisin kuvitella et tyttö tulossa, kun tätä samaa oli kun esikoista odotin. Mutta toisaalta luulen, että poika tulossa kun miehellä on vaan poikia. :D kunhan nyt tulis vaan terve vauva silloin toukokuussa..

Äitiyspakkauksesta, ajattelin sen taas ottaa, vaikkakin meillä on ennestään tuo 2011 pakkaus. Haluun päästä hypisteleen sitä! :D

Kertomisesta, oon kertonu omalle äidille, muutamalle kaverille ja miehen siskolle. Tai no miehen sisko arvas itte kun voin niin huonosti.. :D

Laalaa88 ja toukka 9+4
 
Hannika:
Muakin kovasti houkuttais mennä sinne varhaisultraan. Varsinkin taas tänään ku tuntuu että pahoinvointi on laantunu. En tajua mikä ihme täs nyt niin mättää ettei voi mitenkään uskoa että kaikki olis niinku pitääs. Mietin täs, että jos soittais neuvolaan ja valittelis jotain kipuja ja varais sitte lekurille ajan niin ultrais samalla. Ekan kohdalla mulla oli aivan törkeet vattakivut niin mun bestis joka oli neuvolas töis varas mulle lekuriajan ja pääsin kurkkaan, että kaikki oli hyvin. Tää oli muistaakseni rv 7 eli samoihin aikoihin ku nyt olis. Harmittaa ku ko ystävä on nyt itte äitiyslomalla niin se ei oo siellä työmaalla et se olis saanu ultrata.. =) Typerä olo itellä että oonko mä nyt vaan hysteerinen nainen mutta ku...
 
Viimeksi muokattu:
Heippa.Kyllä minuakin houkuttas päästä varhaisultraan,muutei täällä maalla pääse julkiselle,jos ei aihetta ole epäilllä jotain olevan vialla ja yksityiselle en viitsi mennä.On vaan kiltisti odoteltava np ultraa:whistle:

Ei mitään uutta oloihin,paitsi,että ärsyynnyn tosi helposti joka asiasta,aiemmin ollut loppuraskaudessa samaa.Aamusin meinaa tuskan hikee pukata,kun tyttöä vien päiväkotiin pienimmän kanssa,kaikki päiväkodin hajut iskee nenään:x


tyttö ja poikaolosta:
Esikoista odottaessa oli tunne,että tyttö tulee ja piti paikkansa,toinen odotus oli osittain samanlainen,ei ollut oikein kumpaakaan oloa,kolmatta,kun odotin,olin aika varma,ettei kolmas voi olla poika(vaikka salaa aavistelin,kun sykkeet oli aina matalammat,kun tytöillä:heart:),ja nyt ei ainakaan vielä ole kumpaakaan oloa,samanlailla kuvottaa,kun kaikissa aiemmissa raskauksissa ja kumpaakin sukupuolta siis on:)

Huomenna pääsen poksumaan:D

petronella ja toukosalaisuus 5+6:heart:
 
Viimeksi muokattu:
On tämä epätietoisuus vaan tuskastuttavaa! Mä oon eiliseen asti ollut jotenkin aika levollisin mielin, koska kuten jo aiemmin kirjoittelin, en oikein osaa pelätä, kun ei ole aiempaakokemusta raskauksista. Yöllä veskireissulla tuli sitten paperiin vähän verta ja tänään on kanssa vessareissujen yhteydessä ollut havaittavissa pienen pientä vuotoa. Se on olemukseltaan menkkamaista (ei siis ruskeaa tuhrua) ja oikeasti ihan tosi niukkaa (pikkuhousunsuoja on riittänyt), mutta pistää se silti mietityttämään. Mahakipuja ei ole sen kummemmin kuin tähänkään asti ja muuten olot ihan ennallaan (kuvotus, kipeet tissit, närästys). Ajattelin nyt katsella, miten se tästä kehittyy ja soittaa huomenna neuvolaan, jos vielä jatkuu tai lisääntyy. Toivottavasti kaikki on hyvin ja on vaan jotain ohimenevää ja vaaratonta!

Nöhvi ja Keijukaneli: Ihana kuulla, että toistaiseksi kaikki on hyvin!

Ellialle voimia!

Toivonaa, Finla, että kaikki on hyvin!
 
Tosi monella ollut jonkinlaista tuhrua tai vuotoa,ootteko huomannut onko tullut petipuuhien jälkeen?Luin kuopuksen odotuskirjaa(jonka saa neuvolasta),siellä mainittiin,että petipuuhien jälkeen voi tulla vuotoa ja on ihan normaalia.
 
Joo, mulla oli sillon viikolla 5 just tolleen, seksin jälkeen seuraavana päivänä tuli ihan kunnolla verta, ja siitä neuvolatäti sanoi tosiaan, että voi johtua siitäkin. Eikä se muutenkaan pitänyt sitä huolestuttavana. (Ei onneksi ole toistunut, vähän jänskätti seuraavan kerran jälkeen.) Tuhruja on tullut joinain viikkoina noin päivän ajan, mutta ne ei kyllä oo liittyny seksin harrastamiseen. Huolestuttaahan nuo, varsinkin just kun ei oo vielä mitään ultratodistusaineistoa elämästä. Mulla on muuten kans just 19.10. np-aika, Laalaa88!
 
Ihanaa kuulla, että osa on saanut jo ultrasta hyviä uutisia! Tsemppiä myös kovasti kaikille epätietoisille!

Täällä odotellaan ensimmäistä neuvolaa innokkaana. Se on viikon päästä ja silloin viikkoja on menkoista laskettuna tasan 9. Se ensimmäinen ultra-aika varataan samassa yhteydessä jonnekin parin viikon päähän.

Mulla on ollut viime viikot ihan koko ajan jatkuva pahoinvointi. "Hauskinta" siinä on se, että mä en oksenna mitään. Kuvottaa vaan tasaisesti koko ajan, söi mitä söi. Pahin olo tulee kuitenkin, jos ruokailujen väli on liian pitkä. Sitten yökin vatsahappoja ylös ihan kunnolla. Toivottavasti tämä helpottaisi pian, häiritsee olemista melkoisen paljon. Varsinkin kun toimistotyötä teen, niin koneella istuessa huonoa oloa on vaikeaa ignoorata.

Joku puhui muuttamisesta. Meillä on tällä hetkellä 52 neliöinen kaksio, joten tässä pitäisi pian ihan tosissaan alkaa etsimään sitä isompaa asuntoa. Nykyiseen ei kolmea ihan helpolla mahdu. Ahdistavaa hommaa se asunnon etsiminen, mutta pakkohan tässä pian on tarttua siihenkin hommaan.

Koirien käyttäytymisestä oli myös puhetta. Meillä nuorempi on viime aikoina alkanut tavallista enemmän seurailemaan mua kotona. Se on aina kyllä hakeutunut lähelle, mutta tuntuu että nyt se makaa vielä normaalia enemmän jossain varpaiden päällä ja tulee muutenkin hakemaan huomiota tuijottamalla mua odottavasti.
 
Jos mahtuu joukkoon vielä niin täältä ilmoittautuisi yksi toukokuun masun kasvattelija lisää =)

Plussasin tuossa reilu viikko sitten kolmannesta yrityskierrosta ja laskurit näyttää 30.5 lasketuksi ajaksi ensi vuodelle. Turvottaa ja vielä kerran turvottaa, joten tää raskaus näkyy varmaan vielä aikaisemmin kuin edellinen. Meillä siis kolmas tulollaan, esikoinen poika ja kakkonen tyttö, 4 ja 2- vuotiaat ihanuudet. :heart:
Molemmissa raskauksissa järkyttävää ympärivuorokautista pahoinvointia kestäneenä luulen, etten pääse nytkään yhtään helpommalla...Nyt jo hieman on pahoinvointia ja väsymys alkaa näkyä iltapäivästä aika huolella! Silti tää on niin mahtavaa ja en vaihtais kyllä taas olotilaa, kun tietää mikä toivottavasti on lopputulos keväällä :heart:

Neuvolaan en ole vielä ilmoitellut, esikoisen neuvola on kohta, joten siellä samalla kertaa ilmoittaudun sitten raskaaksi. Viikkojakin on vasta 5+5, joten alussa ja varuillaan tässä ollaan pitkään vielä...

Tässä vielä listan päivittäjälle tietoja :

ViolaAmanda / ikä 30 / 3 lapsi/ Tays
 
Huh, olipas tänne tullu tekstiä sitten viime vierailun. Ihanan aktiivinen palsta! =)

Jaksamista ja tsemppiä kaikille sitä tarvitseville, tiedän tunteen.. :hug:

Mulla oli tänään eka ultra, jännitti ihan pirusti ja pelkäsin pahinta.. Kävin jo kaikki tunteet laidasta laitaan läpi aamulla, jos on taas keskenmeno, niin miten sieltä taas jaksaa nousta...
Mutta siellähän se piskuinen köllötteli menossa mukana, syke kuului ja liikkui myös :heart: Kaikki siis hyvin ja vastaa viikkoja, voisko onnellisempi olo enää olla :heart:

Nyt jaksaa taas sietää tätä kuvotuksen tunnetta, kun tietää että kaikella on tarkoituksensa.

Amon & Piskuinen 9+4
 
Tosi monella ollut jonkinlaista tuhrua tai vuotoa,ootteko huomannut onko tullut petipuuhien jälkeen?
Mä olen kanssa kuullut, että petipuuhien jälkeen voi vuotoa tulla. Mulla tosin tämä ei johdu siitä. Petipuuhista on sen verran aikaa. Kävin kyllä eilen jumpassa taas pitkästä aikaa :D En tiedä, voiko pomppiminen aiheuttaa vuotoa.

Äiti kertoi, että sillä oli joskus pikkuveljeä odottaessa ollut kanssa alkuraskaudessa vuotoa. Se oli johtunut istukasta, joka oli vielä kohdunsuulla. Se vissiin nousee siitä sitten ylös päin raskauden edetessä. Joten kai syitä voi olla monenlaisia...

Tervetuloa kaikille uusille! Ja ihana kuulla teidän jo ultrassa käyneiden iloisia uutisia :)
 
Tervetuloa uusille mukaan! =)

Influenssarokotetta en aio ottaa,en ole sitä aikaisemminkaan ottanut.

Huh luulin jo että pahoinvointi helpotti kun aamulla oli hyvä olo, nyt taas pahoinvointi palannut :x No olipa se ainakin yhden työpäivän poissa ja työpäivä meni ihmeen nopeasti! Työpäivän jälkeen jaksoin jopa lenkillekkin pitkästä aikaa ja kyllä piristioloa ihanasti!
Huomenna olisi eka neuvola ja alkaa tuntua todelta tämä odottaminen!

tigrumamma ja toukka 7+1
 
Heippa,

Täällä yksi syyskuun alusta keskustelua taustalta seuraillut ja nyt aattelin aktivoitua viimeinkin. Yllätysvauva tulossa ja LA tällä hetkellä 5.5. mutta saattaa vielä muuttua, kun yks hataramuistinen ei menkoista menny takuuseen.. Tänään käytiin ekassa neukkulassa miehen kanssa höpisemässä ja nyt sitten odotellaan postia ultra-ajasta:)

Oloja ei oo ollu juurikaan. Viimesen kuukauden oon ollu hullu omenahirmu ja lievästi zombie, mutta näillä mennään.

Mites moni teistä syö lisävalmisteita D-vitamiinia/raskausajan monivitamiinia?
Nimim. Kävin apteekin hyllyllä ja menin pyörälle päästäni. Onks ne raskausajan monivitamiinit pelkkää hifistelyä?

Ja tosiaan esittelykin voisi sopia tilanteeseen eli Simppu, 22v, ensimmäinen tulossa, LA 5.5 ja KOS eli Helsingistä kirjoitellaan :)

Ootte ollu ihanan aktiivisia ja on ollu ihana lukea teiän ajatuksia, kun on omat ollu niin solmussa tästä kaikesta uudesta ja ihmeellisestä.

-Simppu 9+2
 
Tsempit epätietoisuuden ja pienen jännityksen kanssa eläville.. Toivotaan että tuhruvuodot ovat normaalia raskauden alkuvuotoa..

Paljon uusiakin mukana ja tekstiä valtavasti.. Edelliseen näistä vitamiineista, Itse syön minisun mama, jossa raskaus- ja imetysajan vitamiinipaketti. Foolihappo näin alkuraskaudessa on se, mitä me suomalaiset saamme usein liian vähän. D-vitamiini myös tärkeä, ja tietenkin kalkki. Foolihapon tarve toki täyttyy jos syö päivittäin reilusti täysjyvää, kasviksia, hedelmiä, marjoja. Täytyy itse myöntää ettei nyt tule syötyä tarpeeksi..

Hetami 7+0 poks poks
 
  • Tykkää
Reactions: Pilvilinna74
Mullaki nyt vessareissulla tuli vähän verta, mutta en nyt ala mitään panikoimaan kuitenkaan ku ei kipuja oo ollu ja niin monella muullaki täällä ollu. Tietenki se vähän huolestuttaa, mutta yritän olla rauhassa siihen perjantain neuvolaan asti :)

Jen 9+4
 
Kiitos tervetulotoivotuksista! :wave: Ihanan aktiivinen pino tämä tosiaan :heart:

Äitiyspakkausta en ota, itekään en oo koskaa oikein tykännyt sen sisällöstä. Esikoisen kanssa tuntu että se on semmonen ett "pakko ottaa", mutta ei niitä vaatteita tullut käytettyä, sitä makuupussia vain. Otan mieluummin sen rahan ja ostan sillä jotain tarpeellista ja mieleistä.

Influenssarokotteesta, aion ottaa, mutta vasta sitten kun "elinten kehitysviikot" on ohi eli rv 12 jälkeen. Nimenomaan raskaana olevillehan se influenssa on vaarallinen.

ruppu ja Jen90:lla oli ainakin vuotoa. Kovasti tsemppiä ja toivotaan että on ihan vaaratonta! Mulla kun oli alussa pientä vuotoa ja kävin gynellä, sanoi että siinä vaiheessa kun istukka alkaa oikein kunnolla kehittyä, muodostuu ns. lacunoita eli verilammikoita, jotka voi vuotaa verta ihan "ulos asti".

Huomenna ultra, iiiik......

Kristiin
 
Kiva kuulla hyviä uutisia, pahoinvoinnista huolimatta... Ja tsemppiä kaikille jotka tuhruaa/vuotaa, että olisi vain ohimenevää ja vaaratonta!!

Itse kävin tänään hcg-arvoja mittaamassa, ja tuloksena 5-6 vkoa vaikka kuukautisista laskettuna siis pitäisi olla 8+2. Eilisen ultran mukaan myös se 5-6vkoa, joten nyt odotellaan ensi viikkoon ja uusi hcg, että näkee laskeeko vai nouseeko arvo. Jotenkin tuntuis oudolta et voi heittää niin Paljon, kun plussasin kuitenkin 5.9 ja eihän ne testit kai heti plussaa näytä hedelmöitymisestä?!? Vikat menkat alkoi 6.8... Jos joku ymmärtää /osaa laskea niin saa jeesiä... ;) mä olen käyttänyt netistä löytyviä laskureita. Ovulaatiosta ei ole tietoa, eikä hedelmöityspäivästä.

Äitiyspakkausta en siis osta( jos tämä raskaus nyt tästä jatkuu...), vitamiineista syön vain foolihappoa ja influenssarokotusta en ota, vaikkakin esikoinen aloittaa tarhan ja ihan varmasti talveksi tiedossa sairastamista... :/

Tsemppiä kaikille ultriin ja neuvoloihin!!!!
 
Viimeksi muokattu:
Finla tsemppiä sulle ja toivotaan että kaikki hyvin :hug: Jos oot plussan testiin saanu 5.9. niin viikot olis varmaankin juuri tuon 8 molemmin puolin, kun testissä näkyy yleensä aikaisintaan kai dpo9. Mulla eka haamu vasta dpo11. Testistä laskettuna ei siis voi heittää 2-3viikkoa jos kaikki kunnossa :'( MUTTA en ole lääkäri enkä halua masentaa ja maalata piruja seinille! Toivottavasti sun tilanne selviää pian :heart:

(.) Pahaolo ehkä hellittäny jo, turvotus, väsymys ja tissien arkuus järkyttävää..

panzkus 8+5
 
Mä ostin jotain ihan perus multivitaa, mutta sitä missä ei ole sitä kiellettyä vitamiinia, oliko se nyt B mitä ei saanut syödä raskausaikana vai mikä lie :) Kun tuo tavallinen oli paljon halvempaa kuin se raskaus :) Viime raskaudessa söin lisäksi kalkkia, rautaa ja maitohappotabletteja. Nyt en sit muistanut, että miksi niitä maitohappoja piti syödä? Eli muuta en oo vielä ostanut.

lauru ja pöppinen 9+2
 
A-vitamiini oli se kielletty, voi aiheuttaa epämuodostumia suurina annoksina. Maitohappoja on jossain tutkimuksissa todettu auttavan syntyvän lapsen vastustuskyvyn kehittymiseen, itse en käytä kun ovat kohtuu kalliita..
 
Käytän noita Multivitan raskaus ja imetysajan monivitamiineja...käytin jo silloin kun yritettiin tulla raskaaksi. Näin mulle neuvottiin lääkärissä. Maitohappobakteereja oon kanssa miettinyt...voiskin ostaa seuraavalla apteekkireissulla. Ehkä ensi viikon neuvolassa puhutaan myös noista vitamiineista ym.
 
vitamiineista mä syön B vitamiineja johin lisätty foolihappo, omega 3 ja kalkkitabletteja joihin lisätty D ja K vitamiinit :) En oo siis ostanut varsinaisia raskausajan vitamineeja enkä tiedä ostanko ollenkaan vai jatkanko noilla mitä nyt syön...rauta tulee todennäköisesti lisäksi jossain vaiheessa oon joutunut aijemmissakin raskauksissa syömään rautaa :|

Neuvolaa en oo vieläkään tilannut...huomenna ois aamulla ultra, eli pääsis kurkkimaan onko elämää ja sen jälkeen ajattelin sitten neuvolan tilata jos kaikki ok :heart:

Voimia ja tsempit kaikille jotka vuotojen kanssa taistelee ja ihmettelee :hug:
Tervetuloa uusille :heart:
ja Onnea paljon hyviä ultrakuulumisia saaneille :heart: :heart:

 
Heipparallaa vaan kaikille :wave:

Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista :flower: ja tsemppiä niille joilla vuotoja on, toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin. :hug:

En ole jaksanut pitkään aikaan mitään kirjoitella kun niin väsynyt olen jatkuvasti ja esikoinen vaatii myös oman aikansa, totta kai :) :heart: Kaikkien tekstit olen lukenut ja sivusta seuraan koko ajan. Paha olo on enään ajoittaista, suurimmaksi osaksi on hyvä olo. Rinnat on niin turkasen kipeät ja ummetusta on ilmennyt.

Viime viikolla oli eka neuvola, silloin ei vielä kuultu sydän ääniä, mut ensi kerralla sitten 30.10 :heart: Nyt odotellaan että np-ultrasta tulisi aika kotiin. Se on kolmen viikon sisällä kuitenkin, mut olis kiva jo tietää milloin pääsee pikkuista katsomaan. :heart:

Nyt olen terkkarissa kärsimässä... Olen tullu tänne jo 07:40... sokerirasitus... HYI YÖK! jotain todella ällöttävää "vadelman"-makuista.. pah, se haisi esanssiselle vadelmalle ja maku oli jotain järkkyy..Melkein oksensin mutta sain kuin sainkin pidettyä sen sisälläni.. Toivottavasti tän jälkeen ei tarvii enää tulla... Vielä reilu puol tuntia niin otetaan viimeinen putki verta ja pääsee syömään :) Eihän mulla nälkä olekaan ollut ku eilisestä illasta puol kahdeksasta asti... :/

Rokotteista Minä en ole ottanu mitään enkä otakaan. En ottanut esikoinen aikaakaan.

Ä-pakkaus Me aiomme ottaa pakkauksen. En malta odottaa et pääsisin sitä hypisteleen :heart:Meillä on se esikoisestakin otettu ja aion kaikista muistakin ottaa... Ihan vaan sen takiakin että
jää muisto jokaiselle lapselle. Minunkin pakkaus on vielä tallessa jonka äitini on ottanut aikoinaan :D sekä pikkusisaruksieni laatikot. Kaikki minun aikaiset vaatteet ei ole säilynyt mutta paljon kuitenkin plus siihen vielä muita vaatteita mekkoja yms.. joita esikoinen käyttää nyt :heart:

Vitamiineista en syö muita kuin D-vitamiinia. Neuvolassa sanottiin että voin neidin kanssa samoja napsia :)

Nyt saakin taas mennä istuskeleen labran eteen ja odotteleen et kello ois kymmentä vaille...

Janlind & Tiltu-Ilmari 9+6 (huomenna poksutaan) :heart:
 
Hei sellasta ajattelin kysellä kun oon noista raha-asioista vähän pihalla eli itsellä ei siis ole vakipaikkaa, tällä hetkellä oon keikkalainen mutta ajattelin kyllä kysellä tuolta duunista jonne keikkaa teen että jos voisin mennä takas tekeen 100% että sais vähän enemmän rahaa. Eli lähinnä onko sillä mitään vaikutusta noihin tukiin että oonko keikkalainen tai määräaikainen ja sillä et kauan oon ehtiny määräaikaisena olemaan ennen äippälomaa..
Kun eiks ne tuet lasketa sen 2011 verotuksen mukaan joten tää nykytilanne ei vissiin vaikuta mitään.. vai onks se niin et jos mun määräaikanen työ jatkuu vaik esim. heinäkuulle niin työnantaja maksaa ne ekat 3kk palkkaa joka suurempi kuin se Kelan tukimäärä??? Jos joku ymmärsi yhtään mitä hain takaa niin kertokaa ihmeessä...=)
 

Yhteistyössä