Toukokuun toukat 2013 *LOKAKUU*

Heippa.
Vitamiineista: syön multitabs raskaus ja imetys tabletteja,aloitin jo ennen raskautta,maitohappobakteeria otan satunnaisesti,jos maha reistaa.

Tuosta raha-asiasta en osaa sanoa muuta,kun että kaikki työpaikat ei edes maksa tuota 3kk palkkaa ja jotkut kai maksaa kauemminkin:whistle:Itsellä hankala tilanne,la laskurin mukaan 29.5 ja kuopus täyttää 3v muutamia päiviä ennemmin ja nyt kun en ole töissä,enkä mene enää ennen laskettua aikaa töihin(jos siis masussa vauva on),niin putoan minimille,kun la pitäs saada ennen kuopuksen syntymäpäivää,että saisin saman äp rahan kun viimeksi:headwall:En jaksais stressata rahasta,mutta olishan se huomattavasti parempi äp raha,mitä viimeksi sain,kun minimi:whistle:

petronella ja toukosalaisuus 6+0:heart: POKS
 
Moikka kaikille!

Äitiyspakkaus aiotaan ottaa, kun edellisestä vauvasta jo 7 vuotta aikaa, niin eipä meillä mitään tavaroita ole. Ja molemmista muksuista aiemminkin on se otettu, se on ihanaa kun saa hypistellä niitä tavaroita :heart:

Influenssarokotetta en ota, en oo koskaan ennenkään ottanut.

Vitamiineista syön D-vitamiinia, jota söisin muutenkin raskaana tai ei. Mitään muuta ei käytössä ole.

Olo on huono edelleen, oksennan herkästi ja töissäkin jo arvasivat raskauden kun oon ollut huonovointinen. Rinnat on ihan hullun kipeet varsinkin illalla kun riisuu liivit, auts! Ja väsymys on aika huikeeta, minä joka vielä tovi sitten kärsin univaikeuksista ja sain nukutuksi vain muutaman tunnin yössä menen nykyään aikaisin nukkumaan ja nukun niin pitkään kuin saan. Saa nähdä kuin mun yövuorot tulee sujumaan :xmas:

Koirista vielä: meillä on niin mamman vaaveja noi molemmat, että en oo kyllä huomannu mitään erikoista. Mua ne seuraa ku hai laivaa aina. Ja mahdollisimman lähellä oltais koko ajan ja se on normaalia näille elukoille=)

KeepGoing 8+0
 
Joo ja vielä tuli koirista mieleen: meillä koirat barffaa eli syövät raakaruokaa ja nyt viime aikoina mies on joutunut vastaamaan täysin koirien ruokinnasta, sillä mä oksennan välittömästi kun raaka liha ja luut on mun näkösällä ja varsinkin mun superhajuaistin ulottuvilla :D Paikkaan tota sitten lenkkeilemällä ihanassa raittiissa ilmassa pitkään ja hartaasti... Outoa vaan, kun koirahommat on aina ollu mun juttu ja ite oon hoidellu koirien ruokaostokset ja ruokkimisen, kaiken. Nyt ei vaan pysty vaikka tahtoiskin, kauempaa vaan huikkailen, että muistaa öljyt yms.
 
Rahasta: Kela laskettaa äippärahan joko viimeisestä vahvistetusta verotuksesta tai sitte viimeisen 6kk ajalta, joten sillä on merkitystä jos viimeisen 6kk aikana tienaat enemmän. Mun muistaakseni ne laskee sen anyways molemmin ja ihme kyllä; maksavat paremman mukaan. Ei sillä oo väliä ookko keikkalainen vai vakkari, tulot ratkaisee. Ite oon vakkari ja oon jääny esikoisen jälkeen opintovapaalle luen ylempää AMK-tutkintoa) niin saa ansiosidonnaista tukea kotona olemiselle. Pikkuusen parempi ku kotihoidontuki.. Ja nyt oon koulun kans keskustellu niin vaikka olen jo yliaikaa (eli olis pitäny jo valmistua) niin saan olla ensi syksyn poissa kirjoilta ja sitte valmistua keväällä 2014. Rakennetaan tässä samalla taloa niin on ihan kiva, että pystyy joitain pennosia antamaan siihenki projektiin.

Koirista: Meillä ei koirat reagoinut ollenkaan negatiivisesti esikoiseen kun tämä syntyi. Enemmänki sillai terveesti tutustuen. Tosin meidän toinen koira kuoli todella yllättäen mun käsiin heinäkuussa. Voin kertoa, että edelleen itken asian takia ja on ollut elämäni kovin trauma. Varmaan yhdistyy hormonihuurut, äkillinen ja yllättävä tilanne ja siinä syntynyt avuttomuus (kannanko lasta autoon vai kuolevaa koiraa?!?!?!) ja tuntuu jotenki tosi hankalalta päästä asian yli. :'( Koira oli meidän karvainen esikoinen niin ikävä on todella kova. Nyt elellään tämän toisen koiran kanssa ja se on niin ihanainen eikä korvaa lotkauta vaikka esikoinen käy vähän testaamassa karvan rakennetta. Hyvillä mielin odotellaan toista lasta suhteessa koiraan kun se niin ihanasti on ottanu tytönki vastaan.

Kyllä nämä päivät tästä näköjään etenee!

-Tipe- ja "Saimi" 6+3
 
Hui ku jännittää! Tuhrua tuli yöllä taas paperiin kerran ja nytte on tullu myös taas pyyhkiessä, soitin neuvolaan ja laitto lähetteen eteenpäin.. Ne kuulemma soittelee mulle sieltä, että pääsenkö tutkittavaksi. Ei tarttis stressailla sitte enää.

9+5
 
Kelan tuista. Muistaakseni se äitiysraha menee niin, että jos viimeisen puolen vuoden tulot on ollut jonkun tietyn prosenttimäärän suuremmat, kuin ne verotustiedot niin sillon saa sen mukaan rahan. Ei ne automaattisesti maksa sitä parempaa vaan pitää tosiaan olla tietyn verran parempi. Itse olin saanut palkankorotuksen viimes, mutta se muutos ei ylittänyt sitä tiettyä prosenttia, niin sain vanhan palkan mukaan rahat :(

Tarkistinpa tuon ja tulojen pitää nousta 20% eli aika huima korotus tulee olla, että saa sen viimeisen puolen vuoden mukaan, mutta jos on tehnyt keikkatyötä ja vaihtaa täyspäiväiseen niin vois kuvitella,e ttä tuo prosentti tulee täyteen.

Meillä työnantaja maksaa täyden palkan ekalta kolmelta kuulta, mikä on musta tosi hieno juttu! Tosin vähän ärsyttää se, että se äitiysrahahan on noilta kuukausilta korkeampi ja tietty se korkeampi korvaus menee työnantajalle, mutta sitten se raha tippuu pienemmäksi, kun työnantaja lakkaa maksamasta palkkaa :( Eli tässä tapauksessa hyöty siitä alun korkeammasta palkasta ei tule itselle vaan työnantajalle. Toki silti parempi noin, kuin että ei saisi sitä palkkaa niiltä kolmelta ekalta kuulta. Mulla siis käytössä Teknologiateollisuuden toimihenkilöiden tes.
 
Mulla oli tänään ensimmäinen neuvola ja ensimmäinen raskauskilokin on pamahtanut mittariin (toivottavasti vaan nesteitä tai neuvolan vaaka huijaa). Lisäksi pissatestissä oli jotain vikaa leukosyyteissä (?), Joten huomenna labraan antamaan uusi näyte, ettei oo joku tulehdus.

Ensimmäinen ultrakin on nyt varattu, mutta siihen on vielä ikuisuus enkä tiedä miten jaksan odottaa 6.11 asti :D Seuraava neuvolakin on vasta ens vuoden puolella, raskausviikolla 22, joten ei kai tässä nyt auta kuin kasvatella rauhassa masua...


Nomen est omen ja Sissi 7+0
 
Minä käväisin tänään ultrassa tarkistuttamassa sitä laskettua aikaa ja siirtyihän se sit viikolla eteenpäin :) Pienen sydän jumpsutti siellä varsin mallikkaasti ja muutenkin kuulemma kaikki on todella mallillaan :heart: Uusi Laskettuaika olisi sitten 19.5 ja viikkoja tänään 7+3 siis :) Voi että, nyt alkaa tuntua todellisemmalta että siellä tosiaan on vauva. Ei sillä etteikö oireita olis, tälle päivää oon ehtinyt oksentaa jo 7 kertaa.. Vaan nyt pitää pukea toi juniori joka päästelee menemään nakuna (no on sillä yks kinnas kädessä) pomppuhepalla ympäri kämppää ja lähteä hakemaan isoveljet kerhosta.
 
Hei!
Np-ultrassa käyty ja pieni sillä voi hyvin :heart: Olikin viikot pidemmällä kuin luultiin ja vastasi viikkoja 11+6, la onkin jo 18.4!?! Olen siis aika hurjasti huhtikuun puolella, mutta saankohan jäädä tänne.....? Teidän pinoa jo niin pitkään seurannut ja tuntuu omemmalta..:ashamed:

lauru, kyllä sen alun erotuksen (äippäraha-palkka) saa itselle, eli työnantaja maksaa palkan, ja KELA työnantajalle sitä vastaavan osuuden sun äippärahasta ja loput sulle, jos se äippäraha on isompi. Näin ainakin mulla ollut kahdessa edellisessä raskaudessa. Vai riippuuko sitten TESistä?

Kristiin ja muru 11+6
 
  • Tykkää
Reactions: Tiiti* ja Manta81
nyt ne sitten itsellänikin alkoi oireet...olo on ollut pari päivää niin kuvottava, että oikein toivoisi että oksennus tulisi jo helpottamaan. Ällö maku kokoajan suussa. Tuntuu kun närästäs ja minua ei ole koskaan närästänyt! :D Pystyn kyllä syömään, mutta vähän ajan päästä tulee tosi paha olo ja väsymys toinen oire..voisin nukkua päivällä kun tulen koulusta, mikä on harvinaista :) Ultra aika tuli vasta 1.11 torstaille :/ pitkä aika on odottaa, et mitä sielä sitten tosiaan näkyy. Mutta odotellaan.
Vimpi ja toukokuulainen vko 8+2
 
Meille ei tule toukovauvaa :'(

Aamulla näkyi ultrassa syke, päivällä alkoi kamala vuoto ja melkein kaikki tuli ulos. Kävin päivystyksessä, missä kohtu ultrattiin. Olo on surkea, mutta pakko jatkaa elämää.

Onnellista odotusta teille muille!
 
Voi Nöhvi1 :( Onpa surullista. Voimia kovasti!

Kristiin tähän porukkaan sopii kyllä. Onnea mukavista ultrakuulumisista!

Vitamiineista: Mä syön minisunin mamma vitamiineja sekä raskaille tarkoitettuja kalanmaksaöljykapseleita. En syö kalaa lainkaan, joten ajattelin kalanmaksaöljyn olevan hyväksi.

Mä en usko, että otan influenssarokotusta. En ole koskaan ottanut, joten se ei tunnu tarpeelliselta nytkään.

(.) Pientä tuhruttelua on ollut edelleen tänään. Soitin varuiksi neuvolaan ja sieltä täti sanoi, että niin kauan, kun vuoto on niukkaa eikä siihen liity kipua, se lienee normaalia. Ja koska tosiaan olot muuten on ennallaan, niin yritän nyt olla huolehtimatta.

Jaksamista kaikille taas! =)
 
Jaksamisia Nöhvi1 :(

Ruppu tuo, mitä sun neuvolantäti sano, autto vähän tätä munki paniikkia tästä tuhruttelusta kun se nimenomaan on ollu niukkaa eikä oo ollu kipuja :) Ja eihän munkaan tartte enää ku huominen jännittää ja sitte perjantaina aamusta neuvolaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Viivimamma
Ostin tänään Gracon matkarattaat ja turvakaukalon telakalla, ovat noin 2v vanhoja, hintaa oli yht 80e koko paketilla, matkarattaat olisi pitänyt ostaa kuitenkin, niin nyt tuli koko setti, on sitten valmiina :D

Olo on ollut tänään melko inhottava, taas... Hammaslääkäritkin peruin koska en viitsi sinne mennä yökkimään, kun hampaiden pesukin ällöttää niin suunnattomasti :(

9+5
 
Jaksamista, Nöhvi1 !! :(

Vitamiineista; ostin jo ennen raskautumista Multitabsin Raskaus- ja Imetys -vitamiineja joita olen napsinut. Valinnan (eli sen, minkä valmisteen otan :) ) tein osittain hinnan perusteella ja osittain siksi, että niissä annostus on 1kpl/pv kun taas muistaakseni Ladyvitan vastaavaa piti ottaa kahdesti päivässä.

Influenssarokotteen suhteen en tiedä mitä teen. Otin "sikapiikin" jokunen vuosi sitten ja sain järkyttävän pistopaikkareaktion ja jotenkin oma olo&terveys koko seuraavan vuoden oli tosi kehno, en tiedä oliko niillä asioilla osaa taikka arpaa rokotteeseen mutten ole ottanut "tavallista" influenssarokotettakaan sen jälkeen. Tiedän, että raskaana oleville niitä suositellaan koska syntyvä vauva saa rokotteesta suojan tautia vastaan - mutta haluaako/uskaltaako sitä sitten ottaa, niin se onkin jo toinen juttu. En tiedä.

Törmäsin tänään kaupungilla isosiskoni ystävään, jonka kanssa vaihdettiin kuulumisia. Ei mennyt pitkäkään aika, kun siskoni soitti :D Hän kertoi ystävänsä soittaneen ja kysyneen, olenko minä raskaana. Siskoni sanoi, ettei hänen tietääkseen (en siis ollut siskolle asiasta vielä maininnut). Ystävätär oli sanonut, että mahani pömpötti (????!!) ja että näytin "harmaalta" ja sen oloiselta, että raskaana olisin. Siskoni ei kysynyt suoraan, enkä kommentoinut asiaa mitenkään. Sanoin vain, että pitäisi käydä kuntosalilla ahkerammin kuin kerran kuussa :D jos maha pömpöttää ulkopuolistenkin silmään ja että ei ihme jos naama on harmaa, kun eilen illalla töissä nousi kuume ja olen semi-flunssassa. No, puheemme kääntyi siitä flunssiin ja syksyyn jne. ja mielessäni mietin, että HUH, selvisin selittelyittä. Kunnes yhtäkkiä hieman myöhemmin sisko kysyi, että "NIIN, OLETKO RASKAANA???" :D Mitäs siinä sitten... :) Eli nyt sisko tietää, vaikken olisi vielä näin varhaisessa vaiheessa halunnut asiaa jakaa. No, ei se kertomisesta kesken mene ja toisaalta hän kolmen lapsen äitinä tietää ja ymmärtää... :)

Sunnuntaina varhaisultra, tuntuupa pitkältä ajalta!!!

rupeltaja 6+0 "POKS"
 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Iltoja!

Kovasti jaksamisia Nöhvi1! :hug:
Voimia myös epätietoisuudessa eläjille, toivottavasti kaikki käy hyvin.

En ole ehtinyt pinoon mukaan, mutta olen käynyt joka päivä vilkaisemassa teidän kuulumisia :) Uusia on tullut taas mukaan, tervetuloa minunkin puolesta :flower:

Äitiyspakkausta me ei olla otettu kertaakaan, kun saadaan sisarusten lasten vaatteita. Ja onhan noita omiakin kertynyt jo aika kasa. Jonkin verran ostan uusia vaatteita pikku tulokkaalle niillä äitiysavustusrahoilla. Katsotaan nyt miten kova shoppailuhimo iskee... :D

Vitamiineista: mulla on käytössä Multivitan raskaus ja imetystabletit. Lisäksi menee maitohappobakteerit tulevan pikkuisen allergioiden ehkäisemiseksi. Mulla ja miehellä on molemmilla allergioita, lapset ovat pahemmilta onneksi säästyneet, siitepölyoireita ja ristikkäisreaktioita lukuunottamatta. Kuopuksella ei ole vielä mitään.

Influenssarokotetta en ota. Kuopusta odottaessa jylläsi se sikainfluenssa, silloin kävin ottamassa piikin.

Esikoiselle kerroin viikonloppuna, että meille saattais olla vauva tulossa, oli iloissaan uutisesta. Tänään sitten tuli asuntoesittelyn jälkeen puhetta neljännestä lapsesta ja poika sanoi, että näytän ihan siltä, että masussa on vauva, kun olen niin möhkö :LOL: Lievästi sanoen on iskenyt turvotus, kauhea himo olisi syödä leipää. Ja kun vatsa ei kestä... Voi olla, että tämä ei säily pitkään salaisuutena. Esikoisen lisäksi olen kertonut parille kaverille.

Cherrie_ 5+6
 
Voi ei Nöhvi :'( Tosi iso halaus :hug:

Rupeltaja Ha ha :LOL: Mulla kävi ihan melkein samanmoisesti... Ensin aamulla labrassa ollessani joku hoitajista kysyi että koska mulla on laskettu aika. Vastasin että toukokuun alussa. Nainen katto hetken suu auki ja oli et "ai"... Ja sit illal pitsinnypläyksen jälkeen menin ystävääni katsomaan tätä töihin (työskentelee kioski/kahvilassa) Niin yks siellä aina istuvista raviäijistä tuli tarjoamaan mulle sämpylää kun mä "tartten" ku raskaana olen... Onneks ystäväni meni just takahuoneeseen ja sain äijälle sanottua et "shh... ystävä ei tiedä vielä" :D Pakkohan mun oli tälle ystävälle kertoa hetkeä myöhemmin ettei tää ukko vahingossa möläytä :D Ei mulla nyt niin iso raskausmaha vielä ole, ei edes muistuta mielestäni paljoa, vaikka isompi kokoinen olen. Onhan mulla nyt kiinteämpi vatsa mitä ennen raskautta mutta kuitenkin... Järkkyy ajatella et kaikki rupee huomaan nyt jo ku esikoisesta kesti paljon kauemmin... Olenhan mä pienempi kokoisempi nyt mitä silloin.. mut en halua Oikeesti et kaikki tietää ennen joulua... :/ :) mut eihän sil mitään sit voi.. :D
 
Nöhville paljon voimia :hug:

Influenssarokotetta en ota, en oo koskaan ennenkään sitä ottanut.

Mä syön multitabsin raskausplus vitskuja, mutta niitä on enää neljä jäljellä enkä kyläl osta samoja, koska noissa ei oo kalvopäällystä ja menee tosi vaikeesti alas kurkusta. Haen siis jotain muita.

Oma napa: Olossa ei liiemmin muutoksia, pahaa oloa aina joskus välillä, ei silleen koko ajan eikä enää aaltomaisestikaan kuin viikko pari sitten. Helpottanut siis, oli jo hetken kokonaan poissa mutta tänään taas hetken aikaa yökitytti. Vessaan saa yöllä nousta ja alamahasta vasemmalta kipuilee välillä. Ei oikeestaan muuta... Satsumoita söisin vaikka kilokaupalla :D Väsymystä nyt on, mihinpä se katoais, kun tyttöjen kanssa päivät touhua täynnä. Siksipä tännekään ei paljon ehdi kirjottaa, aina lukeamassa käyn ja kun saa luettua pätkissä niin jo kutsuu joku velvollisuus. Masu näkyy jo, tosi vaikea piilotella. Ollaanki menossa kotipaikkakunnalle viikonloppuna (ehkä) ja vähän jännittää että näkeekö ihmiset... En haluais vielä niiden tietävän...

Paljon onnea ultrassa hyvät uutiset saaneille! :)

LillaVe<3 ja 10+0 poksista poks :)
 
  • Tykkää
Reactions: janlind
Jospa sitä uskaltaa ilmottautua mukaan, alkuviikosta käyty lääkärissä aika monenki oireen takia (jotka helpottanu nyt pariin päivään aikalailla)oli sitten että "tutkitaanpas viiden minuutin hiljaisuuden jälkeen "täältähän löytyy selvä syy oireille eli alkuraskaus :)", elämää siellä näky kuulema en kyllä muista mitään tilanteesta. elikkä tänään 6+5 ja ihan viikkojen kokonen pikkunen siellä olla köllötteli. nyt jännittää kyllä kovin että kaikki menisi hyvin koska eipä ole tämmöistä ennen kokenut..mutta toivotaan parasta :) :heart::heart:
 

Yhteistyössä