Toukokuun toukat 2013 *LOKAKUU*

May13 =( Voimia!

Värjään muutenkin harvoin hiuksia, raskausaikana ehkä pari kertaa.

Influenssarokotusta en ota. En ole koskaan ottanut eikä influenssat ole minuun iskeneet.

Tota sarjaa vois alkaa seuraamaan, jos muistan :)

Äitiyspakkauksen otan, koska ei meillä mitään vauvatarvikkeita enää ole.

-> Töihin =( Yök, väsyttäis!
 
mies oli viime yönä nähny unta että oon synnyttämässä ja meille syntyi sitten tyttö :D
itte taas näin unta keskenmenosta.. :( aika tavalla vaihtelee nämä unetkin. Paha olo on pysyny poissa, väsyttää aika reippaasti koko ajan. Yöllä heräilen useampaan kertaan, nukahdan kuitenkin heti uudelleen..
Unohdin poksutella lauantaina 7+0, onko teistä muista tullut hajamielisiä? tuntuu etten muista yhtään mitään nykyään :(
 
Mäkin näin unta keskenmenosta. Aivan kamalaa miten pelot tulevat uniin. Nyt tässä odotuksessa olen muutenkin nähnyt joka yö unia mitä ei ole aiemmin tapahtunut. Meillä käännähti eilen seitsemäs rv käyntiin. Enää 2,5vk ultraan! =) Pelon sekaisin fiiliksin mutta kai sitä pitää uskoa elämässä hyväänkin välillä ja että kaikki olisi pikkuisella hyvin. Me ei oteta pakkausta kun tytöstä viime vuonna se otettiin. Käyttöön ei tullut ku kynsisakset, harja ja makuupussi. Ehkä ne käynevät tulevallakin käyttöön tai sillä 140e ainaki pystyy ne hankkimaan. =)

Voimia meille kaikille mammoille! :heart:

Ja hei kiitti mua ohjanneelle, en nyt justiin muista nicciä! Tää on edelleen musta hirveen hankalakäyttöinen tää kaksplussan foorumi. En edelleenkään löydä enää sitä aloitussivua mistä tähän ryhmään pystyi ohjautumaan. Onneksi on kirjanmerkit ja jos joku aina pullauttaa mua seuraavalleki kuulle jos tää tampio ei sitä opi seuraavan kuun aikana! =)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on ollut vähän turhan vaiherikas päivä... Aamulla pyyhkiessä tuli verta ja sitä tuli pönttöönkin. Tämä jatkui ja side kastui ihan kunnolla :( Eikä pelkästää ruskeaa vaan myös kirkasta. Kyllä sitä aika paljon tuli... Paniikissa varasin lääkäriajan ja siellä käytiinkin jo. Yllätykseksi sieltä löytyi viikkoja vastaava vauva ja sydänkin sykki :) Veri tulee kohdusta ja lekuri ei osannut sanoa mistä johtuu? Ja sitä oli siellä vielä jonkin verran, eli odotettavissa on vuotelua. Helpotus oli (hetkellisesti ainakin) suuri kun löytyi syke, mutta aivan säikkynähän tässä nyt on. Ajatukset risteilee päässä... Voi kunpa kaikki menisi hyvin!

Onko teillä kokemsta tällaisesta? Varmaan parasta olisi, etten nyt ainakaan googlailisi liikaa näitä juttuja...
 
Heissan alla.

Mitähän täällä nyt onkaan taas puhuttu.. tekstiä tulee niin julmaa vauhtia ettei perässä pysy ;)

Ensiksi iso halaus May13!!


Influenssarokotetta en ajatellut ottaa. ollaan kuitenkin lasten kanssa kotona ja tautien leviäminen epätodennäköisempää kun ois töissä/päivähoidossa. En ole kyllä ottanut monesti aikasemminkaan... melko terveenä itse saanut olla.

äitiyspakkausta tuskin otetaan. Esikoiselta otettiin ja vaatteista ei ole mikään ollut juurikaan käytössä. Makuupussia, lakanoita, kynsisaksia ja harjaa ym tilbehööriä käytettiin. Tokalta ja kolmannelta otettiin rahana ja ostettiin muuta tarpeellista.

Ellia: sukupuolen on mahdollisuus selvittää rakenneultrassa noin puolen välin tienoilla eli about rv 20. Aika moni ultraaja sen nykysin vissiin kertookin.. ainakin meillä päin. viimeksi meillä se ultraaja kysyi itse, että halutaanko tietää.

Me käydään kans np-ultrassa mutta ei erityisiä seuloja haluta. Otetaan pienirakas vastaan enivei :). veriseulaan en vissiin kerkeekään ennen 11+6 viikkoja jolloin se pitäisi viimeistään ottaa.

Vimpi, onnea syntymäpäivän johdosta!! :)

Ellia & Freundin: Minä samoin allekirjoitan ulkomailla olon varjopuoleksi sen ettei täällä millään saa samallalailla kavereita kun kotimaassa saisi... tietenkin sen on paljon itsestä kiinni. nyt alkaa tuntua että pitäisi päästä tutustumaan paikallisiin ja saada lapsille leikkikavereita. Suurin ongelma on kielimuuri. Ruotsi ei taivu, kun korkeintaan suomenruotsin tasolle, jolla ei pärjää täällä länsi-ruotsissa!! murre on niin eri että kaikki menee puurona yli. Onneksi ruotsalaiset osaa englantia hyvin! siinä itsellä vielä paljon petrattavaa, mutta ymmärrän paljon :) Me asutaan siis Ruotsissa. Täältä käsin käyn neuvolassa omassa kunnassa Suomessa ja toivottavasti toukokuussa pääsen synnyttämään Suomeen. Meillä tarkoitus muuttaa takaisin Suomeen ehkä ensi kesänä sitten. ihana kun on tämä palsta missä saa jakaa tuntemuksia ja ajatuksia kun on itse fyysisesti niin kaukana ystävistä...

Mulla on ehkä aavistuksen alkanut väsymyskin helpottaa.. täytyy ihan koputtaa puuta ja kovaa! mutta pari viimeistä viikkoa tai oikeestaan rv9 oli pahin (8+0-9+0)! no, ei nuolaista ennen kuin tipahtaa.. kohta sitä ollaan taas sängyn pohjalla ja ihmetellään mitenhän sitä täältä nousisi.. oli välillä melko epätoivoinen olo sen väsymyksen kanssa. kun tuntui ettei sukkaa jaksanut lattialta nostaa, saatikka tehdä lapsille ruokaa... karua. no ehkä vähän liioitellen ;) meidän kolmivuotias tuli sanomaan mulle viime viikolla, et "äiti, sulla on paljon pyykkiä!" Joo, tuli vähän itelle kurja olo.. mut ehkä täältä vielä noustaan :)

Mukavia lokakuun päiviä kaikille!

Ammi-liina ja Pieni 9+4
 
  • Tykkää
Reactions: Vimpi
Eilen illalla tuli pari tippaa verta ja sen jälkeen on pyyhkiessä tullut ruskeaa tuhrua. Tänään sitten halusin varmistaa lääkäriltä missä mennään. En päässyt omalle lääkärin, kun paikka oli kiinni joten googlasin toisen ja kävin siellä. Ultrattiin ja alkio ei vastaa viikkoja ja lääkäri epäili keskeytynyttä keskenmenoa. Mulla on lääkäri aika omalle lääkärille perjantaina ja sain kuvan mukaan alkiosta. Mullakun ei mitään oireitakaan oikeen oo niin eikai sitä toivoa enään ole.
 
Äh, päähän tässä hajoaa, kun lukee tätä palstaa ja googlailee liikaa... Toiset vuotavat hulluna verta ja saavat terveitä vauvoja, toiset vuotavat hitusen ja saavat keskenmenon, tai on tuulimuna tai mitä ikinä...Ja omaa ultraa pitäisi jaksaa odottaa vielä kolmisen viikkoa. Ei perkule. Nyt taas aika pessimistinen olo kaiken suhteen, mikä ehkä aistittavissakin.

Mutta siis tsemppiä kaikille keskenmenoa pelkääville tai sen kokemaan joutuneille, vaikkei se varmaan kauheesti lohdutakaan. Ajatuksissa olette vahvasti.

9+1
 
influenssarokotteesta sellasta en oo koskaan ottanu, enkä oo aikonu ottaa. Vaikka sen sais ilmaseksi työnanajan kautta. Ja kannattaa varmaan kysyä, että voiko sellasen edes ottaa raskausaikana.

Äitiyspakkaus Aiotaan ottaa sellanen. Tuolla kelan sivuilla lukee, että sen saa kun raskaus on kestänyt vähintään 154 päivää ja on käyny terveystarkastuksessa lääkärillä tai ilmottautunu neuvolaan ennen 4. raskauskuukauden päätyttyä.

Erilaiset äidit Aion tuota sarjaa seurata. Oon tässä jo ootellukkin, et millon se alkaa. Itseasiassa katon kaikki maholliset vauva ohjelmat. :D

ellia :hug:

Mä oon kans huomannu olevani huonomuistinen. Tuntuu, et unohdan kaikki ja sekoilen muutenkin asioissa. Kai se johtuu tästä väsymyksestä. Mä vaan ootan sitä, et se pikkuhiljaa helpottais. Harmittaakin se, kun oisin halunnu tänään mennä tanssitunnille, mutta kun ei yksinkertasesti jaksa.

Tiiti* 9+3
 
Viikonlopusta selvitty ja oksentaminen onneksi loppu siihen yhteen päivään :)
Lauantaina mies lähti sinne ulkomaille ja etukäteen pelkäsin, että minkälaisen kohtauksen nämä hormonit aiheuttaa kun hänet juna-asemalle saattelen, mutta sain pidettyä itteni kasassa odotettua paremmin :D Nyt on sitte seuraava neljä kuukautta selvittävä ilman miestä täällä :/ Harmittaa hirveästi kun hän jää paitsi niin suuresta osasta esikoisen odotusta.

Vanhemmille ajattelin kertoa raskaudesta ensi viikonloppuna kun perjantaina on ensimmäinen äityisneuvola niin jos siellä nyt kuulostaa, että tuolla mahassa joku kasvaa ni uskaltaa kertoa. Jotenki niin hirviän epävarma olo tästä raskaudesta eikä oikeen vieläkään uskalla iloita ihan kunnolla. Jospa siellä kumminkin joku ois kun näitä oireita kuitenkin on jo ollut :p

Viime yönä alkoi hirveästi jännittämään se tulevan perjantain neuvola ja sen takia en saanut kunnolla edes nukuttua ja silti jaksoin töissä paremmin ku viime viikkoina eli on tämä väsymys vissiin jo vähenemään päin :)

Äitiyspakkaus otetaan kun esikoisesta kyse ja mitään tarvikkeita ei etukäteen ole. En kyllä tykkää yhtään tuon uuden äitiyspakkauksen värimaailmasta :/

Sukupuolenkin haluan tietää jo etukäteen niin osaa sitten etukäteen miettiä nimeä ja muuta. Mistä te, joilla on olo joko tytöstä tai pojasta, sen olon ootte saanu? Oireista vai jostain ihan muusta? Vaikka sukupuolella ei ole minulle väliä enkä erityisesti toivo kumpaakaan niin jotenkin koko ajan ajattelen, että poika on tulossa :eek: Mistä lie johtuu :D

Jen 9+3
 
Mulla oli eka ultra tänään, piti olla kuukautisista laskettuna 8+0, mutta se pussukka ( nää termit on vähään hukassa suomeksi) oli ihan pieni, kuulemma max 5-6vkoa, alkiota ei näkynyt (vielä?) saati sitten sydämenlyöntejä... Huomenna hcg, Katsotaan Mikä on tilanne. Ja jotain positiivista, esikoisen kanssa oli samallalailla, ovulaatio oli ollut 2vkoa ns. Normaalia myöhemmin. Eli toivetta ei ole kokonaan menetetty, vaikkei hyvältä näytäkään. :(
 
Mulle sais päivittää 26v/1/k-pks.

Eli tänään käyty ekaa kertaa neuvolassa :) todella mukava neuvolatäti :) viikkoja mulla on nyt 6+2

Ellia :hug:
nöhvi tsemppiä! äläkä stressaa liikaa! :)

influenssa rokotetta en ota.
äitiyspakkauksen otan.
 
Viimeksi muokattu:
ojoj , paljon tekstiä taas kerääntynyt!
Ensin iso halaus kaikille sitä tarvitseville :hug: ja toivotaan parasta..!

Rokotteista: En ole aikasemmin ottanut ja hyvin olen selvinnyt. Kuitenkin ajattelin ottaa sen minkä oma neuvola täti sitten suosittelee.
Ä-pakkaus: otetaan! Odotankin jo innolla että pääsen sitä kaivelemaan :)
Hiusten värjäyksestä, värjäsin kyllä viimeks ja varmasti värjään myös tälläkin kertaan sen minkä tarvitsee.

(.) huh huh, tänään ollut jotenkin aneminen olo, ei millään pääse liikkeelle. Hajut tekee pahaa ja pää tuntuu painavallta. Toivonmukaan huomenna olis taas parempi päivä. Välillä pelotta että mihin olen oikeen ryhtynyt kun pitäis oman pikkutytön kans jaksaa ja työtäkin pitäis tehdä ja ei tää tästä helpommaksi muutu :D Onneksi on reipas mies ja pingu - dvdt ;)

mamsen + toinenpikkuinen rv 5+4
 
A83
Ellialle ja Finlalle voimia ja halauksia! Toivotaan, että kaikki olisi kuitenkin hyvin!

Mulla eka neuvola on ensi viikon maanantaina ja np-ultra 24.10. Miten sinne jaksaisi odottaa...Haluisin taas nähdä, että pikkuisella kaikki hyvin :) Varsinkin kun pahoinvointia ei ole vieläkään...

Mäkin odotan innolla sitä Erilaiset äidit- sarjaa :)

A 8+1
 
Rokotteesta en osaa sanoa, itse en ole koskaan ottanut.

Erilaiset äidit sarjaa kyllä mielenkiinnolla odotan.

Hajamielisyydestä Itse ainakin unohtaisin oman päänikin jos se ei olisi kiinni. Normaalisti minulla on hyvä muisti, mutta nyt kaikki pitää kirjoittaa ylös ja laittaa puhelin hälyttämään.

-Tipe- Minä voisin aina kuun lopussa laittaa linkin uuteen listaan niin se voi löytyä helpommin.

Nöhvi1 Paljon tsemppiä :hug:

Ellia Tsemppiä :hug:

hetami Ihania uutisia :heart:

Jen90 Minulla ainakin oireista ja myös vain tulee sellainen fiilis. Sitä on niin vaikea selittää.

Finla Toivotaan parasta!

(.) Täällä käyty tänään ekassa neuvolassa :D Neuvolan täti oli ihan yhtä mukava kun muistinkin. Menin pyörällä tuon muutaman kilometrin matkan ja perillä meinasin oksentaa pusikkoon :$ Tuli niin paha olo. Tänään ollut muutenkin jo aivan hirveä olo. Kaikki minkä suuhun laittaa tulee ulos!
Neuvolan laskurin mukaan LA olisi 1.5.2013, mutta olimme sitä mieltä molemmat että se siirtyy lähemmäs kuudetta päivää, joten en viitsi listaan sitä edes muuttaa. Elikkä neuvolan mukaan tänään olisi 9+5. Sydänääniä ei vielä löytynyt, mutta sekin kertoo siitä ettei viikot täysin täsmää. Meille tuleekin nykyään kotiin aika ultraan ja sen pitäisi tulla tällä viikolla. Ultan pitäisi olla sitten ensi tai seuraavalla viikolla. Jännittää! 18 päivä olisi sitten ensimmäinen neuvola lääkäri. Toivottavasti siellä on mukava lääkäri.
 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Hei!

Olen jonkun aikaa seurannut palstaa, jos nyt uskaltaisin mukaan jos huolitte? Kolmatta odotellaan, laskettu aika vähän epäselvä, kuukautisten mukaan menisi huhtikuulle mutta mulla molemmissa aiemmissa la siirtynyt reippaasti eteenpäin ja tässäkin raskaudessa kävin rv7 ultrassa vuodon vuoksi, ja selvisi, että sama tässäkin edessä, eli toukokuulle todnäk menee....Oon seurannut myös huhtikuisten palstaa mutta mun mielestä teillä on täällä paljon parempi meininki ja henki.

Tiedot olisi Kristiin/la?/kolmas lapsi, jos huolitte mukaan...

Ylihuomenna on np-ultra, jos siellä selviäisi tarkemmin.....

Ja tosiaan, usealla oli epätietoisuus kun ultrassa ollut kk:sta laskettuja viikkoja selvästi pienempi sikiö, niin älkää vielä menettäkö toivoa, mulla niin on käynyt JOKA KERTA ja kaksi kertaa jo aivan terve vauva syntynyt. Odotelkaa ihan rauhassa että aika kuluu ja asia varmistuu, itehän olin ekasta jo joutumassa kaavintaan kun epäily oli tuulimunasta, todellisuudessa viikot vain oli paljon pienemmät kuin luultiin..... Mutta tuskaisaa se epätietoisuus on, tsemppiä! :flower:
 
Kristiin Tervetuloa! Kyllähän tänne vielä mahtuu :)

Äitiyspakkauksesa Me otettiin ekasta, mutta nyt ei oteta. Ja oikeastaan kun miettiin niin ei ois kannattanut ottaa ekastakaan. Ne vaatteet oli järkiään aika isoja, eli ei niitä vastasyntyneellä voi käyttää ja muutenkin värit ei olleet semmoisia, että olisi tullut käytettyä. Toppahaalari oli valtava syksyllä syntyneelle vauvalle. Jos vähänkään kirppareita tykkää kiertää niin sillä rahalla ostaa melko paljon käytettynä ja uutenakin lastenvaatteita. Lisäksi esimerkiksi facebookissa on ihan äippäpakkauskirppi tms josta voi varmaan edullisesti ostaa sen makuupussin, jos sen vuoksi pakkauksen haluaa. Niitä saa myös kirppareilta. Itse oon ostanut toisen parilla eurolla ja päällystänyt uudelleen :)

Pakkauksesta eniten käytössä ovat olleet kynsisakset ja alussa kylpymittari. meidän 2010 pakkauksessa oli myös ehkä maailman rumimmat lakanat :D Joten nekin myin eteenpäin. Harmittaa, että just tuossa pakkauksessa oli se Kushieshin kestovaippa ja se oli musta aivan tajuttoman kova! Nyt niissä on ollut niitä oliko Myllymuksujen huomattavasti kivemman tuntoisia.

lauru ja pöppinen 9+0 POKS
 
Voihan väsymys ja kuvotus.

Meillä varhaisultra ensi maanantaina. Tuolloin viikkoa pitäisi olla 7+1. Sen jälkeen kerrotaan varmaan minun vanhemmille.

Jen90, Mietin, olisikohan tämä tyttö... Pojasta ei kuvotusoireita oikein ollut. Tässä raskaudessa niitä on ollut selvästi enemmän. Tosin mitä täällä lukee, monilla teistä noita oireita on paljon minua enemmän.

6+2
 
Ootteko päässeet varhaisultraan neukun kautta vai yksityisen? Mulla on äippäpolin käynti vasta 18.10 eli vielä 2vk eteenpäin. Tosin nythän se on enää JO 2vk päästä ku sain ton ajan jo 2vk sitte.. Olis kiva päästä kattoon onko tuolla ketään ja onko kaikki hyvin. Meillä täällä muutenki eka neukku vasta 9+2. Tuntuu ikuisuudelta!!!
 
Ihanaa syksyistä aamupäivää naiset!

Kiitos paljon kommenteista liittyen influenssarokotteeseen. Sitä siis tosiaan suositellaan kovasti raskaana oleville naisille mutta itse jotenkin olen jäänyt pohtimaan kaiken ylimääräisen laittamista tällä hetkellä elimistööni, kun siellä asustelee pieni ihme. Täällä on esim. thl:n suositusteksti: Raskaana olevien kausi-influenssarokotukset

Päätin nyt kuitenkin sen jättää ottamatta...aikaisemmin olen sen aina ottanut kun työnantaja on sitä tarjonnut.

Vielä olisi viikko varhaisultraan eli ensi tiistaina töiden jälkeen pääsee kurkkaamaan, että tapahtuuko masussa oikeasti jotain vai kuvittelenko vaan :) Tein jo kuudennen testinkin viikonloppuna koska mitään oireita ei oikeastaan ole vieläkään mutta reippaasti se viiva sinne testiin tuli. Testiviiva tuli ennen kontrolliviivaa eli hormoniarvot on ainakin koholla :) Toivottavasti kaikki vaan olis hyvin! Tosi raastavaa tää epätietoisuus.

Niistä pienoisista oloista ainoat mitkä oikeastaan on konkreettisimmat on todella arat rinnat ja nännit sekä väsymys. Iltaisin kun riisuu ritsikat pois niin piru vie kuinka rinnat on arat. Sitten se jotenkin helpottaa kun käy suihkussa ja pukee yövaatteet mutta se hetki kun riisuutuu on se pahin! Väsymys on myös mielenkiintoinen, sillä se saa minutkin ihan hajamieliseksi ja äksyksi. Eilenkin menin jo klo 21 nukkumaan ja porskutin reippasti klo 6.30 asti nukkuen. Yleensä en millään pystyisi noin pitkiin uniin, saati menemään jo klo 21 yöpuulle. Mutta pahaa oloa tai muuta ei ole ollenkaan. Huippausta oli hieman aluksi mutta sekin on kaikonnut.

Äitiyspakkausta vielä mietin, sillä sen vaatteet eivät tosiaan ole kovinkaan houkuttelevan värisiä ja itse olen jo nyt aktivoitunut vauvan vaatteiden ompelussa ja siskon vanhojakin on kaapit pullollaan. Tietysti se laatikko ym. voisivat olla kivat muistot lapselle mutta täytyy vielä miettiä.

Np-ultraan mennään mutta jatkoseulontoja tuskin tehdään, ellei suoraan sanota että jokin on pahasti vialla.

Myös sukupuoli otetaan selville mutten tiedä kuinka monelle siitä etukäteen kerrottais. Ehkä ihan vaan lähimmille, jos heillekään.

Tyttö/Poikaoloja ei ole. Eniten vaan pelkään, että jotain on vialla...ehkä ne olotkin vielä tulevat viikkojen ja masun kasvaessa.

Äidille ja isälleni ajattelin kertoa ensi viikon ultran jälkeen jos kaikki on siis hyvin. Mies vielä pohtii, että odottaako vielä siitä sitten viikolle 12 asti.

Kovin jännää tää kaikki!

Farkkutyttö ja Ihanuli 7+0 *poks*
 
-Tipe- minä menen yksityiselle. Ensimmäinen neuvola on vasta varhaisultran jälkeen ja päätin mennä varhaisultraan varmistuakseni, että oikeasti raskaana ollaan, Kerrotaan tuleville isovanhemmille varhaisultran jälkeen.

Tervetuloa Kristiin!
 

Yhteistyössä