Toukokuun toukat 2013 *LOKAKUU*



Mukana kevättä 2013 odottamassa:

Nimimerkki/ Ikä/ Monesko lapsi/ Sairaala/ Olo, lupaus

Laskettu aika tuntematon:

Maj2/ 35v./ 3./ ?
milli85/ ?/ 2./ SeKS/
Eleonoora86/ 26v./ 1./ K-PKS
Farkkutyttö/ 28v./ 1./ JS
ihanuutta88/ 24v./ 1./ JS/ Tyttöolo,
citrus86/ 26v./ 1./ ?/ Poikaolo,

18.4.2013

Kristiin/ ?/ 3./ ?

24.4.2013

Simppu/ 22v./ 1./ NKL

27.4.2013

LillaVe<3/ 23v./ 3./ K-SKS/K-PKS/ Poikaolo,

28.4.2013

nanni89/ 22v./ 2./ KOKS

1.5.2013

HaaveissaToinen/ 30v./ 2./ TYKS

2.5.2013

Ammi-liina/ 28v./ 4./ Ulkomaat/ Tyttöolo,
Tippinen/ 27v./ 1./ OAS/OYS
RouvaA/ 20v./ 1./ JS
Nomma/ 26v./ 1./ NKL

3.5.2013

Tiiti*/ 29v./ 1./ LS
janlind/ 25v./ 2./ SatKS
Laalaa88/ 24v./ 3./ TAYS
Amon/ 29v./ 1./ TAYS
jonna_82/ 29v./ 2./ TYKS
Jen90/ 21v./ 1./ OAS, OYS
Bindi/ 32v./ 3./ ?/ Tyttöolo,

4.5.2013

Ruby88_1/ 24v./ 1./ SatKS

5.5.2013

affen/ 33v./ 1./ NKL
marilou/ 24v./ 1./ KYS
sekundamamma/ 36v./ 2./ TYKS

6.5.2013

iitahoo/ 25v./ ?/ KYS
Freundin/ 28v./ 2./ LS

7.5.2013

Haave2/ 28v./ 2./ ?
Manta81/ 30v./ 4./ KHK-S/ Poikaolo,

8.5.2013

Akseliina/ ?/ 3./ KHKS
jeppis/ 29v./ 2./ PHKS

9.5.2013

panzkus/ 26v./ 1./ LKS/ Poikaolo,
puolukka_85/ 27v./ 2./ LPKS
Pygmi/ 34v./ 2./ KAKS
Tiivi-Taavi/ 25v./ 4./ KOKS/ Poikaolo,
miiak75/ 36v./ 8./ VAS, TAYS

10.5.2013

Jenikk/ 20v./ 2./ KOKS
hymeli/ 36v./ ?/ OYS
riie/ 23v./ 1./ OYS
Uutukainen/ 28v./ 1./ KYS
OnniIines/ 38v./ 4./ ?
RvaRuusu/ 35v./ 5./ KYS/ Tyttöolo,
Jasmin12/ 26v./ 2./ TAYS

11.5.2013

Meejj/ 21v./ 1./ TAYS
A83/ 29v./ 1./ JS

12.5.2013

Mammselli/ 29v./ 1./ TYKS
Typy85/ 27v./ 1./ TYKS

13.5.2013

puputytto/
Miranna-/ 28v./ 2./ OYS
Finla/ 33v./ 2./ Ulkomaat
Kahdeksas kääpiö/ 21v./ 2./ NKL
Juuliaaa/ 19v./ 1./ ?
kakaravaara/ 27v./ 5./ K-SKS/ Poikaolo,

14.5.2013

Vimpi/ 27v./2./ PKKS/ Poikaolo,
Kipukka/ 23v./ 1./ SKS
Chrissy72/ 40v./ 4./ PHKS

15.5.2013

Pikkumyy29/ 29v./ 3./ KOS/ Tyttöolo,
JOM/ 34v./ 3./ ?
Rakkausvauva89/ 23v./ 1./ K-HKS
attol-/ ?/ 1./ OAS/ Poikaolo,
Henskula/ 29v./ 1./ HYS
emily90/ 22v./ 2./ ? Poikaolo,

16.5.2013

Rapunen/ 22v./ 2./ PHKS
pipsukka93/ ?/ 1./ ?
PikkuinenTiikeri/ 27v./ 1./ KOS

17.5.2013

ReVe/ ?/ 2./ MKS
tiuhti2013/ 26v./ 2./ OYS/ Tyttöolo,
keijukaneli/ 22v./ 1./ OAS

18.5.2013

miruh/ 21.v/ 1./ MKS
ässämix/ 27v./ 1./ KOS
Perlita/ 38v./ 2./ JOS

19.5.2013

miimimiimi/ 30v./ 3./ KOS
EMA19/05/ 25v./ 1./ JS
valjakka/ 21v./ 2./ OYS/ Poikaolo,
Nuppunappi/ ?/ 4./ ? Poikaolo,

20.5.2013

tigrumamma/ 29v./ 4./ TYKS/ Tyttöolo,
pikkuhyrrä/ 25v./ 1./ TAYS

21.5.2013

hetami/ 27v./ 2./ K-HKS
MariArvo/ 23v./ 1./ KSKS

22.5.2013

formartha/ ?/ 4./ JS
Nomen est omen/ 33v./ 2./ JS
Lakka87/ 25v./ 1./ KYS

23.5.2013

tinkacecilia/ 35v./ 3./ HYS
Tikimi/ 30v./ 1./ KOKS

24.5.2013

Kaana/ 34v./ 2./ OYS
Pilvilinna74/ 37v./ 5./ K-HKS
KeepGoing/ 27v./ 3./ JS

25.5.20013

ruppu/31v./ 1./ KOS
käpykäs/ 23v./ 1./ KOS/ poikaolo,

26.5.2013

-Tipe-/ 29v./ 2./ SeKS/ Poikaolo,
Sanzu/ 32v./ 2./ hyks/ Poikaolo,
-Lily-/ 21v./ 1./ TYKS

27.5.2013

nibsu/ 25v./ 1./ KYS
Viivimamma/ 28v./ 1./ KOS
Kirsikkabanaani/ 29v./ 1./ NKL
dublo83/ 29v./ 5./ SatKs

28.5.2013

Tiuku Tuikkunen/ ?/ 2./ KOKS
Carrere/ 35v./ 1./ TYKS
sebu08/ 33v./ 3./ NKL

29.5.2013

petronella09/ ?/ 4./ TAYS/ Poikaolo,
AnnaPauliina/ 41v./ 4./ TAYS

30.5.2013

Cherrie_/ 27v./ 4./ MKS
mamsen/ 25v./ 2./ ?
Tupasvilla/ 32v./ 2./ TAYS
ViolaAmanda/ 30v./ 3./ TAYS
Sindes/ 20v./ 1./ OYS

31.5.2013

Myy_76/ 36v./ 6./ TYKS
Hannika/ 33v./ 2./ ?

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Toukan menettäneet: :hug:

karoliina87
Miwwi
suhveli
joulumamma11
Toivoliini
Tanita
mamuska7
May13
Nöhvi1
lauru
Ellia
Veluwe
rupeltaja
kukkanen2011
MimmienMamma
Hanttuliini84

Aiemmat jorinat:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2182352-toukokuun-toukat-2013-syksy/
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Lokakuu! Aloitin nyt Lokakuun pinon joten kaikki tervetuloa tänne!

Tervetuloa kaikille uusille :wave:

Nyt pääsen kunnolla kirjoittelemaan, joten koitan kaiken muistaa mitä täällä on puhuttu!

Täällä on kyselty muuttamisesta. Me ei olla mietitty muuttamista. Asutaan 4h+keittiö ja ainakin nyt tilaa riittää ja vauvan saa helposti aikuisten huoneeseen. Tytöt jakaa huoneen ja esikois pojalla on oma huone. Meidän sängynkin saa olkkariin niin siitä vapautuu tarvittaessa vielä yksi huone lapsille. Tykätään tästä vuokra-asunnosta kun meillä on oma sauna ja kaksi vessaa.

Kertomisesta Itse haluaisin huutaa kaikille, mutta keskenmenon takia en vielä uskalla. Teki niin pahaa marraskuussa kertoa ihmisille menetyksestä ja varsinkin lapsille. Äitini kyllä möläytti ystävälle mikä ei minua niin haittaa kun tiedän ettei hän huutele asiasta kellekään. He sairastuvat melkein samaan aikaan syöpään ja ovat olleet toisilleen korvaamaton tuki ja turva ja tottuneet puhumaan kaikesta niin äiti oli vahingossa salaisuutemme paljastanut.

Painoarviota en muista että olisi sellaista tehty.

Sormustestillä samoin kuin muilla huuhaa testeillä meille olisi tulossa poika. Eli omat fiilikset vain vahvistui!

LillaVe<3 Minä huomasin muutama viikko sitten saman eli maitoa tulee rinnoista! En muista, että olisi näin aikaisin tullut edellisillä kerroilla.

Np-ultrasta Me mennään ultraan ja jos tulee huonoja uutisia mietitään sitten mitä tehdään. Vielä ei olla niin tarkkaan suunniteltu.

Syömisestä Jonkin verran noudatan suosituksia, mutta maalaisjärjellä ajattelin mennä. Niin menin aiemmissakin raskauksissa ja terveitä lapsia meillä on.

Keijukaneli olet ajatuksissa :hug: kovasti tsemppiä!

Närästyksestä Minulla on ollut joka raskaudessa närästystä. Muuten ei koskaan. Nyt ei ole ollut kuin ihan pientä ja toivon ettei tulekaan.

Turvotuksesta Minulla on maha ihan turvoksissa. Tiukkoja toppeja ei voi enää pitää kun kaikki huomaisivat heti raskauden!

May13 Pahoittelut :hug: Tsemppiä kovasti!

Ellia :hug: Toivottavasti ei ole mitään vakavaa!

Värjäämisestä Tässä alussa en viitsi värjätä vaikka hiukset sitä kovasti jo huutaakin! Onneksi kohta on jo pipo ilmat ja kohta nämä alku viikotkin ovat jo menneet!

Äp pakkauksesta Me ei sitä oteta. Kahdesta ekasta otettiin enkä minä oikein pidä siitä sisällöstä. Vaatteita ja tavaraa on niin paljon muutenkin.

Sukupuolesta Me kysytään sukupuoli. Helpottaa sitten nimen miettimistä ja muita.

).( Täällä jatkuu paha olo. Oksennan jos en syö ja oksennan jos syön. Ei voi voittaa! Kamala väsymys vaivaa vieläkin, mutta jos otan päikkärit en saa yöllä unta! Päivät pitää vaan sinnitellä. Hajuaisti on minulla normaalistikin herkkä, mutta nyt se on jo jotain ihan kamalaa! Kaikki hajut oksettaa! Rinnat on kipeät ja jatkaa kovasti kasvamista! Olen kohta pelkkää tissiä :LOL: Mahaa turvottaa ja sormet ovat turvoksissa. Itkuherkkyyttä on ilmassa ja pienestäkin asiasta voisi ruveta itkemään.
Pojalla oli kaveri meillä käymässä ja jouduin menemään oksentamaan, kuulin kaverin kysyvän et yrjööks teäin äiti ni poika vastas vaan et ei ois mikään ihme :LOL: Täällä siis oksennellaan niin paljon että lapsetkin sen huomaa. Kertaakaan eivät ole kuitenkaan ihmetelleet että miksi.

No niin, eiköhän tässä tullut suurimmat! Huomenna olisi eka neuvola! Vähän jännittää! Toivottavasti kuunnellaan sydänäänet!
 
En huomannut että meillä on jo uusi ketju. Eli siis tuhru loppui! Tulis jo perjantai että pääsee läääriin näkemään missä mennään.

Sukupuolesta: aiotaan selvittää sukupuoli ennen syntymää, milläöhän viioilla se on mahdollista?

äitiyspakkaus: aion ottaa vaikka joudunkin sen ostamaan.

Ellia 6+4
 
Hei korjaapas sinä joka tuota listaa ylläpidät, että siellä lukee siis "Tupasvilla" - ei Tupsavilla. Muut tiedot ovat 32v / 2 / TAYS

May13, halaus sinulle ja jaksamista!!

Sitten vastauksia kysymyksiin;

Äitiyspakkaus: Pitääpi tuota vielä miettiä. Ehkä se otetaan, kun ekassakin otettiin.

Sukupuoli: Saa säilyä salaisuutena. Tosin kun eka on poika, niin luulen, että tämä on samaa kaliiberia.

Syömisestä: Välillä ruoka maistuu ja välillä ei oikein tiedä mitä suuhunsa pistäisi. Karkit ja sipsit olen jättänyt tauolle. Salmiakkia (tiedän ettei pahemmin saisi syödä) en ole vielä pystynyt lopettamaan, muutaman herkun napsin per päivä tai joka toinen päivä. Olen myös pyrkinyt lisäämään kasvisten syöntiä. Varsinkin kurkkua voisin syödä, vaikka kuinka paljon ja samoiten kirsikkatomaatteja - nam nam!! Sama mieliteko, kun ekaakin odottaessa.

Väsymys: Kyllä löytyy ja paljon. Tuntuu, että tulee sellaisia hetkiä ja aikoja päivässä, että on ihan veto pois ja sitten taas virtaa löytyy.

Muuta: Tämä on kanssa merkillistä, että välillä palelen hirveästi ja toisena hetkenä taas hikoilen kunnolla. Tuntuu, että olen vaihtolämpöinen :D

Rv 5+3
 
Tiivi-Taavi Mulle voi laittaa tuohon listaan että 1. lapsi tulossa :) Kiitos kun jaksat päivitellä :flower:

Meillä on varmaan muutto edessää viimeistään keväällä, sillä asutaan opiskelija asunnossa joka kylläkin ihan tilava ja viihtysä kaksio, mutta naapurit elää ihan eri vuorokaudenrytmissä ja elämänvaiheessa, ettei täällä pienen vauvan kans varmaan jaksais asua. Nyt jo menee hermot. Voi olla että vaihdetaan ihan paikkakuntaakin, mikä sekin pelottaa kun vanhemmat ja muu tukiverkosto asuu täällä.

Hiuksia en ajatellut värjätä ainakaan ensimmäisen kolmanneksen aikana, ehkä kevytvärillä sitten myöhemmin. Oon kyllä saanu jo huomautuksia juurikasvusta :rolleyes:

Äitiyspakkaus otetaan ehdottomasti, kunhan sinne saakka päästään. Ja varmaan sukupuolikin halutaan tietää.

(.) Pahoinvointi on suht hallinnassa, jotkut päivät tosin huonompia ja iltapäivät pahimpia. Oksentaa ei ole tarvinut kuin 2 kertaa. Närästys on kyllä sitäkin ikävämpi riesa, ei oikein nuo Renniet taho riittää. Viikon päästä neuvola :)

panzkus:heart:8+3
 
Äitiyspakkaus otetaan ehdottomasti, koska ennestään meiltä ei löydy mitään tarvikkeita tai vaatetta, esikoinen kun on kyseessä :) Tykkäsin kyllä pakkauksen uudistuneista kuoseista ja sävyistä. Missä vaiheessa raskautta paketin voi jo saada itselleen? :rolleyes:

Hiustenvärjäystä en tajunnutkaan ottaa huomioon ennen raskautumisen yritystä.. Noh, onhan tässä jo viime värjäyksestä aikaa jo moonta kuukautta, joten sama jatkaa.. Tästä taitaakin tulla samalla omaan väriin takaisin ja hiustenkasvatus -projekti :)

Sukupuolesta ei ole itsellä mitään tuntemusta, eikä mitään väliäkään kumpi sieltä tulee :heart:

Raskausolo on edelleen vähentynyt, ja ei vieläkään pahaa oloa (en valita)! Välillä miettii onko tuolla mahassa edes mitään...mutta selkeesti huomaa että masu on vähän pyöristynyt. Verensokerit laskee tosi nopeesti, joten parin tunnin välein on jotain syötävä. Ja väsymys on kova. Siinäpä ne tämänhetkiset tuntemukset.

Luulen, että lähiaikoina on kerrottava jollekin, tekee mieli purkaa asioita jonkun kanssa, siis muunkin kuin tuon ukkelin kanssa ;) Harmi vaan kun ei ole ketään raskaana olevaa tai pienten lasten äitiä lähipiirissä.. Jollakin tapaa vähän yksinäinen olo jo nyt...:confused: Ja mites sitten, kun ei enää voikaan lähteä juhlimaan esim. tyttöporukalla kuten ennen? No onneksi ihmisiä voi nähdä muutenkin ja toivottavasti mukaan kutsutaan vaikka raskaana olenkin.
Virallisesti raskaus ajateltiin paljastaa ekan ultran jälkeen, joka olisi toivottavasti ennen isänpäivää. Silloin ois oiva tilaisuus kertoa isovanhemmille :)

Tästä palstasta on tullut kyllä ihana tapa käsitellä omia tuntemuksia ja jakaa kokemuksia!

nibsu 5+6
 
Nibsu, minä taas olen ajatellut, että jos tämä raskaus ylipäätään onnistuu, että vasta joulun tienoilla kerron mitä mukavaa meille on keväällä tulossa.

Olen suunnitellut sellaista, että jos np-ultrasta (rv.12) pyytäisi useamman kuin 2 kuvaa ja sitten tuollaisen kuvan laittaisi johonkin pieneen nättiin lahjarasiaan + tuollaisen antaisi isovanhemmille joululahjaksi. Voisi heillä ehkä hetken kestää, ennen kuin hoksaisivat mistä kuvasta on kyse.
 
Eipä ole tällaisia oireita ollut edellisissä raskauksissa. Pahaaoloa 24/7 ja oksentaa saa joka syömisen jälkeen ja siinä välissäkin.Viimeyönäkin tuli vesassa vietettyä useamman kerran. Kylmyyskin vaivaa täällä, vaikka olisi kuinka vaatetta päällä paleltaa vaan. Ja tämä väsymys on ihan kamalaa. Toivon että pian alkaisi jo helpottamaan.
Millai teillä muilla on edellisissä raskauksissa oireet vähentyneet?

Äityispakkauksen aion tässäkin raskaudessa ottaa.
Sukupuoli halutaan kanssa tietää heti kun se on mahdollista. Tyttöolo on vahvasti, saapi nähdä kuinka käy =)

Kertomisesta, kerroimme lapsille vk.loppuna ja olivat aivan innoissaan. Esikoinen soitti heti mummille ja kertoi eli sitäkään ei meidän tarvitse enää tehdä :D Lasten ja nyt minun vanhempieni lisäksi tulokkaasta tietää muutama läheinen ystävä. Miehen vanhemmille kerrotaan kun nähdään. Muut saavat sitten itse huomata =)

tigrumamma ja toukka 6+6
 
Tiivi-Taavi kiitos uudesta pinosta :)

Äitiyspakkauksesta en todennäköisesti ota, koska kaikkea sälää on jo ennestään.

Kertomisesta tänään kerroin miehen siskolle raskaudesta, ihmetteli miksi en ole ollut töissä, niin ajattelin etää kerrotaan nyt, sille voin sitten puhua jos jokin menee pieleen.

Omaa napaa 1-vuotis juhlat on juhlittu, on äippä ja synttärisankari ihan puhki. Olo on myös sen mukainen, sai tosissaan tehdä töitä ettei alkanut ihmisten seassa yökkimään.

9+2
 
Siirränpä vanhasta pinosta kirjoituksen tänne uuteen. Ja tuli tähän jotain lisääkin.

May13 voimia! Ja Ellialle sormet ristissä, että tuhru ei ollut mitään vakavaa!

Mä haluan äitiyspakkauksen. Kävin jo netistä katselemassa, minkä näköisiä juttuja siellä on ja ainakin se makuupussi oli ihan söpö

Mulla olis kampaaja-aika lokakuun puolivälissä. Just ennen sitä on eka neuvola. Ehkä kysyn silloin neuvolatätiltä, onko värjääminen ok. Ja jos ei ole, täytyy sitten siirtää aikaa. Jostain luin, että hiusten värjääminen ei ole vaarallista, jos ei ihan viikottain sitä tee...

Me ei haluta tietää sukupuolta etukäteen, vaan jännitetään loppuun asti. Vielä ei ole oloja kumpaankaan suuntaan.

Tänään tuli täyteen 6+0. Jee :)
 
Heippa taas kaikille!

Onpa mukavaa oikeasti, kun on tällainen paikka, josta voi lueskella NIIN samankaltaisia ajatuksia, joita oma pää on pullollaan...

Äsken juuri jutustelin erään hyvin läheisen ystävän kanssa puhelimessa ja niin kovasti teki mieli kertoa...mutta mieleni maltoin :) Samaten toissailtana teki hurjasti mieli kertoa appivanhemmille kun heillä kyläiltiin, mutta ei vielä... Työkaverille kerroin tänään hänen kysyessään asiaa suoraan, viime kierrossa "piinailtiin" yhtä aikaa - hänellä todennäköisesti odotuksen odotuksesta tulossa pidempiaikainen monista syistä johtuen mutta toki toivon hänelläkin mahd. pian tärppäävän!

Äitiyspakkausta en ole edes uskaltanut ajatella vielä :) mutta varmastikin sen otamme, ensikertalaisia kun ollaan.

Hiusten värjääminen ei itseäni ole huolettanut/mietityttänyt; toisaalta oma tukka kaipaa ainoastaan vaaleaa raitaa silloin tällöin niin ehkei se niin jymäkkää ainetta ole (tai ei ainakaan haudo ympäri päänahkaa?) kuin kokovärjäys.

Miulla myös erinäiset oireet ja oireettomuus vaihtelee päivästä toiseen. Palelu - hikoilu (normaalisti olen melko "kuumaverinen", talvellakin saatan hyppelehtiä sisätiloissa kotona hihattomassa topissa ja ilman sukkia :D ), hiton kova nälkä :D , väsymys tai lähinnä se, että oon aika monena iltana mennyt itselleni yllättävän aikaiseen aikaan nukkumaan ongelmitta. Eilen oli taas semmoinen turvotus vatsalla, että sen perusteella olisin veikannut viikoiksi H 20+ :)

Syömisistä; itse meinaan "sokeasti" odotella ensimmäistä neuvolaa ja sieltä saatavia ohjeita :) (vaikka varmasti vältettävien ruokien listaa löytyisi netistä mielin määrin). Luulen, etten tule olemaan itselleni täysin ehdoton minkään suhteen, vaan että kohtuus kaikessa pätee tässäkin.... Enemmän toivon sitä, etten sortuisi raskausaikana ylenpalttiseen herkutteluun vaan saisin ennemminkin ruokailutottumuksia muutettua pienin askelin terveellisempään suuntaan. Mitään hillitöntä määrää ylimääräisiä raskauskiloja en kaipaa, ja hieman "vanhentunut" taitaa olla ohje "syödä kahden edestä". (HEH, nimimerkillä Makuunin karkkilaarin ja McDonaldsin kautta aamuvuorosta kotiin... no, mutta mie vetoan siihen, että viikolla kärsitty semi-flunssa teki paluun ja tarvitsin ruokahemmottelua ja sohvaa... :) )

Flunssasta tuli muutes mieleen; luin aikanani PALJON Danielle Steelin romaaneja ja niissä toistui NIIN usein sama kaava: naisella oli elämässä kaikkea hässäkkää, sit kunto alkoi "rapistua", oli väsymystä ynnä muuta, jatkuvaa pientä flunssaa....ja se oli kirjoitettu usein siten, että lukija erehtyi luulemaan naista vaivaavan jonkin sairauden, esim. syövän. Mutta sitten nainen menikin lääkäriin ja - tadaa- olikin raskaana :D Tämä on toistunut NIIN monessa kirjassa, että niitä paljon lukeneena raskauden pystyi joskus jo arvaamaan....siksi nyt lähinnä naurattaa tämä oma flunssa. Toki näin syksyllä taudit liikkuu mutta mielessä on käynyt, että voiko tämä osittain liittyä tähän hedelmälliseen tilaan :D

Viikon kun vielä jaksais odotella (ainakin....) ni sit voisin nykiä työkaveria hihasta varhaisultraa varten... Jännää ja piinaavaa. :)

Täällä kun lueskelee ihmisten raskaustestimääriä (millään tapaa kenenkään testaamiskertoja väheksymättä!!), niin välillä tulee tunne, että pitäiskö sitä käydä testi ostamassa....mutta sit toisaalta yritän pitää pään kylmänä - jos yksi testi on positiivista näyttänyt niin siihen on uskominen. Loput näkyy sit ultrassa mitä on näkyäkseen. Ja ikävä fakta on se, että asioiden kulkuun EI voi näin varhaisessa vaiheessa vaikuttaa... Voi vaan toivoa ja piinailla. :)

Kamalan paljon voimia ja tsemppejä kaikille vuotelijoille, epäonnea näissä asioissa kohdanneille ja teille, jotka oksennatte päivät läpeensä!!

rupeltaja 5+4
 
Tiivi-Taaville kiitokset uudesta ketjusta! :)

Syömisestä: Maalaisjärjellä mennään! Yritän toki välttää niitä jotka on kiellettyjen listalla, mutta jos nyt salmiakkia tekee mieli niin ihan ok mun mielestä syödä sitä sillon tällön jos ei ihan joka päivä pussitolkulla vedä menemään.

Turovtusta on täälläkin, todellakin vois kuvitella että oisin puolivälissä jo, mikäli pidän tiukkaa paitaa päällä!

Ä-pakkausta tuskin otetaan, meillä on jo kaikki tarpeellinen ja liikaakin :D Esikoiselle pakkaus otettiin ja sieltä kaikki on tallessa joten niitä tulee käytettyä kyllä :) Kuopuksellekaan ei otettu.

Hiusten värjäys: Mun tuttava on parturi-kampaaja ja häneltä edellisessä raskaudessa kysyin ja hän sanoi ettei hänen mielestään ole mitään haittaa jos raskauden aikana kerran pari värjää hiukset. Värinpoistoa ei suositellut, se on tujumpaa. Mutta hän ei tietenkään mikään lääkäri ole, sanoi vain oman mielipiteensä. Mä olen värjännyt molemmissa raskauksissa yhdesti tai kahdesti.

Sukupuoli
halutaan selvittää, täytyy vaan toivoa että rakenneultrassa kaveri suostuu jalkovälinsä näyttämään :D Ja kaikki ultraajathan ei edes välttämättä sano sukupuolta, mutta aika harvassa ne kai on... Kumpiki on tervetulleita, pääasia että saa syliin saakka terveen vauvan :) Poikaolo on kyllä aika vahvasti, kun tytöistä ei pahaa oloa ole ollut ja tästä oli sen muutaman viikon ajan.

).( omassa olossa ei sen suurempia mullistuksia. Väsyttää, tuntuu että hiukset rasvottuu herkemmin, oon tosi herkkä ja itkenki tosi pienistä asioista, miehelle tulee kiukuteltua vähän turhan pienistä asioista mut onneks se tajuaa :D

Kaikille voimia joiden pieni ei jaksanut jatkaa matkaa ja paljon jaksamista oksentelijoille ja muillekin! Hyvää alkavaa viikkoa ja lokakuuta!


-LillaVe<3 ja pikku 9+4
 
Äitiyspakkauksen otan vielä tälle toiselle, seuraavia jos tulee, niin en taida sitten enää ottaa.

Maitoa tulee täälläkin, mutta on tullut ihan kokoajan siitä asti kun esikoisen raskausajan puolessavälissä rupes tulemaan! Neiti on 1,5v nyt ja imetin vain 4kk.. Onkohan tää ihan normaalia.

Mekin otetaan mielellään tietoon sukupuoli ennen syntymää, vaikka oliskai se jännää ku se oliski ylläri sitte, mää en vain ehkä kestäis semmosta jännittämistä :D. Jos tämä poika on niin raukkajätkä joutuis muuten ekat päivät kotona olemaan ihan tyttöjen tamineissa (on suuret murheet;)).

ON: Nyt taas turvottaa täälläkin. Tänään ollu koko päivän vieraita ja aivan raivostuttavaa ku pitää muistaa vetää mahaa sisään. Oon niin hoikka tavallisesti että pienikin pömppö kyllä herättää huomiota varsinkin nuissa ihanissa ystävänaisissa<3. Notkoselkä ei yhtään paranna asiaa, eikä eteenpäin kallistunut kohtukaan.

Kattelin tuolta huhtikuisten 2011 ketjusta, että viimeks mulla alko oksentelukierre rv 8+ ja kesti pahana rv 13 asti, joten kylläpä tässä vielä saa ihan rauhassa hätäilemättä ootella ja nauttia tästä oireettomuudesta.
Hirveen hitaasti menee päivät ku muistelin että olis aikasemmin jo sillon alkanu.

Voimia menettäneille ja oksentelijoille ja meille muillekin<3. Nauttikaa syksyn väreistä!

7+0 Poks
 
HUomentapäivää kaikille!
Olipas tekstiä kerrassaan, kun piti monen monta sivua lukea kerralla, kun on ollut nettipimento monta päivää.

Täällä myös on tuo pahoinvointi ilmaantunut tai siis entisestään vahvistunut :x Jouduin jo yhtenä päivänä parikkipaikalla yhtäkkiä avaamaan auton oven, etten autoon oksenna.
Tänä aamunakin oli ihan järkyttävän huono olo, piti vaan olla liikkumatta, ettei oksenna, yökin sitten senkin edestä.

Turvotus on jotain kamalaa, paino noussut jo kaksi kiloa. Vielä mahtuu omat housut jalkaan, mutta joutuu kyllä nappia ja vetoketjua löysäilemään välillä.

Sukupuolen haluan minäkin kysyä. Mulla on tosi vahva poikaolo, johtuu varmasti siitä, että salaa toivon tyttöä :D

Ultrat kaikki käyn mitä tarjotaan, mutta mihinkään veriseuloihin ei osallistuta. Vaikka olis mikä vialla, saa vauva syntyä, ei siis keskeytetä missään tapauksessa. Kuitenkin halutaan tietää, jos jotain on pielessä, että osaa varautua sitten, ei ole syntymän hetkellä niin paha shokki.

Kakaravaara ja yllätys 7+3
 
Heippa. Tämäkin aamu lähti käyntiin kuvottavalla ololla,kaupassakin käytiin kuopuksen kanssa ja hajut tuntui kyllä vahvasti nenään,olen huomannut,että ilta on toinen ajankohta jolloin kuvotus iskee,monesti iltapalan syönnin jälkeen:Nukkumaan oon mennyt monena iltana hyvissä ajoin,kun on niin väsyttänyt.

Parin viikon päästä eka neuvola,vaikkei siellä vielä kuunnellakaan sydänääniä,niin odotan innolla,että saan äitiyskortin ja jotenkin tulee raskaus "todellisemmaksi":D

Ensimmäistä kertaa saan olla kotona,kun olen raskaana,aiemmista kolmesta ollut töissä ja aluksi kun ollut paha olo ja väsymys,niin vaikea ollut salata työpaikalla,kahdessa viimesimmässä raskaudessa olin joskus rv 8-10 sairaslomallakin tajuttoman väymyksen vuoksi:|

Tuo isänpäivä on kyllä aika hyvään aikaan,jos vaikka silloin viimeistään kertoisi omille vanhemmille uudesta tulokkaasta,silloin voisi olla jo ultrassakin käynyt,jos vaan kaikki menee siihen asti hyvin:)Tekisi niin mieli jo kertoa omalle äidille,vaikka pelkäänkin,että kauhistuuko äiti: /Anoppi ei ole koskaan ollut mukana odotuksissa,ei kai kiinnosta tai ei ole sellainen ihminen,joka kyselisi yms...:(

Ensi viikolla alkaa AVA:lla erilaiset äidit,odotan sitä innolla:heart:Aikooko joku muukin katsoa?

Rokotteista en osaa sanoa,mutta sikarokotus otettiin silloin 09 vuonna lapsille ja itselle(odotin kuopusta),muuten ottaisi enää:|

petronella ja toukosalaisuus 5+5:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Voi elämä tätä tk menoa täällä Hämeessä, siis viime viikolla soitin neuvolaan ja silloin ne sano ettei neuvolalääkärille ole enään aikoja eli mene päivystykseen. Nyt tänä aamuna soitin terveyskeskukseen kysyäkseni että olisivatko voineet antaa jonkun ajan lääkärille ettei tarvis tulla moneksi tunniksi istumaan päivystykseen niin sairaanhoitaja sanoi että teillähän on siellä omalla kylällä neuvolalääkäri tänään, että lääkäri lopettaa neuvolalla klo 15.30, että hän laittaa minut sinne listalle että saa luvan ottaa minut vielä koska ei ole kyse kuin sairasloman jatkosta ja tohon neuvolalle on matkaa 500m ja terkkarille olis ollut matkaa yli 10km eli ihan hyvä juttu, vaikka se neuvolalääkäri kyllä on ihan tyhmä, mutta ei voi mitään :)

Olot on ihan karseat, nukuin yön jotenkin tosi huonosti, närästi, sitten tuli paha olo, oli kylmä ja sitten oli kuuma ja kissa ravas vähän väliä viereen ja pois, esikoisella oli jotain yskää ja sitten valvoin vaikka kuinka kauan ja tuijottelin kun kuopus nukkuin vieressä, olo on kuin olisi jäänyt jyrän alle, tää olo vois jo pikku hiljaa alkaa helpottamaan, vedet vaan valuu silmistä kun yökin :x

Influenssarokotetta en ota.

Hiusten värjäystä pyrin välttämään, edellisen odotuksen aikana värjäsin kaksi kertaa.

9+3
 
Hiusten värjäyksestä viime raskaudessa harvensin hieman välejä mutta värjäsin hiuksia.

AVA:n sarja erilaiset äidit on myös pitänyt silmään, aion kurkata mikä sarja kyseessä.

Ulrista,osallistumme seulontoihin, en ole paljoa edes miettinyt mitä sitten, jos tulisikin esille esim. kromosomipoikkeavuus. Sitten tehdään suunnitelmat sen mukaan. Sukupuolen haluamme tietää.

Influenssarokotteenotin viime raskaudessa, nyt en ole vielä päättänyt. Kyllähän sitä kovasti taas raskaana oleville suositetaan.

Harmillista Manta, kun palvelut tökkivät, luulisi että ottavat neuvolaan käymään yhden sairausloman jatkon vuoksi!

Mulla on työmotivaatio jostain syystä ihan hukassa! Nytkin odotan vaan että kello tulee 15.30 ja pääsen lähtemään varhaisultraan!

Hetami 6+6
 
Kerrottu ei olla vielä kenellekään, odotellaan edelleen np-ultraa. Se jännittää kovasti! Masu kyllä pömpöttää siihen malliin, että varmasti alkaa näkymään pian! Mulla on tuo rintojen ja lantion väli niin lyhyt, että masu tulee kokonaan ja nopeasti tuohon eteen :D

Äitiyspakkauksen otan minäkin, kun esikoisen äitiyspakkauksesta ei ole enää muuta jäljellä kun ne ihanat kynsisakset ja harja tytön nukkeleikeissä.

Influenssarokotusta en ehkä ota. Sairastin tosin viime talvena labrassa todetun a-influenssan ja toivon, että se tuo edes jotain suojaa, vaikka tänä talvena on liikkeellä myös joku uudempi influenssaversio.

Sormustestiä en voi tehdä kun ei ole omaa sormusta, en ole siis kihloissa/naimisissa. Tyttöä odottaessa jostain kumman syystä toivoin poikaa, mutta silti oli todella ihanaa saada tyttö ja ihmettelin synnytyksne jälkeen miksi minä oikein poikaa toivoinkaan, kun taisin sittenkin toivoa tyttöä. Ultrakuvasta katsoin jälkikäteen, että halutessani olisin voinut sitä tarkemmin katsellessani todeta että tyttö tulee, kun munasarjat näkyivät, mutta odotin synnytykseen saakka. Nytkin haluaisin odottaa, mutta mies taitaa haluta tietää kumpi tulee. Mutta minulle ei nyt niin väliä kumpi tulee, molemmat ihania kunhan nyt jompikumpi tulee :heart: Mutta vielä ei ole tyttö- tai poikaoloa.

Tänään rv 9+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mulla meni kans ohi et ryhmä siirtyny tänne :) tuosta hiustenvärsjäyksestä sen verran, että pojan aikaan kyllä värjäilin hiuksia, ihan alku raskaudessakin.... Poikaolo edelleen, kun oireet täsmälleen samat kun pojan aikaan, ei ei oikeastaan mitään oireita...vaikka tyttö olosta ei tietoa, kun ei tyttöjä vielä ole...eli voihan se olla kumpi vaan. Sormustestiin en luota sitten pätkääkään kun pojan aikaan se mulla näytti tyttöä ja useampi ihminen testaili sitä. Mulle ei ole vielä ultra aikaa tullut...viikkoja nyt alko 8 ja keskiviikkona siis kävin neuvolassa. Ollaan kerrottu jo aika monelle, kun tietävät että ollaan vauvaa yritetty kesäkuisten häitten jälkeen. :) eli tätä odotteluahan tämä vaan nyt on....toivotaan et siellä ultrassa jotain näkyy sitten kolmen viikon päästä. itsellä tänään synttärit 27 vuotta täynnä...kakkuja on tässä aamupäivä väsäilty ja vieraita illalla tullossa.... ihana tää syksy :D
 

Yhteistyössä