Toukokuun toukat 2013 *LOKAKUU*

Lauru: voi kurjuus :( onnea uuteen yritykseen!!!

ässämix: mulla kans oli 3-5 viikkojen aikana virtsisinfektion tuntemuksia. polttelua ja kirvelyä. no ensin lnin työterveyteen jossa ei otettu näytettä vaan suoraan raskaana oleville sopivia antibiotteja, no eivät auttaneet, sitten seuraavana sunnuntaina jatkui vaan ja menin päivystykseen uossa ottivat näytteen mutta sanoivat että vanhat antibiotit häiritsevät näytettä. no sain sit toiset argh!! no sitten alko vähän helpottaa muttei kokonaan. kun kuuri oli ohi ja olin ollut 5 päivää ilman litään lääkkeitä iävin antaan virtsanäytteen ua hiiva näyttteen ja olivat puhtaita. lääkäri sanoi että oireilu saattaa johtua myös raskaudenaikana kuivuvista limakalvoista. söin siis varmaan turhaan ne lääkkeet: (

anteeksi pitkä teksti. :)

tänään on jalkoja pakottanut ja särkenyt ja 9 tuntia olin töissä. nyt oon ihan loppu ja olokin tuntuu kuin flunssa olisi tulossa. pahoinvointia tänään ei ollut kuin hetken aamulla :)

mäkään en liity fb ryhmään yksityisyyden takia. :)

eleonoora86 + masuasukki 7+5
 
laurulle osanotot... :hug:

Ite sain neukkuaikaa aikaistettua kahden viikon sijasta ensi maanantaille ja torstaina onki sitte äippäpoli. Ei auta ku toivoa parasta ja pelätä pahinta.. Tosi monella on kyllä menny kesken raskaus. Typerät keskenmenot...
 
Laurulle halit :hug:

Kävin eilen nt-ultrassa ja siellähän pikkuinen edelleen köllötti ja pyöri ympyrää :heart: Vastasi täysin viikkoja, niskaturvotusta ei ollut. Sain ajan jo rakenneultraankin, joka 19.12., jolloin 21+0.

Olen pitänyt hiljaiseloa täällä palstalla, niin kova väsymys päällä edelleen... töissä tunnun olevan koko ajan, kaikki vapaa-aika menee uutta kämppää remontoidessa. Ollaan muuttamassa 80 m2 neliöön. Muuttaa pitäisi kuun loppuun mennessä, mutta pakkaamisellekaan ei meinaa jäädä aikaa :( Melkoisesti stressaa...

Raskausoireet alkavat helpottaa. Väsymys oikeastaan enää, ja nälkä.. ajoittain närästää, mutta melkoisen vähäistä on. Onneksi :)

HaaveissaToinen ja luomuihme 11+1 :heart:
 
lauru :hug:

TiukuTuikkunen, Tupasvilla, Chrissy72 ja HaaveissaToinen, Onnea! :flower:

attol-, yleensähän keskenmenoon liittyy vuoto+vatsakipu, mutta voi olla vain vuoto tai ei kumpaakaan, jos on ns. keskeytynyt keskenmeno, jossa raskaus ei tule itsekseen ulos.

Tosi paljon kurjia uutisia täällä, toivottavasti ne loppu nyt!!

Kiva, että täällä muitakin samanhenkisiä, ja kaikki ei ole heti siirtymässä fb:iin :)

Kristiin 13+0
 
Voi Lauru, hirveesti voimia menetyksen johdosta ja tsemppiä uuteen yritykseen!

Ihana kuulla ultrauutisia niiltä, ketkä ovat hienoja uutisia saaneet :)

Omasta navasta sen verran, että voi pirun perkele ku noi terveyskeskuksen ihmiset ja äippäpoli ja diabetespoli juoksuttaa mua ees taas. Hyvä jos tietävät, että kuka tekee missä ja mitä. Vampyyrihoitajat imeny mun kaikki veret (diabetesbonuksia) ja vielä ei oo ees yhtään ultrakuvaa siitä et tää kaikki on oikeesti tapahtumassa. Oireita ei tosissaan juurikaan ole, niin tää hyvin epätietoinen olo hieman rassaa..

Sokerirasitukseen ois nyt sitten lähete olemassa. Hyi. Ajatuskin sen litkun nielemisestä jälleen kuvottaa, yh.

Ens viikkoa noin muuten odotellessa, on joku lääkäri maanantaina ja diabeteslääkäri keskiviikkona. Toivotaan, että maanantaina saadaan kuvaa vihdoin ja viimein.

Kauheen pitkään pitää odottaa ja elää pissatikun viivojen valossa, jossei alkuraskauden ultraan mene.

Toivotaan, että kaikki nyt on hyvin joka tapauksessa ja toivotaan, että joku tohtori jossain vaiheessa muistaa et mäki voisin haluta tietää jotain :)

Simppu ja 10+4

muoks. tulipas valivali-ini-ini viesti. Pahoittelen..
 
Pahoittelut lauri:lle!
Onnea uuteen yritykseen!

Täällä poksui 10+0 ja aamu aloitettiin heti parkkipaikalla sillä että oksennettiin kaikki aamupalat nätisti asfaltin reunoille. Siitä sitten päivän hommiin kädet täristen.

Kiire päivä takana johon myöhemmin liittyi myös tuo ihana päänsärky ja flunssaoireet. Nyt tässä suun kautta hengitellään ku nenä ihan tukossa. Esikoinen huutelee sängyssään eikä saa hänkään nukutuksi. Ehkä sitä sitte ensi viikolla nukuttaisiin taas normi öitä.

Nyt kyllä pakko juosta niistämään.

Hyvää yötä kaikille!
 
Simppu ja myös muut joilla on tehty sokerirasitus, niin tehdäänkö rasitus aina joillakin tietyillä viikoilla? ja mistä syystä se on teille mahdollisesti tehty, jos saa udella. Itseäni meidän ihan terkka varoitti, että äitipolilla ovat tarkkoja painoindeksirajoista joiden kohdalla sokerirasitus pitäisi tehdä.

Itselläni bmi juuri sen 25 ja terkka ei olisi tästä huolissaan, mutta tosiaan sanoi, että saattavat keskussairaalassa ihmetellä jos minulle ei testiä omasta neuvolasta ole teetetty.
Tuli varmaan turhaan paha mieli siitä, että olen liian paksu, mutta tuo normaalin painoindeksin ylärajan vahtaaminen sai mielen hieman alakuloiseksi.
 
Rapunen: Mulla on kans paino-indeksi 25 ja esikoista odottaessani kyllä loukkaannuin minäkin kun sen vuoksi jouduin sokerirasitukseen. Vaan samoin kävi toiselta ja nyt tältä kolmanneltakin, se on vaan käytäntö jota niiden kai pitää noudattaa. riittää kun se indeksi on yli 24. Esikoiselta se on mulle tehty 26+2 ja kuopukselta 31+1.

Mukavaa päivää kaikille!

Tasan viikko np-ultraan :)

Bindi&Tara 10+6 (eilen kerrottiin mummulle, olihan se innoissaan. Jo meinasi alkaa villanuttua kutomaan...)
 
Huomenta.

Toivotaan Simppu,että pian pääset kurkkaamaan masuun=) varmasti turhauttavaa,kun joutuu ravaamaan kokeissa yms..eikä ole varmuutta,että masussa joku kasvaa:hug:
Niinhän se on,että jos ei mene alkuraskauden ultraan,on pitkä aika odottaa nt ultraan,raastavaa epätietoisuutta:(Itse salaa toivon,että ensi viikolla,kun neuvola kurkattas ultralla,mutta pahoin pelkään,ettei niin käy: /

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille:heart:

Samaa mieltä kun tiuku tuikkunen,että mikään ei ole itsestään selvyys tai takaa,että kaikki on hyvin,mutta se helpottaa kummasti,kun se 12 viikkoa täynnä ja nt ultrasta saanut hyviä uutisia:)

Taas jotain jomotteluita ja issias tyyppistä kipua,joka säteilee jalkoihin.

petronella ja toukosalaisuus 7+2:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hei naiset :)

Laurulle tosi paljon jaksamisia :hug: ja onnea uuteen yritykseen!

Voi kun olisikin viimeiset huonot uutiset, mitä toukokuisille tulee...
Eilen ajattelin herkutella muutaman palan suklaata. Viikonloppuna vielä upposi suurena herkkuna, mutta eilen iski mieletön pahoinvointi, mikä ei paljoa iltaa kohti asettunut :x Olin ihan varma, että kohta täytyy hiippailla pönttöä halailemaan. Esikoisen alkuraskaus osui joulun jälkeiselle ajalle, ja oltiin saatu kauhea kasa suklaakonvehtirasioita lahjaksi. Sitten en voinutkaan syödä yhtään, pelkkä rasioiden näkeminen etoi.

Täällä kuumeisen yskän sairastelu jatkuu ties kuinka monetta viikkoa. Alkaa tympiä jatkuva sisällä olo :kieh: Välissä on aina päivä tai pari, ettei kukaan ole kovin kipeä ja ollaan ulkoiltu vaikka sitten sateessa. Kuopuksella oli pari viikkoa sitten kuume, tytölle tarttui vasta eilen. Esikoinen piti viikonloppuna. Oma yskä ei tahdo asettua kokonaan, en ole sitten uskaltanut punttien kanssa treenata, etten ainakaan sillä pitkitä.

Rapunen, mulla tosiaan tehdään sokerirasitus kahdesti raskausaikaan ja synnytyksen jälkeen käyn myös paastoverensokerin mittauksessa labrassa. BMI on 22. Esikoisen aikaan papereihin merkittiin raskausdiabetes (ja silloin oli bmi raskauden alussa 20 ja painon nousu on ollut joka raskaudessa normaali n.10kg). Nykyisin en edes niillä arvoilla saisi RD-merkintää, mutta tosiaan kun vauva oli yli 4500g, niin sekin nostaa riskiä. Mulla tehtiin edellisessä viikoilla 16 ja 25. Kuopuskin olisi saattanut olla 4500g, jos olisi syntynyt vasta viikolla 42.

Vähän muuten tyrmistyin, kun luin, että HaaveissaToisella on rakenneultra ennen joulua! Niin nopeastiko se puoliväli tulee!? Tuntuu, että jouluun on tosi vähän aikaa. No, onhan mulla viikkoja muutama vähemmän kasassa, mutta kuitenkin.

Onnea hyviä ultra-uutisia saaneille :flower:

Cherrie_ 7+1
 
Huomenta:)

Pahoittelut surun kohdanneille <3

Mä en oo kauhean ahkerasti ehtinyt kirjoitella, mutta teidän juttuja kyllä seurannut koko ajan:)

Täällä mennään 7+4 ja eilen ar ultrassa laskettu muuttui 27.5.
Pelotti ja olin ihan varma että tääkin oli nyt sit täs ja joudumme uudestaan kokemaan surun ja menetyksen. Minulla ollut suht oireeton raskaus ja ne viimeisetkin oireet tuntuivat loppuneen pari viikkoa sitten. Silloin tuhrutti vähän vertakin (ihan samat oireet kun viimeksi keskeytyneessä keskenmenossa) ja nyt tuhruttanut keskiviikkona ja torstaina.
No eilen sitten ultrassa olikin ihana pieni oikeassa paikassa ja hiukan isompikin 13mm ja sydän jyskytti:):) itkuhan siinä pääsi.
Ja heh tänään raskausoireet palanneet, ei todellista :) sais mun puolesta jatkua tää oksentaminen seuraavat 30 viikkoa:)

Faceen en vielä liity mut ehkä sit ku seuraava ultra käyty:) maanantaina 15.10 neuvola <3

Mukavaa päivää kaikille:)
 
Laurulle kovasti tsemppiä ja toivotaan et tärppää nopeesti uudelleen ja tällä kertaa pysyvästi...

Eleonoora86 joo mä luulen et mulla oli nimenomaan jotenki toi limakalvojen kuivuminen mikä ne oireet aiheutti koska testit puhtaat ja nyt oon huomannu et tänää niistäes tuli verta nenästä ja periaattees se vois selittää mun muutkin vähäiset vuodot jotka nyt jo taas onneks loppunu... pitää alkaa käyttää vähä Ceridal-öljyä limakalvoille vissii, mut kyl mä ajattelin jatkaa viel myös puolukka- ja karpalomehun juontia ihan varoiks ettei myöskään tulis sitä vti:tä, on se sen verran inhottava vaiva..
mut sulla varmaan saatto olla ihan oikee tulehdus koska noin kauan oireita mulla taas meni jo samanpäivän aikana ohi..

Tänään pitäis kävästä Hulluilla päivillä, ahdistaa jo valmiiks se väen paljous, onneks päästään suhkot ajoissa liikkeelle et ollaan jo ennen klo 16 (ku porukka pääsee töistä) sieltä jo todennäkösesti alta pois...
 
Kiitos pikaisista vastauksista. :) Vois tietysti valmistautua henkisesti hieman sokerirasituksen mahdollisuuteen, ei tulisi täysin puskista sitten. Ei ainakaan ekan lapsen syntymäkoon perusteella tarvisi nyt olla huolissaan :D, esikoinenkin kun syntyessään 42+0 oli 45 cm ja 2970 grammaa...
 
Rapunen, mä joudun tuon mun sukurasitteena kulkevan diabeteksen mody 2 -mutaation takia tuonne. Miettivät varmaan, että saanko insuliinit raskauden ajaksi vaiko enkö. Mieluummin olisin ilman, mutta kahtellaan nyt miten käy:)

Neuvolantäti sano puhelimessa mulle, että sokerirasitus tehtäisiin normaalisti viikoilla 12-16, mutta ei sitten tiennyt koskeeko myös mua, kun nyt niin "spesiaaleja" tässä ollaan :D
 
Heips kukkuu..

Hirveän ahkerasti en kirjoittele, työ ja perhe vie niin aikani, mutta joka päivä olen kyllä käyny lukemassa juttunne :D

Lauru voimia :hug:

Vaunuista ja hankinnoista soveimme miehen kanssa esikoisen aikaan, ettei mitään ostella ennen rakenneultraa, ja uskoisin saman pätevän tässäkin asiassa :) Tavaratkin ja vaatteet laitoin valmiiksi ihan viimisillä viikoilla, muuten pysyi visusti kaapissa piilossa :)
Vaunut meillä on esikoisen vanhat ( uutena ostettiin) Brio kombit, kovalla kantokopalla. Olen niiiiiiin tykästynyt noihin ja niistä en luopuisi :) Värikin musta,metallihohto punainen ja harmaa sopii kummalle vain.

Paino. Onko muut seurailleet painon nousua? En syö mitenkään hirveästi enempää kuin ennenkään, mutta todennut, ett' nyt jo 3 kg, tullut lisää. Tosin voi johtua tupakanpolton lopettamisesta, mutta silti... ihan hirvittää.. Tosin olen niin laiha jo entuudestaan, että ei tuo mitään haittaa. Esikoisesta tuli sen 20 kg lisää, joten varmasti tästä myöskin.

Neuvola / ultra Monella jo ollut neuvola ja ultra käyntejä ja hyviä uutisia :) HIENOA :)
Neuvola tädin kanssa olen puhelimessa voinnista puhellut, joten ihan se ensimmäinen käynti jää tuonne 10+ viikoille, tosin ihmetyttää, mutta toisaalta, kävinhän jo silloin 6+4 siellä lääkärin pakeilla vatsakivuista.

Pahoinvointi Helpottanut, näin oli kyllä esikoisestakin (poikaa epäilen). Iltaisin tulee hieman etovaa oloa, ja jos ei heti jotain suuhunsa laita, saa hakea ämpärin vierewn, sen verran heikko olo tulee... Päivisin ei huonoa oloa edes ole tullut ja iltaisinkin vain joku 4 kertaa koko aikana, eli helpolla ollaan päästy.

FB- ryhmä Olen todennut, että anonyymisti pystyy huomattavasti helpommin purkaa omaa oloansa, ilman, että täytyy miettiä lukeeko joku tuttu sen, kukaan kun ei toista "tunne" täältä, ellei nyt omaa elämäänsä liian yksityiskohtaisesti kirjoittele.

Miehistä Olen oikein yllättynyt isännän halusta olla raskausessa mukana, pitelee vattasta ( jota ei ole muuta kuin turvotusta) ja kehottaa syömään, että toinenkin saa ruokaa :) Miettii nimiä yms. Jotenkin hellyyttävää. Näin ei ollut esikoisesta (tällöin kesti vielä syntymän jälkeenkin todella kauan ennen kuin hoksasi, että hän on isä ja se tuo vastuita), mutta kyllä ne miehetkin vain joskus aikuiseksi kasvaa.

ReVe 9+0 POKS
 
Minä joudun sukurasitteen takia kahteen sokerirasitukseen. Toisella vanhemmistani on sokerit seurannassa (mitään ei ole kuitenkaan todettu), joten siksi pistävät ensimmäisen kerran jo viikoilla 12-16. Ensikertalaisena en osaa edes kauhistella asiaa, kunhan pyörittelen silmiä muiden kommenteille: ei kai se niiiin pahaa voi olla. Saas nähdä miten mun käy :D

Mutta minähän nyt joutuisin joka tapauksessa ainakin yhteen sokerirasitukseen, olenhan yli 25v. BMI on 21.

Hauskaa viikonloppua kaikille! Oma flunssa saisi jo hellittää, hinku lenkkipoluille on ihan sietämätön!
 
Tiuku Tuikkunen: Mulla ihan sama tilanne, että en viitsi kolmen kuukauden takia viedä poikaa hoitoon, ja viimeksikin loppuraskaus oli rankka. Mulla kanssa jo mietitty hommat valmiiksi tammikuulle, niin on vähän "nolo" ja jännittynyt fiilis ilmoitella. Minulla on np ultra 23.10. ja jos siellä kaikki ok, niin sitten ilmoittelen hetimiten töihinkin asiasta.
 
Pääkaupunkiseudulla ainakin on nyt muuttunut tuo sokrurasitussysteemi, eli aiemmin siihen joutuivat kaikki yli 25-vuotiaat, mutta koska nykyään niin monet ovat sen ikäisiä, tuli kauheat ruuhkat turhan takia. Nyt siis sinne laitetaan BMI:n, sukurasitteen tai oireiden perusteella. Ihan kiva, jospa itse välttyisin siltä. (Vai jokohan tästä oli juttua täällä, sori jos oli, ei kaikkea pysty muistamaan kun ollaan niin tuotteliaita.)

ReVen kuvaus miehestään ihan liikutti, on ne miehet aika ihania!

10+5
 
  • Tykkää
Reactions: ReVe
Sokerirasitus en ole siihen kertaakaan joutunut, onneksi, enkä joudu nytkään ellei ilmene merkkejä että pitäisi mennä.

Km-uni viime yönä oli karsea ja kun heräsin yöllä siihen niin piti hetki miettiä mikä on totta ja mikä tarua... toivotaan että jäi ainoaksi sellaiseksi uneksi ja muutenkin uneksi vain :headwall:

Fb-ryhmästä mielestäni tuo on kiva paikka vaikka omalla nimellä siellä ollaankin, tuon edellisen lapsen ryhmään kuulun yhä ja siellä vain tunnelma tiivistyy ajan myötä, ihania ihmisiä ja henkistä tukea saa asiaan kuin asiaan.

ON tänään taas suhteellisen hyvä olo, olen koittanut hieman siivoilla ja tein ison satsin muksuille ruokaa, kuopuksen sapuskat saa osan pakastimeen niin ei tarvitse joka päivä kokkailla. Tänään ajattelin mennä kävelylle kun on niin nätti syysilma.

11+0 POKS :heart:
 
Moi!

Täällä on myös vietetty hiljaiseloa. Huono olo, VÄSYMYS, kiire, flunssa.. Mutta kaiken olen lukenut.

Voimia pois jääneille, tosi pahalta tuntuu teidän puolesta.

(.) meillä oli tänään np-ultra ja kaikki oli hyvin. Kyllä tuli itku, siellä se jumppaili pieni ihan tietämättömänä mun huolesta ja stressistä. La tarkentui 2.5 ja rakenneultra on 13.12, eli tosi pian tuntuu tulevan puoliväli vastaan.

Tsemppiä kaikille jotka ootte kipeinä, huonovointisia ym. Ja mukavaa viikonloppua kaikille!

Nomma 11+1 (en osaa laittaa punaista puhelimella, mutta voi päivittää jos löytyy tiedot)
 
eka neuvola takana (oli jo tiistaina), terkkari haluaa pitää kiinni viimeisten kuukautisten mukaan lasketusta LA:sta joka on siis 17.5. en kyllä käy sitä vielä mihinkään muuttamaan, odotan np-ultraa johon tuli tänään aika (29.10)
Jännitti kyllä ihan mielettömän paljon olla siellä neuvolassa, ikinä kun en oo tässä tilanteessa ollut verenpaineet ensin pilvissä, mutta ne tuli sieltä kiltisti alaspäin. Verikokeitten tuloksia en tiedä vielä, hemppari oli ok ja pissassa ei ollut sokereita eikä muutakaan häikkää, jesh

Fiilis on ihan hyvä, tuntuu vaan väsyttävän koko ajan ja kun menisin esim. päikkäreille niin en saa unta..hmph..yöllä nukun hyvin, tosin vähän alkaa mietityttämään olenko alkanut taas kävelemään unissani. Aamulla mies kertoi että jääkaapinovi oli auki ja minulle on ilmestynyt käteen kynällä piirrettyjä viiruja ja olen kyllä ihan täysin varma ettei niitä tuossa ollut kun kävin nukkumaan. Vähän pelottaa, mitä tulen vielä touhuilemaan kun pienenä kävelin unissani niin äiti on löytäny minut rappukäytävästä jne..

Tänään poksutaan 9+0

-Tikimi & pikku-papunen 9+0 <3
 
minäkin joudun kahdesti tuohon sokerirasitukseen...ensimääinen jo viikolla 16 kuulema ja toinen sitten joskus 26 viikolla. En ole paljon jaksanut tänne nyt kirjoitella...pelottaa myös tuo toisten huono onni :/ itse kun kuulun niihin jotka ei ole vielä nähneet eikä kuullet sydänääniä, vaan joudun odottamaan ja jännittämään kiltisti sinne np ultraan, joka on vasta 1.11 :/ eli kolme viikoa vielä. ensi viikolla tulis kymppi viikko täyteen jo. Mullakaan kun ei nuita oireita edelleenkään ole kummoisia....kyllä tää toisen lpasen odotus vaan enemmän jännittää, kun tietää mitä odottaa.
Vimpi ja toukokuulainen 9+3
 

Yhteistyössä