Toukokuun toukat 2013 *LOKAKUU*

Tänään oli ensimmäinen neuvolakäynti ja tavattiin todella mukava täti siellä mutta valitettavasti joudutaan oikeasti toiselle henkilölle...toivottavasti hänkin on yhtä mukava!

Neuvolassa halutaan vielä pysytellä tosiaan sen menkkojen mukaan tulevassa lasketussa ajassa, joka heidän mukaansa olisi 20.5.2013 mutta siellä varhaisraskauden ultrassa tiistaina saatiin ovulaatiotakin täsmäävä la 29.5.2013 eli mennään nyt vaan ihan toukokuulla siihen asti että käydään np-ultrassa, joka on jo 5.11....sitä siis innoissani odottelemme :)

Sokerirasitukseen joudun ikäni sekä painoindeksini vuoksi, vaikka paino olisi ollut kohdallaan olisin kuulemma siltikin joutunut ikäni vuoksi. Eli ainakin täällä päin Vantaata joutuu myös iän takia pelkästään...tätä kyllä jo odottelinkin painoni takia, ikärasitusta en edes osannut aavistella. Se tullaan tekemään siinä rv 2? eli vielä on aikaa.

Pissatestiin joudun vielä, sillä perjantaisin eivät ota näytteitä neuvolassa eli täytyy käydä itse tekemässä se vaikka ensi viikolla.

Synnäriksi valittiin Jorvi, eli sen voi päivittää listaan kun ehtii.

Flunssa vaan pahenee ja tää koko viikko on mennyt vähän ohi, olen tehnyt todella paljon kotona töitä ettei ole tarvinnut raahautua toimistolle. Onneksi se on mun työssä aina välillä mahdollista. Mies lähti tänään viikonlopuksi pois ja minä jäin kotiin sairastamaan että olisin toivottavasti alkuviikosta taas terve. Sitä siis odotellessa.

Kiitos saumurivinkeistä...taitaa jäädä Hullujen Päivien saumuri hakematta...

Nyt lepäämään ja parantumaan!

Farkkutyttö ja Ihanuli toukokuu 2013 :)
 
Harmillista; Lauru ja Ellia!!!! (ja kaikki muutkin, jotka ovat taas sangen tylsiä uutisia saaneet!) Tsemppiä! :hug:

Ärrrrsyttävää kaiken kaikkiaan! :mad: Ei ole huono/oksettava olo, muttei järin hyväkään. Asiat on mallillaan, kaikki hyvin, mutta silti kaikki tuntuu ketuttavan ja tippa meinaa tulla linssiin pienistäkin "vastoinkäymisistä" (esim. luulin, että kaapista löytyy yksi purkki tonnikalaa eikä löytynytkään......)

Mahassa on typerää painetta, polttelua ja nipistelyä. Nukun öisin melkoisen huonosti; aina herään kun kylkeä käännän/asentoa vaihdan, ja sitä tapahtuu usein. Valveillaoloaikana makaan sohvalla ja nukun päiväunia (tai alkuiltaunia, esim. klo 17-20...), kävelylenkit tai kotityöt ei voisi vähempää innostaa. Tunnen oloni saamattomaksi.

Tekisi mieli kertoa alkuraskaudesta kaikille ja ei kenellekään - jos joku kysyy/vihjaa, niin vaivaannun ja "selittelen" itseni ulos tilanteesta mutta jos joku ei kysy, niin sittenkin ärsyttää.

HUOH, VOISINKO MIELUMMIN OLLA MIES.....???? :D

Hyvää viikonloppua kaikille!!! :) Ja anteeksi tämä ketutus-vuodatus...
 
Nyt ehkä onnistuu väreillä, eli mulle voi päivittää

Nomma/26/1./NKL

Fb En ainakaan nyt halua vielä liittyä, anonyymi jutustelu ja jakaminen tuntuu ihan riittävältä. Tosi kiva kuulla, että tänne jää vielä porukkaa.

Mielialat on heitellyt ihan hirveästi. Jotenkin herkistyy helposti ja kiukustuu vieläkin helpommin. Onneksi poikaystävä ymmärtää hyvin ja ottaa vastaan vaikka mitä ihmeellistä kiukuttelua, joka tulee ihan puskista ja onneksi menee yleensä aika nopeasti myös. Sitä lähinnä naurattaa kun itse otan kierroksia.. Pakko ihailla sen pitkää pinnaa, itse en kyllä kestäisi tälläistä naista! :D

Kuinka moni teistä on kaivannut jo mammavaatteita? Mulla oli maha niin turvonnut, että oli pakko ostaa mammahousut jo pari viikkoa sitten, mutta nyt turvotus on laskenut hiukan (ja olen laihtunut pari kiloa ??) joten omatkin farkut menee vielä.. Mutta on noi mammahousut niin mukavat, että aika paljon on tullu käytettyä.. :)

Nomma
 
Voi teitä joiden toukotoukat ei oo pysyneet matkassa, iso halaus!

Tuntuu vähän turhalta valittaa kun mulla kuitenkin mitä ilmeisimmin vauva on kovinkin tyytyväinen oloonsa. Missähän vaiheessa sitä pitää raahautua johonkin näytille, katoin et mulla on viikossa tippunu paino reilut 3kg Ja olo on sen mukainen. (Lähtö bmi 20 eli kauheesti ei tarttis tippua enempää) Koitan juoda aina joka välissä ettei kuivuis mutta vähän mietityttää silti. Eilen koko päivänä mun sisuksissa selvis ainoastaan mäkkärin 2e kanahamppari ( ihme kyllä!) ja sekin ehkä siitä ansiosta et laitoin yöunille heti sen syömisen jälkeen. Tänään ei oo pysynyt yhtään mikään.
 
Ihan ensiksi pahoittelut laurulle ja Ellialle :hug:

En ole oikein jaksanut kirjoitella hetkeen kun on ollut hieman paha olo ja väsymystä. Tyttö sai esikoulusta täitä ja niiden häätö vei hieman myös aikaa. Kukaan muu meillä ei niitä onneksi ole saanut! Olen kyllä päivittäin lukenut teidän kuulumisia ja koittanut kaikki tiedot muokata! Ilmoittakaa jos jokin on mennyt väärin tai unohtunut!

Tervetuloa mukaan kaikille uusille :wave:

Onnea kaikille ihanista ultra kuulumisista :heart:

Tsemppiä kaikille epätietoisuudessa kamppaileville!

Seaband-rannekkeesta sen verran, että meinasin sen ostaa, mutta ajattelin ettei tämä paha olo voi enää kauaa kestää joten kärsin sen loppuun ihan rauhassa.

Sokerirasitukseen joudun ilmeisesti kerran ihan ikäni takia (25v.). Se on luultavasti jossain puolenvälin kieppeillä. Aikaisemmista en ole käynyt.

Mielialat vaihtelee laidasta laitaan. Ihan kamalia raivon puuskia ei ole tullut. Enemmän itku herkkyyttä.

Fb-ryhmään en ainakaan vielä aio liittyä. Nyt mennään näin tuntemattomana. Katsellaan myöhemmin jos silloin vielä mukaan pääsee!

Raskaudesta kerrottiin tänään lapsille. Ihan innoissaan olivat! Ajateltiin kertoa sitä mukaan muille kun tavataan, eikä enään salailla asiaa.

Meillä mies ei neuvoloihin ole mukaan tullut kun ei sillä siellä mitään tee :LOL: Sydän äänet ollaan aikaisemmalla kerralla käyty erikseen miehen kanssa kuuntelemassa. Ultriin tulee kyllä mukaa (itse asiassa pakko kun minulla ei ole ajokorttia ja jonkin verran matkaa tuonne sairaalaan ultraan) ja synnytykseen ehdottomasti. Minä en suostu synnyttämään jos mies ei ole mukana.


Meillä ainakin saa kaikissa ultrissa kuvan mukaan. Voi kyllä vaihdella eri paikoissa.

Pelkoja on ollut kamalasti mikä voi johtua keskenmenosta. Aikaisemmilla kerroilla en ole osannut pelätä yhtään. Nyt kyllä on aika hyvä mieli!

Vielä en ole mitään hankintoja tehnyt. Hirveästi niitä ei edes tule kun isommilta on kaikki tarvikkeet jäänyt. Ehkä muutaman vaatteen ostan niin on jotain ihan omaa pienellä!

Vaunut meillä on edellisen vanhat boran yhdistelmät. Esikoisella oli brion, mutta ne hajosi heti kättelyssä. Minulla on aika huono selkä joten tykkään korkeista vaunuista niin ei tarvitse kumarrella. Ovat niin ihanat ja selkäystävälliset. Nuo borat ovat olleet aivan ihanat! Helpot työntää ja menee yllättävän pieneen tilaan niin isoiksi! Mieli tekisi mennä niittä jo työntelemään, mutta minut varmaan hulluksi leimattaisiin joten jos hetken vielä odotan.

Minä pelkään myös enemmän sektiota kuin alatiesynnytystä. Ikinä en sektioon ole joutunut eikä ole edes ollut pienintä epäilystä sinne joutua, mutta jostain syystä se vain pelottaa.

Täälläkin on ollut päänsärkyä paljon. Veden juonti auttaa jonkin verran. Lääkkeitä olen yrittänyt välttää mutta neuvolassa sanottiin ettei ole haittaa jos silloin tällöin ottaa.

Paino on minulla vain laskenut hieman kun tulee oksenneltua jonkin verran. Ainakin vielä mahtuu omat vaatteet päälle.

(.) Vielä samat olot, pahoinvointi, oksentelu, väsymys, rintojen arkuus ja vessassa ravaaminen mukana. Ehkä ne kohta alkaa helpottaa. Tänään käyty np-ultrassa. LA muuttui 9.5 ja kokoa oli huimat 3,3cm :heart: Turvotus oli 0,7 joten kaikki vaikuttaa olevan kunnossa. Aivan ihana kätilö oli ultraamassa! Pikkuinen siellä uiskenteli ja saatiin 5 kuvaa mukaan! Sydänäänet kuultiin ja sydän löi hyvää ja tasaista, varmaa tahtia! Nyt uskaltaa jo hieman huokaista! Kyllä meinasi itku tulla kun kätilö niin kovasti onnitteli ja kertoi kaiken olevan kunnossa. Huomasin että mieskin hieman silmiään pyyhki! Rakenne ultra on 20.12 ja silloin tasan 20 viikkoa. Kylläpäs se tuntuu olevan lähellä!

Tulipas paljon tekstiä! Toivottavasti jaksatte kaiken lukea!

Nyt menen rentoutumaan kynttilän valoon, katsomaan leffaa, syömään herkkuja ja jos tuo mies hieroisi jalkoja!

Tiivi-Taavi & toukopapu 10+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Cherrie_
Voimia kaikille, joiden pienet eivät ole matkassa pysyneet ja onnea uuteen yritykseen!

Joudunkohan mäkin sokerirasitukseen, kun olette puhuneet, että iän takia monet joutuu? Mikä siinä mahtaa olla se ikäraja? Vaikka tiistainahan se selviää, kun silloin on eka neuvola.

(.) Mä selvisin oksennuskierteestä. Ilmeisesti se oli vaan astetta rajumpi migreeni. En mä ikinä migreenissä ole noin montaa päivää oksentanut. Eilen alkoi puolilta päivin jo elämä voittaa ja nyt jo pystyn taas syömään ihan normaalisti. Onneksi! :cool: Jaksamista siis kaikille, joille tuollainen pahoinvointi on päivittäistä!

Mullakin on paino laskenut raskauden alusta muutaman kilon. Mutta ihan hyvä vaan, koska ylimääräistä on jonkin verran.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Tuo sokerirasitukseen joutuminen on varmaan aika paljon kunnasta kiinni, olen kuullut että joissain kunnissa kaikki yli 25v joutuu sokerirasitukseen. Mutta meillä ei ainakaan joudu olen 30v. kaikki lapset olleet alle neljä kiloisia ja ylipainoa ei ole, vaikka jokaisessa raskaudessa painoa on tullut 20-30kg. :)
 
Huomenta!

Saas nähä nyt joudunko minä kans tuohon sokerirasitukseen, nimittäin oma äitini on joutunut nyt nuorempien kohdalla siihen.. Kai se selviää sit seuraavas neuvolas joka on 23.10.

ruppu saat olla kyllä onnellinen et selvisit oksennuskierteestä, ei mitään mukavaa hommaa ole.

(.) Taas alko aamu kunnon pahoinvoinnilla. Ensin vessaan pönttöä halamaan ja silleen. :s Mut toivottavasti masussa on vielä joku ku pahoinvointia riittää. Ruokaa ei pysty edes ajattelemaan kun alkaa oksettamaan.

attol- & pöntiäinen 9+3:heart:
 
"13.10.2012 Kansainvälinen epäonnistumisen päivä"

Pitikin minun sitten viettää ko. päivää oikein täysin rinnoin.... :(

Eilen illalla vessareissulla tunsin, että JOTAIN valuu...ja se joku ei ollut pissaa vaan verta. Ei mitenkään megapaljon, vaaleampaa ja haaleampaa kuin kuukautisissa mutta verta kuitenkin eikä mitään tuhrua taikka pyyhkimävuotoa.

Kävin tänään työpaikalla, ja lääkäri näki kyllä kohdunsisäisen raskauden mutta ei sykettä. Okei; eri lääkäri ja eri ultrakone kuin viikko sitten.....eli inhimillisen "erehdyksen" tms. mahdollisuus on olemassa. Siksi hän sopikin kanssani, että 10pv:n kuluttua tarkastetaan tilanne vielä ja vasta sen perusteella katsotaan, mitä tehdään.... Mutta kyllähän tämä peli taitaa olla selvä. :'(

Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Miksi haikarat ei voi tuoda vauvoja kotiovelle??
 
voi ei rupeltaja, varmasti pitkät 10pv sulla edessä! Jaksamista ja tsemppejä :hug: Ja toivotaan parasta!

Täällä on niin paljon ikäviä uutisia ollu, et harkitsen pientä taukoa palstailusta, vaikka tuskin se onnistuu ku on kuitenkin kiva lukea teidän kuulumisia..

panzkus ja toukotoukka 10+2
 
Voi itku Ellia! Pahoittelut ja jaksamisia :hug:
Toivottavasti rupeltajalla olisi vain inhimillinen erehdys eikä toukan menetys. Voimia seuraavaan 10 päivään :hug:

Simppu, kun sinulla on tuo mody2, niin seurataanko sikiön kasvua tarkemmin? Aiheuttaako synnytyksen jälkeen jotain ylimääräisiä kuvioita?
Mullahan esikoisen (häntä odottaessa oli rd-diagnoosi) verensokeri putosi 1,9 ekana iltana, ja pikkuinen vietiin vauvalaan seurantaan : / Oli aika ankeaa mennä nukkumaan ilman pikkuista ja miettiä miten toinen voi.

ReVe, minä vahtaan painoa ja syömisiä tuon rd-riskin vuoksi. Nyt on tullut lisää suunnilleen kilo. Syön enemmän, kuin ennen raskautta, kun muuten on niin ällö olo. Ennen väli- ja iltapala oli vähän mitä sattuu, välillä pelkkä kahvi/ tee, mutta nyt syön leivän tms. Mulla on joka raskaudessa paino noussut alussa reippaammin ja viikoin 30-35 kieppeillä pudonnut vähän. Kaikkiaan on tullut 10-12kg. Saa nähdä miten nyt, kun oli lähtöpaino muutaman kilon enemmän, mitä aiemmissa.

Unista, näin yhtenä yönä unta, että tunsin jo pikkuisen liikkeet masussa :heart: Aivan ihana uni. Painajaisia en ole nähnyt raskauteen liittyen.

(.) ei mitään uutta, sama vetämätön ällötys-olo jatkuu. Makeaa ei tee mieli, pelkkä karkkihyllyn näkeminen kaupassa etoo. Parin päivän päästä ois se eka neuvola, jee!

Mukavaa viikonloppua kaikille :)

Cherrie_ 7+2
 
rupertajalle voimahali:hug:

Omassa olotilassa ei muutoksia,kun vaan muistaa syödä säännöllisesti,niin pahan olon kanssa pärjää=)Deodorantit ja suihkusaippuat/sampoot haisee tosi pahalle,kun niitä joutuu käyttämään:xYöllä,kun herää vessaan,on otettava mehukeittoa tai jugurttia,on heikko olo.

Allergista nuhaa pukkaa päälle,kun käytin tyttöä ratsastustunnilla,olen allerginen heinille ja hevosille ja nyt en uskalla ottaa mitään allergialääkettä: /

Täälläkin päin liikkeellä kouluissa ja päiväkodissa päätäitä:xEi onneksi meille ole tullut ainakaan vielä:)

petronella ja toukosalaisuus 7+3:heart:
 
Hyvää lauantai - iltaa!

Jopas ootta taas olleet ahkeria kirjoittajia, kun tekstiä on kertynyt vallan kauhiasti sitten viime vierailun. Voimia kaikille, jotka ovat joutuneet luopumaan toukotoukastaan, surulliseksi ja hiljaiseksi vetää :( Tulee myöskin huono omatunto itselle, kun valittaa tästä pahoinvoinnista, vaikka pitäisi vaan olla onnellinen tästäkin olotilasta.. jos toukalla vaan on kaikki yksiössään vielä hyvin..

Kiitoksia muuten kaikille vaunu-vinkeistä! Mä oon ihan pihalla näistä vaunuista, kuten kaikista muistakin vauvaan ja lapsiin liittyvistä asioista:whistle:. Kaikki on uutta ja ihmeellistä. Tarvis varmaan käydä kattelemassa jossain liikkessä noita erilaisia vaunuja, että mimmosia ovat työntää ja miten saa kasaan. En tiedä pitäiskö sitä sitten kahdet eri rattaat hommata, vai löytäiskö semmoset jotka olis hyvät tuolla maastossa, mutta myös helpot kasattavat ?! Liikaa kriteerejä.. :D

Omaa oloa: Pahoinvointi hiukka vähenemään päin.. Nyt on ollu hieman flunssainen olotila, tai ihan kuin olis nuha tulossa päälle.. Toivottavasti säästyis vielä..

Ensi torstaina np-ultra, jännittää valtavasti!!!

Amon & piskuinen 11+1
 
Rupeltajalle voimia.. :heart:

Cherrie_ : mulla kans mody2 ja esikoisen kohdalla se tarkoitti sitä, että ne mittaa vauvan sokerit muutaman tunnin välein mutta jos ovat suurinpiirtein ok:t niin vauva saa olla vierihoidossa sun kanssa. Jos laskevat niin sitte vauva menee keskolaan sokeritippaan. Mulla tytön kohdalla seurattiin 2 päivää ja kun eivät olleet liian alhaiset niin lakkasivat koko seurannan. Niin ja odotusaikana äippäpoleja oli mulla n 1,5kk välein ja neukut normisti välissä.

Ne jotka ovat kokeneet keskeytyneen keskenmenon niin ootteko te tunteneet jotain oireita tms? Alkaa raakadti jännittää maanantainen ultra..
 
Viimeksi muokattu:
huomenta! tässähän oikeesti pelko valtaa elimistön, kun niin moni ilmoittaa poistuvansa listalta... minä edelleen odottelen aikaa ensimmäiseen ultraan, joka on reilu kahden viikon päästä. Toivotaan et nyt kukaan ei enää poistus täältä. Mulla alkoi syysloma, eli onneksi viikko ihan tekemättä mitään koulu hommia. Valmistuminen lähihoitajaksi olisi aika lähellä...joulukuulle pitäisi valmistua, yritän päästä hetkeksi töihin heti vuoden alusta, ihan siksikin että saisi vähän parempaa äippärahaa kun vain sen minimin. Meillä poika täyttää kohta 3, mutta minä olen miettinyt etten ostaisi tublarattaita, vaan sen seisomalaudan nuihin brion vaunuihin, onko jollakulla kokemusta tuosta laudasta? Mielläkin pojan päikkärissä on ollut tätiä, onneksi ne ei meille asti eksyneet, yök :/
Vimpi ja toukokuulainen 9+5
 
Pahoittelut kaikille joiden pienet eivät jaksaneet pitää riittävän tiukasti kiinni! :hug:

Jos tässä yrittäis vähän aktivoitua kirjottelemaan useemmin. Oon vaan ollu niin kauheen väsyny, et ei oo jaksanu näpytellä mitään. Lukenut oon muiden viestejä kyllä.

Neuvolassa ymmärsin, että kaikki joutuu raskauden aikana käymään kerran sokerirasituksessa. Ja se tehdään sit joskus, kun raskaus on jo edennyt pidemmälle. Minä joudun kahdesti perimän ja painon takia. Ensimmäinen rasitus on nyt tässä ultran jälkeen ja se toinen sit joskus myöhemmin. En oo ennen käynyt sokerirasituksessa, et en tiedä loppujen lopuksi miltä se itestä tuntuu, mut kohta sekin sit selviää. Tähän asti mulla on aina ollut hyvät verensokeriarvot, mut tiedän itsekkin mulla olevan suuri riski raskauden ajan diabetekseen. Mut onhan se ihan yhtä mahdollista, että en diabetekseen koskaan sairastu.

Vielä ois kaksi yötä np-ultraan. Mieskin pyyti töistä vapaata, että pääsee sinne mukaan. :heart:

Tiiti* 11+2
 
Heippa.Tänne ei mitään ihmeempää kuulu,tiistaina se ensimmäinen neuvola:DMaha pömpöttää niin,että kohta vaikea salata raskautta:LOL:Olen ennen raskautta laihtunut reippaasti ja nyt on tullut jo yksi kilo lisää painoa,kun kokojan saa olla syömässä,muuten tulee paha olo,niin varmaan esim. oma äiti ihmettelee miten yhtäkkiä maha ruvennut pömpöttämään:whistle:Onkos tässä pinossa kellään kaksosia ennestään?Joka raskaudessa miettinyt,että jos tulisikin kaksoset,että miten kaikki sujuisi ja nyt varsinkin,kun jo monta lasta,niin luku kasvaisi reippaasti,jos sattuisi kaksosia odottamaan(minun suvussa on kaksoset).

petronella ja toukosalaisuus 7+4:heart:
 
Kaksosia ei ole ennestään eikä pitäisi olla tulossakaan...ei ainakaan tiistaisen ultran perusteella. Sitä me kyllä kovin miehen kanssa pelättiin, sillä mieheni on identtinen kaksonen ja mun puolella on epäidenttisiä kaksosia. Tiedän kyllä tapauksia, joissa kaksosuus on tullut ilmi vasta myöhemmin mutta nyt ainakin huokaistiin helpotuksesta :) Ehkä on parempi saada ensin yksi lapsi, jonka kanssa opettelee kuin että kerralla tulisi kaksi...hurjaa!

Flunssa ei meinaa hellittää eikä väsymyskään. Mitään muita oireita ei kauheasti vieläkään ole. Nännit vetää kyllä välillä ihan jumiin ja sit ne sattuu ihan todella paljon. Yleensä näin käy ulkona mutta myös sisällä jos vaan mulla on kylmä.

Farkkutyttö ja Ihanuli
 
-Tipe-: Keskenmenot ollu mulla aina kivuliaat ja tyhjentyneet ittestään loppuun asti.

Sokerirasituksesta: täällä ei ainakaan kaikki joudu, kun olin esikoiselta raskaana 2010-11, oli se ikäraja 25 tai muut riskitekijät. Raskausaikana en siihen joutunut, mut neiti oli yli nelikilonen (käynnistettiin 41+5) niin heti synnytyksen jälkeisenä aamuna se litku juotiin. Nyt varmaanki sitte joudun juurikin tuon esikoisen painon vuoksi.

Paino nousi edellisessä vajaa 20kg. Bmi alle 19.

Oireita ei kovin kummosia edelleenkään. Jokaisessa (keskeytyneissäkin) ollut oikean nivusen ja reiden särkyä johon pakko syödä lääkettä, eikä sekään kyllä auta. Varmaan jokin hermohommeli tms. Issiaskin vaivaa. Mut nää oli tiedossa, nämä kestetäään. Pahoinvointia ei ollenkaan -ihme homma!

Toivottavasti jäljellä olevat toukovauvat pysyy kaikki matkassa<3

Valjakka 9+0 (ylihuomenna eka neuvola)
 
Cherrie: Raskauden aikana seurataan lähinnä, ettei lähe liian innokkaasti kasvamaan normidiabeetikoilla helposti vauvat tuppaa kasvamaan isoiksi. Ylimääräsiä verikokeita on jo ollut ja ultria tulee olemaan lopussa kerran kuussa vissiin. Muuten en vielä tiedä, kun mä oon niin epämääräistä tietoa saanut kaikilta tahoilta.

Mulle voi muuten vaihtaa synnäriks tuonne Naistenklinikan, eli olikos se nyt NKL. Diabeetikot ohjataan keskitetysti täällä Helsingissä aina Naistenklinikalle. On vissiin joku vihreä tuo mun neuvolantäti, kun ei tiennyt tätä.. Äippäpolilta kertoivat mulle tämän, huomenna on lääkäri niin voi selvitä jotain muutakin ja loppuu epätietoisuus ja varmaan saadaan kuvaa vihdoin ja viimein <3

On niin oireeton olo, että toivon todella että on kaikki kuosissa. Muuten ei tää oireettomuus haittaa ollenkaan :)

Foolihappoa on tässä hetki tullu jo napsittua, kun sain ihan reseptinä ja tänään vihdoin ja viimein, kun käytiin Hulluilla Päivillä tuli samalla piipahdettua apteekissa ja ostin sitten tuon Multivitan raskaus ja imetys version ja siihen rinnalle vielä pienen purkin Devisolin 20ug nappeja. Ompahan nyt ainakin vitamiinit kuosissa, mut kaipa se on tätä pimeetä vuoden aikaa ja tulevaa talvea ajatellen ihan hyvä :)

Kuinka paljon teille, jotka ootte aikasemmin olleet raskaana tuli kiloja silloin? Joku asiasta jo jotain näköjään laittanutkin.

Ootteko muuten ottaneet masukuvia yhtään? Ite kun rakastan valokuvia ja valokuvausta, oon pistäny miehekkeen ottamaan kuvan nyt parina viimeisenä poksusunnuntaina ja jatketaan tätä nyt sitten loppuun asti, jos vaan muistetaan, vaikkei vielä mitään näykään :)

Terkuin Simppu ja 11+0 POKS!
 
Jokaisessa (keskeytyneissäkin) ollut oikean nivusen ja reiden särkyä johon pakko syödä lääkettä, eikä sekään kyllä auta. Varmaan jokin hermohommeli tms. Issiaskin vaivaa. Mut nää oli tiedossa, nämä kestetäään. Pahoinvointia ei ollenkaan -ihme homma!
Jännä, mulla on ihan alusta asti ollut tuo oikean nivusen kipu, joka varsinkin iskee pitkien kävelyiden jälkeen. En ollut varma, onko se joku raskausoire, vai oonko muuten vaan vammautumassa, mut ilmeisesti voisi olla.

Voi nettipalstojen ilo ja kirous, ei tätä vertaistukea mikään voita, mutta kylläpä tosiaan kauhu ja paniikki nousee ennen perjantaista ultraa, kun kaikkia surullisia juttuja täältä lukee...

11+0
 
Valjakka: kiitos vastauksesta! Mä jotenkin nyt toivon, että huominen ultra tois hyviä uutisia ku järkky tuvotus taas ja huono olo. Ilmoittelen huomenna miten meidän Saimin kanssa käytiin!

-Tipe- ja Saimi 8+0
 

Yhteistyössä