Toukokuun toukat 2013 *LOKAKUU*

Omaa oloa: Täällä myös pahoinvointi jatkuu.. Eilen oli niin pahaolo ja kamala kuvotuksen tunne, että oli vaikeuksia töissäkin, sain kuitenkin sinniteltyä päivän loppuun. Kovasti jo odottelen, että millon tää alkais helpottamaan.. Eikös ekan kolmanneksen jälkeen ehkä pitäis jo helpottaa? :x
Nyt on tullut myös tuo päänsärky, mutta en tiedä onko töistä johtuvaa vai tästä olotilasta. Täytyy sitä seurailla..

Hankinnoista: Ei olla hankittu vielä yhtään mitään. Oon varmaan liiankin varovainen / epäileväinen, kun tuntuu, etten uskalla mitään vielä kovin suunnitella, ennen kuin eka kolmannes takana. Liian tuoreessa muistissa vieläkin vuoden takainen takaisku :'( Tosin nyt alkaa jo näyttää ihan hyvältä ja ensi viikon np-ultran jälkeen uskallan jo kenties huokaista helpotuksesta, jos siis siellä kaikki hyvin :heart:

Vaunuja en ole vielä katsellut, mutta ajatuksena olis sellaiset, jotka menee myös "metsäteillä" koiria ulkoiluttaessa. Jos jollain vinkkejä hyvistä vaunuista, niin otan ilomielin vastaan.. Tuossa aiemmin olikin joku maininnut pari nimeä, täytyy niitä sitten ajan kanssa katsella.

Meinaatteko muuten ostaa uutta vai käytettyä? Mulla on ollut ajatuksena, että mahdollisimman paljon kirppareilta / tutuilta jos sais haalittua, säästäis pitkän pennin. Ja mitä aiemmin kiinnittänyt kirppareillakin huomiota, niin rattaita ja vaatteita pilkkahintaan ja ihan uudenveroisia. Vaatteetkaan kun ei mene kuin sen pienen hetken.. Ja lahjaksi varmaan tulee sitä uutta tavaraa ihan riittävästi :D

Mä tein nyt päätöksen, että työmaalle kerron vasta sen ensi viikon ultran jälkeen. Jännittää jo nyt, sekä ultra että kertominen. :cool:

Amon & piskuinen 10+5
 
Heippa taas! :wave:

Viikon päästä olisi ensimmäinen neuvola ja näillä näkymin mies lähtee mukaan, ainakin terkka kovasti siihen puhelimessa kannusti. :)

Työpaikalla pomolle en ole kertonut. Työtehtäväni ovat tällä hetkellä sellaisia, että raskaudesta ei "ole haittaa", tai työtehtäväni eivät raskautta vaaranna. Olen vakituisessa työssä, joten ätiysloman sijainen miulle varmasti aikanaan hankitaan....mutta olen ajatellut, että ainakaan ennen NT-ultraa en asiasta pomolle kerro. Olisi eri juttu, jos joutuisin/joudun tulevaisuudessa olemaan sairaslomalla esim. alkuraskauden pahoinvoinnin vuoksi, sitten varmaankin kertoisin.

Hankintoja en ole tehnyt...tähtään ehkä vaatteiden puolesta joulun jälkeisiin alennusmyynteihin ja vaunut voisi katsastaa vaikka pääsiäisenä :D

Olin juuri töissä yövuoroissa ja jotenkin tuli tunne, että olin ehkä hieman aiempaa väsyneempi, päänsärkyisempi ja huonovointisempi.......ehkä?

Sisko kävi äsken kylässä, ja äitini oli hänelle jutustellut ettei ole viitsinyt minulle soitella tms. kun olen vaikuttanut niin kiukkuiselle ja pahantuuliselle viime aikoina...huuuups.... : /

rupeltaja 7+0 *POKS*
 
Toukokuisten Fb ryhmästä:

Laita yksityiseen viestiin Nimesi facebookissa sekä kuvaus profiilikuvastasi.
Tarkista että kirjoitit nimesi varmasti oikein niin ei pyydetä ihan ulkopuolisia kaveriksi vahingossa. :) Hyväksy lähetetty kaveripyyntö. Jonka jälkeen sinut voidaan lisätä ryhmään.

Täällä poksuu huomenna...eli nyt 9+6!
Hyvällä mallilla.

Jasmin12 ja sääski
 
Vaunuista oli siellä puhetta. Ite esikoiselle hankin SKIDIN HERKULES yhdistelmä vaunut!

LOISTAVAT!!!

Kohtuu hintaiset uutenakin. Ja toimii hyvin kauppareissuilla sekä matkustaessakin. Runkoon saa kiinnitettyä myös turvaistuimen. paljon väri ja kuosi vaihtoehtoja. Käykää ihmeessä tutustumassa. Ehkä halvimmat hinnat BABYTOWN, Turussa. Nettikauppa löytyy ja viimeksi vielä postikulut oli ilmaiset. :)
 
Moi!

Onpas monella ollut kurja olo, tsemppiä :hug:

Cherrie ja Kakaravaara, mä "pelkään" myös sektiota. Tai en nyt ehkä pelkää, mutta kammoksun, että siihen joudutaan. En tiedä miksi, kaksi on syntynyt normaalisti alateitse. Ekassa tarvittiin vähän imukuppia avuksi mun väsymisen vuoksi mutta toinen oli kun elokuvista, näppärästi muutamilla supistuksilla ja kipu ei ollut edes hirveää (epiduraali oli oikein hyvin ajoitettu!). Mutta silti pelkään aina, että joudutaan leikkaukseen.

Hankinnoista, en aio hankkia juuri mitään etukäteen, kaikki tarpeellinen ja ylikin on ekoista tallella, ja mitä muuta tarvii, ehtii hankkia sitten myöhemminkin.

Töissä
olen kertonut, eka pomolle ja tänään muutamalle työkaverille. Muutenkaan ei ole mikään salaisuus enää, kerrotaan aina jos tulee jossain puheeksi sitä mukaa kun porukkaa tavataan.

Vaunuista, ekalla meillä oli Emmaljungat, en tykännyt, liian isot ja rohmut, toisella oli/on Gessleinin Future Visionit, aivan loistavat. Niillä menee tämä kolmaskin. Paitsi lisäksi joudutaan hankkimaan kyllä tuplat, kun ikäeroa tulee nuorimman ja keskimmäisen välille 1v9kk, varmaankin hankitaan Britax b-dualit, niinhin sopii meidän olemassaoleva turvakaukalokin. Ja haluan semmoset, missä istuimet on peräkkäin, ei vierekkäin.

Sängystä, kuopus nukkuu vielä pinniksessä, ennen vauvan syntymää pitää varmaan hänelle hankkia uusi "isomman" sänky, kun en toista pinnistäkään viittis....

Fb:iin
en aio liittyä, vaalin tiettyä anonymiteettia, toivon, ettei tämäkään puoli nyt kuihdu ja kaikki siirry sinne, kuten monessa pinossa käynyt. Vähän harmittaa aina se, että täältä lähtösin oleva ryhmä siirtyy sitten jonnekin muualle.

Musta tuntui tänään, että saatoin, siis saatoin, ehkä, tuntea ekat liikkeet.....Kupuksesta tunsin 14+0, joten kai jo vois vähän aikasemminkin...Täytyy kuulostella jos voimistuu, tai sitten oli vaan joku ilmavaiva :LOL:

Kristiin 12+6
 
se ois 7+4 tänään :). täällä peruuntu neuvola, seuraava aika meni kuun loppu puolelle sinneppä onkin pitkä aika odottaa. maha oireet on kyllä hiipunu, joskus polttelee, ja kutittelee sisältäpäin mutta aika harvakseltaan jännittää kyllä että onko kaikki kunnossa kun oireet helpottanu huomattavasti viikossa(mutta kait niinkin voi käydä), mutta kuvotusoloa sillon tällöin ja jotkut ruuat ällöttää ja jotaki taas himottaa, ja väsymys huhhuh tätä väsymystä ja rinnat on ihan kosketuskippeet.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!!

Ehkä minäkin uskallan jo liittyä ketjuun jos huolitte vielä mukaan?
Eli mun tiedot on Henskula / 29 / 1. / HYS / LA 15.5..
Olen lukenut teidän juttuja ihan alusta asti mutta nyt vasta uskalla liittyä mukaan.

Viikot on nyt 9+1 kävimme varhaisultrassa viikolla 6+6 ja
siellä kaikki oli hyvin, sydän sykki vauhdilla..
Pelko on ollut koko ajan mukana ja on tietty edelleen,
meillä on raskautumisyritystä takana nyt 4 vuotta ja yksi kohdunulkoinen oli
tämän vuoden tammikuussa, nämä asiat tietenkin aiheuttaa pelkoa vielä lisää.
Meillä olisi IVF-hoidot alkaneet nyt lokakuulla eli hyvä ajoitus "luomu-ihmeelle".

Ei tätä kaikkea meinaa vieläkään oikein uskoa,
ehkä seuraavan ultran jälkeen uskaltaa jo alkaa nauttia kaikesta.
Ultra on 25.10., kaks viikkoa vielä, tuntuu että aika matelee.

Oireita on ollut jonkun verran, väsymys kaikista suurin,
vähän huonoa oloa ja oikeestaan plussauksesta saakka ollut
nenä tukossa. Itkuisuuttakin on ollu enemmän ja vähemmän,
mies oli alussa hiukan kummissaan, nyt jo tottunut:D

Toivottavasti tosiaan täälläkin pysyy keskustelu yllä,
minäkään en facebookiin ole liittynyt.

Mukavaa päivää kaikille!!

Henskula 9+1
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta. Nyt on tullut kuvioihin armoton väsymys:(,vaikka jotenkin se luo uskoa siihen,että joku tuolla masussa kasvaa ja kehittyy:)
Flunssa oireita on jatkuvasti,kai se kuuluu tähän raskauteen ja/tai on niin sitkeetä flunssaa vaan.Pahaa oloa oon hoitanut jatkuvasti syömällä jotain pientä,ulkoilemalla ja pahoinvointi rannekkeilla=)
Tänään jomottelee taas mahaa ja selkää,onneksi ei mitään poltetta kuitenkaan.

Tervetuloa uusille mukaan:D

Minäkin toivon,että täälläkin keskustelu jatkuu aktiivisena,vaikka osa kuuluukin fb ryhmään=)

petronella ja toukosalaisuus 7+1:heart:
 
Huomenta kaikille! :)Ällötys olo heti aamusta, pyörryttää ja heikottaa, illat vielä pahempia luulin, että paha olo olis jo menny ohi kun monta päivää oli normaali olotila.
Ensimmäisellä neuvola käynnillä kävin tiistaina ja sillon vasta tajusin, että vauva on tulossa kun antoivat dvd/luettavaa ja äitiyskortin vaikka ultrassaki olen jo muutamaan kertaan käyny kun pikkuista joudutaan seuraamaan nytten. Tänäänki olisi ultra ja katsovat, jos pystyvät sen niskaturvotus jutun mittaamaan.
 
Huomenta!

Onko kenelläkään ollut aiemmissa raskauksissa liitoskipuja?
Mulla oli edellisessä raskaudessa tosi voimakkaat kivut (kahdessa ekassa ei ollut ollenkaan) ja aloin miettiä noita epämääräisiä tuntemuksia, mitä mulla nyt on satunnaisesti. Ne ei siis ole niitä menkkamaisia jomotuksia, niitäkin mulla on, mutta sitten on erikseen sellaista "vihlontaa" kohdun suunnalla. Googlailemalla löysin muutaman keskusteluketjun varhaisista liitoskivuista, ja mietin, oisko nämä nyt niitä. Paikantuu siis johonkin häpyluun tuntumaan, ja välillä tuntuu sellaisena pystysuorana "viivana". Missä vaiheessa muilla on alkanut liitoskivut? Täytyy myöhemmin penkoilla omaa raskauspäiväkirjaa, kunhan on vähän enempi aikaa, että miten edellisellä kerralla menikään.

Millainen keijukanelin tilanne on nyt? Muistelen, että sulla oli jossain vaiheessa sikiö pieni viikkoihin nähden...? Sitäkö seurailevat vai... Anteeksi, että utelen :)

Voimia pahoinvoiville!

Cherrie_ 7+0 *poks*
 
Täällä minivuoto jatkuu ruskeana, nyt vissiin 4.päivä vuotoa mutta enää en jaksa siitä olla edes huolissani kun ei oo yltynyt, toivon että loppuu parin päivän päästä ja olis ns. valemenkat taas koska laskin että edellisestä vuotelusta oli 27 päivää(kesti viikon), ei mulla kyllä noin lyhyttä kiertoa oo ollu elämässäni mutta kuitenkin.. Tai voihan se kai olla et istukka huonos kohdassa, olishan se kiva mennä ultraan varmistamaan että kaikki ok mu toista yksityistä en ala maksamaan ja jaksaahan sen pari-kolme viikkoa odottaa np-ultraa, tulis vaan se aika jo kirjeitse...

Toissapäivänä tuli muuten yhtäkkiä sellanen tunne että olis virtsatieinfekio ja ku mulla niitä usein ollu niin luulin tunnistavani oireet mutta ku menin th:lle ja stixattiin niin puhdas näyte, pitäis viel soitella viljelyn tulokset.. no paree niin ni ei tarvi antibiootteja syödä raskaana ollessa ja nyt oireetkin menny ohi, toki karpalomehua join...

Mäkään en varmaan fb-ryhmään liity, toki jos tänne tulee ihan kuollutta niin sitten mutta täällä nyt toistaiseksi ku ihan kiitettävästi porukkaa vielä täälläkin keskustelemassa.. =)
 
Eilen tuli aika nt-ultraan mut joudun myöhäistään sitä parilla päivällä, joten se on nyt rv12+4 29.10. Ei malttais odottaa.. Verikokeissa kävin jo eilen.

Hankinnoista En ole hankkinut vielä mitään, enkä aiokaan..oon jotenki taikauskonen tms. ehtiipä tuota :)

FB-ryhmään en taida minäkään, tykkään enemmän tälleen anonyymina jutskailla täällä :)

(.) luulin jo selättäneeni pahimman kuvotuksen, mut yöllä oli taas niin paha olo et aamuyöstä piti pyttyä halailla :( pää kipeä ja ihan sekasin ja kaamea väsy..jouduin skippaamaan 2h luennonki mut kohta pitäs jaksaa paltsuun..plaah.

Tänään poksutaan 10+0:heart:
 
farkkutyttö Joskus kyselin ammattilaiselta noista Singerin halvoista saumureista (niitä on myös Hobbyhallissa) ja se ei kyllä kehoittanut semmoista ostamaan. On sisältä kokonaan muovia ja sen vuoksi huonolaatuisia. Tokihan nykykoneet eivät ole enää samalla lailla metallia, kuin ennen. Englannista saa muuten tilaamalla saumureita huomattavasti halvemmalla kuin suomesta ja huoltokin pitää järjestää täällä saman merkin liikkeissä. Tosin ehtona on, että se ulkomailta tilattu malli on semmoinen, mitä tuodaan maahan suomeenkin. Eli silloin takuuhuollotkin saa täältä. Jos ompelu muutenkin kiinnostaa, niin suosittelen Facebookin ompeluelämää-ryhmään liittymistä (mikäli et vielä ole). Siellä on pari tuhatta ompelevaa ihmistä ja siellä on myös vinkkejä ja apuja saa mihin aikaan vuorokaudesta tahansa :)

Amon Jos rattaat saa olla sellaiset isot yhdistelmät, joita ei ole tarkoitus kuljetella joka paikassa mukana niin suosittelen Oran Jovi aireja tai Taigoja. Ovat samat rattaat, Taigassa on vain lisänä heittoaisa. Hinta-laatusuhteeltaan todella hyvät ja isot rattaat plussaa. Ainut miinus tosin koko ja paino, mutta jos on erikseen esimerkiksi matkikset tai muut niin sitten ei paino aiheuta ongelmaa.

Meillä on tänään eka neuvola ja siellä on sit se ultra kans, jänskättää, että löytyykö sieltä nyt sitten mitään elämään. Uskoisin kuitenkin, että kaikki on hyvin :)

lauru ja pöppinen 10+3
 
Onpas tänne tullut mukavasti lisää odottajia :)

Itse olen kyllä lukenut ja taustaillut, työpaivän jälkeen on ollut vaan niin väsynyt ja huonovointinen, ettei ole jaksanut tänne enää kirjoitella.

Facebook- ryhmästä on ollut juttua, itse en sinne aio tulla mukaan. Nämä vauvajutut saa mulla pysyä täällä :)

Hankinnoista ja kertomisesta. Vieläkään ei olla mitään hankittu eikä kerrottu kenellekään. Kaivelin kyllä varastosta esikoisen vauva-ajan vaatteita ja tarvikkeita, voi kun ne olivat pieniä ja suloisia!

Kovasti odottelen ensi viikon niskaturvotus-ultraa ja sen jälkeen voikin sitten varovaisesti alkaa lähipiirille kertomaan.

rv 10+4 menossa :heart:
 
Täällä olis huomenna eka neuvola sitä onkin jo odoteltu. pahoinvointi vainannut melkeinpä joka päivä, joten ei tännekkään ole tullut kirjoiteltua ainoastaan yritännyt lueskella mitä muille kuuluu.

Hankintoja ei ole vielä tehty, vaikka kovasti mieli tekis ostella kun jotain kivaa näkee :)
Aikasemmin oli puhetta täällä muuttamisesta, meillä muutto edesä isompaa asuntoon vielä tämän vuoden puolella kun vaan asunto vapautuu.


miruh 8+4
 
Neuvolassa ja ultrassa käyty ja niinhän siinä kävi, että minäkin poistun tästä ketjusta takavasemmalle. Sykettä ei löytynyt ja sikiö vastasi viikkoja 7+5 ja nyt pitäisi oll 10+3. Huomenna sairaalaan ja toivotaan että tulis ulos lääkkeillä eikä tarttis kaavintaa. Kyllähän tuo itkettää ja on pettynyt olo, mutta jotenkin siihen osasi vähän varovaisesti varautua koska täällä on niin monelle käynyt huonosti niin on herännyt itsellekin ajatus, että mitä jos.

Itsellä kuitenkin on semmoinen ajatus nyt, että haluan kuitenkin yrittää uutta heti ja sille ei kuulemm mitään estettä ole ja ovulaationkin pitäisi olla normaalisti sitten keskeytyksen jälkeen. Tsemppiä ja valtavasti tarrasukkia kaikille! Ehkä mä köyn kuitenkin vähän vielä lukemassa teidän keskusteluita täällä ja toivon, että saan piakkoin siirtyä toiseen ketjuun ;)
 
Voi pee, lauru! Oon niin pahoillani. Onnea uuteen yritykseen, ja kaikkea hyvää.

Täällä aiemmin spekuloitiin, ettei ensimmäistä lasta odottaessa ollut niin paljon pelkoa ja epäilyksiä...onnea vaan semmosille ihmisille, mä oon kyllä aivan vakuuttunut, ettei siellä np-ultrassa tuu mitään elämää löytymään. En vaan jotenkin saata uskoa, että tuolla joku tyyppi olisi. Mut toivottavasti oon väärässä. Vielä viikko odottelua. Oon kyl aika pulteissa, jos ns. turhan takia oon kärsinyt tästä pahoinvoinnista ym. Mut sittenhän sen tietää.

Pidetään tää palstakin sit aktiivisena, mä kun en myöskään tuosta fb:stä innostu. Roikun siellä muutenkin ihan liikaa, ja arvostan anonyymiä meininkiä enemmän.

10+4
 
Peloista, minulla on kaikenmaailman pelkoja ja varsinkin kun on näitä huonoja uutisia tullut muille kanssa odottajille niin voin kyllä sanoa että seuraavaan ultraan tulee olemaan tuskallinen odotusaika, ultra on ensi viikon perjantaina.

ON täällä kanssa tuo päänsärky hiipinyt päiviin, eilen oli päänsärkyä ja niin on nyt tänäänkin, särkylääkkeitä olen koittanut kuitenkin välttää. Muuten olo on ennallaan paha olo ja näin, mutta onneksi näitä viikkoja kertyy kokoajan :) ja vessassa saa ravata yöllä, joka kerta kun kuopus herää on pakko käydä pissalla, se on ärsyttävää :kieh:

10+6
 
Viimeksi muokattu:
Elossa ollaan vaikkei kovin aktiivisesti palstalla. Fb-ryhmään en aio liittyä, mukava pysyä ihan anonyyminä.
Farkkutyttö minäki kattelin sitä singerin saumuria, taidanpas vielä kuitenkin seurailla nuita keskusteluja kun lauru varoittelit hieman. Voimia laurulle<3

Täällä ei oireilla mitenkään. Ei sitten yhtään mitenkään. Ensviikon tiistaina neuvola, eikä täälläkään kuunnella edes sydänääniä ekalla kerralla. Sitäpaitsi joudun ottamaan tyttären mukaan niin ultrauskaan viereisessä lääkärin huoneessa ei ole mahdollinen. Mietityttää että josko tuolla mahassa toukokuinen jatkanut kasvuaan.. Toisaalta tuntuu ettei kertakaikkiaan tälläkertaa voi mennä mikään pieleen. Omasta mielestä jo tarpeeksi km:ja ja ku:a koettu.

Noh katsellaan, näitä mietteitä tulee ja menee.
:)

Hankintoja en ole tehnyt ja jos tyttö tulee niin pyrin olemaan tekemättäkin. Tuplarattaita mietin, että tarvitaankokaan. Jos ostais matkarattaat toiseksi.

Valjakka rv 8+4
 
Viimeksi muokattu:
Laurulle iso halaus ja tsemppiä uuteen yritykseen :hug:

Täälläkin pelko kalvaa mieltä. Viikon päästä np-ultra ja oon kuin tulisilla hiilillä. Siellä jos kaikki hyvin, niin uskallan jo ehkä kertoa tästä jollekkin. Voi kumpa siellä oiskin kaikki hyvin! :heart: Toisaalta mä oon jo varautunut siihenkin, että jokin menee vikaan.. Voi tätä pelkoa, huolta ja epäilystä.. Huoh!

Amon & piskuinen 10+6
 
Voimia lauru ja pikaista uutta tärppiä!

Täällä virallisesti 10+1, mutta tän päiväisen neuvolalääkärin ja ultran jälkeen sai 8+6, joka vastaa sitä omaakin veikkausta. Sydän siellä kovasti pamppaili. Jos sitä sitten ens viikolla raahautuisi sinne veriseulaan ja parin viikon päästä np-ultraan.
 
  • Tykkää
Reactions: Cherrie_ ja Manta81

Yhteistyössä