Toukokuun toukat 2013 *LOKAKUU*

Ensimmäisessä neuvolassa (viime viikolla) mies oli mukana, ja onneksi olikin! Ujostutti ja jännitti niin kamalasti niin lievensi jännitystä kun oli kaksi hölmönä :) Seuraavaa aikaa varattaessa neuvolassa kysyttiin automaattisesti meille molemmille sopivaa ajankohtaa, mukavaa että kannustavat isiäkin mukaan raskauden seurantaan. Jotenkin tuntuu että tuolle miehekkeelle asian tajuaminen vie huomattavasti kauemmin aikaa! Minä kun en osaisi kohta muusta puhuakaan. Oli muuten hauska yksityiskohta kun neuvolassa meitä puhuteltiin äiskäksi ja iskäksi, ensimmäistä kertaa.

Auttakaahan tyhmää raskausviikkojen laskennassa! Viime viikolla neuvolassa laskettiin kuukautisten mukaan, että meneillä oli 8+1 rv. Onko se laskettu niin, että ovulaatio olisi ollut kp 14? Minä taas ovuloin vasta myöhemmin, olisiko ollut kp 18 tai 19 (ja hedelmöittyminen voi toki viedä vielä muutaman päivän enemmän). Tarkoittaako tämä, että laskettu aika siirtyy sen neljä/viisi päivää pidemmälle ja niitä raskauspäiviä sen mukaan vähemmän?
 
Omat olot ne menee laidasta laitaan, kaksi edellistä päivää olivat ihan kamalia, yökin ihan jatkuvasti, ihan sama mitä koitti syödä ja nyt tänään on ollut suht ihmismäinen olo, hohhoijaa, vielä on kaksi viikkoa saikkua jäljellä, tämä voisi jo niinku oikeasti alkaa helpottamaan.
Työhousut pitää kyllä mennä sitten heti vaihtamaan suurempiin, napit ei mene kiinni enään :D

Mammselli ne varmaan muuttaa la sitten np-ultrassa jos on tarvetta. Luulen että meillä voi myös siirtyä tuo lasketti aika vielä eteenpäin.

Huomenna on meillä pankkiin aika, ostetaan miehen isältä maata 5ha ja sitten pitäis alkaa rakentelemaan taloa ensi vuoden puolella, vihdoinkin :D


10+4
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan. Mulle iski kamala päänsärky,aamulla ottanut panadolia,ei vaan hellitä,tuntuu,että ei pysty tekemään mitään:(Niskatkin kyllä niin jumissa,että saattaa siitäkin johtua,en ole päässyt moneen viikkoon hierojalle,kun aina vaan flunssan oireita: /

Ensi viikolla lapsilla lomaa ja ensimmäinen neuvola:)

petronella ja toukosalaisuus 6+6:heart:
 
ekaks täytyy heti vastata...


Petronella09: muista juoda paljon vettä, niin päänsärkykin voi alkaa helpottaa! Jostain muistan lukeneeni, että alkuraskaudessa lapsiveden määrän lisääntyessä tai jotain, niin päänsärky voi johtua siitä, eli vettä ja vettä vaan! :) Mulla on itellä ollut molempien aikaisempien raskauksien aikana päänsärkyä, joka ei oo helpottanut ees särkyllääkkeellä...vesi vaan sit auttoi, kun tajusin sen!

Mä en taida ihan vielä liittyä sinne facebookin ryhmään, kun on niin alussa tää raskaus, ehkä myöhemmin sitten..

Omasta olosta sen verran, että pahoinvointi on ihan ok, kun vaan muistan syödä koko ajan ja sehän onkin mukavaa, kun pitää olla taskussa koko ajan jotain. Purkka ja mandariinit on ihan must! hedelmät ja kasvikset menee, mutta mitään rasvaista ei yhtään...jauheliha yököttää ihan hulluna, hyi hitto... Erehdyin tekeen jauhelihaa ja sipulia paistoin sinne joukkoon, kyllä meinas oksu lentää! Ehkä tää tästä jossain kohtaa helpottaa. Ihan älytöntä väsymystä ei ole, mutta kai sekin vielä kerkiää lisääntyyn tässä. Ihanan positiivinen ajattelutapa, eikö :LOL:
Mutta täytyy varautua aina pahinpaan...

Onko moni tehnyt jo hankintoja tulokkaalle?

meidän ei oikeastaan tarvi kuin vaatteita ostella lisää, kaikki muu löytyy jo valmiina. Hoitopöytää meille ei taida edes tulla, meinaan tuohon lipaston päälle laittaa hoitoalustan ja pari lootaa tavaroita varten, siinä se. Meinaan ottaa sen avustuksen rahana ja sillä ostella sitten vaatteita pienelle koko rahan edestä :heart:
Esikoiselle ja kakkoselle otin pakkaukset, mutta nyt se on varmaan jo aika turha, kun kaikki löytyy jo kahteen kertaan. Enkä usko sen sisällönkään olevan kovin erikoinen, että sen takia kandeis alkaa sitä ottaan.

Mutta nyt hakemaan lapsia kerhosta ja kyläilemään sen jälkeen!

Ihanaa tiistai-iltaa kaikille :heart:

ViolaAmanda ja kolmonen 6+5 :heart:
 
Halit kaikille surullisen uutisen kohdanneille!!:hug:

Ja onnittelut kaikille uusille ryhmäläisille :) Tervetuloa mukaan!!:wave:

Juuri tultiin miehen kanssa Mehiläisestä varhaisraskauden ultrasta ja sydänhän se siellä pamppaili!!! :heart: Ja itkuhan se siinä (taas) tuli :) Tuntuu, että itken nykyään ihan kaikesta...Kuten arvelinkin, siirtyi laskettu aika eteenpäin ja nyt siis arvioitu la 29.5.2013 ja viikot tänään 6+6. Hinta muuten vähennysten jälkeen oli n. 150 €. Mukaan saatiin kolme kuvaa sekä äitiyskortti. Perjantaina mennään aamusta yhdessä ekaa kertaa neuvolaan, nyt voi onneksi mennä edes vähän luottavaisemmin mielin kun sydän löytyi.

Huomenna on miehen äiti tulossa käymään ja aiotaan kertoa näyttämällä kuvia...tooooosi jännää. Tiedän, että anoppi on ihan todella mielissään uutisistamme. Heille tulee jo seitsemäs lapsenlapsi. Omille vanhemmille kerron kun seuraavan kerran nähdään, heille tämä vauva olisi kolmas lapsenlapsi.

Tarrasukkia kaikille ihan mielettömästi ja tsemppiä oloihin!!

Farkkutyttö ja Ihanuli 6+6
 
Tervetuloa kaikille uusille ja onnea ultrakuulumisista. Itse odotan np-ultaa jo kovasti. Se on vasta 24.10, jolloin viikkoja on täynnä 12+4. Verinäyteet seuloja varten tosin annoin jo viime viikolla, sillä ne on täällä kuulemma pakko antaa yhdeksännellä raskausviikolla.

Täällä kauhea flunssa päällä ja töistä on ollut pakko olla pois jo 2 päivää. Jotenkin tuntuu, ettei flunssan takia pitäis olla poissa työstä ja omatunto kolkuttaa siitä kauheesti. Mutta ei musta toisaalta siellä mitään hyötyäkään ois ku en todellakaan oo siinä kunnossa, että saisin juuri mitään tehdyksi. Varmaan osittain siitäkin syystä, että jo pelkkä raskaus ja sen mukanaan tuomat oireet on vienyt kaikki voimat ja flunssasta selviaminen on rankempaa kuin yleensä. No, mut huomisen ajattelin vielä olla kotona sairastamassa ja sen jälkeen pitää sitten katsoa vointia ja käydä sitten hakemassa lääkäriltä sairaslomaa, jos on vielä tarpeen.

Parisuhde on vielä vähän hankala. Juteltiin paljon asioista ja mies kyllä sitten ymmärsi kuinka huonosti hän on käyttäytynyt mua kohtaan. Mutta nyt vaan katsellaan, että miten asiat etenee ja sen mukaan sitten päätetään miten menetellään.
 
Hei vain!! 2 päivää vielä alkuraskauden ultraan ja alan olla jo melkoisen hermona. Pelottaa ihan vietävästi, onko tuolla yhtään mitään vai onko tämä esim; tuulimunaraskaus? Varsinkin su-ma yönä hermoilin niin lujasti, etten saanut unta koko yönä. Noh viime yönä nukuin tavallistakin sikeämmin.

Eilen oli myös sellainen päivä, että pitkin päivää alavatsaan sattui todella kipeästi sinne tänne ja varsinkin illemmalla. Ajattelin jo, että tästäkö se vuoto alkaa? Mutta ei ole vielä alkanut - onneksi.

Tässä on nyt elämässä pientä huolta, niin ei tämän nyt tarvitsisi tulla lisäksi huolikuormaani mukaan. Toivoisin niin hartaasti, että edes tämä asia sujuisi hyvin loppuun asti. Pelkään ihan vietävästi sitä, että mahasta ei löydykään yhtään mitään ja sitten joudun kaavintaan. Tuo toimenpide hirvittää. Lisäksi kun ollaan jo tässä vaiheessa menossa, niin olisi vaikeaa luopua ajatuksesta, että mitään vauvaa ei olisikaan tulossa. Vielä kun tämä pimeä aika vain enenee, niin ei ollenkaan hyvä juttu, jos asiat eivät olisi kunnossa.

Tsemppiä muille odottajille!!
Rv. 6+5 Tupasvilla ja mutukka
 
Mulla oli eka neuvola tänään ja terkan korvaan tuli hentoinen syke ja doppler-näytti myös jotain hyvää lukemaa. Laskettu aika olis 16.5 (saa lisätä listaan! :) ) Mutta terkka sanoi, että koska kierto on keskimääräistä pidempi mulla, niin ultrassa sitten vauva voi olla omia laskuja pienemmillä viikoilla. Sitten odottelemaan kuukauden päähän neuvolalääkäriä ja np-ultraa...
 
Kävin tänään gynellä kyselemässä vuodosta, joka on vaivannut. Tällä viikolla ei onneksi enää ole tullut mitään. Ei osannut sanoa, mistä vuoto johtui. Ultrasi ja tutki ja kaikki oli hyvin. Pieni 8 mm ihmisenalku siellä oli ja sydän pamppaili. Olipa aika liikuttava hetki! Harmi, ettei mies päässyt mukaan. Lisäksi sieltä löytyi tyhjä sikiöpussi. Lääkäri uskoi, että se itsestään sieltä pikkuhiljaa häviää. Laskettu aika siirtyi muutaman päivän eteen päin. Viikkoja nyt kasassa 6+6 ja la 30.5. (miehen synttäripäivä:) ). Joku llievä tulehdus lapäässä on ja sain kuurin jotain antibioottivoidetta. Tuolle lystille tuli hintaa 119 €. Mukaan tuli selostus tilanteesta ja varmaan 15 kuvaa :) Nyt odotellaan ensi viikon neuvolaa.

Migreenin hoitoon (jos oireita tulee) sain ohjeeksi ottaa kunnolla buranaa, 800 mg alkuannoksena. Sitä voi kuulemma alkuraskaudesta huoletta syödä 2400mg:kin vuorokaudessa. Raskauden puolivälin jälkeen se ei sitten enää sovi, kun vaikuttaa silloin jotenkin vierenkiertoon.

Tänään on ollut migreenipäänsärkyä ja ekat kunnon oksutkin tuli. Kai työhommat yhdessä ton lääkärireissun kanssa laukaisivat migreenin. Toivottavasti ei toistu.

Mukavia ultra- ja neuvolakuulumisia täällä monella! Jaksamista oloihin!
 
Täällä on monella hyviä ultrakuulumisia, onnea!

Tsempit niille, jotka ovat epätietoisuudessa masuasukin voinnin suhteen :hug:

Aika erikoista, kuinka erilaisia mielipiteitä tuosta ibuprofeenin käytöstä alkuraskauden aikana on. Itse en aio käyttää, mutta ymmärrän, että jos muu ei auta niin pakko kai se on. Tuoteselosteessakin lukee:

"4.6. Raskaus ja imetys
Prostaglandiinisynteesin inhibitiolla voi olla haitallisia vaikutuksia raskauteen ja/tai sikiön kehitykseen. Epidemiologisten tutkimusten perusteella on viitettä siitä, että prostaglandiinisynteesiinhibiittorin käyttö alkuraskauden aikana lisää keskenmenon, sikiön sydämen epämuodostumien sekä gastroskiisin riskiä. Sydän- ja verisuoniepämuodostumien absoluuttinen riski lisääntyi alle 1%:sta noin
1,5%:iin. Riskin uskotaan kasvavan lääkkeen annoksen suurenemisen ja käytön pitkittymisen myötä. Eläinkokeissa prostaglandiinisynteesi-inhibiittorin käytön on osoitettu johtavan lisääntyneeseen munasolujen tuhoutumiseen (sekä ennen implantaatiota että sen jälkeen) ja sikiökuolleisuuden kasvuun. Lisäksi eläinkokeiden perusteella erilaisten (mm. sydän- ja verenkiertoelimistön) epämuodostumien ilmaantuvuuden on raportoitu lisääntyvän kun prostaglandiinisynteesi-inhibiittoria on annettu organogeneesin aikana. Raskauden ensimmäisen ja toisen kolmanneksen aikana ibuprofeenia ei pidä käyttää ellei ehdottoman välttämätöntä. Jos raskautta yrittävä tai ensimmäisellä/toisella raskauskolmanneksella oleva nainen käyttää ibuprofeenia, tulee käyttää mahdollisimman pientä annosta ja mahdollisimman lyhytkestoisesti."

Tuskin kuitenkaan pienestä määrästä on haittaa. Parasetamol on mun mielestä aika turha, joten toivon ettei raskaudenaikana mitään kovin kovaa tarvetta kipulääkkeille tule..

(.) Huomenna aika labraan, jossa otetaan näyte myös veriseulontaan, kun sellaiseen päätimme myös osallistua.

9+5
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikki!

Mä en oo hetkeen kirjotellut enkä kerennyt kunnolla edes lukemaan, nyt en jaksanut lukea kuin puolikkaalla silmällä ja mitään ei jääny päähän. Mä oon niin älyttömän väsynyt että en jaksa tehä yhtään mitään. Ai miks oon vielä valveilla. No kun piti siivota kun huomenna tulee vieraita. Toisekseen oltiin viikonloppuna reissussa ja nyt alkuviikosta on ollu esikoisen kerhoon vientiä, kuopuksen hammastarkastusta, muskaria, labrassa ravaamista... Aikomus onki ottaa heti suunnaksi sänky kun tänne jotain saan itsestäni rustattua.

Eli ensviikon keskiviikkona on np-ulta ja joku oli kysellyt että pelottaako mennä ja KYLLÄ, pelottaa jotenkin aivan oudosti. Ei oo kummastakaan edellisestä raskaudesta ollut tällasta tunnetta. Toki on jännittänyt että onko elämää mutta enemmän oon mennyt sinne iloisella jännitysmielellä kuin pelon saattelemana. Varmaan johtuu myös siitä heinäkuisesta keskenmenosta tämä pelko.

Tuosta fb:sta on sellanen kysymys, että jos ja kun siihen liityn, niin näkyykö mun kaverilistalla, tai kenellekään, että oon liittynyt sen nimiseen ryhmään?? En haluais muiden vielä tietävän ja hetihän sen arvaa ryhmän nimestä mistä kysymys. Haluaisin kyllä mukaan jos vaan on aivan varmaa ettei se näy :)

Äh, mä käyn nyt niin hitaalla etten oikeesti vaan keksi mitään kirjotettavaa, ehkä huomenna uus yritys.

-LillaVe<3 ja pikku 11+0 POKS :)
 
Kiitos ViolaAmanda=)Olen nyt koettanut juoda enemmän vettä,olo hiukan parempi.

Mitään hankintoja en ole vielä tulokkaalle tehnyt,vaikka yhdet potkarit kaapissa onkin jemmassa=)En uskalla vielä hankkia mitään,kun ei ole varmistettu,että masussa joku oikeasti on.Uudet vaunut aiotaan ostaa,onneksi mieskin samoilla linjoilla,edellisiä kaytetty kaikilla kolmella aiemmalla,en vaan tiedä mihin niitä kauppais,kelpaisivat vielä kakkosvaunuiksi:whistle:Minkälaisia vaunuja muilla on tai haluaisitte hankkia?
Itse haluaisin ostaa Brio kombin yhdistelmät tai Oran jovi air yhdistelmät:D

Noista poika ja tyttöoloista,tällä hetkellä tuntuu enemmän poikaololta:heart:

petronalla ja toukosalaisuus 7+0:heart: POKS:D
 
Viimeksi muokattu:
Täällä jännäillään kans huomista ekaa neuvolaa =) Meidän neuvolassa ei ultrata, mutta joskohan sydänääniä pääsis kuulemaan :heart:

Hankintoja en ole tehnyt, vaikka eilenkin hypistelin kaupassa pikkusia vaatteita. Miten 50cm body voikin olla niin pieni, tai potkuhousut :heart:

Meillä on tallella esikoiselle ostetut Brio Nova -yhdistelmät ja ne saavat kelvata vielä tälle kolmannelle. Ovat hyvässä kunnossa ja nätit.

Olot on ihan entisenlaiset ja lisänä vielä tällanen kunnon pallo-olo, housut ahistaaaaaa...

KeepGoing 9+0, poks:heart:
 
Kiva huomata, että muutkin vielä jännittävät sitä, tapahtuuko mahassa oikeanlaista kehitystä. Itse en ainakaan osaa iloita niistä pienistä oireistanikaan! Eikö se niin mene, että keho oirehtii, vaikka alkio ei kehity?

Kiitos rv-kommenteista. Itse en niin välitä todellisista raskausviikoista, ja harvoinpa vauvat laskettuna aikoinakaan syntyvät. Mietin vaan sitä, että laittoivatko mulle liian aikaisen np-ultran. Ultra on jo viikoilla 11+3 ja jos hedelmöitysajankohdan mukaan laskee, niin viikkoja onkin vain 10+5 tai vielä vähemmän. Pystyykö noilla viikoilla edes tekemään tarvittavia mittauksia? Muutoin ei haittaisi mennä uudestaan ultrattavaksi - olisihan se kiva nähdä kaveria useammin - mutta tuo mies ei taida töiden takia päästä uudemman kerran ja jos se ensimmäinen ultra jääkin vain muutamaan minuuttiin :|

Itse en ole liittymässä fb-ryhmään, joten toivottavasti tänne jää joku muukin juttukaveri!

Ja vaikka edelleen jännäilen sitä, syntyykö meille toukovauva vai ei, niin eipä se ole minua estänyt hankintoja tekemästä! Jos olen törmännyt alehintaiseen bodyyn, niin olen melko poikkeuksetta sellaisen ostanut :ashamed: Ja vielä mieheltä salaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: attol-
Laitoin yv:tä jasmin12! Ja poksuin sit eilen illalla päivää liian aikaisin :D Eli tänään poksuu 11+0 :) Täällä lapset tappelee ja mä suunnittelen minkä nukkekodin ostan esikolle joululahjaksi :D Siivotakkin pitäs ja ja ja kaikkee mahollista. Onneks on vapaapäivä kaikista menoista.

Hankintoja ei oo tehty ja odottelenkin sinne rakenneultraan saakka että näkee kumpi on tulossa. Jos tyttö niin ei kyllä tarvi mitään, jos poika niin vaatteita. Paitsi että tuplat on ostettava joka tapauksessa mutta ne varmaan sitten keväällä hankitaan.

MariArvo kiva kun tuli joku muukin Jyväskylään synnyttämään menijä :) Ja terveuloa kaikki muutkin uudet! Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :) Lyhyeks jää nämä visiitit, eikun ruuan laittoon.

LillaVe<3 ja pikku 11+0
 
Hankinnoista ostin Lindexiltä alehyllystä muutamia vauvan unisex vaatteita, mutta muuten en ole mitään ihmeempiä ostellut, uudet vaunut haluaisin ostaa ehkä Emmaljungat tai Briot, tuplarattaita en halua koska en missään mahdu niitä säilyttämään.

Tämä on jotenkin niin turhauttavaa tämä oma olo kun eilen oli parempi päivä niin kyllä matto vedettiin jalkojen alta totaalisesti eli tänään taas ihan karsea olo, yökin vähän väliä ja jääkaapille ei pysty menee ja kaikki vaan oksettaa ja sit itkettää :(

10+5
 
Tänään oli eka neuvola ja kaikki oli päällisin puolin kondiksessa, mutta täällä ei ikinä kuunnella sydänääniä ekalla kerralla :/ Seuraavalla kerralla on sitten lääkärineuvola ja ultrataan, mutta siihen on aivan liian pitkä aika -vasta viikolla 11+0 :/ Mutta eihän se auta kun odottaa.

(.) Väsyttää, paleltaa, jatkuvasti nälättää ja aaltoilevasti kuvottava olo. Alhaisen verenpaineen vuoksi myös huimaa. Siinäpä ne oireet lyhyesti. Alavatsalla ei tuntemuksia muuten kun jumpassa.

MimmienMamma 8+2
 
Olen tänään kotona flunssaisena. Sunnuntaista lähtien on ollut sellainen olo että tuun kipeäksi ja eilen alkoi mieletön kurkkukipu ja yö meni kokonaan valvoessa kivun kanssa. Panadol ei vaan auta. Joten olen maannut, juonut useita kuppeja teetä ja tehnyt samalla pakolliset työjutut kotoa käsin. Toivottavasti tää ei mene pahemmaksi. Onneks pomo tietää raskaudesta ja itse kannusti lepäämään kun eilen olin jo kipeänä töissä.

Olen muuten aloittanut vauvanvaatteiden teon jo raskautta yrittäessämme. Kesä meni oikeastaan kutoessa ja nyt plussauksen jälkeen aloitin ompelun...ranne alkoi olla jo siinä kunnossa aikamoisen kutomisen jäljiltä. Olen kutonut villatakin ja siihen housut, unipussin ulos, villasukkia ym muuta pientä ja ommellut muutamat housut, ulkohaalarin syksyksi sekä jumpsuitin vastasyntyneelle. Muuta en vielä ole ehtinyt tekemään. Väreinä olen käyttänyt ruskeaa, keltaista ja violettia. Kaikki siten, että sopivat pojalle ja tytölle. Ompeleminen on hidasta senkin takia, että saumuri on toisessa kaupungissa siskon luona mutta nyt olis saumuri tarjouksessa lauantaina hulluilla päivillä ja harkitsen sen ostamista niin voisi ommella useammin :) kädet syyhyää hommiin :)

Farkkutyttö ja Ihanuli 7+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Päivä on mennyt suolakalakekseistä haaveillessa (ja lasten kanssa touhuten). Eilen illalla kauheaan ellotukseen popsin niitä "muutaman" ja nyt tekisi mieli lisää. Aina tunti syömisen jälkeen iskee ällö olo ja tekisi mieli napostella :ashamed: Ei vaan passaa mussuttaa liikaa...

Muutamana päivänä on ollut epämääräisiä tuntemuksia alavatsassa, mitä ei ole aiemmissa raskauksissa ollut. Välillä jomottaa jonnekin kohdun seutuville. Maanantaina tuo tunne tuli kesken kävelylenkin, tuntui aika inhottavalta : /

Kakaravaara, minä pelkään enemmän sektiota kuin alatiesynnytystä. Tai en itse sektiota, vaan sen jälkeistä toipumista. Mulla edellisessä synnytyksessä lähti vauvan sydänäänet heikkenemään kesken ponnistusvaiheen, ja leikkurin mahdollisuutta väläytettiin. Eipä mennyt sen jälkeen kuin muutama ponnistus, niin vauva oli maailmassa. Kaikkiaan ponnistusvaihe kesti 8 min. Kummasti motivoi, kun iski pieni paniikki...
Vauvan kokoa jännäilen. Mulla on nämä kaksi yli 4-kiloista vauvelia aiheuttaneet kiitettävästi tikattavaa. Eihän siinä mitään, jos ehtii puudutteen saada. Mutta jos käykin niin, kuin toista synnyttäessä, ettei ehdi ajoissa. Neiti tulikin muuten käsi poskella, hartiat piti ponnistaa erikseen. Mutta tikkejä tuli vain yksi!

Vaunuista, meillä on jotkut käytettynä ostetut Brion tuplat. Mallista ei tietoa. On kyllä olleet kestävät, tosin kuomu ei suojaa tarpeeksi sateelta. Sen asentoa ei pysty säätämään, toisin kuin meidän ekoissa vaunuissa.

Hankinnoista, meillä ei mahtunut pojille jotkut pienimmät (50cm?) vaatteet päälle, kun olivat niin isoja syntyessään. En ole sitten uskaltanut niin pieniä ostaa, vaikka oisvat tosi ihania :heart: Nyt ei tarvetta olekaan kun muutamalle 70cm vaatteelle, sitä pienempiä kokoja on riittämiin.

Onpas tullut paljon neuvola- ja ultrakuulumisia, ihanaa :)

Farkkutyttö, kuulostaapa kivalta nuo sinun tekemät vaatteet :heart: Ostin muutama viikko sitten ompelukoneen, täälläkin ois pieni käsityövimma. Vaatteita en tosin ole oppinut vielä tekemään, paitsi neuleet/virkkausjutut onnistuu.

Pikaisia paranemisia kaikille flunssaa ym sairastaville!

Cherrie_ 6+6
 
Huh huh! Koko päivä on mennyt oksennellessa. Nukkuessa ei ole paha olo, mutta heti, kun avaan silmät, palaa huono olo takaisin. Olen yrittänyt syödä ja juoda jotain pientä, mutta mikään ei ole pysynyt sisällä. Toivon, että tämä johtuu migreenistä ja menee ohi. Eihän tällaisesta tule mitään, jos jatkuu useita päiviä. Töissäkin kun pitäisi käydä. Tänään olen ollut kotona. Katsotaan, mikä on tilanne huomenna. Koira on kovasti huolissaan aina, kun käyn vessassa oksentamassa. Se on hyvä sairaanhoitaja. Jää vaan itse ihan liian huonolle hoidolle, kun en pysty sitä kunnolla lenkittämään : /

Hankinnoista: En ole ostanut vielä mitään. Saadaan ystäväpariskunnalta ostaa turvakaukalo ja heiltä löytynee jotain pieniä vaatteitakin.

Vaunuja olen miettinyt, mutta mitään päätöksiä ei olla tehty. Niiden täytyy olla tukevat, jotta koiran kävelytys on turvallista niiden kanssa. Olen miettinyt joko Emmaljungan city crosseja tai gessleinin swing-fi -vaunuja. Muttä täytynee käydä koeajamassa niitä sitten, kun asia alkaa olla ajankohtaisempi.

Nyt täytyy taas kiitää vessaan :x
 
Täällä myös menee päivät "iloisesti" oksentaessa, ja yölläkin. Nyt tein marjoista ja jääpaloista pirtelöä, jos se pysyis hetken. Päätäkin särkee kun edes vesi ei oo meinannu pysyä sisällä :/ Käväisin maanantaina siellä neuvolassakin ekan kerran, sain ajat labraan, np-ultraan ja lääkärineuvolaan, kaikki tais olla marraskuulle, en nyt just muista, labra-aika oli ehkä tässä kuussa vielä. Käski neuvolasta soittaa jos oksentaminen menee mahdottomaksi että kattovat sit ketoaineet pissasta ja sen mukaan sit nesteytykseen. No, jos tää kuitenkin tästä sain syötyä yhden keitetyn kananmunan ja tota jäistä marjahommaa. Eilen ei pysynyt sisällä mikään ja olokin alkaa tuntua huteralta, ei uskalla ottaa tota 1v9kk ikäistä oikein syliin etten vaan tiputa kun poika on aika painava jo.
 

Yhteistyössä