Ensimmäisessä neuvolassa (viime viikolla) mies oli mukana, ja onneksi olikin! Ujostutti ja jännitti niin kamalasti niin lievensi jännitystä kun oli kaksi hölmönä Seuraavaa aikaa varattaessa neuvolassa kysyttiin automaattisesti meille molemmille sopivaa ajankohtaa, mukavaa että kannustavat isiäkin mukaan raskauden seurantaan. Jotenkin tuntuu että tuolle miehekkeelle asian tajuaminen vie huomattavasti kauemmin aikaa! Minä kun en osaisi kohta muusta puhuakaan. Oli muuten hauska yksityiskohta kun neuvolassa meitä puhuteltiin äiskäksi ja iskäksi, ensimmäistä kertaa.
Auttakaahan tyhmää raskausviikkojen laskennassa! Viime viikolla neuvolassa laskettiin kuukautisten mukaan, että meneillä oli 8+1 rv. Onko se laskettu niin, että ovulaatio olisi ollut kp 14? Minä taas ovuloin vasta myöhemmin, olisiko ollut kp 18 tai 19 (ja hedelmöittyminen voi toki viedä vielä muutaman päivän enemmän). Tarkoittaako tämä, että laskettu aika siirtyy sen neljä/viisi päivää pidemmälle ja niitä raskauspäiviä sen mukaan vähemmän?
Auttakaahan tyhmää raskausviikkojen laskennassa! Viime viikolla neuvolassa laskettiin kuukautisten mukaan, että meneillä oli 8+1 rv. Onko se laskettu niin, että ovulaatio olisi ollut kp 14? Minä taas ovuloin vasta myöhemmin, olisiko ollut kp 18 tai 19 (ja hedelmöittyminen voi toki viedä vielä muutaman päivän enemmän). Tarkoittaako tämä, että laskettu aika siirtyy sen neljä/viisi päivää pidemmälle ja niitä raskauspäiviä sen mukaan vähemmän?