Toukokuun toukat 2013 *LOKAKUU*

OnniIines: joo minä ainakin olen vielä hoitovapalla ensi toukokuuhun asti:Kuinka aikaisin työnantajalle pitää ilmoittaa,että ei palaakaan vaan jää uudelle äitiyslomalle?
Oliko se 1 vai 2kk ennemmin?Minulla siis tilanne,että olen kirjallisesti ilmoittanut palaavani töihin,kun kuopus täyttää 3v eli toukokuussa 2013.

Fb ryhmään en uskalla vielä liittyä,kun en ole ultrassakaan käynyt,eikä ole varmistettu onko masussa elämää:|

Meillä on mies maalannut tänään ulkorakennusta ja kyllä se maalin haju haisi todella vahvalle minun nenään:x

Vettä on satanut koko päivän,silti mentiin vähän ulos,heti oma paha olo helpotti.
 
Tervehdys sateisen työsunnuntain keskeltä kaikille! :wave:

FB-ryhmä kuulostaa mukavalle, mutta itse en liity vielä (ja muutenkin vasta sitten, jos ryhmä muuttuu salaiseksi - en tod. halua kaikkien fb-"kavereiden" saavan tätä asiaa tietoonsa.....).

Voi veljet, pari tuntia sitten ultrattu pikkuruinen 5,5mm:n mittainen tyyppi, jonka sydän jyskytti.. :heart: Mitat vastasivat viikkoja 6+2 mutten todellakaan huolestu muutaman päivän heitosta; lopullinen LA tulee joka tapauksessa vasta sitten NP-ultrassa. :)

MILLÄ VIIKOILLA TEILLÄ ON OLLUT IHKA ENSIMMÄINEN NEUVOLAKÄYNTI? Ja eritoten ensikertalaiset; onko teillä mies ollut mukana (heh, tai siis tietty uudelleensynnyttäjätkin saa kertoa, olittehan tekin aikananne ensisynnyttäjiä.. :) )? Vai vasta myöhemmin..?

rupeltaja 6+4, hämmentynyt ja onnellinen
 
Tipe, Mulla ei siis ikinä oo ollu mitään muuta hoitoa, kuin ruokavalio ja toivon ettei tulekaan. Mä pystyn itteltäni verensokerit mittaamaan kyllä, mutta muuten piikittäminen ei innostaisi niinku ollenkaan :D

Soitin tossa pari päivää sitten mun lastenklinikan lääkärille et mihinkäs mut nyt on oikein siirretty. Pitivät mua lastenklinikalla 20v asti ja kun mulle on pienestä asti sanottu, että jos paksuksi pamahdan ni sitä tullaan ainakin jossain määrin seuraamaan, ni päätin sitten olla omatoiminen ja ottaa yhteyttä ja selvittää mitä nyt tapahtuu.

Oli siirtopaperit kuulemma valmiina, mutta siellä ne pöydällä roikkuivat vielä lähettämättöminä, kun eivät silloin tienneet minne mut siirtäisivät (oli monta muuttuvaa tekijää asuinkunta, koulu yms.) ja ne jäi sitten sille tielleen :D

Pitäis varmaan sulle yksäriä laittaa tästä MODYsta kun täällä tuskin monikaan ymmärtää mistä mutaatiosta höpötellään, ja kun eivät muita koske. Mua kiinnostaa hirveesti sun tapaus nyt, ku oot ensimmäinen MODY, joka tulee vastaan omien sukulaisten lisäks ja sit vielä sinäkin raskaana.

FB-ryhmästä, minäkään en halua että muut kuin ne kelle olen kertonut tietävät ennenkuin saadaan vk 12 täyteen ja ultrat käteen, mutta joinasin kuitenkin, eikä tullut mitään ilmoitusta etusivulle ainakaan liittymisestä, kun sitä pelkäsin eniten :)
 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Heipsan!
Olipas taas tekstiä tullut vk.lopun aikana =)
Täällä ollaan nautittu ihanista syysilmoista, pahoinvointikin on kadonnut melkein kokonaan :) Tietyt hajut saavat kyllä etomaan.
Väsymys on edelleen ihan äytöntä, ilman päikkäreitä ei saisi mitään aikaiseksi.
Tämän kuun loppuun asti pitäisi jaksaa odottaa np-ultraa. Viikot saisi mennä nopsaan!

Kuinka moni on jo työnantajalle kertonut raskaudesta?
 
Täälläkin nautiskeltu ihanan leppoisasta viikonlopusta - pitkät lenkit metsässä koiralauman kanssa, hyvää ruokaa ja piiiitkään nukkumista. Mikäs sen mukavampaa! =)

Mulla oli eka neuvola viikolla 9. Tosin olisi ollut ilmeisesti jo aiemminkin,sillä olin laskenut itse viikot vikaan.. Eli ilmeisesti olisivat ottaneet jo viikolla 7-8 ekan kerran käynnille. Minäkin olen miettinyt ihan samaa, että onkohan muilla miehet mukana neuvolakäynneillä? Itse kävin nyt ainakin yksin,täytyy sitten katsoa, josko myöhemmin tai loppuvaiheissa tulisi mieskin neuvolaan mukaan. En tiedä,haluaako ne jossain vaiheessa kenties tulevan isänkin kanssa jutella? Ekassa ultrassa kävin myöskin yksin, mutta seuraavaan mies ilmoitti tulevansa mukaan.

Vielä en ole työmaalle ilmoittanut.. Ajattelin ilmoittaa pomolle nyt kahden viikon sisään, heti kun tulee semmonen sopiva sauma kertoa =)

Nyt, tanssii tähtien kanssa :heart:

Amon & Piskuinen 10+2
 
Moikka!

Ahkerasti käyn lukemassa teidän juttuja, mut usein teen sen kännykällä eikä sillä oikein ole kätevä kirjoittaa tänne.

Ensiksi kysymys: Mitä raskausvitamiinit maksaa Suomessa? Täällä oli pieni yllätys kun kävin apteekissa... Maksavat nimittäin 28€!! En muista et Suomessa olisivat näin kalliita?

Mä olin esikoisen aikana yhdessä sokerirasitustestissä, jossa pyörtyä pötkähdin sinne labran lattialle :/ Arvot oli kaikki ok, mut ei ollu mitenkään kiva kokemus. Voikohan sen omastahalusta jättää väliin?

Mulla samoja aatoksia facebook ryhmästä kuin muutamilla muilla. Eli mielelläni liityn ryhmään kunhan ensin on kohtuun kurkattu et siellä asukki on (vielä 2 viikkoa!) ja sit ku ryhmä on salainen :)

Mä oon ilmoittanu työnantajalle palaavani alkuvuodesta töihin... täytynee ultran jälkeen ilmoitella muuttuneesta tilanteesta.

Esikoisen aikaan me oltiin miehen kans molemmat lähes joka neuvolakäynnilla ja ultrissa. Oli mukava kun mies oli mukana. Tuntu et se oli niin enemmän odotuksessa mukana ja sai kysellä siellä kaikkea mieltä askarruttavaa. Tästä toisesta tuskin pääsee niin usein mukaan kun on Saksassa töissä.

Freundin ja Anselmi 9+6 (Huomenna poksuu!! :) )
 
Morjens O/

Aletaanhan me olemaan jo ihan hyvillä viikoilla ja kesäkuisetkin jo saapuneet :) Kyllä se tästä vaikka tää eka kolmannes kyllä meneekin aivan järkyttävän hitaasti! Just mietin että jos vaan nyt kaikki menee hyvin niin teen samoin kuin muiltakin lapsilta eli jään ensin kesälomalle ja siitä samantien äitiyslomalle. Mulla kasvaa maha aina niin valtavaksi että ei siitä työnteosta oikeen mitään siinä lopussa tule. Ja minä vaan inhoan ruinata saikkua lääkäreiltä vaikka syy olisi kuinka hyvä, niin oon tuon kesäloman turvin sitten päässyt aina kahta kuukautta ennen LA:a lomailemaan.

En oo yhäkään kertonut kuin kahdelle ystävälleni. Huomenna on vihdoin se ensimmäinen neuvola, jee saan äitiyskortin :) ajattelin että jos äitiä senverran huomenna yllättäis että kävis näyttämässä korttia mummolassa... Loput saavat sitten kuulla np-ultran ( alle kaks viikkoa siihen ... aaa-puuu-va....) jälkeen, mikäli sieltä puhtain paperein ulos kävellään. Työpaikalla kerron varmaan lähempänä puoltaväliä, ei ole mitään kiirettä siellä ilmoitella. Mitä pidempään pysyy salassa niin sen parempi. Kuopukselta kerroin rakenne-ultran jälkeen pomolle.

No nyt sitten huomista jännäämään! mulla on siis eka neuvola, labrakäynti ja ultra. Ihanaa kun jotain tapahtuu :)

Bindi ja Tara 10+1
 
  • Tykkää
Reactions: attol-
Täällä etelässä on ollut aivan mahtavan aurinkoinen viikonloppu! Ihanaa vaihtelua pitkään jatkuneen harmauden ja sateen jälkeen.

Vitamiineista: Nuo Minisunin raskausvitamiinit maksoivat muistaakseni vajaa 20 € ja siinä taisi olla 150 tai 200 tablettia.

Mä ajattelin kertoa työnantajalle vasta, kun 12 viikkoa tulee täyteen ja np-ultra on tehty. Työkaverit saavat sitten joko itse huomata tai sitten voi olla, että tulee tilanne, jossa joudun kertomaan. Mutta en kyllä heillekään ennen tuota 12 viikkoa.

Fb-ryhmä kuulostaa kivalta, mutta mä liityn siihen myös vasta sitten 12-viikon jälkeen. Mikäli silloin vielä pääsee mukaan.

Meillä on eka neuvola 9. viikolla (8+2). En tiedä, olisivatko ottaneet jo aiemmin sinne, jos aikoja olisi ollut. Täällä miehet ovat oikein tervetulleita mukaan vaikka joka kerta. Ekalle kerralle meidän pitää yhdessä täyttää sellainen terveyskysely ja lisäksi kysely päihteiden käytöstä. Mun mielestä on tosi tärkeää, että molemmat vanhemmat huomioidaan neuvolassa ja tässä odotusasiassa ylipäänsä. Onhan se kuitenkin yhtä lailla isälle iso asia ja helposti isä varmaan jää odotusaikana varjoon, koska vauva on äidin sisällä, minkä vuoksi kaikki jutut pyörii äidin ympärillä.

(.) Varasin yksityiselle gynegologille ajan tiistaiksi, koska mulla tuota punertavaa vuotoa tulee edelleen päivittäin, joskaan ei joka vessareissulla.

Vuodoista Minulla on ollut pitkin matkaa tässä ruskeaa vuotoa, 7+0 sitä tuli jo aika kovinkin (nyt siis 9+1) ja kävin yksityisellä ultrassa. Siellä kuitenkin näkyi pieni sydämen syke :heart:. Ja olen nyt yrittänyt olla murehtimatta sitä pientä vuotoa. Toivottavasti muillakin pieni tiputtelu osoittautuu harmittomaksi, ja loppuu aikanaan.
Tämä helpotti hiukan mun huolta. Toivottavasti mullakaan kyse ei ole mistään vakavasta. Tiistaina onneksi sitten tietää enemmän. Eka neuvolakaan ei ole enää kuin reilun viikon päässä, mutta en mä tän vuotoasian kanssa malta odottaa sinne asti.

Ihanaa, että päiviä ja viikkoja tulee koko ajan lisää! Jaksamista kaikille :)

ruppu ja itu 7+0
 
Osaisiko kukaan kertoa että onko haittaa jos käy raskauden aikana magneettikuvissa? Mulla nimittäin 15.10 magneettikuviin aika ja en tiedä pitäisikö perua se jos siitä on jotain haittaa alkiolle :S
Minulta ainakin (kokovartalo-) TT-kuvaus peruttiin raskauden takia. Kyllähän aina ennen kuvauksia kysytään, että olenko raskaana eli ilmeisesti kuvauksia kuitenkin tehdään? Itse ainakin ottaisin lähettävään yksikköön yhteyttä ja varmistaisin toimintatavat.
 
Ja jos vaikka samoin tein ilmoittautisin joukkoonne, kun ehdin jo kirjoittelemaankin :)

Olen siis esikoistaan odottava turkulaistunut rouvashenkilö. Kovasti jännitän raskauden etenemistä ja mitä kaikkea mullistavaa tämä tuokaan mukanaan. Kaikesta päätellen oikein jännittävä matka tiedossa!

Tässä tarkemmat tiedot:
Laskettu aika 12.5 (oliko oikein äitienpäivä?)
Mammselli/ 29/ 1./ TYKS/?
 
Samoin, ilmoittautuisin mukaan ihanaan ja aktiiviseen joukkoonne! Olen jo jonkun aikaa käynyt lukemassa juttujanne, mutta en saanut aikaiseksi rekisteröityä, kun olo on ollut vähän heikko...tosin ei tämä pahoinvointi yllätyksenä tullut, esikoisestakin sama juttu ja jatkui raskauden puoliväliin asti. Mutta siis tässä tiedot:
Perlita LA 18.5/38/2./JOS

Facebookiin ryhmään olisi myös kiinnostusta liittyä, mutta ei ehkä vielä tässä vaiheessa kun tästä raskaudesta ei olla kerrottu vielä juuri kenellekään. Tosin voi olla että moni kohta arvaa vaikken mitään sanoisikaan, olen saanut kommentteja useaan otteeseen mm. kalpeudesta.
 
attol-, magneettikuva on nimenomaankin se, mitä voidaan ottaa raskauden aikana, koska siinä ei käytetä röntgensäteitä, toisinkuin TT:ssä (CT:ssä) eli tietokonetomografiassa, joka perustuu röntgensäteisiin. Eli CT:tä ei suositella raskaana olevalle, mutta magneetti (MRI) voidaan tehdä. Kertoisin silti sinne kuvausyksikköön etukäteen, että olen raskaana.
 
Attol: Mri-kuvausta ei tehdä raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikan ellei se äidin terveyden/hengen takia ole välttämätöntä. Vaikka röntgensäteitä ei käytetäkään niin vahva magneettikenttä, jonka vaikutuksesta sikiön varhaiseen kehitykseen ei ole riittävästi tutkittu.
 
Hei kaikille toukokuun toukkien odottajille!

Ensimmäistä kertaa kirjoittelen tähän ketjuun. Laskettu aikani on 9.5 (saa lisätä listaan).

Tuntuu etten tänne uskalla oikein vielä kirjoitella, kun tiedän että monet tutut täällä palstalla pyörii. Facebookin salattu keskusteluryhmä olisi huippu, eikös tuota perustettua suljettua ryhmää voisi muuttaa salaiseksi, jotta useammat uksaltautuisivat ryhmään liittyä? Itse haluaisin kovasti ryhmään mukaan, mutten tahdo että facekaverit näkevät minun kuuluvan odottajien ryhmään :) (no ehkä sitten joskus viikolta 24 eteenpäin sais jo näkyäkin :))

Täällä taustailen siis toistaiseksi ja odottelen, josko tuo facen ryhmä muuttuisi salaiseksi...

Veluwe ja Lykky 9+3

Vielä attol-ille: Minä kävin magneettikuvissa raskausviikolla 3+6, kun en vielä tiennyt olevani raskaana. Kun sitten myöhemmin asiasta huolestuneena kyselin neuvolatädiltä, täti konsultoi neuvolalääkäriä. Lääkäri oli sanonut ettei minkäänlaista syytä huoleen ole. Näin siis minulle sanottiin ainakin näin varhaisten viikkojen osalta. Jstain toisesta tietolähteestä (en nyt valitettavasti muista että mistä) kuulin tätä asiaa tutkiessani, että tällä hetkellä suositus olisi, ettei magneettikuvissa käytäisi ennen rv12, mutta että näistä suosituksista ollaan juuri luovuttu. Eli ilmeisesti nykyään katsotaan että magneettikuva olisi turvallinen myös raskaana oleville, viikoista huolimatta.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on äidille ja siskoille kerrottu ja hyvin ottivat tiedon ensimmäisestä lapsenlapsesta/sisaruksen lapsesta vastaan :)

Facebook-ryhmään olisi kiva liittyä kans, mutta jos siinä on mahdollisuus, että se liittyminen näkyy kaikille kavereille niin minäkin odottelen kyllä vielä muutaman viikon :/

Jen 9+3
 
Heippa vaan pitkästä aikaa kaikille! :flower:

Sekä onnea ja tervetuloa uusille :flower: sekä onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Finla Toivon kovasti että siellä pikkuinen mukana kelluu :heart:

Ruby Toivottavasti saatte miehen kanssa asiat sovituksi :hug:

Vitamiineista vielä että mulle neuvola täti sanoi että voin yödä samoja esikoisen kanssa, samasta purkista. Se kuulemma riittää tällä hetkellä.

Repäisykipuja täälläkin on esiintynyt kun vaihtaa asentoa kyljeltä toiselle, taikka jos liian nopeaa nousee makuulta ylös.

Migreeniä mulla ei onneksi ole vielä esiintynyt tässä raskaudessa (koputtaa puuta), mutta esikoiseta mulla oli kerran loppuvaiheilla ja se oli ihan hirveää!! :|

Meillä eka neuvola oli esikoisesta 9+3 ja nyt tästä toisesta 9+0. Mies ei ole neuvolakäynneillä ollut mukana, koska on aina töissä niihin aikoihin. Mutta ultriin on jokaiseen osallistunut :heart:

Mulla tosiaan oli tuo varhaisultra 25.9. ja silloin oli omien laskujen mukaan 8+3 ja ultran mukaan 7+3. joten viikolla heitäisi, mutta odottelen tuohon np-ultraan joka on jo parin viikon päästä 23.10 :heart: Katsotaan siellä sitten mikä se laskettu aika on ja muutellaan silloin sitten :)

Facebook ryhmään voin liittyä kun se tosiaan on salainen. En halua että muut facekaverit tietävät raskaudesta, enkä ainakaan vielä. Enkä edes halua kaikkien siellä olevien kavereiden välttämättä tietävän vielä pitkiin aikoihin.

Esikoisesta jouduin ylipainon takia sokerirasitukseen noin rv 14-15 ja koska tunnin päästä otettava arvo oli hieman koholla jouduin uudestaan rasitukseen n. rv23+. Se sitten onneksi oli normi tulos. No nyt tästä toisesta, jouduin siksi kun esikoisestakin olin. Olin tuossa viime tiistaina 3.10. Kyllä teki pahaa juoda se litku, aina yhtä ällöttävää.. :x Hyi Yök!! Melkein oksensin, mutta sain kuin sainkin pidettyä sen sisälläni... etten ihan heti joudun uusiks, ku menis muuten plörinäks tuo testaus... Ja kappas vaan... Mulla oli tunnin ja kahden tunnin päästä olevat arvot hieman koholla.... :attn: Ja nyt sitten joudun joka toinen päivä 4-5/krt päivässä pisteleen itteäni.. :| Onhan se hyvä että seuraillaan ja jne mutta siltin.. Sit tarvii miettii että missä on silloin kun on syönyt ja kun tarttis pistellä.. Ettei sen takia kiinni jää. Ja kaikki kotimittauksen on ollut tähän asti hyvinkin paljon alle rajojen. Ei mun tee tällä hetkellä edes mieli mitää makeaa, ei perunaa eikä leipää, niin ei niitä tule edes syötyä niin ei kai ne mihinkään huimiin lukemiin silloin nouse..

Mielialoista olen aamusin TODELLA PAHALLA tuulella :'( ja miehelle tulee sanottua tosi pahastikin välillä :x :ashamed: Aina olen kyllä anteeksi saanut :kiss: :heart: mutta itseäni kovin se harmittaa :( Menis vaan pian ohi.. Ei mulla esikoisesta tällästä ollut, mä vaan itkin silloin :D

(.) Omaa napaa vielä vähäsen. Näyttäis siltä että paha olo on taltutettu. Jei! =) Rinnat aristavat edelleen ja väsymystä on.

Meillä on esikoisella ollut nyt jo viisi päivää ja yötä tutitonta aikaa. Ei enää niitä kaipaa! Jes =) Harmiksi nyt sitten samaan syssyyn vesirokko tuloillaan. :/ Hyvä on että tulee nyt eikä sitten kun pikkuinen syntyy, mutta itseä niin kovin harmittaa että kaikki "ikävät" samaan aikaan.. :) Mutta reipas tyttö on ollut, ei ole tuttia pyydellyt sekä rakkulat eivät (vielä ainakaan) liiemmin kutia :)

Sainpas tässä tietää lauantaina että toukokuussa syntyy mulle uusi serkku :) :heart: Ihanaa voidaan olla kilpasillaan olla että kumpi synnyttää ensin minä vai tuo tulevan serkun äityli :)

Tulipas pitkä kirjoitelma, mutta taitaa hetki mennä ennen kuin taas "kerkiää" kirjoitella. Kännykällä käyn kyllä lueskelemassa kaikki mutta kirjoittaminen sillä on hankalaa.

Janlind & Tiltu-Ilmari 10+3 :heart:
 
attol Suosittelen soittamaan suoraan kuvaavaanyksikköön, jotta saat oikeat ohjeet.

facebookista Samaa mieltä kuin moni eli liityn jos ryhmästä tehdään salainen. En halua, että kukaan facebookissa näkee, että olen tuollaisessa ryhmässä.

Pieni ikäero Meille on tulossa esikolle ja uudelle tulokkaalle 1v6kk. Hirmusesti ei jännitä, mitä pieni ikäero tuo tullessaan ja esikoinen on onneksi melkosen omatoiminen ikäisekseen ja vielä on aikaa kehittyä :)

Sokerirasituksen vältän tällä kertaa, koska viime raskaudessa rasituksessa oli kaikki ok eikä ollut ongelmia sokereiden kanssa ja vauvakin oli pikkunen syntyessään.

Olen esikon kanssa hoitovapaalla kotona enkä mene töihin tässä välissä. Hoitovapaan olen anonut reilusti yli lasketunajan eli ei tarvitse kovin aikasessa vaiheessa ilmoittaa tästä raskaudesta. Ajattelin työnantajalle kertoa sitten, kun on ollut ns. kelaneuvola, missä saa todistuksen raskaudesta.

).( Oloissa ei edelleenkään mitään muutosta. Maha on kyllä jo selvästi tullut esiin. Omat vanhempani tietävät, kun käyvät esikoista hoitamassa neuvola- ja ultra-aikoina. En vaan jaksanut keksiä mitään valhetta, mihin oon menossa niin kerroin suoraan ja heille tulisi kerrottua myös jos jotain ikävää tapahtuisi. Ens viikon perjantaina onkin jo np-ultra! Esikon kanssa touhutessa menee aika niin nopeasti ja on muutakin ajateltavaa kun raskaus niin viikon menee nopeasti, onneksi :)
Onko monella asunnon vaihto edessä ennen vauvan syntymää? Me asutaan tällä hetkellä rivarikolmiossa ja ahdasta tulee olemaan, kun vauva syntyy, mutta meinataan tässä vielä asua niin kauan kuin mahdollista. Seuraava asunto/talo on tarkoitus olla sitten se "viimeinen" eli siitä ei sitten enää muutettaisi niin kauan kuin lapset kotona asuu, joten tuon etsimiseen käytetään varmasti reilusti aikaa, jotta on sitten varmasti meille se oikea koti.

10+3
 
Heippa!, Minäkin ilmoittaudun tänne. Meille toinen tulossa, esikoinen täyttää toukokuun 2. päivä 3 vuotta ja laskelmieni mukaan LA olisi toukokuun puolessa välissä. Huomenna varmasti sekin tarkentuu, kun on ensimmäinen neuvola, jännittää :p (menossa tänään 8+4)
Elikkäs saa lisätä listaan
LA (huomenna tarkentuu)
Rapunen/22/2. lapsi/PHKS
 
Viimeksi muokattu:
Heissan ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :)

Sokerirasitukseen joudun varmasti ylipainon takia. Viimeksi kävin joskus n. rv25. Silloin kaikki arvot oli alle sallitun.

Minäkin olen Rh- ja neuvolassa ottivat ne kolme verikoetta viimeksi, eikä mitään häikkää niissä näkynyt.

Pilvilinna74 Minäkin imetän edelleen. Tosin nyt imetän neitin vain unille ja tarkoitus lopetella pikkuhiljaa kokonaan. Nyt tullut rinnat aroiksi ja on aika kiduttavaa touhua tuo imetys. Esikoinen täytti pari viikkoa sitten vuoden, joten kyllä jo senkin vuoksi voi hyvillä mielillä lopettaa.

Neuvola oli ensimmäistä kertaa viimeksi 7+3 ja nyt vasta 11+3 eli 23.10. Vähän viivästy, kun ei oikein yhteistä aikaa löytynyt. Viime raskaudessa mies ei ollut neuvolassa mukana kertaakaan, kun en halunnut sitä mukaan ottaa. :D Kaikissa ultrissa toki oli mukana. Nyt meidän neuvolatäti karttaa koko ajan, että miehen pitää tulla joku kerta mukaan. Haluaa ilmeisesti tehdä sen terveystarkastuksen hänellekin. Katsotaan milloin otan sen mukaan. :)

jonna_82 Täällä pitäisi myös alkaa etsimään isompaa asuntoa. Asutaan tällä hetkellä 58neliön rivari kaksiossa. Nyt jo tuntuu että ahdasta, eikä toivoakaan että tänne enää mahduttais kun vauva tulee. Tuntuu vaan nuo hinnat nousevan hirveesti, kun kolmioita katsonut. Tekisi mieli alkaa ostamaan oma asunto, mutta en tiedä vielä uskaltaako. Ei esim tiedä mihinpäin suomea lähden sitten töihin, kun sinne joskus palailen.

Omaa napaa. Eli minähän kävin yksityisellä varhaisultrassa maananataina 24.9. Siellä löytyi pieni, joka vastasi viikkoa 6+1 ja sydän sykki. Oli tuolloin siis viikon pienempi, kuin mitä laskurit antoi. Vähän ehti huokaista kunnes seuraavana päiväna alkoi pieni vuoto. Tuo vuota jatkui viikon ja soitin neuvolaan. Eivät alkaneet tutkimaan. Oman mielenrauhan vuoksi varasin uuden ultran yksityiseltä ja siellä kävin viime perjantaina. Siellä se pieni oli ja sydän sykki vahvasti. :heart: Enää sitä viikon heittoakaan ei ollut vaan vastasi täysin sitä mitä laskurit antaa. :) Oli kyllä niin lottovoittaja fiilis. Ja nyt en enää ressaa mistään! :)

Jännä noiden ultrien kanssa, että ensimmäinen tehtiin sisäkautta ja heitto oli noin paljon. Lisäksi tämä toinen tehtiin vatsanpäältä ja tuo jälkimmäinen löysi kohdusta toisenkin pienen pussin. Ekassa tästä ei puhuttu mitään. Eli jälkimmäinen ultraaja sanoi, että kyseessä oli ilmeisesti ollut kaksoisraskaus, joista toinen oli vuodellut pois. Näin itsekin tuon pussin nyt. Mutta erittäin hyvä näin ja nyt tosiaan uskaltaa jo vähän iloita. :)

Mutta palaillaanpas taas. Täällä kans luetaan ketjua puhelimella, niin tulee harvemmin kirjoiteltua. Hauskaa viikkoa kaikille! :)

Miranna- ja touko-papunen 9+0 *poks*
 
Huomenta :)
ja tervehdys uusille!

Tasan viikko ekaan neuvolaan, menisipä aika nopeaan. Mies ei ole yleensä ollut neuvolassa mukana, kun on työaikana ollut käynnit. Kahden ekan rakenneultrassa oli mukana, kolmannessa ei, kun sinne ei saanut tulla lapset mukaan. Toisen raskauden aikaan vielä sai olla... Piti ajella toiselle paikkakunnalle rakenneultraa varten kolmatta odottaessa, enkä oikein siihen väliin saanut lapsia kenellekään hoitoon. Vähän on puhetta ollut, että voisi joku kerta lähteä mukaan kuuntelemaan sydänääniä :heart: Kuopusta odottaessa oli myös kerran kuuntelemassa.

FB-ryhmästä, minä en ole liittynyt koko facebookiin, joten en pääse siihen ryhmään mukaan...

Mielialat on täälläkin vähän mitä sattuu. Sellainen yleisv*utus päällä, ei jää pelkkään aamuäreyteen. Voisin nukkua kellon ympäri ja silti väsyttää, ärsyttää tuo oma alavireisyyskin. Ja sitten tuli ihan ihme olo, kun yhdelle läheisimmistä ystävistäni kerroin raskausuutiset. Alkuun kun olisi tehnyt mieli huutaa joka puolelle niin... Äh, en osaa selittää. Iski kai jotenkin eri tavalla tajuntaan, että meille on neljäs tulossa. Olen miettinyt, miten sitten menee vauvan kanssa, jos mies jatkaa edelleen reissuhommissa. Ja jotkut, jotka ei tiedä että odotan, on pyöritelleet silmiään, kun ovat puhuneet, että jollekin muulle on neljäs lapsi tulossa. En siis tarkoita, että kaduttaisi! Tekisi mieli jo alkaa laitella noita vauvanvaatteita, paikkailla potkuhousut, mistä on tullut varpaat läpi jne. Kunhan vain pähkään turhanpäiväisyyksiä :ashamed: Asunnon/talon/tontin haku on ollut tosiaan vuoden päivät meneillään...

Mutta nyt jatkamaan suursiivousta! Mukavaa viikon alkua kaikille :)

Cherrie_ 6+4
 
No voihan v***u, täällä tuli tänään ihan puskista aamulla wc reissun yhteydessä sit paperiin ihan kunnolla vaaleaa verta... : /
Ei onneks mitään kipuja ainakaan vielä tai ehkä ihan pientä painetta alavatsalla jos oikein itteään kuulostelee mut yllätävän oikeella reunalla, mutta heti jotenki tuli fiilis että kesken tulee menemään.. Pari rankkaa duuni päivää takana ja nyt onneks vapaata ja päätin et tämän päivän makaan vaan sängyssä nyt sit, vaik tuskin se mitään auttaa mut parempi ku ei mitään, mies saa sit passata mua kunhan tulee töistä..
Nyt siis 8+0 ja tasan viikko si ultras oli viel kaikki hyvin....
Ärsyttää kun menin just pomollekin soittelemaan ja kysyyn et jos pääsen takas 100% tekeen ku oon raskaana ja se lupas tänää ilmotella... Jos tää menee kesken nii jatkaisin kyl mieluummin keikkailua...
Pitikin mennä porukoillekin jo kertomaan ku äiteekin jo kovasti innostu et siitä tulis mummo... No mut ei viel luovuteta, mut nyt meen googlaileen ittelleni lisää pahaa mieltä..
 

Yhteistyössä