Toukokuun toukat 2013 *LOKAKUU*

Mulla kanssa Rh- eli pari extrakäyntiä tulee siitä vissiin.

Sokerirasituksesta ei ole vielä ollut puhetta, mutta sanotaanko vaikka näin että en todellakaan ylläty, jos siihen pistävät. Mulla on vielä lapsuudesta traumoja sen nesteen litkimisestä ja en osaa kuvitella miten karseelta se vois nyt maistua, ku mun kolottava sokerihammas on mennyt lomalle eli mitkään makeet asiat ei juurikaan houkuta tällä hetkellä. Tääkin on kyllä varmaan ohimenevää, mun herkkupeffan tuntien..

Tänään 9+6 eli huomenna poksutaan kymppi!

Voiko se raskaudenaikainen pahoinvointi muuten alkaa kuinka myöhäsillä viikoilla? Voiko missään vaiheessa huokaista helpoituksesta että on jäänyt se välistä vai pitääkö katsoa kortit loppuun asti jännäten?
 
Hei kaikki!

Jos joku on innostunut liittymään tähän samaiseen ryhmään tuolla facebookin puolella, se löytyy nimellä Toukokuun toukat 2013. Liity ryhmään ja odota että hyväksyn liittymisesi. Ryhmä on yksityinen, joten julkaisut näkyvät ainoastaan ryhmäläisille.

Terkuin Jasmin12 ja sääski 9+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vimpi
Heippa. Sokerirasituksesta: edellisessä raskaudessa käynyt kerran,kahdessa aiemmassa en,kun sokerit aina ollut ok ja vauvat syntyessään olleet alle 4,5kg=),mutta siis viime kerralla jouduin vain siksi,että neuvolantäti ymmärsi suositukset väärin:headwall:Luuli,että kaikki joutuu automaattisesti,vaikka paino ok,sokerit on jne...

Paha olo vaivaa aamuisin ja iltaisin pahiten,ulkona ollessa on helpompaa,kun saa hengittää raitista ilmaa:whistle:

Mulla koettaa kai iskeä hiiva alapäähän,kutittaa ja vasta huomenna pääsen apteekkiin:kieh:

Simppu
: itsellä ainakin alkanut paha olo ja kuvotus heti 5 viikolta ja helpottanut 12 viikon paikkeilla,joten kuvittelisin,että olet säästynyt siltä oireelta:)

petronella ja toukosalaisuus 6+4:heart:
 
Viimeksi muokattu:
facebook ryhmä eli siinä täytyy ensin tulla perustajan kaveriksi ja sitten ryhmän perustaja lisää ryhmään eli helpoin on varmaan laittaa täällä jasmin12 yksityinen viesti jossa kertoo nimensä ja profiilikuvan tunnusmerkit eli hän voi sitten pyytää kaverikseen. Näin meillä oli ainakin tuossa edellisessä ryhmässä :)
 
Sokerirasituksesta mä joudun kanssa ja todennäköisesti nyt jo kans tohon aikaisempaan rasitukseen...viimeksi olin siinä noin keskiraskauden rasituksessa ja ylitys tuli kaikissa kolmessa arvossa :( Sain ruokavaliolla ja liikunnan lisäyksellä arvot kuriin, eikä kotona mittauksella tullut ylityksiä kun paastossa, ruuan jälkeiset arvot oli aina reilusti alle rajojen :D Plaah...mä inhoon koko juttua ja sitä kyttäämistä mitä suuhun pitää laittaa...vallankin nyt alkuvaiheessa kun tuntuu ettei alas saa menemään kun jugurtteja, viilejä, mehukeittoja, hedelmiä ja oikeastaan kaikkea raikasta jne =)

Fb ryhmästä jos se on salaiseksi merkattu ei siihen pääse liittymään muuta kuin ylläpitäjän kautta...eli ylläpitäjän täytyy lisätä meidät muut ryhmään :) Mielelläni mä ainakin liittyisin mukaan :D

Raskauden kertomisesta me ei olla kerrottu vielä kun mun äidille ja siskolle ja jokuselle kaukaisemmalle tutulle, mutta varsinainen julkistaminen ajateltiin tehdä vasta Np ultran jälkeen =)

(.) Olossa ei juuri muutoksia...väsymys ei vaan meinaa hellittää millään...illalla kaadun sänkyyn jo ennen klo: 22 mut sit kyllä herään valvomaan melkein joka yö välin 3-5...se on pitkä aika yksi yöllä valvoa...mutta josko nuo unet tasoittuisi jossain välissä :) Päivät menee vähän niin ja näin ei oikein saa mistään otetta eikä mikään innosta kun on väsynyt :| Vilu on edelleen ja hajut tuntuu tosi voimakkaina. Ruoka maistuu vaihtelevasti mut ei oikein mikään ennen iltapäivää ja nyt muutamana päivänä lämpimän ruuan syöminen on ollu ihan pakkopullaa :ashamed:

Kyssäri imetyksestä eli onko täällä ketään joka IMETTÄÄ NYT RASKAUSAIKANA??
Mä vielä imetän meidän kuopusta ja oonkin miettiny et mitenköhän pitkään jatkais...pitäiskö oikeesti vieroittaa ennen uuden vauvan tuloa vai miten...huoh...se vaan on elämääkin tärkeämpi juttu tolle meidän jätkälle :heart:

 
Pilvilinna74 minä imetän tyttöä vielä ja aion vielä jatkossakin imettää, vaikka ne tuossa neuvolassa motkottikin. En koe että se olisi rasite millään lailla ja tässä kuitenkin on vielä aikaa vauvan syntymään ja jos sitten välillä maitoa antaa vanhemmalle sisarukselle vauvan synnyttyäkin niin keneltä muulta se nyt olisi pois. Tämä on mun mielipide ja en anna päätöksiini ulkopuolisten vaikuttaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Pilvilinna74
Mulla kävi eilen pissaiset.. Hyvän kaverini äiti oli kuullut minun ja tämän ystävän puhkeskustelun ja tiesi minun olevani raskaana. Sitte isoon ääneen pienen paikkakunnan lastenvaate/tarvikekirpparilla tuli onnittelemaan. Ei mitenkään hiljaa hyshys-meiningillä ja reippaasti onnitellen tulevasta. Äitini oli mun takana joten piti sitte siinä samas paikkaa kuiskata että kyllä, odotamme uudentalon Jussia tai Justiinaa.. Voi keles.. No eipä siinä. Onpa sitte äitee haltiana kun pitää äippäpolille.

Sokereista: mulla on tosiaan toi Suomessa suht harvinainen mody2-diabetes, joka siis sisältää lähes minkävaan tyyppisiä oireita: mulla on aina korkea paastoarvo ja muutenki sokerit aina about 6-7 välissä ennen syöntejä. Illalla vedin 2 kaakaomukia ja 2 korvapuustia ja pamahti 12.8 ja nousi. Menin sitte nukkuun että eiköhän ne siitä tasaannu. Itsehillintä ihan tipotiessään..

Tänään poksu 7 rikki! =)

-Tipe-
 
Tipe, mulla on todettu tuo MODY 2 vuonna 98, ollaan oltu kai aika ensimmäisiä perheitä, joilta se on tutkittu. Aattelin eka, etten tänne siitä kirjoita, mut nyt kun löytyi toinen, niin voutsi! En tiedä paljon meitä on nykyään löydetty et aika hyvin, että täällä on sitten ainakin kaksi :D
 
  • Tykkää
Reactions: -Tipe-
Mutta näkeekö sitten mun kaverit esim, että kuulun siihen ryhmään? :eek:

Eli siis esitellääs uudelleen,

21v ensiodottaja Turusta. Odotan yksin. Miehen kanssa erottiin 9kk yrityksen jälkeen syystä, että mies ei halua lapsia vielä vähään aikaan.. Mikä logiikka :(
Tulee kuitenkin neuvoloihin yms, ja haluaa lasta kasvattaa, eli saattaa olla, että tulee järkiinsä ja palaa, kun mitään muuta riitaa tai erimielisyyttä meillä ei ole ollutkaan.

Etovaa oloa riittää ja yksi verenvuoto oli jossain vaiheessa viikko-pari sitten, tosin saattoi provosoitua touhuiluista. Tissit ja masu on ku jalkapallot.

Olen kertonut aika monelle ihmiselle, perhe/lähisuku tietää, lähimmät ystävät, jotkut kaverit ja muutamia työkavereita. Pystyn näille myös kertomaan jos joku nyt sitten menee pieleen. Toivottavasti ei menisi.

Esimiehellekin oli helppo kertoa, kun meidän tiimistämme olen kolmas joka poksahti :)
Kerroin heti, vaikka olenkin määräaikainen. Lupasi töiden kyllä jatkuvan niin kauan kuin pystyn olemaan :)

15.10 maanantain neuvolaa odotellen,
Lily + mini 7+0
 
Huom.

Ryhmä ei ole salainen vaan yksityinen!
Eli salainen ryhmä ei löytyisi mutta yksityinen pitäisi löytyä juuri sen takia ettei tarvitse niitä kaverikutsuja kaikille lähettää.
Yrittäkääpä vielä jos onnistuis. :)
Pitääkö se hakea jostain eri paikasta sit?? Ihan siitä normaali hakupaikasta mulla ainakaan ei löydä. Mut mä en ole tekniikan ihmelapsi, joten voi olla et haen ihan väärästä kohdasta... ;)
 
Ryhmän voi muuttaa salaiseksi sitten kun ollaan saatu sinne porukkaa sisään. Vielä ei kannata kun ei ole jäseniäkään. Minun käsittääkseni kaverinne näkevät että olet ryhmässä ainoastaan jos he varta vasten etsivät ryhmän ja katsovat ketä siellä on sisällä. Eli aika epätodennäköistä että näin kävisi. :)
 
Huhhuh, kun on paljon asiaa. Itse en ole käynyt täällä kirjoittelemassa, kun koneelle pääsee niin harvoin, ja kännykällä on niin takkuista tänne kirjoitella. FB ryhmään liittyisin mielelläni, mutta en löytänyt nopealla haulla. Olen edellisestäkin FB ryhmässä, ja se on kyllä ihana ryhmä.

Imetyksestä: Manta81 myös minä imetän vielä tätä meidän kymppikuista, olen kyllä vähentämässä, mutta en pidä mitään kiirettä.

Vuodoista Minulla on ollut pitkin matkaa tässä ruskeaa vuotoa, 7+0 sitä tuli jo aika kovinkin (nyt siis 9+1) ja kävin yksityisellä ultrassa. Siellä kuitenkin näkyi pieni sydämen syke :heart:. Ja olen nyt yrittänyt olla murehtimatta sitä pientä vuotoa. Toivottavasti muillakin pieni tiputtelu osoittautuu harmittomaksi, ja loppuu aikanaan.

Jollakin oli sama tilanne kuin minulla, että on vielä hoitovapaalla, aikoo jäädäkin kunnes äitiysloma alkaa. Itsellä kun on ollut vuotoja, ilmoitan vasta mahdollisimman myöhään raskaudesta. Käytännössä kuitenkin lokakuun lopussa täytyy ilmoittaa.

Raskausoireista. Minulla on ihan koko ajan tosi huono olo ja väsyttää. Sitten siitä seuraa, että olen turhautunut, kun ei mitään jaksa tehdä. :( No pitää yrittää ajatella, että ainakin raskaus on todellinen, kun on oloja.

Sokerirasituksesta: Joudun myös sinne sekä ikäni (38) ja sukurasitteeni vuoksi. Yritän saada sen mahdollisimman lähelle tuota viikkoa 14, jotta olotila sallisi sen paaston ja litkun juomisen... : /

FBssä tosiaan on sujuvampaa keskustella, joten tulisin mielelläni ryhmään :)

Tsemppiä kaikille1
 
Haluan kyllä liittyä tuohon ryhmään, heti kun olen käynyt ultrassa kolmen viikon päästä...kai se silloinkin vielä on mahdollista? Kun mietin jo tuossa et haluasin liittyä ryhmään missä myydään äitiysvaatteita, mutta näkyykö se heti tuossa ruudulla kaikille kavereille, onko jollain tietoa?

Vimpi ja toukokuulainen 8+5
 
mahtavaa, kohta on ensimmäinen neuvola ja ultra, nimittäin tiistaina!:) hieman jo alkaa jännittämään kun ensikertalainen, mutta eiköhän se siitä.

(.) aamupahoinvoinnit, mitä kauheimpia. etovaa oloa on kyllä riittänyt ja ei ole loppuakseen. Maha jo hieman turvonnut ja tuntuu että housutkin alkaa puristamaan joka puolelta :s

Millainen teillä on ollut ensimmäinen neuvolakäynti?

attol ja pöntiäinen 8+4:heart:
 
Vimpi Jos sinun omalle sivulle ei tule ilmoitusta ryhmään liittymisestä, kuten normaalisti ei tule. Niin silloin sitä ei mitenkään etusivulla kuuluteta muillekkaan. Eli muut ei tiedä vaikka oletkin ryhmässä mukana.
 
Mä en ainakaan vielä liity tuohon FB ryhmään, koska se on suljettu ryhmä, koska FB kertoo ryhmistä näin:

Suljettu: Kaikki Facebook-käyttäjät voivat nähdä ryhmän nimen, jäsenet ja mukaan kutsutut, mutta vain ryhmän jäsenet voivat nähdä ryhmän julkaisut. Jos haluat liittyä suljettuun ryhmään, kaverin on lisättävä sinut siihen tai sinun on pyydettävä liittymistä. Kaverisi pystyvät näkemään uutisissaan, että sinut on kutsuttu tai lisätty suljettuun ryhmään.

Salainen: Näitä ryhmiä ei voi löytää hakujen avulla, eivätkä ryhmän ulkopuoliset henkilöt voi nähdä mitään ryhmään liittyviä tietoja, eivät edes ryhmän nimeä ja jäsenlistaa. Ryhmän nimi ei näy sen jäsenten profiileissa (aikajanoilla). Jotta voit liittyä salaiseen ryhmään, ryhmän jäsenen on lisättävä sinut.

Harmittaa sitten jos näkyy liittyminen kaikkille kavereille, koska en halua yleiseen tietoon raskauttani vielä :)
 

Yhteistyössä