Ihan ensiksi pahoittelut
laurulle ja
Ellialle :hug:
En ole oikein jaksanut kirjoitella hetkeen kun on ollut hieman paha olo ja väsymystä. Tyttö sai esikoulusta täitä ja niiden häätö vei hieman myös aikaa. Kukaan muu meillä ei niitä onneksi ole saanut! Olen kyllä päivittäin lukenut teidän kuulumisia ja koittanut kaikki tiedot muokata! Ilmoittakaa jos jokin on mennyt väärin tai unohtunut!
Tervetuloa mukaan kaikille uusille :wave:
Onnea kaikille ihanista ultra kuulumisista :heart:
Tsemppiä kaikille epätietoisuudessa kamppaileville!
Seaband-rannekkeesta sen verran, että meinasin sen ostaa, mutta ajattelin ettei tämä paha olo voi enää kauaa kestää joten kärsin sen loppuun ihan rauhassa.
Sokerirasitukseen joudun ilmeisesti kerran ihan ikäni takia (25v.). Se on luultavasti jossain puolenvälin kieppeillä. Aikaisemmista en ole käynyt.
Mielialat vaihtelee laidasta laitaan. Ihan kamalia raivon puuskia ei ole tullut. Enemmän itku herkkyyttä.
Fb-ryhmään en ainakaan vielä aio liittyä. Nyt mennään näin tuntemattomana. Katsellaan myöhemmin jos silloin vielä mukaan pääsee!
Raskaudesta kerrottiin tänään lapsille. Ihan innoissaan olivat! Ajateltiin kertoa sitä mukaan muille kun tavataan, eikä enään salailla asiaa.
Meillä
mies ei neuvoloihin ole mukaan tullut kun ei sillä siellä mitään tee
Sydän äänet ollaan aikaisemmalla kerralla käyty erikseen miehen kanssa kuuntelemassa. Ultriin tulee kyllä mukaa (itse asiassa pakko kun minulla ei ole ajokorttia ja jonkin verran matkaa tuonne sairaalaan ultraan) ja synnytykseen ehdottomasti. Minä en suostu synnyttämään jos mies ei ole mukana.
Meillä ainakin saa kaikissa ultrissa
kuvan mukaan. Voi kyllä vaihdella eri paikoissa.
Pelkoja on ollut kamalasti mikä voi johtua keskenmenosta. Aikaisemmilla kerroilla en ole osannut pelätä yhtään. Nyt kyllä on aika hyvä mieli!
Vielä en ole mitään
hankintoja tehnyt. Hirveästi niitä ei edes tule kun isommilta on kaikki tarvikkeet jäänyt. Ehkä muutaman vaatteen ostan niin on jotain ihan omaa pienellä!
Vaunut meillä on edellisen vanhat boran yhdistelmät. Esikoisella oli brion, mutta ne hajosi heti kättelyssä. Minulla on aika huono selkä joten tykkään korkeista vaunuista niin ei tarvitse kumarrella. Ovat niin ihanat ja selkäystävälliset. Nuo borat ovat olleet aivan ihanat! Helpot työntää ja menee yllättävän pieneen tilaan niin isoiksi! Mieli tekisi mennä niittä jo työntelemään, mutta minut varmaan hulluksi leimattaisiin joten jos hetken vielä odotan.
Minä pelkään myös enemmän
sektiota kuin alatiesynnytystä. Ikinä en sektioon ole joutunut eikä ole edes ollut pienintä epäilystä sinne joutua, mutta jostain syystä se vain pelottaa.
Täälläkin on ollut
päänsärkyä paljon. Veden juonti auttaa jonkin verran. Lääkkeitä olen yrittänyt välttää mutta neuvolassa sanottiin ettei ole haittaa jos silloin tällöin ottaa.
Paino on minulla vain laskenut hieman kun tulee oksenneltua jonkin verran. Ainakin vielä mahtuu omat vaatteet päälle.
(.) Vielä samat olot, pahoinvointi, oksentelu, väsymys, rintojen arkuus ja vessassa ravaaminen mukana. Ehkä ne kohta alkaa helpottaa. Tänään käyty np-ultrassa. LA muuttui 9.5 ja kokoa oli huimat 3,3cm :heart: Turvotus oli 0,7 joten kaikki vaikuttaa olevan kunnossa. Aivan ihana kätilö oli ultraamassa! Pikkuinen siellä uiskenteli ja saatiin 5 kuvaa mukaan! Sydänäänet kuultiin ja sydän löi hyvää ja tasaista, varmaa tahtia! Nyt uskaltaa jo hieman huokaista! Kyllä meinasi itku tulla kun kätilö niin kovasti onnitteli ja kertoi kaiken olevan kunnossa. Huomasin että mieskin hieman silmiään pyyhki! Rakenne ultra on 20.12 ja silloin tasan 20 viikkoa. Kylläpäs se tuntuu olevan lähellä!
Tulipas paljon tekstiä! Toivottavasti jaksatte kaiken lukea!
Nyt menen rentoutumaan kynttilän valoon, katsomaan leffaa, syömään herkkuja ja jos tuo mies hieroisi jalkoja!
Tiivi-Taavi & toukopapu 10+1