Hui kun on aikaa kulunut sitten viime kirjoitusteni....
Ihan ensiksi
rikupille voimia odotteluun ja toivoa hyvään lopputulokseen!!
Hienoa lukea mukavista ultrakuulumisista ja jo liikkeistäkin!
Mä olen ollut ihan täysin jaksamaton mihinkään muuhun kuin harjoittelun suorittamiseen ja arjen pyöritykseen. Harjoittelu Kättärin lastenosastolla pikkukeskosten kanssa sujui erinomaisen hyvin ja perjantaina oli viimeinen päivä. Sen jälkeen olenkin jo ehtinyt pari keikkaa osastolle tehdä
Nyt ei ole koulua enää loppuvuodeksi kuin muutama iltaluento ja opinnäytetyön tekemistä, mutta siihen onneksi aikataulu on ihan itsestä kiinni.
Migreenistä sain minäkin osani viikko sitten. Päätä särki koko päivän ja napsin Panadolia lähes sallitun päivärajan, mutta illalla oli pakko lähteä tk-päivystykseen. Oksensin vaan jatkuvasti eikä pääkipu hellittänyt yhtään. Sieltä sitten neurologian päivystykseen kun tässä tilanteessa olisi voinut kyse olla jostain muustakin kuin migreenistä. En saanut mitään särkylääkettä, mutta heti kun olin saanut kanyylin käteen ja nesteet virtaamaan pyysin saada Primperania suoraan suoneen. Siitä alkoi helpotus eikä muita lääkkeitä tarvittu. Sain joten kuten yöni nukuttua ja aamulla neurologi totesi, ettei magneettikuville ole tarvetta vaan migreenin oletettiin olevan syynä. Lääkäri kehotti ottamaan suoraan tuonne neuron päivystykseen yhteyttä mikäli samankaltaista esiintyisi. Päätä kyllä ajoittain särkee, muttei tuossa mittakaavassa.
Ihmettelen suuresti sitä yhtä tk-lääkäriä joka jollekin suositteli vaan lääkkeiden nappailua... Minulle kun ei haluttu raskauden vuoksi edes tuota buranaa kovin mielellään antaa, vaikka kipu oli lähes sietämätön... Onneksi viet asiaa eteenpäin!!
Nt-ultra täälläkin takana ja kohonnutta riskiä ei ole. Mutta täällä on sitten jo uusi huolenaihe: normaalista pissanäytteestä löytyikin Streptokokki B. Sain ab-kuurin ja huomenna olisi tarkoitus viedä kontrollinäyte. Jos tuo GBS edelleen siellä lymyää niin katsotaan sitten mitä tehdään. Tärkeintähän on, että tieto on sitten synnytyssairaalassa kun sinne asti vaan joskus päästään. Rakenneultra oli varattu 7.1. mutta kätilö vaihtoi päivän 5.1. kun ei olisi ollut kovin mielekästä mennä täsmälleen samana päivänä kuin tänä vuonna, jolloin huonot uutiset tulivatkin vastaan samaisessa ultrassa. Mulle on varattu myös maaliskuulle yksi ylimääräinen äitipoliaika liittyen tuohon edelliseen komplisoituneeseen raskauteen. Sitten vielä synnytystapa-arvio loppuraskaudessa.
Anteeksi vaan omanapaisuuteni, mutta kuulumisia olikin kertynyt tässä pitkällä ajalla. Pieni pelko se vielä taka-alalla jäytää eikä mulle henk.koht. keskenmenon riskirajat merkitse mitään, johtuen tietysti omasta kokemuksestani. Haluan selvitä sen rv 21 yli ja ehkä sitten pelosta muodostuu vielä pienempi, vaikka se tuskin poistuu ennen kuin lapsi on syntynyt. Toki ymmärrän, että onhan se paljon harvinaisempaa, että keskenmenoja näillä myöhäisemmillä viikoilla tapahtuu, mutta jokainenhan suhteuttaa kaiken omien kokemusten pohjalta.
Olipahan sydämellä paljon asiaa. Nyt hyppään taas teidän mukaanne kun kiireet on hellittäneet!
äitix4 minun kohdalle voisi päivittää tuon synnytyssairaalan KOS. Sinne nyt kuitenkin olen menossa jos kaikki ok.
-Catalia 13+6