***Toukokuun Toivotut***Marraskuussa***

Joo niskaturvotusultraa siis luonnollisesti tarkoitin...

Täällä menny tämä päivä migreenissä, oli ihan hirveää. Aamuyöllä alko särkee pää ja koko päivä meni ihan toimintakyvyttömänä. Onneksi meni kuitenkin jo ohi. Viime raskaudessakin oli migreeniä ja nyt oli tällanen kunnollinen ekaa kertaa moneen vuoteen ja en muistanutkaan kuin syvältä se on... :(

Toivossa elän, ettei tulis kovin usein...

Miuku ja pimpula 12+2
 
Viimeksi muokattu:
Propralia, niinkuin montaa muutakin lääkettä käytetään aika moniin eri tarkotuksiin. Toihan on pääasiassa niinkun "sydänlääke", ehkäisee rintakipua ja tasottaa sydämen rytmiä. Käytetään myös ehkäisemään migreenikohtauksia, lievittämään kilpirauhasen liikatoiminnan oireita ja vähentää vapinaa. Sit toimii myös verenpainelääkkeenä.

Silloin mä kummastelin, kun joskus meidän pojalle määrättiin alapään tulehdukseen tiputettavaksi silmätippoja :D

Haidih, rv 13+0 Pooooks :)
 
Hei kaikki!
Mukava kuulla että joku oli tuntenut ekat liikkeet, ihanaa :heart:
Mä olen alkanut aina iltaisin tunnustelemaan ja jos jotain on tuntunut, olen yskäissyt pari kertaa että olen saanut vahvistuksen liikkeilleniiden toistuessa :D Mies sanoo aina kun kerron, että mitä sä sitä herättelet, antaisit edes jonkun meistä nukkua :D

Minä olen nyt päivittäin taas ollut sairaalassa saamassa kipulääkettä, verenpainetta seurataan myös kun se yllättävän korkea aina migreenikohtauksen aikana. Huomenna neuvolalääkäri jota taas menen ahdistelemaan vaatimalla lähetettä neuron polille. Kiitos paljon kaikille viesteistä, ajattelin tosiaan ottaa nyt yhteyttä potilasasiamieheen kuten monet ehdottivat, kyllähän lääkärin tulee yhtälailla hoitaa työnsä kuten muidenkin. Akupunktiota olen myös suunnitellut kokeilevani, eihän se ota jos ei annakaan. Joku neuvoi myös menemään yksityislääkäriin, kiitos neuvosta sillä olin kokonaa unohtanut että voidaanhan sieltäkin kirjoittaa lähete keskussairaan polille.

Paljon piti kommentoida viestejänne kun niitä on aina niin kiva lukea, vaan aina unohtaa tässä kirjoittaessa mitä piti sanoa :)
Nyt en enempää pysty koneella olemaan, hyvää vointia kaikille teille:flower::)

Lilya ja murmeli 13+5 (mihin tää aika oikein katoaa? :D )
 
Pakko tulla nopeasti hehkuttamaan: meillä tuli tulokset seulasta (kirjeitse, vaikka puheluun olin antanu luvan). Ei riskiä! :heart: Suhdelukua eivät siinä ilmoittaneet.

Olo on parantunut huomattavasti. Enää on satunnaisesti paha olo. Närästää välillä, mutta rennie auttaa siihen. :) *koputtaa puuta vielä varmuudeksi* Ja täälläkin ollut ihan kivaa oloa myös henkisesti, mitä pimeys vähän ahistelee... Ehkä tästä raskaudesta kohta pääsee nauttimaankin. :D

lyrae ja sumusireeni 13+0 (*poks*)
 
Tulin ilmoittamaan että olen hengissä :)

Täytyy myöntää että mietin jo että luovun koko pinosta kun ei ole ollut voimia kovinkaan edes lukea muiden kuulumisia mutta katsellaas nyt jos tämä tästä helpottuisi. Tämä arki kolmivuorotyön ja 2v lapsen kanssa vie viimesetkin mehut ja ei kyllä jaksa juuri muuta.

Kävimme myös Gravidassa nt-ultrassa jo useampi viikko sitten, siellä pikkuinen hillui ja kaikki vaikutti olevan erittäin hyvin. Laskettua aikaa muutetiin niin että se on nyt sitten 8.5 eli äitienpäivänä :heart: Joku voisi sen päivittää etusivulle, kiitos!

Mä olen kanssa tuntenut jo ensimmäisiä liikkeitä :) ne on kyllä ihania!

Toivotan kaikille hyvää vointia ja jaksamista, nyt tekemään lähtöä minnekäs muualle kuin töihin.

Koiruus ja pentu rv 15+3
 
Hui kun on aikaa kulunut sitten viime kirjoitusteni....

Ihan ensiksi rikupille voimia odotteluun ja toivoa hyvään lopputulokseen!!

Hienoa lukea mukavista ultrakuulumisista ja jo liikkeistäkin!

Mä olen ollut ihan täysin jaksamaton mihinkään muuhun kuin harjoittelun suorittamiseen ja arjen pyöritykseen. Harjoittelu Kättärin lastenosastolla pikkukeskosten kanssa sujui erinomaisen hyvin ja perjantaina oli viimeinen päivä. Sen jälkeen olenkin jo ehtinyt pari keikkaa osastolle tehdä :)

Nyt ei ole koulua enää loppuvuodeksi kuin muutama iltaluento ja opinnäytetyön tekemistä, mutta siihen onneksi aikataulu on ihan itsestä kiinni.

Migreenistä sain minäkin osani viikko sitten. Päätä särki koko päivän ja napsin Panadolia lähes sallitun päivärajan, mutta illalla oli pakko lähteä tk-päivystykseen. Oksensin vaan jatkuvasti eikä pääkipu hellittänyt yhtään. Sieltä sitten neurologian päivystykseen kun tässä tilanteessa olisi voinut kyse olla jostain muustakin kuin migreenistä. En saanut mitään särkylääkettä, mutta heti kun olin saanut kanyylin käteen ja nesteet virtaamaan pyysin saada Primperania suoraan suoneen. Siitä alkoi helpotus eikä muita lääkkeitä tarvittu. Sain joten kuten yöni nukuttua ja aamulla neurologi totesi, ettei magneettikuville ole tarvetta vaan migreenin oletettiin olevan syynä. Lääkäri kehotti ottamaan suoraan tuonne neuron päivystykseen yhteyttä mikäli samankaltaista esiintyisi. Päätä kyllä ajoittain särkee, muttei tuossa mittakaavassa.

Ihmettelen suuresti sitä yhtä tk-lääkäriä joka jollekin suositteli vaan lääkkeiden nappailua... Minulle kun ei haluttu raskauden vuoksi edes tuota buranaa kovin mielellään antaa, vaikka kipu oli lähes sietämätön... Onneksi viet asiaa eteenpäin!!

Nt-ultra täälläkin takana ja kohonnutta riskiä ei ole. Mutta täällä on sitten jo uusi huolenaihe: normaalista pissanäytteestä löytyikin Streptokokki B. Sain ab-kuurin ja huomenna olisi tarkoitus viedä kontrollinäyte. Jos tuo GBS edelleen siellä lymyää niin katsotaan sitten mitä tehdään. Tärkeintähän on, että tieto on sitten synnytyssairaalassa kun sinne asti vaan joskus päästään. Rakenneultra oli varattu 7.1. mutta kätilö vaihtoi päivän 5.1. kun ei olisi ollut kovin mielekästä mennä täsmälleen samana päivänä kuin tänä vuonna, jolloin huonot uutiset tulivatkin vastaan samaisessa ultrassa. Mulle on varattu myös maaliskuulle yksi ylimääräinen äitipoliaika liittyen tuohon edelliseen komplisoituneeseen raskauteen. Sitten vielä synnytystapa-arvio loppuraskaudessa.

Anteeksi vaan omanapaisuuteni, mutta kuulumisia olikin kertynyt tässä pitkällä ajalla. Pieni pelko se vielä taka-alalla jäytää eikä mulle henk.koht. keskenmenon riskirajat merkitse mitään, johtuen tietysti omasta kokemuksestani. Haluan selvitä sen rv 21 yli ja ehkä sitten pelosta muodostuu vielä pienempi, vaikka se tuskin poistuu ennen kuin lapsi on syntynyt. Toki ymmärrän, että onhan se paljon harvinaisempaa, että keskenmenoja näillä myöhäisemmillä viikoilla tapahtuu, mutta jokainenhan suhteuttaa kaiken omien kokemusten pohjalta.

Olipahan sydämellä paljon asiaa. Nyt hyppään taas teidän mukaanne kun kiireet on hellittäneet!

äitix4 minun kohdalle voisi päivittää tuon synnytyssairaalan KOS. Sinne nyt kuitenkin olen menossa jos kaikki ok.

-Catalia 13+6
 
Heips,

Itsellä jäänyt kirjoittelu oikeastaan tälle puolelle melko lailla, tonne kerhon puolelle on sitten tullut laitettua jotain sekä ultrakuvaakin.
Itsellä siis viikko sitten nt ultra sekä veriseula, tänään tuli tulokset verikokeesta ja lisääntynyttä riskiä ei ole:).
Liikkeistä: Olen joku reilu vkon tuntenut harvoin sellaista hennon hentoista kuplintaa, joka ei ole mun suolistosta;)...

JA & jurmu 13+0 (poks)
 
Onpas ollut kiirettä viime aikoina ja jotenkin olen piehtaroinut omissa peloissani niin että en ole halunnut edes kirjoitella mitään. Eli olen pelännyt tosi paljon sitä että vauvalla ei ole kaikki kunnossa kun mulla ei mitään oireita eikä mahakaan hirveästi ole kasvanut mutta tänään NP-ultrassa näkyi viikkoja vastaava pieni ihminen jolla niskaturvotusta normaali 1,1. Huh, helpotus on aivan älytön, ei voi sanoin kuvata. Tietenkin tiedostan että tämä ei vielä mitään takaa mutta ainakin nyt poistaa sen pelon että kohdussa olisi kuollut sikiö...

Itse en ole vielä liikkeitä onnistunut bongaamaan ja osaksi varmaan syy siinä että en tiedä mitä odottaa. Eli voi olla että laittaa vatsan piikkiin pienen liikkeitä ;)

Sydänmuljahduksista niin mulla myös on ollut ennen useinkin rytmihäiriöitä mutta tässä raskauden aikana ei hirveän monesti onneksi ole ollut. Ne on tosi kiusallisia mutta ilmeisesti tosiaan aika normaali-ilmiö.
Nelli ja Kultahippu 12+2
 
Moi taas, jäänyt vähän kirjoittelu kun aika menee arjen pyörittämiseen.. Huh miten teistä jotkut hoitaa vanhemmat lapset ja käy vielä töissä, ite oon ihan zzZ vaikka kotona 1 veen kanssa. Kai tuo mies sairaslomineen käy pännimään tms.

Monet on myös kärsiny pahoista päänsäryistä, paljon jaksamisia! :hug: Parina päivänä särkeny nyt vähän päätä ja sekin ärsyttää.. tommonen pienikin särky jo.

Toivon että masussa ois kaikki hyvin, ainakin pikkuliikehdintää tuntuu nyt joka päivä :heart:

- N ja Tessu 16+5
 
Hei kaikille,

Täällä on roikuttu ketjun taustalla lukijana mukana, en minäkään ole ehtinyt kaikelta lukemiselta (te kirjoitatte tosi ahkerasti :)), töiltä, opinnoilta ja kolmelta lapselta paljon tänne kommentoimaan. Ajattelin nyt äkkiä kirjoittaa ennenkuin äitiä taas viedään :).

Eli olen ollut muiden tapaan huolissani näin alkuraskaudessa, ilmeisesti ihan ilman syytä koska niskapoimu-ultrassa näkyi pieni ihminen sätkivän, kaikki kohdallaan. Kummallista on, että en ole koskaan aikaisemmin oikeastaan ollut huolissani aiemmista masuvauvoistani, ja kaikki on aina mennyt hyvin (paitsi eka synnytys, joka oli yhtä pitkää kun leveetäkin ähertämistä). Ja nyt siis ekaa kertaa huoli on iskenyt tännekin, neljännessä raskaudessa. Odotan kovasti vauvan kunnollisia liikkeitä, jotta huolet saa lopultakin heittää menemään. Jotain on toki tuntunut, mutta niin hentoista muljumista että itsesuggestiollakin saa sellaisen muljunnan aikaiseksi ;)

Muuten arjen pyörteet vievät mennessään sitä tahtia, että raskautta ei ehdi ajatella kuin aina vasta illalla lasten nukkuessa. Mutta silloin sitäkin enemmän:heart:

Hurjalta tuntuu, että tämä on ilmeisesti elämäni viimeinen kerta, kun saan kokea raskaana olemisen ihmeen. Koitan nyt nauttia siis täysin siemauksin!!!

Ihanaa pakkasviikkoa kaikille teille hehkeille odottajille!

Fariini ja pulla 14+5
 
Tuleeko teille jälkeenpäin ne seulojen tulokset ?
Minä sain tietää vastaukset samantien siellä ultrassa, vai postittaako ne vielä erikseen ne postiin ?

Seuraava neuvola on mulla 1.12. Olen tässä muuttamassa 29. päivä ja vaihdan neuvolaa toiseen.
Ihmetteli se tuon uuden neuvolan terveydenhoitaja, että minkä takia oli annettu niin pitkän ajan päähän se toinen aika tuosta ensimmäisestä neuvolakäynnistä. Se olis ollu tuolla edellisessä neuvolassa sit vasta 14.12. Kuulema neuvolassa pitäis käydä alkuraskaudessa vähintään 6-7 viikon välein.

Rakenneultra on sitten 12.1.2011 klo 12 Gravidassa :).

Mulla on kauheeta stressiä tuosta muutosta ja kaikenmaailman asioista, niin on myös miehelläkin...

Vielä on välillä pahoinvointia, kuten esim. nyt ja kauheasti on väsymystä..

Tiia ja toukka 13+0 poks :) !
 
Tiudeliini: Ainakin Helsingissä toi seulatulos tulee postitse, koska samana päivänä käydään ultrassa ja verikokeissa ja yhteistuloksessa menee muutama päivä ainakin valmistua. Itse asiassa mä olisin helposti päässyt hiljaisena harjoittelupäivänä käymään verikokeessa pari päivää ennen ultraa, mutta neuvottiin, että samana päivänä pitäisi molemmat tapahtua. No joo. Ja tosiaan ultrassa kätilön ei kuulu kertoa edes niskaturvotusta kun tavallaan se seulakoehan on vielä kesken. Jos ei osallistu verikokeeseen saa niskaturvotuksen tietää. Itse kuitenkin sain tuon tietää jo ultrassa kun näin mihin niitä mittoja kirjoitti. Siinä kotiin postitettavassa lapussa ei tosiaan lue mitään riskilukuja, vain se, ettei kohonnutta riskiä ole. Itse sain luvan kanssa katsoa omat tietoni kun ihmettelin tuota streptokokkiasiaa ja näin riskiluvun (1:65000) sieltä. Samalla selvittelin mitä näytteitä kuolleesta vauvasta ja minusta oli otettu tammikuussa. Mielenkiintoista oli muuten huomata, että pelkkä ikäriski olisi 1:780 kun olen 31v. Mulle myös sanottiin, että verikokeeseen mennään vasta ultran jälkeen, koska jos ne on jo otettu aiemmin ja ultrassa paljastuisikin, että ajankohta sille tutkimukselle on väärä olisi ne turhaan otettu ja teetetty. Tämän ymmärrän hyvin. No, tulipa sepostettua pitkät pätkät tästäkin aiheesta :)

Ihanaa kun on lunta ja lisää vaan sataa!

-Catalia ja poksista 14+0
 
Viimeksi muokattu:
Tiudeliini: Niinkuin catalia sanoikin, riippuu asia varmaan siitä onko labratulokset ehtineet valmiiksi.
Mulla on iloisia varhaisrakenne-kuulumisia. Kaikki näytti hyvältä ja siellä terve ipana kaivoi nenäänsä!! :) Sokeritkin olivat olleet normaalit. Ja mun sukupuolitunne osui oikeaan! ;)
Nyt vaan typerä hymy huulilla töihin! :)

valdemaria ja vauva16+3
 
Mä sain kanssa tänään tuloksen verikokeesta. Kesti reilun viikon kokeen otosta tulla. Sanottiin että jos on poikkeavaa, soitetaan mutta muutoin tulee kirje. Tuli siis kirje jossa luki mullakin ainoastaan että tulos on normaali. Vähän häiritsee, kun mäkin haluaisin kuulla tuollaisen luvun, että yhden suhde johonkin.

Ihanaa kun lunta sataa, tosin voi olla etten ole muutaman viikon päästä enää samaa mieltä kun viimetalvi, tosi runsasluminen on vielä takaravossa muistissa ja se tappelu autoillessa, ja se kun juutuin vyötäröä myöten hankeen koittaessani päästä omalle pihalle parkkisaidan yli....... :D Tänään on viimeinen pakko mennä ostamaan tyttärelle talvikengät, kun oon sitä siirrellyt monta kertaa jo. Koitin ensin kirppiksiä kierrellä, kun se on aika arvokasta ostaa melkein joka talvi jotain uutta talvirelettä.


Haidih rv 13+2
 
Jopas on tullut kirjoituksia, kaikkia en jaksanut lähteä lukemaan vaan menin silmäillen läpi.

Ilmeisesti ollut puhe Rokotuksista En aio ottaa influenssa piikkiä, neuvolassa sitä tarjottiinkin jo, uskon vakaasti pärjääväni tämänkin raskuden ajan ilman sitä niin kuin edellisenkin.

Röyhkeästi annan tulla vaan oman navan kuulumiset. Nyt voi kirjaimellisesti sanoa jo että täälä ollaan elävien kirjoissa, sen verran häjyt voinnit ollu että ei oo mitään pystynyt tekemään. Pahoinvointi on ollut ympärivuorokautista välillä päivä ettei mitään mutta sitten taas alkaoi uudestaan. Nyt onkin jo huomattavasti paree olo.

Tänään olisi sitten NP-ultra sjoella. saas nähä mitä näkyy :) saas nähdä liikkuuko laskettu aika johonkin suuntaan, itsellä on sellainen olo että se olisi vähän aikaisemmin, mutta minähän en sitä päätä :)

Nyt pyrin käymään täälä hieman useammin ja yritän lukea nämä kaikki tekstit että pysyn kärryillä. :)

Jennile ja 13+0 poksista
 
Heippa!

Kauheesti tekstiä taas tullu, ootte ahkeria kirjoittelijoita!! :)

Itselle ei sen kummempaa, pahoinvointi vihdoin helpottanut enkä oo vähään aikaa oksennellukkaan, jei! Tosin tilalle tuli kova maha ja päänäsärky :|

Onneks paino ei oo noussu kun vaan noin yhen kilon, se sallittakoon ;)

Mutta semmosia, nyt menen jatkamaan iltavuoroa!
 
verikokeesta, vaihtelee kyllä ihan miten saattuu noi käytännöt! Meillä saadaan neuvolasta lappu, johon merkataan millä välillä käytävä verikokeessa. Kun on käynyt, niin siitä aikasintaan viikon päähän saa varata ultran. Ennen ultraa soitetaan neuvolaan ja kysytään labravastaukset ja itte merkitään ne siihen lapulle, joka kiikutetaan ultraan mukaan.

Omaa oloa... tajusin tässä juuri, etten oo joutunu öisin ravaan enää vessassa, jee! en edes muistanu, että sekin helpottuu kun raskaus etenee, palatakseen uudestaan loppuvaiheessa. Meillä on molemmat muksut räkiksessä ja toinen ollut 2 pvää kuumeessakin, vähän ollu raskasta :(

fariini, mullakin on vähän haikee olo, kun tää kolmas jää viimeseksi raskaudeksi. Jotenkin pitäs ottaa ilo irti kaikesta, mutta päivät menee näiden 2 kanssa ja illat mäkin oon ihan tööt, telkun ääressä menee lähinnä. Tiedän jo nyt, että masua tulee ikävä ja niitä potkuja, saati sitten imetystä... pelkään että oon taaperoimettäjä vielä, kun en raaski lopettaa... Tiukkaa on tehnyt lopettamiset aina.

nepula ja Siiri 14+1
 
Meillä oli myös niin että verikokeissa piti käydä viikoilla 9+6-10+6 ja sitten ultrassa mielellään 12+0 alkavalla viikolla. Outoa että vaihtelee noi käytännöt. Meillä myös sai verikokeiden tulokset ultran yhteydessä, itse en kyllä saanut vastauspaperia nähdä mutta kai se riskiluku on se tärkein, mulla oli 1:990.

Valdemaria, onnea iloisista ultrakuulumisista! Varmaan kiva nähdä että kaikki hyvin :)

Nöösi, mä olen miettinyt myös ihaillen että miten ihmiset saavat pyöritettyä arkea monen lapsen kanssa ja vielä käydä töissä ;) Mutta kai sitä sitten kun on pakko toimia niin toimii, ilman lapsia kun on tottunut vaan huolehtimaan itsestään niin pitää ottaa huomioon pian joku muukin ihan eri tavalla kuin ennen.

Itselle tuli eilen hassu olo sohvalla miehen kainalossa makoillessa, tuli tunne että pian tämä on loppu vuosikausiksi ;) Ei enää yhdessä rauhallisesti makoilua vaan se on sitten menoa kun se kolmas osapuoli liittyy perheeseen. Mutta kai se aika on kaikelle, ollaan saatu nauttia toisistamme nyt kolme vuotta ja osaa arvostaa sitä kahdenkeskistä aikaa että eiköhän se parisuhde pysy kunnossa myös vauvan jälkeenkin jos vaan jaksaa panostaa siihen.
 
Kiva kuulla että monella pahoinvointi alkaa jo helpottamaan. Ja mukava lukea myös hyvistä ultrakuulumisista =). Kyllä nuo käytännöt todella vaihtelee, sillä meillä tehtiin ensin nt-uä ja heti sen jälkeen otettiin se veriseulanäyte. Vastaus tuli kirjeenä kotiin reilu viikon päästä ja kyllä siinä oli se luku numeraalisesti ilmoitettuna. Sekä iän riskiluku että ytheisriskiluvut. Lisäksi oli kirjoitettu ettei ole kohonnutta riskiä.

Täällä tihkutteluvuoto onneksi taas poissa, ja toivottavasti pysyykin! Maha alkaa selvästi kasvamaan. Omat farkut menee vielä hetken jalkaan, mutta kohta täytyy alkaa miettiä jotain tilapäisratkaisua.... Kokeilin tänään aikaisempia äitiyshousujani ja ne oli tuosta mahan kohdalta kyllä vilä ihan liian isoja. Mitä te muut olette tehneet, siirryttekö suoraan äitiyshousuihin tai ostatteko muutama tuuma isommat housut???

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Esteri+kakkonen 14+6
 
Huomenta kaikki.

Vihdoinki minäki pääsin kirjautuu tänne. Olen yrittäny monena päivänä mutta ei vaan ole päässyt. Lieneekö koneessa ollut jotain vikaa sitten ku nyt pääsi päivittelyjen ym. jälkeen. Nyt en ehi tota etusivu päivittää, mutta selailen tekstit läpi lähipäivinä ja laitan etusivun kuntoon :)

Mutta nyt täytyykin jo mennä.

äiti x4 ja pallero ( oisko viikkoja jo 16-17, ei ole oikeen perässä pysyny enää :) )
 
esteri, mulla oli sellaset joustavat strechfarkut, joissa ei heti haitannut, kun maha rupes kasvaan. Sit kun ne ei menny enää, käytin 2 vkoa vielä 42 koon farkkuja (mun normikoko 38/40), jotka oon ostanu synnytyksen jälkeiselle ajalle, kun omiin ei mahu mutta äippävaatteet on liian isoja. Sit nekin jäi pieniksi ja otin kaikki äippähousuni käyttöön (11.vkolla ;))
 
Omanapaisesti: Täällä ollaan vuodettu pari päivää. : / Tosin vuoto on selkeästi vanhaa verta. Onneksi eilen oli neuvolalääkäri ja tehtiin alatutkimus. Paikat oli kiinni, joten sanoi, että voi johtua kohdun kasvun myötä istukan harmittomista hiussuonten katkeamisista tai kohdunkaulan herkkyydestä. Tulehdusta ainakaan ei löytynyt.
Aluksi oli aika hysteerinen olo ja manasin kaikkia tekemisiäni. Lääkärissä käynti rauhoitti, mutta on tässä nyt aika varovaisen odottava mieli.
 
TUUtikiks tsemppiä vuotojen kanssa! Hyvä että oli lekurille aika ni sait edes vähän mielenrauhaa :) Tuollainen varmasti säikäyttää :hug:

Täällä on maha pullahtanu uunista ulos,kävin tuossa onnistuneen kirppiskeikan ja löysin kahet äippäfarkut,toiset hintaan 2,5€ ja toiset 10€ (ja täytyy puolustella että tosi siistit mamaluciousin pillifarkut jotka oon nähny liikkeessä maksavan 39,90€) =) Omat farkut ei mahu enää eikä edes tuulihousujen neppari mene lähellekkään kiinni.

Niin ja semmosta kyselisin teiltä jotka olette tilanneet vapaakauppa,netistä sen kotidopplerin niin kauan kesti toimitus? Me tilattiin jo toissa tiistaina eikä vieläkään ole kuulunut! Tilasin samalla myös kielikorun ja se tuli samalla viikolla.. Ärsyttää tämä odottelu, en oo kunnolla vieläkään saanu mielenrauhaa vaikka ultrassa kaikki hyvin. Hih ja täytyy tunnustaa että olen jo jotain pientä kirpparilta ostanut pienelle..aika tyttömäisiä vaatteita on kyllä mukaan lähteny mutta ovat olleet niin halpoja että ei haittaa yhtään vaikka poika tuliski :)

Hyvää viikonloppua kaikille! me lähetään reissuun miehen kotia vlopuksi ja vähän jänskättää nähä ne ekan kerran vauvauutisen jälkeen.

Diipeli ja pampula oiskohan se 13+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä