He kaikille! :wave:
Neiti-81 Onnittelut raskaudesta ja paljon, paljon tarrasukkia pikkuiselle!:heart:
Rikupille Voimia piinaviikkoihin ja toivotaan että kaikki olisi kumminkin hyvin, eihän se välttämättä tarkoita mitään:hug: voimia:hug:
miuku1980 Päänsäryistä kärsin itsekin päivittäin ja tiedän sen olevan todellista tuskaa varsinkin odotusaikana
Kärsin kroonistuneesta migreenistä muutenkin ja odotin sen nyt raskausaikana lähtevän mutta ei.
Olen kuullut että raskaushormonit saattavat aiheuttaa joko sitä että päänsäryt katoavat, tai sitten päinvastoin. Tästä kannattaa mainita neuvolassa sillä itselläni migreenipotilaana on ollut tärkeää ettei migreenin anneta tulla kunnolla päälle,sillä se nostaa verenpaineen todella korkealle mikä on haitallista vauvalle. Varsinkin sen aiheuttaman verenpaineen heittelyt ovat huonoksi ja siksi ne on pyrittävä estämään. Itselläni on viikon kuluttua neuvolalääkäri ja meinasin etten millään kestä sinne asti ja suunnittelin varaavani aikaa aiemmaksi, mutta tuskin se onnistuu ja päätin kärvistellä sinne asti.
Olen hoitanut sitä kotikonstein akupainannalla, niska-hartiajumpalla ja runsaalla vedenjuonnilla. Olen ennaltaehkäissyt migreeniä aiemmin neurologin suosituksesta juomalla vähintään 2l vettä päivässä koska migreeni tulee helpommin jos elimistö pääsee kuivahtamaan. Tietysti säännöllinen ruokailurytmikin on tosi tärkeää päänsäryn kanssa kuten tietysti muutenkin. Voimia ja säryttömiä päiviä sinulle!
Neuvolakäyntejä on mulla uudelleensynnyttäjänä väh. kerran kuussa kertoi neuvolan terkka. Mielestäni tosi usein! Loppuraskaudessa kuulemma seuraavat äitipolilla raskausmyrkytyksen ja vauvan koon takia, viimeksi kun nuo tuottivan ongelmia ja poika kasvoi viimeisinä viikkoina 500g/viikko. Syntyi rv 38 4210g painoisena.
Jaah, jospa nyt menisin potemaan taas päänsärkyä, ilmoittelee taas olemassaolostaan
Hyviä vointeja teille kaikille!
Lilya ja murmeli 12+6