TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA

Huhheijaa, yritin sitten, kun mullekin sanottiin, että yösyötöt vois/pitäis jättää pois. Valvottiin 4:30 asti Annan kanssa. Ehkä mä en vähään aikaan yritä uudelleen, ei tää oo kivaa, väsyttää.
 
Kriisi: voi ei! Toivottavasti olette saaneet päivällä kumpikin vähän unta palloon!

Mie imetän sellaset kuusi kertaa päivässä. Yösyömiset ovat jääneet vähälle, joinain öinä ei tarvitse syöttää ollenkaan, joskus (kuten tänä aamuna puoli kuuden aikaan) annan parit imaisut, että jaksaa vielä vähän aikaa nukkua. Enemmän oli kyllä jano kuin nälkä.

Mitäs muuta? Niin istuimista. Meillä on maxi cosin turvakaukalo ja nyt on tulossa recaron (?) turvaistuin. On kasvot menosuuntaanpäin. Mies tilasi Saksasta sen. Olivat työkavereiden kanssa tehneet kimppatilauksen samanlaisista istuimista. :D

Tyttö meni päikkäreille. On omaa aikaa vähäsen. Ollaan menty reilu viikko kaksilla päikkäreillä. Ihan kiva.
 
Potta oliks se majj kun kyseli parasta pottaa? Meil on ehdottomasti ollu toi Baby Björnin tuolimalli. Siis sellainen mis on se pottaosa erillinen ja hyvä selkänoja. Onhan se kallis mut kyllä on musta hintansa arvoinen. meil on jokin halppismalli yläkerrassa ja sit isovanhempien luona eikä ne tunnu ollenkaan tukevilta. Pöntön pienentäjät on kans BB;n ja niihin oon kans ollu tyytyväinen.
 
yöimetyksen lopettamisesta me ajateltiin kokeilla kun Norjaan päästään takaisin. ahdistaa jo valmiiksi kun tiedän, että toinen ei niistä hevin luovu ja siksi kysynkin, että onko kukaan lopettanut sekä imetystä että yöimetystä samaan aikaan? On varmaan ihan kuolleena syntynyt idea, mutta pohdin, että olisiko näin helpompi tehdä. Siis esim. imettää vielä kuukausi ja totutella samalla korvikkeeseen ja sitten tehdä täysi vaihdos. Ei varaan poista itse ongelmaa kuitenkaan... toisaalta en vielä haluaisi koko imetyksestä luopua.
weiss teillä tietenkin on allergioiden takia tuo painoseuranta tiukempaa. Toivotaan, että tilanne alkaisi jo vakiintumaan.
potta ostetaan meille kun päästään nyt kotiin. sitten aletaan hiukan harjoitella hiljalleen...

Oltiin Avan kanssa pihalla leikkimässä ekaa kertaa tänään. Kovin piti neiti keinumisesta. hiekkalaatikkoa käytiin vasta vähän ihmettelemässä. Tästä se ulkoiluelämä sitten alkanee. :) Pulkka käydään tarjouksesta ostamassa kun päästään kotiin. Siitä varmaan se ilo vasta irtoaakin.
 
Miekin kurkkasin pojun korttia...siel oli 8kk kohdalla 66,5 ja 8720...juu joutukin sitten sairaalan saakka tutkimuksiin tuon pituuden vuoksi, oli 6kk sen 66,5...seuraava merkintä on sairaalan ja 9kk iässä...69cm....tais olla neuvolas mittavirhe :D ...no tutkittiinpa poju sit päästä varpaisiin...juu ja ihan turhaan :kieh: ...katsoin, et miä ite oon painanut 1,2 vuotiaana 9300g ja pituutta ollut 75cm...aikas kirppu :whistle:...munavellillä kasvanut ;) ! Edith oli 7kk 7930g ja vain 65.3cm...hiukan tuo pituus huolestuttaa....

naukuri...juu istuimista, totta toinen puoli...eli kolarista riippuen tuo turvallisuus....me oltiin siskon kans silloin ketjukolarissa..mutta meidän taakaa tuleva auto tuli tosi kovaa perään ja puski meidän auton seuraavaan...eli just takaa tuli se kovempi tärsky :eek: ....äsken juteltiin muskarimammojen kans istuimista..yks kerto, et oli nähnyt pienen alle 2v:n auton etuistuimella pelkissä auton turvavöissä..se lannevyö edessä ainoastaan...ja äiti vieres veti röökii oikein antaumuksella :eek: ....eli päädyttiin siihen, et pääasia on istuin..ei noissa merkeissä kai mitää älyttömän isoo eroa ole ;) ....kun joku ei oikeastaan välitä mitää :kieh: :'( !! Istuin pitää varmaan valita auton merkin mukaan...mikä parhaiten sopii omaan autoon...
 
Katrinainen: Mulla on tarkotus lopettaa kokonaan imetys tän kuun lopussa, lähdetään lappiin miehen siskon häihin ja J menee viikonlopuksi mun vanhempian luo hoitoon, ajattelin että siinä olis se rako kun lopetan, jännittää kyllä kuinka käy!

Kiva kun ootte vähän kommentoinu noita istuimia on kyllä hankalaa sellaisenkin ostaminen. Ja juu selkämenosuuntaan minäkin haluaisin.

J on ollut tänään yhdillä päikkäreillä vain :eek: eikä edes ole niin väsynyt, herättiin siinä 8:20 ja 14:30 meni ekoille päikkäreille, nukkui 1½h ja nyt on tos lattialla aivan pirteenä! :D

Tää vilja-ruokien jättäminen ruuista pois alkaa pikku hiljaa sujua, tänään tein itselleni broileri-salaattia ja aamulla vedin riisifrutin! :D Tää on vähä niinku se hiilari-dietti, jospa täs vähä laihtuis.. :LOL:

Me ollaan myös koitettu pihan keinua yks päivä, ja tykkäs kyllä keinua, mutta lopulta puut alkoivat kiinnostaa enemmän! :D
 
Help :wave: :attn: ...matkarattaat?...onko ollut puhetta...varmaan...Carena easyt....onko millaiset, kun hinta on niin edukas...en halua maksaa maltaita...kuhan kasassa pysyy Edithin käytössä =) ...ehdottakaa muitakin...meinaan tänään tilata netistä...keksin taas idean...ja mullekaikkihetitännenyt :ashamed: :whistle: !!!
 
parasta ittessä gallup mun isot siniset silmät ja naama yleensäkin... Ja perse on kanssa ihan ok.

käytiin tänään neuvolassa ja voin sanoa että ketuttaa aikas paljon. Pojal painoa 8,9 kg, pituutta 68 cm- eli pätkiä täälläkin. Joudutaan pituus kontrolliin.. ja sekös huolestuttaaa. Korvat oli parantunu ja muuten kaikki ok.

Menin sitten kysymään neuvolatädiltä tosta pään heiluttelusta. Se sanos että En halua pelotella, mutta se voi olla neurologista.. kysy asiaa lääkäriltä" voi vitjat sanon mä. Mitäs hemmettiä se ottaa tommoset neurologiset jutut esiin, jos ei niistä tiedä ja ei halua pelotella.. Lääkäriltä kysyin asiaa ja se sanos heiluttelun normaaliksi. on kuulemma vaan joku maneeri, kerran ei kestä kauaa ja pojalla ei pyöri silmät päässä. mua niin harmittaa.. Nyt murehdin sitten, onks pojalla kuiteski jotain vikaa. Ihme neuvolatäti..

Ymmärsköhän joku mun sepostuksen????

poitsu kitisee tuolla, tarvii mennä
 
birdie...meillä Edith heiluttaa tuota päätään kokoajan :eek: ....hei en usko et nuo meidän vaavit tarvii neurologia ;) ...minust se on vaan joku hassu juttu...ja minuu kyl aina alkaa vähän naurattaa ;) ....älä huoli asiasta...ei ole mitään hätää siun pojalla :hug: :hug: !!...juu alkoi yks ilta myöhään heiluttaa ja ensiksi miekin vähän katoin ihmeissäni...et hei mitä tuo on?
 
Matami: Voi ziisös! Onneks mä en oo nähny tuollasta äiteetä :( Itku varmaan pääsis sen lapsen puolesta. Kamalaa.

heinuli: Mekin on katsottu Saksasta Römerin / Britaxin isofix-istuimia, mutta ei nyt osata vielä päättää, mitä hankitaan :)

Birdie: Älä ny, hienot tummennukset ;) Ja oli kyllä vähän turha pelottelu neuvolantädiltä. Tylsää tuommonen. Olishan se voinu vaan sanoa, et kysyppä lääkäriltä tms. Miks piti heti vetää neurologi mukaan. No, onneks siis ei ole mitään huolestuttavaa! :hug:

Meillä kans Baby Björnin tuolimallinen potta. Ei poika siinä vielä osaa istua, mutta joskus ollaan testailtu ja hyvältä vaikuttaa!
 
birdie, en tiiä millasta heiluttelua tarkotat, mutta meillä kyllä heilutetaan vähän väliä päätä...niinku sanos ei ei, ei ei....
Usko sitä lääkäriä...kurjaa kyllä että kerkisit säikähtää.

Pari yötä mennyt hyvin :eek: Omituista. Siitä 7kk iästä on yöt ollut levottomia...alkaisko rauhottua vähitellen?! No, laitoin ekaks yöks omaan jatkettavaan. Saas nähdä miten menee yö...toivottavasti hyvin.

Weiss, ihan hyviltähän nuo mitat kuulostaa..mutta mulla ei allergioista ole kokemusta, että huono oon sanomaan mitään. Hurjan vähänhän tuota painoa tulee kun liikkuu. Ja teillähän on menty jo kauan.
 
Parasta mussa pisamat ootan oikein kun ne kesällä tulee tohon nenänpäähän :) joo oon mä tyytyväinen pyllyyni ja reisiin ja jalkoihin yleensä. Pituutta on luoja suonut ehkä vähän liikaa, mut näkeepähän hyvin eikä tarvii pahemmin kurkotella mitään ylähyllyiltä. Ja tällä hetkellä nää rinnat on aikast muhkeet :LOL: vaikka rintoihini oonkin aina ollu tyytyväinen vaikka pienet ovatkin.

Turvaistuin meillä varmaan sama kuin Vilmalla. Mä oon tosi tarkka niiden kanssa. Ehdottomasti selkä menosuuntaan -mut ei meillä 3v. enää olis niin voinut istuu et johonkin 2v. asti varmaan oli.

pitää mennä.. palailen jatkamaan paremmalla ajalla.

RAUHALLISIA öitä kaikille :hug:
 
Matami: No mä oon kans kysellyt ( siskolta, muilta sukulaisilta joilla on kyseiset rattaat ) ja he ovat ainakin sanoneet että ei kannata ostaa :D tiedä sitten. Ja mä oon kans koittanu kattella edullisia mut sit kuitenki suht kestävii matkarattaita että kertokaas joku jos tiedätte jotain! :D

birdie: Meillä kans heilutellaan kovasti päätä ja niinkun summer sanoi, mä tapaan aina sanoa "ei ei " ja sit neiti alkaa nauramaan ja muutenkin tuntuu tua pään heiluttelu olevan hauskaa puuhaa! :)

merika: Multa löytyy myös pisamia vähäsen! :p

Meillä J nukkui sit kahdet päikkärit vain, yhdet 1½h ja toiset ½h.. Ja ihmeen hyvin jaksoi, ja nyt on omassa sängyssään, ei vielä nuku.. |O :) ..toivottavasti pia! :)
 
Heipat!

Täällä toivutaan (äiti) oksennustaudista: onneks tytsy ja mies näyttää välttäneen kiusan. Ollu vähän epäonnista viime viikot. korvatulehdusta, oksutautia ja nyt sitten tämänpäiväinen.

Mies vei tyttöä iltapäiväunille vaunuissa, niin yhtä äkkiä auto törmäsi vaunuihin. Oli kuulemma tehnyt uukkaria, eikä huomannut miestäni ja vaunuja... Noh, onneks ei mitään käyny. Vaunut tosin meni p***ks. No, se on pientä se. Tyttö säikähti vähän, mutta oli pian oma iloinen itsensä. Kuski lupasi maksaa vaunujen korjauksen/ tai uudet kärryt. Inhimillistähän tuo on, mutta silti... :/

Meillä Britaxin Secura -turvaistuin: ostettiin pari viikkoa sitten. Ja Gracon matkarattaat: ovat olleet hyvöt ja kevyet - mutta onneks oli käytössä nuo tukevammat vaunut tänään...ja enkeleitä mukana.:'( :)

Olkaa varovaisia kun liikutte!!
 
Birdie,mun mielestä Kasperilla on jos minkälaisia ihme heilutteluja jne... tota päätänsä heiluttelee mahallaan suorien käsivarsien varassa,yleensä kun on innoissaan jostain. Aina noi kaikenmaailman pakkikset on johonkin jääny ja sit tulee uusia ;)

Potta,baby björnin nortsi potta,hyvin istuu siinä.... =)

Laittakees nyt jotain merkkejä vielä niist turvaistuimist... siis selkä menosuuntaan toki minäkin haluaisin mutta en sit tiiä mahtuuko tonne autoon,vaikka kuinka haluais ;) Et jos jollain on pienessä autossa semmonen viritys niin kertokee..

Pojalla oli sit vaikee ilta tänään,tai hyväntuulinen oli jne,mut nukahtaminen meni pitkästäaikaa ihan penkin alle :kieh: 1.5h poika jakso pistää hanttiin :headwall: Onneks tekee nykyään vain harvoin tommosta...aina vaan osuu just semmosille päiville kun mies on aamusta iltaan töissä...

Mutta sit päivän kakkauutisiin :D aamulla tuli siis vaaleanvihree kakka ja siihen jäi... eli oisko öljy sit kuiteskin se mikä pojan mahaa ärsytti. Noh,kattellaan huominen vielä. Vetää tietty kovaks taas mahan,mut ei toikaan oo hyvä että käy ylikierroksilla se pötsi. Jospa ilmavaivatkin hiukan hellittäis. Tuskin kuitenkaan kokonaan lakkaa....

Mulla on uus tukka,ihanaa... aika paljo saksas latvoista,mut on näissä vielä pituutta.... =)

Mut nyt täytyy vissiin siirtyy nukkumaan et saa edes vähän unta palloon...
 
eeti :eek: Nousi ihan karvat pystyyn... hyvä ettei mitään käynyt tytölle :hug:

Mulla tulee muutes kans kesäsin pisamia... nenälle ja huulen yläpuolelle... näyttää välillä et ois paskaset suupielet :D

Nyt katoon oikeesti :wave:
 
Istuimesta vielä sen verran, että Italiassa ei ole selkä menosuuntaan olevista kuultukaan. Onhan siinä tosiaan varmaan puolensa, mutta miksi sellaiset on käytössä vaan lähinnä pohjoismaissa? Eihän muut maat niin takapajulaa noiden kanssa voi olla etteivät käyttäis kanssa jos se olis aivan ylivoimaisesti parempi vaihtoehto kun naama menosuuntaan..
Ja vielä yksi kysymys istuimista.. typerä sellainen, mutta en minä tiedä miten ne toimii. Kiinnitetäänkö se turvavöillä? Että jos on 2 autoa niin miten onnistuu se autosta toiseen vaihtaminen vai onko kätevämpää ostaa molempiin oma istuin? Siinä tapauksessa me tarvitaan 3 istuinta! Yksi tänne mummolaan ja yks sit molempiin autoihin Italiassa. Voi kyllä olla että tarvitaan muutenkin, miehellä on Jaguar ja mulla Fiat, hiukan eroa sisätilassa.. että voipi olla ettei miehen autossa oleva istuin mahtuis minun kärryyn kuitenkaan ja mun autossa oleva taas olis jotenkin liian pieni miehen autoon.. Mä varmaan mietin tätä hommaa vielä joskus ens kesän keskiviikkonakin ja istutan Eevaa kaukalossa vaikka sen jalat tulee puole metriä yli laidan.. :D
 
Hei taas!

eeti: Hui, varmaan säikäytti!

babybio: Te olette varmaan menossa Tennariin? Mä ajattelin mennä Flamingoon, jos menen. Aakella on just silloin uniaika ja mietin et miten ton jässikän sit nukuttais sinne...

Turvaistuin: Ekaksi vinkkaus Marmottalle, että kyllä se kiinnitetään turvavöillä ja varsinkin jotkut mallit on aika hankalia irroitella ja vaihtaa autosta toiseen. Jossain vaiheessa joudutaan hankkimaan mekin toinen istuin hoitotädin kärryyn. Meillä on sukulaisilta saatu lainaan Maxi Cosin istuin. Ei ihan uusinta uutta, mutta jospa toi nyt menisi kun minusta ainakin vaikuttaa turvalliselta sivuseinämineen. Tuossa on kasvot menosuuntaan ja kaltevuutta saa kivasti säädettyä. Mä uskon myös siihen, että ei ne tuolla muualla maailmassa voi sen pöllömpiä olla, etteivätkö olisi asioita tutkineet turvallisuuden vinkkeleistä.

Pään pyörittelystä: Meiltä löytyy myös. Yleensä silloin kun ollaan syömässä, eikä uppois enää millään enempää. Mä olen kuullut myös semmoisesta tik-oireesta. Se semmoista tiedostamatonta toimintaa. Jotkut saattaa päästää pieniä ääniä huomaamattaan, toisilla se ilmenee esim. pään nykimisenä. Muistaakseni tuo ei ollut mikään vakava asia ja jää itsekseen pois. HUOM! Ei ole tarkoitus säikytellä ketään, enkä usko että näin pienillä voi vielä tuommoisia olla.

Mikä parasta itsessä: En osaa sanoa, tällä haavaa itsetunto on aika nollissa. Kotona ollessa ei viitti laittautua ja oon ihan pirttihirmun näköinen. Kysyin mieheltäkin kun mainitsin tästä keskustelusta. Ei sekään sanonut mitään. No, jos en tämmöisenä kelpaa, niin ettiköön paremman.

Semmoista tällä erää, taidan poistuilla iltapalalle pullan ääreen, ettei kilot pääse karkaamaan :D
 
aaoo huominen babybio on vaan Kinopalatsissa! :wave:

Meil on rytmi ihan hakusessa :eek: Mennään todellakin ihan säännöllisen epäsäännöllisesti. Toissa yö meni loistavasti Joa nukahti klo21 ja herättiin 9.15 nukkui ihan putkeen koko yön. Viime yö meni sit vähän lyhyemmin, nukkumaan klo22 ja herätys 5.45. Mies nous ylös ja kokeili et jos poika nukahtas maitopullon jälkeen mut ei. Hän oli sitä mieltä et nyt on aamu ja nyt noustaa ylös |O Mulle kelpais hyvin jos rytmi muotoutuisi johonkin tonne väliin mut eiköhän tämä tästä. Kohta viedään esikoinen tarhaan ja varmaan mennään sit molemmat päikkäreille :D
 

Yhteistyössä