TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA

Farkuista vielä Matami: Juu tommoiset farkut mäkin voisin Jessille huolia :). En oo täällä bongannutkaan tommosia farkkuja tytöille.

Ruokamäärät Aamu- ja iltapuuroon keitän n.0,5dl hiutaleita ja aamulla annoksesta saattaa jäädä vähän, illalla ei yleensä jää. Sekaan laitan joskus maidon lisäksi sosetta tai marjoja. Lounaalla ja päivällisellä menee arviolta reilu pilttipurkillinen ruokaa (8kk sosepurkista jää vähän). Välipalalla menee pilttipurkillinen hedelmä- tai marjasosetta. Lisäksi maitoa joka aterian päälle 100ml. Meidän neiti on suursyömäri :D.

Maissivaipat :D En ole kokeillut.
 
Matamimimmi Piti vielä se sanoa syömisestä, että älä liikoja murehdi. Jos E kasvaa normaalisti ja ei tosiaan ole hoikimmasta päästä :D (kuten olet kertonut), niin tuskin on aihetta huoleen. Ei hän varmastikaan olisi kovin tyytyväinen, jos olisi nälissään. Syö varmasti juuri sen verran kuin itse tarvitsee. Kyllä se ruoka varmasti alkaa liikkumisen lisääntyessäkin maistua enemmän.
 
Farkkuja on samanlaisia kuin matamillakin,eli pehmeestä kankaasta...väljiä =)

Ruokamäärät: Riippuu kyllä ihan päivästä.... puuroa menee sellaset 1.5dl laaki. aamulla voipi mennä vähemmänkin. Ruokaa menee pieni pilttipurkillinen joskus reilumminkin...tai sit vaan pari lusikallista mut siihenkin oon tyytyväinen jos nyt ees jotakin. Puuron kanssa tuntuu et vois ahtaa enempikin,harvoin mätän ruokaa niin paljoo että kieltäytyy syömästä siks ettei enää uppoo... kun tuntuu et sit röyhtäyttää ja puklatuttaa jos on ihan ähkyssä. Mitäs ne matami sano sitte et olis hyvä määrä?

Meillä poika nukkumassa... voi luoja,siis tässä tulee käymään niin,että poika lopettaa päivätissin ennemmin kun yötissin. Musta ei oo siihen vierotukseen,en kestä ajatusta että ipana huutaa pää punasena. Toisekseen joku sisäinen ääni mussa sanoo et se ei voi olla "oikein" jos täytyy kauheen väkisin irrottaa tissistä... siis vaan siks että niin on tapana :ashamed:Ja mulla ainakin tulee nälkä jos herään keskellä yötä ja oon valveilla jonkin aikaa... niin varmasti lapsellekkin kun ensin rääkyy pari tuntia |O Mutta että joskushan siitäkin on eroon päästävä,jos meinaan ikinä mihinkään iltamenoihin lähteä. Mutta toistaiseksi taas lykkään projektia :whistle: :ashamed: Olen täysin selkärangaton :D

 
Miä sanoin sille neuvojalle, et Edith syö sen muksupuuro pkt:n päiväs...hyvässä lykys noin pikkuisen pilttipurkin verran lihaa....ja jugua/hedelmäsössöö vajaa pikkupurkki siis päiväs...eilen meni 1,5 purkkii puuroo yhdel kertaa...sit huomattiin sellanen mukava juttu, ettei syö, jos isi syöttää :/ ...kiva, kiva...enhän muutenkaan oo kiinni tos "tissitakiaisessa" 24/7 :whistle: ....repa...et oo ainut, joka ei pääse...mennään sit vuonna 2012 yhdessä baariin :LOL: :LOL: :LOL: !!!

Edith sai hienon kuhmun otsaansa tän päiväsestä vahingosta.... :( ...onneksi ei muuta...ja löi päänsä vielä toisenkin kerran, kun oli tunkenut itsensä olkkarin pöydän alle...kohta laitan kypärän!

 
Farkuista, tossa se vielä puolisen tuntia sitten istuskeli lattialla hello kitty farkkujensa kanssa:D Ne on ihan mukavat ton ikäisellä eihän ne purista mistään. Toki kotona pidetään verkkareit mut ku ihmisten ilmoille mennään niin pitäähän sit olla vermeet kohillaan ;) Meillä on kahdet farkut ja yhdet farkkuhaalarit :)

Ruokamäärät,
vaihtelee vähän mut hyvin vähän :( eli 3-10 teelusikallista menee kerta-aterialla. Eli siis hyvin vähän.... et Matami, musta toi kuullostaa ihan reippaalta syömiseltä :) Mä päätin et alan rajaamaan tota maitoa ja annan vettä pullosta ettei täyttäis itteään maidolla vaan saisin ruokaa uppoomaan :/ miks tän pitää olla näin hankalaa :(

Nyt on haalareita kaksi, kaksi talvilakkia, 4 kypärämyssyä ja sit vielä kahdet 2? verkkarit lähti mukaan ja loppusummakaan ei ees päätä huimannu. Oon niin tyytyväinen :) Majj, meinaatteks Oulun kautta mennä? Meinaan et siellähän on kaksi liikettä.... tai siis oulunsalossa sekä haukiputaalla :)

Sydämentykytys :eek: Likka kaato mun mehulasin pöydälle ja tietty tietsikan suunnalle... :kieh: No eipä tarvinnu jäädyttää neidin viikkorahoja vaan kone säilyi kuivana -onneks :)

Maissivaipoista, oon katellu kaupassa niitä ja ne on meidän lähi-ässässä aika suositut :D Mä luotan meidän pamppersseihin.

Oon ihan viime päivinä tutustunut ekologiseen kodin putsaamiseen. Soodaa viemäreihin, sitruunalla uuni, sokerilla hella, pesupähkinöitä jne... aikas jänniä juttuja. Onkos kukaan kokeillu noit pesupähkinöitä?
 
Nature Babycare on meilla kaytossa Suomessa. Tykkaan kylla, ei vuoda ohi eika lapi. Ekologisuudesta sitten tieda, maissi roudataan taalta Italiasta Ruotsiin kasittelya varten ja sielta sit Suomeen, menee varmaan kuljetuksessa se minka kompostoimalla saastaa. Eika meilla ole edes niin iso komposti etta sinne koko vaippasatsin sais sullottua, mutta silti.. sen paketin voi sentaan kayttaa vaikka biojatteiden pussina kun senkin voi kompostoida. Ja onhan se paketti hurjan natti. :) Samasta syysta ostanut sarjaa muutenkin.

Minka hintaista on vauvanruoka?
Mullon ihan idiootti olo kun en edes sita tieda tai muista. 50 sentin pintaan sellainen pienempi purkki hedelmasosetta, olisko? En ma taallakaan ole vauvanruokien hintoja katsellut, paitsi tanaan. Ostin vaan Eevalle ruokaa ja loppusumma oli sen verran yllattava, etta vilkaisin kuitista mita kustantaa taalla. 1,50-1,90 e kahden purkin paketti, hintaa yhdelle tulee siis 75-95 senttia. Ja ne purkit on pienempia kun ne pienet Suomessa. Jotenkin tuntuis kalliilta. Ja siis toi hinta ihan vaan hedelmasoseille, 'oikeat' ruoat on kalliimpia. Taalla on kylla kaikki vauvoihin ja lapsiin liittyva ihan torkean hintaista ja lapsilisat unelma vaan. Tiedan monia, jotka on saaneet lapsen vasta nelikymppisena kun aikaisemmin ei yksinkertaisesti ole ollut varaa. Pakko kayda toissa ja saastaa 20 vuotta lapseen, ellei mies sitten saa tarpeeksi hyvaa liksaa. Asia erikseen ne, jotka ei niin valita mihin oloihin sen lapsen hommaa, esmes romanialaiset maahanmuuttajat. Miten katris ja LC, onko siella sama homma vauvan ruokien ja tarvikkeiden kanssa?
 
Terkkuja allergiatesteistä! Prick-kokeista (muna, maito, soija ja viljat ) ei löytyny mitään, mutta atooppiseksi lääkäri ihon luonnehti ja määräsi hurjalle rasvauskuurille: kortisonia ja perusvoidetta vuorokuurein. Ja maitoaltistukseen mennään 3 viikon päästä vielä varmistamaan tuo maitoasia. Soijalla jatketaan siihen asti. Ja kaikki muut mahdolliset allergiaepäilyt joudutaan sit pähkäilemään itsekseen eli jos jostain jotain tulee, niin sit vaan pois ruokavaliosta hetkeks. Ihan hyvä käynti; asiallista toimintaa ja hyvä lääkäri.

Farkut: Meillä ollu ihan pienestä pitäen erilaisia farkkuja / farkkuhaalareita. Tosi pehmeitä ovat olleet. Niinku Edlakin, niin meilläkin kotona ollaan ku ellun kanat, mut kun lähdetään kaupoille tms. niin sitten ns. parempaa päälle. Esim. farkut ja villatakki.

Aloitetaan huomenna värikylpy-kurssi. Siellä saa sotkea vauvan kanssa kaikella mahdollisella; soseilla, sormiväreillä yms. :D Toivottavasti on mukavaa. Kiva kun saa sotkea toisten nurkissa ;)

Puliina: Meilläkin pesupähkinöitä käytössä. Ei aina, mutta välillä. Ihan hyviä ovat kyllä.

Ruokamääristä: Aamu- ja iltapuuroa menee 1dl vettä + 0,3 dl hiutaleita + sosetta, hedelmäsosetta vajaa purkki, lihakasvissosetta reilu puoli pientä purkkia x2. Ja maitoa menee aika paljon; 8dl vuorokaudes. Vettä annan joka ruualla janojuomaksi nokkamukista (pehmeä tiivinokka ). Tuo nokka ollu meillä käytössä 4kk iästä lähtien, joten siitä juominen sujuu jo hienosti. Mut ei siis meilläkään paljon syödä, mutta mun mielestä jo tooooosi hienosti ;) Niin ja maidon annan sit vasta vähän ruokailun jälkeen, ettei veis ruokahaluja.

Ny unille! :wave:
 
Vauvan ruuat MEilla F syo kylla pikkuruisia maaria kerrallaan alle desi/ kerta ja maitookin tosi vahan nyt oon alkanut antaan ruuan paalle hieman maitoo ja veden juo jos nokkamuki menee suuhun :D, jotta saisin maito maaran sinne 5dl/ paiva. Todellinen headacke tuo tytyn juominen . Ruuan hinnat me ostetaan ruuat Sainsburylta ja riippuen merkista purkki maksaa 55-80 pencea (niinku hipp ja heinz)ja sit nuo orgaaniset jutut ja muut yummy mummy tuotteet on hieman kalliimpia, joita sit hamstraan kun sainsburylla on 1/3 ale vauvan tarvikkeista. Jep taalla on noita romaanialaisia ja taytyy sanoo etta kielitaidottomina ovat kylla hieman poloisessa asemassa niin terveydenhuollossa.

Nature baby care
tuotteet, joo tykataan, mutta ei mee yovaippana joten ei olla nyt osteltu kun kaytetaan noita kestoja paivisin. Ostan myos niiden muita tuotteita kuten kosteuspyyhkeita tms. Fanitan tosi paljon kaikkee ekologista hommaa muutenkin.

Pesupahkinat...hmm taytyy kokeilla, siis ei tartte pesuainetta. Melkein kuolin kun aiti oli ostanut ekoveria ja se maksoi yli 6 euroo suomessa/ puteli. Taalla puolet halvempaa. Meilla kaytetaan ekoverin tuotteita tai muuta ekoa aina kaikkeen siivoukseen.

Nyt syomaan roska ruokaa kun mies kavi hakeen, se siita laihkarista :ashamed:
 
Farkut meilla on kans ollut jo yhdet ja on saastossa seuraavalle kun oli niin ihanat. Nyt sain farkkuhaalari shortsit ja sellaisen polon farkkuhame jutun kaverilta (se toivoi et ois viela mennyt heidan tytylleen kesalla)kun mennaan sinne afrikkaan.

NAukuri: kuulostaa etta nyt on ruoka- altisus asiat hanskassa ja ihanan sottaiselta tuo varikylpy juttu, tahtoo myos :p
 
pesupähkinöistä...kuulin vasta tänään :ashamed: ....tai varmaan oon kuullut aikaisemmin, mut ei ole kiinnostanut....nyt kyl heräs...kaveri oli ostanut...alle 10 euroo ja 80 pesukertaa...aika ok hinta =) !

Ruokamäärät...kiitos vastauksista :) ...jotenkin aina helpottaa, kun kuulee teijän vastauksia...eihän teijänkään vaavit mitää mahti määriä syö ;) ....eli minuu taas huolestutettiin vähän turhaan :/ ...
 
Farkkuja on ollut ihan pienestä lähtien molemmilla lapsilla koska ne on niin syötävän suloisia.

pasuaine: hajustamattomia, pojan ihon takia.

Kuume jatkuu ja tänään lääkäriin uudestaan aamulla oli melkein 40..ei suostu oikein juomaan eikä syömään mitään huolestuttaa että kuivaa pieni kokonaan, pissakin haisi jotenkin niin vahvalle tänä aamuna.

Narure baby care: ostin kokeiluun, hyviä ovat olleet. voipi olla et ruetaan käyttämään.
 
Meillä on nyt pari yötä sillai ihan hyvin, tosin oon pitänyt neitiä välissä aina aamuyöstä aamuun saakka, omaan sänkyyn kyl menee ekana nukkumaan. Tietty on heräilly ainakin 3krt mut kun ei oo ite tarvinu nousta niin kai se tuntuu heti paremmalta yöltä. :D

Edla: Joo oulun kautta ajetaan. :)

ruoka määristä: aamulla syö n. 1dl puuroa + hedelmäsosetta sekasin, sit kasvis sose n.1 pieni piltti purkki, joskus saa välipalana hedelmä soseen, sit ilta päivällä liha sose vähän alle se 1 piltti purkillinen ja illalla vielä puuroa jos syö. Toi on siis hyvä päivä :) Joskus uppoaa 1 luskallinen joskus 15, riippuu siis ihan päivästä, viime viikolla yhtenä päivänä ei suostunut syömään kun tuoretta banaania :D

Meillä on muutes tulossa taas hampaita, 3 puhjennut ja 2 ihan juuri puhkeamassa! :p Neiti päättää tehdä koko kaluston kerralla :D

poika: Paranemisia! :hug:

ja tosiaan missä jenni ? ei kai vaan vielä ois nyytti kainalossa :eek:
 
Huomenta.

On jotenkin ollut taas erilaista härdelli koko alkuviikko ettei ole paljoa ehtinyt kirjoitteleen.

vaatteet: Meillä ollaan mallia pitkäsäärinen joten housut kokoa 80 ja bodyt ja yläosat muutenkin menee viel 74. Farkkuja on ollut parit käytössä.

syöminen Meillä syödään keskimäärin 3-4 kertaa päivässä, mutta annokset on sit sen mukaisia (lapsen oma valinta). Aamulla puuroa 3 isoa kauhalista ja ½ purkkia hedelmäsosetta (tarkkaa määrää vaikea sanoa, kun keitän litran puuron kerrallaan). Päivällä peruna-liha tai vastaavaa yhdistelmää sen kaupan isomman purkin verran. Illalla menee puuroa samalla tavalla kuin aamulla. Neljäs ruoka luokitellaan kait välipalaksi silloin ylensä syö koko tetran jogurttia. Maidon menekkia koitin tossa laskeskella taitais olla noin 6-8dl.

Meillä on miehen kanssa yhdessä menossa ruokaremontti eli yritetään keventää ruokavaliota jos vaikka ennen kesää saatais molemmat edes muutama kilo pudotettua. Kun sais vielä itseään niskasta kiinni ja sais reilusti lisättyä liikuntaa.
 
huomenta.

siis mitä tää nyt on. mun paino vaan laskee, vaikka en tee mitään. Mä oon niin ilonen ;) Just kokeilin mun nahkatakkia jonka ostin tossa syksyllä.. Vähän on väljän olonen.. No ei kai päällystakin ihan nafti tarviikkaan olla,, että ei varmaan haittaa jos olkapäiltä vähän löysä.. Sain uuden kriisin aiheen, jos vaatteet jää isoks ;) koskaan ei oo mikään hyvin... :LOL:

farkkuja on pojalla ja paljon. mun veli on tuonut rapakon takaa kaikki ihanuuksia.. Mutta kuten muillakin, niitä käytetään ku mennään kylään tai hoitoon lapsiparkkiin.. kotona mennään löyttärin bodeissa ja verskoissa.. Mutta ei toi menoa kyllä haittaa vaiks ois farkut päällä..

ruokamäärä:
poika söi aamupalaks 100g puuroa ja siihen hillot päälle. Hyvin tuntuu taas maistuvan..

meillä nukuttiin koko yö ilman tutinlaittoa.. mietinkin että onkohan pojalla ollu muina öinä liian kuuma?? me kun ollaan nukutettu sitä siinä ä-pakkauksen makuupussissa ja sit peittopäälle.... en keksi muuta syytä miks nyt ois nukkunu niin hyvin.

poika on nyt päikyillä ja pian lähetään kahville. Kaveri lupas laittaa kasvissosekeittoa lounaaks. nam..

niin ja illalla spinningiin ja päivällä aattelin mennä vielä reippaan kävelylenkin.

mukavaa torstaita


PS: mä oon taas vihdoinkin löytäny ilon elämään...
 
Ihan pakko nyt kommentoida näin vierailevana ekoihmisenä: Älkää missään nimessä laittako niitä maissivaippoja kompostiin! Olen lukenut asiaa koskevan tutkimuksen, ja ne vaipat eivät todellakaan maadu, vaikka paketissa niin virheellisesti kai väitetäänkin. Ainoa asia, mikä niissä maatuu kokonaan, on se pussi, jossa niitä myydään. Savonlinnassa asuva jäteasiantuntija on tämän asian selvittänyt, kun kuuli, että äidit laittavat näitä vaippoja kompostiin. Asiasta on ollut ainakin Länsi-Savo -nimisessä paikallislehdessä juttua. Kompostit menee ihan tukkoon, jos sinne noita vaippoja laitetaan. Hyvää jatkoa vauvojenne kanssa!
 
Matami Huoh noita kolhuja. Onneksi ei mitään vakavaa. Kaverinkin vauva oli eilen pudonnu sängyltä ja otsassa iso mustelma. Mietin tota kasvujupakkaa tai yleensäkin sitä mielipahaa ja huolta mitä voi neuvolasta saada... terveydenhoitaja on tietty huolissaan kaikista käyräpoikkeamista, mutta onneksi lääkäri sitten antaa yleensä sen "rauhan merkin". Täälläkin palstalla on tosi paljon hämminkiä ja odotuksia kun mennään polille tai lääkärille ja tullaan tyhjin käsin takaisin. Mikähän osa tästä hoitokokonaisuudesta oikein puuttuu? Ikävää kun äidit jätetään liian usein aivan tyhjän päälle eikä saa minkäänlaista helpotusta/neuvoa asiaan. Luen ihan äimistellen näitä allergia yms. juttuja - sapettaa ihan älyttömästi teidän kaikkien puolesta. Hitsit!

Mulla on tänään vapaa ilta - saan olla yksin kotona. Maija lähtee iskän kans kyläileen kaverille, missä saman ikäinen taapero ja rouva siellä illan töissä. Heh. Pojat ovat sopineet keskenään että kamerat täytyy tyhjätä, että saa paljon kuvia tapaamisesta. Eikö ookin ihana juttu, herrat on aivan tohkeissaan kun vauvat kohtaa tälleen "isompana".
 
birdie: Ihana kuulla, että olo on noin paljon parempi!! HIenoa! Paino laskee ja elämä hymyilee :)

Mä en oo laittanu liikunnan eteen nyt tikkua ristiin pitkään aikaan. Pari jumppaa oli peruttu edellisviikolla, kun ohjaaja oli kipeä ja nyt oon itse ollut kipeä enkä viitsi mennä vielä minnekään ettei vaan tuu mitään jälkitauteja. Ahistaa, ku makkarat varmaan vaan hiipii tuohon vyötärölle... :ashamed:

Mäkin oon muuten lukenu, et noi maissivaipat ei maatuis, joten ne ei olis mitään kompostikamaa. Siinä samassa jutussa sit vähän ihmeteltiinkin niiden ekologisuutta, kun niiden valmistus+kuljetus on kuitenkin aika kuluttavaa ja sit ne ei edes maadu. Ja ulosteitahan ei muutenkaan saa laittaa kompostiin. Mut hyvä lisä kyllä varmaan noihin suurien firmojen vaippojen rinnalla. Oon kans kuullu ihan hyviä kokemuksia niistä.

LC: Joo, toivotaan että allergiaepäilyt nyt saadaan kuriin.

Jennin kuulumisia olisi kyllä mukava kuulla piiiiiiitkästä aikaa??? Mikä on vointi?

Pistin pojalle tummansiniset vaatteet värikylpyä ajatellen. Ei ainaka pitäs lian jäädä vaatteisiin :) Kohta sotkemaan ;)

 
Miksi meidän lapsi herää joka aamu klo 05-06????????? :eek: :kieh: Vaikuttaako liikkumaan lähtö niin ettei malta nukkua täyttä yötä vai mikä hitto mättää? Muuten on ihan normaali, ei hammaskitinöitä tai muitakaan, mutta aamuisin alkaa show heti viiden jälkeen. Olen aivan romuna |O
Yöunet jää siis n-10 tuntiin (19:30-n.05:30) ja päikreillä on alkanut nukkumaan enemmän eli yhteensä sen 3-4h päivästä riippuen. Huoh, toivottavasti tää on joku vaihe....

Farkkuja, sammareita, farkkahaalareita ja -hameita meillä käytetän ns. autovaatteina pikkuruisen kevyttoppatakin kanssa. On niin kiva pukea vauva nätisti "oikeisiin vaatteisiin" eikä siihen ikuiseen toppapukuun, kun lähdetään kylään tai kaupoille. Neiti on NIIN söpönen isojen tyttöjen vaatteissa :heart: :heart: :heart:

Mutta nyt ruoanlaittoon ja sitten HIEROJALLE :whistle:

PS. en oo koskaan ajatellutkaan, että joku "ulkopuolinen" kävisi täällä lukemassa meidän pinoa.. :/ Siis eihän täällä mitään salaisuuksia sen liiemmin kai paljastella, mutta tuli silti vähän outo olo asiasta! Käyttekö te kurkkimassa muiden pinoja?? EI mua ainakaan kiinnosta muiden jutut paitsi teidän - en ees tuolla odottajissa jaksa paljon käydä B) Luotan siihen, että voin teiltä kysyä odotusasioitakin :D
 
Mä oon kanssa Jenniä ajatellut monet kerrat, miten hän voi ja miten pikkuinen massukki jaksaa?

Carmen: millon sulla on alkuraskauden ultra? Voi että kun meillekkin suotaisiin pikkuinen nopeasti nyt yk.5 menossa tai tjottailtu ollaan....mut kuume vaan nousee. En mäkään pahemmin muita pinoja lue josku huuhtikuisia kattelen kun meidänkin poika on huuhtikuussa syntynyt.Uteliaisuus :saint:

Birdie: :heart: kiva kuulla et elämä hymyilee =)
 
Pojalle tsemppiä,toivottavasti alkas ipana paranemaan :hug:

Birdie,kiva kun oot piristynny =)

Carmen,Tosta tulee yhteensä kuitenkin hyvä vuorokausimäärä unta. Veikkaampa että hää sit nukkuu päikyt siitä hyvästä niin pitkät. Mut hankalahan niitäkään on käydä rajoittamaan....

Oon kuullu samaa noista maissivaipoista,ettei olis ihan niin ekologisia kun on annettu ymmärtää... nythän oli muovipusseistakin tutkimus,että paras vaihtis on kuitenkin se perinteinen,kierrätysmuovista tehty muovipussi.

Kirsikkatomsku,sanos se joo... muakin hämmentää et miten voidaan vaan jättää oman onnensa nojaan näissä terveysasioissa :ashamed:

Meillä on muutes toi vesi suurta herkkua...poika juo ihan innoissaan ja ihan normaalista nokkiksesta. Osais kyl juoda tavallisesta mukistakin,mut jotenkin toi nokkis on siistimpi vielä =)

Meil oli taas karsee yö... herralla oli vähän nokka tukossa. Ja nyt on sit valunut pikkasen... mut ei oo vielä isommaksi nuhaksi yltynyt,saas nähä. Vaari kävi tossa parinapäivänä kauheessa nuhassa ja yskässä köhimässä suoraan poikaa kohti (ärsyttää kun ei peitetä suuta :kieh: ) väitii ettei tartu,kun on sen saanu ilmastointilaitteesta |O Noh,ei sillä etteikö se eka nuha sieltä olis tullut ennemmin tai myöhemmin kuitenkin... viduddaa vaan nää yöt kun on kauheita muutenkin,niin entistä hankalammaks menee :ashamed:
 
Carmen: meilläkin on herätty vuoden alusta asti siinä 5.30, muutamana aamuna on saanut 7 asti nukkua, kyllä meinaa tosiaan väsyttää, onneksi sentään nukkuu heräämättä tuohon asti, et siinä mielessä saa nukuttua, mut kyllä ottaa välillä voimille.

Farkkuja on meilläkin ollu käytössä, just kun lähetään kyläileen tai kaupoille ;)
 

Yhteistyössä