TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA

Huomenta!!

Maissivaipat ja komposti :attn: ....miähän tuon laukasin...ei meil oo kompostii...jostain se vaan oli tarttunut miun päähän |O ...eli ei ole kompostitavaraa, näköjään :ashamed: ....hyvä kun kerroitte ja sivistitte....toivottavasti ne olis edes hiukan ekologisempia, kuin nuo muut...tiedä sitten...olis niin kiva ostaa sellasii tuotteita, jotka VARMASTI säästää luontoo...

Jenni....eipä ole kuulunut pitkään aikaan :eek: !
 
Carmen, meillä esikoinen heräsi kanssa jotain 5.30 ja joskus nukkui jopa kuuteen :eek: Se on aina ollut aamuvirkku...nytkin 5,5 v herää seiskalta melki aina. Ja neiti nukkuu 19.30-6.30. Että joka aamu ollaan viimestään seiskalta kaikki hereillä |O En enää ees osais myöhään nukkua, kun on ton esikoisen kanssa tottunu. Ihanaa kyllä olis. Vitsi että tuo neiti pärjää päivät tosi pienillä päikyillä...tai no pärjää ja pärjää...on sit ihan poikki ja kitisee väsyneenä. Kahdet unet päivässä ja eilenkin iltapäivän unet oli 20 min :eek: Siitä sit valvo iltaan ja kauheella tappelulla silti yöunille. Se on kyllä nukkunu aina niiiiin vähän päivisin, että pistää aina ihmettelemään....ja vauvanakin jo. On vaan itekin illalla aivan puhki, kun ei saa hengähtää missään välissä kunnolla.
 
Pikaisesti tulin moikkaamaan :). Oon niin väsy viime yön hulinoista, että hohhoijaa! Ei hajuakaan montako kertaa Jessi heräs, mutta enemmän on muistikuvia tutin suuhun laittamisesta kuin sängyllä makaamisesta. Toivottavasti ens yönä oli rauhallisempaa ja saisi nukkua |O . Nyt J nukkuu ulkona päikkäreitä.

Jenniiiii, jos kaikki huhuilee, niin ehkä pian kuullaan kuulumisia :)!

Carmen Jessi heräs myös yhteen väliin aina klo6-7 aikoihin. Sitten rytmi yhtäkkiä muuttui niin, että nyt heräillään klo 7-8 välillä. Toivottavasti teilläkin neiti suostuisi jatkossa nukkumaan edes vähän pidempään. Tosin aamuvirkkulapsiakin on aika paljon...toiset on aina tikkana pystyssä kukon laulun aikaan. Jaksamis :hug: !

Täytyy mennä loihtimaan itselle jotain syötävää... moikkelis! :wave:
 
summer: meillä neiti kans jaksaa ihmeen hyvin valvoa! Nukkuu max 2h päikkäreitä päivässä yheeteensä! Äidin mielestä voisi kyllä vähä enempi nukkua :D

Aamuvírkuista: Minä itse oon kuulenma ollut sellanen että aina 6-7 maissa heräsin :D

jossu Päivittäisitkö kiloklubia että -3kg, oon aina unohtanu mainita :wave: Eli vielä pitäis saada -½kg ja sit olisin samois mitois kun ekas neuvolassa! :) Oon muuten muutenkin huomannut että mun maha on pienentynyt ihanaa! :)
 
jenni onhan kaikki hyvin?
ruoka Norjassa vauvan ruoka on täällä suunnilleen saman hintaista kuin suomessakin (siis soseet) yksi purkki n. 50 senttiä, vaihdellen molemmin puolin. Ruokaruoka on sitten kalliimpaa. Kotona yritän kovasti valmistaa, mutta aina ei ehdi ja siksi hipp palvelee meitä hyvin. Kotona tehtyyn ruokaan siirtyy kokonaan kun alkaa syödä meidän kanssa samaa ruokaa. Nyt n. 50% on kotona valmistettua ja 50% ei.
kilot olen nyt kaksi viikkoa laskenut kaloreita ja syönyt n. 1700 kaloria per päivä ja paino on siinä kahdessa viikossa laskenut -200 grammaa. mikä mussa on vikana, itkettää?
unikoulu ja yötissistä luopuminen meillä siis toissa yönä ei herätty kertaakaan, mutta viime yönä Ava heräsi sängyssä pyörimään kahdelta ja pyöri noin puoli tuntia ennen kuin nukahti. Huutoa ei varsinaisesti ollut enää. Puoli kuudelta sai aamumaidon. Ehkäpä tämä sujuu kivuttomammin kuin luulin. Nyt täytyy toivoa etten manannut alamäkeä ensi yölle. :LOL: Mutta kaiken kaikkiaan on päivällä alkanut tytölle ruoka maistumaan ja päivä tissillä viihtyy pidempään eikä pelleile.
kenellä muulla on alkanut työt/ tai alkaa pian? Mulla olisi töihin lähtö 9.3. Tosin vaan 3-4 pv viikossa töitä, mutta jännittää silti. Onneksi Ava on niin sosiaalinen että pärjää varmasti nuo pari päivää päiväkodissa. Pienihän tuo vielä on ja surettaa, mutta on onneksi isän kanssa vielä kotona huhtikuun puoleen väliin asti.
 
Jenniä kaipailin jo aikoja sitten, mutta ei kuulu...... Toivottavasti kaikki on hyvin!
kauheeta muuten kun täällä näin aktiivisesti palstaillaan, niin jos joku vaan häviäis/lopettais kirjottelun....ikuisesti jäis vaivaamaan että onko jotain sattunut tmv. Oon tän vuoden toukokuussa 2v kirjotellut ja ei ole kyllä montaa päivää jäänyt väliin....sen verran koukussa oon.

Meillä on yöt rauhottunut..( tietty ens yö ei enää ole) Mutta sen melki pari kk kesti sitä jatkuvaan heräilyä. Mutta nyt ei ees enää niin paljoo pyöri unissaan. Kerran tai joskus kaks syö, mutta sitä en ala vielä koittaan pois. Se ei herää siihen et pitäis syödä vaan herää aina johonkin muuhun ja sit saan sen maitotilkalla tainnutettua nopeesti. Ei vaan jaksa yöllä muuta tehdä. Katotaan sitten tossa vuoden iässä et koittais sitä pulloo jättää pois, mutta kun ei se ongelma ole nytkään niin en jaksa vielä.
 
Kiva kun muilla yöt helpottaa...niin meillä vaan pahenee :kieh: no nyt on tietty toi nuhakin ja hampaat ja konttaus jajaja..... :headwall:

Matami,on ne varmaan tavallisia vaippoja ekologisempia kuitenkin ;) Mun pitäs edelleen saada ommelluks noita hamppuvaippoja... |O

Jenni on juu kadonnu.... toivottavasti ei nyt makaa missään sairaalassa :/

Poika,voi ei.... mikähän reppanalla on :snotty:
 
Piti vielä kommentoimani,et oon ymmärtänyt että se on pienille lapsille ihan ominaista herätä aikasin... kaikki mun tuntemat ipanat heräilee siinä 6-7 haarukassa ja itekkin oon kuulunut kyseiseen ryhmään. Poikkeuksia varmasti on kyllä....
 
Summer: Meillä sama homma et poika ei herää nälkäänsä tai vartavasten maitoa pyytämään...mutta sit sitä ei tahdo saada hiljaseks muulla... jos lopettas yötissin,oon sata varma et heräilis kuitenkin samaan malliin mut mulla ei ois enää keinoja saada sitä uneen :ashamed:
 
majj: ei se mitään. Mä olen noita teidän saavutuksia koittanut nappailla tuolta muun kirjoittelunkin joukosta ja en aina välttämäti ole erikseen maininnut, että olen kiloklubin päivittänyt.

Musta alkaa tuntuun, että meidän vaaka on jämähtänyt. Näyttää kokoajan mulle samaa lukemaa söin sit mitä sattuu tai nyt pari viikko olemme tosiaan yhdessä miehen kanssa koittaneet keventää syömisiämme. Meidän vaaka on tosin tuollaista vanhaa mekaanista mallia jossa ei noita satoja grammoja pääse näkemäänkään. Mies kun on käynyt puntarilla niiden kuntoryhmässä sille saldoa kertynyt kuitenkin jo -2kg. Pitää laittaa varmaan testaan toi meidän kotivaaka, kun hänellä on vertailu kohta siihen toiseen
 
meillä asustaa täys unikeko..Timi heräs tänään vasta kymmeneltä aamulla.. :LOL:
nyt nukkunu tunnin ulkona..saas nähdä kauanko nukkuu. kahdet tai kolmet päikkärit on päivässä. unen lahjoja on meidän sällillä.

nyt ihan pienessä ajassa oppinu paljon asioita. nousee istumaan ite ja häkkisängyssä seisoo hienosti :D ja sana kakka on kovaa huutoa meillä. kovasti muitakin sanoja tapailee.

poika: paranemisia pikku potilaalle :hug: :hug:
 
Meidäkin poika herää joka ikinen aamu klo 6-7 välillä. Mut menee toki unillekin jo klo 19 et ei sitä voi enempää vaatiakaan. Päikkäreitä vetelee keskimäärin 3h/pvä. Mut kahtena viime yönä on herännyt vaan kerran (!! ) eli klo 24 syömään ja sit posottanu aamuun. Ihanaa! Toivottavasti mäkään en nyt manannu mitään sadan vuoden hereilläoloja seinille....

Myös kurpitsa on ollu aikas hiljaa... Missä oot!?!? :)

Värikylpy oli muuten ihan huippua! Sotkettiin lattialla ison pahvin päällä vadelmalla, karpalolla, porkkanalla ja mangolla. Taideteos jäi nyt sinne kuivumaan. Poika tykkäs ihan hulluna ja ryömi ympäri pahviaan :) Vaatteet oli tietty sen näköset, mutta onneks oli tummat. Muutenkin näytti vauvat nauttivan, kun sai sotkea vapaasti eikä kukaan kieltänyt :D Tosi kiva kokemus. No, vielä on 4 kertaa jäljellä.

Ai niin, meillä poika oppi tänään ihan oikeasti vilkuttamaan :) Söpön näköistä. Aamulla kun isi lähti töihin ja huudeltiin heihei, niin poika ensimmäisen kerran (tiedostaen ) vilkutti takaisin. Ja sama toistui nyt tuolla värikylvyssä, kun huutelin kavereille moikka, niin poika taas heilutti vimmalla :) Ennen tullut vaan ihan satunnaisesti.
 
Meillä on neiti nyt hoksannut kuinka voi tukea vasten seistä :heart: oon lähtöasemissa pelastaan kun kupsahtaa, jalat harattaa tosi leveesti.

Maissivaipat: joo kyllä nee matuu nopeemmin ja ei ehkä siten jätä niin pitkää ekologista printtiä jälkeensä...

Katris aloitetaan sitten työt samana päivänä =) Ihana etta on vertais tukee sitten heti eka päivän jälkeen.

Matami kylläpä oli suloinen kuva sinusta :heart:

Minulla on nyt lahtenyt paino hieman putoon nyt jo alle 68kg jee eli Jossu jos päivität niin kokonaisuudessaan -5.3kg. Kumpa saisin vielä puristettua muutaman kilon pois ennen matkaa. Koklaan viela housut ennen lähtöä, muuten saan mennä vaatekaupoille ihan tosissaan.

Nyt siivoon, meille tulee kaasuboilerin tarkastaja käymään, kiva mies, sillä on 3 lasta ja... (on laittanut meidän boilerin noin 5v. sitten ja käynyt tarkastaan säännöllisesti...)

Poika
voihan räkä. toivottavasti lääkärissä käynto selvitti pojan pahan olon! ja nii mullakin on alkanut vauvakuume nousee toden teolla (menkat nyt vaan tarttisin).

 
repa: meillä kans toi tissi on ainut vaiennus keino yöllä. tosin en ole siitä ite stressannu yhtään. mut nykyään nukkuu kyl tosi hienosti yöt. silloin tällöin on levoton enää.
mut ilman tissiä ois järkyttävä raivo päällä =)

vauvakuumeesta: on myös täällä tosi kovana. mut pakko alistua kohtaloon ettei meille enää tule vauvoja :'( oon miettiny et sit kun muksut on isoja jotain sijaisperhe touhua. tosin mulla on vuosikausia muhinut adoptio kiinasta tai vastaavasta maasta mielessä. saa nähdä mitä tulevan pitää sit. mut omia ei tule enää :( vaikka niin kauheasti haluaisin. mut onha näissä kolmessa jo työtä paljon.

mut nyt imurin kimppuun..keksin koko ajan jotain ettei tarvis aloittaa :LOL:
 
Naukuri, kiva kuulla et värikylvyssä oli mukavaa :) Meillä on vasta ensi viikon lauantaina värikylvyt alkaa, tosin meillä ei ole kurssia vaan ihan kertakäyntejä ja niitä voi vaikka koko kevään käydä. Täytyy munkin miettiä tarkkaan et mitä hennon laittaa neidille päälle.... meillä kun on lähes kaikki vaaleanpunaista :D Hienoo, et pojukka oppi vilkuttaan :)

Meilläkin on opittu uusia asioita :heart: Ei toki vilkuttamaan, se vielä vaan naurattaa (kattoo et miks noi huitoo, vähänks ne on tyhmiä :D ). Mutta meillä otettiin aamulla ekat varovaiset konttaukset eteenpäin! Ei pelkkää pakittamista siis enää :) Eipä sit oppinu meidän neiti ryömimään ollenkaan :( Sitten toinen, me osataan nousta polvillemme. Tämän se teki eilen illalla ja missäpä muuallakaan ku omassa sängyssään :eek: siinä se neiti roikku kaiteen päällä kädet ja nauro. Sängyn pohja siis laskeutuu viimeistään lauantaina! Ja viimesenä mut ei todellakaan vähäisimpänä se, et neiti nukku melkein 10h putkeen :D ja sit vielä maitopullon jälkeen melkein 3tuntia. Korvas vissiin eiliset päikyt 2x30min :D ja nyt on taas nukkunu tunnin :D et nemika, ilmassa on varmaan jotain unettavaa :D

Katris, tarkista hiilareiden määrä :hug:

Hohhoijakkaa, pitäis alkaa miettiin bileitä ja käydä parissa mahdollisessa paikassa jossa ne vois järjestää. Mulla napsahtaa huomenna täyspyöreet mittariin ja kaikki oottelis nyt sit isoja bileitä lähiaikoina.... Mä hautaudun aamulla peiton alle, enkä nouse koko päivänä :kieh:

Taidampa mennä murisemaan peiton alle :kieh:
 
LC: Onnea sinnekin uudesta taidosta! Meillä taas edetään vaan lattiatasossa. Ei mitään yritystä yläilmoihin :D

Edla: Ohoh! No siellähän edetään sit kohta vauhdilla, jos jo konttausta haetaan :eek: Kai oot jo kasvattanut silmät selkääs? ;) Ja hey, ihan kiva niitä pyöreitä oli täyttää :LOL: Ja bileet on aina kivoja!

poika: Kovasti paranemisia teille sinne! Onpa äsky tauti pikkuisella :hug:

katris ja LC:
Nopeasti se aika on kyllä kulunut, jos te jo palaatte töihin! Tai siis kuukauden päästä. Hui.. Aika vaan vilistää. Ja siitä tulikin mieleeni, et onkos aaoo nyt mennyt jo töihin???
 
Meillä ei vielä kontata eikä ryömitä ( luulen että ei edes opita ryömimään :D ) . Julia on noussut myös pari kertaa polvilleen, just sama kun edlalla, eka oli sängyssä polvillaan ja piti kaiteesta kiinni ja tänään tossa sohvalla, sain otettua kuvanki ja voisin pistää sen pian profiiliin. Sit noustaan lähes päivittäin myös konttaus asentoon ja heiluta siinä edes takaisin, ja lattialla osaa hienosti istua ilman tukia, toinen on hassu ja koittaa joskus istualteen pomppia :heart: :LOL: ja sit jos sanon pelkästän "ei" niin neiti on heti heiluttamassa päätään, luulen että on oppinut että pään heilutus = ei, kun sitä niin monta kuukautta olen hokenut. :)

 

Yhteistyössä