TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA

weiss
Repa: Meillä ei sitä inf.rokotetta otettu, kiellettiin tuon kananmuna allergian takia. Hieman kanssa pelottaa, kun muutama normi flunssa on mennyt jo suoraan keuhkoputkiin, että miten sitten jos tuo inf. sieltä hyökkää.. :eek: Taitaa pojalla alkaa astma nostamaan sekin päätään. Itelläni on ja esikoisella.. :|
 
Weiss: Minä jotenkin pelkään kaikkia noita tauteja.... mulle ei oo koskaan tarttunu influenssa vaikka oon altistunut useita kertoja,mut nyt tietty sit kohtalon ivana toi ipana sen jostain saa kun ei saatu sitä rokotetta. No hulluahan se on etukäteen tollasta surra,joten koitan unohtaa....

Carmen,meillä Kasper on ollut hoidossa vaan pari tuntia päiväsaikaan muutaman kerran mun äidin huomassa,eli mummullaan. Tässä koitan kerätä rohkeutta jos lähtis joku kerta tyttöjen kans lasilliselle,niin et tulis alkuyöstä kotiin,poika jäis isänsä kans tai mummun. Mut kun noi illat/yöt on niin vaikeita ,eikä poika hyväksy kun mut lohduttajaksi niin kynnys on korkea =)

Birdie,minä kokeilin sitä äippäpakkauksen makuupussia aikoinaan pojalle kun kääntyili ja huomasin et oli ihan hiestä märkä....

Käytiin eilen cittarissa ja sain menemään melkoset summat rahaa :ashamed: Ostelin pojalle astiaston,kun on tähänasti syöny sellasesta pikkusesta muovikupista... nyt on kunnon lautanen,sit housuja ja muutamia ruokapurnukoita jne.... itelleni piti kattoo kenkiä,mut en sit löytäny mitään :( Oli taas sellasta matkantekoo kaikkien kapsäkkien yms kanssa,et tää päivä pysytään ihan kotipiirissä... huomenna on sit kummitytön synttärit,pääsee poika sinne riehumaan B)

Ei hyvältä näytä ton ipanan nukkuminen tänäänkään... hätinä 20min nukku ja kauhee duuni saada takas jatkamaan unta |O kohta varmaan huutelee taas...
 
Kriisi,aika korkee kuume Annalla :hug: En kyl veis ulos jos suinkin voi välttää... korkeintaan minuutiks. Pystyykö koiruuksia laskemaan itellään pihaan pissalle tai saatko apua mistään? Harmi tilanne :(
 
Repa: Ikäviä nuo nuhat, mutta onneksi teillä oli vissiin vasta eka menossa? Paranemista!! :hug:

Carmen: Meillä olis ens viikon lauantaina ihana oma päivä miehen kanssa. Ja yökin! :) Sain joululahjaksi mieheltä hotelliyön ja ravintolaillallisen + leffan jos saadaan mahtumaan iltapäivään. Poika menee isovanhempien luo yöksi, joiden kanssa ei ole ollut paria tuntia kauempaa koskaan. Vähän jännittää että kuin siellä sit menee, mutta toivottavasti ihan ok. Ihanaa päivää teille huomenna! Tulee varmasti tarpeeseen :)

Vilma: Kiitos tyyny- ja peittovinkeistä! Meillä poika siirretään varmaan kesän jälkeen ns. isojen sänkyyn, joten sit varmaan vois tuon isomman peitonkin hommata. Katsotaan sitä tyynyä sitten myöhemmin.

Birdie:
Ihanaa iltaa, nauti kovasti!!!! :)

aaoo:ta mäkin just eilen kaipailin tuolla mystisellä sivulla 34, kun muistelin, et onkohan jo menny töihin??

Ruoka-asiaa: Oletteko pakastaneet perunaa muiden kasvisten mukana? Pysyykö hyvänä? Mä oon tähän mennessä keittänyt sen aina erikseen, mut nyt ajattelin viikonloppuna tehdä taas liha- ja kalapataa ja ainakin toiseen laittaisin perunaa joukkoon. Pysyyköhän hyvänä? Meillä on tänään testissä he-ma-pa. Siis kokonaisina. Suuri askel meille ;) Poika saa metsästää niitä alustalta ja syödä jos uskaltaa :D Katsotaan miten käy. Luultavasti menee kakomiseksi... Tosin yhtäkkiä vaan rupes syömään tavallista hiutalepuuroakin, että ehkä jotain edistystä on tapahtunut! :eek: Miten muuten Repa teillä tuon puuron kanssa menee?

Mä pääsen iltapäivällä hoitelemaan vähän omia asioita, kun isovanhemmat tulee pariksi tunniksi vahtimaan poikaa. Ihan mukava päästä vähän hengähtämään, vaikken milleen ihmeelliselle asialle pääsekään :) Pieniä iloja...

Paranemisia myös kriisin Annalle!! :hug:
 
Repa: Ikäviä nuo nuhat, mutta onneksi teillä oli vissiin vasta eka menossa? Paranemista!! :hug:

Carmen: Meillä olis ens viikon lauantaina ihana oma päivä miehen kanssa. Ja yökin! :) Sain joululahjaksi mieheltä hotelliyön ja ravintolaillallisen + leffan jos saadaan mahtumaan iltapäivään. Poika menee isovanhempien luo yöksi, joiden kanssa ei ole ollut paria tuntia kauempaa koskaan. Vähän jännittää että kuin siellä sit menee, mutta toivottavasti ihan ok. Ihanaa päivää teille huomenna! Tulee varmasti tarpeeseen :)

Vilma: Kiitos tyyny- ja peittovinkeistä! Meillä poika siirretään varmaan kesän jälkeen ns. isojen sänkyyn, joten sit varmaan vois tuon isomman peitonkin hommata. Katsotaan sitä tyynyä sitten myöhemmin.

Birdie:
Ihanaa iltaa, nauti kovasti!!!! :)

aaoo:ta mäkin just eilen kaipailin tuolla mystisellä sivulla 34, kun muistelin, et onkohan jo menny töihin??

Ruoka-asiaa: Oletteko pakastaneet perunaa muiden kasvisten mukana? Pysyykö hyvänä? Mä oon tähän mennessä keittänyt sen aina erikseen, mut nyt ajattelin viikonloppuna tehdä taas liha- ja kalapataa ja ainakin toiseen laittaisin perunaa joukkoon. Pysyyköhän hyvänä? Meillä on tänään testissä he-ma-pa. Siis kokonaisina. Suuri askel meille ;) Poika saa metsästää niitä alustalta ja syödä jos uskaltaa :D Katsotaan miten käy. Luultavasti menee kakomiseksi... Tosin yhtäkkiä vaan rupes syömään tavallista hiutalepuuroakin, että ehkä jotain edistystä on tapahtunut! :eek: Miten muuten Repa teillä tuon puuron kanssa menee?

Mä pääsen iltapäivällä hoitelemaan vähän omia asioita, kun isovanhemmat tulee pariksi tunniksi vahtimaan poikaa. Ihan mukava päästä vähän hengähtämään, vaikken milleen ihmeelliselle asialle pääsekään :) Pieniä iloja...

Paranemisia myös kriisin Annalle!! :hug:
 
peruna...miä epäilin...mut pakastin...sit kun lämmitin...niin tosi kuumaksi ensin...niin oli ihan hyvää sössöö....meil menee kököt..siis saattaa niit kyl syljeskellä, mut ei yökkää...eilen söi leipää ja miä en niin tarkkaan katsonut perään....sit alko yskii ja vedet valu silmistä...miähän sielt suusta kaivelin isoja kökköjä :eek: :ashamed: ...saa irti vaik ei oo hampaita :kieh: ....onko meil ainut hampaaton vauva :eek: :LOL: ...siis tuleekohan tuolle tenavalle ollenkaan....tuntuu, et joka asia on jäljessä hampaista lähtien...ainut mikä kasvaa on hiukset...ne roikkuu silmillä :D !!

Paranemisia kipeille :hug: :hug: !!

Aaoo...huhuu...ilmoittelehan...taidat jo olla töissä =) ?!

Miä oon vähän kade, kun pääsette tuulettumaan...meil ei kukaan huoli tuota neitii hoitoon :kieh: ...olen nyt kysellyt molemmilta kummeilta...ainoat vaihtoehdot...mut eipä heitä kiinnosta...hiukan alkaa harmittaa...kun neiti ei opi oleen hoidos yhtään :( ...no viimeitään sit rippikouluiässä ;) ....kyllähän täs kaipais jotain jo pikku hiljaa :/ ..huomen ehkä menen syömään Thai raflaan...mut ei ole vielä ihan varmaa...siis ystävän kanssa

Pitäis tänään lähtee ostaa 6v:lle kypärä...luistelua varten...ja meinasin tuolle neitille sen pulkan käydä hommaan...onko niis joku vyö millä saa kiinni...ettei neiti tipu kyydistä :whistle: ??
 
Kengista viela en ostanut kenkii F:lee mut sellaiset bical sukkakengat kun tyty paasee ulos kokeileen taitojaan parin viikon kulttua kun ollaan kesamaisemissa. Jee. Ei varmaan voi kuiteskaan laskee ekoiksi kengiksi, joten mamma voipi viela sellaisetkin ostella :D

Matami Kun katselin suomessa niita vauva pulkkii nii niissa tais olla vyo mukana. HAuskaa pulkkailua vaan!

Sairaille :hug: ja paranemisia

Juu, aukko on sivistyksessa kun ei tuo sivu 34 aukee :LOL:

Nyt laittaan F:n evaat valmiiksi ja sit lahdetaan puistoon ja kahvelle mammojen kaa! Ulkona paistaa aurinko ja taidan ottaa uuden kameran mukaan. pitaiskohan laittaa oikeen toppaa paalle kun on luvattu vain 5 astetta?!? hmm...laitan ainakin ittelle kalsarit ettei tuu vaa takapakkia tan flunssan kaa. Meilla ei myoskaan influenssa rokotetta
 
Matami meil on (muistaakseni) Stigan Frogg merkkinen selkänojallinen vauvapulkka ja siinä on vyö millä saa muksun köytettyä kiinni :D Meil kyl Joa pysyy paikallaan hyvin ilman vyötäkin mut jos isoveli vetää niin on paremoi sitoa kaveri kiinni ettei putoa kyydistä.

Oltiin täs yks päivä pulkkailemassa niin et Joa istu isoveikan sylissä ja mä vedin ja siinä vauhdin hurmassa pojat putos molemmat pulkasta... :whistle: Joa sai ensimmäiset lumipesut. Ensin pieni ei oikein tajunnu mitä tapahtu ja sit tuli huuto vaik olin ehtiny jo putsata lumet pois ja nostaa syliin :ashamed:
 
Matami: Meillä on Hamaxin vauvapulkka ja siinä on ainaki tosi hyvä ja pitkä vyö. Tosin poika on vasta kokeillut nopsaan, kun ei vielä istu kunnolla. Mutta pulkka on sen verran pitkä, että poika mahtuu siihen ihan hyvin vielä ens talvenakin. Sit ei tosin hihnaa varmaan enää tarvi, mutta kiva selkänoja siinä on.
 
meillä on influenssarokote otettuna..oon niin neuroottinen kaikkien tautien kanssa näiden pienten kansssa.. :ashamed:

[/b]poika: paranemisia kovasti. toivottavasti on jo poika parempi :hug:

mä saisin kyllä pojan ja muut muksut hoitoon jos haluisin käydä jossain rauhassa. mut oon nii hölmöläinen etten henno varsinkaan poikaa antaa kenellekään :LOL:
yöksi ei tulisi edes kysymykseenkään..oon mie tyhmä kyllä noiden kanssa :ashamed:
mummut hoitaisivat enemmän ku mielellään ja riskaavat noita koko ajan..mut en mie anna :whistle:

meillä kans toi pulkkailu on kivaa. me ollaan nii paljo ulkona päivisin. unia tulee 3-4 tuntia ulkona ja lisäks vielä pulkkaillaan hereillä ollessa paljon. ite en sisällä pysty koko päivää olemaan. ja noi tenavat kans on nii virtasia et ulos vienti on parasta virran purkua =)

mut nyt katsoon onko kakku hyytynyt..oli pakko tehdä piimäkakkua..älyhyvää :p
hyytyisi vaan nyt nopeesti. :p
 
kriisi: onha tuolla aika lepponen keli. ja rauhassahan se rinkassa vauva on. kyllä mä ite uskaltaisin koirat käyttää muksu rinkassa vaikka kuumetta. ku ei ole mikään paukkupakkanen.

jäipäs tummennukset äske päälle... :LOL:
 
Nemika,heh...täällä 6 astetta pakkasta ja on mulle jo ihan tarpeeks kylmä :D

Poika,voi ei... mikä semmonen tauti on,että ripuli ja kova kuume yhtäaikaa? :hug:

Kauheella itkulla poika meni tokille päikyille ulos :'( Se on niin raukkapäivänen tällä hetkellä. Itkee ihan kunnolla jos katoon näköpiiristä...ees isän syli ei auta.

Musta tuntuu et jos olis useampi ipana,niin tuliskin lähdettyä ulos ihan muutenkin kun vaan rattailla... täytys kyllä ostaa kunnon ulkoilupuku,kun en sellasta omista...
 
Täällä ollaan edelleen ikäkriisin kourissa. Tähän totuttelu kestää kauan et eka numero alkaa kolmosella eikä kakkosella :(

Bileitä oon tässä järkänny ja likkaa tulee nyt sit ekaa kertaa yöksi mummi hoitamaan tänne meille ensi viikonloppuna. Joten naukuri ihan sama yö on se eka ilman vanhempii :) Kiva päivä muutenkin se lauantai ekaks värikylpyy ja sit on srk:n lastentapahtuma johon mennään ja sit tulee mummi lasta kattoo ja me päästään illaks ulos ja näkee kavereita ?

Tuolla likka nyt tuijottaa muumeja, et äiti saa syödä ja palstailla :D Perskutarallaa, se pelästy mörköä ja huuto on kova... äitihän pelastaa :D

Aamulla se yletty ottamaan kiinni mun puhelimen laturin johdosta ja repi mun puhelimen hyllystä lattialle. Ei osunut mutta viereen tipahti ja voi että ku sitä pelästyttiin :ashamed:

Poika,
toivottavasti pieni paranee pian , samoin kriisillä

Influenssasta, me emme ottaneet rokotetta koska mä punnitsin hyödyt ja haitat näin pienellä. Rokote ei suoraan suojaa automaattisesti kaikilta influenssilta vaan siltä A-infl. Ens vuonna sitten varmaan ku on jo tarhassa.

Käytiin nyt päivällä lenkillä ja samalla keikalla sitten kaupassa ja apteekissa ja nyt sit sain viestiä et isälle olis kans pitäny ostaa lääkettä.... no nyt sit uudelleen taapertaan :kieh: ei voinu tuntia aikasemmin kyseinen viesti tulla vaan sit just ku tulin kotiin... MURRRR! ARGHHHHHH!
 
nemika: Voi sua, mää antasin tuon pojan koska vaan mummuloihin hoitoon, jos vaan kinuaisivat... ;) Ottavat kyllä jos on tarvetta, mutta eivät suoranaisesti tarjoudu yökyläilyyn (eivät taida vielä oikein uskaltaa sit kuitenkaan ).

poika: Voi kurjuuksien kurjuus! :( Toivottavasti pikkuinen paranee nopsaan :hug:
 
Tervehdys kaikille oon ollu ihan onneton kun en oo päässy koneelle. Kainuussa tuli käytyä ja nyt ollaan tyttöjen kanssa Lahdessa :)

Edla onnittelut :flower:

Korvatulehdus :headwall: ikävää-aamul käytiin lääkäril ja toisessa korvassa kaikki ei ollut ok. Voi pientä. Toivottavasti eivät johdu vauvauinnin sukelluksista.

pitää mennä :wave:

MUKAVAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE!
 
Pikaisesti tulin käymään, ollaan lähdössä koko perheen voimin hetkeksi ulos :).

Pulkka Stigan vauvapulkka on meilläkin ja siinä on vyö, jolla saa muksun kiinni. Tosin vyö saisi olla vähän pidempi, mutta parempi tuokin kuin ei mitään.

Yö ilman vanhempia Miehen 30v. synttäripippalot järjestetään ens viikon lauantaina, joten silloin meilläkin Jessi menee ekaa kertaa yökylään. Tai vaihtoehtoisesti mumma tulee tyttöä hoitamaan tänne meille kotiin. Pippalot järjestetään muualla, ei kotosalla. Mumma näkee tytön joka viikko, mutta mumman hoidossa J ei ole montaa tuntia ollut kerrallaan. Uskon silti, että kaikki menee hyvin :).

Merikan, Kriisin ja Pojan pikkuisille paranemisia! :hug:

Tuli tuosta värikylvystä mieleen, että meillä oli täällä kotona joku viikko sitten oma värikylpy :D. Jessi sai maalailla kuningatarsoseella sydämensä kyllyydestä kylppärin lattialla. Täytyihän sitä sosetta tietysti maistaakin ja hyvää oli. Sosetta oli neidissä joka puolella, mutta lähti helposti pesemällä pois. Taideteos ikuistettiin vaan kameralla. En viitsinyt säästää...alkaakohan haiskahtaa :/ ?
 
Naukurille piti vielä kertomani,et nyt just ei mee taas kun silee kama :headwall: eli puurossakaan ei oo päästy eteenpäin. Tosin syö kyl erikseen paloja kurkusta,porkkanasta,leivästä jne... mut just esim. herneitä ei laita suuhunsa...leikkii vaan :D

Merika, :hug: pikkuiselle....

Edla,onnea paljon :flower:
 
repa: ja pakkane noussu täälläki jo -14, mut kai se on vielä ulkona käytävä tai painuttava anopin luokse iltakahville. toi -6 on just kiva =)

naukuri: mä oon huono noita antamaan minnekään. tosin poika ku vielä tissillä niin ei kauhiata aikaa voisi edes ollakaan. mut en mä kuitenkaan anna edes muutamaksi tunniksi. B)

paranemisia kaikille pikkuisille potilaille :hug: :hug:

mä oon ollu jopa ahkera..oon leiponu. tehny kaks kattilallista soseita pojalle ja lohet vielä laitoin ukolle valmiiksi ku töistä tulee. ja jopa kämppä siistitty ja keritty ulkoileen. =)

mut nyt kutsu käy tuolla lattialla. :wave:
 
Poika.voi kun teil on pikkuinen kovasti kipee, jaksuja hoitajille :hug: :hug: !!...Merikan..korvapotilaalle :hug: !!!

Edla...onnee, onnee...täältäkin kautta...kyl olis kiva tarjota sulle joku drinksu...täytyy varmaan lähettää naamakirjan kautta ;) !!

Pulkka..nyt kiiltelee ihan uusi pulkka tuos eteisessä merkkiä Orthex....ei muuta, mut ette arvaa minkä värinen se on :whistle: ......nooo tietysti RÄIKEÄN PINKKI :LOL: ....miähän kyl tykkään kovasti pinkistä :heart: :saint: ...mut tuo ylittää jo munkin tykkäämisen rajan melkein...no näkyypi kauas ;) ...hei mitää muuta väriä ei ollut...ihan aikuisten oikeesti :whistle: ....oletteko laittanut pulkkaan jotai lämmikettä..taljaa ym...aattelin ettei vaan neitin pikkunen peppu palellu :/ ??

Olisin niin halunnut elokuussa sinne MADONNAN konserttiin....kuulin huhuja, että lipusta joutuu maksamaan n.150 euroo :whistle: ....ja niitähän taitaa olla sula mahottomuus edes saada :kieh: ....et taitaapi jäädä vaan haaveeksi :( ...olisin niin tahtonut nähdä mega tähden järisyttävän lavashown :p
 
Matami Mä oon laittanu pulkkaan fleecepeiton muutamaan kertaan taitettuna niin, että osa siitä jää selän taakse ja osa pyllyn alle ja eteen jää läppä, jonka heitän vielä Jessin jaloille. Talja on varmasti siihen tarkoitukseen kätevä, mutta en ole saanu aikaiseksi ostaa semmoista. Ja kalliitakin ne kyllä on...

Edla Oikein paljon onnea! :) :flower:
 

Yhteistyössä