TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA

piti muuten kysyä, että mites teillä ulkoillaan? Siis ei vaunuilua vaan ulkoilua vauvan kanssa? Me ollaan silloin tällöin käyty pulkkailemassa ja keinumassa, mutta mietinkin, että pitäisikö pikkuhiljaa tehdä joka päiväiseksi rutiiniksi.
Saatiin tänään tietää, että Avalla on 30.3. alkaen päiväkotipaikka. hurjaa, mutta onneksi neiti on siellä vaan 3 kertaa viikko.

Meillä tuo ulkoilu "ratkeaa kuin itsestään", alusta lähtien on pitänyt roikkua isoveikan kanssa pihalla. Enimmäkseen neiti mönkii sylissä ja vaatii hytkyttää, kun ei pysty rukkaset kädessä mitään tekee. Rakastaa kyllä seurata veikan hämähäkkipipon heilumista ja nauraa ääneen, kun pääsee lähituntumaan. Veikan kanssa on laskettu liukumäkeä ja vähän pulkkailtu, lumessa ei suostu ryömimään vielä, mutta kävelee mielellään vaikka kokoajan, jos joku pystyis selkä kumarassa taluttamaan. Vedenpitävät talvisaappaat on jalassa, tosin ne on tosi ongelmalliset työntää rattaiden lämpöpussiin, jos uni pääsee yllättää.
Meitin Anna menee 15.5. johonkin toistaiseksi tuntemattomaan paikkaan hoitoon, toivottavasti kertovat pian mihin. Mulla alkaa 6.3. kesäloma, jipii!
Nyt mä lähen syöpöttelee.

Huomenta! Julia päätti sitten että tänään herätään jo klo. 6:20 :D

Repa: Jep, viljat ja maito-tuotteet kokonaan pois nyt pariks viikoks! Tää on kyl sillai aika raskasta koska koko ajan pitää kattoa mitä suuhunsa pistää jne. Vaikka ne sielä neuvolas meinas että pelkkä korvike pois, niin kyllä mä nyt ajattelin että pitää kokonaan jättää maito pois?! Vai oonks ihan tyhmä, voiko muka korvikkeelle olla pelkästään allerginen, muttei lehmänmaidolle?

Niin ja vanhempien pituuksia ei minunkaa mielestä oo tossa meidän käyrällä huomioitu, mutta 158cm oon ja mies n.173cm.. Ja tosiaan sen takia varmaan ottivat kontrolliin, koska ollaan oltu painon kanssa sielä +30 käyrän lähettyvillä ja nyt tosiaan tiputtu +10 käyrälle. Julia on kuitenkin nyt painavampi kun esim. mitä itse oon ollu 1v :D

edla-mamma: jep ei löydy kyseistä kauppaa mut saa nähä jos jossain matkanvarrella tms olis tai sit jos löytyis jostain muualta! :)

Äitiyspakkauksen toppapuku: Ei oo kyllä meillä käytössä, silloin tällöin oon laittanu jos oon tohon parvekkeelle laittanut nukkumaan, ja tosiaan iso on ! Ja mä oon kans luullu että on 74 kokoa vähintään! :D

Ulkoilu:
Pari kertaa ollaan oltu keinumassa ( jos ei oo ollut kylmä eikä paljoa lunta ) ja sit pulkkailemassa. Joka päivä ei todellakaan olla ulkoilemassa, ulkona neiti kyllä päikkärinsä nukkuu mutta ei siis olla ulkoilemassa..

Tänään jos pääsis pitkästä aikaa kaupungilla käymään.. saa nähdä :)

MUR! ARGH! Meidän allergiatestiaika peruttiin just kun oltiin lähdössä ovesta ulos. Meinasin vetää herneet nenään, kun oltiin herätty ties koska ja laitettu kaikki valmiiks. No, ensin meinas antaa ajan ens viikolle, mutta sitten löysikin toiselle lääkärille ajan iltapäiväksi. Silloin siis uus yritys...

Meillä ulkoiltiin lähinnä syksyllä keinumisen merkeissä ja rintarepussa. Nyt talvella pari kertaa poika on maannut pulkassa (kun ei vielä istu ) ja väillä käydään rattailla niin, et poika on hereillä ja katselee ympärilleen. Mut muuten ei juurikaan. Nukkuu sen 2xpvä ulkona unet ja kun ei vielä istu/seiso niin ei ole tullut lähdettyä "leikkimään".

Ulkoilut tapahtuu meillä rattaissa tai joskus pulkassa istuen. Sillon ollaan ulkona kun veikkakin on ja seurataan kun se leikkii pitkin penkkoja. Maahan laitan joskus, mutta se lykkää heti naamansa lumeen ja haluis syödä sitä. Meillä siirty aika aikasessa vaiheessa ulkoilut sellaseks, että ollaan siellä hereillä kun ei neiti tykänny rattaissa nukkua. Ja rattaat otettiin tosi aikasin käyttöön.

huh. olipa tullut tekstiä. Te rupeette heti aktiiviseks kun mä pidän paussia koneella notkumisesta :LOL:

Hahaa. mä oon toista päivää jo ennen raskautta mitoissa!!! Tuuletan vaikka paino aina vaihteleekin. no nyt ei pitäis olla minkään paastoilun syytä ;)

meillä poika heräs jo kuudelta.. Tais olla kakkat housussa kun ei pidempään nukkunu. Heti aamupalan jälkeen painu uudestaan nukkumaan ja nyt on vedelly sikeitä jo 1 h 20 minuuttia. Vielä kun sais sitten 12 pintaan nukkumaan ni jaksais vauvajumpassa.

Carmen kyseli uintia: me ollaan käyty ihan keskenämme uimassa!! Ja tosiaan sukellusrefleksi ei taida toimia jos ei oo ennen 6kk sukeltanu. mutta kuten joku jo sanos, niin polskiahan voi muuten vaan.

vaatteet: meillä koon 80 bodyt ja koon 74/80 housut.. Menee jotkut 74 bodyt, mutta on jo nafteja.. Jenkeistä ostetuissa vaatteissa meillä on 1 vuotiaan koko. Miten niin pieniä????

ulkoilu: me ei olla käyty vielä keinumassa. Mimmosessa keinussa keinuttelette?? poika vois tykätä kun tykkää vauhdikkaista jutuista. Pyrin siihen että poika olis ulkona "kunnolla" joka toinen päivä, ja ulkona unilla joka päivä. Ollaan käyty pulkkailemassa vähän.

maito + ruuat: nyt maistuu ruuat taas paremmin muutaman paastopäivän jälkeen. meillä syödään 5x päivä, joista 2 x puuro, 1 x hedelmä sose ja loput lihaa ja kasvista. maitoa menee se 6 dl yhteensä ja ennen ruokaa. Tarviiko tän ikäselle antaa vettä ruokajuomaks????

täällä on sitten muitakin ketkä ton pituuskasvun kanssa kipuilee!!! meillähän pojan pituuskäyrä oli tullu alaspäin ja joudutaan sen takia kontrolliin.. Pituutta oli 68,5. Tuntuu vaan että mittauksessa on tapahtunu joku fiba, tai mittaustapa on jotenkin eri ku aiemmassa neuvolassa. pituuskäyrä kun lähti neuvolan vaihdon myötä laskemaan.... Mutta kovasti mun silmään poika on kasvanut. tai ainakin vaatteet jää pieneks.

äippäpakkauksen haalari on meillä käytössä. mies varsinkin tykkää siitä, kun on helppo pukea. ja onpa toi ihan sulosen näkönen, joskin TOSI ISO. lisäks meillä on toppatakki ja haalarit, joita käytän kanssa esim. automatkoilla jne, kun tietää että on helppo pukea päälle kotona tai kylässä...

me ei olla ostettu alesta mitään ens vuodeks. luotan siihen että mun vanhemmat taas ostelee pojalle jotain (joulunakin saatiin tosi iso kasa vaatteita ihan muuten vaan ) !! Muutaman 86 senttisen bodyn oon alesta ostanut. Ne kun menee aina.

eipä muuta. johan täs tulikin joristua. Kohta tulee kaveri kaffelle! kivaa.

mukavaa keskiviikkoa

PS: missä on JENNI????

UlkoilustaJoskus isosiskot vie pulkalla tai potkukelkalla. Toinen on vaan ihmeissään. Ei ulkoilla juurikaan, paitsi unet nukkuu ulkona, ite teen töitä unien aikana. Mä oon talvisin muutenkin mieluusti sisällä, voin olla aamusta iltaan pyjamassa jos menoa ei oo minnekään =)

Kengät Mielestäni ei ole hyvä pitää ollenkaan sisällä ainaskaan opetteluvaiheessa eikä kyllä senkään jälkeen. Paljain jaloin kävely on ainoa mikä vahvistaa koko jalkaa. Jos on tuetut nilkat niin tärkeimmät eli jalkapöydän luiden sekä jalkapohjan lihakset eivät pääse kehittymään optimaaliseen aikaan. Niiden tulee kuitenkin olla vahvat, jotta muu jalka ja koko ranka ei asetu virhe asentoon. Mitä enemmän on mahdollista kulkea avojaloin sen parempi. Älkää menkö sitten kenkämyyjän lankaan - nehän myy vaikka viidet supertukevat kengät, paitsi sellaiset kenellä on kelvollinen koulutus. Hyviä kenkämerkkejä Naturino, Minibel, Elefant. Boby valmistaa nättejä mutta usein nahka on todella jäykkää ja pohjan elastisuus voi olla mitätön ts. maximarketista saat samanlaisesta kengät ja paljon halvemmalla. Jalan lesti myös määrää sen sopivuuden. Naturino ja Minibel on kapealestisiä kun taas Elefant on normaali-leveä. Joo - no innostuinpa aiheesta.

Maalla asujat Hiljasta täälläkin, pimeää & autiota. Minulle tää passaa ja viihdyn mainiosti. Kyllähän toisinaan tosiaan kiva olisi tavata aikuisia, mutta taidan olla erakko. Toisaalta en ole koskaan istunut äiti-kerho muottiin kun en jaksa jauhaa vauvan kakan väristä kaiken aikaa tai sit oon ite jauhanu sitä laulua n.6v putkeen että aika kokea uusia sointuja =)

Onpa tullut tekstia, pitaa lukea paremmalla ajalla uudestaan ja kommentoida lisaa. Oltiin eilen Venetsiassa Eevan kanssa, hetken mielijohteesta pyysin miesta viskaamaan meidat juna-asemalle aamulla. Kivaa oli, vaikka saa olikin aika harmaa. Pystyi jopa nakemaan paikkoja nyt kun ei ollut tupaten taynna turisteja. Kourallinen amerikkalaisia vaan, mutta niita on siella aina. Ja sain ostettua kauan himoitsemani helmet Muranon lasista.

Summer, ma tuun sun seuraksi sinne popelikkoon pian. :) Asun porukoilla ainakin jonkin aikaa alkuun, etta saan osteltua tavaraa omaan asuntoon. Kun eihan mulla ole yhtikas mitaan. Kaikki omassa Helsingin asunnossa olleet tavarat annoin pois kun ajattelin ettei niille ole kayttoa enaa enka jaksanut alkaa niita tanne kuskaamaan. Sais vaan sit aikaiseks ajella sinne.. meilla on niin avonaiset rattaat ettei niilla oikein talvella viitsi sen ison tien vartta menna, kun p*ska lentaa sit Eevan naamaan.

Vaatekoko on 80cm Suomessa tuoduissa. Menis meilla 74cm ylaosaan viela, mut jatin suosiolla kotiin kun pieneks kavis ihan pian kuitenkin eika se 80cm nyt niin reilu ole, 80cm housut just passelit. Paikallista kokoa Eeva on ylaosasta 12kk ja alaosa 18kk! :eek: Olisko sentteina 75 ja 82, jos en ihan vaarin muista lappuja tiirailleeni. Selvasti on pidemmat koivet neidilla kun muu kroppa, pyjamien kanssa vahan ongelmallista kun jos jalkaosa on sopiva, nin ylaosa roikkuu. Mut ennemminhan pyjama vahan reilu saa kylla ollakin.

Pituus on kylla sellainen mita ne jaksaa taalla taivastella. Etta miten voikin olla niin iso lapsi. Ja tuntemattomat ihmettelee, miksei Eeva jo kavele kun on niin vanha. Laitan sille kohta lapun kaulaan "Olen 8kk, isani on 190cm ja aitini 174cm, olen suomalainen, olen pidempi kuin te kaapiot". Eeva oli pari viikkoa sitten 72cm eika se minusta nyt NIIN paljon ole muihin taalla verrattuna, mutta nakeehan sen kylla tosta vaatekoostakin jo, etta keskivertoa pidempi taalla.

Eeva tais herata taas. Taalla tehdaan naapurissa remppaa, kamala mekkala koko ajan! Ja kun remontti loppuu, alkaa ylakerran sirkus pyoria. En tieda mita tekevat, mutta jarkyttava molina sielta kuuluu just meidan makkariin. Eeva nukkuu toooosi hyvin.

Huomenta! :flower:

repa Itse tein juuri niin, että jätin välipalan pois ja annan kahdesti päivässä "oikeaa ruokaa", koska neljää syöntikertaa enempää ei meillä päivään mahdu. Sen sijaan annan sekä lounaalla että päivällisellä jälkiruoaksi hedelmäsosetta, vaikka eipä tuo pimu tosiaan syö herkkujakaan, jos ei ruoka maita :/
Ja kasvukäyristä vielä: ei meilläkään verrata vanhempien pituuksiin vaan neuvolassa katsovat jotain yleismaailmallista tilastoa. Erityisen pitkien tai lyhkäisten vanhempien kohdalla se voisi tosiaan olla tarpeen ottaa isän ja äidin pituudet huomioon, koska ne toki vaikuttavat. Meillä tosin tasaa aika hyvin, kun äiti on 180cm ja isi-töppötassu "vain" 173cm joten ehkä Neasta tulee sitten ihan normaalipituinen :D

Ulkoilua harrastetaan kerran päivässä, ennen iltapäiväunia. Nyt ollaan pulkkailtu tai sitten rattaillaan, mutta kaikkein hauskinta Neasta on viikonloppuisin, kun pihan lapset ovat ulkona leikkimässä: saa seurata isompien lasten touhuja! Kauheasti yrittää kingetä sylistä pois mukaan leikkeihin eikä raukka käsitä ettei äiti voi toista laittaa hankeen istumaan :ashamed:

Meillä Nea on herännyt kolmena aamuna 05-06 aikoihin :eek: Ja tosiaan ei voi johtua siitä, etteikö uni riittäisi, koska ollaan koitettu siirtää nukkumaanmenoa puoli kahdeksaan, että elettäisiin edes vähän samassa rytmissä muun maailman kanssa ;) Tai ehkä ne heräämiset johtuu juuri SIITÄ :/ Tosin ohan tuo aina jotenkin väärinpäin siellä sängyssään, kun huuto kuuluu - pitää ilmeisesti yölläkin treenata uusia taitoja!

Mutta nyt neidin lounasta väsäämään! Mukavaa päivää :flower:

No nyt on täälläkin 8kk lääkärintarkastuksessa käyty.. Luukas on 72,5cm ja 7935g. Paino menee -16 käyrällä, mutta lääkäri totesi että ei lapsi näytä mitenkään nälkiintyneeltä, on vaan hoikkis. Eikä jouduttu seurantaan. Neuvolantäti taas tuijotti niitä käyriä kyllä, mutta onneksi lääkäri oli maalaisjärjellä varustettu ja peittosi sen. :D

huomenta!

meillä sairastelu jatkuu, oon niin väsy et jaksa tänään lukea kirjoituksia mutta ehkä huomenna..kuume pojalla 40,2 ja yhtä itkua. eilen käytin lääkärissä muttei löytäneet mitään syytä..tänään mennään uudestaan jos ei ala helpottamaan. Äitin sydän itkee kun toinen on ihan reppana :ashamed:

Poika, niin tuoreessa muistissa tuo tauti, kun kumpikin lapsi oli sillon loppuvuodesta siinä 40 kuumeessa. Kurjaa :hug: :hug:

Marmotta, no pitää koittaa nähdä sit kun asetut taas tänne. Sehän se onkin hassua, kun sitten ei saa aikaseks nähdä :ashamed: Tiiän että on niiiin paljon musta ittestä kiinni etten nää ketään, kun en vaan jaksa lähtee ajeleen mihkään. Poikaa kun kuskaa hoitoon, niin siinä tulee ajelukiintiö jo täyteen. Mistä meinaat asunnon hommata? Helsingistä?

Argh... poika on nyt roikkunu 2 yötä tissillä KOKOAJAN. Ja muutenkin on ollu mahoton sylimaakari... taitaa olla jonkin näköistä eroahdistusta. Huusi hysteerisenä naama punasena kun koitin olla antamatta tissiä |O Ei mun polla kestä ainakaan... :ashamed:

Poika :hug: Toivottavasti pian parantuis ..... aikas korkia kuume :eek:

Käyristä,onpa kummaa miten sit poikkeaa käytäntö. Meiltä ihan on kysytty pituudet,siis mun ja miehen et on saatu se oletuspituus :|

Ulkoilu... No en oikeen oo honannu miten ton ikäsen kanssa voi ulkoilla muuten kun rattailla,kun meillä ei oo pulkkaakaan... eipä toi siinä vielä pysyis kuin maaten jos niinkään ;) Eli poitsu uinuu päikyt ulkona,ellei oo superkylmä. Sit mennään muutama kerta viikkoon rattailla lenkille,useesti päikkyjä vasten niin et nukahtaa sit jossain kohtaa matkaa =) Minnekkään hankeen tota ei viittis ryömimään laittaa kun se on hankalaa toppavehkeissä muutenkin. Sikstoisekseen meillä toi pukeminen on useimmiten pojasta ikävää,niin siks on aika korkee kynnys käydä taisteluja enempää kun on ihan pakko vaan siks et saa 10min seistä poika käsissä ulkona :D Meiltä on leikkipuistoista otettu kiikutkin talveks pois.
Mutta mutta,ehkä nyt kun poika tosta jaloilleen pääsee,niin aletaan tutustumaan luontoon ruohonjuuritasolta ;)

Birdie,minä annan vettä ihan siks että tottuu juomaan nokkiksesta ja muutakin kun maitoa,mut ei kai se pakollista oo..... . Ja keinuista,täälläpäin on puistoissa sellasia vauvakeinuja...vähän sellanen syöttötuolin nökönen yläosa,pienempi vaan =)

Kirsikkatomskun kanssa samaa mieltä kengistä... jotain tollasta oon minäkin lukenut =)

Meil Edith tippu äsken sängystä |O .....laitoin sängyn päälle odottaa, viel seinän puolelle kauas reunasta, käänsin selkäni, et otan tyynyt...ja kolahti...siel neiti makas ja alko huuto :eek: ...ei meinannu rauhottuu millään...tissille sit nukahti :( ...[/b]Pitääkö jotenkin seurailla, kun tipahti?...annanko nukkuu vai herätänkö välil?...voi että on huonon äidin olo :ashamed: :( !!

Ulkoilut pulkalla tai rattaissa istuen. Viedään ja haetaan isoveli hoidosta ja sit kun on kotipäivät niin silloin käydään leikkipuistossa/pulkkamäessä/metsälenkillä. Meidän leikkipuistossa on vauvakeinut ihan näin talvellakin ja niissä ollaan käyty keinumassa. Pulkalla ollaan menty niin et joko on vauvapulkassa tai sit tavallisessa isoveljen sylissä.

Kaks viime yötä on meneet ihan kauheaksi huudoksi. Kaks kertaa on yön (00-06) aikana syöty mitä ei ole aikaisemmin tapahtunut kai koskaan. On tää mamma aika poikki mut päikkäreitä en silti osaa nukkua :headwall:

Edla / babybio jää meiltä taas väliin :( No ei sen leffan näkemättäjääminen nyt niin hirveesti harmita mut muuten kyllä... Joa on räkäinen ja kun noi yöt on olleet ihan kauheita on meil nukuttu nyt kahtena aamupäivänä päikkärit 10-13 välillä.

Sain ostettua esikoiselle turvavyöistuimen ja nyt kun katsoin sivuilta niin siel oli merkintä et on lähetetty jo matkaan. Nyt alkoi ankara odottaminen koska soittavat postista että ovat tulossa :D

matamimimmi, voithan seurailla ihan yleisvointia; alkaako oksennella tmv. Meillä on tiputtu kolmesti jo sängystä ja säikähdyksellä selvitty. Esikoinenkin tippui monta kertaa. Mutta kyllähän sitä seurailla kannattaa tietenkin. Kyllä se säikäyttää :hug:

Matami,seuraile vointia... jos näyttää normaalilta niin tuskin tarvii herätellä. Meillä ei oo vielä sängystä tipahdettu,mut alle 2kk hoitopöydältä jotenkin mystisesti...olin vielä vieressä. Mut sain pojan ilmasta kiinni :p Tutulla oli joskun 10 vuotta sitten tipahtanut poika sängystä ja oli saanut jonkun lievän aivotärähdyksen,mut ei sille kuitenkaan mitään oltu tehty,seurailtu vaan.... mitään pysyvää ei ollut jäänyt. :hug: näitä sattuu meille supermammoillekkin... ;) :ashamed:

Kiva kuva :D

Majj: Hassua kun noin vain käsketään jättämään kaks tärkeintä ravintoryhmää pois ja joo,ei se pelkkä korvike auta jos imetät,siis sen pois jättäminen... olikos teillä oireina muuta kuin tuo yöheräily? Se on tosi rankkaa äidille kyllä... pelkkä maidotonkin,saati sit et viljojakaan ei saa samaan aikaan syödä. :hug:

Summer, tehan voitte sit aina pysahtya meilla hoitomatkalla. :) Ma jaan ilostuttamaan Koskea, kai mun on vahan pakko sielta jostain kamppa etsia. Ei mulla olis ketaan auttamassa Eevan kanssa Helsingissa ja mietin, etta miten kay jos oon vaikka tosi pahassa flunssassa tai katkaisen koipeni. Ainakin nyt alkuun sinne, se on muutenkin hyva paikka lapselle kasvaa. Vahan vaan huolettaa se, miten niilta nurkilta loytyy toita, niitakin varmaan syksylla olis katseltava.

Matami, hyva etta ei pahemmin kaynyt. Eeva on nyt pari kertaa muksahtanut ja kerran saatiin oikein komea mustelmakin. Se on kamala se aani mika siita kuuluu ja sit se sekunnin hiljaisuus sen jalkeen. Joskus tulee uniinkin.

Kayrista mulla ei ole oikein tarkkaa tietoa. En ma niita kysele eika yleensa sanokaan, viimeksi vaan toinen neuvolantati sanoi, etta pituus +10 ja paino ihannekayralla. On ne mun ja miehen pituuden kysyneet mutta en ma tieda mihin tarkoitukseen. Laakari sanoo aina, etta kasvaa se jollain kayralla, mutta ei niihin jaksa tuijotella kun silmilla nakee parhaiten miten lapsi voi. :)

Vetta Eeva huitelee nokkamukista ruoan kanssa vahan mihin sattuu, joskus menee suuhunkin. Meilla on sellainen imuosa, mita pitaa vahan puristaa ikenilla/hampailla niin tulee vetta ulos, Eeva on tajunnut etta sita voi puristaa sormilla ja huitoa pulloa ympariinsa. Sen mielesta se on aarimmaisen hauskaa kastella varpaansa niin. Maidot Eeva juo vaan pullosta nukkumaan mennessa. Kai vois kokeilla nokkamukista sitakin ettei kay kuten kaverille; 3-vuotias kieltaytyy juomasta maitoa muuten kun pullosta.

Ulkoilu rattaissa. Taalla on niin markaa ettei sita oikein muutenkaan. Keinumaan voiskin menna, tossa lahella on leikkipuisto. Vauvakeinuja ei ole, mutta menee se kai mun sylissakin. Eeva "ulkoilee" paljon myos ostoskarryissa, ostaria paasta paahan ja kaupasta toiseen. Siita me tykataan. :)

Repa: ne yö heräilyt ja sit jaloissa ja käsissä punaisialäiskiä, ei kovin isoja mutta kuitenkin on. Älä kuule mitään sano, on tää kyllä kans aika moista touhua.. :D

Vesi + nokka muki : Ruuan jälkeen annan vettä nokkamukista, ja juokin mielellään vettä.. :)

Kaupungillakin käytiin ja J sai housut ja uuden bodyn.. :) Käytättekö lapsillanne farkkuja tms ? Mä aina ihastelen niitä, mutta en oo malttanut ostaa ku alan miettiin onkohan ne epämukavia noin pientän jaloissa.. Yks farkkuhame kyl löytyy :p

Matamimimmi Onneksi selvisitte säikähdyksellä. Ihana kuva profiilissasi :).

Ulkoilu Jessi nukkuu päivän ensimmäiset (pitkät) päikkärit ulkona, lyhyille iltapäiväunille en jaksa puettaa ulos. Lisäksi käydään päivittäin muuten vain ulkona joko rattailla tai pulkalla. Keinumassakin ollaan oltu lähileikkikentällä vauvakeinussa. Jessi tykkää siitä ihan hirveesti :). Samoin pulkan kyydissä on kivaa, varsinkin, jos lasketaan tosi pienestä mäestä :D. Itselläni kaatuu seinät niskaan, jos ollaan koko päivä sisällä, joten on pakko päästä edes puoleksi tunniksi päivittäin raittiiseen ilmaan.

farkuista En oo Jessille vielä ostanu farkkuja, hello kitty farkkumekko löytyy kyllä kaapista. Söpöjä ne farkut kyllä on, mutta oon ajatellu samoin kuin sinä majj, että niissä ei pienen ole välttämättä kiva olla. Semmosia pehmeämmästä kankaasta tehtyjä housuja (ns. farkun tyylisiä - hankala selittää :D) Jessillä on muutamat, lähinnä kylään olen pukenut joskus semmoiset. Kotona ollaan rennommissa kuteissa.

Vedestä En tiedä myöskään, että tarviiko sitä välttämättä antaa. Jessi juo ruoan kanssa mukista vettä. Maidon vasta ruoan jälkeen pullosta.

poika Teille kovasti paranemisia!!! :hug:

Farkut...ostin Edithille Kapp Ahlista...sellaset mis oli resorit lahkeis ja vyötäröl...eli venyy ja paukkuu...tosi kivat, sellaista pehmeetä farkkukangasta...en kyllä muun mallisii olis huolinut...niit oli tytöille ja pojille =) !

Ruokamäärät...paljonko teillä syödään ruokaa yhdel aterialla...miä kun kerroin meidän syömiset ravitsemusterapeutille..sanoi, et tooosi vähän |O ....ja miä luulin, et meneehän nyt jo jotakin edes :ashamed: ....

Naturel Babycare vaipat...oletteko testannut?...miä ostin paketin ja on nyt kokeilussa...aika pökelöitä housuvaippoi...mut menettelee...ja mikä tosi hyvä juttu, SÄÄSTÄÄ LUONTOA =) ....en kyl katsonut tarkemmin hintaa....pitää vähän katsoo, oliko kalliimpia....ja sit sitä, et käykö neitin pepulle ;) !

Yhteistyössä