TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA

Heips..olihan reissu, oltiin sitten kotona vasta 14.30....aika polilla oli klo.12.00...et kesti ja kesti...eikä oikeastaan yhtään viisaammaksi tultu asian suhteen :/ ..sattuipa meidän kohdalle sitten ihme lääkäri ja kaiken huipuksi hänen tietokone jumittui :eek: ...ilman konettahan ei lääkäri osaa toimia/tutkia....verikokeissa käytiin....määräsi ihan näitä perusjuttui, asat, alat, vs, senkka ym. eli ei mitää kummallisia...pissanäyte annettiin...istumalla potalla, mis oli purkki...no sinnehän tuli sit kakka kökkökin...onneksi puhdasta meni sinne pottaan ja näyte saatiin :D ...verikokeisiin mentiin sit sinne labraan...no johan ongelman lykkäs, neitil oli niin pulleat käsivarret, et suonta ei löytynyt..kolme hoitajaa yritti :eek: ...sit oli otettava sormen päästä...Edith istui liikkumatta kuin tatti :saint: ...taisi olla kiinnostavaa touhua...ravitsemusterapeutillakin käytiin, mut eipä sillä mitään kummosii vinkkejä ollut tuohon syömiseen...proteiiniä pitäis saada menee...lääkäri oli huolissaan tuosta pituuskasvusta -2 oli nyt....varmaan seurataan...ja sit lisää tutkimuksia...jossai vaihees...kun molempien suvuissa tuota pituuskasvun häiriöö löytyy :( ...66cm neiti on...asetonin hajuun en saanut vastausta...verensokeri oli ok...ja jos olis jotain aineenvaihdunta tai metabolista juttuu niin olis muitakin oireita esim. laihtuminen... ja meijän neitihän on paksu kuin budha ;) ....kotiin tullessa neitil oli sormessa vielä tuppo ja annoin tisuu, et käytäs päikkäreille ja otin tupon pois, ettei syö sitä...eihän neiti...alkoi kömpii vaan sängys...sit huomasin, et joka paikka oli veres..sormi vuoti vieläkin ja reilusti... |O ...no miehän ihmettelin ja soitin sine polille...se mun tuttu sanoi, et saattaa vuotaa yli kaks tuntii....näytteenotosta oli kulunut yli tunti...eihän labras sanottu mitää...ihmettelivät kyl, et tulee tosi paljon verta sormesta...hoitaja vihjas johonkin hyytymishäiriöön :eek: ....no nyt neiti ja isi heräs päikyiltä, täytyy mennä katsoon onko vuoto jo loppunut....huh, huh, mikä päivä...huomenna saan vastauksia jo, kun soitan sille mun tutulle ;) ...olipas omaa napaa :ashamed: ....
 
Eihän se verenvuoto oo vieläkään loppunut :eek: ..soitettiin päivystykseen...nyt pitää painaa ja laittaa kylmään...huomenna pitää kysyy, et pitääkö tutkia kun ei millään meinaa hyytyä siis loppua tuo vuoto :( ...ei kyllä ihan normaalia ole miun mielestä...en tiijä...harmittaa...
 
HuHuHuu ! Missä kaikki ovat ? :wave:

Samaa ajattelin kysyä kun summer, loppuiko matami veren vuoto? Aika jännä kun noin kauan kuitenkin vuoti.

Meillä yö meni aika kohtalaisesti, koska en oikeesti muista paljon mitään koko yöstä! :D paitsi sen että olin ottanu J:n viereen tissille ja luultavasti nukahtanut koska sit kun mies tuli nukkuun hän herätti ja sanoi J:n olevan välissä. Ja tämä tais tapahtua 2 kertaa yöllä, mutta jos oikeen muistan taisin antaa sit toisen nukkua siinä, onpahan helppo törkätä tissi suuhun. Mä luulen että annan oikeesti liian helposti yöllä tissiä, mutta pelkään että toinen herää sit huutaan.. :ashamed:

Tänään pitäis sit sen neuvola tädin soitella että saa nähdä koska soittaa ja koska päästään sinne lääkäriin.

 
Onpas Matamin pikkunen ollut reipas neitokainen..Musta on kauheeta kun pienestä otetaan verikokeita tekee niin pahaa, meiläkin on otettu jo useampaan otteeseen...Mites vuoto? meille sanottiin et pienillä voi vuotaa tosi tosi pitkään verta kun otetaan näyte.

Meillä pojalla kuume jatkuu, yö oli melkosta itkua. Isoveikkaa käy sääliksi kun ei äiti pääse ulos eikä kerkee muuta kun kantelemaan pientä, ja lisäksi väsyneenä oon ihan kauhee muutenkin

:ashamed: hermostun tosi pienestä, tulee tosi huono äiti fiilis sit :ashamed: onnaksi tää sairastelu ei ikäänsä kestä.
 
Miä tääl sairastan :( ...yöllä nousi kuume, mikä on mulle tosi harvinaista...olo on kuin tiskirätillä :eek: !!!

Vuoto lakkas, kun mies painoi tosi kauan sitä sormenpäätä....melkein 6h....olis voinut sit kyl painaa aikaisemmin, mut kun ollaan välil ihan idiootteja :ashamed: ...kummatkin hoitajii :whistle: ...eihän suutarin lapsillakaan oo kenkiä :D ....soitin vastauksia...kaikki ok....mut kilpirauhasjutut ei ollu viel....lääkärinlausunto tulee ensi viikolla....eihän noista kokeista oikein mitää nää, kun oli ihan perusverikokeita :(

poika...jaksuja sinnekin :hug: ....minuu alkaa jo tympii nää sairastamiset...kokoajan meistä joku kipeenä....ei päästä minnee...tänään peruuntu muskari :/ ...ei jaksa lähtee ja tartutas muiden vaavit...ei hyvä...
 
matamiNo enpä teillä ny rumbaa. Mistä johtuu että vauvoilla voi vuotaa niinkin pitkään pistoskohta? Mielenkiinnosta kyselen. Voisiko kilpirauhasen toiminta olla syy tohon pituuskasvuun? Maalaisjärjellä ajateltuna sillä voisi olla pientä vaikutusta, tiijä sitten. Teillä kyllä selkeesti otetaan ruuasta mehut irti kun neiti on niin ponteva :heart: oikein ihana juttu. Koita ny jotenki jaksaa oman kuumeesi kanssa - hurjaa. Tälläsissä tapauksissa olis kyllä poikaa saada lastenhoito apua - toivottavasti jaksat jotenki. Ite oon kipeenä ihan mato, enkä kykene ku voivotteleen oloani.

Poika Jaksamisia teillekin!
 
Matami,Hyvä et vuoto lakkas =) Ja että perusverikokeet oli ok....

Soittelin kans sairaalalle... vehnä takasin ja ilmavaivoista sain puhuu sille Lummelle,lastenlääkärille. Totes vaan että maitohappoa ja jotain voi kokeilla jättää ruokavaliosta,mut hankalaahan se on |O Toiminnallinen vatsa... eihää se oikee kivalta kuulosta,mut mitään ei tässä vaiheessa ilmeisesti nyt tutkita tai tehdä. Ravitsemusterapeutille kehotti soittamaan,jos hällä jotain vinkkejä... eli lopputulema on että yksin olemme tän asian kanssa. Koitan nyt imettää sinne 10kk ainakin ja jos siihen mennessä ei oo helpotusta tullut alan kai sit lopettelemaan jos vika on mun maidossa tai sen juomistekniikassa. Kaikenkaikkiaan sitä syyllistä on vaikee ettiä niin kauan kun imetän...

Appivanhemmat tulossa kylään juuri,joten palaan myöhemmin asiaan..

Poika kiukkuaa muutes tosissaan kun ei pääse tosta konttausasennosta eteenpäin :D
 
Repa...näytti tuo teijänkin tutkimus olla ihan yhtä tyhjän kans niinkuin meilläkin :/ ...johtuneekohan kyseisestä lääkäristä :kieh: ??

....miä tääl tosi kipeenä...yli 38 asteen kuume...ja kun mul ei oo koskaan kuumetta..niin oon kans sitten kipee |O ...pitäs jaksaa lähtee hakeen eskarilainen kotiin...

Konttaaminen...meil neiti vaan nytkyy konttausasennossa...ja menee takaperin sit mönkimällä...hirvee huuto, kun yleensä neiti löytyy jostai tuolin, sänkyn alta tai nurkasta :LOL:
 
Matami: Eihän teidän neiti nyt niin kayheen lyhyt ole, meilläkin pituus on -2 käyrällä eikä siitä kukaan ole mitään maininnut, itse kysyin sitä neuvolassa ja lääkärissä mutta ei ne mitään huolta sen suunnalta nähnyt kun lapsi muuten ok. Pikaisia paranemisia sinne =) Tää on tosi tylsää kun melkein kokoajan joku on kipeenä
 
Matami: No olipa teillä reissu. Harmi, ettei tullut mitään ns. suoraa vastausta kokeista. Mutta hienosti teidän neiti on siellä jaksanut!! Upeaa :) Pikaista paranemista sinulle, mäkin oon kipeänä. Ollu viime keskiviikosta lähtien. Ärsyttävää. Jääny meilläki uinnit ja muskarit väliin, kun en viitsi kipeänä sinne mennä muita tartuttamaan. Enkä olis kyl jaksanutkaan...

Meil ei vielä haeta edes konttausasentoa. Ryömimisenhän poika oppi just 1,5 viikkoa sitten ja siinä on kehittynyt kyllä ihan hurjasti! Vouhottaa menemään hirveetä vauhtia. Kissakin katsoo ihmeissään :)

poika: Pikaista paranemista teidän pikkuiselle!

Jottain herkkua tekis mieli....
 
Päivää, kerrankin ollaan koneen ääressä ja kumpikaan lapsista ei just nyt huuda. Musta tuntuu, että 90% ajasta ainakin toinen huutaa ja loppuajan kitisevät. Anna oli verikokeessa siellä rokotetutkimuksessa. Mulla mienasi ihan mennä hermo kiinnipitäessä, kun suoni vaan karkasi alta koko ajan. Puudutelaput oli ollu yli tunnin paikallaan niin, että Anna vaan kirkui sitä, kun pidettiin kiinni. Meillä onneksi ei kummallakaan pienellä jää vuotamaan noi reiät.
Anna kiipeilee kaikkialla ja haluis juoksennella taaperokärryn kaa ympäriinsä, mutta mä en kestä sitä, kun se viskaa sitten vähän välii ympäri. Muuten hän osaa kaatua hienosti pepulleen, mutta ton kärryn kanssa tömähtää ihan selälleen.
Nyt kun on ollut näin ihanan lämmintä ollaan oltu jotain 3-4 tuntia päivittäin ulkona ja kämppä on sen näköinen, pitäis alkaa imuroimaan. Yösyötöistä en nyt sitten edes yritä luopua, jotain 3-6 kertaa neito tankkaa klo 21-9 välillä. Vanhemmat muksut kohta kuskaa mut hoitoon, kun mulla on kuulema aikainen alzheimer. Aamulla väitin keskimmäisen pojan synttäreitä helmikuuksi (nuorimman on silloin) ja kyse oli sielä yhdestä reissusta joka on huhtikuussa, plääh.

Pärjäilkää, lähden hommiin!
 
Pikaisia tervehtymisiä kipeille :hug:

Repa, hitsi kun ei teilläkään selvinny mitään.. kurja tilanne kyllä.

Mua on ahistanu koko hemmetin päivän! Huolettaa että miten ihmeessä pärjätään, ku kohta en saa ku pari sataa :| En haluu töihin tosiaankaan vielä ja sekin kun en ees tiiä mitä rupeen joskus tekeen. Olishan se kiva tietää vähitellen.. Muutenkin välillä tuntuu et oon tosi yksin aina...nyt varsinkin kun mies tekee tota remppaa. Loppujen lopuks ei oo sellasia kavereita ketkä kerkeis nähdä; ja ymmärrän kyllä ku itekin olin ennen töissä. Asutaan täällä syrjässä, niin harvemmin ees näkee ketään. Koko ajan en kaipaa ihmisiä ympärille, mutta joskus kuitenkin.
Onneks lapset pitää vauhdissa =)
 
Terve kaikki! :flower:

Olikin viime viikko pientä hiljaiseloa palstailun suhteen, kun mies oli poikien kanssa laskettelemassa Itävallassa eli minä siis yksin Nean kanssa 9vrk putkeen! Huh, että oli rankkaa, kun ei ole tottunut ja siksi en edes iltasin jaksanut kömpiä koneelle. Onneksi kävi melkein joka päivä kavereita kylässä tai me olimme jossakin luuhaamassa ettei aika käynyt ihan mahdottoman pitkäksi.

matami Miksi te taas jouduittekaan sinne kontrolliin - pituuskasvun takiako? Painoa teillä ainakin on hienosti eli sen puoleen ei luulisi olevan tarvetta seurantaan ;)

marmotta Olet kyllä urhea nainen, ei voi muuta sanoa...

Meillä Nea on syönyt heikosti pari päivää, mutta en jaksa huolestua kun näitä "tasauspäiviä" on ollut ennenkin. Syö sitten taas ensi viikolla paremmin B) Konttaamaan pimu oppi eilen ja tänään nousi tukea vasten polvilleen pystyyn eli tuskin menee kauaa kun nousee seisomaakin! Kävelee ts. askeltaa hienosti, jos häntä kannattelee kainaloista. Puhe on omaa kieltä eli sanoja ei vielä osata.

Ensikengät Koska aiotte ostaa ja minkälaiset? Missä vaiheessa kannattaa aloittaa käyttäminen näin sisätiloissa?

Kuinka monta kertaa pvässä annatte maitoa? Meillä maitokertoja tulee 6 - onkohan liikaa? :/ NAN- paketissa kun lukee, että yli 6kk lapsi tarvitsee 4-3krt/pvä ja 250ml kerralla. Meillä Nea juo max. 180ml kerrallaan ja siksi annan joka ruokailulla maitoa ja lisäksi ennen molmempia päikkäreitä.

Syökö monen vauva välipalaa? Ts. neuvolan ohjeissa on, että ateria nro 3 olisi välipala, hedelmäsosetta ja maitoa, mutta meillä tuo ateria on jätetty jo kauan sitten pois. Pilasi vain ruokahalun päivälliseltä joten neljällä aterialla mennään ja 6 maidolla.

Ja sitten vielä vauvauinnista: onko yläikärajaa milloin se pitää viim. aloittaa? Mehän emme ole uimassa koskaan käyneet, mutta nyt tekisi mieli aloittaa, koska kaikki muskarit sun muut ovat täällä Turussa klo 9-11 aamulla eli juuri kun meillä ollaan päikkäriellä :/

Mutta nyt kotiaskareiden pariin ennen kuin pimunen tuolta herää!
 
Piitkästä aikaa tuun kirjoittelemaan.... E. pitää meikäläisen kyllä sen verran kiireisenä, ettei liikaa ehdi perehtyä... Lukemassa olen käynyt teidän juttuja kyllä - kiitokset teille, ihanaa vertaistukea!!!! Olette kyllä aivan ihania!!! :heart:
Meillä syödään tisua ennen aamu-unia, kerran iltapäivästä, joskus vasta ennen yöunia ja sitten öisin 22.30 ja 05 aikoihin, joskus niiden välilläkin... Eli 5-7 syöntikertaa vuorokaudessa, ja sitten viisi ateriaa ihan mallin mukaan päivässä puuroineen välipaloineen kaikkineen. Ja maissinaksuja, ruisleipää, porkkanaa ja omenaa sormiruokana. Neiti huojuu konttausasennossa pitkiä aikoja ja peruuttelee ja kääntyilee napa maassa ja seisominen on ihan parasta!!! Ihanaa, kun toinen oppii uutta joka päivä!! 8kk ruoat maistuu äidin pöperöjä paremmalle - höh! Varsinkin lohi yrttikastikkeessa on herkkua! Kakit tehdään pottaan joka aamu - melkein kellontarkasti! =) Pulkkakävelyllä käytiin tänään - neiti hihkui innosta kun näki tietty ympärilleen eritavoin kuin vaunuista.
 
Välipala..meillä syödään niin huonosti, et en anna välipalaa, vaan 2xpuuro ja 2xliha...jos lihaa menee vähän olen toisen aterian päälle antanut jugua...kun tuolle neitille pitäis saada menee mahdollisimman paljon proteiinia...ravitsemusterapeutti käski viel lisätä puuroihin korvikejauhoo...no katellaan...maitoa...menee tisusta 6krt/vrk....vettä ruokajuomana...

Kengät..laitoin pojulle jalkaan, kun jo käveli....pidin välil sisällä, et tottui....

Carmen...jouduttiin pituusmitan vuoksi..kun ei kasva riittävästi...-2 käyrällä mennään, molempien suvuissa pituuskasvuhäiriöö löytyy....Edith on tosi pieni, kun olen verrannut meidän perheen muihin...minäkin, vaikka olin pieni kokoinen...olin saman ikäisenä pidempi :/

Sanat...Edith on oppinut uuden sanan...kaiveli tänään mun puseron etumusta ja sanoi " tissi" :LOL: ....miten niin on mamman tissiposki ;) ....

Carmen..miten olet voinut...onko tullut jo oireita?
 
carmen: meillä on hedelmäsosepurkki välipalana. eikös tossa uinnissa ole se et jos nyt aloittelee nii sukelluksia ei voi tehdä ku se refleksi ei enää toimi tämän ikäisillä. mut voihan siellä muuten käydä polskimassa ja nauttimassa vedestä.

matami: meillähän toi pituus on kans-2 käyrällä. =) 67,2cm oli 8kk pituus.

tänään kävi äippäneuvolan täti punnitsemassa pojan. ja hienosti oli painoa tullut. 6840g on nyt 9kk paino. =) ja kuukaudessa tullu 350g painoa ku aiemmin tuli nippanappa 100g kuukaudessa. eli pitäis jo kelvata niille sijaisille :headwall: :headwall:

repa: sama täällä..maito palautettu takaisin ja vielä ok. pieruja tulee millo mistäki ja vaikee selvitellä. pääasia tietty et tällä hetkellä ne ei kiusaa poikaa. mut ihan oman onnen nojaan on jätetty noiden masuvaivojen kanssa. nyt onneks parempi pätkä menossa pojalla. mutta ei sitä uskalla olla kovin luottavainen ku aina ne ongelmat palaa jostaki. :headwall: jaksuja. :hug:
 
Nemika...onko teil ollut kokoajan se -2? Meillähän nyt on puolenvuoden jälkeen vasta hidastunut, sitä ennen kasvoi ihan ok...syntymämitta oli 50cm...eli ei ihan mini.....tuo paino meillä taas huima pituuteen nähden...taisi eilen olla 8650g :whistle: ....
 
matami: jotakuinkin koko ajan ollu se. mut paino meillä tullu alas ku lehmän häntä. tosin ihme olis jos meidän geeneillä kasvaisi +10 käyrällä minne paino alkuun meni. painoki on nyt -2 käyrällä tällä hetkellä. meillä sit päinvastoin..et paino alko tippumaan puolen vuoden iän jälkeen käyrillä. pienihän toi on..mut luonnetta sitäkin enemmän :LOL:
mut tuleehan sitä tasaantumista väliin kuitenkin. ja saattaa monta kuukautta hakea sitä omaa käyrää ennenku tasaantuu. =)
 
summer: meillä vähän sama. korvessa asutaan ja muita aikuisia ei paljoo päivän aikaan näy...välillä ahistaa kyl tosi paljon ja kaipaa aikuista seuraa. ja talvisaikaan varsinki hiljenee tää ympäristö niin paljo. et kesää odotellessa jos sitä iteki innostuisi enemmän liikkumaan ihmisten ilmoilla. =) onneks on tää kone ja palsta ;)
 

Yhteistyössä