TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA

Majj Tuo matamin kertomakin on hurjaa! Olen kuullut jopa 6v. pojasta, joka kävi äitinsä tissukkaa imuttelemaan päiväkodin eteisessä hoitajan läsnäollessa...se alkaa olemaan kyllä jo järkyttävää :eek: . :D

Oltiin iltapäivällä Jessin mummolassa ja sinne tuli myös sukulaisia, joilla on 2kk ikäinen vauva :). Voih, miten ne vauvelit onkaan sen ikäisenä pieniä. Jessi näytti sen pojun rinnalla niin pieneltä. Äkkiä sen unohtaa, millainen vauva on 2kk iässä...niin rauhassa köllötteli sylissä. Hyvä ettei tälle mammalle iskenyt jo vauvakuume :D...ei sentään vielä, läheltä liippasi vain.
 
weiss
Iltaa!

Aika hiljaista täällä ollut.. En itsekään paljoa ehi kirjoitella, välistä nopiaan käyn kuulumisia kurkkimassa. Mahtaako niin kukaan edes kaipailla.
Voi marmotan tilannetta, ei ole helppoa sinullakaan. Mutta kyllä yh:na pärjää, tuntuu jotta paremminkin ilman ukkoa. :D Halaus sinne!
Carmen(ko)han se oli, joka raskaana on? :ashamed: Onnea paljon ja paljon tarrasukkia pienoisen matkaan! :heart:
Jennin kuulumisia miekin kaipailen!!!!

En muista nyt kaikkea mitä piti kommentoida ja muistaa kirjoittaa, eikä tällä päällä ole mikään ihme! :headwall:
Kuulumisia hieman: Täällä siis kävellään kovaa vauhtia, hassun näköistä kun tuolla taaperokärrin avulla vauhti kiihtyy juoksuksi. Kuhmuja ja mustelmia tulee vaikka kuinka yrittää seurata ja varoa. Koko ajan saa siis perässä mennä. Välillä alkaa voimat loppua, olkaa iloisia, jos teillä ei viellä kävellä!!!!!!
Sanoja tulee muutamia, äiti, ei ja leikkii.
Allergioiden kanssa painitaan edelleen ja taas ollaan jymähetty tuohon 4 ruoka-aineeseen+ maito. Ensi viikolla taas aletaan miettiä seuraavaa kokeilua. Yhtä saa kokeilla muutaman viikon, kun tuo atopia on niin paha, että lehahtaa esim. kaupan hajuista ja vieraiden hajusteista.
Yöt on olleet aika itkuisia ja päivälläkin ollaan helmassa jatkuvasti kiinni. Omaa tahtoa on tullut jo paljon ja sellaista ilmeillä pelleilyä. Osaa kyllä kiusatakin jo siskoa sekä kiukutella ja loukkaantua jollei saa mitä tahtoo.. :saint:
Siinähän sitä taas.

Oikein ihanan talvista viikkoa kaikille, nautitaan siitä!! :heart:
 
matamimimmi meilla tulee Avasta kaksikielinen kun mina puhun sille suomea ja kaikki muut taalla puhuvat norjaa. Kovasti on tullut sanoja nyt meille, joten varmaan puhelias tytto tulossa.
weiss ihanaa, etta olet noin positiivinen ihminen. Paljon :hug: sinnekin.
 
Marmotta: :hug: ei voi muuta oikein sanoa kuin että TSEMPPIÄ!!! Vaikutat vahvalta ihmiseltä, joten pärjäätte Eevan kanssa kaksistaan hienosti!

Mulla on taas paino kriisi.. mutta koska tää ei oo painopalsta niin jätän ne asiat sivummalle.. heh.

poitsu on jo päivän ekoilla päikyillä. Heräs klo 7 aamulla.. Oli eilen mennyt aika aikasin nukkumaan kun olin salilla.. joten katotaan mihin toi rytmi kääntyy.. Aamupuuro onneks maistu jo paremmin ku muutamana päivänä aikasemmin. Poika syö oikeesti TOSI HUONOSTI meidän mittapuulla. Toivottavasti johtuu vaan tosta hampaasta joka puhkes.

mukavaa maanantaita
 
MarmottaSolmut rupee aukeen teillä - päätöksen teko on raskain vaihe, sen jälkeen alkaakin se jäsentely uuteen... Lastenvalvoja on ollut kaukaa viisas, onneksi sä olet huoltaja. Isän nimeä ei saa pois ja toisaalta hyväkin niin. Ajan myötä on tärkeää Eevan omalle minälle että hän tietää kuka hänen isänsä oikein on ja mistä on pienet tytöt tehty =) Ja onpa tuo suuri lahjakin tuo Italia, varmaan yhteyttä kuitenkin pidätte "italian mummulaan" - rakkaus on niin tärkeää lapselle - mitä enemmän lapsella on rakastavia ihmisiä sen vahvempi on kasvun voima...... Oman kriisin aikana eräs lastenpsykiatri kertoi kyllä älyttömän viisaasti mun päähän asioita - siitä muistan monia lauseita. Eron voi kääntää suureksi voimaksi. Mä ja mun ex ollaan yö ja päivä, isot lapset ovat kaksikulttuurisia (vaikka suomalaisia ovatkin) - heillä on taiteellinen kasvatus minulta ja konseravatiivinen taas isältä. Hurjasti nyt hyviä ajatuksia teille :heart: & varmasti vielä monta kirvausta tulee pintaan - annan palaa silti.

Anoppi Meilläkin oli ny sitten eka vääntö... Maija oli pari viikkoa sitten sunnuntaina heillä heidän omasta toiveestaan, minä olin kotona ja iskä pelaamassa kiekkoa. Ma sitten menikin peppua pestessä tunnin välein seurauksella että iho meni rikki... vitsailin sitten vkl että seuravaan kerran mummu tulee sitten vuorokaudeksi vaihtaan vaippoja... Hän tietty suuttu ja sano "Ei oteta sitten ollenkaan enään" - nielasin pari kertaa ja painuin saunaan. Tietty mummut syöttää omia herkkuja tai maistattaa, siitä voi seurata vähän tiukkaa vaipan vaihtoa, eikä se mitään haittaa. Noh, meillä ny kuitenkin sitten tuli jäätä siteisiin. Aattelin että pidetään taukoa ja mun pitää muuttaa itteeni - unohtaa vitsailut ja olla sitten hiljaa.

YötAika paljon meillä on alettu heräileen, viime yönä varmaan 5 kertaa ja tätä on ny jatkunu pari viikkoo,kait se ohi menee taas jossakin vaiheessa.

Weiss Hurjaa menoa teillä. Meillä viellä ryömitään ja hampaattomiakin ollaan. Miten ton atopian kans oikein pärjää, voiko se koskaan lievittyä tai parantua?
 
meillä on nyt opittu seisomaan. ja joka paikassa könytään. yökin oli järkyttävä ku poika oli sängynpäätyä vasten pystyssä sen miljoona kertaa. :headwall: ihana ku toinen kehittyy ja oppii..mut nää yöt sitten... :headwall:

huomenna tulee sit se äippäneuvolan täti punnitsemaan pojan kotiin ku en suostu enää sen sijaisen luokse menemään. ja onneks oma täti tulee takaisin sinne.
saas nähdä onko tuota painoa tullu.. :|

mut nyt hommia alottamaan ku poika nukkuu ku riekku viime yön.. :D
 
Pikainen heips täältä... poika meni nukkumaan päikkyjä ja jos eilinen meininkin toistuu ei kovin pitkät unet tuu olemaan.

Nukku tosi huonosti eilen päikkyjä ja koko yö oli tosi levoton taas... piereskelyä ja vaikka mitä muuta. Tunnin välein rupes huutamaan :headwall: Noh,sen takia nyt oli väsykin jo tähän aikaan...
Pinnasängystä pitäs päästä eroon. 8kk oon uskollisesti siihen nukuttanut,mut eipä toi edelleenkään sinne halua nukahtaa/nukkua ja mulla alkaa nyt mitta oleen täys. Pitäs vaan kekata joku viritys että olis turvallista jättää ipana uinumaan... mies kyllä meinas et otettas pinniksestä yks laita pois et sais meidän sänkyyn kiinni ja sithän siinä olis laidat valmiina.

Majj ja Matami: Älkääs unohtako meikää... meillä syödään öisin parhaimillaan kahen tunnin välein :kieh:

Matamin ja Edithin polikuulumisia odottelen :wave:

Mun pitäs huomenna soittaa sinne sairaalalle... ja appivanhemmat tulossa kyläilemään aamupäivästä kaveri iltapäivästä ja ehkä äiti siinä välissä :D Kiirettä pitelee..

Nyt valmistautumaan kaupungille lähtöön :wave:
 
Tervehdys. Viikonloppu takana ja paluu arkeen edessä.

JM-tutkinto olis nyt taskussa :) Aika helpostikin mielestäni onnistui. Jännää oli yksin mennä sinne miehiseen maailmaan, mutta toisaalta oli ihanaa olla muutama tunti ihan itsekseen poissa kotoa.

Eilen oltiin appiukon synttäreillä (välivuosi). Matkaa yhteen suuntaan on reilut 100km.

Keräilyharrastustakin tuli taas kartutettua =)

Meillä menee pikkumiehen kanssa edelleen mallikkaasti. Eilen taas saatiin sillä röyhistellä rintaa, kun anoppi puolen tyttären poika on jo 1½v ja yöt ovat edelleen levottomia eikä puurokaan oikein maistu.

Kohta alkaa taas meidänkin talossa hulina, kun keskimmäinen tulee kerhosta ja esikko eskarista. Onneksi tuli tuota lunta joten ulkona viihtyvät paremmin kuin tuossa pari viikkoa takaperin kun oli vain sitä kuraa joka paikassa.

Jossu & K 8kk6pv
 
weiss
Ktomsku: Ihon kanssa on tosi vaikiaa ja toivottavasti rauhottuu. Itellä pahimmat ajat oli juur vauvana ja sitten teini-iässä. Ekan raskauden jälkeen ihottuma parani ja tämän toisen jälestä tuli sitten takaisin.. täytynee joskus se kolmonen vääntää, siis ihan ihottuman takia.. :LOL: Eli ei osaa yhtään ennustaa, koska helpottaa. Se vaan vaikeuttaa hirmusti noiden sopivien ruoka-aineiden löytämisessä, kun ei voi varmaksi aina sanoa, jotta onko nyt ruoasta vai jostakin muusta. Mutta näillä on mentävä. Onneksi on muuten niin iloinen ja nauravainen poika! :heart:
 
weiss
Niin ja näin meillä ihoa siis hoidetaan: joka päivä paksut kerrokset tavallista rasvaa (punanen abobase meillä käytössä) ja aina kolmen päivän välein tulee kortisonikuuri. Rasvaa kuluu n. 1kg kuukaudessa+ kortisonit päälle.
 
Repa: Juu ei unohdeta tietenkään! ;)

8kk neuvola sit takana, ja piti olla lääkäri myös, mutta olikin kipen lapsen kanssa kotona, luultavasti huomenna joudutaan sit lähtee uudestaan että päästään lääkärille. En jaksais! :D Painoa on nyt 2kk aikana tullut 170g ( joka siis tullut 3½vk aikana ) ja nyt siis painettiin 8900g ja 68cm pitkä! :)
Pyysin niihin altistustesteihin, mutta sanoi että ei välttämättä ole niin luotettava näin pienillä?! Mutta lääkäri saa sit huomenna päättä. Ja kun yöt ei ole parantunut vaikka viljat oli jätetty pois, otetaan ne nyt takas käyttöön ja nyt vuorostaan jätettiin maito, tai äidinmaidonkorvike pois ja siis mennään rinta maidolla pelkästää, paitsi nyt tuleva vkl on poikkeus. No se siitä lopettamisesta :LOL: Muuten kaikki oli hyvin, kehui aktiiviseksi tytöksi. :)

weiss: Kiva kuulla teistäkin pitkästä aikaa! :) paljon teillä kuluukin tuota rasvaa.. Mun ystävällä on kans paha atoppiinen iho ja nyt kun on raskaana iho on todella huonossa kunnossa kun ei voi käyttää kaikkia rasvoja.
 
Meillä F kuorsaa pinniksessä jaminä otan vielä toisen upin kahvetta... Eli räkä roiskuu täällä meillä molemmilla =)

Yöt sen kun takkuaa :kieh: Lopetan laskemisen sen 3nnen kerran jälkeen ja aamulla olen ihan puhki. Syötän enää siinä kymiltöä ja kuuelta. 4 maissa on pahin itkuvaihe...

Weiss :wave: kaipaillaan toki vaikka aina ei saa kirjoitettua niin! Pidän peukkuja, jotta 5 ruoka-aine onnistuis. Ikävää tuo atooppinen iho myös.

Marmotta Reipas oot, täytyy sanoo ja Kirsikkatomsku taas puki ajatukset niin hyvin sanoiksi. Asioilla on tapana järjestyä, oo huoleti vaan!

Matami
Mites lääkärissä?

Pitää kyllä lähtee ulkoilee tässä iltapäivästä kun on nii kaunis ilima! Nyt moit!
 
Weiss, jos sulla on joko ä tai ö vikana kirjaimena sulkeen sisällä ja )-merkki kiinni kirjaimessa ei siis välilyöntiä, ni toi hymiö tulee... :D Olipahan selitys :LOL:

Meillä ihan rauhallista meininkiä, nukuttiin 12 h viime yönä, meni nukkumaan 23 ja maito juotiin kuudelta ku iskä heräs ja sit jatkettiin unia melkein 11 asti. Joten levottomuudet on tältä erää ohi.

Sain muuten eilen kaks kertaa ja tänään kerran nukahtamaan omaan sänkyynsä yksin. Siellä se tohisi ja yhtäkkiä tohina loppu ku seinään :D

Lc, täällä tulee lunta, joten kauniista ilmasta ei voi puhua. Eikä taida ees olla pakkasta :(

Matami,
missä sä viiletät? Jäitkö sä kaupunkiin shoppaamaan vai venykö siellä polilla näin pitkään?

Jahas, pitäis alkaa valmistautua kaupassakäyntiin ja sit pitemmällä tähtäyksellä vauvauintiin... Jokohan tänään jo päästäis...
 
Täällä kotiuduttu kyliltä..

Weiss: Jaksuja sinne sen ihon kanssa... mullakin on atooppinen,mut ei todellakaan mikään paha. Talvisin on enempi kaikkee pientä,mut kesäsin ei oikeestaan oo mitään ihmeempiä.

Majj: Jos pääsisitte altistukseen niin sittehän sun ei vielä pitäis syödä viljoja...? Ja miten niin ei näy pienellä :eek: Miks se sit sut viljattomalle pisti,jos ei siihen usko. Allergiatestit ei oo luotettavia,mut toi altistushan on siis niin et ensin vältetään ja sit otetaan takas ruokavalioon ja katotaan tuleeko oireita. Mut tietty näkeehän sen kotonakin ja jos teillä ei ongelmat poistuneet viljan myötä,niin ehkä se sit on turhaa.
Minä tosiaan huomenna soitan et miten meillä edetään... otetaanko vehnän seuraksi joku muu vilja vai otetaanko vehnä takas ja katotaan miten käy.

Poika ja mies päikkäreillä... mun täytynee mennä siivoilemaan ja kirjottamaan kauppalappua :wave:
 
Kirsikkatomaatille taas kiitos kauniista sanoista. :) Meidan tilanne on siina mielessa vaan hankala, etta mieshan ei tosiaankaan siis halua olla isa. Eika yhtaan missaan tekemisissa meidan kanssa. Ma en tieda miten voin tuoda Eevan tanne kylailemaan ja tapaamaan isaansa ja yrittaa selittaa lapselle, etta miksi isa ei rakasta eika halua meita ja etta miksi se ei suostu edes katsomaan lastaan.

weiss, hali sinnekin. Kylla me parjataan. :) Ma yritan ajatella positiivisia puolia; saa ainakin syoda ihan mita itse haluaa eika telkkaristakaan tarvii loytya yhtaan urheilukanavaa jos ei itse niin halua. Toivottavasti teidan ruoka-aine valikoima hiukan laajenis pian.

Anoppiin meni sit tanaan aamulla vasta hermo ihan totaalisesti. Jostain kumman syysta anopin oli pakko kayda repimassa Eeva hereille unilta ja mukaan kauppaan, vaikka ma olisin enemman kun mielellani ollut taalla yksin silla valin kun muut oli kauppailemassa. Eeva kiukkusi oikein kunnolla kun oli niin vasy ja kun vaihdoin vaippaa ja vaatteita, anoppi oli siina pusuttelemassa ja ylistamassa Eevan varpaita. Voitte kuvitella millaista on laittaa sukkahousuja jalkaan lapselle, joka kiemurtelee kun mato koukussa ja sit siina on yks anoppi kiinni varpaissa ja polvissa. Hetken yritin mulkoilla anoppia vihjailevasti, mutta ei mennyt perille. "JA NYT JUMALAUTA PAINUT V*TTUUN SIITA!" Upposi tajuntaan paljon tehokkaammin, vaikka suomeksi tulikin. Sainpahan ne sukkikset jalkaan sentaan. :D Ja loysin kaupasta kaurahiutaleita, vihdoin. :heart:

Unet, onko muilla muuttunut? Meilla Eeva herailee jo siina 6-7 pintaan ja kay 8 aikaan nukkumaan, siirtyneet siis pari tuntia aikaisempaan. En sit tieda elaako se viela tavallaan Suomen aikaa, se saattais hiukan selittaa asiaa. Jet lag paalla. :D Paivaunetkin on sit aikaistuneet ja vahentyneet kahteen, vaikka sit illalla onkin aika vasy. Siis kun viimeiset paikkarit loppuu tossa 2-3 pintaan niin aika pitka patka tulee oltua hereilla ennen younia. Mutta kun ei paikkareillekaan viitsis enaa seitsemalta nukuttaa.. venytetaan sit vaan sinne kahdeksaan.
 
Heippa kaikille!

Täällä on rentouttava tyttöjen viikonloppu Tukholmassa takana päin :) Ihanaa oli! Ja mies oli pärjänny pojan kanssa tosi hienosti. Poika oli nukkunut päikkäritkin paremmin kuin mun kanssa... Ja syöny paremmin. No, yöllä oli sentään heränny samalla tavalla :D

Marmotta: Kovasti voimia ja toivottavasti saat nimi- ja muut paperiasiat kuntoon. Kurjaa, kun tilanne on mennyt tuohon pisteeseen, mutta varmasti on parhaaksi teille.

weiss: Mukava kuulla kuulumisia! Meillä ollaan menossa allergiatesteihin keskiviikkona, katsotaan miten käy. Maito on nyt ollu korvattuna soijalla 2,5 viikkoa ja selvästi on auttanut. Mutta jostain vielä tulee niitä läikkiä...

Matami: Miten teillä meni polilla? Kerrohan kuulumisia!

Yösyötöt: Meillä kans vielä. Tosin pullosta. Ekalla syötöllä (noin klo 23 ) menee 200ml ja toisella (joskus aamuyöstä ) menee 140ml. Eiks toi nyt jo kuulosta nälältä?? Vai voiko vaan tottumuksesta vetää tuollaset määrät maitoa yöllä? Ihanaahan se olis ku niistä pääsis eroon, mutta se huuto on ihan kamala :( Eikä kai tuosta ekasta tarviskaan päästä eroon, mutta tuosta jälkimmäisestä kyllä. Vitsi et on hankalaa.

No juuh, meen parantelamaan flunssaani. Yllättäen olin koko reissun hurjassa flunssassa... No, onneks ei ole ollut kuumetta ja mikä parasta (koputan puuta ); nuha ei ole vielä ainakaan tarttunut poikaan ja mä oon kuitenkin jo viime keskiviikosta ollu kipeä. Palataan! :wave:
 
Marmotta Tilanne on tosiaan hankala; kuitenkin vuosien kuluessa kun eeva on isompi niin hänelle voi kertoa asiat niin kuin ne ovat. Hän kyllä hyväksyy tosiseikat. Ja vielävielä isompana teidän kaltaisen tunnevammautumisen voi ymmärtää, se on totta eikä eevan iskäkään mahda mitään omalle tunnevammaisuudelle. Äitinä sinun kannattaa sitten aikojen saatossa muistella kaikkia hyviä asioita ja kertoa että hän oli odotettu ja rakastettu vaikka isälle kävi niin surullisesti. Olen kuullut ja äimistellyt lasten lojaalia rakkautta vanhempiaan kohtaan - heitteillejätetyt lapsetkin jaksavat rakastaa biologisia vanhempiaan. Onneksi lapset kykenevät ottamaan rakkautta vastaan muiltakin kuin omilta vanhemmilta - siksi teillä ei ole hätiä mitiä - isovanhemmat & sukulaiset & ystävät kantavat varmasti kortensa kekoon. Aikaahan tämä ottaa ja paljon. Mun isot lapset (etenkin poika 12v) kyselee multa paljon asioita menneestä, miksi en voinut elää isän kanssa - miksi erottiin. Täytyy sanoa, että haastetta asioiden kertominen on tuonut. Olen kertonut totuuden nätisti. Nyt sitten on käynyt niin, että hän ymmärtää meidän erilaiset luonteet ja täysin vastakkaiset tavat toimia arjen tilanteissa. Noh, lapset on oppinu hyväksymään ihmeellisiä asioita. Mun mielestä on ihanaa kun lasten iskä on niin superkonservatiivinen ja tuo heidän elämään kuria ja aatelisten pöytätapoja =) ite oon niin boheemi steiner kasvattaja =) vaikka kyllähän mä aika räpätäti kurinpitäjä taidan ainaski toisinaan olla. Meillä on kans unirytmi menny uuteen jakoon,nukutaan ap ja ip unet, tosin ip unet on usein aika taistelun alla.

Anopit Haasteellista sakkia - ainaki toisinaan =)

Täytyypi mennä ku neiti taas matkustaa pitkin kämppää. Täytyyki suojata noi pistorasiat.

Keittiövinkki Saatiin pukilta perunapuserrin - on aika mainio vehje, perunat&kasvikset tulee pieniksi hiutaleiksi mitkä sulaa suussa - maija syö mitä vaan pusertimesta ulos saadaan.
 
kirsikkatomsku se osaa tiivistää asiat aina niin hyvin!!!!! Kuin sä osaatkin sanoa asiat noin hienosti! Vau.. mä täällä oon ihan huulipyöreenä..

ei mulla mitään asiaa ollu. kuhan taas tulin tänne norkoilemaan, nettiriippuvainen kuulemma kun olen. Miehen mielestä siis..

tänään lähti kassilista matkaan. saasnährä mitä se velipoika tuo rapakontakaa tullessaan ;)
 
Repa: Joo no en nyt tiedä mitä toi meidän neuvola täti taas meinaa.. No otetaan ne viljat nyt takas ruokavalioon, ja katotaan meneekö pahemmaks asiat vai pysyykö samana kun nyt, eli varmaan haluaa tuolla tavoin testailla.. Ja nyt siis maidon kanssa sama, pari viikkoa ilman korviketta ja sit varmaan taas haluaa että otetaan maidot ja katotaan miten reagoi.. Siis oon itekki vähä pihalla tästä asiasta.. :ashamed: mutta mä oon kans sitä mieltä että haluan niihin altistustesteihin ja sanon sille lääkärille kyllä huomenna.. Naukuri: Minkälaisia läikkiä siis teillä on? :eek: meillä J:llä kans tullut sellasia punasia pieniä ns."kuivia" läikkiä jaloissa ja käsissä. Ei nyt mitenkää hirveän paljoa, mutta kummiski on. Näytin niitä kans neuvola tädille joka sanoi että voi olla mahd. allergiaa tai talvi-ihoa..
 
majj: No samanlaisia läikkiä meilläkin. Niitä tulee ja menee. Mutta meilläkin voi olla joko talvesta johtuvaa tai allergiasta. Mut siis meillähän noita allergioita pyritään nyt keskiviikkona sitten rajaamaan pois sillä prick-testillä. Miten luotettava nyt sit ikinä onkaan... Mun mielestä meillä esim. omenasta tulee läikkiä. Tuo soija on parantanut ihon kokonaiskuntoa eli enää pojan iho ei tunnu hiekkapaperilta; on ainoastaan noita läikkiä. Ennen ku oli molemmat. Mutta katsotaan nyt mitä testit sanoo. Tsemppiä kovasti teillekin! Ja toivottavasti pääsette testeihin. Meillä lääkäri laittoi samantein lähetteen testeihin ja maidottomalle ruokavaliolle; ei edes käyny arvailemaan, et mistä johtuis. Pidä pintasi siellä lääkärissä huomenna!! :hug:
 

Yhteistyössä