TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA

Jaha, katosi sitten pitkat patkat taas.
Ei kun uudestaan..

Kaytiin tanaan alennusmyynneissa ja yhdessa lastenvaatekaupassa olikin aikamoinen ale. Ota nelja, maksa yksi -systeemilla kaikki. Eeva sai kolmet sametti/villakangashousut, 3 velourpyjamaa, 2 villapaitaa, villaliivin, villakangastakin, liivihameen ja paketin sukkiksia etteka arvaa mihin hintaan. 23 euroa! Tasoitin tilannetta kylla ostamalla sille Burberryn mekon ja jakun, mutta se meneekin papan kanssa haihin lauantaina, pitaa olla nattina. Saa nahda mita siita reissusta tulee, pappa ja Eeva menee kahdestaan. Ja Eevahan nostaa mekkalan jo kun ma haivyn minuutiksi vessaan. Ja sit pitais haihin menna ilman aitia.. :D Kokeilkoon ihan vapaasti, voihan se hyvinkin menna, Eeva tulee nonnon kanssa hyvin toimeen.

Vaipat on meilla teippivaippoja viela. Tai taas, miten vaan. Kokeilin housuvaippoja mutta niiden vaihtaminen oli sellaista painajaista, etta annoin periksi. Niiden vaitamisessa olis pitanyt olla joku apuna, toinen olis nostanut vauvaa ja toinen laittanut vaipan. Makuuasennossa Eeva myllaa niin paljon ettei tule mitaan.

Ma muuten luulin, etta korvikeongelmat olis takanapain. Ja eipa vaan olekaan. Eeva oksentaa maidot pihalle. Taalta kun ei Tutteli Omneota saa, eika nakojaan kay enaa sama merkki mika syksylla kavi. Ostin nyt Nannia kun sita myydaan taallakin, eri nimella tosin. Saa nahda miten kay, silloin kun Eeva oli ihan pieni niin Nan ei sopinut, tuli massu kipeaksi. Sita on muuten jauheena hillitoman isoissa purkeissa, se on melkein tynnyri! Ja kayttoaikaakin on vuosi. Sellaisen vois hinata tanne jos se pysyy sisalla, eipa tarvii sit koko ajan raahata jauheita kaupasta. Ja taas tuli todettua, etta vauvanruoka on taalla kallista. Ja niin, valmisruokaa ei saa! Tai siis sellaista missa olis lihat ja kasvikset ja kalat kaikki samassa. Etta ei kun itse tekemaan..

Mika on teilla lempiruokaa? Vauvoilla lahinna. :) Eeva tykkasi ihan hurjana Muksun(?) Pasta Toscanasta. Pasta yleensakin on herkkua. Ja parsakaali kun sen ensin keittaa, lisaa tipan oliivioljya ja kayttaa nopsaan pannulla. Ja siihen kun heittaa sekaan pastaa, niin jo tykkaa. Hedelmasoseet menee tietty kaikki oikein hyvin. Eika oikeastaan ole tullut vastaan viela sellaista, mita ei oikein sois. Kaikki taitaa menna.
 
Marmotta Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun suunnataan keväällä viikoksi Italiaan reissuun, että millaisia vauvanruokia siellä oikein myydään? Onko Eevan massu kestänyt hyvin sen maan soseet vai onko tullut jotakin? Ihan kaikkea en itse millään viitsisi täältä reissuun kantaa. Mutta saahan siellä tietysti kokkailtua sitten tuoreista kasviksista yms. mitä itse haluaa. Mut jos helpolla haluaisin päästä niin valmista olis edes joku päivä kiva tarjota :).

Lempiruoka Meillä Jessi tykkää kaikesta :D. Lähinnä puurojen kanssa täytyy keksiä temppuja, että söisi ilman kitinöitä. Kaikki lihat, kalat ja broileri on ollut namia, samoin kaikki kasvikset. Maiskuttelee vaan tyytyväisenä :D. Välipalalla tosi herkkua ovat päärynä-omena tai päärynä-banaanijogurtti. Kaikki muutkin hedelmä- ja marjasoseet ovat kyllä mieluisia. Helpompi olisi sanoa, mistä J ei pidä. Kaupan pikkukalastajan herkku-purkkiruoka on yöks!
 
Hellurei!

Kymysys sarjassamme ootas.... viidestuhannes: saako lentokoneeseen ottaa vauvalle sosetetran? Katrinainen / Marmotta, ootte lentäny paljon, onko sallittua? Siis että laittaa minigrip pussiin ja vie turvatarkastuksen läpi. Kun meillä on sunnuntaina lento hesaan niin se sattuu just välipala-aikaan ja sit kun tullaan ens pe takaisin, niin sit ois iltapuuron aika. Tietty voihan sen iltapuuron antaa lähtöselvityksen puolella, mutta aina helpottaisi jos saisi viedä kentän puolelle mut toi välipala ois jees antaa koneessa ettei menisi niin myöhäiseksi.

Meillä menee vielä toistaiseksi kaikki ruoat mitä tarjoan. Annoin eilen vähän mansikkaa ja tänään äsken aamupuuron kanssa meni pari pientä mansikkaa. Mitään oireita ei tullut ainakaan eilen. Tuossa A sitterissään viuhtoo menemään ja kiljuu aina välillä! :D

Käytiin eilen kiikkumassa kaverin ja hänen pojan kanssa ja hauskaa oli. Tulivat sitten meille leikkimään. Kiva kun joku kävi kylässä! Tuli itelle taas vähän reippaampi olo.

Jaahas, nyt vaipan vaihdolle ja sitten kauppaan! :wave:
 
pikainen käynti ku sälli heräilee tuolla.
inhoan itsekin tällästä riitaa ku tulee älyttömän ahistus olotila. eilinen oli täysi mykkäkoulupäivä. oikein aikuismaista isännältä. se ku ei osaa asioista puhua.
ohittaa ne sit hienosti ku se aika on. ja nyt en anna niin mennä. mietin just et jos saan hommat kotona siihen malliin niin lähden täältä illaksi pois ennen ku ukko tulee töistä.
en jaksa tällästä touhua katsoa. :'(
huomiseksi varasin parturin jo aikaa sit. kun en ole omaa aikaa ottanu ku pikaiselle kauppareissulle. ja nyt oon odottanu tuota parturia kohta 2 vuotta. kai se on peruttava ku ei täs ole intoa mihinkään ku asiat on näin. :(

ja sit tässä eilen kävi hullu juttu. mulla itellä ollu vatsaongelmia vuosikausia. ja on tähystykset ja kaikki otettu. ja syytä ei ole löytynyt. ja nyt tämän maidottoman aikaan olo ollu parempi ja nyt ku aloitin maidot eilen varovasti. niin olin järkyissä vatsakivuissa ite sit.
eli olenkoha ite tuolle maidolle kenties allerginen. :headwall:

mut nyt mentävä.. :hug: kaikille.
 
Heinuli, alkuperäsissä pakkauksissa saa ottaa mukaan koneeseen. :)
http://www.ilmailuhallinto.fi/Mukaan_matkustamoon

Naukuri,
kivaa reissua :)

nemika,
millasia ne sun vatsaoireet on/oli? Koska mulla on vähän sama tilanne, et kummallisia kipuja on eikä oo mitään selvää diagnoosia saatu :/
 
huomenta

täällä alotettiin aamu siivoamalla napa-kakkoja. Yöks. Kakkaa oli ihan joka puolella. Ja eilen oli kanssa tullu yli. Taitaa pojalla olla joku lievä masutauti tms, kun noin löysäks kakan vetää...

Riitely: me riidellään kyllä. ollaan sovittu että ei huudeta pojan läsnäollessa, mutta arvatkaa pitääkö sääntö. Mulla menee maltti miehen kanssa tosi helposti.. joskus mietin olisko helpompaa laittaa lusikat jakoon.. Mutta amor vincit omnia, eli rakkaus voittaa kaiken.... ihana mies, välillä vaan ei tajuu mun mielen liikkeitä

lempiruoka; poika tykkää puurosta ja hedelmäsoseista!! Tomaattiset ruuat ei taida maistua, taitavat olla liian kirpakoita.. Poika syö kaiken kaikkiaan tosi hyvin kunhan ruuat on sileitä pl. puuro.

vaipat: ihan teippivaipat on vieläkin käytössä.

vyötärön mittaaminen: siitä navan yläpuolelta pari cm ylöspäin kun mittaa niin hyvin menee. Naisilla mitta pitäis olla alle 80 cm. huoh.. Isäntä on mulla mitannu aina ton ympäryksen, on helpompi niin (mitta pysyy suorassa).. Ekaa mittauskertaa ei kuulemma laskettu kun on tavallisella mitalla otettu.. mutta pehmeellä mittanauhalla mitattuna senttejä on lähteny 3, ihan hyvin sekin... Pääasia on kai että aina mittaa samalla tavalla (kai se rasva lähtee tasasesti siitä vyötäröltä) ja samalla mitalla...
Huomaattekste. tää painoasia on mulle ihan parasta kun jaksan aina vaan kommentoida sitä :) tänäänkin oli taas vaakaepisodi, mutta ei siitä sen enempää...

laukku: edla, kun kävit laivalla niin muistatko mitä ne guessin kassit sielä makso??? ekaa laukkua tässä ostelen,... aattelin että palkitsen itteni kotona olemisesta.

jaahas. nyt täytyy mennä siivoomaan ja ettimään reseptejä. huomenn tulee vieraita joten jotain hyvää pitäs keksiä

ainiin.. ens perjantaina olis tyttöjen ilta. ihanaa...
 
Marmotta...meil kun ei oikein mikään uppoo..niin vähän paremmin Semperin pasta herkku...siinä on juustoa ja tomaattia...ihan ok:n makuista on kun maistoin ;) ...päärynä/banaani jugu, vadelmakaurapuuro...ja melkein kaikki hedelmäsoseet..mut olen niit vähentänyt...kun neitin pitäis syödä tuota proteiinia...ja niis ei ole....

Meillä Edith tuli eilen kuumeeseen :( ...sitä aamupaivän itkuisuus enteili....ruoka ei uppoo ollenkaan, kun on röhää ja kuumetta :eek: ....joten taas mennään melkein pelkällä tisulla..toivottavasti maanantaihin mennessä paranee...kun on se lastenpoliaika....jotenkin itse on ihan piipussa...kun just poju oli kipee ja nyt neiti...minnee ei pääse..kun mies on töis niin paljon :/ ....pitäis nyt viikonloppuna lähtee käymään yksin jossain...muuten mut saa kohta hakee piipaa autol hoitoon...alkaa hermot olla lopussa |O :ashamed: .....täällä kotona jo alan hakkaa päätäni seinään :headwall: ...jospa se helpottais? ;)

Vyötärö...ei ole alle 80cm....miten niin paksu :whistle: ???!!!!!

Laukku...kertokaahan mitä nuo kyseisen merkin laukut maksaa...HALUUN tietää :D !!
 
Vatsaoireet...olen koko ikäni sairastanut vatsaani |O :kieh: ....viimeksi löytyi helico bakteeri ja häädettiin hevoskuurilla pois...oli ennen raskautta....pitkään meni, ettei ollut paljon mitää kipua..mut nyt on alkanut taas...ja joudun litkii Gavisconia...ihan sama mitä suuhuni laitan....aina on kipee....maitoa en juo, mutta muita maitotuotteita käytän..maito ei sovi mulle eikä neitille...en tiedä miksi...nyt pitää varmaan mennä siihen helico bakteeri kokeeseen...kun se voi uusia...mulla on todettu toiminnallinen vatsa...eli saattaa kipuilla milloin mistäkin esim. stressi on varmaan pahin aiheuttaja...ja jostain ruuista....valkosipuli, sipuli..hernekeittoo en voi syödä ollenkaan...kuolen niihin kipuihin :kieh: ...olen tottunut elämään tän vatsani kans pikkuhiljaa...mut välillä on hankalaa kun on kipee joka ikinen päivä |O !!
 
Marimint, en lahtis Suomesta kantamaan yhtaan mitaan tanne. Ainoa on ehka korvike, jos sita tarvii ja on herkka maha. Nannia tosiaan loytyy (eri nimella tosin, mutta sama kuva purkin kyljessa) ja sit saksalaisia ja italialaisia merkkeja. Soseita on vaikka kuinka ja puurojauheita. Kaurapuuron metsastys on edelleen kaynnissa, mutta vauvanruokahyllylla on useampi loota luomupuuroja, riisi-maissia, vehnaa, riisi-maissi-tapiokaa jne. Ja sekoitetaan vaan kuumaan veteen, ei tarvii keitella. Hipp -soseita on paljon enemman kun Suomessa ja muutakin luomua loytyy kiitettavasti. En ole viela nahnyt sellaista valmisruokaa, missa olis lihat tai kalat ja kasvikset samassa purkissa, mutta erikseen loytyy, pitaa vaan viitsia avata 2 purkkia ja sekoittaa sisalto. Eevan maha on kestanyt ihan normaalisti, samaa vihannesta ja kasvista ne on naissakin purkeissa kun Suomessa. :) Taalla vaan nayttais kaikki olevan melko sileaa tavaraa, moykyt sinne pitaa hommata itse. Ma laitan hedelmasoseiden sekaan esmes pienia banaanin paloja ja kasviksiin haarukalla hienonnettua parsakaalia, ettei ihan paase tohin vauvamossoon taas tottumaan. Nain siis ainakin meilla taalla, melko varmaan sama homma joka puolella, paitsi ehka jossain etelan perakylan pikkumarketissa. Mutta Ipercoop, Conad ja Interspar myy ainakin tosi hyvia valikoimia. Loytyy jopa noita Jessin herkkuja, jogurtteja. :)
Mihin pain Italiaa ootte tulossa?

Heinuli, Edla ehtikin infota jo, saa ottaa. Mulla ei ole koskaan ollut edes minigripissa, Marimekon pikkupussukka on ajanut saman asian. :) Eevalla on mennyt tuttipullossakin mehut lapi ihan noin vaan. Muuten, nain kerran Lontoossa kun yhden naisen piti maistaa lapsensa pullossa olevaa maitoa ja silla todistaa etta se ei ole mitaan hamaraa tavaraa. Onneks Suomessa ei niin pitkalle tarvii menna. :D

Neiti herasi taas, ulos ja lenkille kun on hieno ilma ja mulla uus ihana villakangastakki. :)
 
meil ei tytölle kelpaa tuore banaani..niin kuin ei esikoisellekkaan aikoinaan.
yritin huijata syömään tuoretta banaania niin että otin kaupan banaanisoseen(oli siin jotain muutakin joukossa mut en nyt muista)ja suttasin vähän tuoretta banaania mukaan niin siihen jäi syömiset eikä suu auennut enää muutaman lusikan jälkeen ja naama oli irves..täytyy kokeilla joku päivä uudelleen ja antaa vaikka pieniä palasia suoraan käteen joska sitten maistuis..sutattuna ei ainakaan mene.

aamulla tuli aurattua 40min hiki hatussa vaikkei onneksi ollut kuin pakkaslunta mutta kyllä siinäkin hiki tuli kun sitä oli 10cm kuitenkin.

 
Nemika: Mulla itsellä on on laktoosi intoleranssi, ja se oirehtii pelkästään maha kivuilla, eli ihan mahdollista!

guessin laukut: Kyllä maksavat reilusti yli 100e. Muistaakseni joku lompakkokin makso jotain 89e :D

Käytiin heti aamusta kaupassa ja neiti taas flirttaili sielä kaikille katsojille :D Nopeesti tulin täällä käymään, ajattelin jos lähtis pian pulkkailemaan, tänne on satanu mielettömästi lunta!! :) Tuli tossa mieleen että kun kaikki sukulaiset, tutut ja puoli tutukin ihmettelevät sitä ettenkö ole päivisin väsynyt noiden öiden takia.. Tuntuu että tähän ainaiseen väsymykseenkin on jo tottunut, toki henkisesti oon aika väsynyt ( suutun pikku asioistakin miehelle yms. ) mutta joo... eiköhän meillekin joskus aurinko paista, siis öiden suhteen!

Mä oon kyllä ihan koukussa tähän palstaan! :p Ja tää on just huippu kun ei jutella pelkästään vauvoista vaan kaikesta... :) jutellaankohan me täällä vielä kun muksut ovat 5v :LOL:
 
Majj, luultavimmin viel eläkeiässäkin ;)

Marmotta, joo mäkin oon pariin otteeseen viime vuosina nähny ku äiti joutuu juomaan lapsensa tuttipullosta näyttääkseen, et mitään myrkkyä siellä ei ole... :/ ja meidän likan herkkua on myös se pasta toscana ja mä jäin miettii et se on varmaan se, et siin on juusto ja kerma joka olis pikkusen mieleen. Jep jep, tietää parhaat ruoat jo ton ikäsenä, vaiks se kyl on kasvisruoka :D

Guessin laukut, joo kuten Majj tossa sano, ni kyl ne jotain 100?++ luokkaa oli ovh:lta laivalla. Mun lompakko oli tyyliin -65% ja makso jotain kahenkympin luokkaa. Oli varmaan söy lääst siison :D

Paskamutsisyndroomasta vielä, niin mä tarkotin eilen et ku likka ei viihdy mun kanssa keittiössä ollenkaan vaan pitäis olla olkkarin lattialla tutkimassa kaikki juttuja. Tästä siis johtuu se, et musta tuntuu et tulee paska olo ku en ole neidin kanssa. Siis meillä on avokeittiö olkkariin ja nään likan kyllä, mut eipä sitä äiti kiinnosta paitsi sillon ku leikitään yhessä tai syödään :ashamed: :D

Vatsakivuista, helicoa mullakin ekana epäiltiin mut ei, sit otettiin kaikki sukupuolitaudit ja muut testit kanssa ja kaikki oli negaa. Tähystystä ootellaan, mut oma lääkäri oli sitä mieltä et suolikramppeja ne on ku veriarvot on ok. Mulla kivut on aika paikallisia, et pystyn näyttää et mistä kohin sattuu.

Vaipoista, mä oon kans Merikan kanssa samoilla linjoilla. Sit ku lapsi oppii seisomaan, voi pissavaipan vaihtaa seisaalteen eikä riisuu koko lasta. Eri asia sit ku oppii ite ottaa pökät pois ni sit otetaan housuvaipat käyttöön. Ihan vielä tää vaihe ei oo :D

Lempiruoka
, pasta toscana ja muutkin pastat menee sujuvasti. JEEE!
 
Hirveesti on taas ollu menoa tällä viikolla. Onneksi ei ole mitään päikkärirytmiä jota voisi sekoittaa, varmasti olis viimeistään nyt seonnu :whistle: Toisaalta aivan ihanaa nähdä kavereita ja päivittää viimeisimmät juorut :LOL:

Vaipat meil käytössä housuvaivat ja ne vaihdetaan seisaaltaan. Välillä myös kestot ja teippivaipat mut se vaihto on niin taistelua ja tuskaista etten viitsi kiusata poikaa enkä itseäni.

Lemppari ruoat en ole huomannu et suosis mitään erityisesti. Välillä kelpaa kaikki mitä tarjotaan ja välillä taas ei mikään :p

Vyötärö en taida sellaista edes omistaa... Kadonnut se ainakin on jo vuosia sitten :LOL:
 
laukuista viel no taitaapa sitten kannattaa hankkia semmonen jenkeistä.. meinaan oon googlaillu amazonia, macys.comia yms.. ja sieltä laukun saa 115 $ + vero päälle, eli noin 125$ mikä on euroissa noin satasen luokkaa.. Ja sitä enempää en kyllä suostu veskasta maksamaan.. ei täällä nyt niin rahassa kylvetä.. mutta katotaan nyt jahka sen laukun joskus saan, että saako tolla hinnalla OIKEESTI jotain.

me tehtiin pojan kanssa just lumitöitä. Hiska tuli ihan kunnolla. huoh.. poitsu pääs samalla pulkkailemaan ja irtospa häneltä jo pieni hymykin!!!! Eli tarvii vaan näköjään totutella tohon pulkkailuun ni ei enää poikaa jänskätä.. Ja sitten vasta poikaa naurattikin ku mä kolasin. Reilu kerho kokoontuu. mä raadan niska limassa ja poika senkus nauraa :LOL:

meille taitaa tulla toinen hammas. jos en ihan väärin kokeillut, niin alhaalle olis tulossa toinen nykysen hampaan viereen. Katotaas millaset käninät nyt tulee. viimeks selvittiin aika vähällä.. nyt meillä on kyl riesana toi ripuli.. ja tänään ei oo syöny vasta ku kaks ruokaa...

mä haaveilen täällä dumlemuffinsseista. vitsit ku tää netti on niiin täynnä kaikki ihania reseptejä. kuola vaan valuu ku niitä kuvia kattoo ja reseptejä lukee...

MAJJ: mä oon kanssa koukussa palstailuun..

Mitäs muuten JENNIlle kuuluu?? kaikki hyvin???

saattapi olla että oon nyt viikonloppuna vähän vähemmän linjoilla kun meille tulee vieraita..

mutta hauskaa viikonloppua kaikille
 
Heippistä,tultiin just poitsun kanssa kaupungista. Oli väsynä bussissa ja keksi ruveta kiukkuamaan... sielä kun et oikein voi syliin ottaa... tai muutakaan. Noh,päästiin sit loppujenlopuiks ihan kunnialla kotio. Nyt vetelee päikkyjä ulkona.


Lempiruoka,näemmä noi Muksun sileämpääkin sileämmät soseet |O Tänään,kun sain ekan lusikallisen huulten välistä ujutettua, aukes niin komeesti suu ja purkillinen katos alta aikayksikön... kaikki maut käy. Millähän ilveellä saan pojan syömään karkeempaa tavaraa... pitänee aina yrittää, tasasin väliajoin. Mulla on pelko persiissä et syö vielä vuoden vanhanakin pelkkää silosta :kieh: Niin ja tietty jugut ja hedelmäsoseet,erityisesti päärynä ja bansku on mieluisat =)

Vaipoista vielä sen verran et meillä nim.omaan teippivaippojen vaihto pukkaa olemaan haastavaa... Kasper repii sitä haarojenvälistä vekka samaan aikaan kun yritän teippiä asentaa.. ja sit ne teipit tietty pitää aukoo |O Siks on kivempi noilla housuvaipoilla mennä... seisaaltaan vaihdetaan.nyt tosin saan kohta noi kestot valmiiks niin päästään takas niihin =)

Vyötärö on....67cm :D Piti mitata kun kerta puhuitte siitä B)

Marimint ja vauvan ruoka ulkomailla: Just oli jossain juttua et kannattaa tsekata ne purnukat tarkkaan,kun monissa maissa on eri suositukset kun meillä suomessa...löytyy esim.pinaattia ja suolaa...

Matami: Älä hajoo... :hug: Räkäpäälle vielä näin netitse terveysenergiaa B)

Tein eilen karseen virheen,annoin pojan torkkua tissillä yöunille mentäessä... kuvittelin et herra nukahtas helposti kun lasken sen puolipökkyrässä sänkyynsä,mut ei... :ashamed: Piristy vaan ja sit jaksokin 1.5h kisailla sielä pinniksessä. Laskettiin pohjaakin kun rupes siinä reunalla renkuamaan. Tekis kyl mieli heivata mäkeen koko paska,mut jotkut laidat on oltava kuitenkin....
Muuten on ollut nyt aavistuksen parempi pierutilanne...
 
Vauvan ruoka on taallakin suolatonta, sita ei tarvii purkista syynata. Lisattya sokeria on aika monissa hedelmasoseissa, siksi ma enimmakseen ostankin Hipp:ia, kun siina ei ylimaaraisia ole. Tosin en ma sokeria niin myrkkyna pida etta sen vuoksi jattaisin soseen ostamatta, onhan moniin Suomessakin lisatty. Pinaattiin tormasin kerran, olisko ollut pinaatti-peruna alkaen 5kk. Muuten ne on lahinna porkkanaa, parsakaalia, kesakurpitsaa ja perunaa mita noissa purkeissa on. Mutta kannattaahan uusissa merkeissa aina katsoa se sisallysluettelo lapi.

Laukuista.. huuto.netista loytyy joskus uusia laukkuja kaupan hintaa hiukan halvemmalla, kannattaa katsoa sekin. Ma joskus ostin sielta Vuittonin, 50 euroa kaupan hintaa halvemmalla ja aitoustodistuksen kanssa. Nyt oon ihastunut Marc Jacobsiin, niita on taalta onneks helpompi ostaa kun Suomessa ja varsinkin siella missa asuin. :)
 
Repa..selvisitte reissusta...pitäähän äippää vähän kiusata ja just BUSSISSA ;) !! Täytyy kyl lähtee joku päivä testaa uusia matkarattaita...ihanat pinkit :heart: ....oikeesti aikas mageet...käytännöllisyydestä ei varmaan tietoakaan...mut pääasia, et näyttää hyvältä ;) ...nuo rattaat oli ollut postis vaikka kuinka kauan...mulle ei vaan ollut tullu sitä saapumisilmoitusta... :eek: ....juu neitil vielä lämpöö ja röhää...pitää kökkii tiiviisti koton, et on maanantain lääkärikunnossa...

Jenni...juu huhuu, mis oot :wave: !!
 
Kiitos Edla ja Marmotta! :flower: Jostain muistelin lukeneeni että kielto ei koske vauvanruokia, mutta piti vielä täällä tiedustella asiaa, kun en muistanu tuota ilmailuhallinnon linkkiä. Ja en olevinaan finnairin sivuilta sinne päässy, vaikka joskus oon päässy.

Meillä on ollu ihan ihme päivä. Tai siis A on ollu toooosii väsy, vaikka nukkui päikkäreitä yhteensä n. 4,5 h! Ja kiukutteli iltapuurolla eikä syöny kuin puolet. Ja simahti heti kun pääsi sänkyyn ja vielä etuajassa. Eilenkin söi jotenkin huonosti. Liekkö sitten hampaita tekisi... Toivottavasti ei ainakaan kipeäksi ole tulossa, kun on se reissuun lähtökin....
 
Marmotta Kiitos vinkeistä :). Onpas näppärää, kun on joku jolta voi kysellä matkaa silmällä pitäen juttuja :). Tuoteselosteet tulee kyllä luettua tarkasti vauvanruokapurkeista täällä Suomessakin. Tuntuu noissa 8kk-> soseissakin olevan miljoonaa ainetta ja useampaa maustettakin. Eikös Hipp-merkkisissä soseissa ole kasvikset ja lihaa samassa purkissa? Ulkomailla syynään varmasti vieläkin tarkemmin purkin kyljet :D.
Reissuun suunnataan Toscanaan. Tarkemmin paikan nimi taisi olla Lucca. Ollaan vuokrattu sieltä iso talo, jonne meidän 11 henkilön porukka mahtuu lomailemaan :).

Vaipoista Liberon teippivaippoja käytetään.

Ollaan oltu tänään kahteen otteeseen Jessin kanssa pulkkailemassa :). Laskettiin semmoisesta pikkumäestäkin muutaman kerran, kivaa oli :D. Hikihän siinä pulkkaa vetäessä tulee, mutta niin saa tullakin. Jos vaikka vahingossa kunto kohoaisi tai pääsis vahingossa vaikka laihtumaan :kieh: . Pääasia oli kuitenkin, että neidillä oli hauskaa! Aivan ihanaa, kun on satanut paljon lunta :).

Viime yö oli kyllä tosi levoton. Jessi heräs varmaan viistoista kertaa. Olin ihan poikki kasilta aamulla, kun neiti päätti, että nyt ei nukuta enää yhtään. Kolmas ylähammas ilmeisesti vaivaa, koska ien pullottaa ja ruokailut on ollu tänään ihan sirkusta. Toivottavasti hammas tulisi pian näkyviin, niin rauhoittuis taas tämä meno. Nyt suihkuun :wave:
 
Heinuli :wave: mä jouduin maistaan yhdestä sosepurkista sitä vauvan ruokaa kun lensin Heathrowlta. Mun kaveri on joutunut useemman kerran aukaseen maitopurnukan ja maistaan ja laittaa sen sitten tuttikeseen. Suomen päässä ei olleet mitenkään kiinostuneita mitä siellä pussukassa oli, joten ihan voit viedä käsimatkatavaroissa vauvan ruuan.

Yöt täällä kans takkuaa, luulen että toista hammasta pikkaa kun on ollut kärtty myös koko päivän ja ien on ihan valkoinen.

LAukuista Ostin muutama vuos takaperin Italialaisen Coccinellen laukun kun valmistuin yliopistosta (välitutkinto, eikä varmaan oo mitään virkaa sillä suomessa), se on mun ainut merkki vaate, tai hei onhan nää mun farkut guessin. Pitäis nyt kyllä panostaa hieman omiin vaatteisiin kun mennään sinne SA:han ja mulle ei mahdu vahat vaatteet vieläkään päälle :ashamed:

Nyt nauttiin viinistä!
 

Yhteistyössä