TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA

Edla: kyllä ne voi tulla löysät mullakin vielä housuun ennenkuin olen sen ekan kisani päässyt maaliin asti, mutta minkäs teen kun olen joskus pikkutunneilla mennyt lupaamaan, että kyllä minä ainakin. Nyt sen jo usempikin tietää, että moista suunnitellaan. Naapurin miehet ovat porukalla tulossa ratapenkalle kannustamaan. Ainoa millä tästä "liemestä" pääsisin luistamaan olisi, että raskaana sattuisin olemaan :LOL:
 
Edla jos nuo unihäiriöt on wonder weekkiä niin ne on kyllä meillä nyt kestänyt monta weekkiä :D oisivat voineet antaa jonkin toisen nimen asialle, paitsi jos meidän Freyja on vaan jälkijunassa tulija ja asiat kestää pitempään sisäistää =)

Me saatiin postissa tänään sellainen toddler walker trolley. Haikailin Brioata, mutta tää on melkeen samanlainen ja siinä tuli mukana aakkos palikat, joten tyty voipi alkaa harjotteleen kirjaimia ja jospas sieltä tulis vielä se sanakin...Mulle tuli täys lelu kateus kun käytiin eilen kaverin luona kahvilla. Meillä on vaan noita perus juttuja kierrätettynä saatuja. En tiiä kehtaankos kylään kutsua ennen kuin oon täydentänyt lelu varastoo vähän vilkkuvilla ja ääntävillä leluilla :D .

Hui Jossu en tiiä uskaltaisinkos ralliauton kyytiin istahtaa ees vänkärin paikalle. Mutta hienoa hei, et pääset myös itse kisaan!

Repa
F on aloittanut piereskelyt yöllä uudelleen kun ollaan alettu antaan korviketta. Taitaa herättää, mutta ei muuten taida vaivata... ja kun se saa unen päästä kiini ja mä meen makuulle se kuulee kun sänky hieman narahtaa ja täys huuto päälle :kieh: . Mietin joskos sitä sitteminkin vois antaa sitä tisua jo 4 aikaan, huokaus.

Nyt touhuun kun mulla kerrankin virtaa riittää ;)

Pojan
pojalle ja kelle muulle onnittelut sanoista :heart:
 
Jossu, pientä kiirettä pukkais jos noin niinku lauantaiks meinaisit raskautua :D :LOL:

LC,
jos se vaan toisilla lapsilla onkin wonder monthi? En mä tiiä, hampaathan on varmaan se ykkössuosikki syyksi. :D Mut joo eihän toi kivaa oo :( Vien sänkyyn ja jos ei vartissa nuku vaan vehtaa ja vääntelee, ni palataan olkkariin ja kokeillaan 10min kuluttua uusiks. Tällä mä venytän väsymyksen äärimmilleen ja sit tarttee vaan heittää sänkyyn pullon kanssa, ni avot siellä nukkuu alle 10 min ja syvään sekä rauhallisesti.

Kiva, täällä tulee lunta :( Jepjep, plussalla on eli räntäloskamoskaa.... :/
 
pikainen käynti ku poika nälkäinen.
eilen soitti lääkäri ja nyt oli eri kaveri siellä. käski lopettamaan maidottoman dieetin. se ei taas usko koko maitorumbaan.. :headwall: ja jatketaan tuota porkkanaa ja luumua ainakin nyt. ja pojalla kauhea pieruorkesteri ollu monta päivää. eli sen lähtöperä pitäisi selvittää. eikä sit mitään hajua mikä ruoka sen tekee :ashamed:
mut nyt lopetetaan maidoton kuitenki ja katsotaan miten käy. mut oli sitä mieltä että saattaa olla maidolle ja noille muille yliherkkyyttä mikä menisi puolessa vuodessa viimeistään ohi oireiden alettua..eli kolmen kk sisään pitäisi helpottaa. mutta maidon palautus on nyt tehtävä kuitenkin.
sinänsä hullua ku jokainen on erimieltä asiasta..enkä tiedä ketä uskoa. :ashamed:

ukon kans on nyt sukset ristissä pahemman kerran. et murheet ne ei murehtimalla lopu nähtävästi missään asiassa. mut saa nähdä mitä tästä tulee. nyt ollaan liian eri aalto pituudella tällä hetkellä ainakin. :(

mutta nyt nokka pystyyn ja ruokaa sällille :wave:
 
juu ja jos joku tarvii halvalla matkarattaita täällä olisi. gracon mirage matkikset hävityksen alla. keltaharmaat, täysin ehjät pelit. ostin noi emmaljungan skootterit nii ne mahtuu autoon nii näpeesti et noi matkikset on turhat täällä.
 
Nemika...jaksuja sulle :hug: ...vaikee, kun ei tiedä tosissaan ketä uskoo :eek: !!!...meil kans joku kriisi parisuhteessa....kumpikaan ei oikein jaksa toisen pärstää :( ....meil on ollut ennenkin...katellaan......

Meille tuli tänään se kutsu lastenpolille...maanantaina jo on aika :eek: ...tosi nopeaa toimintaa, olin positiivisesti yllättynyt =)

Miä odottelen matkarattaita...tilasin jo viikko sitten...ei ole kuulunut...ajattelin huomenna soittaa kyseiseen firmaan :kieh: ....

Meillä on itketty koko aamu/aamupäivä...pienet tirsut otti...sitten onkin itketty :( ....miä laitoin supon pyllyyn..ja nyt neiti äsken nukahti tissille....mitään ei suostu syömään :/ ....eilen hehkutin mielessäni, et kylläpä neiti söi hyvin...eli eilen meni muonaa meidän mittakaavassa paljon :D ...kyl olin ylpee :saint: ...siitäs sain :kieh: ...tänään taas toinen ääni kellossa :/ !!

Jossu...magee juttu...olen ollut kyydissä joskus vuonna yks ja kaks...silloinen poikaystävä ajoi..jäällä mentiin tuhatta ja sataa...oli muuten kivaa :D !!!!!!....itsekin voisin kyl kokeilla... ;)
 
Edla Ei ihan siihen lauantaihin tosiaan kerkeä :LOL:, mutta täällä meillä päin ovat ensimmäiset kisat tossa huhtikuun puolivälissä (muistaakseni). Siihen viel sopivasti ehtis plussan pukkaan =)

Matami: Ei mitään kun mukaan vaan naisia aina tarvitaan. Oli ainaskin viime kesänä täällä meillä päin tosi vähän naisia. Hetki nettisurffailua ja eikun autohakuun :)
 
hyvä birdie, hienosti on sulla vyötärö kaventunut mullakin lähti ekan 2viikon aikana -7cm :eek:

mentiin tos 12:30 ulos lapsien kanssa siinä toivos että tyttö nukkuis sen aikaa vaunuis kun me pojan kans tehtäis lumiukkoja yms..niin tyttöpä päätti ettei haluu nukkua ulkona vaan itkuhuusi liki 20min ennen kuin uskoin ettei se aio nyt nukahtaa no mä vein sit työn sisälle omaan pinnikseen ja sinne nukahti alta 5minuutin. otin sit itkuhälärin ulos ja jatkettiin pojan kans lumileikkejä..joten käy se noinkin päin. ja tuolla se edelleen nukkuu..

 
Vaipat...onko teil mitkä vaipat käytössä?...meil ihan se perus Pampers 4....näin mainoksessa jonkun, olikohan Active fit tai jotai sinnepäin...onko eroo noihin tavallisiin?...miä ajattelin kyl, et yks vaihtoehto meillä olis housuvaippa....kun käydään potalla..olis helpompi käyttää...taitaa olla vaan kalliimpi :( ??
 
kurpitsa: Sulla on kans hyvin lähtenyt senttejä pois! Pitäisköhän mun sitteski alkaa käymään useemmin siel sivuilla.. Ainut että syön miten sattuu yhtenä päivänä saatan syödä jugurtin toisena saatan vetästä ison kasan safkaa naamaan.. hmph. :|

Matami: Meillä on Liberon 4:koon teippi vaipat käytössä. Oon kans miettinyt et jos siirtyis housuvaippoihin mut saa nähdö..

Nemika:
inhottava tilanne tuo kun ei tiedä ketä ja mitä pitäis uskoa! jaksuja! :hug:

Me lähdetään nyt tytön kans pitkästä aikaa mun vanhempien luo kylään, kun mies on ilta vuorossa. Pakko taas käydä sielä puntarilla.. :D Niin ja noista riidoista miehen kanssa , ikäviä sellaiset! Meillä kans välillä sellasia kausia että tekis mieli lähtee vetään, mutta sit taas nyt kun menee hyvin tiedän etten vois elää ilman toista! :)
 
Niin ja vielä yksi juttu, kun neiti seisoo niin hän on vieläkin varpaillaan , eikö senkin pitäis pikku hiljaa hävitä? :eek: 6kk neuvolassa vielä ihmetteli kun seisoi varpaisillaan.. Onko täällä vielä muita joiden vauvat seisoo varpasillaan? jos siis pidätte lapsia pysty asennossa..
 
:wave: Majj juu varvistaa meilläkin osan aikaa ja jalkaterät ihan ulospäin kääntyneinä, mutta eikös tuo oo normaalia, siis jalkaterä juttu?

Nemika
:hug: toivottavasti masuvaivat selviäis. Meillä on ruvettu suosiolla kakkaan muutama kerta päivässä, heti kun toin järeät aseet suomesta ja uhkailin että nyt aletaan käyttään :LOL:.

Riidat
Nyt ollaan vältytty, onneksi, vaikka oon välillä ollut tosi kiree kun on ollut noita äitiä väsyttää päiviä, mies kuskaa suosiolla suklaata, että pirttis ois joskus ees lauhkeena :D

F vetelee lattialla maitoo tuttiksesta ja sit lähtään kauppaan ostaa lisää korviketta ja vaipatkin on loppu.
 
Vaipoista: Meillä oli aika kauan käytössä noi Pampersin Active Fitit, mut nyt ollaan siirrytty housuvaippoihin. Liberoa kokeiltiin ensiks, mutta päästi tosi usein sivuilta läpi. Nyt kokeilussa pampersin housuvaipat; tosi näppärät on kyllä, mutta imukyky ihan toista luokkaa ku esim. pampersin active fitissä tai baby dryssa. Harmi. Mut siis nyt noita housuvaippoja ja baby dryta käytellään. Tykkään molemmista.

nemika: Onpas nyt kimuranttia. Toivottavasti alkais teilläkin nuo allergia-asiat vähitellen selviämään! :hug:

LC: Ei meilläkään ole mitään vilkkuvia ja huutelevia leluja ;) Itseasiassa poika pitää eniten puisista leluista joita voi hakata toisiaan vasten. Kuuluu kiva kolina :)
 
Sain luettua läpi ja nyt se neiti jo huutaa, mut katsotaan.

arvatkaa pelästyinkö mies ja esikoinen katso leffaa ja E oli lattialla --sit alko kakomaan ja mies sano et on syöny jotain. Taivas..oli saanu isosiskon pelikortin käteensä ja syönyt sitä kaikes rauhas ja sit äkkiä korttia kaivamaan suusta :| siel viel iso palanen pyöri . Ihan pehmeenä tosin. Nyt se sit alkoi --kaikki suuhun.

birdie, kurpitsahienoo kun on lähtenyt senttejä -mistä kohtaa te mittaatte vyötärönympärykse. Navan yäpuolelta, alapuolelta vai keskeltä? mulla vähän tää epäselvää, mistä se oikeesti kuuluu mitata.

Nemika :hug: jaksamista.

matami hyvä kun pääsette nopeesti, pienet pääsee yleensä nopeesti

Pitää lopettaa :wave:
 
Vaipoista, meillä Pamppersin Baby dryt käytössä enkä oo vielä aatellukaan muita hommata. Noilla mennään vielä :)

Neiti veti herneen nenään tänään, kirjaimellisesti :headwall: syötiin purkista lihapullia ja siellä oli herneitä mukana. Sormissa oli sitten sitä ruokaa ja siitä huitas nenäänsä ja liiskas siihen herneen :D :LOL:

Paskamutsifiilis
, mulla tulee se siitä, et joudun tekee kotihommia myös sillon ku hää on hereillä. Siis et oonko tarpeeks aktiivinen ja annan riittävästi virikkeitä mukelolle :(

Valmisruoat, mulla on taas eri käsitys. Mä voin ihan hyvällä omalla tunnolla antaa purkista, koska noi mitä meillä on myynnissä ovat korkealaatuisia ja niissä on kaikki ravintoaineet kohdillaan. Teen kyl myös ite mielelläni, mut must tuntuu et ne kaikki maistuu vaan porkkanalle :( :/
 
Varvastuksesta: Meillä kans varvistellaan, mutta lääkäri sanoi vaan neuvolassa, että hienosti tukee jalkoihin. Eli ei huomauttanu asiasta ollenkaan.

Edla: Kyllä mäkin puuhastelen pojan hereillä ollessa. Musta on ihan hyvä, että tottuu myös siihen että kotona pitää tehdä kotitöitäkin välillä. Poika on aina siinä vieressä mukana ja tuntuu, että jopa viihtyy ku pyykkejä ripustetaan tai täytetään/tyhjennetään astianpesukonetta yms. Ei tietty hurjan kauaa jaksa, mutta aina jonkin aikaa kerrallaan.
 
Housuvaipat täällä käytössä ja niidenkin vaihtaminen on aikamoinen projekti :|
Muutenkin hermot menee neidillä kaikesta; autossa istuminen on ihan hirveetä kärsimystä, nukkumaanmeno, vaatteiden vaihto jne.
Nemika, kurja kun teillä on sukset ristissä. Jospa ne asiat siitä ajan kanssa selviäis. Meilläkin on välillä toooosi vaikeeta. :hug:

Hei mut meikä saa lähipäivinä uuden keittiön käyttöön ja mikä parasta astianpesukoneen :D Oon pikkasen kypsä tohon kylppärissä tiskaamiseen..
 
Onnea kaikille kaventuneille. Ite oon tällänen ikipösö vaikka himoliikkuja oonkin, oon vaan kova herkkupeppu :D
[/b]Virikkeistä Siivous ja kotityöt on varmaan mukavaa seurattavaa - mun mielestä ei tarvii jatkuvasti olla viihdyttämässä lasta.
Riidat Harvemmin niitä, oon vaan välillä niin väsy että tulee tiuskittua ja oltava oikeen kunnon pirttihirmu - onhan nää kotikuviot vaativat, vauvan ja kodinhoitoa päivästä toiseen.
Raivariniksi Automatkoilla tai milloin vain... tutti kantsii dipata esim hedelmäsoosiin, toimii ja kiukuttelu unohtuu. Tutin kastelu kylmällä vedellä toimii kans, mutt toi nanna maku laukasee kiukkua tehokkaasti. =)
 
Riitelystä sen verran, että me riidellään tosi harvoin. Joskus tulee tiuskittua, mutta kun tietää jo etukäteen et väsymys on melki ainoa joka edes saattaa riidan aiheuttaa, niin itse ainakin koitan hillitä, jos meinaan ruveta kenkuksi (ns. syyttä suotta ). Mä en itse pidä riitelystä / riitaisasta ympäristöstä ollenkaan ja ahdistun, jos joudun sellasessa olemaan. Siks varmaan on opittu hoitamaan asiat kuntoon ennen ku tarvii riidellä niistä. Tai jotain :)

Ollaan huomenna lähdössä tyttöjen kanssa Tukholmaan viikonlopuksi, joten palailen palstalle jälleen maanantaina :) Ihanaa päästä rentoutumaan kotikuvioista! Mukavaa viikonloppua kaikille :heart:
 
Hellou!

Kahlasin monta sivua teidän kirjotuksia, yritän nyt muistella mistä olitte jutellu...

Kadonneista menkoista Tein tuossa maanantaina raskaustestin ja negahan sieltä paukahti. Iso kivi vierähti sydämeltä, koska en olisi vielä ollut valmis pikkukakkoseen. Menkatkin alkoi ma-ti yönä, heti kun stressi väheni :D. Ensimmäinen kerta, kun negatestitulos ja menkat sai mut hymyilemään :).

Riitelystä Tosi harvoin riidellään ja jos riidellään niin ne riidat on pieniä. Meillä ei huudeta, raivota tms. Mä varmaan voisinkin :D, mutta mies on niin tasainen, että sen kanssa ei sellainen riitely onnistu :D. Tosin kumpikaan meistä ei tykkää riidellä, puhumalla yleensä saadaan asiat lutviutumaan...toinen hyvä keino osoittaa mieltä on muutaman minuutin mykkäkoulu :kieh: Väsyneenä sorrun joskus tiuskimaan :ashamed: , kait sekin ihan normaalia.

naukuri Mukavaa ja rentouttavaa reissua :)!

valmisruoat Annan jos ollaan kylässä tai jos jostain syystä laiskottaa niin paljon, etten jaksa laittaa ruokaa. Yleensä teen kyllä itse. Jessi syö tosi hyvin niin mun tekemiä sössöjä kuin kaupankin ruokia.

sanoista Jessi sanoo ruokaa odotellessa "nam" ja jos ei tahdo syödä, niin pyörittää päätä ja hokee "eieieieieiei". Muita selviä sanoja en ole huomannut. Juttua kyllä piisaa, mutta selvää en saa :D. Ymmärtää kyllä puhetta enemmän kuin osaa itse sanoa. Näyttää pyydettäessä kellon ja lampun, ei-sanaankin reagoi, vilkuttaa ja pörrää pyydettäessä :D.

edla Meilläkin Jessi seurailee kokkausta, pyykkien laittoa tms. kotihommia vieressä. Laitan tytön esim. syöttötuoliin ja annan kauhan ihmeteltäväksi silloin, kun laitan ruokaa. Tyttö viihtyy aika kauankin, kun seurailee äidin touhuja :).

Merika Hui :eek:! Onneksi ei käynyt kuinkaan! Jessi löytää kaikki pienimmätkin murut lattialta. Tarkkana saa olla, ettei syö mitä sattuu. Kaverini luona löysi pienen leivän palan lattialta ja sekös oli mukava. En tosin tiedä ehtikö maistaa sitä, mutta hiljeni ja siitä arvasinkin, että nyt löytyi joitan liian mielenkiintoista. Kaverini poika oli viskannut leipäpalansa lattialla :D.

Marmotta Jopas anoppisi "hyvät" herkut Eevalle tarjosi :/ . Ei kyllä kivaa tommoinen! Kovasti jaksamista!!!

nemika :hug: ei varmasti ole mukavaa, kun ei tiedä ketä uskoisi :( .

matamimimmi Hienoa, että pääsette nopeasti! :)

Jessille on ilmestynyt kaksi ylähammasta ja kolmaskin siellä jo kuultaa ikenestä läpi :). Kitinät loppui, kun hampaat tulivat näkyviin. Neiti on ollu tosi hyvällä tuulella muutaman päivän, ihanaa! Sitten...Me varattiin eilen lentoliput :). Lähdetään Italiaan keväällä isolla sukulaisporukalla. Jännittää jo valmiiksi matkustaminen, mutta onneksi Jessi on silloin jo vähän yli 1v. Kauan piti asiaa pohtia, että uskalletaanko lähteä, mutta tultiin siihen tulokseen, että eiköhän siellä kaikki mene hyvin.
 
Marimint kiva kun pääsette reissuun. Kyllä se niin kivaa on eteenkin loman odottaminen. :)

Vaipoista mä en sit oikein oo koskaan tykästynyt housuvaippoihin. Vaikka esikoinen ei oikeesti vaippaan kakannutkaan kun vuoden täytti. oon vaan niin laiska et en viitsi aina riisuu koko lasta kun pitäs pukee uudet. meillä liberoa käytössä ja pampersia kun on ollut vähän ihottumaa niin vaihtelen.

riitely ei juuri riidellä ja jos joku ärähtää niin se oon mä ja väsymys tai omanajan puute vaivaa silloin. Ei se oo kivaa ei ja joskus kun kinastellaan jostain esikoinen käskee laittaa suut suppuun. :/ et eipä siitä sit enempää .

sanoista meillä neiti sanoo taata ja äi-ti,ty ihan kuin sanois. osaa mennä nukkumis asentoon kun sanoo miten E menee aa --aikast söpöö kun muuten ei mahallaan osaa olla rennosti, mut nyt oppinut.Jännä seurata kehitystä
EIsanan käytöstä-sitä ei ole vielä tarvinnut käyttää, mut kohta se alkaa.Äidin verhoihin on käynyt käsiks muutaman kerran.

Naukuri mukavaa matkaa sulle.

Öitä :wave:
 
Matami,Enpä usko että meillä vieläkään tajutaan että äippäkin haluis joskus nukkua :D
Hyvä että tuli polille aika nopsaan,yllättävää... siel on ihan ok väkeä..no jaa,riippuu varmaan kyl henkilöstä. Meil oli sellanen vanhempi mieslekuri viimeks ja joku siinä kyl tökki. Vuodeosastolla oli mukavia immeisiä ja lääkäreitä.

Mullakin joskus huono omatunto jos en viihdytä poikaa... tykkää kyllä nykyään seurata just pyykkäystä yms. se on oikein meillä yks ohjelmanumero. Imuria kans ihmettelee,mut sit jos alkaa menee kauemminkin esim. keittiön kuntoon laitossa,niin alkaa narinat. Riippuu päivästäkin kyllä. Mun mielestä jos ipana viihtyy on hyväkin antaa touhuilla itekseen... ja kotihommien lomassa voi koittaa hauskuuttaa. Mut oon kyllä sitäkin mieltä et aina ei sais vaan puunata paikkoja jos toinen kitisöö vieressä... noilla on vielä niin rajallinen toi itsekseen puuhailun jalo taito =)

Nemika... huokaus. Meillä vähän samanlaista.. ei hajuukaan mikä tolle noita ilmavaivoja aiheuttaa ja ketä tässä sit loppupeleissä kuuntelee |O

Riitely,joskus tulee korotettua ääntä... ja vielä pojan kuullen mitä kyllä koitan välttää kun se jo aistii äänensävystä et kaikki ei oo okei :ashamed: Mua tympii miehen poissaolot ja sit kun oon väsy niin tulee sanomista.

Meillä ei oo oikein ruoka uponnut
... periaatteesta kieltäytyy aluks kaikesta,sit kun saan törkkättyä huulelle mössöä niin maistelee et kannattaako suuta avata ja jos miellyttää niin syö hyvällä ruokahalulla ja jos ei niin mitkään konstit ei tahdo enää tepsiä. Ennen sai ajettua melkein mitä vaan kun anto mielenkiintosta tutkittavaa käteen,ei enää :| Käytännössä siis puurot menee ja hedelmäsoseet,ite ruoka ei...

Taisin jo kerran mainitakkin että ei poika pistä mitään pientä suuhunsa,ei siis edes mitään ruokaa... isoja paloja kyllä järsii. Onko muilla havaittavissa tällästä?

Merika,huh,onneks sait ongittua paperit suusta :eek:

Vaipat,pampers Baby dry 4 käytetään yövaippana ja satunnaisesti ollaan käytetty housuvaippoja kun ei oo kestot käytössä.

Oltiin koko päivä kotosalla ja ei selkeestikkään hyvä idea. Pojalla riitti virtaa nukkumaan mennessä ja kesti melkosen tovin ennenkuin uinahti. Ulkona vaan kun tulee tota lunta niin ei oikein pääse pojan kanssa ulos kun sen ottaa vähemmästäkin henkeä :D Käy aina haukkomaan kun pienikin tuulenvire tulee naamalle.... ja toiseks rattaita on raskas työntää kun eivät kerkee auraamaan noita raitteja.
Huomenna mennään varmaankin kaupungille ihan vaan tekemisen ilosta,jos vaikka mies heittäis ja tultas bussilla takasin...

Nyt hyvää yötä :wave:
 
merika: vy:n ympärys pitäs mitata pari senttiä navan yläpuolelta. meillä menee kans kaikki suuhun mitä löytää, tarkkana saa olla ettei esikoinen mene antamaan leikeistänsä mitään pientä vauvalle. onneksi teille ei käynyt kuinkaan ja sait palan suusta, säikäyttäähän tuollainen kyllä..

mut nyt taidan kömpiä nukkumaan..
 

Yhteistyössä