TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA

Omasta painosta, minä oon painanut ennen raskautta n.50-52kg ja ekassa neuvolassa joskus rv12+ painoin 54 ja sit vimpas neuvolas painoin 73kg :LOL: ( mitenkä niin sitä painoa tuli :D olin kyllä lopus tosi turvonnut, ei ees kengät meinannu mahtua ) ja nyt tosiaan tuan 53kg. Tavoitteena 50kg..

matami: Hyvähän tua että puuttuivat asiaan. Meillä kans lyhyt ja pyöreä tyttö oliko nyt 67cm tai 68cm nyt 7kk neuvolassa.

Kurpitsa: Mulle ei ole vielä tullut kodinhoitotuki lappuja.. Ja jos pian ei tule, niin anoppi saa tuoda mukananaan kun kerran on kelassa töissä. :)

Nyt oman veljen hiuksia leikkaamaan! :wave:
 
matami Kait se on hyvä, että tutkivat, mutten usko, että noi syömiset vaikuttais asiaan tai milloin mitäkin tyrkyttää. Mä oon tarjonnut Annalle ihan 4kk asti ties mitä ja suurinpiirtein vähenee vaan syöminen. Nyt, kun on nuha, on ollut taas melkein pelkällä tissillä ja on paksu kuin pikkubudda. En oikein usko, että näiden päätä pystyy kääntää noissa syömisasioissa muuten kuin ehkä näännyttämällä (en oo viel kokeillu). Turha siitä on ainakaan itteään moittia, toivoo vaan, ettei oo mitään vakavaa. Mun pitäis kait oikeasti jo saada yksi vauva syömään, kun tää on jo viides.
Toisaalta toi melkein 4v, syö miltei samaa ruokaa (enimmäkseen kasviksia ja viljaa ja maitoa) ja just todettiin, että veriarvot on hyvät ja punasolut oikean kokoiset (ei oo raudanpuutos).

Lähden keittää lisää kahvia, väsyttää koko ajan.
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa!

Lueskelin pari sivua pikaseen - oon vähän pihalla kaikesta. Maija täytti juuri sen 8kk. Meillä ei hampaita, ryömien mennään ja peppua nostellaan. Yöllä syödään ja maito (nan)on edelleen pääruoka - kiinteitä menee pari krt/vrk joskus enemmän joskus vähemmän.

MatamiÄlä soimaa itseesi mistään. Lapset on erilaisia - ja jos teillä on jotain häikkää esim aineenvaihdunnassa - ei sille mitään mahda, ei syy voi olla sinun. Ota rauhassa vaan.

Joku kyseli tästä useamman lapsen putkesta.....juu kokemusta on. Väsymykseen tai pikemminkin ikuiseen pyörremyrskuun tottuu ja ennenkaikkea siihen ettei kodin tarvi olla gloriahome kannesta tai itse itsensä mikään puunattu rouveliini kotona :D Mulla on erilaisia kausia, nyt oon ollu pari päivää yökkärissä klo 18 asti. Otan rennosti jos oon väsyny. Välillä kuten nytki tahdon vain hetken olla YKSIN kotona. Mies tuli just töistä ja lähti maijan kans kauppaan - mie kömmin peiton alle yökkärissä ja pistin saunan päälle. Saunon ja varmaan kömmin nukkuun. Mulla ollu rankkaa töiden puolesta ja sitten eräitä vanhoja sotkuja kaatunu yllättäen taas niskaan.

Mitä toi höpinä oli tosta ettei yöllä sais syöttää - paskat sanon minä. Näin oon aina tehny ja antanu niin pitkään kun tarvetta on ja mitään hammas ongelmia ei oo ollu kenenkään kans. Kyllä kaikki riippuu varmastikin siitä miten kokonaisuudessa elää ja syö. Kaikessa mennään niin älyttömyyksiin ja luodaan kauhukuvia äitien silmien alle ja sitten äidit potee hirveitä oman tunnon tuskia milloin mistäkin aiheesta. Höh, kohtuus kaikessa. Palaan piakkoin. Tarvii mennä saunaan!
 
repa: on teillä jo pitkä poika sit. meillä ku menee 68cm vaatteet tuolle kirpulle :LOL: eli samaa koko äitinsä kanssa meillä :LOL:

päiväunet: onko joku vieny meidän pojan unilahjat!!!!!! siis ennen nukku jopa 3 unet. nyt on nii työläät saada edes kaksille unille.. :( ja yöunille nukahdettiin suht hienosti. eilen vaan pukkas istumaan ja kilju riemusta ja kaikki temput esiteltiin. kymmeneltä aloin nukuttamaan ja puoli kaksitoista vasta nukahti. tosin yön nukku tosi hyvin.
ja automatkat oli ennen tosi helppoja. nyt saa jo siepit parin kilsan jälkeen...tsiisus mitä touhua nyt tämä protestointi kaikkea kohtaan..!!!! eli jos jollaki nukutaan yhtäkkii hyviä päikkäreitää. ne saattaa olla meitin pojan unia..saa palauttaa jos vastaan tulee :D

mut nyt ruuan laittoon. tirripaistia tekee mieli niiin kauheasti. :p
 
Matami: Varmasti jännittää/pelottaa mutta hienoa että tutkiivat vaikka mitään ei olisikaan eivätkä arvaile..

Ootte työ kyllä pieniä ihmisiä..ihan rupesi hävettämään tämä omavartalo enstistä enemmän ...mä oon 162 senttiä ja reippa yli 60kiloa joskus muinoin painoin 54 kiloa mutta ei varmaan enää koskaan ( vaatekoko on 36/38) enemmän nykyään 38
 
LC mulla lapsilla ikäero 4v. mikä on loistava -mut sulla ei taida sitä aikaa olla niin paljon kun ikää on jo. Mä luulen et kyllä se arki varmaan lähtee pyörimään, mut miten selvii alkuraskaudesta. Mä olin ainakin niin väsy ja kuollu et kuolisin jo pelkästä ajatuksesta jos olisin raskaana. Mut kaikkeen ei voi aina vaikuttaaa ja lapset ei tuu tilaamalla. Itsellä tulee 32 mittariin et hetki aikaa miettii viel sitä kolmosta. Mutta jos pienellä välillä lapset niin ainakin on sit seuraa toisistaan kun kasvavat.

Matami ei sillä varmaan oo mitään merkitystä et ootte niin myöhään alotelleet kiinteet. Suositushan on et 6kk rintaa ja sit vast :) toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin -hyvä kun tutkivat -saapahan itse mielenrauhan.

Kriisi mä koen sen imettämisen niin helppona yölläkin. Neiti rauhottuu ja sit taas molemmat ollaan unessa. Meillä ei syödä vielä viittä ateriaa et tissittely jää yöllä pois varmaan sit kun meen töihin -enpä tiedä katsotaan. Tsemppiä uhmiksen kanssa.

Pieniä ootte tosiaan -mä oon sen 20cm pitempi ja painan sellaset 90kg (3kg) olis viel raskauskiloja. Se (78) 80kg olis mun tavoite ja nyt aijon sinne päästä. Normaalipainoiseksi :) Liikuntaa ja lisää liikuntaa ja sitä rataa :)

Mut nyt tissittää neitii :wave:
 
Matami,No voi kakanmarjat.... nyt sit tietty veivaat asiaa mielessäs,toivon et saatte nopeesti sen ajan sairaalalle...ovat meinaan hitaanlaisia siinä suhteessa :kieh:
Mut Edithin nähneenä en usko et mitään vakavaa voi olla kyseessä... ja jotenkin vaikee kuvitella et kaikki siit lihastakaan on kiinni,siis syömisistä. Kun ei toi niin harvinaista kuiteskaan oo ettei safkat oikein mee ja silti kasvetaan ok. Et ittees et kyllä rupee nyt soimaamaan siitä imetys jutusta. En usko et likka sen paremmin söis nyt vaikka aikasemmin olisit alottanu... tsemppiä :hug:

Perkules... korjaan mun painoni kun kävin äippälässä vaakassa,eli nykyinen saldo 50,4kg :eek: Silti on jenkkakahvaa ja löysää lihaa |O Miks ne ei voi sulaa.... ;) Mulle tuli 16kg raskausaikana,ennen raskautta painoin 55kg ja 2,5kk meni et pääsin tuohon alotus painoon... noi valvotut yöt varmaan tekee tehtävänsä...

Yötissi jatkuu meillä myös niinkauan kun tarvin sen et saan nukutuks... ainoo miks haluaisin hiukan sitä rajottaa olis et pääsisin joskus jonnekkin rientoon ;) Mut vielä ei kiirettä.

Niin nythän saattaa monella noi yöunet tilapäisesti häiriintyä... ja nukutukset. Monesta paikkaa lukenut et tää 8kk olis sellanen ikä... eli varmaan ohimenevää teillä joilla aikasemmin nukuttu hyvin =)

Meil olis huomenna neuvolalekuri luvassa... saapi nähä,meillä voi painosta tulla sanomista kun toi jäpikkä kasvaa jostainsyystä pituutta mut painoo siihen nähden aika niukanlaisesti. Tosin ei toi nälkiintyneeltä näytä,et ite en oo huolissani ;)
Keltä lie pituutensa perinyt,ei ainakaan vanhemmiltaan :LOL:
 
Repa: Me kans neuvolassa naurettiin, et mistä lie poika pituutensa saanut, kun minä ja isänsä ollaan oltu samanmittasia 1-vuotiaana, ku herra oli 8kk (74cm). Mutta meillä ainakin lääkäri oli tosi asiallinen myös painon suhteen, et vaikka mennäänkin siellä -10 käyrällä, niin sanoi, ettei oo mitään väliä. On vaan hoikanlainen. Painoa pojalla siis 8600g. Ja sitäkin oli syömälakosta huolimatta tullu ihan hyvin. Niin ja mua noi valvotut yöt vaan lihottaa... :( Napsin öisin herkkuja keittiöstä ohimennen ku haen pulloa. Samperin soikoon, mikä itsekuri!

Mä luulin et meillä toi fussy period oli ja meni jo, kun kaikki muu viittas siihen jo joulun tienoilla, mutta nyt on sitte häiriintyneet nuo yöt. Rassaavaa. Ku muuten alko helpottaa (kitinä ja syömättömyys ), niin eiköhän sit mee unet vituralleen. Huaah...
 
matami Varmasti mietityttää ja pelottaa ennen kuin pääsette tutkimuksiin - epävarmuushan se kaikkein pahinta on! Mutta varmasti kaikki on ihan kunnossa. :hug:
Huomasitko sinä muuten tuon tuoksun vauvan hengityksessä vaiko neuvolalääkäri?

Meillä on taas jotkut hullut päivät menossa pimulla :/ Heräsi 5:30, ei suostunut syömään melkein mitään koko päivänä ennen iltapuuroa ja aamupäikkäreillä nukkui 3h 15min. :eek: Muutoin on ihan normaali itsensä, mitä nyt kiukkuaa aika monestakin asiasta esim. iltasatu pitää lukea miljoonaan kertaan ja jos koittaa laittaa kirjaa pois niin jumankauta mikä huuto! Viisi kertaa vedettiin Muumilaakson tarinoita ja sitten laitoin tulpan suuhun, että parku lakkasi :kieh:

Syömisestä kun kyselin niin sain täältä Turun neuvolasta erilaiset ruokaohjeet kuin Knummella oli ja niissä sanottiin, että jos lapsi ei syö niin muuta ruokaa ei pidä tarjota tai antaa herkkuja, että söisi edes jotain. Kuulemma vasta sitten seuraavalla ruokailulla annetaan sapuskaa. Ja näinhän minä 99% aina teen eli jos ei ruoka maita niin en pakota, sitten vaan syödään seuraavalla ruokailulla. Tänään tosin kokeilin tarjota mangososetta jälkkäriksi, vaikkei syönyt lóunaalla ruokaa eikä sekään kyllä kelvannut eli meillä siis ollaan syömättä mitään, jos sille päälle satutaan.

Oli muuten pakko pitää tänään valmisruokapäivä, koska v**utti niin kosmisesti: eilen tein Nealle lounaalla naudanpaistia täysjyväspaghetin, tomaatin, basilikan ja porkkanan kanssa ja päivälliseksi broilerin filettä, riisiä, porkkanaa, perunaa ja sipulia - eikä retku syönyt juuri mitään :kieh: On todella palkitsevaa, kun väsäät hiki hatussa toiselle sapuskaa ja neiti päättää olla sitten syömättä. Mur.

Annatteko vielä 4kk --> hedelmäsoseita vai oletteko siirtyneet pelkästään 8kk purnukoihin? Tuli vaan mieleen, että "saako" niitä sileitä soseita enää antaa?? 8kk valikoimissa kun on ne tasan 5 vaihtoehtoa ja Nea rakastaisi niitä pikkuvauvojen hedelmäsoseita jälkkäriksi!

Jaksaminen kahden kanssa Kokemuksia otetaan kiitollisena vastaan =) Pelkään toooodella paljon miten minun jaksamiseni laita on, kun nytkin tuntuu välillä olevan niin pahuksen hankalaa tämä elämä. Mutta niin kuin joku muukin jo mainitsi niin en ehkä ole niinkään väsynyt vaan enemmän tylsistynyt!

Nyt pitää mennä pesemään pulloja ja roikkumaan sohvalle suklaarusinoiden kanssa B)

Ja niin, sitä piti vielä kysyä, että oliko teistä kellään viimeinen raskaus ns. oireeton? Tulipahan taas kaikenlaista mieleen, kun Neasta oksensin joka päivä kolme kk ja jo ennen testin tekoa alkoi pahoinvointi ja nyt ei ole juuri mitään oireita :eek: Vähän maistuu metalli suussa, janottaa, paleltaa ja pisuttaa, mutta "kaipaan" noita pahoinvointioireita! No, varasin tänään alkuraskauden ultran joten siellä viimeistään näkee onko siellä "Antero" kyydissä... Yksi asia mitä raskautumisesta ei tosiaan kaivannut on tämä ikuinen murehtiminen :ashamed:
 
ootte kyl pienii immeisiä..tässä tuntee ittensä isoks ;) ennen raskautta painoin 59kg ja nyt 64.5kg pituutta 170cm..

kela on vissiin unohtanut lähettää ne perkuleen lappuset..no täytyy kait täyttää sekin lappu netissä..



 
Mitä, en ookkaan kuullut että yöllä herääminen laihduttais?! :eek: Ehkä mun sitteski pitääkin olla iloinen siitä että meillä herätään 101 kertaa yössä! :LOL:

Meillä ei ole tänään kiinteät oikein maistuneet, pari lusikallista ottanut satunnaisesti. Mutta silti kaikki mitä äiti syö kiinnostais. Odotankin tosiaan jo sitä ens viikon neuvola-lääkäriä saa nähdä onko neidin paino lähtenyt nousuun.

Mies on ollut koko päivän menossa, tossa klo.13 kävi koton ja sen jälkeen ei oo näkynyt, menossa ollut koko ajan. Tuntuu että oon ollu täs taas pari päivää yh-äiti! |O
Mulla olis lauantaina mahdollisuus päästä vähä ulos tuulettumaan, olis sit kolmas kerta synnytyksen jälkeen. Tietysti mua huvittaa mennä, koska oon oikeesti ollu nyt uudesta vuodesta asti paljon yksin julian kanssa, että teksi varmaan hyvää välillä päästäkkin johki. Mutta saa nähdä jaksanko kuitenkaan lähteä. J jäis sit miehen kanssa ja sit jostain kumman syystä stressaisin varmaan koko illan miten he pärjäisivät, vaikka tiedän että osaahan mies häntä hoitaa..

kurpitsa: Sie oot kyllä pitkä! :)

carmen: mullahan ei ollut mitään alkuraskauden merkkejä, ainut että iltasin vaan väsytti ja pistin sen sit muiden asioiden piikkiin. Ja plussasinki vasta joskus rv 6 tai 7 :)
 
Juu,se on ihan faktana jostain luettu,et yöheräily saattaapi hoikistaa...mut tietty jos syö ohessa niin ehkä sit ei ;)

Carmen,saa syödä sileitä soseita--- meikäkin joskus vetelee niitä ja mulla sentään hiukan päälle 4kk ikää :D Joopa,joo... oonpa vitsikäs :LOL:

Naukuri,luulen et meil ei kans paljoo enempää painoa oo tullut kun teillä tossa 8kk neuvolassa...viimeks oli 8300 ja risat ja pituudessakin varmaan ollaan suht samoissa,kun viimeks oli 72.5cm... tosin edellisestä kerrasta ei oo kun 3viikkoa.
No huomennahan se nähään =)

Nyt öitä :wave:
 
:attn: ...jostain luin, et 8kk iässä lapsi saattaa muuttua...tulla varovaisemmaksi, vierastaa uudestaan, nukahtaminen ja nukkuminen hankaloituu..itkuinen ja takertuvainen...aikas tuttua, miä voin allekirjoittaa noista kaiken...on kyllä yksilöllistä, joillakin lapsilla tulee paljon voimakkaammin nuo jutut...et taas yksi vaihe päällä mennään :D !!
 
Carmen: Mulla oli E:n odotus melko "oireeton". Joskus oli vähän kuvotusta ja väsymystä kyllä oli, mutta melko vähän. Nyt kun mietin niin en oikeestaan edes muista et oliko mitään, joten ei varmaan ollut :) Paitsi siis väsymys. Palelen muutenkin niin siitä ei sillain tienny. Ja voin kyllä kuvitella miten turhautunu olit Nean "syömisestä"! Mäkin tein viikonloppuna kunnon lohipataa ja ans kattoo, ku suu ei auennu ku parille lusikalliselle...

Noita sileitä soseita meilläkin vedetään. Noi hedelmäpalat kyllä tuntui uppoavan pojalle, mutta kun alkoi tuntumaan, et kaveri olis omenalle allerginen ja noissa mitä meillä on myynnissä, on kaikissa omenaa... Et se siitä.

Meillä ei muuten ole annettu mitään ohjeistusta tosta, et jos lapsi ei syö, niin mitä sitten. Mutta en oo kyllä herkkupaloja antanut. Mennään niin, et ruokaa on tarjolla ruoka-aikaan ja jos ei maita, niin sit ei maita. Ja on kyllä toiminut ihan hyvin. Uskon kyllä että poika syö, kun on oikeasti nälkä.

Matami: Joo toi 8kk taite on just yks tällanen "wonder week" eli vauva käy läpi isoja muutoksia kehityksessä ja siksi tulis noita mainitsemiasi vouhotuksia. Meillä oli vierastamista ja nukahtamista lukuunottamatta kyllä niin oppikirja "fussy period" tuossa joulun tienoilla, ettei ollu tosikaan: poika heittäyty NIIN hankalaks! Nyt jo ehti helpottamaan, kun oppi ryömimään (se oli varmaan yks niistä mitä kitistiin ja ähellettiin ), mutta nyt sit meni uniin ja ne häiriintyi. Daa.

Repa: Niin sen verran vielä tuosta painon seurannasta, et sain valita tullaanko 10kk iässä painon tarkistukseen vai vasta silloin 1v. Valitsin 10kk :D Ihan kiva seurata, miten poika sit on kasvanu. Otetaan ny kaikki irti ;) Meillehän tarjottiin kans tuota 7kk käyntiä, mutta jätettiin se käyttämättä. Eli ikään kuin seurataan painoa, mutta ei siitä mitään motkoteta. Toivottavasti ei teilläkään!

Nyt nukkumaan! Oon ihan rättipoikki... :wave:
 
Taalla oli tanaan +15 astetta! Eilen oli puolet viileampaa ja sateisen sumuista, tuppasin sit Eevalle ja itselleni sen mukaan paalle kun mentiin ulos. Hyvanen aika kun tuli kuuma. Mut ei oikein kevatkuteillakaan voi viela menna, toi ilmankosteus kun on tosi korkea. Ja miksei nailla ihmisilla ole lampomittaria, ei tarvis arvailla lampotilaa kun lahtee ulos.

Oma paino on nyt alempi kun koskaan, ei sais valittaa. Vaaka nayttaa tasan 60kg mika on tosi paljon vahemman kun joskus melkein 10 vuotta sitten kun vaatteetkin oli kokoa teltta. Ja kylla muuten on lyhytta porukkaa taalla, minoon 174cm. :)

Vierastaminen on alkanut nyt ihan tosissaan. Ikava kylla kohteena on ainoastaan anoppi, Eevalla alkaa huuli heti vapattaa kun nonna ottaa syliin. Muut saa sylitella kylla, tosin vaan silloin kun ma olen nakopiirissa. Ma en sit tieda mika anopissa on, etta Eeva vierastaa niin paljon enemman kun muita. Ehka Eeva muistaa sen painajaismaisen iltapalan. :D Eika muut yrita koko ajan vakisin olla kaveria.. varmasti tassa muutaman paivan sisaan helpottaa, mutta kurjalta se varmaan anopista tuntuu silti. Enka ma voi kayda edes vessassa ilman etta Eeva huutaa kun palosireeni. Kotona (mummolassa Suomessa) Eeva viihtyi ihan hyvin yksinaankin ja viela paremmin mummon ja papan kanssa, taalla ei millaan. Mutta ihan ymmarrettavaa, kuuluu ikaan ja samassa rysayksessa vaihtui paikka, kieli ja ihmiset. Lapsiparka. Ma sille kylla jo lupasin, etta tan jalkeen vaihtuu enaa vaan kerran kun tullaan takaisin kotiin, Suomeen. Taa ei ole meidan koti, ei nyt kun mies on mika on ja ma olen kaytannossa yh.

 
:wave: Moikka moi,

täällä väsynyt mutta onnellinen mamma ilmoittelee olevansa edelleen hengissä. Eilen oli eka lääkärinneuvola ja kyllähän siellä masussa pieni ihmisenalku vilisti villisti. :heart: La on sorsanmetsästyksen alun kanssa yhtä aikaa, voi ukko parkaa :D Väsymys on ollut suuri, osa syynä se, että tämä meidän jätkis on tahtois yöllä joka kylenkäännöllä mammahörpyt. Katala äiti ei siihen enää suostu, vettä tarjoan ja välillä syntyy kauheita huutokohtauksia. Muuten samat raskausoireet kuin ennenkin, mikään makea ei maistu (0 palaa suklaata jouluna) salaatit ja hedelmät sitä vastoin maistuvat namilta. JOspa se tuo paino (jota on ennestään kauhiasti liikaa) pysyisi kurissa. Jätkistä oottaessahan menin synnyttämään lähtöpaino -100g.

Jätkiksellä tulee ensi viikolla 8kk täyteen ja on lääkäri. Jänskättää kuin pitkä poika on, ku 6kk;n neuvolassa oli sen 73 cm. Kehityksestä sen verta ett hetkellisesti seisoo ilman tukea ja taaperokärrin kanss kiertelee olohuoneessa hienosti. Jonkin verran matkii sanoja (telve, äivää ja eippa). Syö todella hyvin, 8kk safkoissa vissiin vähän enemmän makuaki, joten eip oo ongelmia.

Merika tervetuloa tänne talviseen ja lumiseen Kainuuseen :wave:
 
huomenta.

meillä liitytään taas hulinoitsijoiden joukkoon... On niiiiin levotonta toi pojan nukkuminen jotta pah. Varmaan taas 4 kertaa sai olla laittamassa tuttia... Ja aamulla oli vaippa falskannu. JEP.

4kk hedelmäsoseet: mä ainakin annan niitä... Tosin nyt ruokaa joutuu antamaan jo 1 1/2 pikkupurkkia...

paino jumittaa.. mutta ei se mitään.. oon mä kahessa viikossa laihtunu "oikeesti" 800g, eli ihan ok..

Tietääkö kukaan paljonko USA:ssa tulee ALV:tä hintoihin lisää??
Kyse olis ah niin ihanista laukuista!!!!!

jaahas. tarttis varmaan mennä laitamaan pojalle potut ja kasvikset kiehumaan... Ootteko kuin kokkareisia omatekosia sapuskoja tarjonnu??? Viime viikolla yritin survimen kautta soseutettua sosetta tarjota ja ei kelvannu.. 8kk soseet meni silti hyvin alas.. Taitaa olla vaan ronkeli poika.

 
onpa levoton yö takana..tissiä ja tuttia vaan koko yö :| ja tänään ollaan sit virallisesti
9 kk. eli hurjan "isoja" :D
ens viikolla tulee äippäneuvolan täti kotiin punnitsemaan tuon kirpun niin ei tarvi sitä sijaista katsella neuvolassa. onneks tulee meidän oma täti sit maanantaina vihdoin takaisin.
ja tänään on soittoaika lääkärille et lähdetäänkö allergiatutkimuksiin vai miten jatketaan.
koska en usko itse tuohon maitoon nyt ollenkaan. vaan poika rauhottu ton porkkanan jälkeen täysin. joku tosin lisäksi kiusaa vielä ku pari päivää piereskelly ku isompiki äijä.
tosin voi olla mun syömä paprikakin mikä tekee noi järkyt pierut tuolle.

mut nyt aamutouhuihin ku muksut nukkuu vielä, kerkiee rauhassa tuusaamaan hommia etiäpäin.

piti viel "leveillä" ku pojalta tulee kaksi sanaa niin hienosti. kakka ja vauva :D liikkeelle lähtö oli jälkijunassa pitkään. mut kehitti sit muita taitojaan sillä aikaa. =) eilen huudettiin vauvaa ja kakkaa peräkanaa ja oltiin nii polleeta jätkää ku onnistu aina :D
 
Moi!
Kolme yötä mennyt hyvin...johtuu varmaan siitä että oon laittanu supon yöksi. Kyllä ne ikenet vaivaa ja paljon.

Meillä oli esikoinen kova vierastamaan. Puoli vuotiaasta alkoi ja vierasti mummoa ja muitakin ketä näki päivittäin. Mutta se on vieläkin sellanen luonteeltaan; aika arka ja tosi ujo joissakin tilanteissa. Neiti taas ei ole vielä ikinä vierastanut; saa nähdä tuleeko se vaihe ollenkaan. En usko et ainakaan niin vahvana kun veikalla.

iina, hienoa et kaikki hyvin :heart:

Kyllä meillä ollaan kanssa tosi äkäsiä; pukemiset on ihan kauheeta huutamista ja nukkumaan menot kanssa...vaikka olis tosi väsynyt niin silti. Tää nyt kuuluu sit tähän ikään..niinkun tuntuu vähän kaikkien vauvoilla olevan näitä juttuja. vai voiko noita vielä vauvoiksi sanoa?
 
4kk hedelmäsoseilla täälläkin mennään. esikoinenkin söi varmaan aina noita sileitä hedelmäsoseita :D ei se mun mielestä mitään haittaa..

oma painonoh... raskauden jälkeen tippui suht normi lukemaan, 68. mutta imetyksen loputtua tuli 2-3 kg lisää, eikä lähde sitten millään!! niin ja olen 175 cm pitkä.

2 kanssa jaksaminen. meillä kumminkin on noitten ikäerona 2v 9kk. siinä mielessä ihan helppoa, kun ei ole kahta ihan pientä. esikoinen on jo toisaalta niin itsenäinen, että ei tarvi sitä jatkuvaa huomioo. oli ihan hyvin aikaa keskittyä vauvanhoitoonkin. nyt ne alkaa jo keskenään vähän jotain touhuaankin. Nea ainakin viihtyy hyvin veikkansa mukana touhuamassa:) semmonen juttu kyllä on, että mihinkään en pääse lähtemään ajoissa :LOL:

raskausoireista, esikko oli melkein oireeton ja Neasta si vähän enemmän..

Eilen oltiin 8kk neuvolassa. kaikki oli hyvin ja neidin mitat oli 9455g ja 75,2 cm.
 
matami Ok eli siis meille tulee poika ;) Ja kyllähän jotkut vanhemmat ihmiset sanovatkin, että tytöstä oksentaa ja pojasta voi olla ihan oireeton/elämänsä kunnossa koko raskauden. Ja niin tietysti on sekin koulukunta, joka sanoo aivan päin vastoin, mutta pidetään nyt peukkuja, että tämä oireettomuus ei olisi merkki mistään ikävästä..

8kk hankala ikä On kyllä selvästi meillä :wave: Tänäänkin aamulla neiti kiehnasi mun jalkaa vasten kun kissa, että ottaisin syliin ja auta armia, kun piti välillä laskea hänet lattialle :ashamed:

Syömisestä vielä - ja taas :ashamed: Toivottavasti pimu alkaisi pikku hiljaa tajuamaan, että syömättömyydestä ei ole kuin haittaa itselle ja koittaisi keksiä jonkun toisen "valtapelin", jota käydä äidin kanssa.. Aamulla meinaan oli lapsi NIIN välissään ja janoinen, että itki lattialla, kun tein hänelle aamupalaa :'( Söi eilen tosiaan vain lusikallisia pitkin päivää ja ehkä vähän enemmän puuroa illalla joten kyllä maistui puuro aamulla - kaikki meni ilman suurempia houkuttelujakaan!

Onko kukaan muuten katsonut sitä brittiohjelmaa, jossa "opetetaan aikuisia syömään"? Siinä siis on ihmisiä, jotka ovat tyyliin lapsesta asti syöneet vain ranskalaisia, juustoa ja pitsaa ja oksentavat kuin pikkuvauvat, kun koittavat pureksia hedelmiä tai vihanneksia :eek: Se on aivan kamalaa katsottavaa - siis miten huonossa kunnossa ne ihmiset ovat fyysisesti ja miten ahdistaa tuollaisen täytyy olla - ja nyt olen sitten alkanut sekoilemaan, että Nean ruokalakkoilut ja kokkarekieltäytymiset johtavat väistämättä siihen, että Neakin syö koko loppuelämänsä vauvasoseita :eek: Jep, ja nyt saa sitten nauraa oikein kunnolla, mutta on se kauheaa mistä kaikesta sitä panikoikin... :ashamed:

marmotta Jospa Eevalla onkin vain poikkeuksellisen kehittynyt itsesuojeluvaisto, kun vierastaa anoppiasi :LOL: Se risotto- episodi oli kyllä niin järkkyä luettavaa :x Siis syötetäänkä Italiassa vauvoille ihan kaikkea alusta asti?

birdie Verot vaihtelevat osavaltioittain, esim. Nykissä oli viimeksi käydessäni n.6% vero, mutta Georgiassa taas vähän alempi muistaakseni.. Missä päin veljesi seikkailee?

nemika Onpas hienoa, kun teillä "puhutaan" jo =) Odotan kovasti Nean ensimmäisiä sanoja, kun hänkin niin kauheasti tapailee ja ymmärtää jo, jos esim. kysyy missä on lamppu, kello tai taulu :D

Mutta nyt ruokaa laittamaan ennen kuin lähdetään pappan synttäreille!
 
paino ylimaaraista loytyy taalta. Pituus 170 ja paino talla hetkella jopa 76kg. ja lahto painohan oli mulla 65kg, mutta se, etta paasisi 68 ilahduttaisi jo kovasti. En ole koskaan aiemmin ollut ylipainoinen ja siksi ahdistaakin niin pirusti. Eli taalla lasken kaloreita kovasti.
imetys siis montako kertaa vuorokaudessa 9kk taytyy imettaa? Meilla kun syo aamulla kerran, paivalla (hyvin huonosti) kerran ja illalla. Niin ja yolla sitten tankkaakin sen kerran tai pahimpina oina enemmankin, mutta nyt vakiintunut kertaan. Eli jos tiputetaan yoimetys pois niin juoko tarpeeksi jos saa maitoa vaan 2-3 kertaa vuorokaudessa?
marmotta sulla on kylla ollut/on rankkaa. Olet varmasti vahvin tietamani ihminen. Miten sinun oma jaksaminen/tunteet? On varmasti rankkaa nahda kun oma rakas romahtaa taysin eika palaa entiselleen ja samalla "hylkaa" teidat. Parjaatko itse hyvin? Onko mitaan toivoa, etta mies palaisi koskaan entiselleen? Kylla Eevan ja sinun on parempi kotona kuin siella.

Kiitos avuista Avan nukutukseen. Viime iltana sujui hiukan paremmin ja pitkan sylissa hyssyttelyn jalkeen nukahti omaan sankyynsa. tosin oli varmaan jo puoli nukuksissa kun sinne nostettiin. mutta ei ainakaan herannyt huutamaan meidan peraan.
 
jaahas neuvolas käytiin tos aamulla ja neiti oli 8530g ja 72cm. kuulemma hienosti tasaisesti kasvaa. korvat se lekuri katsoi varmuuden vuoksi kun sanoin että neiti on ollut hieman kärttyinen nyt pari päivää ja hampaiden takia on lämpöäkin ollut mut onneks korvat oli puhtaat ja terveet. seuraava käynti olis sit 1v. mut jos neiti ei oo täs tän parin kuukauden aikana lähtenyt millään lailla liikenteeseen niin sit pitää ottaa kuulemma yhteyttä.

meilläkin vierastetaan kovasti..nytkin neuvolas suu meni mutrulle kun sen lekurin näki..no meillä vierastetaan kyllä ihan tuttujakin kuten isovanhempia mut tyttö näkee niitäkin vain kerran kuukaudes joten eipä ihmekkään..
 

Yhteistyössä