TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TAMMIKUUSSA

Nemika: Kiva kun nuo ekat sanat tulee ne on niin söpöjä jotenkin, meillä poika on reippa kuukauden sanonut äettä ja vauva se on nin ihana...hoitopöydällä aina vaipan vaihdossa hokee äettä äettä.

Katrineinen: Joo mää oon kanssa ahistunut ylipainoni suhteen, meinaa itku tulla välistä kun kaikissa vaatteissa maha rönsyää tai jenkkakahvat löllyää
 
Nemika...onnea "isolle" :heart: !!!

Summer....onhan nää meijä pienet vielä vauvoja :D ....meil varmaan tooosi pitkään pysyy vauvana, kun ei enää tuu :ashamed: .....

Carmen...juu jospa sieltä tulee poika ;) ...

Katrinainen....miul sama homma painon kanssa...en koskaan ole painanut näin paljon...joten en kyllä ole sinut itseni kanssa :( ...harmittaa kun mikään vaate ei mahdu päälle...kaappi täynnä vaatteita kokoa 34-36...taidan viedä kierrätykseen :kieh: ....en viitsi edes mennä vaatekauppoihin, kun mikään ei istu päälle....tissien kohdalta ei mene mikään päälle...esim. takit on kaapissa :eek: ...aion kyllä jatkaa imetystä sinne 12kk....vaikka inhoonkin näit utareita |O ....meil Edith syö vielä 6krt vrk:ssa tisua :whistle: ...eli tosi usein...pitäsköhän täällä alkaa vähentää noita kertoja?..alkaiskohan sitten maistuu nuo kiinteet? Nemika + muut imettäjät...montako kertaa teil tisutellaan vuorokaudes??

Marmotta...voi itku tuota teidän tilannetta...onko miehessäsi tapahtunut mitään muutosta parempaan...onko lääkärit antaneet mitään toivoa, et palaisi ennalleen?...ei tuota kyllä kenenkään psyyke kestäisi pitkään :( .... :hug: !! Pääsetkö sinne reissuun...se voisi piristää kummasti B) !!
 
Ihan ensin risottoasiaa, se kun ottaa pumpusta vielakin kun ajattelen. :D Ei kuulemma todellakaan siis ole mitaan vauvanruokaa taalla, en tieda mista anoppi sai paahansa sita Eevalle antaa. Vaikka ma annankin yeensa maistaa mun lautaselta jos vaan syon mausteetonta ruokaa, niin ei se tarkoita sita, etta Eeva syomalla vois syoda aikuisten ruokia.
Sain pistamattoman vinkin anopin kesyttamiseen ja jo toimii! Taalla 40 vuotta asunut suomalainen nainen sanoi, etta mamma on taalla pyha ja samalla jokainen mamma salaa haluaa olla parempi aiti/isoaiti kun joku toinen. Jos siis haluan saada anopin tekemaan miten haluan, sanon sille vaan, etta nain mun aiti tai mummo (yhdistelma aiti JA mummo antaa tuplasuojan) on kaskenyt tekemaan. Anoppi ei menis tekemaan toisin koska se olis suora loukkaus mun aitia kohtaan ja se vastaa vakavuudeltaan taalla lahes murhaa. Toinen tapa on voivotella, etta kun mun aiti aina syotti Eevalle risottoa/pesi sen mun meikkiputsarilla ja miten se ei todellakaan ole hyvasta. Mun aiti ei tietenkaan koskaan ole tehnyt niin, mutta se riittaa jos anoppi luulee niin. Se saa sit tyydytysta siita kun tekee ihan toisin ja on siis parempi mummo.

Ja huuto kuuluu, palaillaan myohemmin.
 
Vihdoin ja viimein vähän rauhaa. Pitäs varmaan tehdä vähän kotihommia mut ei huvita mielummin lepuutan hermojani hiljaisuudessa ja koneella surffaten :D

Käytiin 8kk neuvolalääkärissä aamulla. 8kg ja 70cm oli pojalla kokoa. Painokäyrä laskeva. Mä sit inhoon noit käyriä ja sanoin sen lääkärille, joka vain hymyili ja sanoi et ihan terve asenne. Hän oli kans sitä mieltä et päänympärys jos lähtee käyriltä niin silloin olis huolta muuten lapset on yksilöitä ja kehittyy omaan tahtiin. Neuvolatäti kuitenkin laittoi kontrollin maaliskuulle. Katsoin viel esikoisen kortista ja hän on ollu 7,9kg ja 70cm. Onhan se ihan kiva et pidetään huolta mut tolla asenteella ne oikeesti voi pelotella joitain äitejä ihan turhaan!

Pikku kakkonen/kolmonen Meil on suurella todennäköisyydellä lapset tehty. Ikinä ei kai pitäs sanoa ei koskaan joten jätän sen vielä avoimeksi. Mies toivoisi vielä kolmatta mut mun historialla en taida enää uskaltaa lähtee siihen rumbaan. Kuudesta raskaudesta oon saanu kaks ihanaa poikaa ja ne ovat mulle parasta tässä maailmassa.

Kahden kans kyllä jaksaa kun on asenne kunnossa. Mulle tuotti alkuun ongelmia jakaa itseni ja tunsin ja tunnen edelleen huonoa omaa tuntoa kun en ehdi olla esikoisen kanssa tarpeeksi. Olen kans saanut antaa periksi sille ettei koti ole aina siisti, se tuotti ihmeen paljon tuskaa ja ahdistusta vaik en siivoushullu olekkaan :eek: ;) Meillä ikäeroa 3,5 vuotta ja on mun mielestä ollu tosi hyvä ikäero.
 
Oltiin tänään kävellen muskarissa naapurissa asuvan tutun kanssa! Meillä J tykkää aivan älyttömästi olla muskarissa! Hymyilee ja flirttailee sielä kaikille ja muutenkin ihan tärinässä! :heart:

Matami: Meillä syödään tissiä n.3-4krt aamusin ja iltasin, ja yöllä kans aika monta kertaa, koska toisinaan käytän sitä myös tainnuttimena. Joskus annan kyllä yölläkin pullosta, mutta meillä ei aina huolita pulloa, joskus ei huoli ollenkaan.

4kk hedelmäsoseet: Meillä kans syödään niitä, ja joskus tämä äitikin niitä pistelee poskeensa. :D
 
Hei,

Taalla aurinkoinen paiva ja ollaan lahdossa kahville mamma kaverin luo. Meidan yks vauva kaveri on tuhkarokossa raukka on hoeman nuorempi kuin F. Taalla on epidemia paalla :(

Eilen meilla alkoi markiin BCG arpi. olin vahan :eek: kun kuiteskin jo 8kk rokotuksesta. Olen seurannut arpee nyt noin viikon kun minusta se on nayttanyt silta etta siella on markaa sisalla.

Ruoasta F syo vaihtelevalla menestyksella. Jauheliha on iso yok, mutta kana ja kokoliha menee. En oo viela oikein lisannyt yrtteja ja pastan ja riisin maistaminenkin on mennyt huonosti, joten paa-asiassa vihannesta ja hedelmaa. Mulla on vahan huono aiti fiilis kun en jaksa tehda ruokaa tai saatikka ostella uusia makuja, eli samoilla maulla mennaan ja sileana. Aamu puuron saa nyt oikeista hiutaleista ja takkuaa kovasti :kieh:

Kiitos pikkukakkos- jaksamis vastauksista. KAipa me sit yritetaan ja vasymyksestakin joskus paasee yli ja toivoa on etta F nukkuu joskus yonsa. Kiitos Kirsikkatomsku tuosta yosyotto tsempista. Ma olen alkanut syottaan alkuyosta 22-23 ja sit yritetaan menna sinne 5 asti ennen kuin annan maitoa. Nytkin olin valveilla kun tyty huusi/ itki 3- 4.30 heraillen ainakin 5 kertaa, mutta viela ei oo kilot lahtenyt kariseen kun yot pitkat kukun :D

Marmotalle
tsempitysta anopin kesytykseen! JA teidan paiva kuulostaa ihanan kevaiselta. Toivottavasti miehes alkais nyt tokeneen!

nyt laittaan Freyjan evaspussia kasaan.
 
Moikka.

Aamupäivällä kävin haistelemassa työtilannetta entisellä työpaikalla. Vähän sain kahdenlaista infoa. (siis mulla ei voimassa olevaa työsopimusta).

Mä olen tässä alkuviikon pähkäillyt mitä tekis. Jäiskö kotihoidontuella kotiin ja kehittelis jotain sivubisnestä vai ilmoittautuisko työttömäks työnhakijaks aloittaen aktiivisen työnhaun... Vaikea valinta, kun kummallakin on omat hyvät ja huonot puolensa.

Muuten meillä mennään vanhaan hyvään malliin eli syödään ja nukutaan hyvin. Tosin päikkäreitä ei ole enään viikkoon ollut kuin yhdet.
Nyt on jo 6 hammasta viimeisimmät 2 oli eilen aamulla läpi ikenestä.
 
Piti kommentoida johonkin, mutta en muista mihin. Kaivellaan sit vaan omaa napaa taas.

Tosi rankkaa kylla olla taalla, kun mun tunteet miesta kohtaan on kuitenkin samat kun ennenkin. Se vaan on ihan kylma. Mutta olihan se tiedossa, etta toipumisessa menee 3 askelta eteenpain ja 2 taakse. Plussan puolella ollaan edelleen silti, muisti sentaan on palautunut osittain ja se puhuu mulle edes joskus. Eevasta ei ainakaan huomaa jos sita kaivelee taa tilanne. Luultavasti se ei pahemmin edes huomaa, kun en ma edes ole mitenkaan kovin surullinen, en jaksa olla. Ja kun Eeva ei koskaan ole isansa kanssa aikaa viettanyt, niin tuskin nyt huomaa eroa. Toivottavasti ei.

Kuinka moni muuten menee toihin nyt heti? Ma olen vahan ajatellut, etta jos muutan Suomeen ja hommaan oman asunnon, niin kai sita on sit mentava toihinkin. Ma en millaan vaan hennois laittaa Eevaa hoitoon viela. Mies saa tosin maksaa meidan vuokran sit, etta ehka sita kotihoidontuella ja saastoilla jonkin aikaa selviais. Onko kotihoidontukeen jotain tulorajaa, jos kotona puuhastelis jotain iltasella kun Eeva nukkuu. Puhelintyton ura ei tasta ehka urkene, mutta jos vaikka kaannoshommia.
 
Heips!

Katrinainen,matami.. Meillä menee tissiä nyt taas sellaset 4 kertaa päivällä ja yöllä vaihtelevasti. Neuvolasta meinasvat et kaksikin kunnon imetyskertaa riittää jos syöttää maitopuuroa ja antaa niitä jugurtteja lisäksi =)

Neuvola oli yhtä tyhjänkanssa.. tai se lekuri. Vilkas vaippaan et joo,kivekset löytyy,kiitos käynnistä :D Mut pituutta 73cm ja painoa 8585g muistaakseni,eli nyt paino oli pikkasen käyrällä nousuussa,mut sanoivat että kaikenkaikkiaan hyvin kasvaa.

Täällä poika on oikein helppohoitonen päivällä,väsyn'ä kärttyää kyllä. Tosin aina toi on sylikissa ollut,mut siihen on tottunut =)

Viimeyö oli taas karsee... jatkuva piereminen muutenkin käynnissä... tietäspä mistä johtuu... yöllä saa ne ulos kun antaa tissiä..ikäänkuin ilmeisesti rentoutuu sitä kautta =)

Kokeilin tänään 8kk ruokaa... kyllä ne palat jotenkuten menee jos saa suuhun asti,mut noi safkat vaan puistattaa poikaa... muksun kauheita sileitä mömmöjä syö jotenkuten mut eipä paljoa muuta |O Puurot menee kyllä ja hedelmäsoseet.

Soittivatten kelasta,jäi kyllä epäselväks oikeestaan että mitä asiaa... jotain miehen tuloista kun on ollut vajaa 6kk töissä,et pitää toimittaa sit uudestaan tulot siltä ajalta kun täyttyy toi aika et saavat arvioitua uudelleen kk tulot. Kun miehellä siis vaihtelee reilusti. Mut joo,pointtina oli että ovat tehneet päätöksen ja kuulemma saan sitä hoitolisääkin... summia en tiedä,tuskin mitenkään liikaa :/
Ja kotkalisäpaperitkin pitäs jo lähettää pikkuhiljaa... huomenna teen sit sen =)

Nyt lapsen kanssa leikkimään...
 
Repa: Sielähän oli kiva lääkäri ;)

Mulla on ihan uus tukka! Sainki täks päiväks kampaajalle ajan, ja lähti sellanen 10cm pois :eek: Mutta nyt on sit ihana uus tukka, sellanen a-linjanen :) Heti tuntuu paksummilta hiukset kun sai ohuet latvat pois. Vielä kun sais uuden värin..

No mies oli sit sen aikaa J:n kans ja neiti oli tietysti vetänyt kunnon kilarit sen aikana, ja heti kun äiti ilmestyi paikalle sitä oltiin taas neiti aurinkoisena! :D
 
Voi Marmotta, toivotaan parasta sun miehes suhteen :hug:

KAtris Teidan Ava kuullostaa tuon nukkumisen kans ihan Freyjalta. MEilla meni koko joulun aika siihen että yöt pitkät syliteltiin ja itkettiin. Kaarelle laittoi heti kun huomas että pinnikseen laskettiin. Itku oli minulla lahellä montakertaa kun univaje suureni vaan. Nyt ollaan pääsemässä takas rutiiniin noin 8 viikon jälkeen kun noi yö heräilyt alkoi (ennen kuin mentiin suomeen). Hammasta purren alettiin laittaan F nukkuun illalla pinnikseen ja sitä huutoa ja raivaria kuunneltiin aluksi 45min sit väsähti ja sit yö heräilyt päälle. Nyt illalla menee se 10min ja alkuyöstä iisi 10min kun syötän, jos herää 12 jälkeen menee 20 min, mutta 3 aikaan menee se tunti- puoltoista rikkonaista unta ja ei puhettakaan että saan mennä taks sänkyyn, alkaa heti huuto. Nyt vaan hyssytellään yöllä ja aamulla viiden jälkeen sitten imetän. Silmäni muistuttaa lähinnä pandakarhun silmiltä kuin "hehkeen" naisen :D
Tsemppiä sinne teille iltoihin
:hug: Niin ja jos pystytte jakaan vuoroöin nukkumaan laittoa niin sekin helppaa.

nyt FB:hen
 
onnea sanasta pojan pojalle :p

Ensiksi, nyt saan taas potea huonoa äiti syndroomaa! Söin illalla pari jaffa-keksiä, ja tietysti annan tissiä yöllä ja aamulla neidin naamassa komeili punainnen läikkä! :ashamed:
En ymmärtänyt näköjään että noinkin pienestä jutusta neiti sit kärsisi ! :(

Tänään oli tarkotus nähdä yhtä mamma kaveria, mutta taitaa jäädä. En millään jaksaisi lähteä mihinkään, jos edes lenkille jaksais hetkeks mennä..
 
Heips.

Annoin suppoa yöksi ja ihankuin ois auttanut koska itse yö meni ilman kummempia itkuja. Piereskeli kyllä,mut ei niin kauheesti valittanut niitä.. mut eihää tota suppoo loputtomiin voi tunkee... en kyl tiiä mikä osuus tolla etuhampaalla on asiaan kun mun mielestä se olis edelleen tulolla,mut ei oo kyl puhennu vieläkään.

Poika onnee vaan sanoista :flower:

Meillä matkitaan kovasti sanomisia jos sillä tuulella ollaan... ja se on tosi veikeen kuulosta,mut en kyl usko et poika tarkotuksella mitään sanoo ;) Jätkä hilaa ittensä myös käsien kanssa ylös niin et jalat pökkelönä ja varpaat osuu lattiaan... eli ei edelleenkään osaa ottaa jalkojaan mukaan,et nousis kunnolla :D konttaamisen kans sama homma,saattaa konttausasennossa vetää käsillään itteensä eteenpäin :LOL:

Majj: :hug: Vahinkoja sattuu....

 
Ei meilläkään mitään vielä sanota; tai höpötetään kaikkee ja moni kuulostaakin joltain sanalta, mutta ei se tarkotuksella vielä sano.

Mä oon kanssa laittanu yöksi suppoa ja onkin ollut vähän rauhallisempia öitä, mutta mietin samaa kun Repa että en kai voi ikuisuuksia niitä laittaa kuitenkaan..
 
meillä esikko sano jo 7 kk ensimmäsiä sanoja, liekkö mammaansa tulleet kun ovat kovia puhumaan :kieh: esikko meinaan puhuu niin paljon et heikompaa hirvittäs :D

Repa kiva et yö meni paremmin =)

Majj: Älä suotta itseäsi soimaa, ihmisiä me äiditkin ollaan...
 
huomenta!

pakko hehkuttaa! Poika sanoi eilen ensimmäisen sanansa, äiti!!! Ja sanoi ton äidin vielä tänäänkin ja ihan miehen kuullen.. Eli ei ollut vahinko.. Mies kun oli puhunut pojalle että mennään kattomaan nukkuuko äiti vielä niin poika oli sanonu äiti!!! Mä oon ihan onnessani.. Tänään sano myös vauva. Tai ainakin kuulosti siltä. Poika on muutenkin aktivoitunu ton puheen suhteen. koko ajan höpöttää ättätättä...

Viime yö meni taas vähän paremmin.. heräsin vaan kerran.. ja sillonkin kuuntelin aika pitkään että loppuuko mölinät.. Tänään nukuttiinkin sitte yhdeksään asti.. Mies toi pojan viekkuun seiskalta ja jatkettiin unia. Nyt on aikas levollinen olo.

Meillä ei mee myöskään äidin tekemät sapuskat alas.. Tein eilen tomaatti, porkkana, peruna comboa.. Niin ei maistunu.. Karkeena kun annoin ni suu meni suppuun,. Mies sai illalla huijattua pojan syömään hiukan.. täytyy näköjään vetää ruuat edelleen myllyn läpi.

Carmen: mun veli on menossa californiaan, san fransiscoon (?). Guessin kassista täällä haaveilen..

Sentit ne vaan katoo vyötäröltä!! Multa on lähteny jo 5 senttiä pois!!! paino vaan ei tipu samaa vauhtia.. no hiljaa hyvä tulee..

pitäs varata ittelle lääkäri.. tuntuu että römpsässä olis joku tulehdus.. valkkaria tulee ainakin ihan törkeesti.. jotta katotaan mitä sanovat..

nyt poitsua hoitelemaan
 
Huomenta :)

Niin tai olenhan mä esikon vienyt ½9 eskariin ja sen jälkeen mentiin poikien kanssa komppaamaan Prisman ale ruokia. Ihan kohtuullisesti löydettiinkin noita -50% juttuja.

Sit viel yks "jänskä" juttu. Arvatkaas mitä tämä mamma menee tekemään lauantaina ??? Ei, ei en pääse kampaajalle vaikka tarvetta oliskin. Ei, ei en ole menossa punttisalille vaikka sinnekin tarttis mennä. Minä menen suorittamaan JM-tutkintoa, joten nyt viimeistään voitte todetan tämän mamman olevan epänormaali :LOL:

Jossu & K 8kk+2pv
 
Repa...onneks löyty ne kivekset ;) :LOL: ...jes olipa tellä antoisa neuvolalääkäri :( !!...kiva jos yöt alkaa helpottaa....joskus vauvojen on tajuttava, et yöt on äitien nukkumista varten :D !!

Birdie..tuollaiset laukut on tääl vaan haaveita...no onhan mul sentään kaksi Burberryn laukkua ja sateenvarjo ja huivi ;) ..ihan anopilta saatu...

Täälläkin äiti sana jo tulee...ja välillä kakka, vauva...mut ei tarkoituksella muutakuin se äiti =) !!...nyt mentävä neiti on tosi kiukkunen tänään...itkua ja parkua kokoajan :kieh: :wave: !
 
Jossu, vau ja oho... kyllä sä aika mimmi oot :D Ollaan muutama kerta oltu radalle-jutuissa mukana, mut mä oon sellanen hannari ettei mitään kisafiilistä saa aikaseks :LOL:

Meillä ei puhuta, ei kontata eikä ees ryömitä :( Eikä kyl ihan täs lähipäivinä oo ees alkamassa puhumaan, juttua riittää mut ei siitä sanoja saa. Ein tarkotus me ymmärretään ja siihen annetaan tiukat vastalauseet mut ei aleta huutaa. Oma nimi tunnetaan ja kaikki ihanat lempparit kanssa (paitsi sillon ku on jotain mielekkäämpää tekemistä kuten mm. telkkarista tulevat mainokset, ne on ihania ??) Konttausasennossa vemputtaa ja nostelee hienosti käsiä ja koittaa nousta polvien varaan, mut hannari ku on ni ei uskalla toista kättä nostaa maasta ollenkaan :D Mittarimatona osaa mennä hiukan eteenpäin :)

Birdie, mä just ostin jouluna Guessin lompakon laivalta. Oli muistaakseni aika hyvässä alessa :) Laukkujakin kattelin, mut kaikki ne mitä oli jäljellä oli aika bling bling, joten not for me :D

Repa,
meillä kans ku koitan laskee maahan mahalleen, niin neidin jalat jää tönköksi karhunkävelyasentoon ja siinä se sit möllöttää muutaman minuutin kunnes jalat laskeutuu alas ja hirvee sitkeys jatkuu.

Majj, älä murehdi niitä kahta keksii, kuten poika sano ni ihmisiähän me äiditkin ollaan. Eikä se vissiin pienelle tuonut hirveitä tuskia?

Marmotta, juu kh-tukea saa vaikka tienaiskin samalla, kuhan tosiaan lapsi on kotihoidossa. Tuen lisäosaan se sit vaikuttaa, siihen 168?, kuinka paljon tienaat.

KH-tuesta,
en oo mäkään vielä hakenu ja kotiin tuli ne laput suunnilleen sillon ku tuli 8kk täyteen. Muistaakseni joku sitä kyseli.

Töihin menosta
, en oo varmaan ennen syksyä menossa. Tosin meinaan vähän firman juttuja tehä tässä kotona olemisen ohessa eli nettisivujen päivitystä, laskutusta, pankki ja muita juoksevia asioita, ni saan sit vähän enempi itelle käytettäväks :D

LC/ Katris, meillä oli kanssa joulun tienoilla noita nukahtamisvaikeuksia ja ongelmia nukkumisen suhteen. Mä pistin ne korvatulehduksen ja sit sen risteilyn piikkiin, et neiti meni sekaisin uudesta paikasta ja sit taas paluusta kotiin... mut en tiiä, voihan se olla wonder weekkiki :)

Jahas, josko menis likan kanssa nukkuun, johan tässä tulikin vuodatettuu :)
 

Yhteistyössä