~ TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA 2009 ~

Matami,Mikä päivä meet rokotuttamaan neidin? Me mennään vissiin tiistaina jonottelemaan....

Joo,eihää tää kiva tilanne ole,tuntuu net molempi pahempi ton rokotteen kanssa...mutta kai se on luotettava asiantuntijoihin kuitenkin ja otettava se rokote,muuten hajoo kupoli. :/

Meil nukuttiin pitkästä aikaa hyvin tai ainakin sinnepäin =) 7.30 herättiin ja poika oli selkeesti pirtsakampi kerhossa...nooh,niin pirtsakka,ettei nyt sit nuku päikkyjä ollenkaan...mut samapa toi sitten jos kerran jaksaa. Ulkona on mahoton lumimyräkkä...ei viiti enää ulos lähtee :x
 
meidän neiti sai tänään rokotteen täällä alkoi tänään terveiden lasten rokotukset. katsotaan millasia oireita saa. Toivottavasti ei ikäviä. En ajatellut asiaa sen enempää kun se tänne iski n. 200-300 sairastaa arviolta. Yhdestä koulustakin on 90 oppilasta pois yms. ei kiva ja viel kun se 8v. tyttö kuoli -ilman sikainfluenssaa tuskin olis niin huonosti käynnyt. tiedä sitä sit. Seuraillaan tilannetta ja toivotaan et kahden viikon sisällä sais jo 3-24vuotiaat. Täällä lehdissä on tosi hyvää ja asiallista tietoa saatavilla ja numerot joihin voi soittaa jos jokin askarruttaa. netistä löytyy myös viimeisin tieto. Tänään neuvolassa oli käynyt sellaset 130 lasta -me oltiin vikat ei tarvinnu yhtään jonottaa.

Jenni mullakin on paketti valmiina -merkit puuttuu viel. :wave:

 
Meillä esikoisella nous yhtääkkiä 39 kuume tänää, siis ihan alle tunnissa :/ Lisäksi on tuota lihaskipua, mahakipua, yskää, et kai tää sit sitä tautia on kerra muutki päiväkodissa sairastuneet :/ Toivottavasti menis helposti ohitte.
 
Sarbba, kyllähän tuo siltä ainakin kuulostaa :/

Karataanko teillä koko ajan ja minne vaan? Meillä neiti karkaa pihasta tielle mäkeä alas, naapuriin tai metsään. Ärsyttäviä meidän ulkoilut kun saa hakea vaan pois ja sitten huudetaan. Mikään muu tekeminen ei ole kivaa. Tässä kerran annoin sen mennä tonne metsään ja seurasin sitä sillei ettei se huomannu...ei se ees vilkuillu taakse vaan ois menny mihin asti vaan ihan tyytyväisenä. Mä ajattelin, että sille iskis joku paniikki kun huomais ettei ketään tuukaan perässä tmv. Mutta ei. Rohkea tapaus. Ja sitten kaupan pihassa se lähtis menemään ihan minne vaan. Esikoinen ei ikinä olis lähteny mihinkään. Ei tarvinu ees sellasta pelätä, kun ei se uskaltanu.
 
summer: esikoista ei keritty rokottamaan..elikkä ku tuosta toipuu oli possua tai ei nii saa heti rokotteen.

jenni: sanos muuta..tää mun hermoilu koettelee jo ukonki hermoja ku oon iha paniikissa koko ajan...mut minkäs teet.. :(

tänään sai sit Timi ja Nea rokotteet..täs odoteltu tuleeko mitään niistä...vielä ei mitään oireita mut aikaaki on tulla...saas nähdä..kärttyä ilmassa mut muuten ei mitään..

juuja nyt sit tehtävä päätös pidänkö esikoisen koulusta pois rokotuksen jälkeen kaksi viikkoa. ku ei nyt tietoo onko sillä mitä toi tauti... :headwall: :headwall:
parempaan menossa vointi jo kovaa vauhtia onneks..reppana tuolla huoneessa eristyksissä ettei tarttuis muihin..oli se sitten mitä tahansa. ja täällä koulus kanssa ekat varmistettu nyt possuiks...kivat... :headwall:
 
Tulkaapa sit infoomaan Merika ja Nemika,onko rokotetuilla oireita ja millasia... kun monenkaan pikkulapsen oireista ei oo vielä kuullut ja ne olis just nyt aika mielenkiintosia kuulla kun on tiistaina itellä edessä se lysti tai pojalla siis...

Sarbba,Paranemista sinne :hug:
 
Hei vaan ! Juu en tiedä mistä johtuu nua yöheräilyt, kaikkia ollaan koitettu mutta mikään ei tunnu auttavan. Tai se että jätettiin antamatta mandariina niin parani vähän yöt, mutta silti tuo heräs viime yönäkin 3 kertaa. Nyt ei sentään tarvinut kannella muttajoo. Alan olemaan aika väsynyt noihin öihin, ja sit oon myös ihan pihalla ton sikainfluenssa rokotteen kanssa. En yhtään tiedä mitä teen otanko sen neidille vai en.. Täällä päin J sais sen vasta parin viikon kuluttua.. En tiedä pitäiskö ottaa itselle se kans vai ei.. Mähän kuulun periatteessa "riskiryhmään" tai nuori aikuinenhan oon! :D
Eilenkin illalla sai itku kurkussa mennä nukkumaan kun en osaa yhtään päättää mitä teen sen asian kanssa, ja muutenkin stressaa kaikki ja mua on alkanut pelottamaan nykyään jokainen asia ja mielikuvitus laukkaa minkä ehtii... :ashamed: Anteeksi valivalitukseni!

Merika ja Nemika: Yhdyn Repaan, tulkaahan informoimaan onko rokotetuille tullut oireita tms.. Toivottavasti ei tulisi! :)
 
juu kerrotaan enemmän kyllä..nyt ei ollu ku kärttyisyyttä illalla ja annoin pronaxenia ku en sitä panadolia uskaltanu antaa ku heikentää tehoa. mut sillä meni toistaiseksi ohi. tytölle ei oo toistaiseksi tullu mitään...eli jos näillä selvitään nii tosi helppo..mut yö näyttää enemmän... :/ mut virtasia kavereita tälläki hetkellä... ;)
esikoinen toipumaanpäin onneks..vähän lämpöilee mut ne kovat kuume lukemat on toistaiseksi ohi.
pää on ku viinapullon ois juonu..siis mulla ;) stressilukemat huitelee punaisella...mut eiköhän näistä taas selvitä..
 
Itse kävin tuon Possupiikin ottamassa viime maanantaina, heti kun raskaana olevia täällä alettiin rokottamaan.. Käsi tuli tosi kipeäksi siitä lihaksesta, mihin se laitettiin. Kolme päivää meni, että ei pystynyt kättä kovin ylös nostamaan. Hiukan harmittaa, josko lapsillekin tulee moinen lihaskipu ja ne kun on koko ajan menossa... vähänkö lasta kiukuttaisi!
 
Repa: Se panadol on haitaks vaan jos sitä annetaan jo varoiksi etukäteen ennen rokottamista. Jos annetaan vasta rokottamisen jälkeen, niin sitten ei ole haitaksi. Tai näin ainakin joku rohvessori väitti kymppiuutisissa :)
 
panadolia saa antaaterkkari siitä kerto ennen kun lähdin. Oli tullut suositus - ns. viralliselta taholta /terveyden ja hyvivoinnin laitos. Itse en oo kyllä lukenutkaan et ei ais antaa-mut hän siitä kans mainitsi et sellasta puhetta liikkeellä. elikkä saa antaa jos lapsi on kipeä-kuumeinen siis oikeesti oireilee. ei saa antaa ennen rokotusta tai varuiksi, josko on kipee. Näin meitä neuvottiin -asian voi varmaan tarkastaa niiltä sivuilta mistä muutkin ohjeet tulee.

neiti ihan ok vielä ainakaan ei mitään havaittavissa
- nyt neiti jo nukkuukin. Mut kerron kyllä miten tilanne etenee.

nemika :hug: sinne.

majj kyllä se ratkaisu varmasti tulee kirkkaana sun päähän kun sen aika on. Jos teillä ei viel edes ole mahdollista saada rokotetta-aikaa siis on. Mä kyselin neuvolasta ja kun yleisesti kaikki (tutut, puolitutut jne.)antaa rokottaa koululaiset niin outoo olis jos itse ei rokottais vielä nuorempia lapsiaan. Meillä kuitenkin kun molemmat on päiväkodissa. :hug: sinullekin.

summer mitens kun teillä päiväkodissa tartuntoja-meinaatko pitää pojan kotihoidossa? Täälläkin on päiväkodissa sitä jo liikkeellä ei kylläkään lasten hoitopaikassa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
meillä pojalla ollu kärttyä ilmassa..eli se ainut reaktio..kummallakaan ei pistokohta edes kipeä..eli aikast iisisti menny..
panadolista sanottiin täällä et jos suinki pärjää ilman nii hyvä..mut jos kovia kuumeita tai oireita tulee nii sit antaa..mut sanottiin siitä että voipi heikentää tehoa myös piston jälkeen..mut saapi antaa jos oireita tulee..tiiä sit. et ei kannata varmaan hysteeriseksi mennä siitä =) ite annoin pronaxenia ku kaapissa sitä on..mä ku on hysteerinen koko jutun takia....
 
Merika: Tyttö jäi eskarista heti pois ku sain tietää et yli 20 lasta sairastunu, arvasin heti että on tuota possutautia, ja niinhän se varmistu. Mut nähtävästi ehti tarttua kerra tyttö on sairas :/ Et multa kyselly mut aattelin vastata =)

...ehti siis olla kaksi päivää poissa kun sairastui, se piti viel laittaa, en mäkää viikko tolkulla alkais kotona pitään..
 
Merika, kaippa se eskariin menee normaalisti. Ei viittis alkaa täällä neljän seinän sisällä elämään...kai se tarttuu missä vaan jos on tarttuakseen. Katotaan nyt jos sieltä alkaa kauheesti olemaan porukkaa pois, niin kai sitä sitten pitää harkita. Tosin se on jo sitten meilläkin.

Sarbba, mites potilas siellä jakselee?

Kivaa kun on lunta! =)
 
Rokotuksen jälkeiset mainingit Neean osalta meni eilinen ilta ja yö tosi hyvin. Hieman voipuneen oloinen oli ja piteli jalkaansa. Yöllä heräs muutaman kerran kitisemään mut rauhottui pienellä silittelyllä ja maidolla. Netta oli illasta vähän ränttätänttä ja yöllä hälle nousi kuumetta 38.6. Annoin sitten Panadolia ja jatkoi uniaan. Netta ei siis ees herännyt mutta huolestunut äiti kävi kuumeen mittaamassa, pikkaisen silmiään raotti kun annoin Panadolin. En tiedä oisko ees tarvinnut...mut ajattelin et saapahan nukkua rauhassa jos korkeemmalle vielä olis noussut.

Tytö toennut siis hyvin, tänäänkin oleet kuin mitään ei ois ees tehty. Mutta mä sitten...voi hemmetti kuinka kipeeks tulin rokoteesta. Kättä särkee, joka ikistä niveltä kolottaa, en pysty syömään kun yököttää (vois kuvitella olevansa raskaana, samanlainen kuvotus), päätä juilii...kuumetta 38. Että näin. Mut parempi näin kuin että tytöt sairastas. Ei vaan meinaa jaksaa olla tytsien kanssa ja herrakin joutu just nyt töihin...
 
Tuosta karkailusta, meillä Niklas kans on älytön menijä, ei puhettakaan että vois vaikka hiekkiksellä olla tms, koko ajan menossa ja lujaa!!


Tyttö on ollu nyt virkeenä, leikkiny ihan normaalisti tänää, eikä oo toistaiseksi kuume noussu älyttömiin lukemiin, niinkuin eilen. Illalla oli kyllä tosi kipee, valitteli rintaansakkin, mutta onneksi se meni sit äkkiä ohi. Huolettaa kyllä kovasti tää tauti, kuitenki koko perheessä käy sitte ku rokotuksiakaa jaeta vielä täällä :/
 
Alkaa tuntuu et moni ipana pää'see vähemmällä kuin aikunen tosta rokotteesta =)

Meil nukuttiin ihan sikahyvin kun ei eilen ottanu päikkyjä...nukahti samantien ja nukku 13,5h...toki muutaman kerran heräs mut muuten hyvin =) Tänäänkään ei päikyille sit menny,ihmekös tuo kun 8.30 heräs...tiesin jo aamusta. Toivottavast ensyökin menee yhtähyvin kun haetaan pizzaa ja katotaan leffa :p

Meil ei karkailla yleensä...joskus saattaa mukamas lähtee erisuuntaan kun ollaan ulkona mut jos ei kiinnitä huomiota,niin hyvin nopeesti tulee takas.On melko arka vieraissa paikoissa ja se on musta vaan hyvä. Mutta kotona tietty saa jahdata vaipan kanssa yms.

Nyt ruuan laittoon,meil on saunakin ajoissa et Kassu jaksaa kylpee,menee kuiteskin taas seiskalta untenmaille =)

Niin ja minäkin sit luin ton panadoli jutun,hyvä homma!

Matami,Tuu kertoo miten kävi rokotusjonossa,oliko paljo porukkaa jne... mennään ti jos niitä vielä sillon on tarjolla,oletan et ma on kauhee ruuhka. Nehän kirjotti kymärissä et uhkaa taas loppua kesken tavara :/
 
Sikapiikin jälkioireista, mulla tuli käsi kipeeks noin 7 tunnin kuluttua rokotuksesta oli aika tasan 3 vrk kipeenä. Ihan ku joku olis pesäpallomailalla lyönyt siihen. Vuorokauden jälkeen tuli selkä kipeeks mut en tosiaan oo varma liittyiskö mitenkään rokotteeseen. Luulen et oon ekana yönä varonu kättä ettei siihen sattuis ja sit nukkunu jotenkin huonosti. En tiiä, en oo kuullu et kellään olis tullu selkä kipeeks, eikä kuuklettamallakaan tuu mitään vastaavia tietoja olis. Meillä terveet lapset alkaa saamaan vasta 16.päivä.

Sairaille paranemista toivottelen ja jaksuja :hug:

Mä meen paranteleen tota selkää sohvalle, perskules :kieh:
 
Tulinpa vielä kertomaan, et neiti istu tossa sohvalla mun syliin, nojautui eteenpäin ja humps, takaraivo täydellä vauhdilla mun oikeaan poskeen. Kivasti tärähti ja nyt sattuu vasemmalle puolelle kun liikuttaa leukaa... niiice :kieh: Ei pysty kunnolla hampaita puree yhteen :ashamed:

Repa, meilläkään ei nukuttu päikkyjä ollenkaan tänään taas jostain syystä. Nyt se tuolla sängyssä könyää kun toi mulle yöpuvun päälle laitettavaks, et kai reppana on tosi väsynyt :whistle:

Karkailusta, neiti hujahtaa hetkessä karkuun jos niikseen vaan pääsee. Puistossa kun mennään portista sisään, ni hupskeikkaa ja se on unohtanut mut. Siihen asti et jotain sattuu... Toisten eväätkin grillauspäivänä se käy syömässä :D Rapussa se lähtee kiipee portaita, jos sinne asti ehtii. Kotona se on jotenkin rauhottunut ja tänään se kiipes telkkarin viereen kirjahyllylle istumaan kuin koriste-esineeksi ja eilen se meni eteiseen, kiipes rattaisiin ja touhus niissä melkein tunnin ajan iteksensä (leikki vissiin sillä turvakaarella :xmas: )

Jahas, saas nähä kuinka käy yön... neiti meinaa nukkuu jo :/
 
sarbba toivotaan et menis nopeesti ohi. Paranemist neidille. summer ja ei sitä tosiaan pakoon pääse kyllä sen jostain saa kuitenkin jos on saadakseen. Meilläkin sitä on jo päiväkodissa, mut ei tyttöjen päiväkodissa.


E on ihan oma itsensä ruoka ei maistu hmm mut tuskin johtuu piikistä.

edla näyttää tosiaan et lapsilla se ei tunnu -toki pieni ei osaa kertoakaan kyllä esim: jos käsi tuntuu puutuneelta yms. Isälläni ainoostaan oli tuntu et vähän olis puutunut.

:wave:
 

Yhteistyössä