***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 heinäkuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annaliina73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
weiss: Älä pyytele anteeksi. Sitä vartenhan me täällä ollan siis jakamassa surut ja ilot. Kyllä kaikki vielä kääntyy hyväksi. Raskasta tietysti on, mutta eiköhän helpotu kun saatte ne testien tulokset. Täysin en tietenkään tilanteeseesi pysty samaistumaan, kun meillä on ainakin toistaiseksi vältytty allergioilta, mutta äidinvaistoisena ymmärrän tuskasi lasten voidessa huonosti. Voimia sinulle ja perheellesi :hug:

Pikakurkkauksella tämäkin palsariippuvainen mamma, mutta pitää mennä samantien jatkamaan siivous- ja leipomisurakkaa huomisia ristiäisiä varten. weissille vaan halusin laittaa halit: voimia ja jaksamista sinulle :hug: :heart:

weissvoi sinua, halaus sinne :hug: . Se on todella kamalaa kun pikkuselle tehdään tutkimuksia yms. ja kun pieneen yleensä sattuu. Onko esikoisen allergia helpottanut iänmyötä -itsellä ei kokemusta, mut oon ymmärtänyt et aika taituri saa äiti olla kun tekee ruokaa muutamasta raakaaineesta. oletko käynnyt tuolla mis jutellaan allergioista? Sieltä vois löytyy joku jolla samanlainen tilanne. Jaksamista sinne.

menkat ei oo tullut enkä osaa odottaakaan. Viimeks ne oli pois 6kk ja söin niitä minipillereitä. onko jollain viel vuotoo?synnytyksest nyt 6vko ja pikkareihin lirahtaa välillä jotain. :| no, kyllä kait se siitä. Jälkitarkastus on ensviikolla.

sylittely meillä neiti tykkää olla sylissä ja nukkuukin välillä. Kaikki on niin innoissaan pitää häntä sylis et mökilläkin neiti nukku päikkärit kolmes sylis :) Aikast söpöö. nukkuu hyvin kyl vaunuissakin. Mä yleensä työnnän pikkusen aina jonkun syliin. On se aika ikävää jos vauvaa riepotellaan. Silloin kun Ella itkee niin äiti on se ainoo joka kelpaa. On se meidän pikkunen sellanen tissimonsteri. :laugh:

Eilen oli niin ihanaa kun oltiin Ellan kanssa kaupoilla ja katseltiin josko oltais tehty löytöjä. Esikoinen oli Mummolla ja mä nautin omasta ajasta vaikka vauva olikin mukana. Esikoisen ollessa vauva oli ihanaa olla hetki yksin -mut nyt oon taivaissa kunhan toinen on hetken hoidossa. Ei leikki-ikästä kaupat hirveesti kiinnosta eikä siinnä tuu kun tuskahiki äidille ja känkkäränkkä lapselle.

Tosi kivoja nimiä teidän pikkusilla. Jessi eteenkin oli tosi erikoinen -en oo ennen kuullut.

Mukavaa kesäpäivää kaikille.

weiss oikein paljon jaksamista sulle!!! Ja pura ihmeessä tuntojas täällä. Sitä vartenhan täällä tää palsta on! :hug:

Onko kukaan tilannut tavaraa ebay:sta??? jos, niin vastasko tava kuvausta jne??? kovasti olis kaikkea kivaa siellä tarjolla, ja mietin uskaltaskohan tota tilata..

ankee keli täälläkin! No onneks päivä kuluu mukavasti koko perheen pötkötellessä sängyssä!! Saa vauvakin riittävästi läheisyyttä!

Kiitos tuesta, te ootta aivan korvaamattoman ihkuja! :heart:
Esikoisella on viellä aika paljon ruoka-aineallergioita jälellä, toivossa eletään, jotta pikkuhiljaa karsiutuisvat pois. Raskasta tästä tekee, kun tuo pienimies on viellä niin pikkuinen. Arjeksi se taas muuttuu, mutta nyt on sydän tuskaa täynnä ja kyyneleitä vuodatellen asiaa ajattelen.

moi :wave:

te olettekin kirjoteleet paljon
sairaalassa tuli sitten käytyä eilen kotiuduttiin,onneksi sain olla yötä osastolla muuten olisin hyppinyt yön seinille kotona on se niin järkyttävää kun pieni sairastuu.
nuppu oli taas nenä/mahaletkussa kokeita otettiin mitään ei onneksi löytynyt pelkkä virus ripuli.
yö sairaalassa oli kamalaa koko ajan tarkisin että hengittää ja eikä tukehdu niihin nesteisiin en tiädä voisko niihin tukehtua edes.
painokin nousi taas 5580 grammaan.
nyt nuppu on parempi syö taas hyvin vähän on väsähtänyt viälä.

mä kans käyn koko ajan tarkasteleen hengitääkö myös päikkäreitten aikaa.

kiloista mulla oli jo ennen raskautta 10kg ylipainoo ja on viäläkin raskauden aikaset kilot on lähtenyt ihan itellään mutta nyt tarvis ottaa itseensä niskasta kiinni ja alkaa katsoo mitä syö kun mun ruokavalioon kuuluu edeleenkin suklaa,jäätelö,pullat................
kiva lukee etten ole ainoo jolle on jäänyt tuo herkutelu raskaudesta päälle.
menkat alko torstaina :headwall: ja vuoto on tosi runsasta tarvii varmaan ruveta käyttää vaippoja kun tulee läpi koko ajan :kieh:

weiss nuppu huusi 4viikkoa putkeen mahaansa huuto on loppunut tai on sitä viäläkin mutta ei kestä enään 4tuntia.
mä kun en imetä niin aloin antaa almiron peptiä vähän aikaa kesti kun alkoi vaikuttaa nyt tyttö on kuin aurinko nyt odotellaan että päästää allergia testeihin,ihottumaa meillä ei ole on vaan suoli oireilua.
rankkaa on lapsi huutaa kipua kaiket päivä ja yöt siinä kyllä väsähtää itsekin.

olisko muuten kellään neuvoa mite tehdään itse vellit maissijauhosta?
ajatelin alkaa velliä antaa noin viikon päästä mutta enhän mä osaa niitä vellejä itse tehdä :x
kun en oo mikään kokkikolmonen :snotty:

KIRSIKKATOMAATTI: kiitos, juur noin aloin tekee eilisestä, että ajoissa nukkumaan ja se tehos heti. nyt annan olla hereillä korkeintaan 1,5h ja sit unille viimeistään mut tyttö osoittaa väsymisen merkkejä haukottelemalla jo 45min-1h jälkeen niin sit oon laittanut tytön vaunuihin parin haukotuksen jälkeen ja sinne on itekseen nukahtanut ilman huutoseremoniaa, aivan ihanaa..nukkuu uskomattoman pitkiä päikkäreitä, eilen nukkui päivällä 3 unet yhteensä 8,5h ja tänään on nukkunut aamulla ekat unet 2h, toiset 3,5h ja nyt on nukkunut kolmansia unia jo liki 1,5h
nyt tyttö syökin ihan eritahtiin ja enemmän kuin niinä huutopäivinä, silloin sain menemään maitoa vaivaiset 6dl/vrk kun nyt menee heittämällä ainakin 9dl/vrk. paljon tyytyväisempi ja iloisempi tyttö asustaa nyt meillä :heart:

WEISS: :hug:

Parasta tässä palstassa on se et huomaa et ei oo ongelmiensa kanssa yksin monesti muillakin on samanlaisia harmeja siellä omassa vauva-arjessa. ja se että moni yrittää auttaa omilla kokemuksillaan ja tiedoillaan..

meillä isäntä paukuttelee ihan mahottomia pieruja :D miten pienestä miehestä voi lähteä sellanen ääni mut näyttää helpottavan..mielellään makaa mahallaan sylissä ja töristelee..

tuo makean himo ihan kauheata kun se yllättää :p tuntuu et ei mahda mitään vaan jalat vaan vie herkkujen luokse hallitsemattomasti :D mut nyt mä meinaan hillitä itseni et alkas vyötärö kaivautumaan taas esiin.

Terve taas! :flower:

Täällä rentoudutaan lattianpesun ja leipomisen välissä palstaillen ja Geishoja napostellen :p Minä olen aina ollut kauhea makuri, mutta jostain syystä raskaana ollessani ei herkkuja tehnyt mieli lainkaan! Mutta synnytyksen jälkeen kyllä - itse asiassa vetäisin muistaakseni heti synnytyssalissa Tuplan, kun olin mukamas niin heikkona :D No mutta sen ruljanssin jälkeen kyllä ansaitsikin muutamat herkut!

kirsikkatomsku ja kurpitsa Pitäisiköhän meillä alkaa "pakottamaan" pimu unille 1,5h:n valveillaolon jälkeen :/ Meillä kun ollaan taas kitisty parit päivää oikein kunnolla ja viimeksi tänään sanoin miehelle, että vauva on niin väsynyt, että haukotukset repivät leuat, mutta kun ei suostu antamaan periksi unelle niin ei! Mutta mitäs jos me olemmekin tehneet siinä virheen, että olemme antaneet vauvan määrätä omat päikkärinsä! Kaikkihan sen tietää mitä tapahtuu, kun lapsen uni menee ns. ohi - unta on entistä vaikeampi saada, vaikka olisi kuinka väsynyt ja siitä seuraa vain itkua ja kiukuttelua. Ja äidin hermojen menemistä :ashamed: Täälläkin otetaan kokeilu käyttöön heti huomenna!

Meillä on ristiäiset huomenna - jännittää... Eipä mikään erityisemmin, ehkä vain alitajuisesti se miten pimu käyttäytyy. Onneksi sain apua leipomusten kanssa isoäideiltä ja mies imuroi ja vei matot ulos joten ei tarvitse ihan kaikkea tehdä yksin. Huomenna, kun Nirppu nukkuu aamupäikkäreitään niin heitän hänet isänsä kanssa ulos ja laitan loput paikat kuntoon. Kakutkin pitää koristella ja rieskarullat vääntää, mutta niissä ei onneksi kauaa mene.

Jaksaisikohan sitä alkaa silittämään pöytälíinaa... B)

Carmen ja Nirppu (huomenna tasas 2kk - kuukausissa siis laskien ;) )

Ja poika; ei siinä mitään, jos teidän ukkelinne pöräyttelee miesmäisiä pieruja, mutta että minun oma prinsessani :o :D Tänäänkin tuli sen maallisia pöräyksiä, että jää isikin kakkoseksi :laugh:

Ai miten niin koukussa palstaan?? :) Mökilläkin lueskelin aina silloin tällöin ;) Odotusaikana olin mukana, mutta en niin aktiivisesti kuin nyt. Odotusaika oli aika helppo joten kävin lähinnä lueskelemassa. Nyt on jotenkin mukavampi vaihtaa kuulumisia, kun on tuo vauva :)

weiss ja toukonuppu: Kovasti voimia teille molemmille! :hug: Surkeaa, kun noin pienet vauvat jo joutuu käymään läpi tuollaisia :(

Hampaat; mistä tietää onko vauvalle tulossa hampaita?! Täällä pohdiskelen, kun kaveri kuolaa eikä kieli meinaa enää pysyä suussa. Alaetuhampaiden aihiot (valkoiset täplät) on ollu näkyvissä syntymästä lähtien, mut ei kai ne nyt vielä 2kk:n ikäiselle ala puhkeamaan??

Imetystaival täällä vastatuulessa. Raivareita tullu niin kauan et nyt ei enää taida maidontuotantoa juurikaan olla :ashamed: Pullo vei voiton äiteen tissistä. Mikä mies se sellainen on... No, onneksi pullomaito kuitenkin maittaa ja poika kasvaa!

Nimestä vielä, meidän pikkumiehestä tuli Elian.

naukuri

Ai niin, Carmen, meilläkin vauva "määrää" omat päikkärinsä eli ei laiteta varta vasten nukkumaan. Paitsi silloin, kun lähdetään vaunuttelemaan (yleensä iltapäiväl) niin tarkoituksena on et vauva nukahtaa ja ihan hyvin toimiikin (nukkuu noin 3h). Mut muuten ei laiteta nukkumaan ellei nukahda. Hmm, tuleekohan tuosta vielä jossain vaiheessa ongelmia... Meillä ei muutenkaan ole vielä mitään kunnollista rytmiä vuorokaudessa ja siks oon jotenkin aatellut et nukkuu kun nukkuu ja syö kun syö. Katsotaan jos tässä vähitellen tulis yölle oma rytminsä, niin ehkä sitte päivällekin.

Nyt täällä huudetaan masuvaivoja, toivottavasti menee pian ohi...

naukuri kyllä ne hampaat voi olla tulollaan pojalle tuli 3kk ikäsenä eka hammas
kaverin vauva on 3kk ja sille on tulossa kulmahampaat.
hampaitten tulo voi kestää pitkäänki mutta kuolaus on aika hyvä merkki ,lämpö voi myös nousta ja vauva on yleensä itkusempi.

Ok, ehkä meilläkään itkuisuus ei johdu väsymyksestä vaan hampaiden tulosta :/ Pimu nimittäin kaluaa nyrkkiään ja kuolaa siihen malliin, että ihan kun siellä joku kutisisi...
Minä epätoivoinen takerrun oljenkorsiin, kun on taas niin raskasta tuo vauvan itkuisuus :ashamed: Muutaman viikon neiti oli kuin itse aurinko ja nyt taas jostain syystä ollut ihmeellinen kitisijä muutaman päivän. Tänään sai oikein kunnon raivarit, kun koitin syöttää häntä itkun lopettamiseksi - ei kelvannut pullo eikä tissi! Nälkä ei siis ainakaan ole ja hermothan siinä menee, kun äiti tunkee tissiä väkisin suuhun.

Toukonuppu: Teillä siis käytössä jo almiron? Me joudutaan sitä oottamaan testeihin asti. Uskon kyllä, että maitoallergiaa podetaan ja muitakin.. Mie oon miettiny, että kuinkakohan imetyksen käy, jos nuita allergioita todetaan enemmänkin.. Helpompi kun on antaa sitten korviketta, kun joutua ite mahottomille dieeteille. Kuinka paljon tuo almiron maksaa? Esikoiselle sitä annettiin kanssa, mutta siitä on jo pieni ikuisuus.
Katrinainen: Pietään peukkuja jottei teiän pienelle allergioita tulisi. Meillä kanssa molemmissa suvuissa atopiaa ja allergioita ja molemmat lapset siis nyt allergikkoja.
Poika: Kirjoitit, jotta teiän esikolla oli allergioita? Minkälainen tilanne nyt, jos saa olla utelias?

Terveiset KUUMASTA Italiasta!

Nyt sitä ollaan sitten aloitettu matkailu: nuorena se on vitsa väännettävä..! ;)

Tultiin siis eilen kotia Italiasta. Lennot ym. meni hyvin, ainoa "ongelma" oli kuumuus eli 35 - 40 koko ajan. Tytsy oli välillä ihan repo-rankkana, mistä tietty huolestuin. Olipa ihanaa tulla kotiin!!! Ja sitten puheenaiheisiin:

Manduca Rintareppu on meillä myös. Tosin nyt reissussa oli mukana Baby Björn kun Papsu ei suostu olemaan Manducassa: ilmeisesti tuo jalkojen asento on vielä huono. Näin kentällä yhden äidin joka sanoi et hänenkin vauva alkoi viihtyä Manducassa vasta jalkojen vähän kasvettua, siihen asti käyttivät Baby Björniä hekin.

Kuukautiset voihan p*** täällä alkoi myös! En voinut uskoa eilen kun tajusin tilanteen. Ihan pyllystä koko homma: ajattelin pääseväni puolikin vuotta ilman. Mites teillä muilla?

Kätkytkuolema koetan olla miettimättä liikaa, vaikka tuttavapiirissä on sattunut sellainen. Huh, en itse asiassa halua edes kirjoittaa siitä enempää. :/

Rokotustutkimus joo ei kiitos vaikka kutsu tuli. Rotavirus-rokote otetaan nyt ensi viikolla.

Nuha keittosuolatipat, nenä-fiida ja höyryhengitys,jossa esim. muutama Caramolis-tippa

Paino/ pituus olen 163 ja nyt 60kg paino - lähtöpainoon vielä matkaa 7 kg, mutta olen luottavaisena: paino tippuu tosi hurjaa vauhtia. 21kg tuli ja nyt on lähtenyt jo 14 ilman mitään "tekemisiä"

Imetys vauva imee PALJON. On muuten jo tuhti-tyttö! ;) Italiassa luulivat puoli-vuotiaaksi koon perusteella.

Jep, vointeja - ja mukavaa olla tosiaan kotona niin pääsen taas palstailemaan, jipii!
ps. jätin kaikki extrat pois (eli D:t, maitohapot ja Disfatylin) ja tytön vatsa voi oikein hyvin.

..ja vielä: Carmen oletko koettanut nukuttaa tyttöä päivällä mahallaan? meillä auttoi itkuisuuteen kun pierut& kakka lähtivät tulemaan juuri kys. asennossa paremmin. Eli suosittelen. Yö-aikaanhan mahallaan ei suositella nukuttaa. Tosin hammashommaanhan tuo ei auta ;) Rintaraivariin tehoaa meillä se, että annan väliin tutin suuhun kunnes neiti rauhoittuu ja sit taas jatkamme tissillä...

muistan kun pojalle tuli eka hammas oli todella levoton varsinkin iltasin laitoin silloin suppoa pyllyyn niin nukku yöt hyvin.
sitten sillä oli purulelu minkä laitoin jääkaappiin se viilensi ikeniä.
kävin tytölle ostaan tänään sellasen kun meillä kanssa syödään nyrkkiä ja kuola valuu.

almironi maksaa 41e 900gr yliopiston apteekissa ,meidän lähi apteekissa 51e sama purkki :x
hintaeroja on apteekeissa purkki kestää viikon verran.

Yhteistyössä