TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA 2009

Pikaiset kirjotukset ennenkuin pojat heräävät! :D

Kiipeily |O |O |O Kokoajan ja joka paikkaan. Pöydällä ja ikkunalaudalla on hetkessä jos vaan on tuoli unohtunut pystyyn. Meil onkin nyt jo muutaman viikon ajan olleet tuolit makaamassa pitkin lattiaa niin keittiössä kun olkkarin ns. ruokatilassa.

Suojaukset lapsilukot on keittiön kaapeissa ja siivouskaapissa jo esikoisen jäljiltä. Uuni meillä onneksi on ylhäällä ja liesi upotettuna keittiön tasoon niin niihin eivät pääse kumpikaan koskemaan.

synnytyksen kesto mä olen sit se poikkeus täällä eli esikoisen synnytys oli nopeempi kun Joan :D Tosin ei kumpikaan ole mitään pikiä olleet. Esikoinen 1h 25min ja Joan noin 2h :D Kivunlievitystä ei ole ehditty pahemmin edes miettiä, onneksi on korkea kipukynnys :whistle:

Huomenna esikoinen lähtee taas tarhaan 2,5kk on ollu kotona mun ilona :whistle: Odotamme molemmat huomista innolla :LOL:
 
Vilma - onpa teilläkin melkoinen vuorikiipeilijä - huih. Meill ei oo vielä hokannu tuoli+pöytä yhdistelmää. Jokainen synnytys on niin omansa että voi olla just noinkin päin - kaikki menee omalla painolla. Mulla on toka synnytys sellanen helppo ja nopea, kolmas oli kriittinen kun oli nopee ja teki ressikakat - niin lapsivesi oli tietty vihree ja hälytystila valmis. Rauhallinen synnytys varmasti paras. Onkohan kellään ollu sellaista elokuva unelmaa missä meikit on kohdillaan ja mies suuteloi vaimoa otsalle pitkään - mihin jäi veri,hiki & kyyneleet :LOL:
 
kauhea olo ku ajattelen ylihuomista. isoin lähtee yläasteelle. ja tuo pikku pimu aloittaa eskarin sit ala-asteen yhteydessä. ja kulkee sit taksien kyydissä. apua.
mä oon ihan kauhuissani miten kaikki lähtee tuon pikku pippurin kanssa.
ja jään sit pojan kans kaksin. on meillä orpoa varmaan. eilen olivat isommat mummon ja papan mukana reissussa ja Timi oli ku orpo piru.
voi ku nuo saisi pitää kauan vaan omien valvovien silmien alla. tuntuu et joutuu maailman mukaan lapsensa antamaan ku eskariin lähtee..ei mitenkään liioiteltua ;)

mä oon juossu yöpuku päällä aamu kuudesta etsimässä mikä tuol metsässä pelottelee hevosia. mut mitään ei löydy. nyt oon sit ihan märkä... :kieh: ja itkuhäläri käessä juoksin ku kylähullu tuolla aamukosteudes. eipä saanu enää sit unen päästä kiinni. mut onpa pirteä olo silti aamulenkin jälkeen ;)

sit toissapäivänä menin tuota meidän eläkeläiskoiraa hiljentämään ku se haukku myös olematonta. tai niin luulin ku vanhuuttaan sitäki tehny. niin häkis oli kastemadon paksuinen tosin kolmekertaa pidempi ku kastemato..kyynpoikanen sähisemässä koiralle. paniikissa kävin nappaamas koiran syliin ja huusin ukkoa tappamaan pirulaisen. mut kerkes lähtee karkuun ku huusin basuunan lailla :| onneks koira selvis säikäyksellä eikä nähtävästi kerinny puremaan sitä. ei olis vanhus varmaan sitä kestäny. :(

et jos muksut työllistää meillä niin kyllä noi elukatkin osaa..

ihanaa lukea toisten raskausjuttuja. toisaalta olen vihreä kateudesta ;) toisaalta olen käyny rankimman kaavan viimoista raskautta ja tätä vauva aikaa etten uskaltaisi edes enää.
mut ihana ku vauvoja tulee lisää. =) jaksamisia masujen kanssa =)
 
Kirsikkatomsku Todellakin :D Joa yrittää päästä lähes joka paikkaan. Lauantaina kiipeili verhoissa ja eihän ne kestäneet vaan poika mätkähti suorilta jaloilta naamalleen kun antoivat periksi. Hampaat menivät huulen sisään eivät onneksi läpi mut kyllä sieltä verta tuli ihan riittämiin. Huuli turpos varmaan kolminkertaiseksi ja poika huusi puol tuntia täysillä. Lopulta rauhoittui ja nukahti maitopullon kanssa. Kyllä on silloin aika huono äiti fiilis kun ei pysty ihan joka hetki olla turvaamassa pienen selustaa :( :ashamed:

Nemika kuulostaa niin kullunkuriselta sun yökkärijuoksus :LOL:
 
Synnytyksistä Mulla eivät ainakaan kovin paljoa ole nopeutuneet. Esikosta kökin sairaalan 14½ tuntia, kakkosest 9½ tuntia, tämä viimeisinhän käynnistettin ja suppareiden säännällistymisest syntymään meni noin 10½ tuntia :LOL: Hidas olen vaikka en hämäläinen olekaan...

kiipeily on myös meidän pikkumiehen rakas harrastus. portaissa on heti jos portti tai ulko-ovi on auki. Keittiön pöydällä on sen sata kertaa päivässä, kun on penkit ei niin oikein viitsi kaataa.

roskiksen tonkimist ei niinkään harrasta, mutta meillä noita paperiroskia heitellään tohon puukoriin leivinuunin viereen niin ne ovat jatkuvasti lattialla. Kauhat ja lastat ovat myös ain pois laatikost.

Hellan nappuloit satunnaisesti käydään yrittämäs.

Meillä on ollut pampersit käytös melkein kokoajan. Tarran puuttumis hiukan kans ihmettelin kun tässä muutama viikko sitten ostettiin eka housuvaippapaketti.

Viikonloppu meni ulkoillessa, kun maalattiin taloa. Nyt alkaa oleen koko kämppä uudessa värissä. Raamilautoja voidaan viel joutuu uuteen kertaan maalaan, kun väri muutos on tumman ruskeast valkoiseksi.

Viinimarjat niin täällä kotona kuin mummolassakin odottavat poimijaansa.
 
Heippodei.

Poika on kyl ihanan monta aamua peräkkäin nukkunut 7 asti,tänäänkin 7.10 oli herätys... yöllä muutaman kerran haparoi mun hiuksia mut rauhottu heti kun karva löyty :D Niin ja 19.30 on viimeistään illalla unessa,et ei hullumpia yöunia.
Päikkäreillä on nyt...ne on siirtynyt lähemmäs 12 nyt kun on herättykin hiukka myöhemmin =)

Viinimarjat,niin mustat kuin punaiset on pojan suurta herkkua,eilen taas mummolassa mökillä napsi puskista...tykkää jopa enempi kuin vatuista =) Me vasta laitettiin omat puskat tänäkesänä joten saalista ei saada...mustaviinimarjoja oli muutama.

Meil on kämppä mullinmallin mut meinasin siitähuolimatta mennä ulos lueskeleen kun vielä ilmoja pitelee...
 
Meillä on syömisongelma. Koskaan ole sen kanssa ollut mitään ropleemia mutta nyt ei ole varmaan viikkoon syönyt kunnolla. Kamala huuto ja potkiminen jos vilautankaan ruokalautasta, ihan turha toivo saada tuoliin. Leipää söis kyllä ja juustoa, mutta muuta ei sitten laisinkaan. Tänään meni puolen tunnin itkukiukkuraivariksi ennen kun sit nukahti, ilman ruokaa. Kuka on vienyt minun päivänsäteen ja tuonut tollaisen kiukuttelijan tilalle?? Neuvot ja voimat loppu sen kanssa tappelemiseen.

Synnytys yök.

Nyt vadelma-valkosuklaa-ricottakakun leivontapuuhiin kun vielä ehdin. Eeva herää uniltaan taas julmetun aikaisin kun aikaisin nukahtikin. Ja sehän tietää aikaisia yöunia ja aikaista aamua. Mä niiiin en tykkää aikaisista aamuherätyksistä. Jos vaan Eevakin heräis johonkin 9 alkavaan aikaan..
 
töistä pomo soitteli..tarvis aika nopsaan mua sinne..soittelin sit aamusta tonne kuntaan hoidoista ja ne lupaili soitella sieltä keskiviikkona..täytin hoitolappuset ja siihen laitoin hoidontarpeen alkavaks elokuun vikapäivä..joten syyskuussa varmasti viimeistään työt kutsuu..ihanaa!!!

 
Pampersseista, soitin sinne asiakaspalveluun... Vaippoja on uudistettu ja teipit jätetty pois, mutta vaippaan on lisätty yksi kerros lisää. Tämä uudistus on tehty tutkimustulosten mukaan johon ovat osallistuneet vanhemmat muualla euroopassa . Pohjoismaista on tullut paljon negatiivista palautetta sen puuttumisesta, mikä johtuu varmaan siitä että meillä ei ole vaipparoskikset niin kovin yleisiä mitkä varmasti etelämpänä on. Mutta joo, taidanpa kokeilla seuraavaks liberoita :D Nimim. pieni papana tänään seikkaillut lattialla, prkle :kieh:

Marmotta
, Meillä elää neiti puurolla ja pyhällä hengellä -> ja ihan ok kasvaa... joten ei kai se ongelma oo, kuhan jotain menee sisään. Hampaiden tulo varmasti ahistaa :hug:

Oon muuten huomannu et huonoäiti-stressiä tulee nykyään ihan joka päivä jostain aiheesta :( Ulkoilusta tai sen puuttumisesta, syömisistä, juomisista, leikinkö tarpeeks sen kanssa, kattooko se liikaa muumeja, kiellänkö liikaa.... Siis ihan kaikesta... ja vissiin jatkuu sinne hamaan tulevaisuuteen... pöh, on tää helppoo...'

Vilma, meilläkin eilen koitti lähteä vaipanvaihdon aikana kiipeemään hoitopöydältä verhoihin.... :headwall: seiso siinä ja tarras kiinni, mä siis pidin itse siitä koko ajan kiinni mut silti meinas lähtee... puolet verhoista irtos ja hyvin neiti pelästy...

Kurpitsa,
kuulostaa hyvälle :)
 
Käytiin taas tk:ssa nyt aamusta , kun yöt on taas aika levottomia ja päivät myös. No vieläkin oli korvat tulehtuneet! :eek: Ei kuitenkaan saatu neljättä kuuria, vaan odotellaan sinne korva kontrolliin joka on parin viikon päästä.. Jos silloin vielä edes punertavat pistävät korvalääkärille.. Hyvä niin.

Ostettiin tänään uudet kuomurattaat, brion! :p oon niin innoissani niistä ja J kans, haluu istua sisälläkin niissä :D Mies sen sijaan ei ollut niin innokkaasti niistä ostamassa. Viedään varmaan meidän vaunut nyt kellariin ja otetaan nua kunnolla käyttöön, meidän vaunut ei oo niin hyvät.... :D :D

Synnytys: Kesti n. 6½h, josta 1½h odoteltiin kohdunkaulapuudutteen häviämistä, että alan tuntea supistuksia kun pitää ponnistaa. Ja ponnistus vaihe kestikin sen 45min :whistle: mut ihan hyvä mieli jäi koko jutusta! :)
 
Carmen: Joo, eiköhän Antero ehdi vielä pyöriä oikein päin lähtökuoppiin :)

Mulla oli tänään synnytystapa-arvio pojan sektion vuoksi. Eipä ollut mitään erityistä tuolla käynnillä. Kaikki oli ok ja vauva jo lähtökuopissaan ihan alhaalla. Ei kuulemma enää käänny tai jos kääntyy niin on aika tapaus :D Painoarvio oli sama kuin pojalla näillä viikoilla eli 2500g. Synnytystä odotetaankin jännityksellä, kun ei ole siitä kokemusta. Saa nähdä minne ja miten saadaan sitten esikoinen hoitoon... No, se on sen ajan murhe.

Meillä uppoaa kaikki marjat alta aika yksikön; mansikat, vadelmat, viinimarjat, mustikat... Kaik menee! :)

Ja täälläkin kiipeillään. Sohva on helpoin ja sieltä tulee hienosti itsekin alas peruuttamalla. En edes vahdi poikaa enää kun on itsekseen sohvalla, kun niin hienosti menee. Portaita kiipeää karhunkävelyllä ja peruuttaa alas. Tuolille pääsee ja sitä kautta myös ruokapöydälle niin halutessaan. Onneks harvoin kuitenkaan menee.

Jaha, ny ulkoilemaan ennen ku pojan pinna palaa ;)
 
Täällä vähän koominen päivä. Rikoin autoin kun laitoin vahingossa bensaa diesel koneeseen. Huoh. Ajoin muutamat metrit, nyt sit ootellaan et mitä kaikkee mahto mennä mäskäks.
naukurikisiel on lähdössä nyytin hakuun - ihanaaaaaaaaa. Voi tätä elämää.
 
Naukuri eipä etuilla, minä ensin minä ensin B) Suppareita, kipeitä sellaisia tullu pari päivää, säännöllisen epäsäännöllisesti ja tän päivän sellasta veristä vuotoa, jospa siellä paikat alkas aueta.... Toivottavasti älyän ajoissa lähteä synnärille, onneksi ei oo ku 5min matka...

Iina rv39+0
 
Matami: niinhän mie kaksivuorotöissä olen. Onneksi mies tekee päivävuoroa ja hällä on viikonloput vapaat, joten ei tarvita vuoropäivähoitoa. Kyllähän se tyttö oli hieman ihmeissään kun aloitin työt. Ensimmäiset kaksi viikkoa meni ihan ok:sti, mutta nyt on ruvennut olemaan aikamoista itkua, kun olen lähdössä töihin. Kotonahan hän vielä on ja isin kanssa, joten mulle oli helpompaa lähteä töihin. Päiväkodin aloitus voi olla aika tuskaa, mutta eiköhän se siitä lutviudu sekin ajan kanssa... Isoja muutoksia kuitenkin kaikki on, kun ei äiti olekaan 24/7 vierellä, kun reilun vuoden ajan kuitenkin tuli oltua kotona. Vuorotyössä on se hyvä puoli, että voi iltavuoroon mennessä olla aamun tytön kanssa kotona ja aamuvuorosta pääsee ajoissa, joten iltaan jää enemmän aikaa. Viikolla on silloin tällöin vapaapäivä, joten tyttö saa sitten koko päiväksi äidin huomion niinä päivinä. :)

Meillä A oppi tänään nousemaan syöttötuolissa...! Ei siihen voi enää jättää hetkeksikään yksin. Ja eilen oppi nousemaan keskellä lattiaa! Ihanaa kun sekin vihdoin onnistuu. Jospa nyt housut eivät menisi enää niin rikki polvien kohdalta...
 
majj: :hug: :hug: meillä jätettiin kans kuurit pois ja parani sit itsestään. putkitukses oli terveet korvat ilman kuuria.
pyydä vaan korvalääkärille lähete. meille sano korvalekuri et kolme tulehdusta puoleen vuoteen vaatii korvalääkärin arvion. meillähän niitä oli kyl enemmän.
mut ne on nii veemäisiä noi korvajutut. jaksuja :hug:

mä oon siivonnu ihan hullunlailla tänään. nyt heräs poitsu unilta. sais syötettyä niin lähden muksujen kans jädelle tai sit hyppään hevosen selkään ja lähden omille teille.
nyt on alkanu hevonenki tulla kuntoon ja alkaa näyttää upeelta jopa keväiseen verrattaen. hirmu hyvä mieli siitä ku toi ellikko on niin rakas mulle.

marmotta: meillä kans ennen syöty kauheesti. nyt on melkosta temppuilua tuo syönti ollu. ja mulle kitisee koko ajan. ja ku olen poissa niin poika leikkii ja on itse enkeli. et kai tää on jotain ikäkriisiä kuules. jaksuja sinnekin :hug:
 
iina72: Joo, saat ihan vapaasti lähteä ennen mua :D Ei ole kiirus! Mulla on sitäpaitsi sellainen olo, ettei tää täältä kuitenkaan tuu ennen ku joskus syyskuun puolivälissä :LOL: Mulla ei ole ollut yhtään kipeitä suppareita eikä muitakaan oireita lähestyvästä synnytyksestä, joten tuskin ihan pian lähtö koittaa. Vaikka iloisesti kyllä yllättyisin, jos ei menis ainaka paljon ns. yli.

Marmotta: Meillä vaikuttaa heti hampaat syömisiin. Nyt siis tulossa/tullut ekat poskihampaat ja kyllä jonkin aikaa vaikutti syömiseen. Nyt jo uppoaa, kun ovat melkein kokonaan läpi. Samoin vaikuttaa se, et syöttääkö joku vai saako itse lappaa lusikalla.
 
tänään kävin siel hierojalla ja koko selkä kuulemma ihan jumissa..torstaina uudestaan..ei mitään pahan hintasta touhua kun 45min hieronta 28e..tosin epäili että muutamat nikamat ei olis paikoillaan kun koski niin kovin mut katsellaan nyt muutama hieronta kerta siellä ja jos ei ala selkä kuntoutuun niin sit suositteli osteopaattia joka sit niksauttais nikamat paikoilleen..voi tietty olla että on niin pahasti nikamat lukos että siks sattus niin..

 
Majj: No jopas niiden korvien kans...korvalekurille vaan... :/

Iina,Hui...kohta on menoo...ties vaikka parhaillaan olisit tositoimissa ;)

Kirsikkatomaatti..auts,ikäviä tollaset erheet :ashamed:

Meil ei tunnu vaikutrtavan hampien tulo syömisiin,täl hetkel tuntuu uppoovan kaikki..määrät vaihtelee mut se on ok,kunhan jotain syöpi =)

Mikä lie poitsulla kun nukutus meni pitkästä aikaa pitkän kaavan mukaan... nukahti kertaalleen mut heti pyöri levottomasti ja heräs siihen omaan vauhkoomiseensa ja sit kestikin et sai uudestaan unta :headwall:

Meil olis projektina et mies opettaa mulle autolla ajon salat... on puhuttu jo kauan mut nyt kun muutettiin tänne ok taloon niin tosissaan tuntus et kortilla olis tekoo,kun kaupungissa asusti niin pääsi bussilla jokapaikkaan...melkein. Voi kyl tovi mennä et musta saa leivottua turvallista kuskia :LOL:

Nyt kömmin sänkyyn lueskeleen....
 
Carmen en ollutkaan tänään siel päin. Mutta mitä sulla perjantaina illemmalla ohjelmassa? Mä pääsen töistä kolmelta. Et varmaan siin viidelt olisin Ikeas. Mut näin alustavasti. Toki torstainakin voisin harkita, mut perjantaina on viel töitä. Mut laitan sulle tekstiviestin jos yleensäkin päätän lähtee.

majj oliko sulla vakuutus teidän neidille? mietin vaan kun sanoit käyneesi tk:ssa. Mä kävin ensin lastenlääkäril ja sit vast tajusin vaihtaa korvalääkäriin. Nyt meen aina vaan sille .. niillä jotenkin paemmat laitteet ja yks ja sama lääkäri aina. Tietää tilanteen ja miten edetään. Mut meillä on vakutus muuten olis aika mahdotonta kun niin kallista. Toivotaan et paranis pikkusen korvat.

lapsilukko hellassa on tosi kätevä -valitsin aikoinani sellaisen systeemin lisävarusteeksi. Lapsi saa vääntää niin paljon kun haluaa nappiloita mut hella ei lähde päälle.

Mut nyt pitää keskittyy leffaan. :wave:
 
5:ltä alko tääkin päivä...esikoinen nukkui vaan 8,5h yöunia kun heräs tytön kirkumiseen, no tietää kiukkupäivää mut laitetaan esikoinen sit päikyille..miksei nää muksut osaa nukkua aamusta pitempään :headwall: no jospa tuo tuleva hoito auttais muuttamaan näitä rytmejä..



 
Merika/Repa: Joo löytyy vakuutus ( jolla on ollutkin paljon käyttöä kun keväällä jouduttiin sielä sairaalassa niin useasti ramppaamaan ) ja just eilen puhuttiinkin miehen kanssa, että tänään pitäis varata yksityiseltä aika korvalääkärille. Katotaan mitä mieltä sielä sit tästä ollaan, ei mun mielestä kovin normaalia että yks korvatulehdus jatkunut pian 1kk ja antibiootit ei tehoo.

Kurpitsa: Hui että teillä alkaa aikasin nämä aamut :eek: Minä en jaksais! Tosin kai siihenkin tottuu :)

Meillä oli taas levoton yö .. Mies nukkui sohvalla ja julia mun vieressä.
 
majj suosittelen korvalääkäriä. meilläkin E söi kolmea eri antibioottia-aina niitä vaiheltiin. Korvalääkäri osaa katsoo mikä parhaiten tehois. Musta alko tuntuu et kaikkee kokeillaa pitkää kuurii, lyhyttä kuurii jne. Kannattaa valita sellanen lääkäri joka tekee tarvittaessa myös putkituksii. Toivotaan et sellasii ei tarvittais ei teillä eikä meilläkään. Meidän neidillä on vähän kuumetta ja ollaan kotona -toivottavassti ei oo merkki korvatulehduksesta.

Meillä todellakin nukutaan jo päikkäreitä ja mulla sellanen olo et lintsaan töistä. Outoo olla kotona -mut minkäs teet. Isompi lähti aamulla reippaasti hoitoon. Mä oon tehnyt E:lle ruokaa pakkaseen, makaroonilaatikkoa, laittanut pyykkejä, pessyt ja nyt ajattelin tehdä pullataikinan. Ukko kulta kun niin kauniisti pyysi :) Siivotakin pitäs ja pihalakin olis puuhaa.

Kurpitsa hienoo kun pääset töihin. Mulle ainakin sopii tää työssäkäynti, jotenkin jaksan paremmin uhmiksen kanssa kun silloin kun olin kotona.

Mut pitänee mennä :wave:
 
Heipsan pitkästä aikaa, kyllä mä luen juttujanne, mut aina sit joku lapsista keskeyttää niin ehi muka kirjoitella :ashamed:

Marmotta: Meillä kans on tuommosia raivareita syömisen kanssa, äskenki huusi ku hullu ku yritin lounasta antaa :/ juusto ja leipä meilläki uppois vaikka kui ja puuroo kyllä syö, mut mikä lie lakko muun ruuan kanssa :kieh:

Arkeen paluukin tosiaan oli elokuun alussa ku mies lähti töihin, kesäkuussa oli tää muutto ja sit oltiin pohjosessa yli viikko ja yövieraita ja muitaki vieraita ollu koko ajan, meinas jo väsyttää ku saanu yhtää "rauhaa", vaikka mukava olikin kun vieraita noi paljo kesällä oli, normaalisti oo noi ollukkaa.
Esikoinen aloittais eskarinki parin viikon päästä=) saa nähä mimmosia aamuja tulee, kävellen kun vien eskariin, ja sisarukset tottakai mukana, kasilta jo alkaa että aikaste saa lähtee joka aamu käppäileen, täytyy toivoa että tuo pikkumies jaksais rattaissa aina istua :whistle:
 

Yhteistyössä