TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA 2009

KurpitsaTuo nikamajuttu kuulostaa fasettilukolta ja se saattaa aueta hieronnankin aikana, toiset hierojat availee niitä. Hyvältä muuten kuulostaa tuo työjuttu,mitäs itse tuumat siitä - onko ollut parempia fiilareita?

KorvapotilaatJuu ilman muuta alaan erikoistuneelle eli korvautien erikoislääkärille. Ne kyll tietää sitten sen alan kaikki pilkut ja pisteet. Toivottavasti potilaat paranis piakkoin ja loppuis tuo tolkuton antibioottikierrre :(

SarbbaTervetuloa hotellin pitäjien liittoon - meillä kans pyöri yhdessä vaiheessa jatkuvasti vieraat tänne, muutoinhan se oli ok, mut kyllä välillä väsytti kun toiset tuli ikäänkuin lomaileen meidän nurkkiin täysihoidolla. Eihän se herkkua ole passata aikuisia - onneks on niitäkin vieraita ketkä jeesaa ja on mukana tässä arjen hälinässä.
 
Meillä on se korvakontrolli 21.8 eli ensviikolla, ja sit sain mehiläisestä ajan korvalääkärille 25.8, aikasemmin ei aikoja ollut. Toki jos sitä ennen alkaa näyttää huonommalta mennään taas sielä tk:ssa käymään...

Sarbba: Kiva kuulla sustakin! :)
 
Ainiin ja Marmotalle piti sanoa: Uskoisin että tua syömälakko on teillä joku vaihe vain! :hug: Tosin meillä se on arkipäivää! Ollut jo joulusta saakka.. :headwall: Toisinaan syö ihan hyvin ( meidän mittakaavassa ) ja toisinaan tulee jo huuto kun näkee pelkän lautasen.. Niinkun hetki sitten.. J:n lempi ruoka on peruna/porkkana + kastike jossa seassa lihaa tms. Äsken tosin tein kanaa ja perunaa, joo söi 2 lusikkaa, ja neki piti ottaa mun lautaselta vaikka oli AIVAN samaa ruokaa.. :headwall:
 
täällä kans ruokalakkoa ollut nyt toista viikkoa..tämän päivän syömingit yks pieni 125g jogurtti aamulla ja sit pari mukii maitoa..ei maistu puuro ei kiisseli ei perunaruoka joten olkoon sit ilman..illalla voin koittaa viel puuroa ja jos ei maistu niin ei sitten..kaipa se sit joskus syö!

 
Jossu,siinähän se takamus vetreytyy..parahinta treeniä :D

Sarbba,Kiva kuulla teistäkin :wave:

Me ollaan ulkoiltu kokopäivä... huomiseks lupaa sadetta. Sain pestyy peräti yhden ikkunan ja tyhjennettyä vattupuskan..onhan sitä siinäkin =)

Pojalla taas levoton yö...näemmä toi yhtäkkinen harppaus puheen kehityksessä tuli sit yöuniin kun höpöttää jatkuvasti unissaan.... sanoja löytyy nyt kakka,kiitti,äiti,mummu,namnam,moi,kurkku,kukka,ankka,hukku,ei tu...noi ainakin :D Mut kaikki l kirjaimella alkavat tuottaa proplemeja... ja vääntyvät muotoon moo...kuten luomi.lamppu... ne on moo :LOL:

Jep,nyt pojalle puuroo ja kylpyyn...
 
Ruokalakkoa on siis liikkeellä, hyvä tietää. Tänään Eeva kyllä söi oikein hyvin ja pyysi jopa lisää, kun tein pastaa ja pestoa. Upposi lounaalla niin hyvin, että tein illalla samaa. Sai edes jotain ruokaa joskus alas, tänään kun tökki juusto ja leipäkin. Mutta ei kai se pestoa ja pastaa voi joka päivä syödä.. huoh.

Sarbba, kiva kuulla teistäkin. Miten muuten, vieläkö sun tie vie Jämsään usein? Vois nyt jopa yrittää nähdä joskus. :)

Näkemisestä puheenollen.. miten hei olis ne Keski-Suomen treffit vihdoin? Ei niitä olla kun vuoden verran kohta ehdoteltu. Aikaansaavia ollaan. :D Jos ennen talvea, syksy on niin masentavaa muutenkin että jotain piristystä. :) Kirsikkatomaatti, et sattumalta koskaan pyöri Jyväskylän nurkilla tms? Mä haluan nähdä sinut, tule treffeille jos sellaiset saadaan aikaiseks!

Sanoja katselin just tänään vauvakirjasta.. alkuun oli ihan samantyylisiä monta kuukautta; mamma, pappa, pupu, pyyhe, mummu, pipo, hyppää, pullaa, Peppi, käpy, tutti jne. Nyt on selvästi muuttunut ja uusia on vene, korva, koru, päärynä (äälynä), aqua, pane, tappo, kuori, kirja etc. Niin, ja uusimpana tänään puupää, tarkoittaa sillä mun veljeä. :D

 
tänään mennään tytön kans pulssiin korvien takii..olis tulehduksen jälkitarkastus..kattelin tos että 3kk aikana ollut 2 tulehdusta..epäilen että edelleen siel olis tulehdusta...

syömälakkopäivä tämäkin päivä..yritin nyt niin että annoin tos ennen klo6 aamumaidon vain ja ainoastaan ja sitä joi koko mukillisen n. 2,5dl ja sit koitin tos 8:30 aamupuuron kera karviaiskiisselin niin söi 2tl...neste kelpaa vaan ei väliä tarjooko vettä vai maitoa..
 
kurpitsa: toivottavasti korvat on siel terveet :hug:

meillä alko koulut ja eskarit tänään. oli jännä aamu ku poika lähti yläasteelle ja jännitti kauheasti. tyttö aloitti eskarin ja käy sitä nyt sit ala-asteella. molemmat hyppäs aamulla taksin kyytiin ja ukko ajaa koululle eka aamuksi tytön kaveriksi. ja tulee sit itse taksilla kotiin. tupa on niin hiljainen ja mulla kauhea ahdistus päällä. tuntuu tuo pimu vielä niin pieneltä. :'( :'( saa miettiä miten toinen siellä pärjää... :'(

sanoja meillä tuli mut nyt ne on kadonnu liikkumisen alle. juoksujalkaa pösöttää paikasta toiseen ja kiipee joka paikkaan. tätätätää..papapapaa ..äitäitäitäi....siinä ne melkeen onki tämän hetken jutut =)
 
Marmotta: Me tosiaan kesäkuussa muutettiin tänne Jämsän keskustan lähelle, taisit reissuun just lähtä sillo ettet oo hoksannu =) Eli helposti pystyy näkeen :wave:

Keski-Suomen treffit ois kyl kiva järkätä ja toteuttaakki viimein :D
 
tervehdys!

keski-Suomen treffit mukana ollaan.. Oon vuoroviikoin kotona, joten pääsen paikalle myös keskellä päivää. Just tässä mietin yks päivä, että olis tosi kiva nähdä kaikki livenä!! Olis ihana nähdä esim. Minkälainen lapsi on Marmottan Eeva.. Muutaman teistä olenkin nähnyt.. Ja oli kyllä mukava tavata.

Meille ei kummallista. Keittiösuunnittelua ja vielä lisää suunnittelua.. eilen alko hahmottumaan mimmonen meidän unelmakeittiöstä tulee!! Suunnittelija oivalsi yhden hyvän jutun, jota ei itte oltu tajuttu.. Ja haave espressokoneesta olis kanssa kova... Fiilistelen haaveissani sunnuntaiaamuja lattelasin ääressä (lapsiperheessä rauhallinen su aamu.. on my dreams. )

viime yö oli super levoton. En tiiä mikä poikaa niin riso. Mies otti pojan viekkuun nukkumaan.. Ja nyt väsyttää ihan sairaasti. Huoh.. poika jyräs mun pään yli varmaan viidesti.. JEP.

perjantaita innolla odotellen.. jos vaikka viihteelle pääsis.
 
no niin tää mamma palaa töihin kuun viiminen päivä ( joka sattumoisin on vielä meidän hääpäivä )..aikas nopeesti löyty lapsille hoitopaikka ( pph ) kun vastahan mä maanantaina hoitoasioista kuntaan soittelin ja tänään sit ilmottivat hoitopaikasta jo..ens viikolla mennään tutustumaan paikkaan..miten joku voikin olla näin hyvällä mielin töihin paluusta...

birdie: ihania haaveita sulla :D

rupee huolestuttamaan tuo likan syöminen..tänään oon saanut syötettyä yhden paahtoleivän..ennen söi kun hevonen, aikuisten annoksia..tyyliin 1,5 perunaa, iso puurolautanen yms. tein jauhelihakeittoo niin sylki vaan ruuat pihalle..no onneks mennään illalla sinne pulssiin, saapi luvan tutkia tytön päästä varpaisiin ;)
 
Kurpitsa, minkä alan töitä teet? Hienoo että pääset töihin, kun haluatkin kovasti =)

Sarbba, kiva kuulla susta! mulla on mennyt kanssa ihan ohi sun muutto keskustan lähelle.

Eskariin lähtee meillä kans isoveikka. Täällä alkaa vasta viimenen päivä. Taksilla myös mennään niinkun Nemika teillä kans. Vien kyllä pari kolme päivää itse eka ja ajattelin että kerran viikossa vien ja haen ite, kun kerran voin. Kiva nähdä hoitajat ja jutella ees kerran viikossa naamatusten. Mutta mua jännittää kuinka saan neidin unirytmit sillai että sujuu...joudutaan vastaan kävelemään ja just päikkäriaikaan :/ Nukuttava aikasemmin tai myöhemmin kait sitten.

Keski-suomen treffit, olis kyllä kivat. Mutta pitäs paikka olla kanssa kiva näiden taaperoiden kanssa... siinäpä se sitten onkin kuinka saadaan ajat ja muut sopimaan yhteen. Mutta koitetaan ihmeessä järkätä!
 
Kurpitsa: hienoo että pääset töihin! saakos udella millä alalla olet? =)

Summer: Joo tähä pispalaan muutettiin, ostettiin neliö tästä =) Muaki vähä mietityttää noi pojan unet ku alkaa toi tytön eskari mut jospa se siittä, raivareita varmaa tiiossa :whistle: :D täällä alkaa kasilta ja loppuu 12, eli aikasin joudutaan lähtee kävelee, mulla ku ei ajokorttia oo :/
 
Heipsis..

Taitaapi olla auvoset yöt historiaa hetkeks taas... nyt parina aamuna noustu 6 jälkeen levottoman aamuyön päätteeks ja silmät ristissä tietty...

Päikkärit maistuu nyt kun sataa,vetänyt kohta jo kolme tuntia :eek: Ja yleensä nukkuu max 1.5h... mut arvasin kyl et nukkuu hyvin kun on kurja ilma...mikä siinä sateessa niin unettaa :p Ikävä puoli tässä on se et en saa ajoissa nukkumaan ja joutuu meneen samaan aikaan tod.näkösesti sänkyyn itekkin.
Päikkäreitä en oo saanut nukuttua,kaveri oli kyläilemässä.

Kurpitsa,Hienoo et pääset muihin maisemiin työn pariin =)

Pitäisköhän koittaa tehä ompeluhommeloita...
 
- Huokaus, Soittivat eilen paikkarista etta F on 39 asteen kuumeessa. Koko ilta meni hyssytellessa ja helliessa seka kelloon tuijottaessa etta vois antaa lisaa laaketta. Nyt vasta laski ekan kerran alle 37 kuume. Toivottavasti ei tuu takas. Laakari (tuuraaja, kuulosti ihanan englantilaiselta 60v kokeneelta laakarilta :)) sanoi ettei tuskin oo sikainfluenssaa kun soitteli kotiin ja kehotti tuleen kaymaan pe aamuna jos kuumetta viela. Ihanaa palvelua taytyy sanoo :heart:

Katris Kiva kuulla etta teilla menee hyvin, paitsi se rota juttu...

Syomalakko Meillakin toisinaan tokkii ruoka, mutta nyt tytto menee syottotuolin luo kun on nalka tai kavelee keittioon ja osoittaa hedelmia. Puhetta ei tuu kuin se aiti- komennus ja isaa huutelee toisinaan suomeksi toisinaan enkuksi ja kaikki muu on toa!

Carmen Huoli pois, kylla on viela aikaa pyorahtaa oikein pain.

Matami Meilla kun F aloitti paikkarin nii on sen jalkeen ollut vain minun peraan, varsinkin jos on vasy etc. Oikee iilimato...

Nyt evaita pakkaan mies tulee paastaan mut toihin ja vahtii sairasta rassua kotiin.
 
Kurpitsa Hienoa että duuni ja hoitopaikka järjestyi tosi nopsaan!

Sanoja tulee mm. mamma, pappa, kukka, anna, kakka, klocka, titta ja isoveljen nimestä oma muunnelma. Olen ihan yllättynyt kun esikoinen ei sanonut muuta kun äiti ennen kahta vuotta.

Ihana arki :D

Esikoinen aloitti eilen tarhan ja ollaan taas pääsemässä normaaliin rytmiin. Joa unien takia on hän tarhassa 10-16 väillä. Keväällä kun Joa nukkui kahdet unet ehdin hakea esikoisen jo kolmeen mennessä nyt Joa nukkuu 13-15 niin venyy vähän hoito loppupäästä. Saapahan enemmän ulkoilla :D

Nyt on todellakin pakko ottaa itseä niskasta kiinni ja aloittaa se elämän muutos = "laihis". Vein aamulla pojan tarhaan ja hoitaja (uusi tuttavuus) niinä sit kyseli kaikenlaista Joasta et minkä niminen ja ikäinen on pikku veli ja sen jälkeen et niin oliks teille kolmas jo tulossa :eek: :LOL: Onhan mul tos vyötäröllä vähän ylimääräistä ja se kymppi extraa... :whistle:
 
käytiin pulssis ja korvat oli onneks puhtaat mut lääkäri passitti tytön verensokerikokeeseen kun mainitsin että juomiset on lisääntynyt viimeisen parin viikon aikana huomattavasti eli juo ½ enemmän kuin ennen..ei kait kuitenkaan mistään diabeteksestä oo kyse :eek: tokihan tyttö juo joka ruokailulla mukillisen eli jotain 2,5dl hetkessä alas niin kuin ei olis juotavaa aikoihin saanut ennen meni ehkä 1dl per ruokailu..pyysin oikein kurkkaamaan kurkkuunkin josko olis siellä vaik jumissa kivi tai jotain mikä selittäis totaalisen ruokalakon yms. mutta kurkku näytti ihan ok:lta. lääkäri sano soittavansa tänään mut kyllä kello on jo niin paljon että varmaan huomenna saan vasta testin tulokset..mikä muu voi aiheuttaa lisääntyneen juomisen kuin diabetes?
 
kurpitsa: Meillähän poika joi tuossa parin kolmen viikon ajan ihan hillittömästi. Varsinkin vettä. Mut mä luulen et meillä johtui vaan näistä ilmoista, kun aina oli ihan kuuma niskakin eli ihan janoonsa joi. Meillä menee juomisia kyllä muutenkin tosi hyvin, kun 3xpvä vetelee 2dl maitoa ruuan kanssa ja sit 2xpvä 1-1,5dl vettä ruuan kanssa. Sit vielä kun ollaan ulkona sekä yö- ja päiväunien jälkeen ottaa vesihörppyä ihan kunnolla. Kun ei tiedä miten muut juo, niin mulle tuo on ihan normaalia :) Kerro sitten mitä tuloksista selvis!

Ollaan nyt alettu harjaamaan pojan hampaita hammastahnalla ja aiai kun tykkää! Oikein maiskuttelee sitä tahnaa :D Samoin annetaan nyt niitä ksylitolipastilleja aina ruuan jälkeen ja ihme, et nekin uppoaa ;) Kyllä niin herkulta maistuu ettei tosikaan. Ksylitolipurkkaa koitettiin kans, mutta hetken aikaa jauhettuaan nielas purkkansa (tosin vaan pieni pala), joten käytetään nyt suosiolla noita pastilleja.

Täällä ei muuten ihmeempiä. Sadepäivä aiheutti meillä jo aamusta alkaen kitinää ja oltiinkin aika paljon reissun päällä tänään. Mulle ei mahdu mun ns. sadetakki päälle lainkaan, housuista puhumattakaan, joten sadesään ulkoilut saa meillä nyt olla hyllyllä tovin... Huomenna jos satelee, niin mennään pojan kanssa ihmettelemään HopLopia; sellaista sisäleikkipuistoa. Onko kukaan testannu näin pienillä? Viihtyikö? Luin kyllä, et siellä pitäis olla joku pienten puoli (alle 1,5v ja alle 4v), et kai noista jommasta kummasta tekemistä löytyy :)

Nyt meen metsästämään netistä hoitolaukkua. Pojan kans pärjäs Marimekon olkalaukulla, mutta nyt tarvis tilavamman, kun kuljettaa kahden kamoja mukana. Löysinkin jo pari kivaa, joita vois käyttää myöhemmin muuten vaan, mutta hinnat oli niin järkyt et pitää sulatella. Toinen siis Marimekkoa ja toinen joku ulkomaalainen merkki ihanalla retro-kuosilla :)
 
sarbba, mun yks ystävä asuukin lapsiensa kanssa siellä =) Missäs teillä eskari on? Puukilassa? Onhan siinä matkaa jonkun verran ja kun lasten kans lähdet, niin hommaahan siinä aina on. Mutta saatte siinä samalla raitista ilmaa...ja toivotaan ettei kauheasti sada syksyn aikana.
 
naukuri: toivotaan että johtuis vaan ilmoista. tyttö ei oo mitenkään hikinen eikä niskakaan oo kuuma ihan normilämpöinen..ei oo koskaan juonu tommosia määriä ja sit kun tuo syöminenkin on huonontunut selvästi eikä tytön kasvukaan ole samaa kuin ennen ( 10kk iäs 8,9kg, 1v 9,0kg ja nyt 1v2kk 9,2kg kotivaa`alla vaatteet päällä ) miehen puolel suvus sokeritautii..huolettaa mut toivotaan että turhaan..jotenkin tytön olemus jo syöttötuoliin nostettaessa on muuttunut..siis kun näkeekin mukin niin ahmii sitä katseellaan ja jos ei pöytään oo mukia laitettu niin rupee hirvee itkuraivo ja katselee hätääntyneesti ympärilleen että missä muki on..
toivottavasti löydät mieleisesi hoitolaukun, hurjissa hinnoissa kyllä nuo pyörivät..itellä on sellainen suht pieni teutonian hoitolaukku niin sekin maksoi 50e
 
Birdie, vinkkinä jos espressosta pidät eikä isolle masiinalle ole niin käyttöä.. mutteripannu. Italiassa se on yleisempi kahvin keittelyyn kun kone ja 1-2 ihmisen käyttöön paljon halvempi ja kätevämpi. Oikea Bialetti ei tosin toimi induktioliedellä, mutta teräksinen toimii. Täysin aitoa espressoa se ei kyllä tee, koska kahvin pinnalle ei saa samanlaista cremaa kun hyvällä koneella, pannussa on alhaisempi paine. Tosin eipä sitä cremaa saa kaikilla koneillakaan..

Hammastahnaa käytetään mekin. Sen verran, että tökkään harjan päätä vähän tuubiin. Mutta ihan uusi asenne Eevalla nyt hampaiden pesuun, ei tarvii väkisin raahata ja maanitella suuta auki!

Olipa tylsä päivä, Eevalla ja mulla. Aamusta oltiin vähän aikaa ulkona ennen kun alkoi sataa ihan tosissaan, siitä asti luuhattiin sisällä ja yritettiin keksiä tekemistä. Niin hankalaa, kun toinen ei osaa vielä piirtää, tehdä palapelejä tms sadesään puuhaa. Eikä sitä lelutkaan kiinnosta.
 

kurpitsa: voihan se olla et juo sillä enemmän ku ei ruokaa mene. täyttää sillä masuaan sitten. mun veljellä on ykköstyypin diabetes ollu nuoresta ja meillä on tenavat sokeriseurannassa. koska ite pelkään sitä niin paljon. luulisi että ku ruoka ei uppoa niin sillä juopi enemmän vaan teillä. meillä kans toi ruoka menee miten menee. melkosia temppuja saa väliin käyttää eikä siltikään kaikki uppoo ja väliin ei mikään.

unitaistelut: siis aina ollut noi unet meidän pravuurit..nyt ei päiväunille menisi..yöunilta karkaa pimeeseen kämppään joklailemaan...eilen kolme varttia taistelin yöunille ku jätkä karkas lipettiin koko ajan..
ja päiväunille ei sit millään..sängystä karkuun. vaunuissa nousee seisomaan kauhean huudon kans joka loppuu ku seinään ku nostan pois sen ja vaihtuu voitonriemuiseen hymyyn hetkessä..
:eek:
onkohan mun ainut vapaa aika tuhoon tuomittu ku ei saa päivällä kunnolla maaten enää... :|

summer: meillä hakee tuosta kotipihasta tiensuusta taksi niin ei tarvitse saatella.
ja lähtee aamulla veljensä kanssa samaan taksiin niin mun ei tarvi ku ikkunasta katsoa ku pienin nukkuu vielä. ja vie sit suoraan koulun pihalle. päivällä olen sit pihalla vastassa.
mä en saanu lähtee edes enää tänään saattamaan ku halus itse mennä.. :eek:
ja ollu äärettömän reipas muutenkin. täytyy toivoo et jatkuu näin. ku tuolla pimulla kaikki olisi ollut mahdollista. sen verran omaa rajua tempperamenttia :LOL:

timi rassu ihan onneton ku sisaret ei oo kotosalla. kitisi koko aamun mulle eikä osannu oikein mitään tehdä. ja sit riemu alko ku koululaiset tuli. tänään ollaan sit kaksin pojan kans ja tiedossa on varmaan pitkät tunnit ennen ku muu väki tulee.
 
kurpitsa: No teillä ei tosiaan ihan hurjasti ole paino noussut pitkään aikaan. Hyvä, että asiaa selvitetään nyt. Vaikka toki liikkuminenkin on varmasti kuluttanut A:lta energiaa. Meillä taas huomattiin, et poika kun painoi 1v neuvolas 9,8kg, niin kotivaa'alla näytti miehen sylis painavan 10,7kg, kun oli 1v2kk :eek: Siis hä? Kahdes kuukauden tullu kilo lisää? No, nyt kun liikkuu jo kunnolla niin ehkä se painonnousu vähän rauhoittuu. Ja ihanaa tosiaan, kun pääset taas töihin! Tosi mukava juttu :) Ja hoituipa näppärästi tuo pph asia siellä :eek: Täällä sais kiikuttaa lapsen tuollaisella "varoitusajalla" varmaan 5km:n päähän vähintään... Ja mistään pph:sta olis ihan turha edes haaveilla :(

Marmotta: Meilläki riittää ihan pienen pieni sipaisu hammastahnaa ja silti se tekee hampaiden pesusta NIIIIIN kivaa :)
 
Meillä on myös esikoisesta tullut koululainen. Kuljetuksen saa myös, mutta tämän ensimmäisen viikon ole ajatellut kuljettavani, kun nyt kerran kotona olen. Tosi reipas on meilläkin. Ei saa saattaa koulunpihaan asti vaan pitää itse saada mennä. Tänä aamunakin vaikka koulu alkoi "jo" klo 8. Olis halunnut läheisen kaupanpihasta mennä kävellen, mutta minä itse pintaisesti ajoin lähemmäksi, kun sieltä pääsee kätevästi ajaan "korttelin" ympäri.

Keskimmäisellä alkaa maanantaina srk:n kerho. Saas nähdä miten pikkumies viihtyy täällä kotona mun kanssa kahdestaan.

Mulla kans tota päänuppia on kiristänyt jo hetken aikaa. Valitettavasti ei ole työpaikkaa johon voisi karata. Lääkärin diagnoosin mukaan olen masentunut. Nyt sain varattu itselleni ensi viikoksi ajan yhdelle puol tutulle joka on perheneuvottelukeskuksessa töissä. Pitää saada noita vanhoja paskoja oikeisiin uomiinsa, että pääsee kokonaisena nauttimaan tämän hetkisestä elämästä.
 

Yhteistyössä