TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA 2009

heippa.

kiitos Marmotta vinkistä. Mutteripannu meiltä jo löytyykin... Ja sellainen varmaan ensihätään hankitaan induktiolietttävarten..

jos jotakuta kiinnostaa, niin aloitin keittiöremppablogin (marmottan blogista innostuneen.. )
tuolta löytyy:
http://lattenainen.blogit.fi/

pikakurkkauksella vain..
 
jossu ...jaksuja sinulle :hug: :hug: !

kurpitsa...hyvä kun tutkitaan...jos äiti on huolestunut jostain, on kyllä yleensä oikeessa :( ...meillä minuu huolettaa edelleen juomattomuus...hengitys haisee vieläkin asetonille ja ei tuo meijän neiti ole yhtään kasvanut, kun ihan samat vaatteet menee...meillä ei myöskään juoda maitoo...täytyy nyt soittaa neuvolaan aika...olis kiva tietää mittoja...

yöitkut...meillähän niitä ei koskaan ole ollut....paitsi NYT :eek: ...joka ikinen yö huudetaan ja isin pitää ottaa syliin ja nukuttaa olohuoneessa nojatuolissa :/ ....vähän kökköö...kun neiti alkaa olla jo isompi ja tulee uusia kujeita...

Miä vielä kaksi vuoroo töissä...ensi viikon aion olla kotosalla...kun teini tulee vihdoin käymään Jyväskylästä ja miul on yhdet kutsut ja Edithillä alkaa muskari...eli en millään ehdi töihin ;) ...
 
Naukuri: Me on käyty hoplopissa lasten kanssa ja kyllä Niklaskin siellä viihtyi vaikka oli sillon vasta alle 1v :D Siellä on tosiaan se vauvapuolikin missä olla =)

Hammastahnaa mekin laitetaan iha pikkusipaisu, mut ei Niklaksella kyl edelleenkään ole kun ne kaksi hammasta alhaalla :D

Summer; Onneksi saatiin peruutuspaikka tuosta peltotien eskarista =) Oha se hommaa raahautua heti aamusta, mutta muutenki me kävellään paljon kun meillä on toi koira jota on pakko viiä lenkille =) Mä en paljoo oo täällä ees äippiä nähny ulkona, vaikka me kävelläänki aikas paljo lasten kans tuossa, pari äippää oon vilaisulta kyl nähny, mut sitä kun on sen verra "ujo" muka ettei kehtaa jutteleen mennä noi vain :whistle: :D

Oltiin aamulla puistossa, niinku joka pvä ni toi meiä 4½v tippu kiipeilytelineestä, leukaan tuli haava ja hampaat huulesta "läpi", pikkasen verta vuosi, siinä ku putsailin tyttöä ni eiköhän Niklas menny leikkiin johki puskaan missä oli nokkosia ni saatte arvata että oli melko kivan näkönen poika ku yltäpäätä nokkosihottumassa :eek: :LOL:
 
Meillä levottomat yöt jatkuu.. |O Päivät vähän parempia.. Just kun tua melkein oppi nukkumaan yönsä ( heräs ekan kerran 4-6 aikaan ), niin nyt taas heräilee useaan kertaan. Ne on ne korvat, mitkä sen aiheuttaa. Ja sit viimesestä antibiootti kuurista meni toisella maha hieman sekasin, ja vieläkin tulee aikaa löysää kakkaa ( anteeksi kun näin kuvailen ) niin onpolttanut ihan toisen pyllyn.. :ashamed:

naukuri: Meillä kans J painoi 1v neuvolassa 9,6kg ja nyt koti vaa`an mukaan 10,1kg.. aika mahdottomalta tuntuu että puolikiloo ois 2kk tullut, kun ei oo pitkään aikaan noin hyvin noussut paino.. Ehkä meidän vaaka vaan huijaa.

hammastahna: Mä oon kans nyt parina viime kertana sipassut vaan harjaa sinne tuubiin, että antaa vähän makua ja heti sujuu paljo paremmin hampaiden harjaus! :)
 
:heart: Tyttö syntyi :heart:

Eli Jepestä tuli isoveli 10.8. klo 23.35. Neidin mitat olivat pituus 50cm, paino 3,960g ja pipo 35cm. Neiti siis syntyi rv39+0, sairaalassa kerettiin olla kaksi tuntia ennen kuin neiti oli jo maailmassa. synnytyksen kesto 4h32min, josta ponnistusvaihe 3min. Tänään päästin kotiin.

Onnellinen neljän lapsen äiti Iina
 
Iina, paljon onnea!!!! :heart:

Jossu, jaksamisia sulle :hug: hyvä että menet juttelemaan asioista.

Kyllä on yöt tosi levottomia meilläkin....ite oon sitten aamusta tosi väsynyt.

Kurpitsa, toivottavasti asia selviää pian!
 
Iina tuhannesti onnea pienestä tytöstä :heart:

Jossu,Hyvä et pääset purkamaan asioita :hug:

Noista painoista sen verran et vaakat saattaa heittää jonkin verran riippuen missä punnaa...

Hammastahna ei oo vielä käytössä...vois ostaa poitsulle oman tuubin tonne yläkertaan josko ne hampaat tulis sit paremmin pestyä...nyt on taas sellanen kausi et aukee suu paremmin,mut välillä ei saanu harjaa ollenkaan suuhun ilman mahottomia kikkailuja.

matami,jaksuja rikkinäisiin öihin
:hug:
 
iina: onnea tuhannesti pikkuisesta nyytistä. :heart: ihanaa :heart:

meillä tuli suru taloon. rakas nuoruuden ystäväni kuoli syöpään eilen illalla. puolitoista vuotta taisteli sitkeästi. ja viimeiset sanat oli ennen tajuttomuutta että kyllä minä tästä selviän :'( :'( :'( ekaluokkalainen ja kutosluokkalainen mukelot jäivät nyt ilman äitiä :'(
mä en jaksa enää uskoa et kaikella on joku tarkoitus koska ei tälläistä saisi tapahtua. tai jos on joku korkeampi voima niin miksi sekään antaa tälläistä tapahtua. kaiken maailman deekut ja rikolliset pösöttää tuhatta ja sataa ilman mitään ja sit ihminen jolla olis maailmalle paljon annettavaa otetaan pois. lapsilta viedään äiti. :'( :'( :'( ja se niin oli päättäny selättää taudin. 33 vuotiaana kuoli. paljon olisi ollut edessä. olihan se huonoon kuntoon menny ku painoo oli enää 38kg :'( mut silti se on niin väärin. :'(

mut näissä tunnelmissa täällä. :'(
 
jossu: jaksuja sulle kovasti arjen keskellä ja hyvä että pääset puhumaan ja purkamaan asioita :hug:

nemika: osanotto suruusi :hug:

hammastahna ollut käytössä alusta asti kun ensimmäinen hammas puhkes ja hyvin antaa harjata..

saan huokaista helpotuksesta..testin tulokset hyvät..tuo juominen ei ainakaan johdu sokeritaudista..joku juomis vaihe näköjään vaan menossa ;)

 
Nemika: osanotto suruusi! :hug:

Jossu: Jaksamisia myös sinulle! :hug:

kurpitsa: hyvä että tulokset oli hyvät, ja tosiaan jospa teillä vaan juodaan ihan janoon, tai sit juominen on vaan hauskaa! :)

Juomisesta piti kommentoida, meillä neiti juo vielä pullosta 3krt/pv ja sit mukista ruuan yhteydessä vettä. Oon koittanut tarjota aina välillä maitoa mukistakin mutta ei kelpaa, vesi vaan käy. ( ja toi soija-jauhe maito on aika hankala tehdä suoraan mukiin ) Vieläkö muilla on pullot käytössä? :)

Me oltiin alkuillasta pyöräilemässä ja käytiin yhdessä leikki puistossa, oli ihana seurata kun toisella oli sielä niin hauskaa, ihan ääneen vaan naureskeli koko ajan! :heart: No sieltä lähteminen ei sit ollutkaan enään niin hauskaa.. :D Kun pyöräilette lastenne kanssa, käytättekö itse kypärää?
 
Nemika,Maailma on tosiaan joskus todella julma paikka eikä voi ymmärtää mikä merkitys kaikella on...koitahan jaksaa surun keskellä :hug:

Majj,En oo hankkinu kypärää,pitäs kyllä...

Kurpitsa,Hyvä että kyse on vaan kovasta janosta tai juomisen ilosta=)
 
Onnea Iina :heart:
Ja nemikalle halit. Tässä maailmassa mitään järkeä ole, tai oikeudenmukaisuutta. :hug:

Pullo on käytössä nukutuspuuhissa ja joskus muutenkin jos on saatava juomaan enemmän kun mitä mukista menis. Jossain vaiheessa talven aikana vois kokeilla ilman, kerrasta poikki ja pois kuten yösyöminenkin. Mulla ei itsellä toimi minkään kanssa pikkuhiljaa-asenne, Eeva näyttäis sen suhteen olevan äitinsä tyttö. :)

kurpitsa, voihan se olla tottumiskysymyskin vaan. Eeva joi kesällä paljon enemmän kun koskaan Suomessa, sama jatkuu vieläkin. Ei kyllä samanlaisia määriä kun teillä eikä varsinaisesti vaadi mukia tai panikoi jos sitä ei näy, mutta kuitenkin. On vaan nyt tottunut juomaan paljon.

summer, laitan sulle kohta kuvia siihen osoitteeseen mikä sulla on facebookissa.
 
iina onnea pikku prinsessasta. :heart:

nemika osaanotto. Elämä on välillä niin julmaa ja ihan väärästä päästä viedään kun nuori ihminen joutuu lähtemään liian aikaisin. :hug:


Majj mä ostin kypärän itseleni kun alettiin esikoisen kanssa pyöräilee. Käytän kypärää aina. Täällä kävi ikävä onnettomuus tällä viikolla yks nuori mies kuoli kun kaatui pyörällä. Kypärä olis voinut pelastaa hänet. Pääkoppa on niin heikko et kyllä sitä tulee käytettyy ihan turvallisuudenkin takia.

Mukavaa viikonloppua kaikille. :wave:
 
Iinalle onnea rintsessasta :heart:

Nemika
:hug: tollaset tapaukset aina muistuttaa elämän hauraudesta :(

Kurpitsa,
hyvä et tulokset olivat hyvät. En saanu aiemmin kirjoitettua mutta oon ymmärtänyt että väsymys olis oire diabeteksestä lapsilla. Tai ainakin nuo kolme jotka lähipiirissä ovat sairastuneet, nuorin niistä oli 13kk, niin kaikki oli tosi nuutuneita. Ja toinen, et meillä ainakin on kotona toooosi lämmin ollu jo monta viikkoa, itekin juon ihan älyttömästi ja koko ajan oon likallekin tarjoomassa huikkaa. Mut oikeesti hienoa et teillä oli kaikki ok. :)

Pyöräilykypärästä, meillä on kaikilla kypärät ja mä oon ollu aktiivinen kypärän puolestapuhuja muutenkin. Vuosia sitten mun hyvä ystävä vammatui pahoin onnettomuudessa ja vuosia myöhemmin se kuoli näistä vammoista johtuen uudessa onnettomuudessa :( Pää-jutuilla ei kandee leikkiä.

Hampaista, me käytiin tänään 1-vuotistarkastuksessa. Kaikki oli ihan ok, sikälimikäli täti sinne suuhun mitään näki... neiti ei odotetusti ollut oikein myötämielinen suunsa ronklaamiseen :D Poskikset tulossa (neiti odotti sitä tarkastusta kolme sormea suussa, joten mäkin saatoin kertoa että ne on tulossa ;) ) Saatiin ohjeeksi et kaks kertaa päivässä pesu ja hampitahnaa ipanan pikkurillin kokoinen köntsä olis hyvä. Kotimatkalla ostettiin myös Katti Matikaisen ksylitolitabuja ja niitä sitten annetaan aterian jälkeen. Pilkoin iltaruoan jälkeen sellaisen neljään osaan ja tyttö tykkäs :) Hampaiden harjauskin meni nyt illalla ekaa kertaa pitkään aikaan hienosti.

Pullosta juominen, juu pullosta ei luovuta ;) :LOL: Sitkeesti yritän antaa nokkiksesta... joo, vesi ja smoothie menee sillai mut maito ei. Se pitää pullosta saada. Pikkuhiljaa alan miettii et koska raaskin olla niin julma ja poistaa armaan pullon :D

Nyt nukkuu, huomenna päästään pitkästä aikaa kahvittelemaan ja lauantaina tulee pikkuherra 3-viikkoa kylään koko päiväksi :heart: Ja tulee sen äippä kans, saadaankin turista kerrankin rauhassa ;) Jeah, right... ihan ku toi neiti antais tehä mitään rauhassa :LOL:
 
Edla, miten sulla miehen kanssa menee, mulla on saattanut mennä ohi jos oot päivittänyt tilannetta täällä..
Joku muukin muuten ostanut teipittömiä vaippoja ja harmittelee tossa taaperot-osion etusivulla. Mua kyllä ottaa asia nuppiin joka päivä, ostin paketin Liberoita kyläilykäyttöön että edes jossain ei sit löydy kakka lattialta. Muuten käytän nyt noi 2 pussia Pampersia loppuun.

Sain eilen mailin Eevan isältä, meinasin pyllylleni lentää kun huomasin. 7 kuukauteen kuulunut yhtikäs mitään. Oli jopa saanut aikaiseks kirjoittaa 5-6 riviä elatusmaksuista, ja senkin vasta kun suoraan uhkasin viedä asian oikeuteen jos ei muuten. Että jos tästä nyt asia pikkuhiljaa etenis.. vaikka melko mahdoton se on asioita hoitaa ihmisen kanssa, joka kieltää minun ja Eevan olemassaolon täysin. Ja mua inhottaa pyytää rahaa, mutta pyydänpä nyt sellaisen summan ettei senkään hetkeen tarvii miettiä mitä tekis ylimääräisellä. Ihan vaan koska ottaa päähän.

Ai niin.. birdie, mitä kahvia käytät mutteripannussa? Mä en ole onnistunut löytämään kaupasta mitään juotavaksi kelpaavaa vielä. Nyt jauhan omista pavuista joita raahasin Italiasta, mutta ne loppuu ihan pian..
 
Mä oon niin väsynyt! |O Yöt senku pahenee vaan, viime yönä heräs jo 00:20 ekan kerran ja ei millään meinaa enään nukahtaa, maidolla sain nukutetuksi.. sit heräs 3 ja 5 ja 7:30 noustiin sängystä. Mies on nukkunu sohvalla ja mulle jää yksin nää yöhoitamiset.. Muutenkin tänään ihan :'( päivä... Jospa se tästä. Soitin sinne yksityisellekkin jos oltais menty tänää katsomaan noita korvia taas niin eipä ollut aikoja ei..


Kypärästä: vielä että en oo käyttänyt enkä omista, mutta eilen kun oltiin sielä puistossa ja sinne tuli yks toinen perhe kans pyörällä ja sillä äidillä oli kans kypärä niin tuli sellanen olo että olis ehkä ihan fiksua käyttää, ja näyttää pienemmille esimerkkiä...
 
Marmotta, kiitoksia kysymästä, juu meillä mennään parempaan suuntaan. On tuo ehtinyt ajattelemaan asioita ja paljon ollaan purettu niitä epäkohtia mutta vielä on käsiteltävää. Ihan positiivisilla ajatuksilla tässä, ehkäpä tässä joku päivä asutaan taas ihan oikeasti saman katon alla :) Hyvä, että laitat kovan kovaa vastaan sen Eevan isän kanssa. Vaikka sillä suurin osa tosta johtuu sairaudesta mutta se että se ei halua edes antaa itselleen mahdollisuutta olla isä Eevalle vaan kieltää teidän olemassaolon, ni eiköhän toi ole ihan oikeutettua. Mä käytän kans hampaita kiristellen noi Pamperssit loppuun ja sit alan miettiä niitä Liberoita. Toisaalta vois kokeilla Muumeja tai Pirkkaakin. Paljon on myös kehuttu Lidlin vaippoja :)

Majj
, kuulostaa ihan meidän öiltä viime viikolla... Onks teillä vielä sitteri tallella? Voisit kokeilla jos siihen nukahtais puoli-istuvaan asentoon? Saisit itekin nukkua hetken. Kokemuksesta tiiän, et toi on suoraan ha****sta. Ja oikeesti suosittelen myös sen kypärän hommaamista, meinaan et pää häviää yleensä yhteenotot :/

Jaa-a, joskohan sitä taas alkais siivoileen keittiön pöydän alta... :kieh:
 
Iina: Onnea pienestä tytöstä!! :heart:

Nemikalle iso :hug: !! Elämä on välillä niin epäreilua :(

Pyöräilykypärä on aina käytössä, ollut jo ennen pojan kans pyöräilyä. Pojasta on aina hauskaa, kun äiti laittaa kypärän päähän :D Täytyy myöntää et mäkin aina katson, jos äiti ja lapsi on pyöräilemäs ja äiteellä ei ole itsellä kypärää... :ashamed: Vaik jokaisen oma asiahan tuo on.

Hammastahnasta me saatiin hammashoitajalta sellanen ohje, et ku ekat kulmat tai poskihampaat puhkeaa. Nyt on vaan se ongelma, et sitä hammastahnaa ei saa pojan suusta pois :headwall: Ei siis tosiaan ymmärrä, et se pitäs sylkeä. Ja laitetaan sitä ihan pieni sipaus; ei edes pikkusormen kynnen vertaa, mut silti tulee sitä vaahtoa. Ja ei kai senkää nieleminen pitkän päälle kauhean terveellistä ole...

Edla: Katti Matikainen on täällä ihan huippusuosittu, mistä ostit niitä tabuja? Meillä nyt vaan ollu noita Läkerolin Nalle Puheja.

kurpitsa: Hyvä, ettei ollut mitään sokeriarvoissa! Teillä siis (yllättäen ;)) menossa samanlainen juomakausi kuin meilläkin.

Meillä poika on punnittu tosiaan kahdella eri vaa'alla sekä itsekseen että sylissä ja aina tulee tuo sama paino, joten kai se on uskottava, et kaveri lihos 2kk:ssa 1kilon! No, nyt liikkuu kyllä niin paljon, et eiköhän se ollu tuossa tuo painospurtti. Johan sitä oltiinkin yli vuosi siellä -12:ssa :)

Aamulla oli neuvola ja siellä kaikki oli hyvin. Yks käynti olis vielä ennen laskettua aikaa. Ja luultavasti vielä monta sen jälkeen :D Nyt meen lepäämään hetkeks...

naukuri ja rv 37+0
 

Yhteistyössä