TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA 2009

tuttipullosta Ei ole enää käytössä.

piirtely Meillä tykätään kans piirrellä. Viimeksi tänä aamuna neiti teki kaks taideteosta puuväreillä :D. Kynäote on kyllä ihan päin mäntyä :LOL: .

Marmotta Pidetään peukkuja :)!

majj Toivottavasti vihdoin kuuri alkaisi purra! Voimia kovasti :hug: !

Repa Yöllinen pissalla ramppaaminen on alkanu jokunen viikko sitten jo täälläkin. Niin rasittavaa...mutta toisaalta äkkiä siihenkin tottuu. Uni tulee yleensä onneksi heti, kun pääsee takaisin sänkyyn. En edes viitsi miettiä, koska seuraavan kerran saa nukkua koko yön ilman herätyksiä :D.

Sadepäivä...plääh! Tekemistä pitäis keksiä iltapäivälle tai kaatuu seinät niskaan. Taidan pukea neidin kuravaatteisiin ja lähteä lätäköihin loiskimaan :D. Nyt pitäis ajella J:n paapan luota hakemaan nukenrattaat, jotka paappa oli eilen ostanu ja me unohdettiin ne sinne. Neiti tykkäsi kuskata niillä nukkea ympäri tupaa.

ONNEA IINAlle!!! :heart: :heart: :heart:

Marmotta:
ihan jotain perus espressoa on meillä... merkillä ei oo niin väliä, kunhan käyttää punaista maitoa.. Muuten tulee latesta ihan kamalan makuista.

Nyt on sitte minipolttarit juhlittu ja kärsitty krapulasta ihan kunnolla.. Eilen oli kyllä niin kamala kankkunen että yök.. Vielä ilta kymmeneltäkin pyöri vatsassa. On tää juhliminen rankkaa ;)

Tänään palkitsin itteni ja kävin ostamassa ne farkkulegginsit.. On muuten hyvännäköset.. Miehelle ei vaan parane kertoa kun vihaa legginsejä.. Ukolla on jotain ihme ärsytyksen aiheita.. ikinä ei oo mikään hyvä.

Poitsun kanssa ei ihmeempiä. Perus kiukkuamista ruokapöydässä.. Mies on opettanut pojan räpläämään ruokapöydässä jos jonkunnäköstä härpäkettä.. Ja kamala show alkaa ku mä kiellän bona-purkilla yms. leikkimisen.... Oonko mä vaan liian tiukka äiti??? Mun mielestä pojalla ei tarvii olla ruokapöydässä kuin lusikka. Ei mitään ylimääräsiä virikkeitä..

Täällä sataa kanssa vettä. Onneks pääsin käymään salilla. Sai vähän liikuttua.

Nyt remppahommien pariin..

birdie: et oo tiukkis..en mäkään anna leikkiä millään kun ollaan ruokapöydäs..tytöl on tapana heilutella nokkamukia niin että maitoa lentää ja kaataa sitä pöydälle niin silloin otan mukin pois kauemmas..yleensä tekee näin kun ei maito enää maita ja pyytää kyllä mukia takasin kun jano taas yllättää

voi että..saapi taas huomenna soitella lääkärille esikoisesta uudelleen..sil on jotain kyllä keuhkoissa..nytkin on yskinyt melki kaksi tuntia tuol sängyssään..ihan samalla lailla kun silloin muutama viikko sitten kun nielu turpos..melki taukoamatta :/
annoin jo ventoline -yskänlääkettä mut jos se ei auta niin sit annetaan viel ventolinea höyrynä.
ei tää nyt oikein normaalilta kuulosta..päivisin ei touhujensa keskellä yski näin mut aina kun menee makuulleen..hoitajakin on sanonut samaa jotta yskintä alkaa kun menee päikyille..ei ymmärrä mut aion ottaa selvän tästä nyt..sillä tätä on jatkunut jo 1,5v ajan enemmän ja vähemmän. taidan suosiolla mennä pulssiin ja pyydän röntgenin!!!

Mut valitaan ainoastaan jos olen ainoa hakija, meni niin penkin alle se haastattelu. :D
Ihana sadepäivä, 2 parasta ystävää Helsingistä teki yllärivierailun ja käytiin ihan ilman lapsia syömässä ja kuulin vauvauutisia. Ja löysin Eevalle ihanan Hello Kitty -sadetakin. JA Eevan isä ehdotti elatusmaksun summaa enkä tosiaan voi valittaa siitä. Toivoa siitä, että päästään oman katon alle ennen ensi kesää. :)

birdie, mä juon kahvini ilman maitoa.. pitää kai katsoa josko jostain tilais lisää kahvipapuja.

kurpitsa, kannattaahan tuo yskä selvittää, omituiselta kuulostaa. Toivottavasti olis harmitonta ja helposti hoidettavaa.

Huomenta.

Viikonloppu meni rakennushommissa ja marjojen kanssa häärätessä.

Esikoinen meni tänäaamuna ensimmäisen kerran taksilla kouluun. Reppanaa jännitti, kun en päässyt saattamaan vaikka menikin voin muutaman satametriä tohon meidän tien päähän. Seuraavaks pitää vääntää keskimmäiselle eväät kerhoon lähtöä varten. Joten pikkumies on lapsista ainoana aamupäivän kotona.

Sateinen aamu on ollut täällä. Hetken tossa seiskan paikkeilla aurinko pilkahti.

majj: :hug: tiedän mitä se ralli on. meillä mentiin monta kuukautta jatkuvalla tulehduksilla ja se verottaa niin voimia koko perheeltä. mä olin niin piipussa ku olla ja voi.
toivottavasti teillä puree kuuri nyt :hug:

Huomenta...

Nukuttiin taas ok...mut tosiaan vessassa pitää hölkätä :kieh:

Marmotta,Kiva juttu et elarit kunnossa eikä tarvi asiasta enempää mittelöidä =)

Birdie,Miä annan tutkia esim.ketsuppipulloa jos se pöydässä sattuu olemaan... ihan nätisti sitä tutkii,ei mee ns.leikkimiseks. Nokkiksella jos rupee maitoo sotkemaan tms. niin otan mukin hetkeks pois jne. Meillä se varsinainen leikkiminen jäi itekseen pois vaikka en sitä koskaan kieltänyt varsinaisesti... nyt on niin tohkeissaan syömässä ite =)

Pitäis vissiin venyy suihkuun...

hoidostapaikka on pien ryhmis/pph - siel on 2 hoitajaa vuoden loppuun ja jos paikat ei täyty niin sitten toinen hoitaja siirretään toiseen paikkaan.......eli hoitopaikka on meidän lähin naapuri. Kuvio on silleen hankala kun menee naapurisuhteet sen siliän tien. Muttamutta se on sit se ja sama. Paikka on muutoin hyvä ja ihanteellinen, mut tulee aina vähän sellanen tylsä olo kun vie sinne. Hoitajahan kysy multa kun aloitettiin hoito, että saako mehua antaa - sanoin että tietty! En käsittänyt että tarkoitti ruokajuomaksi. Noh, pienet on murheet mullakin :LOL: Päiväkoti hoidossa on se hyvä puoli, että siellä kukaan ei voi sooloilla minkään asian suhteen. Laitan hoitajan hakuseen - ehkä parhainta tässä tilanteessa.

possutauti ja -rokotus En pelkää sitä sen enempää kun muitakaan tauteja. Ollaan säästytty kaikilta taudeilta ni ehkä siksikään päikky ei nappaa. Tuleehan koululaisilta kaikki mahdollinen, mutta knokknok - ollu tuuria. Rokotusta en ainakaan tässä vaiheessa aio ottaa. Käsittääkseni ekat rokotuksen saajat ovat ns. "testiryhmä" suomessa. Tarvii katoa missä vaiheessa tutkimukset ovat sitten kun rokotetta aletaan tarjoilla.

Tarviipa lähtee maisun kans ulos pihaa siivoileen - palailllaa :wave:

Ompa täällä hiljasta! :wave:

Neidille nous sit eilen kuume ja flunssa. Illalla nukahti sit vaan viereen ja nukkuikin melki koko yön mun vieressä. Sit kun itse menin nukkuun huomasin vaan kun toinen tärisi vaan, luulin oikeesti et sai jonku kohtauksen, mut johtu varmasti vaan siitä että kuume nousi. :'( :'(

Tänään olis tiedossa taas siivoamista.. huoh! :D

majj: voi pientä, pikaista paranemista ja jaksamisia vanhemmille..

kirsikkatomsku: meil olis kans naapuris yksityinen pph mut just tuon takia en sinne lapsiani halunnut jotta naapurisopu kestää..toivotaan että uus hoitopaikka olis sit mieluinen

marmotta: hyvä että saatte elatusmaksut sovittua..

soitin sille uudelle tulevalle pph:lle ja voi että kun kuulosti tosi symppikseltä..oikein kiltiltä, lempeältä ihmiseltä..tuntui että tuon kanssa saa sovittua lapsiin liittyvät asiatkin ilman hampaiden kiristystä..kumpa olis sitten luonnossakin samanlainen minkälaisen kuvan sain puhelimessa. torstaina mennään tutustumaan paikkaan..

iltapäiväksi sain pulssiin ajan..toivotaan että jotain syytä tähän pitkittyneeseen yskään löytyis..

Pph/lastehoito yleensäSilloin kun "vieras" hoitaa niin on hyvä että hoitaja on napakka ja varma otteinen, se välittää lapseen kuitenkin suurta turvallisuuden tunnetta. Vanhempia ei kuitenkaan kukaan korvaa, eikä oo tarviskaan. Ihanaa tietysti jos on sylihoitoo tarjoavia mummuja, mut vähiin on käyny hoitokerrat. No niin, täällä oon taas yhtä avuttomana enkä oikein kykene tekeen mitään aiheen suhteen. Nyt on pakko laittaa ilmotus lehteen - ei auta mikään.

marmottano onpa hieno saavutus tuo elatusmaksu. Tuli vähän sarkastinen tunne - "mistäs ny tuulee", mistä erityinen on saanut kimmokkeen hoitaa asia kuntoon. Alkaakohan jäsentämään hiljalleen menneitä eli lokeroimaan mennyttä elämää. kaikki yksinkertaiset asiat varmaan niitä hankalimpia. Niin ja Onnea työpaikan suhteen!

Potilaille paranemisia.

kirsikkatomaatti, kimmoke tuli ihan vaan siitä kun välitin hänen isänsä kautta terveisiä. Että 4 viikkoa aikaa ottaa asian tiimoilta muhun yhteyttä tai me selvitellään tämä käräjillä. Tosi kylmän asiallisen sähköpostin sai sit lähetettyä ja teki selväksi, että suhde on sit loppuun käsitelty kun tämä asia on hoidossa, hyvästi ja enää en halua teistä kuulla. Eihän raha mitään korvaa, mutta pakko olla tyytyväinen silti, nyt voin avata Eevalle oman säästötilin tulevaisuutta varten ja kyllähän se helpottaa kun ei tarvii rahasta kaiken muun lisäksi murehtia. Eihän me siinä uida, mutta pärjätään kyllä.
Toivottavasti löydätte jonkun ihanan hoitajan!

Onpa täällä hiljaista, onneksi mulla ei ole mitään tekemistä niin voin täyttää palstaa. :)

Majj, no voi ei :( jaksamisia! toivottavasti pieni pian paranee....tosi rankkaa tuollanen sairastelu.

Marmotta, no ei raha varmasti korvaa kaikkea menetettyä, mutta helpottaa edes pikkasen elämää. Saatko muuten takautuvastikin vai sen verran hyvin ettei kannata niistä edes narista?

Mä laitoin neidin äsken ilman pulloa päikkäreille...ja kävi ihmeen helposti. Pitää varmaan koittaa illallakin saada ilman pulloa nukkumaan. Jospa siitä vaikka pääsis eroon jo. Toi on vaan niin hankala tapaus saada nukkumaan, että ei ole edes huvittanu koittaa ilman pulloa.

Eskarikyydistä ole puhe teidän joidenkin kanssa ja meillä ratkeskin se niin onnellisesti, että poika haetaankin pihasta =) on eka joka lähtee kyytiin ja siksi hakevat ja tuovat pihaan. Ei tarvikaan stressata niistä typyn päikkäreistä. Kivaa

summer: kiva että eskarikyyti luonnistuu melki kotiovelta :)

pulssis oltiin eskoisen kans..no mitäs muutakaan ne siel jankkas kun astmaa..en tosiaan usko että kyseessä olis se..no aluks mitataan pef-arvoa kaks viikkoa, eka viikko ilman lääkettä ja toka viikko lääkkeen kans ja sit torstaina allergiatesteihin..
mies saa luvan lopettaa tupakoinnin tässä kohtaa vaik ulkona sauhutteleekin, ettei se ainakaan laukase tuota yskimistä..vielä kun sais pojan puhaltamaan oikein tuohon härpättimeen...välil ei koko viisari ees värähdä :|

kurpitsa: eikös se oo kuitenkin ihan hyvä, että ottavat selvää onko astamaa vai ei..

Mä soittelin tänään lääkäriin, kun kävin sillon joskus toukokuussa ottamassa näytteet mun kynsistä kun on niin kamalan näköset.. Ei niissä kuulemma mitään ollut.. täytyy ens viikolla käydä lääkärillä näyttämässä mikä niitä kynsiä vaivaa..

Tänään on ollu maailmankaikkeuden ankein keli. Ja ulkona oli ihan sairaan kylmä. Kävin salireissulla ostamassa ittelleni ja pojalle sormikkaat.. On huomenna sitte vähän lämpimämpi värjötellä ulkona.

Poitsu nukahti taas nanonsekunnissa yöunille. Toivottavasti nukkuis rauhallisesti.. Viimeyönä heräs klo 4 ja oli pakko ottaa hänet meiän viekkuun nukkumaan. Taas joku kausi näköjään menossa.

Käytiin tänään muuten taas keittiöpalaverissa. Ja voi tsiisus että oli myyjä.. .Häntä ei kiinnostanu yhtään kysellä mitä me keittiöltä halutaan tms. Ei näyttäny ovia tai vetimiä yms... Olis ollu hyvä tarjous, mutta tollasella palvelulla EN OSTA YHTÄÄN MITÄÄN!!!

Marmotalle
tsemppiä työnhakuun ja onnittelut erävoitosta elatusmaksujen suhteen!!!

Nyt meen lueskelemaan muotiblogeja ja sit pehkuihin.

Meillä mentiin yö unille jo 19:20 ! :D Oon varmaan täällä jo sit siinä 6 mais.. ;)
Kyllä tua on sitten reipas tyttö! Vaikka on kuumetta, nenä tukossa ja korvakipee, niin silti jaksaa hymyillä ja saada äidin mielen hyvälle tuulelle! :heart: Toki niitä itkupotkuraivareitakin ollaan tänään saatu mutta suht hyvin mennyt päivä. Yötä taas odotellessa..

Kurpitsa: Hyvä kun kuitenkin ottivat asian hoitaakseen! :)

summer: Kiva kun tuollai järjestyi hoito kyydit! :)

summer, en tiedä saanko takautuvasti. Mainitsin asiasta kyllä, mutta vastausta ei ole vielä tullut. Minusta pitäis saada, sillä on siihen varaa ja mulla edessä järkyttävä rahareikä kun pitää ostaa asuntoon aivan kaikki mitä voi eläessä tarvia. Kyllähän mä muuten olisin pikkuhiljaa ostellut tavaraa ja säästänyt, mutta mistäpä sitä olis säästänyt kun kaiken maksoin yksin. Tällä viikolla pitäis olla aurinkoista, tehdäänkö jotain joku päivä?

Maitoasiaa taas.. voisihan sitä huomenna neuvolassakin kysellä mutta unohdan kuitenkin muuta höpötellessä. Miten sitten jos ei ole pullo käytössä enää eikä anna unimaitoa, niin pitääkö se puolisen litraa päivässä saada kipattua mukista? Vai riittääkö nyt 'vanhempana' vähempikin plus muut maitotuotteet?

Paljon onnea Iina!

Kurpitsa:Toivottavasti selviää mikä pojalla on.

Marmotta: Hieno homma että Eevan isä ottaa edes rahallisesti vastuuta tyttärestään vaikka eihän se raha kaikkea korvaa mutta helpottaa teidän elämää.

Meil oli herätys tänään 6.40...en kyl valita,niin hienosti poika nykyään nukkuu ettei oo tosikaan..aina sillontällöin sattuu huonoja öitä,mut periaatteessa ok =)

Maitomäärä,suosittelevat 5-6dl päivässä ja siihen lasketaan kaikki maitotuotteet,eli jugut,maitoon tehdyt ruuat+puurot jne.Meillä toi määrä tulee aika heittämällä t'äyteen.

Meil on sadepäivä...luvannu kokopäiväks t'ätä hyvää.... :kieh: Piti lähtee ostamaan kenkiä pojalle mut enpä taida viitsiä tonne koiranilmaan lähtee nim.ei oo autoa,eikäkorttia :/

viime yö valvottu. isommilla lenssu ja nyt sit poika sai sen kans. räkä kurlutti eestaas yöllä.
tyttö pääs helpolla. pari päivää vuoti nenä ja sit loppu. se pääs eskariin tänään. isompi rykii tuossa kotona edelleen. kai se on uusiks käytettävä lääkäris ettei oo keuhkoputkis. ja nyt jatketaan sit pikku ukon kans.. :(

mulla on pää niin sekaisin vieläkin ystävän poismenosta. päivä päivältä tuntuu pahemmalle ja tyhjemmälle vain. lauantaina on hautajaiset ja eilen käytiin tilaamassa upea kukkavihko.
on kuin unessa menisi päivät eteenpäin..ei voi ymmärtää.

mut nyt kahveen keittoon ku jätkä sit nyt nukkuu ku ite en enää pysty.. :wave:

Marmotta, joo tehdään vaan jotain....mitäs tehtäis? kasperi menee huomenna ja torstaina 9-11 päiväkodille, mutta muuten ei ole mitään ohjelmassa.

Nemika, :'( tosi kurjaa. En ole kokenut mitään vastaavaa ja toivottavasti en joudu kokemaankaan.

mortonki.

Taas yks levoton yö takana. En tajuu miks poika herää klo 04 yöllä.. Ja ei rauhoitu mihinkään muualle paitsi meidän viereen. Tylsää.. Taas joku ihme kausi menossa..

Ei mull mitään asiaa ollu. kunhan piruuttani täällä roikun.. Tarviis varmaan vähän siivotaa ja tehä ruokaa ennen ku lähdetään kahvittelemaan..

palaillaan taas.

Yhteistyössä