TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA 2009

birdie: onneksi poika kuitenkin nukahtaa vielä uudelleen..ei olis kiva herätä noihin aikoihin. meillä on toivon mukaan nää tosi aikaiset aamuherätykset takana..ei sitä kestänytkään kuin kolme kuukautta..kolme viime aamua ollaan herätty vasta 6:30 ja tänään teki enkat ja heräs vasta 7:30!!! ja nukkui siis 13h putkeen :whistle: :D

nemika: paranemisia sairastaville!

käytiin piipahtamas tytön kaa ulkonakin..hitsi siel tarvis vissiin jo jotain tumppui käsis pitää..tyttö kun konttailee kaikki lätäköt läpi niin kädet oli ihan kylmät..pitää kaivaa kurakintait jostain säilöstä..

mut jos ite pistäis hetkeks pitkäkseen kun tuli valvottuu ukkosen takia..

Kurpitsa,Kiva jos teilläkin nyt aamut alkais hiukka myöhemmin :wave:

Miä tos pähkäsin et heti kun ilmat viileni,on nukkunut ilman huutokohtausta nukahtamisen jälkeen... ja parina iltana on nukkunut yli tunnin putkeen... ja sittekkin hyvin vähällä jatkanut taas unta.

Voi ruoja tät ilmaa... olishan sitä tekemistä sisätiloissakin mut jotenkin tylsistyttää... nyt on taukoo sateessa,mut poika unilla joten ei sillai hyödytä :/

summer, mennäänkö joku ilta vaikka päiväkodin tai uimahallin leikkikselle? Tänään tuli työväenopiston ohjelma, hurraa. Mun pitäis mennä varmaan jokaiseen jumppaan et saisin jotain aikaiseks. :)

Neuvola ja rokotus ohi. Jopa neuvolan täti totesi, että on muuten keskivertoa temperamenttisempi tapaus. :LOL: No shit Sherlock..
Pituutta reilu 82cm ja painoa 12,3kg.
Ai niin, ja kysin maitohommaa eikä olla vähään aikaan pullosta sitten pääsemässä eroon. Ei sillä että kiire oliskaan. Eeva kun ei tällä hetkellä syö kun pastaa eikä sitä maitoon voi tehdä. Muista maitotuotteista syö hiukan jogurttia ja juustoa. Ilman unimaitoa jäis ihan liian vähiin. Kokeillaan sitten kun/jos se joskus alkaa syömään taas kuten lapsi eikä lintu.

Heissan mammaset! :)

Taas on tovi vierähtänyt, olen kyllä käväissyt aina lukaisemassa milloin suinkin olen ehtinyt. Kesällä tullut oltua reissun päällä sen verta enempi.. Taisin viimeksi heinäkuussa kertoa, että jätettiin pillerit pois ja seuraava vaavi saa tulla sitten kun tahtoo ja nythän tuo näyttää jo tahtovan :D. Tärppäsi sitten oitis ja tänään testi näytti plussaa.. Eli joskus huhtikuussa olisi meidän perheeseen tulossa Luukakselle kaveriksi PikkuVekkuli jos PikkuVekkuli pysyy matkassa mukana, hope so. :heart:

Hammastahnoista: Meille käsky kävi jo toukokuulla alkaa moista käyttämään, kun poskihampaat puhkesi. Oli hankala löytää sopivaa tahnaa, kun hammashoitajan mukaan pitäisi olla juurikin se fluoripitoisuus alhaista vielä tämän ikäisillä, koska eivät osaa sylkeä tahnaa ja vettä suusta ulos. Tuo pienempi fluoripitoisuus käsittääkseni ei ole niin haitallista vaikka sen nielee.

Eivätpä kyllä tuntuneet apteekissakaan moisesta mitään tietävän, se oli ainut paikka mistä sitten etsimällä apteekkitätien kanssa yhdessä löytyi Elmex-tahna, jossa sitä fluoria on 500ppm. Ja tuntuu Luukakselle maistuvan :D. Yleensä tulee itku kun hampaidenpesu lopetetaan ja "hammasharja menee kaappiin lepäämään" :LOL:

Marmotta, joo mennään vaikka päiväkodin pihaan....tuolla neidillä on joku karkaamisjuttu uimahallin leikkiksellä...koko ajan saa juosta perässä. Vaikka huomenna tai torstaina?
Mutta eihän Eeva edes vaikuta sellaselta kun Peppi....tuo on ihan mahoton jäärä ja huutaa ja kaikkee mahdollista. Kauheeta tappelua noilla lapsilla...peppi karjuu heti kun veikka lähestyy ja veikka tekee tahallaan kaikkee pientä jne. ihanaa kun eskari alkaa ja on muutama tunti päivästä edes rauhallisempaa.

Puliina, onnea!!!! :heart:

puliina: hurjasti onnea plussasta :)

täytyis jossain välis pestä nuo yhdistelmät ja turvakaukalo ja laittaa myyntiin....vievät vaan nurkissa tilaa turhana. me pärjätään noilla yksillä kevyemmillä rattailla sen mitä tarvitaan...missähän noista pääsis helpoimmin eroon?

Onnea Pulina :heart:

Kurpitsa Mä sain kaukalon ja rattaat myytyä huuto.netissä. Vaunut oon ajatellu kans kohta pistää sinne kaupaksi. Meil ei enää unia nukuta ulkona ja oon ostanu Brion Race kuomurattaat jotka on joka päiväisessä käytössä.

Meil olis lauantaina häät tiedossa ja molemmat pojat lähtee mukaan. Vähän jänskättää miten menee, lähinnä miten saan Joan pysymään hiljaa ja paikallaan edes ne kriittiset tarvittavat hetket :whistle:

summer, meille käy kumpi päivä vaan. Mua on palellut kamalasti koko päivän, pitää nyt tarkkailla ettei ole räkätautia tulossa.. nyt kun on kuulemma liikkeellä jo ihan tavalliset flunssatkin plus sitten possuinfluenssat.

Sain kutsun me&i -kekkereille, onko joku ostanut vaatteita, millaisia on?

Puliina, onnea! :flower:

Puliinalle onnea plussasta ja tarrasukkia matkaan! :heart:

kurpitsa: Mekin myytiin yhdistelmät ja kaukalo+matkikset huuto.netissä. Toimi hyvin ja meni nopsaan. Vaihdettiin siis yhditelmät niihin Phil&tedseihin, jotta toimivat sit sisarusrattainakin. Kaukalo taas vaihtui turvakaukalo/-istuin systeemiin.

Sadepäivä saatiin kulutettua ensin perhekerhossa ja päiväunien jälkeen kaverin luona käyden. Eilenkin oltiin mammaporukalla kaffittelemassa ja leikkimässä yhden kaverin luona. Huomennakin olis perhekerho aamupäivästä, mikä on ihan tervetullutta.

Meillä poika on nyt kans innostunut ihan tosissaan tuosta "minä itse" -syömisestä. Tänään söi jauhelihakeiton niin, ettei MITÄÄN roiskunut ruokalapulle tai pöydälle! :eek: Olikin kyllä harvinaista herkkua, kun yleensä kuitenkin ruokaa tipahtelee lusikasta pöydälle ja ruokalapun taskuun :) Ihana oli itsekin syödä samalla; oltiin yhtä aikaa valmiita :D

Maitoa menee meillä ruuan kanssa nokkamukista aamupuurolla, lounaalla ja päivällisellä. Aika vähän syödään joguja tai viilejä; joskus saatan tehdä puuron maitoon ja joskus reissun päällä saa välipalan kanssa pillivelliä. Maitoa ei ole meillä koskaan annettu ns. unimaidoksi, en tiedä miksi. Tai yöllä kyllä, mut ei päikyille. Tajusin sen vasta yks päivä. Aina on saanu ruuan jälkeen tai yhteydessä maitonsa, mut ikinä ei ole mennyt sen jälkeen unille. Mitenköhän tuokin on noin mennyt... Tuttipulloa ei ole käytetty kuukausiin.

Vilma:
Mietin kans leffaa, mutta ei varmaan poika jaksa hereillä ihan leffan loppuun asti. Näin luulisin. Ja joutuisin varmaan juoksemaan ympäri Tennaria / Flamingoa tän mahan kans, kun poika juoksis ympäri teatteria :D

Meillä on hirveä nimipohdinta menossa. Tytölle olis etunimi valmiina, mutta jos tuleekin poika, niin APUVA! Ollaan katsottu vaikka mitkä nimikirjat läpi, mutta jotenkin mikään ei "kelpaa". Kivoja nimiä on paljon, mutta sit kuitenkin tuntuu, et plääh, ei tuollasta. No, kai sitä jotain keksii. Ei voi ihan tavallista nimeä antaa, kun esikoisellakin on vähän erikoinen nimi.

Jahas, mut nyt meen kaivaan kaapista suklaavanukasta ;)

Marmotta: Musta ihan kivan värikkäitä ja kestäviäkin. Aika hinnakkaita tosin. Muutamia on meillekin päätynyt; viimeks kesän alesta yhdet haalarit. Tänään tosin perhekerhossa katselin, et joka toisella lapsella oli me&i -vaatetta päällä ja monella vielä samoja printtejä/vaatteita. Se näytti vähän hassulle.

naukuri, mä katselin just netistä että jopas on.. värikästä. Makuasia, mun makuun ei. Retrosta pidän kyllä, mutta vielä vanhemmasta tyylistä. Yksi ihan kiva haalari olis kyllä, sellainen hihaton. Vois olla kätsy talvella kun paita+housut rullaantuu aina ties mihin. Ja jos on kestäväkin, niin kai sen vois.. en mä aina kehtaa sanoa ei kiitos kun saan samalta ihmiseltä kutsuja usein.

Onnea Puliina Paljon tarrasukkia. Mä tääl olen oikeastaan vähän kade =)

Täällä meilläkin päin näyttää olevan menossa Me&I puumi. Yhdet kutsut missasin, kun olin niin noissa raksa ja marja puuhissa et unohdin. Toiset olis tiedossa parin viikon päästä.
Katselin kans netistä mitä olis tarjolla. Ei kans kauheasti kolahtanut vaikka mul ei värejä kohtaan olekaan mitään. Meillä on ollut käytössä enemmän noita L&B:n vaatteita. Ollaan saatu "perinnöks", olen joitakin ostanut itse ja kirppareiltakin olen niitä ostellut.

tuttipullo meillä löytyy viel kaapista, mutta käytössä on ehkä kerran viikossa, kun äiti on ollut laiska tiskaan ja puhtaat nokkikset on lopus. Meilläkään ei ole ollut "unipulloa" käytössä. En kyl tiedä oikeastaan miksi, kun noilla vanhammil lapsil kyl oli jonkin aikaa. Tosin meidän pikkumies on kokoajan ollut hyvä syömään. Joten on sit vissiin ollut nukkumaan mennessä kylläinen. Tai sit nukahtamis "kaveriks" on riittänyt peukalo ja sideharso.

Huomenta!

Puliina...onnea plussasta :heart: !!

me&I...olen ostanut pojalle ja tytölle...se hyvä puoli on, etteivät haalistu pesuissa, erittäin hyvä laatuisia...

syöminen...ei syö itse vielä...pelleilee vaan :/ ...afrikkalainen tyyli on edelleen in :D ! Meillä ollaan kyllä niin vauvoja vielä verrattuna muiden taaperoihin :ashamed: ....johtunee minusta....

Tilasin neidille neuvolaan ajan, kun ei juo maitoa ja muutkin maitotuotteet menee nihkeesti. Kasvanutkaan neiti ei ole yhtään...meillä neuvolassa nyt oma lääkäri, jolle saa varattua aikoja...joku uusi systeemi....täti ehdotti, et varaisi sille ajan...

Muskari alkaa tänään...kello 10.15...mukava aika, ei mene uniajan kanssa päällekkäin...mut nyt mentävä touhuun... :wave:

puliina: onnea tuhannesti :heart: :heart:

meillä tänään lekuri..haen c-todistuksen tuosta korvakierteestä. saapi kelalta sit sitä tukea vielä hoitotuen päälle. verotonta rahaa kuitenkin. ei korvakierrettä korvaa mut jotakin sentään apua siitäkin. kun ei töihin paluuta voi miettiä ennen ku tuo kierre on varmasti ohi.

matamimimmi: onhan se hyvä käydä varmistamassa asia. meneekö teillä muu eväs miten hyvin? varmaan joku kalkkilisä paikallaan jatkossa. jaksuja :hug: meillä on kans aika alkuaikaista toi syönti myös. kouralla vetelee naamariin ruuat :D välillä paremmalla tuurilla ja välillä heikommalla :D mut tyyli vapaa :D

syöminen: syötän vielä, itse annan syödä leipä ja hed.palat ynnä muut mut voishan sitä kokeilla miten se syöminen lusikalla sujuis ja varautua pahimpaan sotkuun ikinä ;)

nyt sit pähkäilen mitä kehtaisin pyytää noista vaunuista ja muista..?! uusina ostettuja ovat..yhdistelmät on teutonian sport mistralit vm-05 maksettiin silloin noista jotain 700-800e ( hoitolaukun 50e, hyttysverkko, sadesuojia 2kpl antaisin kaupan päälle ) turvakaukalo on britaxin baby safe vm-05 myös joka maksoi muistaakseni 140e..kaikki on hyvässä kunnossa, ehjiä..ei noista varmaan kukaan mitään suuria summia maksa mut jos nyt muutaman pennosen sais..oon kyllä miettinyt sitäkin että lahjoittais köyhemmille esim. pelastusarmeijalle yms. jatkan pähkailyä..tätä menoo nuo lojuu meillä vuosia..sama homma mun hääpuvun kans, 7 vuotta sekin on lojunut tuol kaapis vaik on moneen kertaan pitänyt laittaa myyntiin..

Heippa.

Puliina,Tervetuloa odottajien iloiseen joukkoon...Paaaaljon onnea!!!! :heart:

Syöminen,Meillä syödään sekä haarukalla,lusikalla että käsin. Jotkut sapuskat menee helpommin välineellä toiset sormin...joskus luovuttaa hetken sotkettuaan jos ei taho saaha suuhunsa...mut kokoajan sujuu paremmin ruokailu.
Kaikkeen ruokailuun annan osallistua ja sotkua siitä toki tulee... meil imuroidaan ainakin keittiö parikertaa päivässä ja lattiaakin varmaan pitäs pessä kerta päivään...en kyl pese B)

Maitotuotteet menee tosi hyvin,ruokailujen yhteydessä menee muki tai kaks ja välipalalla on nyt käyny maistumaan perus viili. Jugurttia annan harvemmin... puurot teen maitoon =)
meil ei kans varsinaisesti oo ollu unimaitoo...pienenä sai tissiä,mut tilalle en oo antanut mitään sit kun se jäi...

Poika on unilla... kattelen mm-urheiluu sivusilmällä tellusta. Jahka jätkä herää niin mennään ostamaan uudet kengät hälle.... pakko ostaa aski samiakkiakin. :p
Meil on rytmit hiukka vaihtuneet,päikille mennään nyt 12 aikoihin kun aikasemmin puolelta...nyt jaksaa valvoo pidempään kun heräilee vasta 7 pintaan =) Iltapuuron syö kuitenkin siinä ennen seiskaa ellei sit satu hirmupäikkyjä nukkumaan.

Ilmat tosissaan viilentyneet...saas nähä koska poika pitää siirtää sisäpäikkyihin...mitähän siitäkin tulee :|

Voi KIITOS tuhannesti kaikille onnittelijoille, olette ihania! :heart: =)

Vielä ei ole mitään sen kummempia tuntoja raskaudesta, tosin hiukka aiemmin alkaa iltaisin väsyttämään ja on vaan olo, ettei ole kropassaan yksin. Se on jännä, kuinka se olo vaan tuli jo ennen testia tosi vahvana. Olin ihan satavarma, että raskaana olen, vaikkei menkat juuri paljoa myöhässä vielä olleetkaan. Sen huomasin, etttä kuinka joku parin sentin spagetin pätkä lavuaarissa saa aikaan ÄLLÖTYKSEN, että eiköhän se pahoinvointi vielä kaveriksi saavu.......

Saa nähdä milloin tästä raskaudesta ilmoitellaan tuttaville, vielähän mennään iiiiihan alussa... ja viikonloppuna käytiin anoppilassa, joka noin yleensä ottaen on aivan ihana ihminen, mutta sitten ykskaks kuulin seuraavaa "älä sitten pariin vuoteen vielä lapsia lisää ala tekemään, kyllä naisen elimistöllä menee NIIIIN kauan raskaudesta ja synnytyksestä toipumiseen ja olisihan se nyt muutenkin AIVAN ÄLYTTÖMÄN raskasta.." HUHHAHHEI Ettäpä sillä ja lailla..

MEANDI: Minä mielelläni menisin moisille kutsuille, mutta kun en tasan tarkkaan näytä tuntevan sinnepäinkään ketään ihmistä, joka moisia pitäisi.. :/ Pari meandin vaatetta on huutiksesta meille päätynyt ja kalliitahan ne on.. värit ovat kyllä pysyneet pesuissa, mutta tosi pian ainakin meillä on tullut pesun jälkeen sellainen pienoinen, hentoinen nukka siihen pintaan. Se hiukka tämän silmään pistää.

MAITOTUOTTEET: Meillä otetaan pari kertaa päivässä tisumaitoa (mitäköhän tämän kanssa pitää raskausaikana tehdä vai pitääkö mitään?), aamiaisella, lounaalla ja päivällisellä mukimaitoa.. niin ja aamulla syödään jugurttia. Kai nuista suunnilleen tulee se tarve täyteen.

ITSE SYÖMINEN: Kova on pojalla tahto siihen :D . Lusikka tahtoo aina kääntyä juuri ennen suuta ylösalaisin, haarukka ruuat menee parhaiten itse.

Voi jeekura, meillekin tulee sitten ajankohtaiseksi ilmeisesti keväällä joidenkin tuplakulkimien hankinta.. taas ihan uusi aluevaltaus, mitään en tiedä, vaikka täältä olenkin lueskellut teidän muiden tupla-triplamammojen rattaista, niin jotenkin ei ole korvien väliin jäänyt kyllä mittään... :LOL:

Pyydän nöyrimmästi anteeksi Repa sinä olit epähuomiossa jäänyt pois etusivun listalta. Nyt asia korjattu joten uudella kierroksella olevia onkin sit 11. Korjatkaa ihmeessä, jos joku muukin on multa omanapaisena jäänyt päivittämättä.

Marmotta: Joo meillekin on päätynyt niiltä vain noita froteisia tuotteita; froteiset haalarit ja froteisia puolihousuja. Hä? Siis froteiset verkkarit :D

kurpitsa: Mut katsos siinä se huutis oliskin hyvä, et katsot mitä ihmiset tarjoavat? Laitat matalan lähtöhinnan ja sit mietit siihen vaikka jonkun hintavarauksen (minkä alle et haluis myydä ja se ei näy huutajille ) ja katsot meneekö kaupaksi. Jos ei niin sit ei. Tai sit laitat vaan uudestaan myyntiin. Vaunujen toimitus toiselle paikkakunnalle matkahuollon kautta maksaa noin 25 euroa; kaukalo menee varmaan edukkaammin.

Käytiin aamusta pojan kanssa lekurissa, kun hakkaa ja haroo korviaan jatkuvasti. Epäiltiin kyllä et olis poskihampaista johtuvaa, mutta sitä on nyt jatkunut niin pitkään, et piti käydä tarkistuttamassa. Ei ollu mitään. Onneksi! Tultiin miehen kans siihen tulokseen, et poika ei vaan pidä korvistaan :LOL: No ei, kai ne hampaat särkee ja poika luulee, et on korvissa kipua. Vaikkuakaan ei ollut, et ei pitäis senkään häiritä.

Puliina: Heh, niin ne ihmiset päästää suustaan mitä sattuu. Mutta älä välitä. Totta on varmaan tuo anoppisi kommentti, mutta te olette päätyneet omaan ratkaisuunne ja sillä sipuli. Kyllä mä vähän luulen, että meidänkin molempien vanhemmat salaa mielessään oli ainakin hetken kauhuissaan, kun kuulivat et näin pienellä ikäerolla on toinen tulossa. Tosin anoppi sanoi ihan ääneenkin, että rankkaa varmasti on ja miten sä jaksat, hän ei jaksais. No, ei kai se ikinä ole helppoa lasten kanssa??? Ja eihän se tosiaan hänen tarvitsekaan jaksaa... Mut joo, meilläkin kyllä ihana anoppi, et ei sen puoleen :) Rattaista sen verran, et me hankittiin Phil&tedsien Vibet, koska niitä saa helposti käytettyä yhdellä tai kahdella lapsella. Myytiin yhdistelmät pois, kun pärjätään varmaan noilla. Mut teilläjän saattaa tulla vaik seisomalautakin kyseeseen?

Heipparallaa ! :)

Ensiksi omaa napaa, eli hypätkää yli vaan jos ei huvita lukea! ;) Meillä edelleen ollaan kipeänä, kuume on laskenut mutta nenä vuotaa ja korviaan hinkkaa vieläkin, onneks pe on se korva kontrolli nähdään sit mikä tilanne. Sit toiseks, neiti on nukkunut nyt pari viikkoa mun vieres ( nukahtanu lähes joka ilta omaan sänkyy mut aina jossain vaihees siirtynyt viereen ) niin nyt sit pelkään että tua on tottunut vieressä nukkumiseen.. :ashamed:
Kolmanneksi, mulla on ihan huono äiti fiilis, lähes joka päivä siitä kun tua ei syö! Tulee sellanen olo että yritänkö- ja annanko tarpeeks usein ruokaa tuolle.. Vaikka tänäänkin tuntuu että oon joka välis tyrkyttämässä ruokaa, ja tän päivän saalis onkin, aamu-ja ilta puuro päivällä pari lusikallista kunnon ruokaa.. :| Maitoa onneks juo.
Neljäs, huomasin että oon lihonnut!!!! :kieh: :LOL:

Maitotuotteet: no maitoa tua juo, oikea maito tyttö ja sit soija-jugurtit menee.. Muuta en oikeestaan ookkaan tarjonnut, saatais nyt ne korvat hoitoon niin saatais kokeilla sopisiki tavallinen maito vai pitääkö vielä jatkaa soija linjalla.

Syöminen: Joka kerralla pitää saada oma lusikka käteen ja "ottaa ruokaa" ja pistää suuhunsa, joskus ruokaa saatta tulla lusikkaan joskus ei.

Me&i: Oon kerran, viime keväänä ollut kutsuilla ja parin viikon päästä olis toiset kutsut mihin ajattelin mennä. Laadukkaitahan ne on, mutta en oo hirveesti tykännyt niistä. Jos nyt syys mallistossa olis joku mikä miellyttää silmää saattaisin tilata, mun sisko on ihan hurahtanu niihin.

Puliina: Niin ja onnea ja tarrasukkia sinne! :flower:

Menään muuten tällä viikolla katsomaan yhtä asuntoa, vuokra kämppä sekin ois, mutta paljon paremmalta alueelta ( lue: me asutaan nyt korvessa jossa lähin kauppakin 3-4km pääs ja toi mitä mennään kattoon yhtä kaukana keskustasta mutta siinä ympärillä kaikki tarvittava, ja alueella asustaa paljon lapsia ja kaikin puolin parempi :D ).

majj: voi että ku mäkin lihoisin..haaveilen vaan et saisin lisäkiloja ja pian. ahdistaa tää luisevuus nyt ihan liikaa....ole onnellinen ku kiloja näkyy tulee :D
ja paranemisia sinne kovasti. eihän se ruoka maistu jos kipeänä on. meillä kans lenssu kiertää sakkia. tyttö vetäs parin päivän nuhalla. isoin monta päivää pois koulusta rykiny ja räkiny tuos kuumeessa. pikku ukko vetäs eilisen päivän räkää täynnä. ja tänään ei mitään paitsi unilta ku heräs nii sillo yski pahan kuuloisesti. sit ei mitään. et ei pahana tuolle onneks tullut.
juu ja tosiaan..meillä nukutaan aina vieres ;)

Yhteistyössä