TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA 2009

majj meilläkin sairastellaan aika paljon. Nyt kuume on poissa ja hoidossa ollaan taas. Viime viikollakin oltiin pois pari päivää. Nuhaa piisaa täälläkin -nyt korvat oli ok kun käytiin lääkärissä. Yritä olla stressaamatta ruasta. Ootko kokeillut tai varmasti oot kokeillut kaikkee -niin kun neiti haluu syödä itse niin laittaa lusikkaan ruokaa just ennen kun se on menossa suuhun jos ei lapsi oo itse saanut siihen mitään. Mä huijaan joskus neitii niin kun ruoka tökkii. Kyllä teillä varmasti opitaan syömään - ei meilläkään aina syödä ns. kahta lämmintä ateriaa. Tänäänkin se kuitattiin muutamalla perunan palasella ja lihapullan murulla. Meillä toki neidillä on niin hyvät miseliinit et en oo tuputtanut juurikaan. :)
Pikaista paranemista sinne neidille.

me&imä olen ihan hurahtanut niihin --oon ostanut itsellenikin vaatteita -joka mallistosta jotain kivaa. Ja esikoiselle myös. Niis on joku juttu :) Mut normaalisti en raaskis ostaa mitään niin kallista kaupasta.

Mut nyt öitä kaikille :wave:

majj: Mäkään en tuputa ruokaa. Puurot menee taas ihan ok, samoin välipala (melkein aina hedelmiä ), mutta nuo lounaat ja päivälliset menee miten sattuu. Joskus syö kaiken ja joskus yhden lusikallisen. Tulkitsen sen niin, ettei ole nälkä. Varsinkin, jos tiedän, et sama ruoka on jonain toisena päivänä mennyt. Meillä ei pöydässä leikitä eikä jekuteta syömään; syö sen minkä syö. Välillä kans mietin, et pitäiskö yrittää enemmän, kun muutamat ystävät pitää lapsilleen pientä sirkusta koko ruokailun ajan ja lopulta kaikki on syöty. Mut musta sekään ei ole oikein, et väkisin huiputetaan ja leikitetään syömään sirkustemppujen varjolla. Jos lapsi siis kasvaa ihan ok.

Ihanaa, kävin pitkästä aikaa itsekseni lorvimassa kaupoissa ja leikkauttamas otsahiukset. Pari tuntia omaa aikaa oli tervetullutta. En tiedä miten sitä ei taas ole aikoihin käynyt missään itsekseen. Aiemmin kävin ihan säännöllisesti. Ollut kyllä aika tiukkaa pojan kanssa nyt poskihampiden tullessa enkä sit oo raaskinu jättää miestä yksin tuon pikkuterroristin kanssa. Vaikka hyvinhän niillä menee; paremmin aina kun mun kanssa! :)

huomenta!

5:ltä herätty ja tytön laitoin jo 6:lta takas päikyilleen koska mennään 9 aikaan sinne pph:lle tutustumaan niin tyttö ainakin olis sit hyvällä tuulella. sit 11 jälkeen pitäs olla isoveljen kans siel pulssis allergiatesteis..jaahas tyttö heräski nyt joten meen laittaan sille aamupuuroo

Tosta ruokailusta vielä, että ei meilläkään mitään leluja ole pöydällä tms. Annan kyllä aika helposti periks jos ei syö, huomaan kyllä koska "testaa" ja koska ei oikeasti syö enempää. Merika: Juu ei meilläkään mistään hoikimmasta päästä olla että sen puolen ei ole hätää. :D

Viime yönä neiti sit tippui meidän sängyltä alas, ja aamulla vasta huomasin että oli lyönyt korvan kaapin nurkkaan ja siitä tullut hieno mustelma, ompa hienoa mennä huomenna sinne korva kontrolliin kun neidin pää täynnä mustelmia ! B)

tuli poikettuu siel hoitajalla..ihan mukava täti oli..pari asiaa jäi kaivelemaan mieltä ( nukkumispaikka ekana..on siis sellainen vanhanajan puinen sohva/sänky ja siihen kuulemma laitetaan eteen esteitä ettei tipu..hmm..eli tyttö tulee putoamaan sieltä monta kertaa kyllä :/ portaikossa ei ole turvaporttia..joten meidän tyttö on kyllä siellä kiipeilemässä koko ajan...on siis sellainen pieni ns. mummonmökki täynnä kaikkea tilpehööveriä..mut toivotaan ettei mitään pahoja putoamisia sitten tapahdu ja että hoitaja keriää ajoissa apuun..siel ei oo vauvakeinuukaa vaan pari sellaista isompien keinuu..mä odotin vähän erinlaisempaa paikkaa joten ehkä jotenkin "säikähdin" paikkaa mut esikoinen tykkäs kovasti olla siellä eikä olis millään suostunut sieltä lähtee..mikä parasta hoitaja tuntui olevan lasten leikeissä kovasti mukana :)
muut lapset nukkuu kans päikkärit samassa vanhanaikaisessa sänky/sohvassa kaikki yhdessä..joten sekin jäi vähän kaivelemaan miten onnistuu kun meidän poika on aina nukkunut yksin mut kaipa lapset sit nukkuu mis vaan kun oikein väsyneitä ovat..ei ollut telkkaria mut eipähän ainakaan lapset sit tuntitolkulla nuoku sen ääressä videoit kattelemassa...että tälläisiä mietteitä täällä..

pojan tuossa toisessa allergiatestin tuloksissa löytyi kani allergia..no nykyises hoidos on kani eli poika on altistunut viimeisen vuoden kanille..ja tosiaan yskä alkoi silloin kun vaihtoi hoitopaikkaa silloin vuos sitten sinne. viel pitää käydä noissa ruoka-ainealleriatestis joku päivä..

Majj: Paranemisia sinne tytölle...äläkä stressaa sitä tottumis juttua,mun mielestä kipeenä saa olla hiukan ekstrapalveluja ;)
Ruokailusta...miä maanittelin maistamaan aikoinaan kun ei suostunut aukasemaan ollenkaan leipäläpeään...mut olin tyytyväinen jos uppos edes lusikallinen tai kaks. Nykyään kun joku ateria menee aina,yleensä kaikki jotenkuten ainakin,niin ruokailu loppuu heti kun poika pudistaa päätään/käy leikkimään ruualla.

Puliina,Tissittelystä...miähän lopetin jokunen aika sitten,olin siis raskaana jo kun vielä imetin iltatissin. Varsinaisesti siitä ei oo haittaa,mut äidille se on melkoinen "rasite" elimistölle kun kaks pientä vie energiaa yhtäaikaa... joten jos jatkat kannattaa kiinnittää erityisen paljon huomiota ruokavalioon yms.
Luin myös imetystukiryhmän sivuilta,joita kannattaa mennä katsomaan kohdasta imetys ja raskaus,että useesti tässäkohtaa lapsi vierottuu koska maidon määrä vähenee/maku muuttuu.
Mulla oli melko paha olo aluks ja siks en jaksanut enää..neuvolantätikin suositteli lopettamaan,mut itseäs kuunnellen kannattaa toimia =)

Jossu,Oottelinkin et koska huomaat et puutun listalta :D Ei ollu kuiteskaan niin tärkeetä et olisin jaksanu huomauttaa..eli ei haitannut mut kiva et nyt löytyy =) :flower: =)

Meinas hermo palaa kun koitin saada poikaa nukkumaan..... :kieh: Yleensä ei pane päikkäreille mentäessä hanttiin,korkeintaa unikitinää... nyt huus vaikka kuinka ja piti ottaa puoleks tunniks sisälle ja kokeilla uudestaan. Selkeesti väsy oli,teki tuhojaan ja roikku puntissa... no uus yritys ja taas meni oikein hienosti siihen asti kun vankkurit sain pihalle ja taas huutoa |O No sit oli jo niin sippi,et just kun meinasin kärrätä takas sisään ja koittaa nukuttaa viereen,simahtikin... meni vähän myöhäseks kyl nyt mut sentään nukahti...
Heti vaan pinna kiristyy kun on tommosta,yleensä poika ei juuri kiukkuu noiden asioiden kans...tai muutenkaan.
Ja viimeyö oli levoton et väsyttääkin... eli päiväunille minäkin :wave:

RuokaproblemaatJuu täälläkin on todella vaihtelevaa. Aika raivostuttava tilanne jos oot laittanu padat ja paistit niin lautanen käännetään ylösalasin ja that´s it. Helpottavaa kuulla, että muillakin on samanlaista säätöä. Hermo palaa täälläkin kun on toi oman tahdon vaihe ja kiljuminen tullut kuvaan, ja arg jalassa roikkuminen.

KurpitsaLapset on ihan kummallisia lauma eläimiä - kyllä teillä varmasti menee hyvin hoitopaikassa vaikka ei oo porttia ja nukkuvat samassa sängyssä. Hoitajan tehtävä on hoitaa vain lapsia, että sikäli eri tilanne kun meillä äideillä jolla koti nuohottavana pitkin päivää. Mut joo, kiinnitän itekin huomiota tuollaisiin seikkoihin ja siksi on toisinaan aika epävarma olo hoitopaikasta. Etsin nyt hoitajaa lehden välityksellä, eikä sopivaa oo löytyny. Eilen sitten vanhemmat ostaa päräyttivät tästä läheltä pienen tönön eli he muuttavat tänne, kuinka ihanaa. Heiltä saa apua lasten hoitamiseen, mutta tuskin kuitenkaan jokainen päivä, ovat jo 70v. Tällästä täällä. Palaan taas! :wave:

Naukurille piti vielä komentoida tota nimiasiaa,et sama täällä... jos tulee poika,niinkuin vakaasti uskon jostain syystä,ei kyl kovin helppoo tuu nimeä keksiä. Pojalle tuli suvusta,miehen isosedän nimi,joka on ollu tärkee tyyppi aikanaan... ja vaikkei mikään harvinainen oo,niin ei nyt kuitenkaan top 10 nimikään. Ja samaa toivoisin tälle suraavalle et ei sais olla sellanen mikä löytyy jokatoiselta.... tytölle olis nimi :p

Iinalle Onnea pikku tytön johdosta! :flower:
Ja uusille Plussaajille myös Onnittelut! :flower:
Elokuvissa käytiin ja huomaa että possuflunssa on karsinut elokuvan katsojia. Sillä mekin otettiin äkkilähtö kun ajattelin että sinne ei paljon porukkaa uskaltaudu. Ja jos flunssa on tullakseen niin eiköhän nuo isot pojat sen varmemmin koulusta tuo.
Johtuuko iästä mutta meilläkin ruokailut ovat muuttuneet välillä hermoja koetteleviksi. Yleensä ei ole mitään ylimääräisiä virikkeitä vaan jotain naposteltavaa pojan käteen. Ja jos menee pelleilyksi, tyynen rauhallisesti nostan pojan pois pöydästä ja yleensä seuraavalla kerralla ruoka taas maistuu. Poika on aikamoinen kirppu ja kuun alussa käytiin painokontrollissa ja 2 kuukauden aikana voin ja öljyn voimalla oli tullut painoa 500g lisää. Eli mitat nyt 8660g ja pituutta 76 cm.
Nimiasiaa, tytön nimi on ollut selvillä jo eka pojasta lähtien mutta pojan nimi tuottaa ison probleeman.
Keskimmäisen pojan allergian takia joudumme luopumaan kisustamme. Onneksi sille löytyi hyvä uusi koti ensi kuun alusta alkaen. Ei tarvitse onneksi lopettaa ansioitunutta hiirten metsästäjää.
Sauna kutsuu.. morjens!:wave:

kurpitsa meillä esikoinen oli aikoinaan perhepäivähoidossa ja siel ne nukku kaikki isossa sängyssä kylki kyljessä. Kyllä varmasti menee hyvin. Laumaeläimiä tosiaan :) kuten kisikkat. mainitsi -meidän neiti on ollut kotona noin 1,5v. ja sit alko päiväkoti ja päiväunet vetelee muiden mukana. Kotona ei oo nukkunut kertaakaan -jos sit vahingossa ei oo nukahtanut.

naukuri sirkustemppuja :LOL: tosiaan se kuulostaa niin hassulle mitä ne sit onkaan. Isolle lapsellekin ..täältä tulee kuorma-auto, suihkari, juna, raketti jne. joka lusikalla. :) Pitää kyllä tunnustaa et mun veljee syötettiin just noin ja välillä veljen kanssa yritettiin huijata sitä leikkiruiskulla ja vaikka millä aina 3v. asti -mut hän oli niin pikkunen ja sairasti tosi paljon et nesteitä yms. oli vähän väkisinkin saatava menemään. :)

majj meillä leikitään välillä pilttipurkin kannella -oon antanut kädessä olla sellasta mikä liittyy ruokailuun. :)

mut nyt sauna kutsuu :wave:

Marmotta, aletaanko käydä Koskenpään perhekerhossa? se olis tiistaisin 9.30-11.30. Koskella olis ma ja to samaan aikaan. Ainakin netin mukaan. Mun yks kaveri käy jämsässä lastensa kanssa, mutta en mä jaksa sinne ajaa.

Heips...kutsut pidetty...kivaa vaan, kun porukka jätti tulematta :/ ...ja olin vääntänyt kaikenlaista tarjottavaa...vähän oli kurja olo...no tulee sitten itse syötyä hiukan enempi :whistle: :ashamed: ..

ruokailut...meillä luetaan kirjoja/lehtiä...välillä, jos on oikein hyvää ruokaa niin menee ilman rekvisiittaakin...en jaksa nipottaa asiasta...kun tuo ruokailu oli aluksi tosi vaikeeta...pääasia, et uppoo...

Tänään tilattiin vihdoinkin se Thaimaan matka...9.3 lähdetään Phukettiin Kata beachille ja ollaan 3 viikkoa =)....repa...siä taidat matkan aikana jo olla tosi toimissa ;) ...

summer, saadaan pian olla kahdestaan Koskenpäällä. :D Voishan sielläkin tietty käydä kurkkaamassa, eihän sitä tiedä vaikka olis enempikin porukkaa. Mulla muuten jää väliin se kuntosalijumppa, kielikurssi samaan aikaan. Harmittaa vietävästi, olisin niin halunnut molempiin. Typerästi muutenkin tuupattu melkein kaikki jumpat tiistaille. Muina päivinä olis esmes ikinuorten kuntojumppa ja senioritanssi. Onneksi myös se kuntojumppa on ke, jos mä sinne sit..

Matami, oon ihan kateellinen jo nyt, muutun vihreäksi tässä pikku hiljaa teidän reissun lähestyessä. :) Ihana ajatuksenakin jo päästä pois maaliskuussa, mulle ainakin iskee silloin kevätväsymys.

Ruokapuolella näkyy valoa tunnelin päässä; Eeva söi illalla puuroa! Päivällä huijasin perunaa makaronin sekaan ja ehkä 2 palaa meni sitäkin alas ennen kun huijaus paljastui. Johan se tässä on pastalla kolmisen viikkoa elänytkin.. ja syömisen aikana/ennen/jälkeen sai vaan 2 raivaria. Vähenemään päin nekin siis.

Marmotta, no tuota mä aloin kanssa miettimään, että ollaankohan siellä ainoat :/ mennään koskelle....siellä on ainakin porukkaa. Vai? No höh ettet pääse kuntosalijumppaan....mutta mennään sitten yhdessä muuten sinne, kun mä voin sitten kertoa miten niillä tehdään. Ei muuta kun senioritanssiin vaan :D

Meillä saa lapset kohta omat huoneet ja kävinkin eilen varastossa ihmettelemässä miten paljon siellä on leluja ja kirjoja. Saapahan nekin sieltä pois ja neidille tekemistä.

Ei meille muuten ihmeitä. Ruoka kyllä maistuu, kun vaan malttaa istua pöydässä. Parhaiten maistuu kun saa ite kauhoa suuhun.

Sanoja tulee koko ajan lisää....pupu, heppa, kukka, veikka. ei vielä kauheesti, mutta selvästi kehittyy koko ajan.

Huomenta!

Neuvolassa piipahdettiin mittauksissa...75cm ja 9640g...eli pituutta oli tullut 3,5cm lisää =) ...hieno homma, et neiti on vähän kasvanut...painossa ollaan siirrytty plus käyriltä miinus käyrille...mut ei haittaa...saatiin lääkäriaika kuun loppuun...pääsen jutteleen noista juomisista ja maitoasioista.

Marmotta...on se maaliskuu jo melko kevättä...mutta matkoja ei enää saanut aikaisempaan aikaan ja kun tullaan matkalta alkaa olla jo kevät...nimittäin viimeksi oli ihan kamalaa tulla synkkänä joulukuuna takaisin :eek:...edessä oli vielä pitkä aika aurinkoon...aika pitkä aika on kyllä matkaa odottaa :whistle: ...mut pitää paiskia töitä matkakassaan =) .

Matami,Noniin...olihan se neiti sit kasvanut,hienoo!! Mitkäs kutsut sulla olikaan? :ashamed: Harmi ettei porukka tullutkaan :/
Toivon kädet kyynärpäitä myöten ristissä et oon tositoimissa sillon kun ootte reissussa,mielummin heti matkan alussa :p On sit molemmilla kuumat oltavat :LOL: Tulkeehan neidin kans kyläileen piakkoin :wave:

Uskonpuute kiva kuulla teistä :wave:

Meil on nyt kahtena päivänä kiukuttu päikyille menoa ja eilen nukkumaanmenoakin...eilinen oli muutenkin niin veemäinen päivä et kun nukutin niin itku pääsi pelkästä veetutuksesta ja väsymyksestä |O Tänään on ollut huomattavasti helpompi käsiteltävä...nukku yön hyvin =)
Mies on lähdössä risteilylle koko viikonlopuks...ei paljoo naurata taas...ne piti olla polttarit,jälki sellaset ja siks yleensä suostuin koko viikonlopun kestäviin juhlintoihin nyt kun väsyttää ja tuntuu raskaalta tää kotoilu muutenkin. Mutta tää juhlakalu onkin nyt sit jo jonkin näkösessä asumuserossa ja kolme pientä lasta hänen kontollaan...eli ei edes pääse mukaan (menivät naimisiin heinäkuussa)...mut muut menevät silti ja pakkohan se tietty on kun on maksettu :/

Appivanhemmat pukkaa ihan kohta kylään...tein kinuski-banaani kääretorttua,hemmetin hyvää,mut makeeta :p

heippa.

meille ei ihmeempiä. Poika on nukkunut superhuonosti viimeyön ja mä oon ihan rättipoikkiväsynyt. En tiedä mikä sillä nyt on. Herää klo 3 yöllä ja huutelee sängystä.. Tassuttelut eikä mitkään auta. Ja yleensä poika nukkuu tosi hienosti. En tajuu miten jotkut jaksaa jatkuvaa yöheräilyä.. Mä oon ihan rikki jo näin pienestä.

Taas esitän palstalle kuulumattoman kysymyksen: onko kellään kokemusta ompeluhiustenpidennyksestä`??? Ja tietoa edullisista + hyvistä tekijöistä otetaan vastaan.. Keski-Suomen alueelta siis.. Tahtoo pidennykset :)

Missäs Carmen muuten on??? Ethän vain tositoimissa???

iloista viikonloppua

birdie: laukaassa kaveri otti pidennyksen ja oli kyl tosi hieno ja kestävä. =) eikä tainnu sillai olla kohtuuton hintakaan. tarkkaa en muista kyl.

mä oon taustalla lueskellu enkä oo saanu kirjotusta aikaiseksi. huomenna hautajaiset ja ajatukset vaan siinä. josko tämä tästä.

Oltiin sielä korvakontrollissa ja edelleen vasen korva huomattavasti tulehtunut, oikea korva näytti lähes siistiltä. :| Tiistaina mennään sit mehiläiseen korvalääkärille joka toivottavasti osaa sit jotenkin auttaa.

Repa: Mä oon kans koko viikonlopun yksin tytönkaa! :wave: Mitähän siitäkin tulee, huomenna tulee kummipoika aamusta pariks tunniks hoitoon ( 8kk ) ja sit pitäis aamupäivästä tehdä J:n kummitädille kampaus häihin.. En osaa ikinä sanoa ei, vaikka oon nyt jo ihan rättipoikki väsyny et tekis mieli itkeä.. :|

Uskonpuute: Kiva kuulla sinustakin! :)

Tänään J on syönyt hienoti 1tl puuroa, 2 haukkua leivästä ja sit omenaa ja kurkkua kaks edellistä uppoa hyvin..

Birdie: Tuu meille niin mä pistän sulle ;) joo vähä pitkä matka :D eiköhän sieltä löydy joku hyvä joka pistäis sulle ommeltavat pidennykset! Mä voin kertoa että mun mielestä ommeltavat pidennykset ovat parhaat kaikista! Rasittaa kaikista vähiten omaa hiusta ( itsellä ollut muutaman kerran ommeltavat, myös sineteillä on ollut ) Toki se letti mihin ne hiukset ommellaan löystyy aika nopeesti et pitää 1-2kk päästä ommella uusiks, mut niis on se hyvä että voit laittaa ja ottaa pois paljon helpommin kun esim sinetit tai teippi pidennykset, suosittelen! :)

On noi lapset näppäriä. Esikoinen ollut tos kaverillaan leikkimässä. Hetki sitten tytöt pöllähtivät meille sanoon, että pitää pääst yökylään. Ei siin mitään, mutta kummankaan vanhemmat eivät tienneet asiast mitään. Tytöt olivat itse keksineet ja molemmissa "päissä" esittivät että asian toisen kotona sovittu/luvattu :LOL: Että tällais pyörii 7v:n päässä.

Joku teis taannoin kyseli Lidl:n vaipoista. Tolla keskimmäisellä käytin jossain vaiheessa paljonkin ja olivat ihan ok laatuisia. Nytkin on puutama paketti ollut, mutta meillä istuvat noi Pampersin housuvaipat paremmin, kun pikkumies on mallia pitkä ja hoikka.

Eilen meillä seisottiin ensimmäisen kerran ilman tukea. Miten niin meillä ollaan hitaita vaikka ei hämeestä ollakaan :)

Joku muukin asia oli mitä piti kommentoida, mutta mun päässä ei tahdo mikään pysyä minuuttia kauempaa.

Huomenna pitäis nostella kattotuolit paikalleen tonne meidän autotallin tekeleeseen.

Nyppii taas toi pojan iltarituaali...elikkäs heräily. pari iltaa nukkukin ilman ja taas jatkuu...ihan kivahan tää oma-aika on kun saa rampata sit yläkerrassa ..noh,tietty kerran tai kaks mut silti :kieh: Toivon todella et tapa jää ennen kuin seuraava syntyy :/ Huoh,pitäs kai vaan olla ilonen et sentään aikavälillä 22 - 4-5 nukkuu heräilemättä...yleensä.

Yhteistyössä