TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA 2009

Suojaus... Meillä on uuni ylhäällä ja hella siis pelkkä taso missä nappulat sivulla,elikkäs ei yllä kumpaankaan...mut alkaa kyl oleen niin pitkä et ite levylle yltää...ei oo toistaseks kyl pyrkinyt. Roskiksia ei yritä kaivaa ja pesuainekaapissa on suoja. Mummulassa vääntää niitä nappeja kyllä :kieh:

Me viedään poika nyt mummulaan hoitoon pariks tunniks ja katotaan leffa :wave:

Ainiin nemika,Hyvä ettei ollut tulehdusta ja musta olisit ansainnut vaikka 10 yön keikkaa..olisit vaan menny =)
 
Nemika, no höh :( eipä sitten kannata tavallisilla lääkäreillä rampatakaan.
Olisit ihan varmasti ansainnut päästä ulos! Kaiken annat eläimille ja lapsille, niin tottakai ansaitset omaa rentoutumisaikaa!! Eihän sitä muuten jaksa. Miksihän sun mies noin jyrkkä oli? onko aina ollut, jos olet meinannut lähteä johonkin?

Katrinainen, kiva kuulla susta! =) kaipailtu täällä ollaankin jo pitkään.
 
Nemika: Voi ei :( Nyt olis kyllä miehes ansainnu korvapuustin. Prkl noita miehen ketaleita! Miks tuo noin sulle sanoi? Kun et kuitenkaan juuri koskaan käy missään? Olisit TODELLAKIN ansainnut huili-illan! :hug: Kiva kuulla, ettei pojalla ollut tulehdusta korvissa. Ja että saitte vihdoin selvyyden mikä korvien kanssa on "ongelma". Toivottavasti nyt alkais vähitellen helpottamaan korvaprobleemat.

Katris: Ihana kuulla kuulumisia!! :heart: Missäs vaiheessa raskautta siellä ollaan nyt menossa?

Repa:
Ihanaa, kun saitte huiliaikaa miehen kans. Mäkin niiiiiin kaipaisin sitä! Ja sillain, et tietäisin, ettei mies ole se joka vahtii vaan joko voitais yhdessä mennä jonnekin tai sitten edes arkena joku vahtis päivällä pari tuntia. Mut mut. Ainoat hoitajat on mökillä koko kesän ja syksyllähän on muutenkin toinen tilanne.

Suojauksesta keittiössä
: Meillä ei roskista tongita ellei satu olemaan auki. Ihme kyllä, taitaa olla ainoita kaappeja, jota poika ei mene availemaan. Uunissa on lapsilukko ja vaikka hellan nappuloihin yltää, niin ei vielä ole alkanut kääntelemään niitä. Onneksi. Hankin kyllä liesisuojan, jos menee jossain vaiheessa mahdottomaksi. Eli sit kun vauva on talossa eikä mulla ole silmiä selässä... Mut toivotaan ettei nappulat alakaan kiinnostamaan.

Ihana päivä taas takana! Käytiin pyöräilemässä ja munkkikahveilla, puutarhaostoksilla ja muutenkin oltiin ulkona melkein koko päivä. Poikakin sai polskia altaassaan pitkästä aikaa oikein kunnolla. Nyt vielä kun saadaan poika unille, niin paistellaan lettuja ja nautiskellaan kermavaahdon ja mansikoiden kanssa :p Pienet on ilot ;)
 
Iltaa! :flower:

Taas on yksi päivä hurahtanut ohi enkä saanut oikeastaan mitään järkevää aikaiseksi :/ Tai no viikko-ostokset ruokakaupasta ja vähän sisustuskamaa ehdin käydä aamupäivällä ostamassa, mutta jäi vähän lyhkäiseksi mun "oma aamuni", kun mies soitti unohtaneensa avaimet sisään :headwall: Mahtoikohan tehdä tarkoituksella, kun puhelimen oli kuitenkin muistanut....

naukuri Neahan oli milloin missäkin asennossa vielä muistaakseni viikolla 33 ja silloin ainakin Naistenklinikalla ultraava lääkäri piti kauhean palopuheen siitä miten perätilasynntys on ihan ok myös ensisynnyttäjillä ja että ei missään nimessä tehä sektiota sen vuoksi :eek: Mähän sen tunnin paasaamisen jälkeen jo hermostuin ja sanoin, että katsotaan tilannetta sitten uudestaan, jos vauva ei oikeasti käänny, koska minäen TODELLAKAAN ala alateitse synnyttämään perätilavauvaa - se on ihan varma!! Vaikka ei se sektiokaan innosta, joten pitäkään nyt peukut ja varpaat pystyssä mun puolesta, että vauva kääntyy ;) Tosin eikös se oo vähän niinkin, että ns.todelliset perätilavauvat on istuneet jo aika alusta ja tukevasti siellä kohdussa eivätkä niinkään ole liikuskelleet ympäriinsä??

Ja huonejärjestelyistä vielä.. Meilläkin Nea siirtyi omaan huoneeseen 3kk iässä joten en minä sen vuoksi sure eri kerrokseen laittamista! Lähinnä vaan mietin, että missä vaiheessa on järkevä ratkaisu ts. a) vauva ei heräile yöllä ja tarvii käyntiä huoneessaan (en tod.jaksaisi yöllä juosta aivan talon toisesta päästä toiseen päähän ja vielä eri kerrokseen!) ja b) osaa tulla rappuset omin neuvoin alas. Mutta me nyt ollaan päädytty siirtämään tää työhuone ylös, kun vauva nro 2. siirtyy omaa huoneeseen joten näillä mennään.

birdie Tarkennas vähän missä päin Keski-Suomea niin voisin kysellä mieheltä kontakteja! =)

merika Juu, en kyllä vasten tahtoani ala alateitse perätilavauvaa synnyttämään, vaikka mm. anoppi on synnyttänyt KAKSOSET ja PERÄTILASSA :eek: Huh, sanon minä..
Ikeassa olen käynyt jo parikin kertaa ja vieläkin puuttuu pari jutskaa joten tehdäänkö treffit sinne ensi viikolla? Nea tykkää paikasta, varsinkin kun annan aina muutaman hetken leikkiä siinä lastenosastolla liukumäessä =) Ja vois sitten syödäkin siellä ne kuuluisat lihapullat :D Mikäs päivä kävisi ja mihin aikaan?
Ja tästä talosta sen verran vielä, että ei ole "avioerotalo", vaikka niin voisi luullakin, kun on näin uusi. Kerron sitten tarinan, kun nähdään =)

edla Pampersin housuvaipoissa ei tosiaan ole teippejä ja meilläkin tulee kakkat aina niskasta ulos (koko 4 käytössä) :x Tosin olen ratkaissut ongelman niin, että laitan housuvaipat vasta kakan jälkeen (meillä kun pimu kakkaa ainoastaan kerran päivässä ja suunnilleen samaan aikaan niin tiedän sit ettei toista kasaa ole enää tulossa :LOL: ) ja muutoin käytän taviksia. Nyt tosin huomasin, että kun ollaan niitä Active Fittejä käytetty aina ja nyt piti pakon edessä ostaa Baby Drytä niin a) ne eivät ime niin paljon pissaa kuin AF:t ja b) kakkat tulee niistä lahkeesta ulos :eek: :headwall: Taitaa olla vaan meitin ongelmia tosin, kun muutoin tuntuu, et kaikki käyttää noita Baby Drytä :/

iina Supparituulia sinne, jos niin toivot :D Itse kuitenkin ottaisin mielummin samanlaisen lähdön kuin Neasta eli lapsivedet ensin suihkun lattialle ja siitä parin tunnin päästä vasta kunnon synnytyssupistukset :p

repa Voi kun itse edes saisi tunnin unta lapsen ollessa samassa HUONEESSA meidän kanssa - samasta sängystä puhumattakaan :ashamed: Just anoppilassa valvottiin miehen kanssa koko yö ja Nea heräili jatkuvasti, kun koitettiin nukkua samassa huoneessa koko perhe! Toisena yönä neiti sai sitten makkarin itselleen ja me majoittauduttiin takkahuoneen lattialle :whistle: Mites muuten meinaatte kakkosen kanssa tehdä: mahtuuko teidän sänkyyn vielä neljäskin? B)

nemikalle jaksuja niin korvaongelmien kuin miehenkin kanssa :hug:

Ja sitten loppuun kysymys uudelleen synnyttäjille/useamman kerran synnyttäneille: pitääkö se paikkansa, että synnytysten kesto lyhenee uudelleen synnytysten ollessa kyseessä, kun paikat on jo kerran venyneet?? On alkanut synnytys vähän mietityttämään ja varsinkin, kun Neasta kaikki meni NIIN helposti ja hienosti (lapsivesien menosta 3h päästä alkoivat kunnon supparit ja siitä 4,5h kuluttua pimu syntyi).. Ja siis mun tapauksessa tarvitsisi edes ajan puolittua mihinkään kahteen tuntiin vaan saisi vaikka tuplaantua kahdeksaan :LOL: Muistui vaan mieleen kaverin 3vrk:n supistukset ja käynnitys ja kalvojen puhkaisu jne. :ashamed:

Mutta nyt siskonmakkarasopalle! Vähän myöhäisempi päivällinen meillä tänään :p
 
carmen: sulla on ollut nopee eka synnytys..itellä kolme synnytystä takana..tosin en muista eikä mitään hajua kauanko kolmosten synnytys kesti..ainoo mitä jäi mieleen oli ponnistuksen kesto joka oli n.½h, pojan synnytys kesti kaiken kaikkiaan 7,5h josta ponnistus ½h ja tyttöä synnytin n. 4h josta ponnistuksen kesto 7min..

täällä tarvittais liesisuojaa..likka meinaa välillä läppästä kättänsä kuumalle levylle, ei vääntää niinkään nappuloita..saa olla kyllä silmä tarkkana kun ruokaa tekee, roskakaappi saa olla rauhas.

nemikalle jaksuja ja oisit kyllä ansainnut tuon pienen vapaaillan :hug:

oli kiva mökkireissu..tyttö jaksoi valvoa aika pitkään..ekoilta päikyiltä (1,5h)heräs 9:30 ja ei sit suostunut nukahtamaan mökillä sitten millään joten annoin sit valvoo ja vasta kun lähettiin mökiltä pois joskus 16:30 aikaan niin sammahti saman tien autoon ja nukkui pikku ½h tirsat ja sammui yöunilleenkin melkein samantien tos 19:30 aikaan..

mut nyt iltapalaa hakemaan :p
 
Raskauden kestosta kyseltiin. Rv 24 menossa eli hiukan yli puolen välin ollaan. Olo on kyllä jo nytkin aika tukala. helteestä johtuen ainakin.
nemika :hug: olipas outoa touhua mieheltäsi. mikäs sitä riivaa?
marmotta aikas temperamenttinen tyttö teilläkin siellä. meillä välistä ihan samaa menoa. unnon esiuhmaikä täällä päällä.
carmen kyllä te mun mielestä voisitte jo laittaa omaan kerrokseen. Jos tyttö nukkuu yönsä hyvin. Ava ei ainakaan enää pahemmin heräile yöllä.

Mulla on tosi huono äiti olo tänään. Oltiin uimassa Avan kanssa ja päiväunille meno valui niin pitkäksi, että tyttö ei meinannut enää suostua nukahtamaan. Ulkona oli lähemmäs 30 astetta ja ihan hikisenä työntelin neitiä vaunuissa vatsaa koskien. Olo oli todella paha ja kiukkuinen kun toinen vaan pelleili. Mies sitten soitti sattumalta niin pidin semmoisen kiroilulla kyllästetyn palopuheen nukuttamisen helvetillisyydestä. Huomasinpa sitten että naapuritalossa oltiin samaan aikaan lounaalla ulkona ja tuijottivat suu auki minua. Soittivat varmaan jonnekin lastensuojeluun musta. Vaikka enhän minä Avalle tietenkään rähjännyt vaan ukolle, mutta pahalta se varmaan silti kuulosti. Ja sitten avalle nousi vielä illaksi kuume niin nyt on tosi ikävä olo mullakin.
 
Tänään on ollu kyllä niin ailahtelevainen mieli, että huh! Aamulla oli pinna kireällä ja se kiristyi entisestään, kun kävin neidin kanssa pikaisesti kaupungilla. Pikku-pimu ei sitten viihtynyt yhtään! Suorastaan kiljui rattaissa, oltiin 30 min kaupassa. Päiväunille nukuttaminen venyi yli puolituntiseksi, äitiä testattiin ihan kympillä. Sitten vihdoin, kun J nukahti niin nukahdin minäkin ja alkoi elämä voittaa :). Tuo kiukuttelu johtui ihan varmasti ekasta hoitoviikosta, täytyyhän sitä äidille vähän uutta arkea protestoida. Iltapäivällä käytiin pyörälenkillä ja uimassa koko poppoo, oli mukavaa. Ehkä huomenna päivä on parempi heti aamusta.

nemika Voi ei :hug: . Inhottavasti tehty mieheltäsi.

Katrinainen Mukava kuulla kuulumisia :)!

Repa Kiva, että sunkin masu alkaa jo tuntua :)...mulla näkyy jo :eek: . Vieraat eivät osaa sitä vielä onneksi katsoa, jotta pystyn hyvällä tuurilla salaamaan vielä 2vkoa asiaa töissä. Mut saas nähdä. Itse kyllä huomaan selvän pömppömahan.

Carmen Mä en osaa varmaksi sanoa onko toka ekaa synnytystä nopeampi. Mutta mulla kesti J:n synnytys 3h40, josta 10min ponnistusta ja sairaalassa sanottiin, että seuraavasta vauvasta saat lähteä laitosekselle heti, kun ekan kerran nipistää. Vissiinkin toinen saattaa edetä sitten vieläki nopeammin. Mua tuo synnytyksen eteneminen mietityttää myös...lähinnä sen takia, että ehdinkö taaskaan saada kunnon kivunlievityksiä.

suojauksista En ole hellaa ja roskiskaappia suojannut mitenkään. Jossain vaiheessa hellan nupit kiinnostivat, mutta eivät enää. Onneksi! Meillä hellassa on lapsilukko, jolla saa nupit niin, että ne pyörii, mutta liesi ei lämpene. Neidillä silti ehdoton kielto, että nuppeihin ei kosketa. Roskis ei neitiä kiinnosta.

Nyt nukkumaan :wave: Öitä!
 
ääh..mikä näis sunnuntaipäivis on kun aina herätään 5:ltä :headwall: esikoinenkin jo 5:30..laskin tos että tyttö nukkus yöunia 9,5h ja nyt jo ekoilla päikyillä..ens yöksi laitan unille jo 18 aikaan niin sit varmaan nukkuu sen kellon ympäri!!!

mitähän sitä keksis tekemistä täks piiiiitkäks päiväks..jos menis käymään tos kupittaan leikkipuistos vaiks, ei jaksa pyöriä koko päivää täs kotinurkilla.

mein melki naapuris paloi..lieskat heitti melki puiden latvojen korkuudelle ja sankka savu..luultavasti varastorakennus paloi, palokunta oli onneks nopsaan paikalla, ei niin kiva aamun aloitus jollakin..

mut joo jos sitä hakis vaik taas kahvia
 
edla: juu mä nenä kiinni töllössä katsoin ja myös perjantaina tuli telkusta Lindholmia :p vähän helpotusta keikka tuskaan ;)

repa: joo mä lähden sit konserttikiertueelle sun luvallasi ;)

en tiiä mistä nyppäs tuota sillo. mut sai mut nousemaan sotajalalle kuitenki asian suhteen ku en oo missään sit käyny. ja tuota konserttikiertuetta en missaa vaik mikä olisi :kieh:
niin kauan ku oon viime keikalle päässy.

ja kiitos kaikille muilleki jälleen tuestanne. edelleen ootte ihania


:hug:

mut nyt onneks välit kunnos vaik asiat jäi puhumatta. tosin ripitin sen eilen tekstiviestillä kunnolla. en tiiä tajuaako mitä tekee ja miten mä tän otan. mut katsotaan sit seuraavaan kertaan miten käy.

isommat muksut lähtee tänään anopin ja apen kans vesiveijariin päiväksi. en tiiä mitä tuon pikku ukon kans sit keksisi tälle päivälle ku kaksin ollaan.

carmen: mulla jokainen synnytys ollu toistaan nopeampi. ja kolmas sit tuliki eka supparista alle kahdessa tunnissa ulos. säännöllisiä suppareita ei ollu ku 10 minuuttia ja muksu ulkona. =) kolmas oli niin nopeeta toimintaa kyl. mut kakkonen oli ekaa nopeampi huomattavasti kuitenkin myös. =)
 
piti viel laittaa et meillä pojalla joku päiväuni kapina. eilen ei sit mihinkään suostunu nukahtamaan. sängystä karkuun, vaunuissa seisomaan kauhean huudon kans. loppu peleissä löin sen autoon ja heitin lenkin niin nukku sit puoltoista tuntia. mut ei sit millään suostunu maaten.
illalla kyl nukahtaa hyvin ja nopeesti ja nukkuu kellonympäri hienosti. mut en tiiä mikä päiväuniraivo tolle on iskeny.
 
Heissulivei kaikille!

Mulla on jääny kirjoittelu tooosi vähällä viime kuukausien aikana. Ei jotenkaan ole aikaakaan ollut ylimääräistä.

Meillä A kasvaa ja kehittyy huimasti. Kuukausi takaperin lähti kävelemään, mutta sitten totesi kävelyn olevan tylsää, niin palasi konttaamaan pariksi viikoksi. Lähti sitten kunnolla kävelemään ja nyt ottaa jo pari kolme juoksuaskeltakin! Samaan aikaan kiipeily alkoi kiinnostamaan. Hän ei tosin osannut aluksi tulla alas sohvalta kuin pää edellä, kovan kikatuksen kera. Oltiin jo sitä ennen harjoiteltu, että miten alas tullaan, mutta ei ensin meinannut onnistua ollenkaan. Nyt se takaperin alastulo onnistuu ja voi itse olla jo kauempana, jos tyttö kiipeää sohvalle. Sanoja ei tule kuin muutamia, tuo kävelyn opetteleminen vei sanat suusta. :) Paljon hän tykkää leikkiä leluastiastolla ja "keittelee" teetä meille. Ja on hällä sellainen Plaston auto, jolla tykkää huristella isin tai äitin auttamana, kun ei jalat vielä kunnolla yletä maahan.

Vaatteista käytetään nyt 80 cm. Vuoden iässä oli 74 cm ja 8,7 kg. Pieni sirpukkahan hän on! Vaipoista me käytetään Liberon Up&Go:ta. Kokeilin silloin vauvaiässä myös Pampersia, mutta en tykännyt siitä. Neloskoko meillä menee vielä aika pitkään.

Työt aloitin viime kuun alussa ja on ollut ihan jännää olla töissä pitkästä aikaa. Tyttö on isänsä kanssa nyt kotona ja mie ite olen vielä syyskuun kotosalla. Päiväkotiin hän menee syyskuun puolessa välissä. Ollaan eka viikko puolikkaana ja sitten koko päiväisesti. Voipi olla, että en osaa olla kotona yksin sitten sitä loppukuuta, kun mieskin on sitten jo töissä...

Moni on tullut uudelleen raskaaksi ja muutamalla taitaa laskettu aika lähestyä kovaa vauhtia. Oikein paljon tsemppiä odotuksiin ja viimeisiin viikkoihin odottajille! :)
 
Ai niin, minäkin olen miettinyt hellansuojuksia, mutta vielä ei niitä ole tarvittu. Nyt kiinnostaa laatikoiden availut ja keittiövälinelaatikot on pitänyt laittaa yhteen sidontaliinalla. Roskiskaappi kiinnostaa kovasti ja siihen pitäisi ostaa se lukko, kun siellä on hyllyllä myös astianpesuaineet yms.

Yöt menevät vaihtelevalla menestyksellä, etenki nyt kun hampaitakin tulee. Mieskin nousee välillä öisin, etenkin jos mulla on aamuvuoroon tulo.
 
Heei! :)

Olipa kiva avata tämä palsta, kun huomasi että tekstiäkin on tullut, hyvä naiset! ;)

Meillä oli eilen ne häät, morsian oli super kaunis! :) Ja J oli mun äidillä yö kylässä, ihan hyvin sielä oli kuulenma mennyt, ja hyvä juttu! :) Oli tosiaan ihana nukkua pitkästä aikaa yö heräämättä, heräsinkin vasta joskus puoli 11 aikaan! :D Mitenkä niin on univelkaa.. :whistle:

Katrinainen: Kiva kuulla teistäkin PITKÄSTÄ aikaan! :)

Suojaaminen: Meillä ei hirveästi keittiön kaappeja availla, onneksi. Ei varmaan ylety vielä kunnolla. Meidän hellassa ei oo lapsilukkoa, mut ei ainakaan vielä oo hoksannut avata sitä, jos keksii sen niin täytyy kyllä kehitellä jotain.

Kiipeily: Kiipeileekö muilla lapset paljon? J on oikeasti kun pieni apinan poikanen, joka paikkaan kiipeämässä. Eilenkin meni yksin keittiöön, ja menin minuutin päästä katsomaan mitä tekee kun oli niin hiljasta niin tämä istui keittiön pöydällä ja leikki juovansa tyhjästä lasista! :eek: Osaa siis kiivetä itse syöttötuoliin, ja sitä kautta sit pöydälle ym.. Ei paljoa uskalla jättää yksikseen..

Nemika: Onneksi lähditte vielä sinne korvapolille, saitte selvyyttä tohon asiaan! Ja todellakin olisit ansainnut päästä keikalle! :hug:

Tänään olis tarkotuksena tehdä kolmestaan jotain hauskaa, täällä meilläpäin ( vajaa 10km ) on sellanen pieni kotieläin puisto, missä on lampaita,possuja ym. niin ajattelin et jos mentäis sielä käymään tossa iltapäivällä, on niin hieno ilmakin! :p ( ja on vielä kaiken lisäksi ilmainen :) )
 
Hohhoh, kahdella heräämisellä mentiin yö, mut ite olis saanu mennä aikasemmin ko kahdelta nukkuun :kieh: MIKSI ei aikuinen ihminen voi oppia :headwall:

Carmen, kolme tai neljä tyyppiä laitoksella sanoi mulle ku kitisin synnytyksen pituudesta ja tuskaisuudesta, et seuraava tulee puolet nopeemmin ku eka... :D

Kiipeilijä, meillä majj on kanssa; keittiön pöytä ja mun läppäri on jo tuttua kauraa, samoin toi tyhjästä lasista juonti, nojatuolin selkämyksen päälle on kiva kiivetä, sohvapöydän päällä voi vaikka tanssia sekä kirjahyllyssä voipi mennä vaikka telkkarin taakse tutkimaan niitä johtoja. EI IHME ET KÄVELY EI KIINNOSTA ku on apina luonteeltaan :headwall:

Suojauksista,
siis meillä taitaa olla sit kutakuinkin ainoa roskisdyykkari täällä :D Toisen roska on toisen aarre :LOL: Siis muutenkin noi keittiön kaapit on ihania.... mm. eilen etin juustohöyliä joita meillä on 3 kpl ja mistäs ne sitten löytyikään uunin alaluukusta peltien päältä :D

Tyttö nukkuu, ni ehkä mäkin meen nukkuun :wave:
 
Katris, ihana kuulla kuulumisia! Oonkin käynyt vakoilemassa facebookissa välillä, mutta sulla siellä mitään tapahdu. Temperamenttia löytyy kyllä mutta saa löytyäkin, ei saa ihan pullamössötyttö olla. :) Samaa ne naapurit kuule varmaan ajattelee sustakin kun siellä mesosit. Että onpa tulisia noi suomalaiset..

Eeva huusi viime yönä tunnin verran ihan suoraa huutoa, se hammas taas! Mullakin menee kohta hermo, tulis jo. Eevalla näköjään se hermo mennyt. Illalla alkaa se sormien suuhun tunkeminen ja posken turvotus, sit sanoo "sattuu", annan Panadolia, 12 saakka menee sillä ok ja sit alkaa taas sattua. Huoh.

Edla, ihan sama ongelma muuten täällä. Mä tiedän että aamulla on aikainen herätys mutta hillun hereillä aina reilusti yli puolenyön. Ja aamulla sit kiroan kun väsyttää. Enkä mä yöllä nyt mitään kovin tähdellistä edes puuhaile, periaatteessa voisin siis hiippailla sänkyyn vaikka jo 10 aikaan. Mutta ei..

Summer, tuli mieleen kun majj mainitsi.. ootteko käyneet siellä Hyvän Hetken kotieläinpihassa koskaan? Mietin millainen paikka on, jos veis Eevan katsomaan eläimiä. Haluatteko tulla joku päivä ens viikolla käymään, me saatiin uima-allas (siis ihan sellainen lasten puhallettava) kasaan takapihalle ja tarvisin syyn leipoakin jotain.. huomenna ja tiistaina pitäis vielä olla lämmintä.

Hellansuojat yms
ei ole. Joskus ihmettelen kun puuroveden kiehuminen kestää ikuisuuden ja sehän johtuu siitä, että Eeva on käynyt pienentämässä levyä. Päälle se ei niitä saa, mutta jos on jo päällä niin saattaa käydä säätelemässä. Eikä aivan ylety levylle asti, mutta ei kovasti kyllä yritäkään. Uuni kiinnostaa kovati, mutta käy vaan katselemassa. Ei se sitä auki sais vaikka yrittäiskin. Laatikot ja kaapit on ihania, minustakin ihanaa kun se löytää esmes jauhopussin.
 
katrinainen: kiva kuulla susta! Äläkä niin välitä mitä naapurit ajattelee.. meillä paukkuu ovet aina sillon tällön ja huuto kuuluu. Ja ainakaan vielä ei oo kukaan soittanu lastensuojelua paikalle.

Kävin eilen mustikassa ja tänään pitäs lähtee taas. Kamala homma oli vaan mustikoiden putsaamisessa. Kuuluuko poimurilla noukkiessa tulla paljon roskaa??? Sitä oli siis ihan mielettömästi. mut joo. ehkä en vaan osaa käyttää sitä.

kovasti suunnitellaan sitä keittiöremppaa.. ei oikein vieläkään tiedetä mihin jääkaappi pitäs sijottaa, ja mimmonen hankkia. mies on eri mieltä ku minä. mikä ei kyllä yllätä ollenkaan.

meillä poika kiipeilee jonkin verran. ja joo. tahtoa löytyy.

ens perjantaina oliskin kaverin pienimuotoset polttarit. pääsee tääkin mamma taas tuulettumaan. ja tulee muuten ihan tarpeeseen..

carmen: laitan meidän asuinpaikkakunnan yv:nä.. en viitti kaikelle kansalle toitottaa..
 
niin ja liesisuojista nyt ei oo, mutta tulis tarpeeseen.. Hankitaan vielä nyt syksyllä uudet kodinkoneet ja niihin tulee sisäänpainettavat nappulat, eli nappuloiden vääntäminen hankaloituu.. ja liedeksi tulee induktio. eli turvallisempi ku tavallinen.

nyt meen siivoomaan remppasotkuja. taas....
 
puistos oli ihan kivaa..mitä nyt pois lähtiessä esikoinen sai itkupotkuraivarin kun olis halunnut jäädä vielä sinne ja sit itki koko matkan kotiin ( n. 20min ) ja sit kotona raivari vaan jatku ja sit vein jäähylle kun ei muuten olis rauhoittunut. poika menikin sitten sänkyynsä ja vetäsi 2h päikyt..

majj: ei meil ihan hirveesti kiipeillä, ulkona on sellainen kahdenistuttava tuolihärveli mis on välis pöytätaso niin siihen kiipeilee koko ajan ja sit menee siihen pöydälle istuun ja sit tietty portaat on ihan pop. sohvat saa olla rauhas kun ovat sen verran korkeet niin ei pääse niihin vaik kuis yrittäis eikä syöttötuoliinkaan..mut enempi kiipeilee kuin esikoinen aikoinaan..sitä sai vielä 2,5v nostella esim. sellaiseen matalaan liukumäkeen mis on vaan 3 porrasta eikä edelleenkään oo mikään hurjapää :D

mut kohta syömään..kampelaa :p
 
Helou,onpas paljosti tekstiä!

Synnytyksen kesto...jaa-a,mulla kun käynnistettiin ja sit menikin alle 4h kun ne supparit saatiin,et liekö voi verrata luonnollisesti alkaneeseen synnytykseen,mut voisin ottaa kyl vieläkin lyhyemmän. :D

Carmen,Nyt olis tasrkotus saada täs syksyn mittaan poika jatkettavaan,mikä tulis meidän sänkyyn kiinni...vauva tulis pinnikseen meidän sänkyyn kiinni niin et laita on pois kun yöimetykset on helpoin tehä nukkuen :D Mut eihää sitä tiiä vielä mikä Kassun tilanne on sit kun vauva syntyy ja miten vauva nukkuu... Kasperhan pääty viereen koska ei vastasyntyneenäkään suostunut omaan sänkyyn,tää uus voi olla ihan toista maata,mut mielellään miä ipanat lähellä pidän jos vaan mahdollista. Sit tietty jos tulokas huutaa pitkin yötä ja poika siihen heräilee,on taas asia erikseen mikä pitää miettiä. Ei näit tiiä ennenkuin näkee kuka meille oikein tulee :)
Tohon vieressä nukkumiseen tottuu...varmasti ei saa unta jos on tottunut siihen et nukutaan erihuoneissa... =) Tuohon erikerroksessa nukkumiseen vielä et ainahan lapsi saattaa heräillä kipeenä tms kun on pieni ja tietty isompanakin et sit semmosina aikoina varmaan helpompi jos on samassa tasossa makkarit =)
Hitsi,oisin varmaan ihmeessä jos meitä nyt siunattaskin hyvällä nukkujalla.... :D

Nyt mun pitääkin sit mennä laittaan päivällistä kun tajusin et kellit on jo nelkku :wave:
 
Marmotta, oon käynyt viimeksi siellä kun kasperi oli tämmönen tyttöjen ikänen ja kyllä se ihan kiva paikka oli. Kaikki ei tykkää eikä se mikään maailman paras paikka ole, mutta voitaishan mennä joskus käymään porukalla....eläimiähän siellä on ja eiköhän se ole lapsille pääasia. Mutta ei mun mielestä ollut kauheesti maatilan eläimiä vaan ihan jotain oudompia.
Joo voidaan kyllä mielellään tulla läträämään, jos tuo neiti ei nyt tuu mihkään räkätautiin :/ viime yö oli ihan kauhee; heräsi itkemään vähän väliä...saattoi olla kuumakin...en tiiä. Pikkasen on nenä tukkonen, mutta ei vielä räkänen. Kasperihan on vielä kotona, kun eskari alkaa vasta vika päivä, mutta se voi ottaa jotain leluja vaikka mukaan ja leikkiä niillä. Tiistaina meille tulee vieraita, mutta huomenna käy ja sitten loppu viikosta. Unistahan ei taas tiedä, kun riippuu miten yöt menee.....mutta jos vaikka huomenna aamusta viestiteltäs ja katotaan miten unet menee ja onko tuo tullu kipeeks jne.?
 
Kiipeilystä piti panna,et meil ei olla vielä hirveesti innostuttu... menee kyl matalia rappusia esim.terassilla...joskus ihan sillai jalkaa nostamallakin,sohvalle ei oikein ylety vaikkakin yrittää...yläkerran rappusiin ei pääse ja vaik on päässy niin ei mee kun pari porrasta...

Meil oli kans viimeyö hiukka levoton pitkästä aikaa... liekö kuumuus,aika helle ollut taas.
 
katris...kiva kuulla teistä ja jaksuja töiden, taaperon ja masun kanssa :hug: :hug: !!...näin facebookissa sinust kuvia...ihana masu oli :heart: ..

kiipeily...ei vielä pääse oikein minnee...raput kiipee yläkertaan ja sohvalle yrittää, muttei ylety...paitsi kerran pääsi, kun oli siirtänyt lattityynyn sohvan eteen ja sen avulla päässyt =) .

Meillä ei tänää olla nukuttu kuin puolituntii päikkäreitä...plääh...neiti on ihan väsy, mutten vielä ihan laita nukkuu...yöt on meilläkin ollu tosi levottomia :/ ...nukun itsekin huonommin töissä ollessa...nyt olis 5 vuoroo putkeen...sitten alan tehdä vaan pe iltoi ja viikonloppui..

synnytykset....on helpottunut kokoajan...eli Edith kolmas oli kyllä jo unelma synnytys verrattuna ensimmäiseen :whistle: ....yleensä kyllä lyhenee ja helpottuu...onneksi...kun taas ehkä on jännitystä enempi toisella kerralla, koska tietää mitä on tulossa ;) !

heinuli...sustakin kiva kuulla...oletko vuorotöissä?...onko teillä ollut mitää protestia ilmassa, kun lähdit töihin?...meillähän neiti on ollu aika kiukkusäkki, kun aloitin työt :/ ...
 
carmen voi vitsit kun mun aika katoo johonkin. Huomen olisin tulossa, mut taitaa mies lähtee mukaan. Sit ei oo oikein aikaa kahvitella. Musta tuntuu et sä synnytät anteron ennen kun ehditään nähdä. mut yritetään--mietin loppu viikkoa viel. Synnytys oli tavallaan helpompi..nopeempi..kuvuttomampi..mut synnytyksen jälkeen paikat oli rikki ja itse ihan kipee- ekasta en ollut. Mut neitihän oli sen 10g vajaa 5kg ja pikkasen siskoaan isompi viel. Ja neiti käynnistettiin. Jännät ajat sulla kohta edessä. :)

majj meillä kiipeillään. :wave:

öitä :wave:
 
Kiipeilykiipeillään joo täälläkin,mutta ei kyllä noissa mittakaavoissa kun edla & maj pienokaiset. Huih ja kääk, kaikkialle pääsevätkin.

nemikaseuraavalla kerrallla sitten otat ja lähdet tyylillä "periksi ei anneta". Olisit kyll ansainnut illan ja ihan pidemmän kaavan mukaan :D :D :D Mun mielestä illan viettoon lähteminen ei voi perustua tähän "olisit ansainnut" teemaan- vaikka sekin pitää paikkansa ja on totta. Elämänkumppani ei voi rajata rakastamansa ihmisen iloja & nautintoja - ilman pieniä kiksejä arki käy kovin raskaaksi. Henkireikiä tarvitaan. Nyt oot lujana ja lähdet Yön keikalle, missä se lähimäpänä seuraavaksi soittaakaan. Pidä pintas ja oo lujana!

synnytys hmmmn. yritän muistella että mitenkäs nää nyt menikään.....eka oli sellanen perus ähläys pitkän kaavan mukkaan, toka oli plumpsis, kolmas & neljäs perusmeininkiä kaikilla mausteilla. Komppaan matamia, varmaan se helpotuksen ajatus tulee siitä rentoudesta ja tietoisuuden tunteesta kun tietää kaavan luonteen :D ja kivun määrän. Itse olen kipuherkkä ja pyydä kaikki mausteet - kivunlievitykset olen saanut ja kyllä niitä on aina tarvittukin. Carmen, älä nyt ressaa siitä perätilasta liikoja, asenteella eteenpäin - näitä ei voi suunnitella liikaa - h-hetkellä sitten tilannekatsauksen mukaan :D synnytät vaikka perätilassa kunhan saat nyytin onnellisesti kotiin. "Eteenpäin, sano mummo lumessa"
 

Yhteistyössä