Toukokuun lapsettomuushoidot!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ibiza79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Piinistelijät:
Kipinä, IVF, siirto 30.4, pp11(menkat)

maariaa, PAS, siirto 3.5, pp12

MM, PAS, siirto 10.5, pp5

Anni, IVF/ICSI, siirto 12.5, testi 26.5, pp3

mimoniandra, 10.5 SSG, kp10/26

nipsu74, IVF, sumut 30.4, ultra vko 20, punktio/siirto vko 22, kp 6

ma-mi, IVF, Gonal-f

pikku myy, 9.5 lääkäri, punktio/siirto vko 21

Endorfiini, IVF, siirto 15.5

Unelma, IVF,

maruska, IVF, sumut 17.5, ultra 29.5, punktio vko 23, siirto vko 24

CarnevalGirl, IVF, synarela 24.4, labra 15.5, punktio vko 21

Siru, IVF, ultrat 15.5 ja 19.5, punktio / siirto vko 21

ST78, PAS, siirto vko 20

Me myös, IVF, ultra vko 18, 2 ultraa vko 19, punktio/siirto vko 20

minnihiiri, terolut, seuraavaan kiertoon clomifen kp3-7

Salamanteri, PAS vko 20

Toukokuun tulosten yhteenveto: 0/17 plussaa ja 1/17 negaa ja 16/17 ?.

CarnevalGirl: Mulla ilmennyt molemmilla kerroilla hyperi vasta siirron jälkeen muutaman päivän päästä. Oireena ollut vatsan turvotus. Tällä toisella kerralla on nyt sitten verta vatsaontelossa ja raskaus alkoi eli se vielä villiinnyttää hyperiä. Sekavaa selitystä toivottavasti jotain tolkkua.

Hei!
Tänään kävin ultrassa ja sieltä löytyi 16 pientä follikkelin alkua. Nyt sitten lisättiin puregonin annostusta ja huomenna aloitan jarruttelun orgalutralla. alustavasti suunniteltiin että keräily olisi 23.5 ja siirto 26.5. Perj.19.5 on vielä ultra jossa tilanne tarkastetaan.

Oletteko olleet keräilyn/siirron jälkeen sair.lomalla? itselläni on fyys.raskas ja kiireinen työ. Aikaa ei olisi olla lomalla mutta toisaalta ei haluaisi nyt vaarantaa mitään.

Minulle tehtiin punktio perjantaina vapun alla. vappuaattona oli siirto, ja olin sairaslomalla vain tuon punktiopäivän, kun oli pyhiä. Jos olisi ollut arkipäiviä, olisin joutunut olemaan sairaslomalla. Makoilin vielä vappupäivänkin, ja monta päivää töissä oli aivan tuskaa. Olin kipeä, olisi pitänyt saada makoilla. Onneksi töissä voin istua. Töiden jälkeen sohvalle nukkumaan. Minulla oli kyllä vähän hyperin oireita, ja vähemmällä levolla ja nesteellä olisi varmasti tullutkin.
Tsemppiä!

Piinistelijät:

maariaa, PAS, siirto 3.5, pp13

MM, PAS, siirto 10.5, pp6

Anni, IVF/ICSI, siirto 12.5, testi 26.5, pp4

mimoniandra, 10.5 SSG, kp11/26

nipsu74, IVF, sumut 30.4, ultra vko 20, punktio/siirto vko 22, kp 7

ma-mi, IVF, Gonal-f

Endorfiini, IVF, siirto 15.5

Unelma, IVF,

Siru, IVF, ultra 19.5, punktio 23.5, siirto 26.5

ST78, PAS, siirto vko 20

Salamanteri, PAS vko 20

Toukokuun tulosten yhteenveto: 0/17 plussaa ja 1/17 negaa ja 16/17 ?.

Siru: Normaalisti saikkua keräys+2vrk. Mä oon aina pyytänyt koko loppu viikon, kun keräys ollu ma tai ti. Mulle tulikin molemmilla kerroilla Hyperstimulaatio, ekalla kerralla oli saikulla 3vko ja nyt oon ollu reilut 4 viikkoo tulee yhteensä. Hyperiä, kun alkanut raskaus villiinnyttää.

Mimoniandra: Ostin apteekista tuon digitaalisen ovistikun, merkki on Clearblue. Pakkauksessa tulee mukana seitsemän ovistikkua ja digitaalinen lukulaite. Kallis kuin mikäkin.. mutta kun lääkäri suositteli kyseistä merkkiä.. :/
Carneval Girl: Minulla hyper paheni vasta siirron jälkeen. Turvotusta tuli hurjasti, masu oli kuin timmi rantapallon puolikas. Kävellessä hengästyin ja huohotin. Ja oikein missään asennossa ei ollut hyvä olla. Viimeisenä iltana ja yönä, ennenkuin tajusin mennä sairaalaan, en saanut oikein nukuttua, asennon löytäminen hankalaa. Tämmöistä oli minulla.
Liekö tuo hyper syynä kun en ovulaatiota ole bongannut tästä kierrosta. Eli siirto ei onnistu... :( Harmittaa kuin pientä oravaa! Tikutan vielä pari päivää ja sitten soittelen klinikalle. Saas nähdä ehdinkö saada lääkehoidot ja siirron ennen kesätaukoa.. pikkasen on pelko persuksissa. Mutta ei auta. Tämmöistähän tämä on. Saavat sitten meidän kahdeksan huurunenää olla vielä arktisissa oloissa. :) Mutta toivotaan kuitenkin parasta..
Tsemppiä kaikille jänskääjille!! Elän mukana!

Nyt ois sitten eka IVF-hoito ohi ja tuloksia odotellaan.. Siirto oli maanantaina. Niistä seitsemästä hedelmöittyneestä munasolusta ei yksikään ollut huippuluokkaa, joten yhtään ei jäänyt pakkaseen. Ja yhden alkion sijasta siirrettiinkin kaksi!! Eli nyt olen sitten tuplaraskaana, ainakin nämä kaksi viikkoa. :D
Siirto meni ihan hyvin, ei edes sattunut, ja alkiotkin sain nähdä ultrasta. Siellä ne kaksi ihmisen alkua köllötteli kohdussa, tajuaisivatpa vain pitää lujasti kiinni!
Pari viikkoa tuli saikkua, ihan vaan tohtorin myötämielisyyden vuoksi. Arveli että kyllä on ollut ihan tarpeeksi stressiä nyt muutama vuosi, että oon saikun ansainnu! Sairaslomalapussa luki "risikoraskaus", vaikken vielä kyllä oikeesti raskaana ookkaan. :whistle: Olisivatpa kaikki lääkärit yhtä ymmärtäväisiä!
Nyt sitten vaan rentoudun ja otan iisisti. Ei oikeastaan kauheesti edes hermostuta tuo tuleva tulos. Tiedän että menkat tekee tuskaa jos päättävät tulla parin viikon päästä, mutta sitten jatketaan yritystä syksyllä!!
Toivottavasti mahdollisimman moni meistä saisi vihdoin sen kauan odotetun plussan! :wave:

Auuuts!! Tänä aamuna elämäni ensimmäinen plussa ovistikuilla!! Soitin heti klinikalle ja kätilö lupasi varata ajan maanantaille siirtoon !!! Jestas sentään. Loppuviikosta käyn vielä ultrassa tsekkaamassa limakalvon paksuuden, luultavasti. Kätilö lupasi soitella tänään aikatauluista. Nyt jänskättää. Onneksi viettelen täällä talvilomaa... =) =)

Ekaksi voimahali maariaalle :hug:

Sit omaa napaa:
Tänään oli nollaultra. Sumut oli vaikuttaneet niinkuin pitääkin, eli kohdun limakalvo oli ohut ja munasarjat levossa.
Ja tänään aloitin sitten pistämään Puregonia. Oli tosi outoa pistää itseä, mutta hyvin se sitten meni loppujen lopuksi :)
Seuraava ultra on 23.5.
Eli sitä odotellessa....

Piinistelijät:

maariaa, PAS, siirto 3.5, pp14(nega)

MM, PAS, siirto 10.5, pp9

Anni, IVF/ICSI, siirto 12.5, testi 26.5, pp7

Endorfiini, IVF, siirto 15.5, pp4

mimoniandra, 10.5 SSG, kp14/26

nipsu74, IVF, sumut 30.4, Puregon 17.5, ultra 23.5, punktio/siirto vko 22, kp10

ma-mi, IVF, Gonal-f 20.5, kp5

Unelma, IVF,

ST78, PAS, siirto 22.5

Salamanteri, PAS vko 20

Toukokuun tulosten yhteenveto: 0/17 plussaa ja 2/17 negaa ja 15/17 ?.
<br><br>

Niinhän siinä kävi että rakas kiertoni päätti heittää ovulaation sellaiselle päivälle, että siirto olisi osunut sunnuntaille.. Harmittaa niin vietävästi! Nyt siis siirryn hoidoissa taka-alalle ja palailen asiaan kesätauon jälkeen. Eivät kuulema yritä minua punkea kesäkuulle, koska menisi niin tiukoille että ehdinkö käydä seurantaultrassa. Että semmosta.. Taas tuli vastaan tämä "kun ei teissä ole mitään vikaa, monet tulee hoitotaukojenkin aikana raskaaksi!" Kaunis ajatus muttei se paljon lohduta. Ei muuta kuin tsemppiä muille jänskääjille!!! Pidän sormet ja varpaat ja kaikki muut paikat pystyssä koko kesän! B)

Maariaa - pahoittelut..... :(

ST78 - onnea sinulle alkionsiirtoon.

Ibiza - mut voi poistaa toukokuun hoitolistalta, koska tämä meni nyt keturalleen (siirto olisi ajoittunut sunnuntaille, joten se jäi väliin). Seuraava mahdollisuus mennee syksyyn. Voi vitsin vitsin vitsin vitsi...........

Onnea yritykseen kaikille muille!!!

Piinistelijät:

maariaa, PAS, siirto 3.5, pp14(nega)

MM, PAS, siirto 10.5, pp10

Anni, IVF/ICSI, siirto 12.5, testi 26.5, pp8

Endorfiini, IVF, siirto 15.5, pp5

mimoniandra, 10.5 SSG, kp15/26

nipsu74, IVF, sumut 30.4, Puregon 17.5, ultra 23.5, punktio/siirto vko 22, kp11

ma-mi, IVF, Gonal-f 20.5, kp6

Unelma, IVF,

ST78, PAS, siirtoa ei tehty

Salamanteri, PAS, siirtoa ei tehty

Toukokuun tulosten yhteenveto: 0/17 plussaa ja 2/17 negaa ja 12/17 ?.

Heips! Eilen oli sit ultra ja vasemmalla puolella oli 4 ja oikealla n.8 rakkulaa. Olisin kyl odottanut hieman isompaa saalista :/ Kuulemma saattaa tulla 10 toiselle puolelle, jos ehtivät kasvaa. Maanantaina on punktio eli tänään pistän irrotuspiikin(Pregnyl). Kun soittivat mulle eilen ja kertoivat tilanteen niin ei ollu kynää lähettyvillä(olin kaupassa) ja en ole sata varma pitikö pistää klo 22 vai 23 ja nyt jäi asia vaivaamaan. Onkohan se maailman loppu, jos heittää tunnilla tai sit jos pistän 22.30..? No jokatapauksessa keskiviikkona on sit siirto. Torstaina mennään kattomaan Riverdancea(vai mikä sen uuden kokoonpanon nimi on) Hartwallille niin toivottavasti ei ole masu kovin kipeä. Että tällasta tänne.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2006 klo 14:56 CarnevalGirl kirjoitti:
Heips! Eilen oli sit ultra ja vasemmalla puolella oli 4 ja oikealla n.8 rakkulaa. Olisin kyl odottanut hieman isompaa saalista :/ Kuulemma saattaa tulla 10 toiselle puolelle, jos ehtivät kasvaa. Maanantaina on punktio eli tänään pistän irrotuspiikin(Pregnyl). Kun soittivat mulle eilen ja kertoivat tilanteen niin ei ollu kynää lähettyvillä(olin kaupassa) ja en ole sata varma pitikö pistää klo 22 vai 23 ja nyt jäi asia vaivaamaan. Onkohan se maailman loppu, jos heittää tunnilla tai sit jos pistän 22.30..? No jokatapauksessa keskiviikkona on sit siirto. Torstaina mennään kattomaan Riverdancea(vai mikä sen uuden kokoonpanon nimi on) Hartwallille niin toivottavasti ei ole masu kovin kipeä. Että tällasta tänne.

Mun käsittääkseni on aika tarkkaa sen pregnylin kanssa. Mun on aina pitänyt pistää pregnyl 37 tuntia ennen punktiota esim. kun ma-aamuna oli punktio klo 10.30 pistin la-iltana klo 21.30.

:wave: Moi pitkästä aikaa!!!

Kone ollut pois käytöstä ja sormet syyhyten nyt kirjoittelen kun tänään saatiin kone =) Mulla siis tilanne seuraavanlainen: ma punktio ja ke siirto. Tänään pistän illalla irrotuspiikin ja huomen lääkkeetön päivä. Muniksia oli tosi paljon, toivottavasti nyt monta lähtis jakautumaankin. Viimeksi saatiin vain 3 loppujen lopuksi, mut hyvä sekin määrä olis kuin, että ei yhtään! :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2006 klo 18:08 ma-mi harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2006 klo 14:56 CarnevalGirl kirjoitti:

Mun käsittääkseni on aika tarkkaa sen pregnylin kanssa. Mun on aina pitänyt pistää pregnyl 37 tuntia ennen punktiota esim. kun ma-aamuna oli punktio klo 10.30 pistin la-iltana klo 21.30.

Juu, tiedän, että se on tarkkaa, mut kun en hitto vie tiedä millon on se punktio kun sanoivat, että aamupäivän aikana :/ Nyt sit soitin päivystävälle sairaanhoitajalle ja hän ei pystyny kattoa mun tietoja. Päädyttiin kompromissiin eli pistän sit 22.30 niin heittoa tulee 30min. Sanon sit aamulla pistoajan kun menen vastaanotolle. Kiitti kuitenkin kommentista!

Hei!
Muniksia löytyi perjantaina 26 kpl, aika hyvini! Keräily on ti 22.5 ja siirto pe 25.5. Pyysimme kahta mutta lääkäri tuntui epäröivän... Yritämme vielä puhua hänet ympäri. Onko teillä kokemuksia kahden siirrosta ja kuinka ovat onnistuneet. Arveluttaa laittaa koko prosessin jälkeen vain yksi jos se ei sitten onnistukaan. Olisi ainakin tuplavarmistus. Onko se kaksosraskaus niin vaarallinen/pelottava kuin on annettu ymmärtää?! Olo on ollut oikein hyvä, masu ehkä hiukan turvoksissa. Nyt peukut pystyyn ensi viikolle.

Hieno saalis siru!! Onnea! Ja rutkasti tsemppiä ensi viikkoon. Ollaan hengessä mukana! =) =) Minäkin yritin pyytää kahta ekassa ivf:ssä, mutta eivät suostuneet. Olisi kuulema "hoitovirhe"... :\| Kyllähän ne riskit tuplaraskauksissa ovat suuremmat, en kylläkään ole asiaan perehtynyt. Ajattelin aivan samoin kuin sinä "tuplavarmennuksesta". Jahka pääsen passiin syksyllä (meillä jäi 8 huurunenää jemmaan), olen uhonnut isännälle että kaksi laitettaisiin (varsinkin jos kaksi sulatetaan, eihän niitä voi hukkaan heittää!!!!!).
Vielä kerran voimia sinulle! ja paljon erikeepperiä ensi viikolle.. ;)

Yhteistyössä