Toukokuiset 2009

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
Tiuku 72
Moikka,
Huh selvisin eilisestäkin. Eka olin kauheassa flunssassa ja sitten iski migreenikohtaus joka oli silkkaa oksentelua vuorokauden. Ei ne näköjään lopu raskausaikana.
20 tuntia päänsärkyä on yhtä helvettiä.

Huh pääsinpä purkamaan itseäni =)

punatulkku
Moi taas ja onnea uusille odottajille!!

Ikävältä kuulostaa nuo pahoinvoinnit ja päänsäryt plus muut kolotukset. Muistan ne niiin hyvin, sympatiat teidän puolella. Mutta muistakaa, että ennen pitkää se loppuu. Mulla loppui pahoinvointi viimeksi viikon 16 kieppeillä, tosi pienellä prosentillahan se jatkuu loppuun asti, mutta sillonkin loppuu viimestään synnytykseen. ;) Mutta toivottavasti ei meistä kenenkään tarvi sellasta kestää! Migreenistä oon kuullut, että raskauskin voi niitä kohtauksia aiheuttaa. Toivottavasti sulla Tiuku ei ne enää jatku..

Mä en oo sit saanut aikaseksi käydä terveyskeskuksessa pissalla, kaveriltakin kuulin että oli saanut monta haaleaa viivaa ennen selkeää, eli ajattelin että en kiusaa asialla enempää itseäni vaan nautin kun vielä voin hyvin. On mulla kyllä taas tuo järkyttävä väsymys riesana. Eilen nukahdin bussiin, poika nukkui rattaissa ja minä vieressä penkillä, on varmaan ollut näky.. ;) Ja tänä aamuna oli niin vaikea saada itseään ylös sängystä. Nyt pitäis alkaa siivota kotia, mutta täällä mä vaan oon keksimässä kaikkea muuta... Pientä huonoa oloa on ja ilmaa vatsassa / pientä närästystä, rinnat arat. Maha kanssa tuntuu välillä joniin isolta, että tuntuu että kaikki jo huomaa sen. Mutta eihänse tietty vauva vielä oo, turvotusta vaan. :) Ekassa raskaudessa jouduin jo viikolla 7 ostamaan isommat farkut, kun omaa kokoa ei enää mahtunut päälle. Saas nähdä miten toisen kanssa käy..

Nyt siivoamaan! :)

punatulkku

Mipsa
Heippa kaikille!
Hiljaista ollut tänään. Kiva kuulla, että Tiuku selvinnyt migreenikohtauksesta. Ei ne raskaudessa välttämättä lopu. Mulla taas kokemusta siitä, että sain elämäni ekan migreenikohtauksen raskauden aikana. Ei onneksi niin raju, että olisin oksentanut, mutta arvatkaa vaan miten pelästytti. Näkökentää alkoi kapenemaan ja sahalaitaa oli näkyvissä. Saas nähä kuin tässä raskaudessa käy.

Punatulkku: Eiköhän se plussa ole, mitä sitä suotta terveyskeskukseen. Oireet ei voi valehdella. Muistan muuten, että mulle joskus sanottiin, että periaatteessa se testi siellä on aivan sama kuin mitä kotona tehtävä. Tai siis toki riippuu kotona tehtävästä testistä, onko ostettu marketista vai apteekista.
Turvotus on kivaa, eikö vaan?!
Ekasta taisin mennä lähemmäs 20 viikkoa ennenkuin jotain alkoi mahan seudulla kunnolla tapahtumaan. Joten erilaisia me ihmiset ollaan. Vielä kakkosestakin maha tuli suht myöhään. Mutta entäpä tästä nelkusta.

Milla¤
Mulla alko pahoinvointi muutama päivä sitte! Jee, olen niin ilonen!..ja ilmeisen hullu ;)
Ei vielä kokolailla, mutta pienimuotoisempana vielä tässä vaiheessa.
Jotku ruuat mätänee jääkaappiin, kun ei kelpaa niin millään ja just söin lautasellisen sipsejä päivälliseksi. Kahvinkeittimellä taidan nakata kuikkaa.
Väsymystä ei ole poikkeavasti, mutta närästää hieman. Vaikka siitä sanotaan ettei ole alkuraskauden oire niin kyllä varmasti ainaki mulla on, koska olen vain raskausaikoina siitä kärsiny, muutoin en IKINÄ. Ei tietenkään fyysisten muutosten takia (joita ei vielä ole), mutta jotenkin varmaan liittyy pahoinvointiin/hormoneihin tms..

Joo, mulla on kanssa turvotusta, ei kiva. Viime raskaudessa olin litteämahainen tooosi pitkälle, mutta kun en täysin palautunut raskausajasta niin maha pömpöttää aikalailla.

Ihan uus juttu mulla on herkistyminen! Siis itken aivan yliherkästi! Tänään tuli itku kun näin kurkiauran. Eilen itkin kun luin siitä Jussi Markkasen pojasta :`(
Ja toissapäivänä tihrustin kun perhekerhoon tuli pieni vauva..ja olen vieläpä ohjaajana siellä! Onneksi mies on reissussa muutaman päivän niin sen ei tarvi olla kattomassa parkumista ;)

Hassua miten Punatulkku olet sammunu bussiin :D

Kiva miten toukokuisten joukko on kasvanu!

Kuinkas moni teistä meinaa mennä alkuraskauden ultraan?
Mie olen vähä kahen vaiheilla, että raskinko pistää rahojani siihen vai maltanko odottaa..

vilma79
Pitkästä aikaa taas kirjoitan, tai ainakin tuntuu siltä. Mulla on ihan hömelö olo. En oikein usko vieläkään olevani raskaana kun ei nuita oireita juurikaan ole. Kamala väsymys vain ja useammin vessahätä. Niin ja sitä turvotusta tai sitten on vain tullut syötyä liikaa ;) Jotenkin pelkään ettei siellä masussa mitään ole. Välillä mullakin on outoja vatsakipuja vois niinkuin kuvitella että on mahatauti alkamassa. En tiedä liittyykö tähän alkuvaiheeseen. En muista edellisessä esikoisen aikaan sellaisia olleen. Ei mulla silloin ollut pahoinvointiakaan, mut rinnat oli helkutin kipeät alussa. Vielä sitäkään ei ole. Olis kiva kun nämä ensimmäiset 13vkoa menis nopeasti ja sitten vois mennä hitaasti.

Nuihin tietoihin siis lisää et syntymävuosi siis -79 ja kakkosta odotellaan. Laskettuaika ilm. 30.5 ja synnytyssairaala KYS.

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille!!!

Tiuku 72
Goldienne!!
Minulla oli viikolla 5 myös aivan valtavia vatsakipuja. Osa säteili ihan polviin saakka.
Gyne tuumasi niiden olevan kasvukipuja. MInulla ei ollut kahden ekan kanssa yhtä kovia kipuja
kuin tämän kolmannen kanssa. Itsekin pelkäsin keskenmenoa - mutta turhaan sillä 6+5 viikolla sydän sykki. Ens tiistaina onkin sitten 8+5

Alkuperäinen kirjoittaja Goldienne:
Ah sielläkin yksi. Täällä toinen. Edellinen yö oli kamalempi, heräsin viisi kertaa, viime yönä kolme kertaa. Onneksi ei oo kuvotusta ollut, ruoka maistuu ja sellasta. Ainoat vaivat ovat silloin tällöin kamala menkkamainen alavatsakipu, pelkään kamalasti keskenmenoa.. sekä satunnainen päänsärky ja voimattomuus.
Ens yöstä toivottavasti parempi :)
-Goldienne & rv 5+1

Isabel*
Maanantaiaamua : )
Milla kyseli alkuraskauden ultrasta, mä en oo ajatellu mennä, en käynyt esikoisestakaan. Pitää vaan jaksaa odottaa sinne ekaan kunnalliseen.. Kun oireita mulla kyllä on, kuulosti niin tutulta tuo sipsit päivälliseksi, mun ei tee mieli ollenkaan makeaa, se vain öklöttää, joten kaikki suolanen vaan menee alas, ja sipsit maistuu erityisen hyvin : ) Ja myös tuo herkistyminen on tuttua, eilen oli sellanen päivä että kaikelle olisin voinu itkeä, ja näköjään sama homma jatkuu.
Vilma, ole vaan onnellinen oireettomuudestasi : ) Kyllä niitä ehtii tulla myöhemminkin, vaikkei kaikille välttämättä tule paljon mitään.
Me ollaan laitettu pihaa viikonloppuna, istutettu pensasaitaa ja omenapuita ja marjapuskia ja muuta kivaa, ihana saada piha kuntoon kevääksi, nurmikkokin on nyt istutettu joten sitä odotellessa : )
aurinkoista viikkoa kaikille ja toivottavasti voitte hyvin!

Isabel rv 7+1

miida
Huomenta kaikki!!
Meillä on nyt eka neuvolakäynti ja ultra takana. Jännitti ihan pirskatisti mennä sinne, en tiedä miks, mut hyvin kaikki meni. Masussa näkyi noin 1 cm kokoinen otus ja sydämen syke oli jotain 160/min luokkaa hoitajan mukaan!! Viikkoja ilmeisesti vähän vähemmän kun oli kaavailtu. Erikoista oli kyllä että hoitaja sanoi ettei ole saanut koulutusta ultraamiseen vaan on "itseoppinut" ja ei siis ollut varma osasiko mitata sen pituuden oikein, heh! Ilmeisesti kahdeksas viikko menossa kuitenkin, tarkemmin en oikein uskalla arvella nyt. Oisin halunnut jonkun tarkan ajan missä mennään, mut eiköhän se tuosta vielä tarkennu. Niin ja kuukautisten mukaan (28pv kierron) nyt ois jo 8+6 vk meneillään!
Hyvää syyskuun loppua kaikille, hyviä vointeja äideille ja vauvoille!! Mä alan katselemaan noita neuvolasta saatuja materiaaleja tarkemmin :)

Haikara80
miida: oudolta kuulostaa hoitajan ultraus-opit! tai lähinnä se että sanoi noin sinulle. mä oon saanut sen käsityksen että jossain 12. viikon paikkeilla saataisiin jo melko tarkka kuva siitä, missä kohtaa mennään.

en ole menossa kun vasta kunnalliseen ultraan - toisaalta tekisi mieli, olisi kiva nähdä kuka tuolla masussa oikein asustaa ja miksi se piinaa mua huonolla ololla ;) toisaalta, mulla alkaa 10. viikko keskiviikkona eli eipä tarvitse odottaa kauaa enää.

onko kellään vielä mitään näkyvissä? mä haluaisin jo pienen vatsakummun :) nyt on raskaana ilman että kukaan tietää...se on outoa. Varsinkin kun istahtaa bussipysäkillä niin saa ihmetteleviä katseita tyyliin "mitäs siinä istut, täällä kuuluu seistä"! No kaipa se maha sieltä tulee...

Haikara80
miida: oudolta kuulostaa hoitajan ultraus-opit! tai lähinnä se että sanoi noin sinulle. mä oon saanut sen käsityksen että jossain 12. viikon paikkeilla saataisiin jo melko tarkka kuva siitä, missä kohtaa mennään.

en ole menossa kun vasta kunnalliseen ultraan - toisaalta tekisi mieli, olisi kiva nähdä kuka tuolla masussa oikein asustaa ja miksi se piinaa mua huonolla ololla ;) toisaalta, mulla alkaa 10. viikko keskiviikkona eli eipä tarvitse odottaa kauaa enää.

onko kellään vielä mitään näkyvissä? mä haluaisin jo pienen vatsakummun :) nyt on raskaana ilman että kukaan tietää...se on outoa. Varsinkin kun istahtaa bussipysäkillä niin saa ihmetteleviä katseita tyyliin "mitäs siinä istut, täällä kuuluu seistä"! No kaipa se maha sieltä tulee...

punatulkku*
Moikka!

Mipsalle selvennykseksi, että tiedän kyllä olevani raskaana, pieni ajatus vain kohdun ulkopuolisesta tai tuulimunasta on käynyt mielessä, koska niissä se viiva saattaa olla heikko. Lähinnä halusin katsoa onko viiva tummentunut, mutten jaksaisi enää laittaa rahoja testiin. Ja myös lisäys, että kyllä ne oireet saattavat valehdellakin. ;) Minulla on jonkun kerran ollut paljon "selvemmät raskausoireet" kuin nyt, mutta enpäs ollut raskaana. :D Niin se naisen kroppa on kummallinen.. Mutta siis, mukana ollaan hyvässä uskossa että masussa on joku ja vielä oikeassa paikassakin.

En oo myöskään ajatellut mennä varhaisultraan, vaan maksutonta odotellaan. Perjantaina on eka neuvola. Ihan kiva, vaikka aika "turha" käyntihän se on, kun tiedot ja paperit edellisestä on vielä tallessa ja muistissa. Mutta onhan se jännää kuitenkin. :)

Mulla on mahaa jo vähän tullut tosiaan, tuntuu kohtu siellä alhaalla. Mutta eihän sitä muut huomaa vielä.. Eilen kun olin syönyt ison kebab-annoksen, tuli meidän 1v9kk poika, osoitti mahaa sanoi "vauva".:D Eli se kyllä pian paljastaa meidän salaisuuden... Ollaan kyllä jo osalle perheestä kerrottu ja joillekin kavereillekin, ekasta odotettiin melkein 12 viikkoon asti. Nyt ei vaan maltettu. :)

Kaveri sai tänään vauvan ja toinen ihan lähitulevaisuudessa. Vielä tuntuu itelle niin kaukaiselta synnytys ja kaikki.. Tässä on vielä kuitenkin koko talvi ja kevät välissä jakaikkea ehtii tapahtua. Mulla oli eka synnytys sektio,joten se vähän jännittää, että mitenköhän tällä kertaa. Haluisin kyllä niin kovasti normaalin synnytyksen..

Hyviä vointeja kaikille!

punatulkku

Aurorah
Huomenta vaan kaikille! Päätin uskaltaa liittyä mukaan..oon vm -76 ja takana kaksi keskenmenoa tänä vuonna (helmi- ja kesäkuussa). Aikaisemmasta liitosta kaksi poikaa (-98 ja -00). Tänään ultrassa varmistui, että masuasukki voi hyvin ja viikkoja 9+4 eli laskettu aika 2.5. Pikkuhiljaa vähän jo alkaa luottamaan, että tällä kertaa kaikki menisi hyvin...silti vielä jänskättää varmasti pitkään!

Mipsa
Huomenta kaikille!

Punatulkku: En tosiaankaan tiedä mitään tuulimunista tai kohdunulkoisesta raskaudesta. Mutta eikö niiden luulisi jotenkin oirehtivan? Tarkoitan, että ei kai pelkkä viivan vahvistuminen niitä sulje pois?
Oireita olen minäkin kokenut, vaikka en ole ollutkaan raskaana;-) Joten tuttua on. Mutta kyllä se silti on aina vaan erilaiselta tuntunut silloin, kun todella on ollut raskaana. Vaikea selittää. Kesällä oli olevinaan ihan selviä oireita, mutta se jokin puuttui. Jotenkin sellainen sisäinen varmuus. Tosin en sellaista vielä esikoisesta kokenut eikä tainnut olla vielä kakkosestakaan. Ymmärtääköhän minua nyt kukaan? Joskus olen ajatellut, että kun mieli tekee tepposet ja kuvittelee olevansa raskaana, niin kuinka ollakkaan oireet on "tosi vahvat". Mutta kun on raskaana, ei ne oireet välttämättä ole kovinkaan kummoiset.

Vau, osalla jo ensimmäinen neuvola ja ultrakin takana. Tuntuu ihan kuin olisitte paljonkin edellä raskaudessa. Tosin kyllä se 3-4 viikkoa tuntuu paljolta näin alussa. Vauvat voi silti syntyä hyvinkin samoihin aikoihin.
En ole ajatellu mennä varhaisultraan. Ja en ole vielä edes neuvolaan soittanut. Olenko ainoa "kummajainen"? Ei siihen sen kummempaa syytä.

Tervetuloa uudet! Olisi mukavaa saada vilkasta keskustelua.

Synnytys on vielä toooosi kaukana. Mutta kyllä se aina välillä mielessä käy. Lähinnä mietityttää miten lasten hoito järjestyy, vai joudunko yksin synnyttämään. Ja sektiota pelkään. En ole sitä ikinä kokenut ja toivottavasti ei tarvitse nytkään.
kop, kop toivottavasti en nyt mene asioiden edelle. Onhan tässä vielä ns. riskiviikot menossa.

Milla¤
Mie nyt oman mielenrauhan varmistamiseksi varasin varhaisultran nyt perjantaille. Eka soittelin femedaan ihan vaan tiedustellakseni hintoja, mutta ku oli niin edullinen niin pakkohan se oli varata! Joku reilu 70 € miinus kelakorvaus! Hinta riippu lääkärin palkkiosta, siis että kuka lääkäri tekee työn. Tuskimpa tuo halvinkaan mikään täysi tampio on ;)
Sitä tässä nyt oottelen muutaman päivän. Jänskää! Kunpa sieltä löytyis syke!! Mulla nimittäin myös kummittelee tuo tuulimuna.

Tämän päivän olen sairaslomalla.. Eilen oli niin migreenin merkkejä että pelasin varman päälle ja otin vapaaksi. En millään nyt voi alkaa sairastamaan, kun olen pojan kanssa kaksin. Vein lapsen tarhaan ja tulin kotia makaamaan. Vähä tunnen huonoa omaatuntoa :/ Äsken katoin leffan ja kohta olis tarkotus laittaa päiväunille.
Käytämpähän sairasloman ainaki oikeaan tarkotukseen!

Käyn lapsen kyllä hakemassa jo kahelta pois kun on 2 v neuvola. Mie näytän ihan järkyttävältä, mutta ei vois nyt vähempää kiinnostaa, kun mielessä pyörii vaan että jaksan pakolliset lapsen hoidot yms. hoitaa.
Eilen menin kasin jälkeen jo nukkumaan ja laitoin kännykän äänettömälle. Sain mieheltä kyllä siitä satikutia, ku se oli yrittäny soitella ja oli huolissaan.. "Onneksi" mullaki on alkanu ne yöheräilyt, sillä silloin huomasin että puhelin välkytteli. Muuten on raivostuttavaa heräillä vähän väliä pahan olon kanssa.
Ei mulla tällasta ollu esikoisesta.

Tosiaan hassua että jotkut teistä on niin pitkällä jo menossa!..tai siltä ainaki tuntuu. Kyllä tämä odottavan aika on pitkä, etenkin nämä 12 ekaa viikkoa.

Mutta nyt lähden lepäilemään..
Voikaahan hyvin!

Aurorah
Toukokuun 2009 odottajat

1.5.09 micelle
1.5.09 ekakertalainen
2.5.09 Aurorah, kolmas, vm 76, KYS
4.5.09 bamba, esikoinen
5.-9.5. simpsa, esikoinen, vm 79, KOS
7.5.09 Tiuku72, kolmonen, SEKS
8.5.09 miida, esikoinen, vm -83
8.5.09 c¨,)~ , esikoinen, vm -81, OYS
9.5.09 Istarx, kakkonen
7.-14.5. Haikara80, esikoinen, vm -80
15.5.09 henttulivei, kakkonen
17.5.09 Isabel, kakkonen, vm -79
17.5.09 Punatulkku, kakkonen, vm -81, TYKS
20.5.09 Milla¤, vm -82
23.5.09 Tikrutar
24.5.09 Mipsa
30.5.09 vilma79
??.5.09 Onnestasekaisin, ensimmäinen, vm -89

Päivitystä..

vilja83
moikka.

Minä siis taidan myös uskaltaa mukaan tähän ketjuun, takana yksi tuulimunaraskaus 04/08 ja nyt siis uudelleen raskaana. Varhaisultrassa syke näkyi joten tuulimunasta ei ainakaan nyt ole kyse mutta pelonsekaisia ovat kyllä tunteeni edelleen. Ensimmäinen kunnan tarjoama ultra ensi viikon lopulla, joten malttia :)LA siis 1.5

Vilja 9+6

vilja83
Alkuperäinen kirjoittaja Aurorah:
Toukokuun 2009 odottajat

1.5 vilja83,ensimmäinen (tuulimuna 04/08)
1.5.09 micelle
1.5.09 ekakertalainen
4.5.09 bamba, esikoinen
9.5.09 Istarx, kakkonen
20.5.09 Milla¤, vm -82
23.5.09 Tikrutar
24.5.09 Mipsa
30.5.09 vilma79

Päivitystä..
Lisäsin myös itseni, mulla neuvolassa LA sijoittuu ihan huhtikuun lopulle tai toukokuun alkuun, mutta eletään siis tuon 1.5 mukaan

vilja83
eli vielä tuli sellainen mieleen, että ne jotka ovat jo neuvolassa käyneet niin onko sydänääniä saatu teillä kuuluviin? Itse olin neuvolassa viikko sitten eikä sydänääniä kuultu (vielä). Olisi mielestäni ollut parempi kun ei olisi edes yrittänyt kuunnella niitä, nyt kun odottelen malttamattomana ultraa ja tietoa että kaikki on hyvin. Mutta miten siis muilla?

sivustaseuraaja157
Alkuperäinen kirjoittaja Milla¤:
Labrassa käyty ja positiivinen on tulos! (eikä ollutkaan ku vasta 6. testi :/)
Mutta nyt sen voin uskoa, kun en omiin silmiin luota.
Kyselin puhelimessa että onko hormonitaso tiedossa, mutta sitä ei osannu sanoa. Sen nimenomaan olisin halunnu kuulla niistä epävahvoista viivoista johtuen.
Punatulkku, tarkottiko se terkka että viiva ei vahvistu ollenkaan jos on tuulimuna?
Mulla se viiva on kyllä vahvistunu ensimmäisistä haamuista, mutta ei ole kirkas..tai ei siis muutama päivä sitten ollu kun viimeisen testin tein.
Aarrgh..tässähän ajaa ittensä mielipuolisuuden partaalle tällä pähkäämisellä ja ressillä ;)
Käväse vaan sieki Punatulkku pissaamassa terveyskeskuksessa niin saat mielenrauhan!

c",)..... Hyvä tietää tuokin ettei tuulimunassa kohtu kasva. Onkohan tämä alavatsan hetkittäinen viiltely ja ihme tuntemukset kohdun kasvamista?..

Syntynyt olen vuonna -82.
Mutta nyt taas tekemään jotaki talouden hyväksi..
tuulimunassa kohtu kyllä kasvaa ja testien viivat ovat selvän tummat (ainakin itsellä näin)

sivullinen2
Kohtu kasvaa kyllä, mutta hitaammin kuin normaalissa raskaudessa. Myöskään oireista ei voi päätellä mitään. Mulla ainakin oli vahvat viivat raskaustesteissä ja mm. rinnat äärettömän kipeät, vaikka tuulimuna olikin.

Foxie82
Täällä taas. Jostain syystä en pääse töissä kirjoittelemaan tänne, lukemaan kylläkin. Iltaisin ei olekaan sitten enää jaksanut istua koneella vaan väsymys vaatinut makoilemaan. Viime viikko meni vatsaa vihloessa/jomottaessa, kuulemma keltarauhanen siellä kasvaa ja tälle viikolle onkin sitten tullut ihanan etova olo. Vessaan asti ei ole tarvinnut onneksi juosta, vielä... Eli mulla vielä vahvistamaton LA 25.5. Neuvola vasta ens kuun lopulla :( joutuu odottelmaan vielä. Tosin harkitsen kovasti menoa varhaisultraan, jotta voisi varmistaa kaiken olevan ok. Lisäsin itseni tuohon Aurorahin listaan kun en jostain syystä ollut siellä mukana...

Aurorah:Toukokuun 2009 odottajat

1.5.09 micelle
1.5.09 ekakertalainen
4.5.09 bamba, esikoinen
9.5.09 Istarx, kakkonen
20.5.09 Milla¤, vm -82
23.5.09 Tikrutar
24.5.09 Mipsa
25.5.09 Foxie82, esikoinen, vm -82
30.5.09 vilma79

Päivitystä..

Haikara80
Pahoinvointiin ja jatkuvaan syömiseen olen jo tottunut - alkaa hermostuttaa kun ei ole mitään muita oireita eikä tosiaan mitään näy vielä. Pelottaa että onhan siellä varmasti joku!! Onko muilla vastaavia tuntemuksia? Ehkä siinä varhaisultrassa olisi järkeä...toisaalta kun olen näin kauan odottanut, miksei vielä paria viikkoa.

vilma79
Toukokuun 2009 odottajat

1.5.09 micelle
1.5.09 ekakertalainen
4.5.09 bamba, esikoinen
9.5.09 Istarx, kakkonen
20.5.09 Milla¤, vm -82
23.5.09 Tikrutar
24.5.09 Mipsa
25.5.09 Foxie82, esikoinen, vm -82
30.5.09 vilma79, kakkonen, vm-79, KYS

Päivitin omalta osaltani lisää ;)

Foxie82
Mulla samoja tuntemuksia Haikaran kanssa. Välillä tulee mietittyä, että onkohan siellä oikeasti ketään ja huijaavatko nuo testit ;) Pahoinvoinnin lisäksi merkkeinä mulla on iltaväsymys (eilen simahdin puoli yhdeksältä sohvalle, viime viikolla ennen kymmentä) ja rintojen arkuus/kasvaminen. Lisäksi myös turvottaa. Tuntuu, että kohta saa lähteä ostamaan itselleen uusia housuja, vaikka viikkoja on takana vasta 6+1.

Noh, kaikki tämä on uutta ja ihmeellistä. Päivä kerrallaan mennään ja ihmetellään kehon uusia tempauksia :) Pahoinvointi vain saisi pysyä poissa...

simpsa
1.5.09 micelle
1.5.09 ekakertalainen
4.5.09 bamba, esikoinen
5.-9.5. simpsa, esikoinen, vm 78, KOS
9.5.09 Istarx, kakkonen