Toukokuiset 2009

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
Mipsa
Hei kaikille!
Olen jo jonkin aikaa seurannut teidän keskustelua ja ajattelin, että josko nyt uskaltaisin liittyä teidän seuraan. Sunnuntaina tein ekan testin, haamu. Tänään tein varmistustestin ja selkeä plussa. Osasin sitä jo odottaakin, kun pahaolo ollut useampana päivänä. Onneksi aika lievänä.
Niin ja meille tulossa neljäs, hui

Ai niin ja laskettu olis kai 24.5.

Tikrutar
Heippa!

Eilen tuli plussa! Ei vielä aivan usko todeksi! :)
Ollaan pian vuosi yritetty. Viime keväänä 4kk yrityksen jälkeen tärppäsi, mutta se onni loppui 11rv keskenmenoon. Taas meni 4kk ja tärppäsi. Toivotaan että tämä onni jatkuisi loppuun asti. Meillä siis esikoista yritetään.

Itse olen 31v ja mies 33, ja toiveissa olisi kolmekin lasta...Kunhan vaan tulisi edes se yksi! Laskettu aika olisi 23.5 ja Seinäjoen sairaalaan vie silloin matka jos kaikki menee onnellisesti loppuun saakka. Nyt siis meneillään rv5.

Oireet on ollu tosi lieviä ainakin vielä; todella lieviä kuvotusaaltoja ja huono iho.

Onnea teille kaikille!!!

miida
mulla on nyt tullut pientä ruskeeta vuotoa ja hieman huolestuttaa!!!! Neuvola on reilun viikon päästä, ja ultra sillon myös.. oon kyllä lukenut paljon että pientä vuotoa voi tulla ja se on aika normaaliakin, mut täytyy kattoo tilannetta ja vaik huomenna soitella terveyskeskukseen/neuvolaan jos jatkuu... no, lähen tästä sohvalle lepäilemään, ehkä se siitä. toivottavasti on kaikki kunnossa!!!!

bamba
ekakertalainen, 1.5.09
simpsa 5.5.-9.5.09, esikoinen
miida 8.5.09, esikoinen
c¨,)~ 8.5.09, esikoinen, OYS
Istarx 9.5.09, kakkosta odotellaan
Haikara80, esikoinen
Isabel 17.5.09, kakkonen
Punatulkku 17.5.09, kakkonen, TYKS
bamba 4.5.09, esikoinen

miida, mulla tuli 3 päivää semmoista niukkaa ruskeaa vuotoa...ei löytynyt ultrassa mitään, mutta mä ainakin oman mielenterveyteni takia maksan sen 100e yksityiselle että pääsen ultraan.,

Tiuku72
Meillä onkin sitten sama synnytyssairaala =)
Itse olen kyrönmaan alueelta (Laihia-Vähäkyrö-Isokyrö) akselilta.
Toivottavasti nyt teillä onnistuu loppuun saakka.

T:Tiuku

Alkuperäinen kirjoittaja Tikrutar:
Heippa!

Eilen tuli plussa! Ei vielä aivan usko todeksi! :)
Ollaan pian vuosi yritetty. Viime keväänä 4kk yrityksen jälkeen tärppäsi, mutta se onni loppui 11rv keskenmenoon. Taas meni 4kk ja tärppäsi. Toivotaan että tämä onni jatkuisi loppuun asti. Meillä siis esikoista yritetään.

Itse olen 31v ja mies 33, ja toiveissa olisi kolmekin lasta...Kunhan vaan tulisi edes se yksi! Laskettu aika olisi 23.5 ja Seinäjoen sairaalaan vie silloin matka jos kaikki menee onnellisesti loppuun saakka. Nyt siis meneillään rv5.

Oireet on ollu tosi lieviä ainakin vielä; todella lieviä kuvotusaaltoja ja huono iho.

Onnea teille kaikille!!!

Isabel*
Kone tökki viimeks ja lähetti kaiken kahdesti...
Tervetuloa kaikille uusille ja onnea!!
Miida, toivottavasti kaikki on hyvin, tuohan on kovin yleistä tuo pieni vuoto eikä välttämättä ollenkaan vaarallista. Täällä on peukut pystyssä että kaikki ok : )
Mä olen taas töissä, nyt ite kauheessa flunssassa, onneks on perjantai.
Kukas sitä kyseli työstä, mä olen toimistotöissä eli istun päivät pitkät, se tulee kyllä sitten ainakin myöhemmässä vaiheessa olemaan kurjaa. No pitää sit vaan yrittää vähän liikkua välillä kun niin pitkälle päästään.
Hyvät viikonloput kaikille!
Tikrutar, mäkin olen Pohjanmaalta, ihan rannikolta, mutta eri sairaala kuitenkin.

mamu79
Alkuperäinen kirjoittaja Haikara80:
Mulla toi laskettu aika asettuu välille n 7.5.-14.5. joten antaa sen vielä olla.

Vähän pelottaa kun ei ole oikeasti juuri mitään oireita. Väsyn helpommin (esim. kävellessä ylös mäkeä) ja muutenkin uni maistuu. Lisäksi tunne siitä että pitää syödä ja jotain terveellistä koko ajan :) Yhtenä aamuna viime viikolla huonovointisuutta, muutoin ei oikeastaan, tulee ehkä keskimääräistä huonompi olo jos on liian pitkään syömättä. Mutta eihän kaikille kai pahemmin oireita tule, tai sitten niitä ei vielä kuulu...tissit tosin on turvonneet ja nyt alkaneet vähän myös kipeytyä.

Takeista vielä - se on niin vaikeaa sanoa milloin maha tulee esiin mutta epäilisin että kyllä joulun tienoilla jo jotain näkyy ja varsinkin tammi-huhtikuussa, jolloin vielä talvitakkia melkein joutuu pitämään. Ostin eilen uuden mekon ihan siitä vinkkelistä että sinne mahtuu vähän mahaakin jos on tarvis...

Keskenmenoa pelkään aivan hurjasti - toivottavasti kauhu menisi ohi. Eka neuvola parin viikon kuluttua :)
Paljon onnea sinulle haikara 80 uuteen odotukseen!! Toivon koko sydämestäni sinulle iloista odotusta ihan loppuun saakka!!!!! Tällä kertaa kaikki menee varmasti hyvin..
Aurinkoista syksyä toivottaa mamu79 helmikuun odottajista

Haikara80
Kiitos Mamu79 :)

Pelkään vieläkin kovasti ja aina jos tulee mitään vuotoa, menen ihan paniikkiin. Multa tulee pari kertaa viikossa kertaluontoisesti vähän rusehtavaa vuotoa - onko muillakin tällaista? Sanotaan että pienet vuodot ovat normaaleja mutta kyllä mä huolestun jokaikisestä vuodosta... Tiistaina neuvola mutta ultra vasta viikkojen päästä. Toisaalta tekisi mieli mennä yksityiselle ultraan mutta eihän se toisaalta mihinkään vaikuta, joten yritän rauhoittua. Oireet on niin vahvat ja muuten olo jotenkin varma että tällä kertaa onnistumme.
Toivon kanssa että viikot kuluisivat nopeasti mutta odottavan aikahan on tunnetusti pitkä :)

Hyvää ja rentouttavaa viikonloppua kaikille ja tervetuloa uusimmille!

vilma79
Uskaltaudun minäkin tähän ketjuun. En ole muutamaan vuoteen käynyt näillä sivuilla, mut nyt siis jälleen täällä. Plussan tein 18.8 ja oli vahva viiva. Kakkosta odotellaan, enkä oikein vielä usko todeksi. Voi sanoa, et tärppäsi aika helposti, eli ekasta varsinaisesta yrityksestä. Ekaa yritettiin 10kk. Oireita on tämä niin ihana päänsärky ja armoton väsymys, mitkä oli poitsuakin odotellessa. Ja nyt on myös ailahtelevainen huono olo. Mahaan myös juilii välillä. Jotenkin jännitän tätä enemmän kuin ekaa. Toivottavasti kaikki menee hyvin, töissä vaan on niin pirunmoinen stressi et lepoa tarvitaan. Tänään poitsu menee ehkä mummolaan yöksi, niin äiti saa aamulla nukkua vähän pidempään. Isovanhemmat eivät vielä tiedä, enkä aatellu kertoakaan kun vasta sitten ehkä 12-13 viikolla. Siis jos saan sinne asti pidettyä salassa.

Laskettuaika olis vissiin toukokuun lopulla eli 30.5 eli saattaa mennä kesäkuullekin, mut tulin nyt tähän ketjuun. Eka synty viikon yli lasketun. Ja sairaalana olis KYS.

Toukomasu rv5
vilma79, oliko plussausajankohta kuitenkin 18.9 eikä 18.8? :) Laskeskelin tässä vaan tuota omaani kun la olisi 28.5 ja plussan sain nyt 17.9.

Kunhan vaan jäin mietiskelemään. :)

Haikara80
Paha olo!! Olisi nätti ilma ja vapaapäivä, mutta ei pysty tekemään mitään. Kaikki ruoka kuvottaa, ei tee yhtään mieli käydä kaupassa. Väsyttää vaan ei nukuta, ja makoillessakin tulee paha olo :( Oi tätä autuutta! Onneksi oloni kohenee iltaa kohden, jos olisi tällainen fiilis kaikki päivät en saisi mitään tehtyä!!
Minkäslainen fiilis muilla tänään?

Tervetuloa joukkoon, Vilma79!

simpsa
Onnea uusille mukaantulijoille!
Täällä myös kuvottava olotila erityisesti aamupäivästä, mutta se kestää lähes koko päivän iltaa kohti helpottuen. Kaikkein eniten edelleen rassaa tämä pohjaton väsymys. En meinaa jaksaa olla työpää kokonaan. Tänään oli ihana ottaa parin tunnin päikkärit, mikä tuo ihan eri olon. Tuleva viikko töissä hirvittää... En saa aikaiseksi juuri mitään tältä olotilaltani. Onnellinen olen tulevasta vaavista, mutta olotila on varsin harmaa.

vilma79
Alkuperäinen kirjoittaja Toukomasu rv5:
vilma79, oliko plussausajankohta kuitenkin 18.9 eikä 18.8? :) Laskeskelin tässä vaan tuota omaani kun la olisi 28.5 ja plussan sain nyt 17.9.

Kunhan vaan jäin mietiskelemään. :)
Joo, sorry. Siis tottakai 18.9. plussasin.

Tiuku 72
Viime viikolla ilmestyi minullekin kuvottava olotila. Kahdessa ensimmäisessä raskaudessa kuvotus oli aamuisin. Ekalla oksentelin ja toisella kertaa kuvotus oli aamuisin. Nyt on kuvotusta ollut vain iltaisin mutta tänään se on ollut läsnä koko päivän. jee =)
Väsymys on tajuton. Ja yritän tässä pari viikkoa käydä töissä täysipäiväisesti ja opiskella iltaisin. Millään en jaksaisi kaivaa läksykirjoja esille. No vielä pari viikkoa niin sitten jätän työt hetkeksi. Se kyllä vähentää äitiysrahaa mutta en millään viitsi jojoilla töissä. Ollaan sitten muutama kuukausi pois ja suoritetaan opinnot mahdollisimman pitkälle. TAitaa olla jo 7+2. Keskenmenoa pelkään vieläkin. Seksiä tekisi mieli mutta sen jälkee alkaa supistella hirveästi. On meinaan ollut taukoa kun pelkään älyttömästi keskenmenoa (ei sillä kyllä ole mitään merkitystä mutta minkäs teet luulotaudille)

c¨,)~
Onnittelut uusille plussanneille! Lisäilkää itsenne listaan, niin on helpompi katsella missä kukanenkin on menossa, monesko on tulossa ja mistä päin ootte. :)

Tiuku, hatunnosto sulle tuosta työ/opiskelukuviosta. Mä en jaksais millään! Mulla on vähän sama juttu tuon seksin kanssa, silloin kun en itse tuu loppuun asti niin olo on todella ok ;) mutta jos tulee niin iskee sellainen kuvotusolo ja tuntuu tympeeltä mahassa. Jospa tämä tästä... Oksennusoloa ei ole tullut vieläkään, josko tästä selviäiskin ilman.. :)

Mukavaa viikonloppua, ja ladatkaas patterit ens viikkoa varten! =o}

c¨,)~ 7+2

Milla¤
Hei vaan!
Kaipa mieki nyt tohtisin jo tänne ilmottautua. Olen lueskellu tätä ketjua jo tovin, mutta en vaan ole uskaltanu liittyä joukkoon.
Siispä tietoja: Olen kaiketi 6:nnella viikolla menossa (kuukautiskierto on aina ollu niin sekasin etten osaa sanoa, elättelen toivoa että sillä pääsisin kaupungin varhaisultraan).
Tosikoista odotellaan (toivottavasti!), esikoispoika synty 10/06.
Mieliala vaihtelee siinä mielessä laidasta laitaan, että ekana päivänä olen raskaudesta ilonen ja toisena taas tosi surullinen keskenmenon pelosta :/
Positiivisia raskaustestejä (Prisman halpis-pregent stick) olen tehny 5! Mutta viiva ei vaan ole ihan kontrolliviivan vahvuinen, mutta ei silti mikään haamu. Se mietityttää..
Tissit/nännit on kyllä vähä arat, mutta ei juurikaan muuta oiretta. Paitsi alavatsassa on polttelevaa kuukautiskipua ollu reilun viikon ja joinaki päivinä ihan pientä tuhruvuotoa. Ja selkeästi joskus vihlasee mahaa, kun paikat alkaa venyä ja paukkua ;) Että kyllä tässä raskaana ollaan, pelottaa vaan että onko kaikki oireet "sallittuja".

Eipä nyt muuta..minut voi vähä myöhemmin lisätä listaan kunhan saan oikean lasketun ajan. Yhden laskurin mukaan se vois olla 20.5.
Mutta nyt odottelemaan beebeetä!

Mukavaa alkavaa viikkoa!

micelle
laskettu aika olis 1.5.2009

esikoista odottelen. ja neuvolassa käytiin viime viikolla.
meillä tosi mukava neuvola täti.
kuvotusta ja hajuherkkyyttä lukuunottamatta kaikki sujunut hyvin.

c¨,)~
Tervetuloa Milla ja micelle! Ja tottakai miljoonasti onnea! :)

Mun oli pakko askarrella meistä lista, anteeksi jos loukkaa jotakuta.. Meitä alkaa kuitenki olla jo niin paljo ettei saa millään pidettyä muistissa kuka on mikäki. :) Mutta korjailkaa ja lisäilkää tietoja toki, jos joku on väärin tai puuttuu.

c¨,)~
micelle .......... 1.5.09
ekakertalainen.. 1.5.09
bamba ........... 4.5.09, esikoinen
simpsa .......... 5.5.-9.5. esikoinen
Tiuku72 ......... 7.5.09
miida ............ 8.5.09, esikoinen
c¨,)~ ............. 8.5.09, esikoinen, OYS
Istarx ............ 9.5.09, kakkosta odotellaan
Haikara80 ....... 7.5.-14.5. esikoinen
Isabel ............ 17.5.09, kakkonen
Punatulkku ...... 17.5.09, kakkonen, TYKS
Milla¤ ............ 20.5.09
Tikrutar ......... 23.5.09
Mipsa ............ 24.5.09
vilma79 ......... 30.5.09

punatulkku
Moikka!

Mulla on melkein sama tilanne kuin Millalla, eli viikko sitten oli viiva vielä vaalea, sen jälkeen en kuitenkaan oo testannut. Oireetkin samat, mutta ei vuotoa.. Varasin tänään kuitenkin ekan neuvlolan, ajan sain 3.10. Ja hain multivitaa apteekista. :) Mä kanssa yritän yhdistää työtä, koulua ja kotielämää. Olen koulussa vain 1-2 päivää viikossa, jolloin esikoinen hoidossa, töissä käyn n.4 iltaa viikossa. Vähän on ollut vaikeaa nyt etenkin kun mielessä pyörii vaan kaikki vauva-asiat..! Onneksi kuitenkin olen voinut suht hyvin verrattuna edelliseen raskauteen, vaikka toisaalta se oireiden puuttuminen kummastuttaakin.. Mutta katsotaan mitä tulevat viikot tuovat tullessaan. :)

punatulkku 6+1 (tai voi olla vasta 5+1:kin..)

Mipsa
Kiitos listan päivityksestä!
Ei vaan saanu aikaiseksi. Jos lasketut ajat muuttuu, niin muutellaan niitä sitten. En ihan 100varma ole omastanikaan. Enkä ole ajatellu pitää mitään kiirettä neuvolaan. Ehtii siellä vielä juosta. Ja tulee sitten muka eka ultra jne. nopeammin. Heh, näin yritetään huijata itseään.

Pahaolo vaivaa välillä. Nyt taas ollut muutama päivä oikein hyvä. Ennen se onkin alkanu vasta joskus viikolla 6 tai 7. Kauhulla odotan. Ikinä mulla ei oo ollu kovin paha pahoinvointi eikä oo kestäny kuin 3-4 viikkoa. Mutta ne päivät on pitkiä! Joten voimia kaikille pahoinvoinnin kanssa taisteleville! Ei ole herkkua ei. Mutta se loppuu aikanaan, toivottavasti vähän lohduttaa.

Mipsa 5+1

Yhteistyössä