Toukokuiset 2009

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
Haikara80
Mipsa: Kiva kuulla että helpotusta on todennäköisesti tiedossa! Pari viikkoa sitten luulin että mulla on huono olo mutta nyt vasta ymmärrän mitä se todellinen pahoinvointi on. Tämä on ollut suht kauhea päivä - aamulla oli hurjan huono olo mutta mysliä sain syötyä ja olo helpotti. Luennolla oli pakko popsia hapankorppua ettei ihan luuhistunut. Bussista oli pakko hypätä liian aikaisin pois koska jonkun partavesi oli niin vahva että pelkäsin että oksennan pian! Kotona päiväunien jälkeen iski taas hillitön huonovointisuus....En ole siis kuin sen kerran muutama viikko sitten oksentanut mutta huimaa ja kuvottaa koko ajan :/

Huomenna sitten on se eka neuvola - tulen sitten infoamaan josko siellä tapahtuu jotain jännää :)

Foxie82
Täällä on yksi innoissaan oleva esikoisen odottaja, joka bongasi vahvan plussan sunnuntaina 21.9. Laskureiden mukaan LA olisi 25.5.2009. Jännityksen sekaisin tuntein mennään päivä kerrallaan eteenpäin toivoen ettei pahoinvointi yllätä. Pientä kuvotusta on silloin tällöin ja jostain syystä banaanin syömisen ajattelu tekee pahaa!

Milla¤
Kiva kuulla että mulla on Punatulkusta kohtalotoveri! Eiköhän meillä kaikki ihan ok ole? :)
Huomena käyn labrassa antamassa pissanäytteen. Jotenkin haluan kuulla asiantuntijan lausunnon.
Tänään ei ole ollu juuri mitään oiretta :/ Se rintojen arkuuskin lähestulkoon kokonaan katos. Pitkin päivää olen rutistellu tissejä ja yrittäny löytää kipeitä kohtia..heh.
Ja ihan samat mietteet: töissä on ihan tuskasta olla, kun tämä vauva-asia ainostaan pyörii mielessä!!
Te pahoinvoivat, sympatioita teille, mutta uskokaa tai älkää mutta TOIVON itselleni jo alkavaksi pahoinvoinnin! Edellisessä raskaudessa pahoinvointi alkoi jo ihan alussa, mutta nyt ei tietoakaan..ärsyttävää! Se olisi ainaki selvä merkki raskauden etenemisestä.
Kiva että minutki lisättiin listaan :)

punatulkku
Hei taas!

Milla, mulla kanssa viime raskaudessa oli pahoinvointia jo ennen plussaa ja näillä main oksentelin jo täysiä. ;) Niin sitä mentiin viikolle 16 asti, melkein joka päivä vessanpöntöllä roikkuen,välillä useampaan kertaan. Nyt kun jo on tuo esikoinen niin en kyllä toivo sen toistuvan... voihan se oireilu ainakin osittain olla psyykkistäkin, se siis että silloin kun kaikki oli uutta ja raskaus odotettu jne niin ne oireetkinoli niin vahvoja. Nyt ei niin paljoa pysty kuitenkaan itseään tutkimaan ja niin..no en tiedä..toivon vaan että kaikki on hyvin, meillä molemmilla! :) Mäkin mietin tuota terveyskeskus-pissalla-käyntiä, saa nähdä jos huomenna kävisin. Voishan sitä vielä ostaakin testin ja katsoa onko viiva jo kunnollinen. Terkka sanoi kun varasin neuvolaa ja kerroin näistäkin ajatuksista, että tuulimunaraskaus ei ainakaan yleensä edes saa viivaa tummaksi missään vaiheessa.. mutta enpä tiedä, pitäisi siskolta kysyä,hänellä kun on yksi sellainen ollut.

Haikara80:n neuvolauutisia ja Millan pissatuloksia odotellen. :)
Nyt sämpylät uunista...

punatulkku

lisättäiskö listaan myös iät, minä -81

c¨,)~
Huomeneja!

Onnittelut Foxielle! :)

Olkaa onnellisia, joilla ei tuota tissikipua ole. Mulla tuntuu että räjähtää jos vähänkään kylmä ottaa. Illalla siten bongasin muutamat sellaiset punaiset jäljet, niinkuin ois haikakoita punaisia mustelmia niillä kohden, joissa kipu on pahimmillaan ollut. Mitähän lienevät? Pitää seurailla ja painella lekuriin jos muuttuu johonki päin..

Ja Punatulkku ja Milla, kyllä se muakin aina hirvittää, että onkohan tuolla elämää vai ei. Lisää pähkäilyn aihetta sain siitä, kun luin jostain, että jos on tuulimuna tai kohdun ulkopuolinen niin kohtuhan ei silloin ala kasvamaan. Nyt oon sitte vähän väliä kokeilemassa, joko siellä kohouma tuntuisi.. :) Ja kylläpä kyllä, eilen sen löysin, pienen koholla olevan alueen alavattasta. No, tiedä häntä, onko se sitten kohtu vai mikä.. Pitäis vaan jaksaa ootella vielä pari viikkoa neuvolaan.

Haikaran neuvolauutisia odotellaan kovasti... :)

Punatulkku, ihan hyvä idea tuo ikälisäys tuohon listaan. Laitatteko muutkin iät tulemaan, niin poimitaan ne sitte tuohon listaan kerralla ettei tuu sataa listaa peräjälkeen täyttämään ketjua..? :)

T. c¨,)~ vuosmallia 81

Mipsa
Hei!

Vai joku toivoo pahoinvointia;-)
Voi raskaus ihan hyvin alussa olla "oireeton". Ei kannata sen takia huolestua. No helpommin sanottu kuin tehty. Tiedän, että helposti murehtii vaikka mistä. Mutta joku taisi joskus jossain sanoa, että ei se murehtimalla parane. Jokainen raskaus voi olla täysin erilainen. Edellisen perusteella ei voi oikein odottaa mitään.
Tsemppiä ja olkaa vain tyytyväisiä, kun ette voi pahoin. Tuskaisia ja pitkiä nämä ekat viikot.

Milla: mites labrassa?

Ja tervetuloa kaikille uusille! Ja OOOONNEEEA!!!!

miida
Kiva saada tänne lisää väkeä! :) Onnea kaikille matkaan!!

Mulla on nyt viikon pahan olon jälkeen ollut eilen ja tänään melko hyvä olo! Ei ois uskonut että olo voi helpottaa..No, katsellaan miten tämä etenee. Viikon päästä mennään neuvolaan ja ultraan, ja sitten tietää ainakin onko tää totta vai ei!! Mulla nyt viikkoja jotain 7+6 tietämillä?! (voi olla vähemmänkin kyllä)

Ihana ilma ulkona!! Hyvää syyspäivää kaikille! :)

-miida vm.83-

bamba
mulla on tänään ensimmäinen neuvola..vähän jännittää, koska en tiedä yhtään mitä siellä tapahtuu! onneksi kävin yksityisellä ultrassa, nyt on paljon kivempi ja varmempi olo. joten suosittelen kaikille.. kerron sitten myöhemmin miten neuvolassa meni.

minulla on ollut monena päivänä todella pahaa kuvotusta, pahenee vain koko ajan...varsinkin autossa ihan lyhyellä matkalla tulee heti huono olo.

Isabel*
Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville. Mä en esikoisesta voinut pahoin juuri ollenkaan, mutta odottelen että josko tällä kertaa, ei vielä ainakaan.
Niin ja lisää uusia plussanneita, tervetuloa ja hirmuisesti onnea!!
Mulla on alkaneet mieliteot, verigreippiä voisin syödä vaikka kuin, harmi vaan että niissä on aika kova homma kantaa kaupasta kotiin : ) Ja mun pahetta, suklaata, jota normaalisti voisin syödä jatkuvasti joka päivä, ei nyt vaan tee mieli, hyvä juttu tietty : ) Niin ja ikään kuin tuo maha alkais kasvamaan, kääks, nyt jo!!!?? ei ihan vielä tarttis, vaikka tiedän että se toisesta lapsesta yleensä plompsahtaa esiin nopeempaa... mutta että jos kuitenkin vasta sit parin kuukauden päästä, olis harras toive : )
tulkaahan kertomaan neuvolakuulumisia!
niin ja mä olen vuosimallia -79.
ja varmaan kaikki on järkyttyneitä tuosta Kauhajoen ammuskelusta, mikä tätä yhteiskuntaa vaivaa kun ihan viattomia sivullisia ammutaan. Saa voimaan pahoin.

Onnestasekaisin :)
Tänään tuli plussa, itkin ja nauroin, niin uskomaton tilanne! Nyt vaan aikaa varailemaan, toukokuun lopussa kaiken järjen ja toiveiden mukaan olisi laskettu aika.

ja onnea kaikille toukomuksun odottajille :)

Haikara80
Neuvolavisiitti nyt suoritettu - aikamoisen tylsäähän siellä oli, lähinnä papereita täyteltiin, taustoja kyseltiin. Hemoglobiini mitattiin, samoin paino ja sitten piti pissata purkkiin. Kaikki ok, ja arvioitu laskettu aikani on nyt sitten 9.5. mutta sehän voi muuttua. Sain parin viikon päähän ekan lääkärin ajan ja siinä välissä ehkä ehtii jo olla eka ultra, saa nähdä milloin sen ajan saan. Mutta "neuvolatäti" oli tosi mukava, sehän on hyvä koska tuollahan aletaan sitten ravaamaan ja usein :)

bamba: sympatiat kuvotukseen ja autopahoinvointiin! mulle tulee yleensäkin huono olo autossa mutta nyt on aivan järkyttävää olla matkustajana...onneksi ei tarvitse istua autossa kovinkaan usein! paitsi siis bussissa, mutta se ei ole niin paha.

Tervetuloa uusimmat, meillä alkaa kohta olla jengi kasassa :) Ja kaikki pysyy mukana loppuun saakka, onhan sovittu juttu!!

Haikara, siis vuosimallia -80

Milla¤
Labrassa käyty ja positiivinen on tulos! (eikä ollutkaan ku vasta 6. testi :/)
Mutta nyt sen voin uskoa, kun en omiin silmiin luota.
Kyselin puhelimessa että onko hormonitaso tiedossa, mutta sitä ei osannu sanoa. Sen nimenomaan olisin halunnu kuulla niistä epävahvoista viivoista johtuen.
Punatulkku, tarkottiko se terkka että viiva ei vahvistu ollenkaan jos on tuulimuna?
Mulla se viiva on kyllä vahvistunu ensimmäisistä haamuista, mutta ei ole kirkas..tai ei siis muutama päivä sitten ollu kun viimeisen testin tein.
Aarrgh..tässähän ajaa ittensä mielipuolisuuden partaalle tällä pähkäämisellä ja ressillä ;)
Käväse vaan sieki Punatulkku pissaamassa terveyskeskuksessa niin saat mielenrauhan!

c",)..... Hyvä tietää tuokin ettei tuulimunassa kohtu kasva. Onkohan tämä alavatsan hetkittäinen viiltely ja ihme tuntemukset kohdun kasvamista?..

Syntynyt olen vuonna -82.
Mutta nyt taas tekemään jotaki talouden hyväksi..

henttulivei
täälläkin ois yx toukokuulaisten ketjuun liittyvä. laskettu 15.5. toinen lapsukainen siis tulossa, esikoinen 2v,6kk.

Onko teillä kellään muulla ollu ylävatsa kipuja?? mulla ihmeellistä kipuilua, yhtäkkiä rupeaa juilimaan ja sattuu lujaa.. siis nimenomaan ylävatsaan.. onkohan normaalia? kuvotusta löytyy ja rinnat on niiiiiin kipeet et ei koskea kärsis. väsymyt jotain hurjaa. paljon vahvempia oireita kun esikoista odottaessa.)tai sitten aika kultaa muistot;o)

Mitäs muuten ootteko keksiny mitä keinoja tuohon kuvotukseen??? mikään ei maistuis ja nälkä kauhea.. Ananas limua oon nyt sit innoissani kiskonu kun se tuntus hetkellisesti auttavan. Mut sit mietin sitäkin et oliko siinä joku juttu et light limuja ei sais juoda??? oliko joku lisäaine tai jotain mitä pitäs välttää..?? nopeesti ne asiat näköjään unohtuu...

henttulivei
täälläkin ois yx toukokuulaisten ketjuun liittyvä. laskettu 15.5. toinen lapsukainen siis tulossa, esikoinen 2v,6kk.

Onko teillä kellään muulla ollu ylävatsa kipuja?? mulla ihmeellistä kipuilua, yhtäkkiä rupeaa juilimaan ja sattuu lujaa.. siis nimenomaan ylävatsaan.. onkohan normaalia? kuvotusta löytyy ja rinnat on niiiiiin kipeet et ei koskea kärsis. väsymyt jotain hurjaa. paljon vahvempia oireita kun esikoista odottaessa.)tai sitten aika kultaa muistot;o)

Mitäs muuten ootteko keksiny mitä keinoja tuohon kuvotukseen??? mikään ei maistuis ja nälkä kauhea.. Ananas limua oon nyt sit innoissani kiskonu kun se tuntus hetkellisesti auttavan. Mut sit mietin sitäkin et oliko siinä joku juttu et light limuja ei sais juoda??? oliko joku lisäaine tai jotain mitä pitäs välttää..?? nopeesti ne asiat näköjään unohtuu...

Onnestasekaisin
Ei oo ylävatsa kipuja, mutta alavatsa on melko kipee ja yöllä tulee heräiltyä. Kuvotusta ei ole, mutta ihan pienestäkin määrästä ruokaa tulee täysi olo. Rintoihin sattuu, ei kestä ns. painoa (eli siis vatsalleen nukkumista).. niin ja alaselkään tulee välillä pistävä kipu. Näin alussa pelottaa että menkat alkaa milloin tahansa, sen verran uskomatonta.
miten oli juustojen laita? hirmu paljon tekisi mieli syödä homejuustoja.
Ensimmäinen tulossa ja itse vm-89 :)

Tiuku 72
Moikka,
Olen tässä ollut flunssan kourissa ja täytyy sanoa että raskasta on. Et voi ottaa mitään... No okey panadol hottia mutta mieluusti vältän sitäkin näin alkukolmanneksella. Olen nyt kolmatta päivää pois töistä ja koulusta.

KAuhajokin on niin lähellä asuinpaikkaani että oikein tekee pahaa. 2 pojan äitinä sitä ajattelee että ampujakin on jonkin lapsi!! Saati sitten että joku käy tappamassa meidän lapsemme kouluun!!! Ensin me äidit taistelemme tullaksemme raskaaksi, kestämme pahoinvointimme, synnytämme, valvomme yömme kun lapsi sairastaa, itkemme heidän kanssaan surut ja ilot ... ja sitten pam kaikki se työ on heitetty pois. Jäljellä on vain kipu ja tuska, jonka joudumme viemään hautaan. Mielellään sitä näkisi oman lapsen vanhana sekä mahdolliset lapsenlapset.

No tämä nyt oli tällainen näkökulma asiaan.

Onnittelut kaikille uusille tulokkaille

Tikru 8+0 taitaa olla takana ja synnytyssairaala Seinäjoki.

simpsa
Heippa kaikille ja onnea uusille liittyjille!

Kauheahan tuo Kauhajoen tapaus on, toki tulee heti Jokela mieleen. Onneksi itseäni ei asia mitenkään läheisesti kosketa. Voin keskittyä omaan napaani...

Tänään oli eka neuvolakäynti ja puolitoista tuntia siellä hurahti. Ottivat verinäytteen ja myöhemmin pitää käydä viemässä pissanäyte. Muuten kaikki näyttäysi olevan kunnossa, mutta alaverenpaine oli liian korkealla (kaksi kertaa mitattuna yli 90), yläpaine oli ok. Itse kyllä epäilen "valkotakki"-jännitystä, koska ennen raskautta itse itseltäni mitattuna ei paineita ole ollut. Joka tapauksessa joudun seuraamaan paineita työpaikan terkkarilla muutamana päivänä viikossa ja jos ne jatkuvasti ovat koholla, lääkäriaikaa aikaistetaan. Saapa nähdä miten käy... Kuulemma liian korkeat paineet voi enteillä raskausmyrkytystä ja voi vaikutta vauvan kasvuun masussa.

Synnytyssairaalaksi valittiin Kätilöopisto, ei kait niissä muissakaan vaihtoehdoissa mitään vikaa ole, mutta tuolta ainakin olen lukenut ihan positiivisia juttuja. Niin ja ikä on nyt 29v, jos sekin jossain vaiheessa siihen listaan liitetään.

Onnellinen simpsa ja noin rv. 9+2

Haikara80
Huomenia,

Täällä ilmottautuu yksi huonosti yönsä nukkunut! Ensin heräsin vessaan ja sitten kolmen aikaan hirveeseen kuvotukseen - oli pakko lähteä syömään vaikkei kertakaikkiaan tehnyt mieli yhtään mitään. Loppuisi jo tämä huonovointisuus. Nyt pitäisi tsempata itsensä kouluun 4 tunniksi - eilen oli aivan hirveetä luennolla kun pyörrytti jopa istuma-asennossa. Nykyään ihan vakiona joudun käymään jossain matkan varrella juomassa tai syömässä jotain kun tulen kotiinpäin, eväitä ei ikinä tarpeeksi mukana :)

Mukavaa päivää!

Goldienne
Ah sielläkin yksi. Täällä toinen. Edellinen yö oli kamalempi, heräsin viisi kertaa, viime yönä kolme kertaa. Onneksi ei oo kuvotusta ollut, ruoka maistuu ja sellasta. Ainoat vaivat ovat silloin tällöin kamala menkkamainen alavatsakipu, pelkään kamalasti keskenmenoa.. sekä satunnainen päänsärky ja voimattomuus.
Ens yöstä toivottavasti parempi :)
-Goldienne & rv 5+1

c¨,)~
Huomenta!

Voi ku on tympeen kuulosta Haikaralla, hyvä kuitenki että syöminen auttaa. Voin kuvitella, kuinka kamalaa on istua jollain luennolla sillon kun oikeen kuvottaa.. Varmaan kaikki keskittyminen menee siihen, ettei leksa lennä.. :)

Goldiennen kivut kuulostaa pelottavilta, toivotaan että se kohtu siellä vain venyy ja paukkuu.. :)

Ei täälläkään kovin hyvin tullu nukuttua.. Ei kuitenkaan kuvotus tai kivut valvottaneet vaan ah se niin ihana pissillä ramppaaminen. Viime yönäki sai pari kertaa käydä ja aamulla olis vielä viiden aikaan pitäny nousta, mutta venytin kellon soittoon asti tunnin verran.

Mukavaa torstaipäivää!

T. c¨,)~ 7+6

c¨,)~
Toukokuun 2009 odottajat

1.5.09 micelle
1.5.09 ekakertalainen
4.5.09 bamba, esikoinen
5.-9.5. simpsa, esikoinen, vm 79, KOS
7.5.09 Tiuku72, kolmonen, SEKS
8.5.09 miida, esikoinen, vm -83
8.5.09 c¨,)~ , esikoinen, vm -81, OYS
9.5.09 Istarx, kakkonen
7.-14.5. Haikara80, esikoinen, vm -80
15.5.09 henttulivei, kakkonen
17.5.09 Isabel, kakkonen, vm -79
17.5.09 Punatulkku, kakkonen, vm -81, TYKS
20.5.09 Milla¤, vm -82
23.5.09 Tikrutar
24.5.09 Mipsa
30.5.09 vilma79
??.5.09 Onnestasekaisin, ensimmäinen, vm -89

simpsa
Hei c¨,)~
Itseasiassa neuvolatädin laskemana viimesten menkkojen alusta laskettuaika on vierallisesti tällä hetkellä 27.4.09, jonka mukaan viikkoni ovat todella 9+2. Täti kuitenkin laski ajan sen mukaan, että kierron pituus olisi 28 päivää vaikka todellisuudessa se on 32-35 päivää. Lisäksi tikutin ovulaation 8.8.08, josta katsottuna laskettu aika on tuolloin toukokuun alkupuolella. Muutaman viikon päästä on tulossa np-ultra, jossa aika varmistuu, ja uskon sen siirtyvän tuosta virallisesta ajasta eteenpäin. Siksi näihin toukokuisiin liityinkin. Tulipas selitystä kerrakseen. ;)

Korjaan tuohon listaan syntymävuoteni, joka on -78 (olen loppuvuodesta syntynyt, joten 30v. häämöttää edessä päin.)

Toukokuun 2009 odottajat

1.5.09 micelle
1.5.09 ekakertalainen
4.5.09 bamba, esikoinen
5.-9.5. simpsa, esikoinen, vm -78, KOS
7.5.09 Tiuku72, kolmonen, SEKS
8.5.09 miida, esikoinen, vm -83
8.5.09 c¨,)~ , esikoinen, vm -81, OYS
9.5.09 Istarx, kakkonen
7.-14.5. Haikara80, esikoinen, vm -80
15.5.09 henttulivei, kakkonen
17.5.09 Isabel, kakkonen, vm -79
17.5.09 Punatulkku, kakkonen, vm -81, TYKS
20.5.09 Milla¤, vm -82
23.5.09 Tikrutar
24.5.09 Mipsa
30.5.09 vilma79
??.5.09 Onnestasekaisin, ensimmäinen, vm -89

Isabel*
Täällä on näköjään muitakin jotka nukkuu yönsä huonosti, mäkin joudun juokseen vessassa kerran yössä, ja sit samalla iskee niin kova nälkä että alkaa heikottaan, ja aamulla sitten melkein huono olo kun on niin nälkä... yritän syödä illalla kunnolla että jaksaisi aamuun asti, mutta eipä näytä auttavan. toivotaan että Haikara sulla tuo kuvotus helpottaa ja Goldiennella kivut, ei kuulosta kivalta.
Onko täällä muita jotka käy ratsastamassa? Viime raskaudessa jouduin lopettaan tällä samaisella viikolla sen takia, että ravissa meinas oksennus lentää, vaikka muuten sitä pahoinvointia ei siis ollut... nyt vielä tuntuu hyvältä, eli aion jatkaa kunnes alkaa tuntuun pahalta. Tai sit kun tulee pelko siitä että pikkuiselle vois sattua jotain. Mutta toivottavasti vielä muutamia viikkoja pystyis käymään. En mä niin sitä selästä putoamista pelkää, vaan enemmänkin sitä että joku heppa ottaa ja potkasee...eilen kun yks hullu puras mua käteen, sitä ei vissiin oikeen inspiroinu se touhu.
Ja flunssa mullakin edelleen, se ei meinaa antaa periks, todella ankeaa. Tiukulle myös voimia flunssan voittamiseen.

Isabel, rv 6+4

Yhteistyössä