Toukokuiset 2009

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
Haikara80
Mulla toi laskettu aika asettuu välille n 7.5.-14.5. joten antaa sen vielä olla.

Vähän pelottaa kun ei ole oikeasti juuri mitään oireita. Väsyn helpommin (esim. kävellessä ylös mäkeä) ja muutenkin uni maistuu. Lisäksi tunne siitä että pitää syödä ja jotain terveellistä koko ajan :) Yhtenä aamuna viime viikolla huonovointisuutta, muutoin ei oikeastaan, tulee ehkä keskimääräistä huonompi olo jos on liian pitkään syömättä. Mutta eihän kaikille kai pahemmin oireita tule, tai sitten niitä ei vielä kuulu...tissit tosin on turvonneet ja nyt alkaneet vähän myös kipeytyä.

Takeista vielä - se on niin vaikeaa sanoa milloin maha tulee esiin mutta epäilisin että kyllä joulun tienoilla jo jotain näkyy ja varsinkin tammi-huhtikuussa, jolloin vielä talvitakkia melkein joutuu pitämään. Ostin eilen uuden mekon ihan siitä vinkkelistä että sinne mahtuu vähän mahaakin jos on tarvis...

Keskenmenoa pelkään aivan hurjasti - toivottavasti kauhu menisi ohi. Eka neuvola parin viikon kuluttua :)

Hang-around
Toivoisin kovasti kuuluvani tänne. Haikara laitettiin toimituspyyntö 25.8. Nyt on viime päivät ollut ökötystä ja flunssan oireet ilman flunssaa. Hengästyn toivottomasti. Plussaa ei vain näy testissä. Milloin plussan pitäisi näkyä? En haluaisi lähteä maksamaan verikokeesta.

Haikara80
Kyllä se viikon-parin päästä oletettujen kuukautisten jälkeen alkaa näkyä....verikoe maksaa 30 € mutta voi olla mielenrauhan kannalta kiva tehdä :) Toivotaan parasta!

Isabel*
Haikara, kyllä se keskenmeno pelottaa muakin, mutta toisaalta ei se pelko mitään auta, pitää vaan yrittää jatkaa normaalia elämää eteenpäin ja uskoa tähän raskauteen ja nauttia. Jos keskenmeno tulee niin se tulee, mutta nyt nautitaan olotilastamme eikö : ) Ehkäpä se eka neuvola tekee raskaana olemisen myös hieman konkreettisemmaksi. Mulla on myös ollu hirveen oireetonta, hengästyn helpommin ja koko ajan pitäis syödä, ja yölläkin joutuu juoksemaan vessassa, mutta muuten ei juuri mitään. Ja kiva näin, kyllä sitä ehtii myöhemminkin oireilla ihan riittämiin.
Hang-around, toivotaan että voit pian liittyä toukokuisiin!!

Tiuku72
Hei!
Kävin tänään yksityisellä ultrassa että tiedän vaavin olevan elossa. Siellä se sydän sykki vahvasti ja oli hyvä ruskuaispussi. RAskausviikkoja oli 6+5 joten laskettu aika taitaa olla 7.5

Niin ja tämä on minun 3. lapsi ja ikää 35

Isabel*
Tiuku, tervetuloa!
Mukava kun tänne tulee lisää porukkaa, hirveän hiljaista vielä on ainakin...
Missäs kaikki luuraa??
Mulla alkaa olemaan niin oireeton olo että välillä unohtaa että tuolla joku edes on : )
Ootteko varailleet aikaa neuvolaan? Mä ajattelin torstaina samalla kun meen esikoisen kans neuvolaan pyytää ittellenikin aikaa, töistä en viitti soittaa, kun täällä seinilläkin on korvat enkä vielä todellakaan halua kenenkään tietävän, kun ei muutenkaan olla vielä kerrottu kuin kahdelle hyvälle ystävälle jotka itsekin plussasivat ihan samoihin aikoihin mun kans.. Mulla on muutenkin vähän hankala työtilanne, kun oon äitiysloman sijaisena enkä nyt (jos kaikki menee hyvin) voikaan olla tuota sijaisuuttani loppuun asti. Pomo varmaan hyppii riemusta ja muutama muu katsoo kieroon, mutta siitä vaan. En vaan vielä halua kenenkään tietävän. Millaset muiden tilanteet on?

c¨,)~
Onnittelut Tiuku!!! :) Listalle vaan..

Isabel; Eiköhän meillä kaikilla liene sama selitys, väsyttää niin maan pirusti ettei sormia jaksa liikuttaa.. Vai oonko mää ainut? :) Minä varasin ajan neuvolaan jo ajat sitten ja np-ultraan myös. Meillä päin on tapana varailla tuo ultraki heti kun mahdollista. Eka neuvola olis siis kolmen viikon päästä eli 7.10. ja ultra 27.10. Mäkin soitin autosta, kun ei puhettakaan että töistä olis voinut soittaa.. Seinät on "paperia" ja naapurihuone varmasti kuuntelee korvat pitkällä. ;)
Mulla on tuo työtilanne hyvä, olen nyt neljättä vuotta vakituisena ja juuri mukavasti tuo vuoden 07 työtulo ehti pompsahtaa reilusti työsuhteen alkua suuremmaksi. Meilläkin on odotettavissa nyrpeetä nokkaa pomon suunnalta ihan varmasti, kun joutuu sijaisen hommaamaan. No, elämää tää vaan on. Ihanaa sellasta! :)

Ja tuosta oireettomuudesta. Mulla se on ihan päin vastoin. Tissit on niin helekutin kipeet ettei mitään järkeä. Tänään jouduin sitten neuvolatätille laittamaan s-postia, kun on nuo alavatsakivut alkaneet hirvittämään. Kun yskäisee tai aivastaa niin vihlasee tympeästi alavatsaa. Tai jos kantaa tai nostaa jotain painavampaa tai jos liikahtaa nopeasti. Niin se täti lohdutteli, että kun ei vuoda niin on hyvä merkki ja kohdun kasvusta johtunee vihlomiset. Toivotaan että näin on... Meinaa hirvittää..
Pitää vain yrittää ajatella positiivisesti ja ottaa rennosti. :)

T. c¨,)~ 6+4

c¨,)~
Onnittelut Tiuku!!! :) Listalle vaan..

Isabel; Eiköhän meillä kaikilla liene sama selitys, väsyttää niin maan pirusti ettei sormia jaksa liikuttaa.. Vai oonko mää ainut? :) Minä varasin ajan neuvolaan jo ajat sitten ja np-ultraan myös. Meillä päin on tapana varailla tuo ultraki heti kun mahdollista. Eka neuvola olis siis kolmen viikon päästä eli 7.10. ja ultra 27.10. Mäkin soitin autosta, kun ei puhettakaan että töistä olis voinut soittaa.. Seinät on "paperia" ja naapurihuone varmasti kuuntelee korvat pitkällä. ;)
Mulla on tuo työtilanne hyvä, olen nyt neljättä vuotta vakituisena ja juuri mukavasti tuo vuoden 07 työtulo ehti pompsahtaa reilusti työsuhteen alkua suuremmaksi. Meilläkin on odotettavissa nyrpeetä nokkaa pomon suunnalta ihan varmasti, kun joutuu sijaisen hommaamaan. No, elämää tää vaan on. Ihanaa sellasta! :)

Ja tuosta oireettomuudesta. Mulla se on ihan päin vastoin. Tissit on niin helekutin kipeet ettei mitään järkeä. Tänään jouduin sitten neuvolatätille laittamaan s-postia, kun on nuo alavatsakivut alkaneet hirvittämään. Kun yskäisee tai aivastaa niin vihlasee tympeästi alavatsaa. Tai jos kantaa tai nostaa jotain painavampaa tai jos liikahtaa nopeasti. Niin se täti lohdutteli, että kun ei vuoda niin on hyvä merkki ja kohdun kasvusta johtunee vihlomiset. Toivotaan että näin on... Meinaa hirvittää..
Pitää vain yrittää ajatella positiivisesti ja ottaa rennosti. :)

T. c¨,)~ 6+4

Haikara80
Väsymys on todella kauhea, lisäksi nyt huimaa melkein aina, semmonen huimauksen ja kuvotuksen sekamaasto käynnissä. Tissit edelleen turbona, ja nyt vähän kipeät. Ihmettelen vaan miten tulen selviämään yliopistolla, nyt on pirun vaikeaa pysyä hereillä aamuluennoilla eikä lukemisesta tahdo tulla mitään kun sänky huutaa :)

Toisaalta oireilu helpottaa keskenmenopelkoon positiivisesti! Olen kertonut raskaudesta kaikille niille jotka tiesivät meidän sitä yrittäneet / tiesivät edellistä keskenmenosta. Sukulaisille yms kerron vasta parin viikon kuluttua.

Tänään tuli neuvolasta ohjepaketti ja lomakkeet, synnytyksestä en vielä uskaltanut lukea mitään mutta vähän jo vauvan kylvetyksestä ja imetyksestä :) Jotenkin alkaa ehkä pikku hiljaa konkretisoitumaan ajatus vauvasta, vaikka toki haaveissa se on ollut niin pitkään. Luin myös rahallisista avustuksista - tällä hetkellä en saa mistään mitään joten tilanne ei varmaan kovasti parempaan suuntaan muutu!!

ekakertalainen
Moikka!
Täällä ollaan taas pitkästä aikaa. Hyvin menee, mitä nyt väsyttää NIIN PALJON, ettei tosiaan jaksais ees sormia liikuttaa..ja fiilikset menee ehkä hiukka normaalia nopeammin ylös ja alas. Tällä hetkellä taas elämä loistaa ;)
Hang-around: kaverini teki vaikka kuinka monta testiä, varmaan yli kymmenen, eikä se raskaus näkyny kertaakaan. Sit meni ja testas jossain lääkärillä, ja olihan se raskaana! Oli ollu jo 2 kk... et kannattaa maksaa, jos epäilet raskautta vaikka se ei kotitesteissä näy. Ne ei jostain syystä kaverillani toiminu. Vaikka vähän ihmetyttää tuo, koska niittenhän pitäis olla melkein 100 % varmoja...

ekakertalainen
Ja jipii, ens viikolla on vihdoinkin se neuvola! on tässä jo ooteltukin :) ajattelin sen neuvolan jälkeen kertoa vanhemmillenikin. Olis ensimmäinen lapsenlapsi kyseessä, niin vähän jännittää...
Kaippa se jollain tavalla konkretisoituu sit siellä neuvolassa. vaikka oon mä tietenki jo nyt eläny niin että tuolla mahassa joku on - esim etten alkoholia ole ottanu, ja tupakinki lähestulkoon lopettanu. Mitäs kaikkea olette toiset odottajat muuttaneet tähän mennessä elämässänne maha-asukin vuoksi? :)

c¨,)~
ekakertalainen; Just samaa täällä.. Fiilikset heittelee laidasta laitaan. Välillä saattaa kihahtaa semmoinen raivo päälle että itteäki ihmetyttää.. :eek:)
Minä olen vähentänyt kahvin juontia, lopettanut ns. kiellettyjen aineiden syömisen (siis maksa, pastöroimattomat jne..), aloittanut raskausvitamiinit, toki jättänyt alkoholin kokonaan..

Me aateltiin kertoa vanhemmille vasta sen np-ultran jälkeen (tää on niille eka lapsenlapsi). Mun vanhemmat kun sopivasti asuu siinä matkan varrella, niin voidaan käydä näyttämässä kuva tuloreissulla. :eek:) Samalla tavalla nekin penteleet kertoivat mulle pikkusiskostani 11 vuotta sitten. Kosto on suloinen..... *kjäh kjäh* ;o) Onkos muut jo kertoneet isovanhemmille, jos ei niin mitenkä aiotte paljastaa?

Mut nyt työn touhuun!

c¨,)~ 6+5

Haikara80
Kerroin äidille heti plussattuani - tosin meidän tapauksessa yritystä on ollut niin pitkään ja käynnit klinikalla ovat olleet myös vanhempieni tiedossa. Meillä kaikille eka lapsenlapsi tulossa.
Sain nukkua tänään puoli kahdeksaan...ja silti väsyttää niin pirusti!! Tänä aamuna tissit superkipeät, auts :)
Itse en ole saanut kahvia alas enää viikkoihin. Yritän syödä terveellisesti mutta sokerirottana se on välillä vaikeaa - karkkia yritän syödä mahdollisimman vähän ja vältän salmiakkia ja lakuja. Juon tosi vähän muutenkin ja en polta, joten nämä eivät tuota mitään ongelmaa itselleni.

miida
Mullakin on niin vähän oireita että välillä unohtaa että ees on raskaana! Tai ei usko että vois olla.. Nyt on ilmennyt tällainen jatkuva huono vointi. Melkein koko ajan tuntuu, että ois krapula päällä!! Sunnuntai aamuna iski niin huono olo, että istuin vessan lattialla ja tärisin, oikein tuskan hiki tuli pintaan. Kahvia ei oikein tee mieli juoda. Tänään jätin ekaa kertaa aamukahvin keittämättä.
Me ei olla vielä kerrottu kenellekkään. Odotellaan nyt muutama viikko ainakin. Sit on eka neuvola ja ultra jo takana niin tietää onko tuolla oikeesti elämää!! :) Mun vanhemmille on ensimmäinen lapsenlapsi kyseessä. Miehen vanhemmille kolmas.

Isabel*
Mä olen flunssaisen esikoisen kans kotona... ihanaa tavallaan ja sit toisaalta tietty ei kun ressukka on ihan kipee. Siis sillain ihanaa että saa olla kotona sen kans ihan rauhassa. Mulla on muutama työkaveri jotka odottaa, että tällasessa tapauksessa tai jos oon ite sairaana ja kotona, niin voin silti hoitaa töitä kotoa käsin... ei onnistu, mun työssä siihen ei oikeen pysty eikähän se ole tarkotuskaan.

Mä en yleensä edes juo kahvia, mutta nyt on alkanu tekeen mieli, joten oon joskus juonu sen minimaalisen määrän aamukahvilla töissä. En polta ja juon aika harvoin joten ei suuria muutoksia, nyt en tietty juo ollenkaan. Ja vältän tietty kaikkia kiellettyjä juttuja, niitä onkin pitkä lista, ja kummasti niitä alkaa aina tekeen mieli siinä vaiheessa kun niistä tulee kiellettyjä : ) Suklaa on semmonen, johon olen täydellisesti koukussa. Onneks ei oo kielletty.
Me ei kerrota meidän vanhemmille ennen kuin tää alkaa näkyä, mieluiten vasta sen ekan ultran jälkeen. Mun vanhemmille tää on toinen lapsenlapsi ja miehen vanhemmille jo viides.

Isabel*
Mä olen flunssaisen esikoisen kans kotona... ihanaa tavallaan ja sit toisaalta tietty ei kun ressukka on ihan kipee. Siis sillain ihanaa että saa olla kotona sen kans ihan rauhassa. Mulla on muutama työkaveri jotka odottaa, että tällasessa tapauksessa tai jos oon ite sairaana ja kotona, niin voin silti hoitaa töitä kotoa käsin... ei onnistu, mun työssä siihen ei oikeen pysty eikähän se ole tarkotuskaan.

Mä en yleensä edes juo kahvia, mutta nyt on alkanu tekeen mieli, joten oon joskus juonu sen minimaalisen määrän aamukahvilla töissä. En polta ja juon aika harvoin joten ei suuria muutoksia, nyt en tietty juo ollenkaan. Ja vältän tietty kaikkia kiellettyjä juttuja, niitä onkin pitkä lista, ja kummasti niitä alkaa aina tekeen mieli siinä vaiheessa kun niistä tulee kiellettyjä : ) Suklaa on semmonen, johon olen täydellisesti koukussa. Onneks ei oo kielletty.
Me ei kerrota meidän vanhemmille ennen kuin tää alkaa näkyä, mieluiten vasta sen ekan ultran jälkeen. Mun vanhemmille tää on toinen lapsenlapsi ja miehen vanhemmille jo viides.

simpsa
Täälläkin väsymyksen kanssa taistellaan. Ihmettelen, että miten jaksan töissä oikein kärvistellä vielä kuukausi tolkulla? Ensin aamupäivän taistelen kuvotuksen kanssa, jo ennen puolta päivää iskee mukaan niin totaalinen väsymys, että kädet tärisee ja sydän läpättää kun ei pääse lepäämään. Kotiin päästyäni kaadun sohvalle ja yön kuitenkin heräilen iskiassäryn/levottomien jalkojen vuoksi, jotka ovat ilmestyneet raskauden myötä. Ja lisäksi rinnat ovat suorastaan kosketusarat. Olen siis aivan poikki. Töissä en meinaa saada mitään tehtyä. Viikonloput ovat helpompia, koska voi levätä kun siltä tuntuu, eikä sellaista totaalisen uupumuksen tunnetta pääse tulemaan kuten töissä.

Meillä eka neuvola on ensi viikolla. Vain yhdelle kaverille olen kertonut raskaudesta, muille kertomisessa odotellaan nyt ainakin tuon neuvolan yli. Omille vanhemmille tulossa on eka lapsenlapsi, miehen vanhemmille toinen. Hirveänä karkkihirmuna olen yrittänyt syödä vähemmän herkkuja, en ota alkoholia ja yritän välttää cocista/pepsiä. Persikoihin sekä kiinalaiseen ruokaan on iskenut suurhimo. Voisin syödä niitä päivittäin. :)

c¨,)~
Huomenta!

Ai Haikaralla on pidempi yritys takana.. Kaksin verroin mahtavampi juttu, että tärppäsi! :D

Tuo Miidan kuvaama heikotuskohtaus on aivan kamala. Mulla tuli samanlainen kerran kaupassa, kun pari pissalle, hielle ja alkoholille tuoksuvaa herraa olivat samassa kassajonossa. Tuli kiire pois sieltä kaupasta... Aivan karmiva olo.. hyi ku puistattaa vieläki..

Isabelin muksulle paranemisia. Se on jotenki niin kamalaa ku pikkuihminen on sairas, ei oikeen tiedä miten päin olisi ja mitä tekisi, että olo helpottuisi. (aikanaan 15 vuotta nuormepia pikkusiskoja hoitaessa kokenut sen kauheuden..)

Voi ku simpsalla on kurjan kuulosta..:( Minä onneksi olen välttynyt toistaseksi tuolta kovalta kuvotukselta. Mulla on muuten myös tuota iskiasvaivaa. Olin aivan paniikissa ku ekoja kertoja vihlas, se käy niin saakelin kipeetä. Mies yks ilta hieroskeli alaselkää/pakaroiden seutua, kun kolotti niin kovasti ja sanoi, että vasemmalla puolella oli ihan pahkura, joka muljusi sormien alla. Taitaa olla niin jumissa... Tämä istumatyö ei varmaan ole parasta mahdollista tuota vaivaa ajatellen. Muutenkin iltapäivisin tuntuu, että voisi avata housun napit, kun meinaa alkaa turvottamaan ja istumaan pystyy vain yhdessä asennossa. Mitä simpsa muuten teet työksesi? Entäs muut?

Voi ku ihanaa, kun on jo torstai. Enää huominen ja viikonloppu!!! :) Huomenna pomsahdetaan kasiviikolle. Tuntuu että tää aika matelee, kun laskee päiviä kohti sitä maagista kolmen kuukauden rajaa.. :)

bamba
Tervehdys kaikille!

Minulla laskettu aika 4.5.. Muutama päivä sitten kävin yksityisellä ultrassa kun tuli ruskeata vuotoa, minulla ei ole mitään kokemusta näistä asioista(olen 22v) joten säikähdin..oli aika häkellyttävää nähdä sisällään pieni sydämen syke! aika hyvä tuuri meillä kävi kun jätettiin ehkäisy pois niin heti tärppäsi. Minulla oli alussa tosi kovat keskenmenon pelot mutta tuo sydänäänten näkeminen sai minut rauhoittumaan paljon! Lisäksi lääkäri sanoi, että sydänäänten havaitsemisen jälkeen tulee vähemmän keskenmenoja kuin ennen.

Minulla on ollut tosi pahat kuvotukset, mieheni on joutunut ostamaan uudet parfyymitkin koska entiset alkoivat etomaan:D lisäksi rinnat ovat turvonneet 1/2 kuppikokoa, mutta eivät ole arat. Väsynyt olen usein ja vähän 'mielenvikainen' mutta onneksi pystyn hillitsemään itseäni. Yhtenä päivänä oli hieman hassua kun söin leipää ja itkin ja nauroin samaan aikaan!

Mistäs päin Suomea te muut olette'? Minä 'asustelen Turussa.

punatulkku eikirj
Moikka!

Onnea kaikille!! Liitynpä myös teidän joukkoonne. Laskettu aika laskurin mukaan 17.5. mutta saattaa vielä muuttua. Raskaus tuli nimittäin ihan yllättäen, oikein toivottu mutta ei-suunniteltu yllätys siis. :) Eli ei hajua ovulaatioista ym.. Testin tein 3 kertaa, kun viiva oli niin haalea, mutta viiva se on vaaleakin viiva. :) Meillä on ennestään 1v9kk poika,joten Isabelin kanssa aika samoissa mennään, lasketun ajan ja esikoisen kanssa. Oireita ei vielä (onneksi..ekasta pahat pahoinvoinnit) paljoa, ajoittain huonohkoa oloa ja mahassa semmosta särkyä vaan.. ja VÄSY!! Mutta enempi ensi kerralla, nyt tenttikirjan pariin..

punatulkku*
Ja lista:

ekakertalainen, 1.5.09
simpsa 5.5.-9.5.09, esikoinen
miida 8.5.09, esikoinen
c¨,)~ 8.5.09, esikoinen, OYS
Istarx 9.5.09, kakkosta odotellaan
Haikara80, esikoinen
Isabel 17.5.09, kakkonen
Punatulkku 17.5.09, kakkonen, TYKS

Yhteistyössä