Terolut mimmit

Anni776, ONNEA:flower:! Ihana kun plussia tulee, luo uskoa omaankin tilanteeseen :)

ON: täällä kp24 / dpo13. Menkkamaista jomottelua ollut jo pari päivää, mutta vielä ei ole täti punaista näkynyt. Toivoahan on niin kauan kunnes se taas kurvaa paikalle, vaikka lähes 100-varma olenkin ettei tästäkään kierrosta tärpännyt... Tänään illalla vielä viimeinen terolut naamaan, ja huomenna viimeistään voisi alkaa jo tuhruvuotoa odottelemaan.
 
Ambrosia85 kiva kuulla susta :) Pahoittelut tädin saapumisesta.

Ninni-Ilona Tsemppiä sulle jatkoon ja tuleviin haasteisiin! Toivottavasti saatte parhaan mahdollisen avun ja käären pian syliin! :heart::flower:

Anni776 oi että, ONNEA PLUSSASTA IHAN HIRMUSTI!!!!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
SenSen > Plussatuulta!

anni776 > Onnea ja tarrasukkia! :flower: Mullahan tärppäsi myös kolmannesta, mutta hyvin hailua viivaa vain näytti ja se ennakoi kesken menemistä. Ei riittänyt mulla Terott ukemaan alkuraskautta. :( Toivottavasti sulla on pikkuinen tiukasti jo kiinni ja kaikki sujuu hyvin loppuun asti. :)

Ninni-Ilona > Toivottavasti klinikalta löytyy apu. Ehkä joku pienikin tuki riittää ja pääset pian plussaamaan. Vauvapölyä ja tarrasukkia!

Ambrosia85 > :hug:

Mulle iski vatsapöpöinen täti, mutta nyt onneksi alkaa olla jo parempi olo ja syöminen maistua. Illalla oli aika kamala olo, kun koko vatsaan sattui. Alavatsaa juili ja ylävatsaa poltteli. Gefilus ja Rennie rauhoittivat ja pääsin iltayön sohvalla torkkumisen jälkeen jatkamaan unia omaan sänkyyn. Särkylääkettä en uskaltanut ottaa, mutta onneksi pärjäsin ilmankin. Huomenna sitten alkaa Clomit. Toivottavasti kasvattelevat follia paremmin kuin viimeksi ja Fostimon-pistokset jäävät muutamaan. Jos kierto etenee edellisen mukaisesti, niin sjoitus on hilkulla. Toivon siis aikaisempaa ovista, jotta voidaan tehokkaammin hyödyntää. :)
 
Terolut-mimmien toivelista

Namppis88....kp35/28-60.......22v........1.lapsi.....yk5...tauko
"Kuumeilija"...kp27/??............26v.......1.lapsi....yk19...4.tero
Tellervo.........kp25/32-?.........35v.......2.lapsi...yk4.....3.tero
SenSen.........kp24/26-32........25v......1.lapsi....yk11...3.tero
Hömelö.........kp21/27-34........23v......1.lapsi....yk10...tauko
Kristiina84.....k20/25-35.........26v.......1.lapsi....yk5.....tauko
Nancy...........kp20/25-55........23v.......1.lapsi....yk......1.tero
rae89...........kp17/?...............22v.......2.lapsi....yk1....1.tero
LadyBlue.......kp14/24-42........28v.......1.lapsi....yk10..1.tero
Macy gray.....kp2/30-35..........31v.....2.lapsi......yk18..2.clomi
Fossiili..........kp2/27-?...........31v.......2.lapsi......yk2....2.tero
Ambrosia85...kp1/26-?..........26v.......1.lapsi......yk7.....4.tero


Plussanneet: :heart:
Saasa.....16.4. ....kp35/37-68....27-v....1.lapsi....yk11....2.terolut-kierto
Chrisu.....5.5.......kp32/28-95.....28v......1.lapsi....yk 1....3.tero-kierto
Anni776..11.5......




Jännä-klubi :confused:
Hömelö.............dpo 11
Kristiina84.........dpo 9
"Kuumeilja".......dpo 4-5
Namppis88........dpo 3



Hengessä mukana :wave:
Ninni-Ilona
AnniMu
Aadami
Lilli88


Listalle haluavat, ilmoittanutukaa allekirjoittaneelle ja laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut tai clomikuuri menossa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Anni plussasta!!! :) ihanaa, että täällä noita onnellisia uutisia kuulee..

Jos joku päivittää listaa niin mulla kp14 menossa ja yk vaihtunut jo 10.. NIIN ja tänään tuli plussa ovistikkuun, eilinen nippailu siis enteili ihan oikein.. ja talletuksia on tehty kp 8 asti every day ;) huomenna aloitan 2. terokierron

Toivon, että nuo terot menis nyt helpommin ja finnit pysyisi poissa, tuolta lueskelinkin että monella on finnit pysyneet ekan kierron jälkeen kurissa.. oon myös syönyt nyt vähemmän hiilareita, joka voi myös auttaa ihon kuntoon..

Syöttekö muuten kaikki foolihappoa lisänä? itse aloitin nyt foolihapon ottamisen varmuuden vuoksi, muuten kyllä kaikki vitamiinit varmasti saan ruokavaliosta, mutta tuo foolihappo varmuuden vuoksi purkista.. tosin nyt on alkanut parsakausi ja sieltähän sitä foolihappoakin saa!

plussatuulia kaikille piinailijoille, onnea halausten kera plussanneille ja voimia vielä sitä plussaa odottaville!!!:heart::heart:
 
Ninni-Ilona Kiva, kun tulit kertomaan missä mennään! Tulethan jatkossakin kertoilemaan kuulumisia? Hienoa, että asiat alkavat järjestyä, toivottavasti saatte pian apua ja toivotun tuloksen :heart:

Anni776 Onnea hurjan paljon :heart: Antaa uskoa meille muillekin!! Pikkuiselle tarrasukkia matkaan!
 
LadyBlue Itse en syö foolihappoa suoraan purkista, mutta syön älypaljon vihanneksia ja mun lemppareihin kuuluu juurikin tuo parsakaali keitettynä! Voimia tosiaankin tarvitaan tämän yrittämisen suhteen, meillä meinaan menossa jo YK19. Piinapäivät menossa! Nyt pitäisi olla tärppipäivät hyödynnetty, kun ultrassa todettiin follikkeli. Plussatuulia myös sinulle :whistle: Noista finneistä, mulla ei oo pysyny kurissa sitten alkuunkaan :mad: Finnejä tulee ikäviin ja näkyviin paikkoihin, kuten niskaan / yläselkään ja kainaloiden seudulle. Nyt kesäaikana kiva pitää toppeja yms. kun oikein loistaa noi järkyttävät punapäät :kieh:
 
LadyBlue, syön itse päivittän yhden multivitan (ilman a-vitamiinia), ja lisäksi vielä erillisen d-vitamiinin (en muista vahvuutta). Multivitassa pitäisi olla riittävästi foolihappoa, joten en ole alkanut panikoimaan sen asian suhteen enempää :)
 
LadyBlue > Minä syön myös "raskausvitamiinia" eli raskaana oleville, imettäville ja raskautta yrittäville tarkoitettua monivitamiinia. Siinä on riittävästi foolihappoa, mutta tulee sitä tietysti vihanneksistakin. :) D-vitamiinia nappaan myös purkista. Tällä hetkellä en käytä muita, sillä käytän runsaasti kasviöljyjä, joista saan Omega3-rasvahappoja.

"kuumeilija" > Parsakaali on kieltämättä hyvää, mutta tuo parsa on eri kasvi. :) Itse pidän varsinkin vaaleasta parsasta valkoviinikastikkeen kanssa. :p En vain oikein osaa valmistaa tuota herkkua, joten tyydyn höyryttelemään parsat ja herkuttelemaan voinokareen kanssa.
 
Anni776 Ihan hurjasti onnitteluja :heart:

Meni taas kaikkien kirjotukset ihan ohi, ku oli tullu taasen paaaaljon txt, mutta kaikille jännääjille ja muille halauksia :)!

ON Täällä täti ollu aika mukava, ei juurikaan ole sattunut mahaan tai oikeestaan muutakaan. Yhtä niukat on ku edellisetkin, joten saattaa jopa huomenissa taas loppua :D
 
Onnittelut Anni776 :hug:

Täytyy sanoa, että on tiedä onko se noista teroista vai mistä, mutta mulla on kokoajan pinna tosi kireellä!!!!!!!!! Sen on muutkin huomannu ja yhden työkaverin kanssa sitte otinki vähän yhteen kun tuli mitta täys sen touhuja. Tais sekin pelästyä, et voipas tuokin naikkonen hermostua! Mulla kp23 meneillään eli odotellaan, odotellaan ja odotellaan.. Huomena nappaan vikan teron tältä erää. Kaks kiertoa vielä sitä jälellä. Saas nähdä miten käy. Tänään kävin ekoja labroja ottamassa pco-epäilyn takia. Odotellaampa sitten sitäkin. Kyllä odottaminen on mukavaa :mad:

Ihanaa kesän alkua teille kaikille, olette mielessä, vaikka onkin jäänyt viime aikoina kirjottelu hieman vähemmälle :flower:
 
Voisin liittyä joukkoonne. :) Teroja olen käyttänyt aiemminkin, mutta tällä erää on nyt menossa ensimmäinen kuuri. Kp:t on 65/??, ensimmäinen lapsi toiveissa, ikää kaksikymmentä ja yritystä takana kaksi vuotta. :)
 
Anni776 ihan superpaljon onnea sinulle!!! :) :)

Ninni-Ilona kaikkea hyvää jatkoon! :)

Moonbride Tervetuloa joukoon! :)Pitkään olette yrittäneet jo, onko sulla tastalla esim. pco? Plussatuulia ja toivotaan, ettei enää tartteis kauaa yrittää :)

Fossiili Minä oon tilannut kaikki r-testit tähän mennessä halpatesti.fi:n kautta, mut valitettavasti en osaa sanoa minkä merkkisiä nuo ovat. Siis en tiiä onko sitä kautta muuta kuin yhden merkkisiä. Mutta ainakin halpoja ovat, nyt ekaa kertaa tilasin sen kautta myös ovistestejä.

Foolihaposta Mä syön just tuon halpatesti.fi:n kautta kaupanpäällisenä tulleita babyplan-foolihappoa. Sit lisäks ihan tavallista d-vitamiinia normaali annostuksen verran. Sit välilä sitä greippimehua(esim. tässä kierrossa unohdin kokonaan:D) ja tupakoinnin oon lopettanut jo 3kk sitten. Siinä minun poppakonstit :)

Tietääkö kukaan, että miten nopeesti on oikeasti mahdollista alkaa ilmaantumaan oireita raskaantumisesta? Siis esimerkiksi vatsan nippailut, paha olo jne. Toki ne ovat yksilöllisiä, mutta voiko olla mahdollista, että oireita ilmaantuu jo heti mahdollisen hedelmöittymisen jälkeen? Kyselee yksi tietämätön oireiden kuvittelija :ashamed:
 
Moonbride Tervetuloa joukkoon :wave: ja onnea yrittämiseen :)

Tilasin raskauskeijusta ovis-ja r-testejä, ei mitään järin kalliita kyllä oo. Mikäs juttu tuossa greippimehussa oikein on :confused: ? Varmaan pitää ruveta itekkin napsimaan jotain vitamiineja jne. Onko ne luontaistuotekaupassa ihan hirmu hintasia, vai mistä työ niitä ostatte (huomaa etten oo koskaan mitään syöny :) )?
 
Viimeksi muokattu:
Kristiina84 > Heti mahdollisen hedelmöittymisen jälkeen ilmaantuvat "raskausoireet" ovat oviksen jälkioireita. Kiinnittyminen tapahtuu noin viikon kuluttua hedelmöittymisestä eli joskus dpo5-6 aikaisintaan voi varmaankin jotain oireita ilmetä. En nyt tarkkaan muista minkä aikaa vähintään menee ennen kuin kiinnittyminen tapahtuu, mutta vähän alle viikko kuitenkin.

Moonbride > Tervetuloa! =)

Fossiili > Minä ostan vitamiinit yms ihan marketista tai nettiapteekista. Apteekissa on yleensä kallista, joten katson hinnat aika tarkkaan. Saman tuotteen hinnoissa voi olla eroa useita euroja. Greippimehu menkkojen alusta ovikseen lasillinen tai pari päivässä nautittuna vaikuttaa limakalvoihin ja valkovuodon rakenteeseen.
 
Kristiina84 ja macy gray Kiinnittyminen tapahtuu yleensä 5-10 päivän kuluttua hedelmöittymisestä.

Kristiina84
Kyllä oireita voi alkaa tulla aika nopeasti hedelmöittymisen jälkeenkin. Esim. itse kiinnittymisen voi huomata kipuna ja rusehtavana tuhruna. Olen myös kuullut, että joillakin on tissit aristuneet jo pari päivää oviksen jälkeen. Pahoinvointi tulee useasti vasta myöhemmin kuvioihin mukaan.

Nancy Odottaminen on kyllä ihan persiistä :kieh: Hieno juttu, että ekat labratestit otettu! Kävitkö yksityisellä vai julkisella? Milloin tulosten pitäisi olla valmiit? Nyt paljon tsemppiä, että sieltä tulee hyviä uutisia! Bongasitko ovista tässä kierrossa ja suurin piirtein millä kiertopäivillä?

macy gray Nyt sain makeat naurut :LOL: Kyllä se vaan on todettava, että tehorillit ne on hankittava :LOL: Mä meinaan joko olen lukenut väärin tuon parsajutun tai sitten automaattisesti luulin siinä tarkoitettavan parsakaalia :LOL:

Moonbride Tervetuloa mukaan jorisemaan :wave: Toivottavasti emme näe sinua tällä palstalla kauaa, vaan pääsisit pian masunkasvattajien puolelle pulisemaan! Nyt plussapuhurit liikkeelle! :heart:

Mitähän noi mun oireet oikein mahtavat olla? Olen ihan ihmeissäni, jälleen kerran :confused:
 
Kiitos kommenteista :wave: Just tuossa tajusin, että olin kirjoittanut oireista hedelmöittymisen jälkeen, vaikka tarkoitin koko ajan kiinnittymisen jälkeen :ashamed: Nää oireet oon keksinyt sen sunnuntaisen pienen vuodon jälkeen, jonka kuvittelen nyt olleen kiinnittymisvuotoa. Tällä hetkellä on joka päiväistä alavatsakipuilua ja välillä ällö olo. Mut kuten oon todennut jo moneen kertaan, niin olo on kuin menkat olis tulossa, joten siihenkin oon varautunut jo valmiiksi :)

Kuumeilija Jaksamista! Mitä oireita sulla siis nyt on, kipuja??
 
Ihana että mut muistetaan vielä :D

Ollu aikamoista härdelliä kaikkien mahdollisten juttujen kanssa.
Muuttopäivä on nyt varmistunut (1.6) ja duuniporukan kanssa pitäis lähteä laivalle 5.6:tta.. sitten pitäis alkaa huseeraamaan noita häitä ihan olan takaa.
Kotona ei tuu ku pikasesti kurkattua mitä tapahtuu facessa ja hyvässä lykyssä täällä.


Lisäksi mua masentaa tää että jo seitsemäs kierto pörähti käyntiin.
Otan nyt taas vehnäalkiolöjyn ton greippimehun ja foolihapon kaveriksi. Vehnis jäi viime kierrossa ekan viikon jälkeen pois kun oli niin tautisen pahaa :LOL:


Stressailen myös noista teroista. Nyt on resepti lunastettu loppuun ja teroja on tälle kuluvalle ja seuraavalle kierrolle vielä.
Onko siitä jotain haittaa jos jätän terot pois? oon sitten syönyt sen puolivuotta niitä. Katsois että tuleeko kuukautiset normaalisti vai ei?
Toisaalta, nyt kun kroppa on tottunut tohon hormooniin, eikä puske järkyttäviä finneja koko naamaa täyteen, niin tuntuis aika turhalta alottaa ne mahdollisesti uudestaan parin kk tauon jälkeen..

Mutta onhan nyt näin että vaikka teroluteja syö niin voi tulla raskaaksi? Mitä jos ovulaatio tapahtuu vasta sen jälkeen kun on terokuurin alottanut kyseisessä kierrossa? Onko silti mahdollisuus tulla raskaaksi vai ei?


Nää menkat on ollu ihan ihmeelliset. Niukemmat kuin normaalisti ja pahat kipuilut puuttuu. Hitonmoinen pahoinvointi ollu eilen ja tänään n 5 tuntia heräämisen jälkeen. Väsyttää hitosti ja päässä pörisee. Silti laskisin nää kyllä ihan menkoiksi vaikka vuoto onkin arviolta puolet niukempaa kuin normaalisti.
 
Ambrosia85 > Voi hyvinkin olla, että kierrot alkaa pelata itsestään Terojen lopetuksen jälkeen. Onhan se varmasti turhauttavaa, jos joutuu uudestaan aloittamaan ja kärsimään sivuvaikutukset, mutta jossain vaiheessa se riski on otettava. Terot eivät estä raskautumista, vaan tukevat sen alkua. Jos ovis ja hedelmöittyminen on kuurin aloittamisen jälkeen, niin ei Terot vuodata sitä pois vaan tukee kiinnittymistä. :) Ihan huoletta voit sikäli olla. Plussatuulta!

Toinen hoitokierros alkoi nyt virallisesti, kun otin ekan Clomin. On aika turta fiilis. Kuinkahan mahtaa pää kestää, jos tälläkään kertaa ei tärppää. :confused:

Positiivisuutta: Muuttolaatikoiden keskellä on hieman epäkäytännöllistä asustella ja siivoaminenkin on aika haasteellista, mutta on mukava nähdä muuton konkretisoituvan koko ajan enemmän. Viikonloppuna ehkä päästään laittamaan kasvimaata. Kesä on ihan nurkan takana.
 
Auttakaa hölmöä! Mulle määrättiin tänään terot limakalvojen olemattomuuden takia,ovis ei ole testien mukaan ollut vielä,joten voinko alottaa ne vielä vaikka kp on jo 15? käski kyllä alottaa vasta seuraavassa kierrossa mutta kun sitä voista ei ole ollut vielä?
 

Yhteistyössä