Terolut mimmit

Namppis88 Tuo on muuten tosi ärsyttävää, että jotkut alkaa udella heti, jos et juo tai polta tai oot muuten vaan esim. väsynyt. Minusta tämä aihe on niin arka ja itse en koskaan erehdy kysymään keneltäkään, että ootko raskaana tai edes ala udella, että jokos niitä lapsia alatte tehdä! Joillekin voi olla niin arka paikka, että kysymyksen tekijä tekee pahimman mahdollisen mokan kysyessään. Tiedän tapauksen, jossa joku oli kysynyt työkaveriltaan, että ootatko sä (vatsa ollut turvonnut tai muuten vaan keskivartalolihavuutta), niin tää oli vaan todennut surullisesti, ettei hän voi koskaan saada lapsia! Kysymys oli satuttanut todella paljon, vaikka eihän tää kysyjä voinut tietää. Mut silti! Sit tiedän toisenkin tapauksen, jossa sukulainen kysyi, että ootko raskaana. Ja tässä tilanteessa tää mukamas "raskaana ollut" oli vain lihonut vatsan seudulta, joten kysymys satutti pahasti.

Samoilla linjoilla, ei kannata kyllä keneltäkään mennä kyselemään nuin vaan että onko raskaana..surku siinä voi toiselle tulla.. Ite oon ehkä menny liian monelle kertoileen että vauva tekosilla, :stick: välillä kiusaantuneena sit uteluihin saan vastata mutta ihme kyllä pääosin ei oo mua haittannu:confused:
Itekään en hätäile ton alkoholin kanssa, tietenkin ei kännien vetäminen varmasti hyväksi oo mutta tuossa viikonloppunakin kun grillattiin niin kyllä kaksi siideriä join. Toki oviksen jälkeen epäröin aina, mutta en muutenkaan juo eikä mulla oo tarvetta lipitellä juuri. Vaikka kamujen kanssa ku baareihin eksytään niin sillon aika rankalla kädelle tulee juotua, onneksi sattunut just menkkojen aikaan kemut!

kuumeilija ihana yhdessä piinata :) vaikka kaikkien kanssahan täällä piinataan mutta meillä on sama testi päivä! Toivotaan että molemmat plussaa :heart: Kyllä alkaa aika malttamaton olo olla!! ENÄÄN 8 PÄIVÄÄ TESTAAMISEEN! mulla on sillon tulla varmasti dpo 14 täyteen niin pitäis jo luottettava tulos saada! Jännittähän tuo... viimepäivien lievät menkkamaiset olot näin nuorilla koopeilla luo toivoa plussaan:heart:

Hömelö Vielä tuohon alkoholin nauttimiseen sen verran, että hulluksihan sitä tulisi, jos rajoittaisi liikaa elämäänsä tässä vaiheessa. Jos siideri maistuu, niin mä annan kyllä mennä kurkusta alas. Tosin kännihakuinen juominen ei oo yli vuoteen houkutellut ja parempi niin. Oviksen jälkeen ei voi tietää, onko hedelmöittymistä tapahtunut ja elän silloinkin täysin "normaalia elämää" ja sikiölle alkoholistakaan ei haittaa ole ainakaan 2-3 viikkoon hedelmöittymisestä. Jos enempi meinaan ottaa, niin teen aina r-testin. Mutta mua kans epäilyttää ja mietityttää ottaa edes sitä yhtä siideriä oviksen jälkeen! Tosiaan enää 8 päivää testaamiseen, lyhyt aika ja odottavalle äärettömän tuskallisen pitkä aika. Mulla on alavatsassa jotakin "juilintaa", en osaa sanoin kuvailla. Nyt sormet ja varpaat ristissä, että päräytetään plussat testeihin :heart: Minusta on niin kiva, että on joku, joka on samassa "vaiheessa" kuin minä itse olen. Hui, on tämä jännää!

Testailin eilen ja negaa näytti sekin. Sain polilta luvan lopettaa Luget ja nyt odottelen vuotoa. Pienen pieni mahdollisuus ilmeisesti plussaan vielä on, mutta kyllä minä asennoidun jo uusintakierrokseen. Jos vuoto alkaa tällä viikolla, niin ehditään ottaa toinen hoitokierros ennen polin kesätaukoa. Tänään on siis kp34/30-35 ja dpo17, joten raskauden olisi eilen pitänyt näkyä. Yhtään ei tunnukaan raskautuneelta vähäisestä oireilusta huolimatta. Lugesteronin aikaan saamia on siis ne oireet ihan kuten aavistelin.

Plussatuulia muille! Koitan myöhemmin kommentoida muiden kuulumisia ja keskusteluja.

macy gray Toivotaan kuitenkin, ettei täti kurvaa paikalle! Nostan sinulle hattua siitä, että pystyt asennoitumaan tuolla tavalla. Itse en siihen pystyisi ainakaan kovin hyvin ja sitten petyn pahemmin. Kiertojen mukaanhan sulla pitäisi menkkojen alkaa huomenna. Onko mitään oireita mensuista?

macy gray :hug: Ihan hirveesti tsemppiä, jaksamista ja peukut pystyyn vielä siihen asti kun tätiä ei näy!

Namppis88 Onnittelut hienosta oviplussasta, mahtavaa!! Täällähän pääsee iso joukko jännäämään piakkoin :) :)

SenSen
Tsemppiä ja plussapuhureita kuitenkin!!! :whistle:

Plussatuulia kaikille jännääjille(meitähän on monta;))

ON:Kiitos kaikille tsempistä!:heart: Aloin sitten itsekin eilen illalla googlettamaan koko kiinnittymisvuotoa, koska en oo tiennyt siitä juuri mitään. Nimittäin "vuoto"(=tiputtelu) loppui eiliseen eikä tänään oo tullut yhtään. Olin ihan varma, että menkat alkaa, mutta ainakaan nyt vielä ei oo kääntynyt kp1. Ja toivottavasti ei käännykään... Nyt vaan nipistelee koko ajan alamahaa, aivan kuin menkat olis tuloillaan:confused: Voi apua, nyt sitten varmaan alkaa meikäläiselläkin jännääminen. Se ovisplussa sai nyt minun pään ihan sekaisin ja toiveet liian korkeelle...

Heissan

Oon tätä teidän ketjua jo aikani lueskellut, joskin vähän "puolella silmällä". Itsekkin tänään alotin elämäni ensimmäisen Terolut-kuurin. Asiani olisikin seuraavanlainen

Onko teille tullut minkälaisia sivuvaikutuksia Teroluteista?

Itselläni nimittäin selkä meni tänään hirmu kipeäksi, juuri sellaiseksi kuten aina ennen menkkojen alkua : / Olo on aika paska ja mietin,että onko terolutit tähän syy. Selkä on niin kipeä, että välillä pitää mennä lattialle makaamaan kun istuallaan ei kestä olla.

Sen verran taustaa, että oon 22v ja entuudestaan löytyy yksi lapsi vuosimallia 2010. Kohta tulee pienelle herralle 1v täyteen ja toista muksua haaveiltaisiin. PCO miulta löytyy ja melkeensä aina on olleet epäsäännölliset kierrot. Pojan syntymän jälkeen kierrot oli 25-48 välillä, yleensä tuolla yli 40. Esikoisen yritykseen meillä meni n. 1,5v ja se oli meille pitkä taival.

Mukava kun tällainen ketju on perustettu, saa vertaistuka omiin ajatuksiinsa :) nii ja kp:t taitaa olla 15/??

Kristiina84 lupaavaltahan nuo sun olot kuulostaa, toivon sulle kovasti plussaa kun kerta ovisplussankin sait :heart:

macy gray pahoittelut negasta :hug: toivotaan että täti pistää hippulat vinkumaan ja kurvaa paikalle pikemiten!! Kuinka pitkästä kesätauosta pkl:lla on kyse..? Tsemppiä sulle!

Rae89 tervetuloa poppooseen! :) Mulla oli teroista monenlaistakin oireita, mm. kaikenmoiset raskausoireet ja siihen kyllä kuului selkäkipukin, ei muistaakseni kuitenkaan noin kovia :confused: Kummasti mielestä unohtuu vaikka kolme edellista kiertoa niitä söin :D Tsemppiä sulle vauvan puuhailuun!

kuumeiljia jännää jännää:popcorn: Jospa nuo sun juilinnat ois plussan merkki! :) :) Mulla alamahaa turvottaa, koko kohdun alueella kivistävää kipua, aika lievää kuitenkin, vähän niinkuin polttelis? Oireita siis löytyy, onneksi ei oo terot huijaamassa! Parempi ristiä varpaat ja sormet, jospa ne plussat sieltä rysähtäis :heart: ps. yhdyn vielä tuohon alkoholiasiaan sun kanssa.

Kiitos kaikille hirmuisesti tsempistä. Toivotaan nyt että kolahtais. :heart:

Tervetuloa Rae89, haluatko listalle? Voin sinut lisätä mikäli tahdot. :) Mulla terolutit aiheutti ihan kauheat mielialamuutokset, olin surkein, lihavin, säälittävin olento maan päällä. Lisäksi puhkes kauhea selkä-akne ja turvotti, siinä meikäläisen oirelista.

Milloin porukalla on jännäpäivä/t? Pitäisikö väsätä sellanen osa listaan?

Hömelö Toivotaan, toivotaan :) Sinne myös paljon plussatsemppiä! :)

Tervetuloa joukkoon Rae89! Plussatuulia! :) Minä komppaan Namppista ja pahimmat vaikutukset teroista oli nuo mielialamuutokset. Ihan hirveitä :kieh: Muuten ne lyhensi kiertoa ja toimivat meikän kohdalla ihan jees.

Namppis
vois laittaa sellaisen jännäpäivä-osionkin listalle. Mulle voipi laittaa jännäpäiviks 16.5-26.5. Kiitos kun jaksat päivitellä :wave:

"kuumeilija" > Ei tässä ole muutakaan vaihtoehtoa, kun koittaa nousta suosta. Tuo polilta saatu tukipaketti antaa kyllä toivoa, sillä luultavasti kyse on ihan pienestä ongelmasta onnistumisen esteenä. Tietysti vaikeita hetkiä tulee, niin kuin tuli esim. lauantaina, kun oli lapsettomien lauantai ja kuulin vauvauutisia tuttavapariskunnalta. He saivat esikoisen juuri ennen kuin me jätettiin ehkäisy pois ja odottavat nyt neljännellä kuulla. Kyllä minä iloitsen heidän onnestaan, mutta syvältä se kirpaisi.

Menkkojen lähestymiseen viittasi viikonloppuinen suklaahimo. Lugesteron pitää vuodon poissa eli luultavasti vuoto olisi jo alkanut ilman tukilääkitystä. Lämmöt yleensä tipahtavat vasta vuodon alettua ja lievät kipuilutkin alkavat samalla. Terolutit veivät menkkakivut lähes pois ja sama on jatkunut kuurin loputtua. Tämän hetkinen vähäinen alavatsan juilinta on varmaankin Lugejen aiheuttamaa, sillä eilenhän niitä vielä käytin. Veikkaan tädin saapuvan keskiviikkona tai torstaina.

Kristiina84 > Kiitos! Pieni toivonkipinä on siihen asti, kun vuoto alkaa. Parempi kuitenkin asennoitua uuteen kierrokseen, ettei piina pitkity. :)

Alkoholista on ollut puhetta. Meillähän sattui eräät isommat pirskeet juuri ovulaation aikaan ja mietin nyt oliko viihteilylläni vaikutusta epäonnistumiseen. :ashamed: Uskon, että ovulaatio ehti tapahtua ja koska en itseäni kovaan humalaan juonut, olisi hedelmöittymisellekin ollut mahdollisuus. Otin kyllä useamman juoman, mutta olin myös aamulla ensimmäisenä ajokunnossa. En edes pidä humalassa olosta, mutta pieni sievä hiprakka silloin tällöin on ihan rentouttavaa.

Käytän alkoholia pieniä määriä ovulaation jälkeenkin huoletta, mutta piinapäivien loppupuolella olen harkitsevainen. Pidän paljon alkoholittomasta siideristä, joten se on ihan luonnollinen valinta saunajuomaksi tai viikonloppuiseen rentoutumishetkeen milloin tahansa. Se vaan ei väsytä niin kuin alkoholipitoinen versio. Syömme paljon lihaa ja ruokajuomana nautimme viinistä tai laadukkaasta oluesta. Mielestäni kohtuullinen alkoholin käyttö raskautta yrittäessä on ihan ok siihen asti, kun testi näyttä plussaa. Piinapäivillä myös kannattaa testailla, jos meinaa enemmälti ottaa.

Raskaana olemisesta kyseleminen on minustakin epäkohteliasta. Itse kyllä saatan ihan suoraan kysyä onko lapset ajankohtainen asia tai jossain vaihessa suunnitelmissa. Mielestäni liika hyssyttely ja varovaisuus on turhaa. Kuka tahansa voi kärsiä lapsettomuudesta, mutta kaikkien kanssa tulee voida keskustella ihan normaalisti. Eihän mistään voisi puhua, jos aina pitäisi miettiä ja varoa loukkaamsta. Jos tiedän raskautumisvaikeudesta, niin sitten kyselen kuulumisia hyvin hienovaraisesti. En töksäytä suoraan vaan muotoilen kysymyksen niin, ettei vastaajan tarvitse halutessaan kommentoida raskausaihetta ollenkaan. Erään ystäväpariskunnan kanssa ollaan kyllä oltu hyvinkin avoimia. Kerrankin kaupassa ohimennen nähdessämme ja kuulumisia pikaisesti vaihtaessani tokaisin, että Clomit on menossa ja tarvittaessa jatketaan kypsyttelyä pistoksin. Vastaavalla tavalla hän kertoi keskenmenostaan eräässä illanvietossa eikä tapanamme ole ollut muutenkaan aihetta arastella. Kaikkien kanssa ei tietenkään ole yhtä luontevaa vaan kaikki on tapauskohtaista.

Fossiili > Esikoisen odotuksen alussa epäilykseni tärpistä heräsi, kun parin oluen juomisesta tuli mukamas krapula, joka jatkui seuraavanakin päivänä. Tuolloin oli juuri ne päivät, jolloin odottelin vuotoa alkavaksi. Huomasin myös ravaavani pissalla tosi usein ja rinnat olivat paljon aremmat kuin normaalisti menkkojen alla.

Hömelö > En tiedä mihin asti kesätauko kestää, mutta muistelen kuulleeni huhua elokuun lopusta. Koitan muistaa kysyä asiaa samalla, kun varaan kontrolliaikaa vuodon alettua tai viimeistään sitten kontrollikäynnillä. Ajan aijon joka tapauksessa käyttää hyödykseni. Ulkoilua tulee uudessa kodissamme enemmän, sillä pihahommat pakottavat ulos puuhaamaan tunnollisesti. Lapsi tarvitsee harjoitusta pyräilyssä, joten minä pääsen lenkille. Vyöhyketerapiaan olen päättänyt vihdoin mennä ja yritän kovasti päästä tunnollisen karppaamisen makuun. Ehkä siinä samalla lähtee muutama kilo ja hormonitoiminta tasoittuu. Jos tärppiä ei luomusti tule, niin ainakin keho on tauon jälkeen vastaanottavaisempi. Toivon kyllä selvää juhannusta ja tupareita, mutta "pelkään joutuvani" juhlistamaan perinteisesti. Tokihan juhlinta alkoholin kera ihan mukavaa välillä on, mutta nyt toivoisin enemmän sitä selvää juhlintaa.

Rae89 > Tervetuloa! Olen autuaasti unohtanut millaisia oireita Terolutit aiheuttivat. Jos maltat selailla pinoa taakse päin, niin sieltä muistaakseni löytyy myös minun kokemukseni.

Namppis88 > Jännäpäivien lisääminen olisi kiva juttu. Itselläni on nyt siis dpo17, mutta tipahdan varmaan listalta pois ihan lähipäivinä.

Kristiina84 Hyvin voisi ollakin sitä kuuluisaa kiinnittymisvuotoa! Löysitkö hyviä sivuja googlettamalla? Menkkamainen olotila voi juurikin viitata raskauteen!! Nyt toivotaan, ettei tätiä näy :heart: Niin ja sama homma täälläkin, että ovisplussa ja ultrassa näkynyt follikkeli sai nyt toiveet ja odotukset tosi korkealle... pilvilinnoissa elelen!

Rae89 Olet lämpimästi tervetullut joukkoomme jorisemaan ja ihmettelemään tätä naisen ihmeellistä elämää :wave: Tuosta sinun esikoisen yrittämisestä sen verran, että meillä alkoi nyt toukokuussa yrityskerta 19 eli se 1,5v tuli jo täyteen. Mainitsit, että sulla on PCO, niin oliko sulla esikoista yrittäessä mitään apukeinoja käytössä? Mulla terolutit on aiheuttaneet finnejä muuallekin kuin vain kasvoihin eli rinnuksiin, tissien seudulle, kanaloiden lähelle ja niskaan / yläselkään :mad:. Koskaan aiemmin ei noihin paikkoihin oo tullu finnin finniä. Yhdessä terolut-kierrossa (nyt menossa neljäs) oli lievää huonovointisuutta. Oisko kahdessa neljästä terolut-kierrossa ilmennyt kutinaa munasarjojen kohdalla ja navan seudulla, ihan kuin joku kutittaisi sisältäpäin ja tekee sitten mieli ihan raapia. Muita oireita ei mulle oo tullu, onneksi =)

Hömelö Tuo sinun turvotus kuulostaa niiiiiin hyvältä oireelta :heart: Mulla meinaan tammikuussa oli ihan karmea turvotus. Se oli niin paha, että yötäpäivää turvotti ja oli tosi hankala olla, kaikki housut toppahousuja lukuunottamatta ahdisti ja kiristi! Ei puhettakaan, että oisin saanu farkut tungettua jalkaan... jouduin ostamaan ihan äippäfarkut sitä varten :LOL: Siitäpä meni enää sit pari päivää, kun meni kesken... mutta nyt ois kaapissa odottamassa äippäfarkut, ei tartte ostaa! Ja se turvotus erosi "normiturvotuksesta" siten, ettei turvotukseen liittynyt etovaa oloa, pahoinvointia tai ripulia mikä normaalisti muuten ois ihan perussettiä mulle turvotuksen yhteydessä. Mullahan siis turvotus on ollut kiusana jo teinistä lähtien :kieh: Onko sulla nyt turvotuksen yhteydessä huonoa oloa tai ripulia? Entä onko turvotus yötäpäivää? Onko tissit tai nännit arat? Niin toivoa passaa, että nää mun vihlaisut ois sitä toivottua tulosta... en vielä uskalla vaan uskoa sitä. Toivottavasti tissit aristuisivat, niin se ois varma merkki, ei nimittäin oo mulle normaalia tissikipuilut ollenkaan! :D

Namppis88 Vois olla hyvä idea tehdä tuollainen "jännäilypäivät-lista" :D Mulla ainakin on jännät päivät, tää viikko. Sit ens viikon tiistaina ois eka testipäivä! Mulle voi päivittää tuohon normilistaan kp25 ja YK19.

macy gray Mä ymmärrän sua! Mulla on tällä hetkellä kaveripiirissä, naapurustossa, tuttavissa jne. yhteensä noin 15 raskaana olevaa! Ihan älyttömän paljon. Ja sit yks on jo kakkosta yrittämässä, ei vielä raskaana. Mun kaveri tuli muuten raskaaksi samoihin aikoihin kuin minä joulukuussa ja mä jäin sitten "nuolemaan näppejäni" keskenmenon kanssa ja kaveri on edelleenkin onnellisesti raskaana. Minäkin olen iloinen ja onnellinen tuollaisista uutisista, mutta välillä saa kyllä itkua pidätellä ja vetää iloista roolia. Syvältä satuttaa todella paljon etenkin, jos hyvä ystävä ilmoittaa raskaudestaan tai on raskaana jo pidemmällä menossa nyt. Sitä väistämättä miettii, miksi minulle ei voida suoda sitä samaa onnea näin pitkään yrittäneenä ja mun ympärillä tuntuu kaikki muut raskautuvan tuosta vaan melkeinpä jo miehen kalsarit nähdessään. Satuttaa, itkettää, raivostuttaa se epävääryys omalla kohdalla. Tuosta raskaana olemisesta kyselemisestä vielä sen verran, etten ainakaan minä tarkoittanut, että täytyy hyssytellä ja ystävien kesken voi puhua asioista. Mutta jos ei tiedä toisten suunnitelmista tai ei tunne kovin hyvin toista ja menee vaan töksäyttämään, että oletko raskaana, se voi satuttaa ja siinö mun mielestä täytyy miettiä sanavlintojaan tarkkaan.

Olisiko ihan pöllö idea jos laittais vaikka dpo:t listaan? Kun nehän on melkein sama asia jännäpäivien kanssa mut helpompi vaan laskea sekä mulle että muille. Lisäksi kun ovis voi yllättää niin kuin mulla näin kp 30 niin olis ehkä helpompi laskea vaan dpo:ita.

Sitten tyhmä kysymys, onko ovisplussa dpo -1, dpo0 vai dpo1?? :D Eli kun itte sain lauantaina plussan niin onko mulla nyt mikä dpo menossa? En osaa sanoa irtosiko sieltä ja jos irtos niin mikä päivä..

Hömelö Mun dpo on vähän hämärän rajamailla :), ku en voi sanoo että olisin plussaa tikuttanu. Viivoja tuli, pari tosi vahvaakin, mutta ei yhtä vahvaa, ku kontrolliiiva. Tiiä sitten miten ne pitäs tulkita. Mutta niinku aikasemmin kirjotin niin vahvimpien viivojen aikaan oli pientä nippailua havaittavissa :) Testejä en oo vielä ostanu, just sen takia ettei ne sit kaapissa polttele :D

Rae89 Teretulemast :D.

"kuumeilija" Myö ollaan aika samoilla viivoilla :heart:

Kaikille jännääjille tasapuolisesti hurjasti halauksia :heart:

Mulla edelleen juilintaa mahassa, ollu nyt useamman päivän ajan, tulee aina hetkittäin ja aaltoillen ja ehkä jonkinmoista turvotusta, mutta aina ennen menkkoja turvottaa :(. Jos sitä raskaana sattuis olemaan, nii muita oireita ei ole esim rintojen arkuutta. Mies sano että olishan se hienoo että ekan tero-kuurin jälkeen tärppäis. Sen ekan kuurin jälkeen oikein toivo että täti tulee käymään, ja niinhän se tuli. Ainakin terot mulla toimi niinku piti. Nyt taasen fiilikset ihan toisenlaiset, älä tule paha täti käymään :D

Terolut-mimmien toivelista

Macy gray.....kp34/30-35....dpo17...30v.......2.lapsi....yk17....1.clomi
Namppis88....kp33/28-60....dpo1....22v......1.lapsi.....yk5......tauko
Ambrosia85...kp26/26-?.....dpo......26v........1.lapsi....yk6.....4.tero
Fossiili..........kp26/??.........dpo.......31v.......2.lapsi.....yk1.....1.tero
"Kuumeilija"...kp25/??........dpo.......26v.......1.lapsi.....yk19....4.tero
Ninni-Ilona.....kp23/26-46...dpo.......25v......1.lapsi....yk5......3.tero
Tellervo.........kp23/32-?.....dpo.......35v........2.lapsi....yk4.....3.tero
SenSen.........kp21/26-32....dpo......25v......1.lapsi....yk11....3.tero
Hömelö.........kp19/27-34....dpo......23v.....1.lapsi....yk10.....tauko
Kristiina84.....k18/25-35.....dpo.......26v........1.lapsi.....yk5.....tauko
Nancy...........kp1825-55.....dpo.......23v........1.lapsi....yk ?.....1.tero
LadyBlue.......kp11/24-42....dpo......28v........1.lapsi....yk9......1.tero

Plussanneet: :heart:
Saasa...16.4. ....kp35/37-68....27-v....1.lapsi....yk11....2.terolut-kierto
Chrisu...5.5.......kp32/28-95.....28v......1.lapsi....yk 1....3.tero-kierto

Listalle haluavat, ilmoittanutukaa allekirjoittaneelle ja laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut tai clomikuuri menossa. :)

Viimeksi muokattu:
kuumeilija ei oo ripulia eikä pahoinvointia, turvonnut maha vaan, jotenkin kumma, ei semmonen normi turvotus mitä muutoinkin saattaa olla..ei auta kuin odottaa :) Tissit jotenkin muhkeet :D muttei kipeet eikä nännit, välillä vain vuoronperään molempia tisseja jomottaa hetken. Ihana ku jaksat olla noin innostunut ja posiitivinen vaikka tietä teillä jo takana :flower:
JA mä yhdyn tohon sun oikaisuun tosta raskaudesta kyselly hommasta, toki asiasta voi ja täytyykin pystyä avoimestikin mutta tuntemattomammalta en menis kyselemään tai omasta asiastakaan kertoilemaan. Tietty jokaisella omat henk.koht rajat mitä asioita kertoo.

Namppis88 hauska idea :) mun piinapäiviksi voi laittaa 17.5- 25.5.

macy grayhatun nosto minultakin kärsivällisyydestäsi, viesteistäsi hehkuu kylmäpäinen tarmo ja periksiantamattomuus vaikka kakkonen antaakin itseään odottaa ja varmasti rankkaa ollut. Toivon sinulle edelleen todella kovasti plussaa!! Tuskin tärppi kaukana oli kun noin paljon apuja teillä ja munis varmasti irronnut, hyvä että itsekkin olet siihen luottavaisin mielin. Voimia!

Niin ja Namppis88 ovisplussa minusta dpo -1, plussastahan menee max .2vrk muniksen irtoamiseen. Eli dpo0 on se päivä kun munis irtoaa ja luonnollisest dpo1 seuraava päivä siitä :D

Namppis88 > Dpo:t on selkeä ja käytössä muissakin pinoissa. :) Ovisplussa on oletettu dpo-1 vaikka voi se olla myös -2. Näköjään käytäntönä on dpo-listojen osalta, että plussapäivä merkataan dpo-1 ja ovispäivä dpo0 jne. Jos ei ole saanut tikutettua varmaa plussaa tai ei tikuta ollenkaan, niin voi ilmoitella tuntemusten mukaan arvioidun ovispäivän mukaan. :) Mullahan tämän kierron ovis on varma, kun Pregnylin tuikkasin, mutta näköjään olen menkkojen alkamisen perusteella hyvin tuntemuksistakin kehoa lukenut. :)

Hömelö > Kiitos! =) Gynekin sanoi, että munisten pco-tyyppisyydestä huolimatta tilanne on aika hyvä. Hormoniarvot ovat normaalit ja omaa hormonitoimintaa on, joskaan ei riittävästi. Olen aina lähtenyt polilta hymyssä suin, sillä olen nyt hyvässä hoidossa ja ennuste onnistumiseen on hyvä. Ilman apuja olisin varmasti epätoivoisempi ja alakuloisempi. Jos ongelmat sivuutetaan ammattilaisten taholta, niin se lyö kyllä ihan maihin.

Tuosta raskauden kyselemisestä olen siis samaa mieltä muiden kanssa siinä, että töksäyttävä suora kysymys "oletko raskaana" on aina riski ja sitä kannattaa välttää. Muuten asioista voi puhua tilanteen ja tapauksen mukaan. Tuo suora raskaana olemisesta utelu vaan ei ole kohteliasta. Se on aivan liian töksähtävä kysymys, jota on vaikea hienotunteisempaan muotoon muotoilla.

Hömelö ja Namppis88 Minusta dpo lasketaan muniksen irtoamisesta eteenpäin eikä ovisplussasta eli jos tänään irtoaisi, niin huomenna olisi dpo1. Oonko ihan väärässä? :ashamed: Ovisplussasta voi mennä pitempikin aika kuin tuo 2pv itse muniksen irtoamiseen. Minulla meni 2-3pv! Mitä luultavammin irtoaminen tapahtui vasta kolmantena päivänä ovisplussasta! Sain ovisplussan viime viikon keskiviikkona ja ultrassa nähtiin torstaina 18,1mm follikkeli ja irtoamisvaiheessa follikkelin tulee olla 22mm eli mulla meni ainakin se 2,5pv itse plussasta.

Fossiili :heart: Mullakaan ei oo tissien tai nännien arkuutta ollenkaan. Mutta vasta dpo 2-3 menossa. Jännäillään! Mä tiedän jo nyt, että tulen hytkyttämään ja kopeloimaan tissejä, josko arkuutta alkaisi ilmetä :D

Hömelö Joo minun kanta oli juurikin tuo, etten kysy keneltäkään tuntemattomalta / puolitutulta tai edes sukulaiselta tai työkaverilta (joka ei ole ystävä) onko raskaana, jos vatsa siltä näyttäisikin. Ystävien kesken on ihan eri homma, toki hienotunteisuutta käyttäen niin kuin macy gary sanoi :D

Namppis88 Minun dpo on 2 tai 3. Laskin dpo:n muniksen irtoamisesta (en ovisplussasta) eli irtoaminen tapahtui joko kp22 tai kp23 ja nyt menossa kp25.

Macy Gray Kavereitten vauvauutiset on ihania, mutta samalla tekis mieli huutaa :(. Meilläkin tällä hetkellä ainakin kolme kaveripariskuntaa odottaa ja puolen kymmentä saanu viimesen vuoden aikana. Tuolla jo taisin aikasemmin kirjottaa että oon aidosti onnellinen kaikkien puolesta, mutta....

Ja mitä noihin raskaana kyselyihin tulee, nii joskus ihmiset voi olla jopa törkeitä kyselyissään. Joskus aikoinaan kaverilta kysyttiin, ku ei juonu alkoholia joissain juhlissa että onko raskaana. Ja kaveri on vielä vähän tukeva, Sehän veti sellaset kilarit että oksat pois, "meinaako se että minä kun en juo, niin olen raskaana???". Mä nykyään vastaan että aikanaan. Ja senkin kuulee usein, että sullakun jo on lapsi, nii nopeesti se toinen sitten tulee. Yx työkaveri kyseli, että ollaanko puhuttu lapsenteosta ja että mitä sit jos se ei heti anna kuulua itsestään. Musta tuo oli jotenkin ihanasti ajateltu, meinaan että joku ajatteli asiaa ennen ku päästi sen suustaan sen kummempia miettimättä (olipas se vaikeesti selitetty :D )

Fossiili Jos esim. työkaveri (joka ei ole ystävä, vaan pelkkä työkaveri) tulisi kysymään minulta jotain tällaista tai sukulainen kysyisi, että eikös se jo ole aika lapsien, niin olisi itkussa pidättäminen. En ensinnäkään haluaisi kertoa ja joutuisin valehtelemaan, että sitten joskus. Vaikkakin tekisi mieli suorastaan huutaa, että kyllähän sitä vauvaa on tässä yritetty jo kohta kaks vuotta ja ei vaan kuulu eikä näy.

"kuumeilija" Mä oon jo tottunu vastaamaan kaikille että aikanaan :). Ja tuon kyseisen työkaverin kanssa puhuttiin lapsenteosta hänen kaveripiirissään ja sitten oikeestaan vähän varovasti kysyi mikä meillä tilanne. Esim mun paras kaveri ei tiedä että ollaan jonkun aikaa jo yrittetty, tekis mieli kertoa, mutta sovittiin miehen kanssa että ainoostaan mun äitille kerron miten tilanne etenee, ihan senkin takia että mun on pakko puhua jollekkin irl ku tulee se paha olo. Toki tänne kirjottelu ja asioitten jakaminen teijän kanssa on äärimmäisen terapeuttista :). Elämä on :D

"kuumeilija" > Aika ovisplussasta ovikseen on yksilöllistä ja riippuu myös käytössä olevasta testistä. Folli voi myöskin poksahtaa jo ennen kuin on 22mm kokoinen. Polilla sanottiin, että noin 20mm kokoinen folli on kypsä ja kasvuvauhti on 1-2mm/vrk. :) Ovispäivä on joka tapauksessa dpo0. Jos ovista ei tunne tai pysty oireista tunnistamaan, mutta saa testillä plussan, niin yleinen käytäntö vaikuttaisi olevan merkata ovisplussa dpo-1. Eihän se niin vakavaa ole, jos ovis tuleekin vuorokauden pari myöhemmin. :)

Fossiili > Joillakin tosiaan tuntuu olevan käsitys, että lapsen saanti käy aina tuosta noin vain varsinkin, jos on ennestään lapsia. Tiedän sellaisiakin naisia, jotka uskovat raskautuvansa helposti vaika mies on vaihtunut. Ihan niin kuin jo syntyneet lapset olisivat takuu siitä, että uusikin mies on hedelmälinen ja ettei oman hedelmälisyyden tilanne ole muuttunut. Voi kuinka sinisilmäistä. :rolleyes: Joskus jopa toivon, että tämmöiset harhakuvitteiset pääsisivät kuvitelmastaan oman kokemuksen kautta. :ashamed:

Pääsinkin yllättävän nopeasti uuteen kiertoon. Unohdin laittaa sunnuntaina illalla Luget ja eilen sain polilta luvan lopettaa kuurin negatestien vuoksi. Aamuyöllä heräsin pissalle ja hanat aukesivat. Terolut-kuurin mukanaan tuoma ihana kivuttomuus on nyt muisto vain ja jouduin nappaamaan aamuyöllä pari Panadolia kipujen yllättäessä. Meni aika kauan ennen kuin sain nukuttua ja nyt koitan kärvistellä ilman lääkettä iltapäivän puolelle. En tiedä kuinka mahdan selvitä yön, kun parasetamolin vaikutusaika on niin lyhyt. Tänään on siis kp1/30-35, yk18 ja toinen hoitokierto. Voi merkata Clomi-kierroksi, mutta mukana on luultavasti edelliskierron mukainen setti Clomifen+Fostimon+Pregnyl+Lugesteron. Ikääkin on tullut vuosi lisää, joten sen voi myös päivittää. :)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä