Terolut mimmit

Ajattelinpas perustaa oman ketjun meille teroilijoille :) Saa jakaa kokemuksia ihanista sivuvaikutuksista :x ja jännätä auttaako terot todellaki raskautumisesta.
Mun mielestä tää ketju tulee tarpeen, joten Teroilijat :attn:nyt joukkoon kirjoittelemaan että saataisiin meilleki oma ketju :)
 
:wave: Kolmas Terolut-kierto lähestyy puoltaväliä. Tarkoitus oli tikutella ovista, mutta enpä tiedä jaksanko vaivautua. Ajatukset on nyt muissa asioissa, mutta ehkä oviksen metsästys auttaisi keskittymään mukavampiin aiheisiin. Lähete lapsettomuuspolille lähtee joulukuussa, joten sinne pääsyyn asti yritän ottaa rennosti ja panostaa raskautumismahdollisuuksiin.

Kierron pituuteen kaksi edellistä kuuria on ainakin auttanut, mutta ovis tulee myöhään ja sitten luteaali jää aikaisempaa lyhyemmäksi. Sivuvaikutuksena mulla on huonovointisuus ja ilmeisesti huimaus. Muut olen autuaasti unohtanut tässä välissä. :D

Plussatuulia!
 
Kirjoitin tässä sitten pitkät litaniat jotka katos taivaan tuuliin prkl!
Eli mulla nyt toinen tero otettu tänään ja sen kyllä huomaa, alavatsakivut alkoi heti (JEE!) tissit on kun pamella (mies kyl tykkää ;) )
Mä tikutin ekaa kertaa oviksen ja tulos jäi vähä hämäräks ku ei ollut sitä digitaalista ovismittaria. Perhana, sellanen on kyl pakko hommata, noista tikuista ei ota erkkikään selvää! haaleaa viivaa näytti kolme päivää ja sit kyrsiinnyin ja aloitin terot kp 18. Saas nyt nähdä kuinka käy...
Kiitti MC liittymisestä, mietein jo et yksinkö täällä saa höpistä :D

Plussatuulia puhalteleepi Under


 
Viimeksi muokattu:
Jebajebajee!!

Täällä ihan ekakertalainen.. Sunnuntaina korkataan ekat terot.. Enpäs ollu yhtään ajatellu, että niistä vois jotain sivuvaikutuksia tulla.. Mitäs teillä on ollu?
Tsemppiä sulle MC joulukuulle ja odotukselle! Toivottovasti klinikalta löytyy apu ja nopia sellai!
 
Heippa!
Täällä teroja popsittu jo pidempään. Menkkoja ei tule ilman niitä, joten siinä mielessä toimivia mulla. Syön niitä yhden per päivä kierron 15-24 päivä. Mitään sivuoireita en teroista ole huomannut. Riesana pcotyyppiset munasarjat ja siitä tämä kierron temppuilu. Hormoniarvot kohdillaan. Nyt on kierron 10 päivä ja ovista tikuttelen. Koskaan en sitäkään ole bongannut. Saan clomit avuksi ovikseen alkuvuonna. Gynen mukaan luomuovulointikin voi joskus tapahtua ja sitä ihmettä toivon.
Miksi teille muille on terot määrätty? Millaisia annoksia otatte ja milloin?
 
Mulle määrättiin Terolutit, koska kierrot heittelivät 19-47 päivän välillä. Yksi tabletti täytyy ottaa päivässä kp15-24, mutta olen tuosta kyllä joustanut. Ekassa kierrossa aloitin kp16 ja seuraavassa ovista tikutellen kp20. Nyt ajattelin odotella testiviivan vahvistumista kp17 asti (eli aloittaa kp17 tai 18), mikäli päätän ovista tikutella. Luultavasti lykkään parilla päivällä ilman tikutustakin, sillä oireista voin yleensä päätellä aika paljon ja mulla on ns normaalikierto pitkähkö (32-34) eli oviskin myöhään. Viime kierrossa jäi luteaali lyhyeksi, mutta eipä siellä tainnut kovin kummoista tapahtuakaan hämmentävistä oireiluista huolimatta.

Tämä on toistaiseksi viimeinen Terolut-kierto. Aika lääkärille on varattuna lähetteen pyytämistä varten ja samalla sitten kysyn jatketaanko kuureja polille pääsyyn saakka. Itse toivoisin jatkettavan, sillä ei siitä ainakaan haittaa ole. Mulla on myös pco/pcos taustalla, mutta syyskuussa todettiin munasarjat normaaleiksi ja eri kokoisten follikkeleiden määrä runsaaksi. Yksi lapsi mulla on ennestään ja hän on saanut alkunsa luomusti ekasta yrityskierrosta. Tuolloin kierto oli säännöllinen ja pco-oireet muutenkin vähäisemmät.
 
Heip!

Mie itse pyysin Terot epäsäännöllisiin kuukautisiin. Lopetin Nuvaringin käytön 1,5 vuotta sitten ja kierto oli todella säännöllinen yli puoli vuotta. Oviksen tunsin jokaikinen kerta; mieletön kipu toisella puolella vatsaa ja hyvä lima.. Sitten tapahtui jotain, (stressikö??masennus?) ja kuukautiskierto heittänyt ihan härän pyllyä.. On tainnut yhdet normaalit kuukautiset tulla maaliskuun jälkeen, muutoin kierto on heitellyt noin kahta kuukautta. En tiedä onko asialla merkitystä, mutta minulla todettiin keskivaikea/vaikea masennus juuri tuolloin maaliskuussa ja sain silloin Cipralex-nimisen lääkkeen. En tiedä onko lääkkeellä vaikutusta hormonitoimintaan, mutta selkeää ovista en ole lääkkeen aloittamisesta bongannu. Ennenkuin nyt taas, kun jätin edelliskierron aikana lääkkeen pois..

Nyt tikuttelen ihan ekaa kertaa; oireet kyllä alkaa tuntumaan oviksen lähestymiseltä.. Siis sukkien pyöriminen jaloissa ja jaaatkuva kosteus.. :D ja nyt onkin kp12, joten tää lähteekin tästä tikuttelemaan, josko haaleaa näyttäs.. Houp sou!

Niin ja täältä löytyy myös yksi lapsi. Raskaus saanut alkunsa ihan luomuna.. ;) Eikä minul vielä ole ainakaan todettu mitään, mutta ei tässä vielä olla niin tosissaan yritelty.. Enempi toivotaan, että 'vahingossa' nappaa!
 
Heissan leidit!
Niistä paljon puhutuista sivuvaikutuksista vielä sen verran et ekassa kierrossa mulla oli
-erittäin arat rinnat, ihan kainaloista asti
-kuppikoko kasvoi yhdellä (ja muuten jäi siihen)
-todella kovat alavatsakivut
-pahoinvointi, meni ihan oksentamiseen saakka
-nivelet turposi komiasti
Muita en just nyt muista mutta oli noissakin jo kestämistä.
Mitens muuten, kaunko ootte yrittäneet ja monesko on toiveissa? Jos tässä jossain vaiheessa jonkinlaista listaa tekisi?
InizaL mulla on itel käytös sertralin joka on siis saman sarjan troppi ja tää ei kyl oon tehnyt mitään poikkeusta ovikseen, tms.
Odottavan aika on pitka, vielä monta päivää ennenku voi testata joko nyt ois tärpännyt
 
Mäkin voisin liittyä tänne Terolut mimmeihin! Toista kiertoa syön niitä. Mulle määrätty epäsäännöllisiin, pitkähköihin kiertoihin (32-47) kp 15-24 niitä pitäis syödä. Oviksen bongauksen toivossa alotin viime kierrossa kp 17 koska siitä ei ollut merkkiäkään siihen mennessä. Tässä kierrossa terot ilmeisesti auttaneet ja mulle aikaistaneet ovistakin, koska plussa tuli jo kp 15 (vikassa kierrossa ennen teroja kp 26). Terot alotin tässä kierrossa kp 18 koska pelkäsin ton luteaalivaiheen muuten jäävän liian lyhyeks.

Sivuvaikutuksina oon huomannu alavatsakipuja, turvotusta ja ekassa tero-kierrossa ihon kukkimista. Tosin kaikki vaivan arvosta jos siitä apua vaan on!
 
Ovistestejä olikin vain yksi eli käytin tänään viimeisen. :headwall: Sen verran haamua kuitenkin näytti, että tuskin viikonlopun aikana plussaksi on muuttumassa. Ovislimat tosin alkoivat. Laitoin tilauksen ja valitsin pikatoimituksen (ykkösluokassa) eli maanantaina pitäisi päästä jatkamaan testailuja. Saatan ostaa marketista tai apteekista toisia testejä siksi aikaa. Onkohan Sofi one Step-liuskoja apteekissa? Saisin samaa merkkiä viikonlopuksi.

Lista voisi olla mukava, niin pysyisi hyvin kärryillä missä vaiheessa kukin on. :) Omia tietojani voisin mainita ainakin seuraavat: Kp 13/30-34, ikä 30, 2. lapsi toiveissa, yk13 ja Tero-yk3.
 
Hyvin, hyvin väsynyttä huomenta neideille!
Täällä ei oireita suuntaan eikä toiseen ellei aivan järkyttävää väsymystä lasketa oireeksi, tiedä sit mistä johtuu mutta koko eilisen päivän nukuin ja kolme tuntia hereillä ja taas takas nukkuun ja noin tunti sit virkosin vihdoinkin.
En tiedä sitten oliskos mukamas normia talviväsyä, mulla on tasan kerran elämässäni ollut tälläinen vaihe ja sekin oli keväällä jolloin mul oli kemiallinen.
Olin sitten eilen ottanut terot kahteen otteseen, toivottavasti ei mitään harmia oo tapahtunut.
MG mä en noista testeistä kaupoissa osaa sanoa mitään :( Ite käytän kanssa sofeja mut haaveilen siitä digitaalisesta, noista pahuksen viivoista kun ei mee ottaan kukaan selkoa :D
Mutta nyt koiria pissattaa pikapikaa!
 
heippa kaikille! mä olen syönyt teroja 6 kuukautiskiertoa, kävin yksityisellä gynellä muuten vaan tarkastuksessa ja sain niitä kun mulla oli tooodella epäsäännölliset menkat,joskus jäi jopa tulematta vallan.

no nyt olen sen 6kk:tta noita syönyt,ja nyt menkat on edelleen myöhässä jo sen 4 viikkoa..oon tehnyt 2 viikkoa sitten perikin r.testiä ja negaa näytti.

että ei ne näköjään sit auttanut?? ja gynekin silloin sanoi että joo otat vaan sen 6kk:tta heti kerta niin epäsäännölliset.

nyt outoa mahannippailua ollut,et josko ne menkat sieltä sit alkaisi.

kuinka paljon noita teroja voidaan muuten määrätä syötäväksi? oonko ymmärätnyt ihan oikein että 6kk olisi se max.kun niitä yhteen pötköön syö.ilman et pitää välitaukoja.
 
Heipat kaikille ja tervetuloa uudet! isosisko, toivotaan toivotaan :p
Mulla tosiaan alkoi tissikipu ihan yhtäkkiä koopee 6 ja jatkuu edelleen.
PTT mulle määrättiin 18x10 teroja, säännöllisesti käski käyttämään. Täs tokas tero-kierros ovis oli vasta kp 20 jotenka ainakaan vielä ei oo onnistunut aikaistamaan ovista. Taas paukkuu koopeet jonneki 30 tietämille, pirhana!|O:kieh:
 
Mulla huidellaan tossa kolmenkympin kortilla. Ovis olis tosin vasta koopee 21 et venyypäs tää kierto helvetin hienosti taas. Tekis mieli lopettaa koko teroilu ku aiheuttaa kuitnki niin paljon raskauden tuntuja ja sit sitä on ihan täpinöissään ja kuitenki se täti sieltä kurvaa paikalle :(
 
Moikka, täällähän on mukava ketju.. Uutena tulisin mukaan..

No niin nyt on sitten lääkärillä käyty, joka on erikoistunut naistentauteihin ja synnytykseen. Tarkisti, että kaikki alapäässä on ok, ja niin siellä kaikki olikin. Puhuimme myös paljon ovulaatiosta ja mun piiiitkistä kierroista. Mut ultrattiin ja oikeassa munasarjassa lääkäri havaitsi(en muista mitä termiä lääkäri käytti), mutta havainnoit tarkoittivat lääkärin mukaan alkavaa ovulaatiota, joten lääkärin mukaan ovuloisin (ehkä) tällä viikolla, joten kuuriksi sain seksiä päivittäin viikon ajan:LOL: Taivaallista kun lääkäri havaitsi oviksen, sillä en sitä ite oo havainnut kiertojen aikana ollenkaan =)Lääkäri antoi myös Terolut kuurin, jotta saan vuodot säännöllisiksi..

Itse siis alotin Terot tänään epäsäännöllisen kierron vuoksi kp n.48. Toivonmukaan ne helpottais kiertoa ja sitä kautta taas ovulaation mahdollisuuksia.. Itellä on vasta yk2 menossa, mutta ihanaa kun sain apua kiertoihin näinkin nopeeta. En ilmeisesti oo ovuloinut kummallakaan kierrolla, tai ainakaan saanu niitä tikuttamalla kiinni.. Toisaalta on kamalaa lukea noita sivuvaikutuksia, mitä ootte huomanneet.. Toivonmukaan sivuvaikutukset pysyy loitolla. Syön 1tbl:n(10mg) /vrk kp:n 15-24 aikana.. Tällä hetkellä mulla menossa kp22/?
 
Kp19/30-32 on mulla menossa ja tänään otin ekan Terolutin. Luulin oviksen menneen, koska tihkutti pari päivää veren sekaista valkovuotoa, mutta taisi olla mulle epätyypillinen välivuoto. Nyt on limoja ja haluja siinä määrin, että voisi ovisplussa tulla huomenna. Tänään tuli ihan hyvän vahvuinen viiva, mutta viime kierron plussaan verrattuna oli vielä hieman haaleampi. Hyvä niin, sillä viime viikonlopun touhuista tuskin on yhtään simppoja enää hengissä tai ainakin nukuksissa ovat ja mies työreissullaan vielä huomiseen. Luteaalivaihe jää hieman lyhyeksi jälleen, mutta toivottavasti riittää ja pääsen testaamaanpuolen kuun kieppeillä. Otan kyllä silti lähetteen lapsettomuuspolille vastaan, sillä eihän sitä tiedä onko riittävän vahvaa vauvaliimaa saatavilla.

Saisikohan ovista aikaistettua sillä, että mukisematta napsisi Terot kp15-24? Muutama kierto siinä hukkaan menee, mutta lopputulos voisi olla toivotunlainen. Keskustelen itse tästä asiasta lääkärin kanssa tässä kuussa samalla kun käymme läpi sen läheteasian. Tämä on nyt kolmas ja toistaiseksi viimeinen Terolut-kierto mulla. Saa nähdä kirjoittaako lääkäri jatkoa ja tuleeko ensin tauko, vai pitääkö odottaa sinne ekaan polikäyntiin asti.

Vatsaa juilii pahaenteisesti. Joskus ovis saa vatsan hetkellisesti sekaisin, mutta toivottavasti nyt olisi kyse vain päivälliseksi syödyn hernekeiton ja ruisleivän aiheuttamista ilmavaivoista. :|
 
Mg, kyllähän ne Terolutit yleensä määrätään siksi syömään aina samoilla kiertopäivillä, että kierto säännöllistyy. Itse jos lähtee päiviä säätämään joka kiertoon eri päiville oviksen mukaan niin eihän ne sitä epäsäännöllisyysasiaa korjaa, vaan pikemminkin ylläpitää sitä.
 
isosisko > Totta. Gyne mulle kuitenkin sanoi, että muutamalla päivällä voin lykätä. Ekan kuurin aloitin kp16, toisen kp20 (venähti perhettä kohdanneen surun ja hautajaisreissun vuoksi) ja nyt sitten kp19 (venähti tämäkin, kun unohdin seurata kiertopäiviä). Sanoi, että pitkäkiertolaiset voivat hieman viivästää, mutta ei kovin montaa päivää eikä epäsäännöllisesti. Kuurien aloitus-kp:n välillä ei siis saisi olla paljon heittoa, jotta kierto voisi säännöllistyä. Mulla kierrot ovat olleet pituudeltaan 19-47 päivää ja välillä normaalipituiseksi jäädessään 32-34 päivää. Nyt Terolutien aikana kierron pituus on ollut 30 ja 32 päivää. Tästä meneillään olevasta tulee varmaankin 32-33 päiväinen mikäli en plussaa.
 

Yhteistyössä