Terolut mimmit

heippa! sen ajan kun söin teroja niin yhessä kierrossa luulinkin sit jo olevani raskaana,mutta ei, se olikin kemiallinen raskaus,et koinpa semmosenkin sit.

nyt pitäisi varmaan varata aikaa kunnon gynelle,tarkastukseen ja sais mutkin ultrata,ja haluisin ehkäpä aloittaa sen clomifen kuurin? onko teistä jokyu sitä ottanut? sehän käsittääkseni saa aikaan oviksen,ja mahd.auttaa paremmin raskautumiseen.
mutta siis nyt en syö enää teroja,sen 6kk niitä söisin,ja nyht menkat on aivan totaalisesti sekaisin,2kk jäänyt tulematta,eilen teisn r.testin joka oli negaa
 
mg, tosi hyvä pointti kyllä tuokin. Periaatteessahan sun tilanne on nyt sit aika hyvä, jos tähtään aloituksen aina tuohon kp 18-20 vaiheille niin säännöllisestihän se menee. Mä en jotenkin usko, että ovis hirveesti aikaistuu sillä, että aikaistaa Teroluteja. Esikoisesta söin kp 15-> ja joka toinen kierto jäi oviksettomaksi ja joka toisessa ovis sit oli aikaisin. Varmaan sama folli kasvoi siellä terolutvuodosta huolimatta, tai jotain.
 
Täällä on napsittu teroja nyt viidettä päivää.. Mie en o kyl huomannu mitään oireit mihinkään suuntaan. Johtuisko siitäkin, että kun tikutellen ei ovisviivaa saanu edes haaleana, niin ajattelin, et tää kierto mänee täs ja sillä selvä. Vaikka haluja olis millä mital, niin valkovuotoa ei o kuitenkaan ollu ja sitä mulla normaalisti piisaa ihan kuukautisvuotoon asti. Eli se ei ainakaan mulla ole raskauden merkki..
Mutta mie tsemppailen ensi kiertoon, vaikka vähän ihmiessäni olen, että jääkö ovis kokonaan tässä kierrossa väliin jos terot laittavat sen vuodon tulemaan.. Ja mites sitten seuraavas kierros, et pärähtääkö hormonit vauhtiin ja irtoileeko niitä munasoluja sitten tuplaten.. sepäs vasta olisikin.. Suvussa onpi noita kaksosraskauksia, tosi identtisiä, että eipä ole eri munasoluista.. Mutta kyllähän nämä ajatukset tässä juoksevat.
Mites muuten muiden perheet ja läheiset? onko teillä vastaavaa höyryämistä, että millos sitä jälkikasvua tulee?? varsinkin kun muutamat tietää, että saa tulla jos on tullakseen, niin naamakirjaan kommentoidaan kaikkea mikä voisi viitata asiaan jollain tavalla, että 'joko, joko??'.. Hauskaahan tuo toisaalta on, eikä pahaa ahdistamista ole, mutta mites teidän läheiset kuumeilevat teidän puolesta?
 
undercovergirl > :headwall: Eihän se välttämättä periydy eikä määrittele ihmistä millään tavalla. Jos lääkitys on kunnossa, niin ihan normaalia elämää voi viettää ja olla hyvä vanhempi. Tunnen kyllä sellaisenkin, josta ei hyväksi vanhemmaksi ole. Hänellä kuitenkin on taustalla paljon asiaan vaikuttavia juttuja eikä lääkitystäkään ole saatu kohdalleen. Terapiaakin (joka hänelle on erityisen tärkeä juuri taustan vuoksi) hän laiminyö. Ei silti saisi yleistää. Ehkä läheisilläsi on tiedonpuutetta. :hug:

Meiltä ei juurikaan kysellä tai ainakaan vihjailla, että pitäisi lisääntyä. Esikoinen tuli heille yllätyksenä, sillä suhteemme oli aika tuore. Toivottu ja rakastettu lapsi tuo on kaikille, mutta läheiset eivät osanneet odottaa perheenlisäystä niin pian. Nyt osa tietää mun pco:sta, jten sekin hillitsee kyselyitä. Pari lapsettomuudesta kärsinyttä kyselee hyväntahtoisesti kuulumisia ja se onkin ihan mukava juttu.

isosisko > Mulla on ovis tullut ennen Teroja oireiden ja kipujen perusteella siinä kp16-18 eli nyt on ollut vähän myöhässä. Toisaalta on ollut painettakin entistä kovemmin, joten varmasti siitä löytyy syy. Yleensä kuitenkin ovuloin ja siitä olen iloinen. On edes mahdollisuus. Nyt olen odotellut tikuttamaan pääsyä ja toivon näyttävän plussaa, sillä mies kotiutuu illalla eli on mahdollisuus peittojen pöllyttelyyn. :D Olisi hyvä saada tuoreet veitikat kilpasille. :D
 
MG mun mutsi hoitsu ja täti tois mielenterveyskeskuksella. Että vitulla päähän sanon mä.
Osittain samat geenit sinulla on kuin heillä, joten samalla pilkkaavat itseään. :whistle: Aika ahdasmielistä silti.

Ovistestiraportti: Näyte oli aika laimea, joten tulos ei välttämättä ole luotettava. Näytti haaleampaa kuin eilen. Testaan vielä illemmalla uudestaan ja sitten vielä huomenna aamupäivän aikana. Saan sitten varmistuksen tuloksen luotettavuudelle. Toivottavasti ehtii vielä hyödyntää vaikka ovis tänään olisikin. Kivuista päätellen saattoi olla jo eilen, mutta en heitä vielä kirvestä kaivoon.
 
MG kiitti tsemppauksesta. Voipi olla et kys. ihmiset saa ite päätellä jos ja kun raskaudun.En ainakaan kertomaan rupea.
Täällä vihoviimonen tero nappastu ja nyt vaan toivomaan et täti ois eksynyt ;)
Mitens teillä muilla kierrot ja muut?
Jos joku osaavampi sais meille jonkinlaista listan tynkää tehtyä, päivitellä kyllä voisin mut alkuperästä en oikein hoksaa :D
 
Moi taas. En olekaan muistanu täällä käydä hetkeen. Toka tero-kierto takana päin eikä toivottua tulosta. Näköjään vuodon alkaminen voi vaihdella, eka tero-kierrossa se alko jo sinä päivänä kun vikan pillerin otin, siinä kierrossa en ehtinyt ovuloimaan kai ollenkaan. Tässä kierrossa ovis kp 16 ja täti kurvas paikalle vasta 5 päivää vikan pillerin jälkeen. Oviksestakin meni 16 päivää vuodon alkamiseen, vikassa terottomassa kuurissa oli 14 päivää. Luulin että luteaalivaihe olis aina samanpituinen... Tähän kiertoon kauheet odotukset kasattu kun monet on sanonu, että kolmannesta tero-kierrosta on tärpänny.

Mäkin malttamattomana odotan mg vastausta tohon kysymykseen, mitä suunnittelit gyneltä kysyväs, oon miettiny ihan samaa!
 
isosisko Kiitos! :kiss: Siis ekassa kierrossa kolmen tero-kierron jälkeen? Oliko sulle määrätty niitä kolmen kuukauden kuuri? Mulla on resepti vuodeks mut mietin et kattosinko ton kolmannen jälkeen mitä tapahtuu...
 
Helou piitkästä aikaa!! :wave:

Tsemppiä sulle Undercovergirl! Kyllä on suppeamielistä poppoota sulla suvussa. Jos yhtään helpottaa, niin vaikeita sukulaisia löytyy täältäkin.. Vois laittaa vaihtoon.. ;)

Miulla on nyt ensimmäinen terolut-kuuri viimeisillään, vielä tänään ja huomenna napit nassuun. Mitään ihmeempiä sivuoireit ei o tullu, paitsi ihmeen pientä näppyä parina päivänä, mut laskuun kääntyneet nekin.. Ovista en bongannu ennen terojen aloittamista, eikä sen jälkeenkään ole ollut edes valkovuotoa eikä mtn, joten en ole edes viitsinyt tikutella. Suosiolla olen siirtänyt toivon seuraaviin kiertoihin.. Jos tää kroppa vähän heräilis tässä näin..

Jepulis.. Tsemppiä vaan kaikille! Tää täräyttää koiruuksien kanssa ulkoilee ja touhuilee jotain, missä ajatukset joutaas ihan jonnekki muualle! :D
 
Huomenta! Ilmoittaudun väliaikatietoineni kp25/30-32, dpo5? ja yk13, terolut-yk3. Lämmöt ovat kierron vaiheeseen nähden alhaalla, mutta en sen perusteella VIELÄ uskalla päätellä mitään. Mahdollisiin oireisiin en ole ehtinyt kiinnittää huomiota. :D Viikonloppu sujui mukavasti ja nyt sitten odottelen lääkäriaikaa, jonka ajankohdan olen onnistunut unohtamaan. :confused: Muistelen sen olevan viikon sisällä, joten toivon löytäväni muistilappuni. :D

Tässä vaiheessa en osaa sanoa tämän kummempaa. Heräsin kesken unien ja tulin koneelle ruokahalua odottamaan, joten aamupalakin on vielä syömättä ja aivot käynnistymisvaiheessa. Mukavaa alkanutta viikkoa ja plussatuulia!
 
Viimeksi muokattu:
Jooh, täällä siis kp1 ja yk 11. Mietin vielä että syönkö enää noita teroja ku tää viimekierto oli hurjat 36 pv :/
Pahoittelut tädistä! :hug: Monentenako kiertopäivänä aloitit terot (ohjeen mukaan vai oviksen jälkeen) ja montako päivää viimeisestä pilleristä meni vuodon alkuun? Nehän saavat kyllä vuodon alkamaan, jos raskaus ei ala, mutta eivät lyhennä kiertoa myöhään aloitettuna. 36 päivää on pitkähkö, mutta ihan kohtuullinen kierron pituus. Raskaus on kyllä mahdollinen, jos luteaali on kestoltaan keskimääräinen tai hieman pidempi. Itse tuossa vaiheessa jatkaisin Teroluteja, mutta tarkistelisin lääkärin kanssa kuurin ajankohtaa. Onnekasta alkanutta kiertoa!
 
Mä alan ens kierrosta syömään kp 15, ovuloin tai en. Mennyt niiiiin hermot tähä vauvajuttuu et oon jo lakannut toivotasta. Täällä kyllä kirjoittelen mut kirveen oon jo kaivoon täs asias heittänyt.
Hoidotki siirryy ainaki puolella vuodella joten se siitäki odottamisesta.
Ikettää vaan....
 
Voi siun tilannetta Undercovergirl. :hug:
Tiedän, että kuulostaa tyhmälle, mutta asioilla on tapana järjestyä.. Niin myös sinunkin kohdalla. Täällä toivotaan sinulle parasta!
Mie aloitin nyt ekan kerran terot ja ajallaan 15kp. Ja nyt kp 25 niin vuoto alkoi. Ja miun kierrot lähentelee 70-80 pvää.. Että tsempillä eteenpäin! Nyt jotain muiita juttuja mieleen: teet sellaisii kivoi juttui, mistä tykkäät tosi paljon. Annat itelles ja hanilles aikaa. Ja otat lunkisti. Helpommin sanottu ko tehty, mut hyvää mie tarkotan ja toivon! :heart:
 
Hätäisyys meinasi saada otteen. :D Olin ihan vähällä testata tänään, mutta sain pidettyä näppini irti testeistä. (eivät ede sole herkkiä, joten tuskin mitään näyttäisivät mahdollisesta raskaudesta huolimatta) Maanantaina on todennäköinen tädin saapuminen, joten tiistaina ajattelin liuskaa dipata tädin viipyessä. Terojen takia luteaali jäänee lyhyeksi, mutta pitäisi olla kuitenkin ihan riittävä aika kiinnittymiselle. Jos siis tärppi on käynyt, niin mahdollisuus käsittääkseni on. Onnistuneeseen ajoitukseen kun en oikein usko, niin usko ei ole kummoinen. Toiveita kyllä on, mutta ehkä en kuitenkaan korkealta tipu pettymyksen kohdatessa. Nyt on siis kp30/30-34, dpo10, yk13 ja Terolut-yk3. :xmas:

Oireita ei juurikaan ole etovaa oloa lukuun ottamatta. Sekin johtuu luultavasti Teroista. Toisaalta tädinkään saapumiseen viittaavia ei ole, joten ei auta kuin odotella.

undercovergirl > Onnittelut vähäisestä tädistä! Itselläni kun tihkuu yleensä päivätolkulla varsinaisten vuotopäivien lisäksi, niin tuollaisesta iloitsen myös muitten puolesta. :D
 
Kiitti MG :D
Tuuthan sitten heti kertomaan kun plussaat:whistle:
Mä vakavasti harkitsen jo et tän kierron jälkeen sais jäädä terot pois, niistä tulee tosi inhoja sivuoireita eikä näytä kyllä mihinkään auttavan ku viime kiertoki oli jo sen 36 päivää.:(
 
undercovergirl :hug: pitkähköksi venyy noi sun kierrot teroista huolimatta... Mullakin eka tero-kierto oli lyhyt ja seuraava piteni 5 päivällä... Jos sama jatkuu niin munkin menee tonne 36 päivään...

MG Tsemppiä tsemppiä tsemppiä!! Huomennako testaat? Voi kunpa sieltä se plussa tulis!
 
:D Tuskin plussaan ja luultavasti testin teen aikaisintaan tiistaina. Huono olo on kyllä nyt tullut jäädäkseen vaikka Terot eivät aikaisemmin ole tässä mittakaavassa aiheuttaneet. Olen istunut paljon neulomassa, joten veikkaan syyksi hartiajumeja. Toisaalta tuo olo pahenee syötyäni ja myös ruokailuvälien pitkittyessä, joten hieman outo oire on. Tuosta jos innostun, niin huomiseen mennessä tunnen kaikki mahdolliset raskausoireet. :LOL: Täytyy varmaankin keskustella vielä miehen kanssa haluaako hän nähdä liuskan viivan/viivat ennen töihin lähtöä. Aika pieni dpo on vielä, joten negaa se varmaankin näyttää. Maltti olisi valttia. Hieman sain päiväkävelyllä naljailua osakseni oloistani, joten taitaa mies odottaa toiveikkaampana kuin minä. :)
 

Yhteistyössä