Terolut mimmit

Minnij
Mie oon täällä taustalla ollut ja lueskellut teidän juttujanne :) Ei oo mitään uutta kerrottavaa, teroja söin 10 pv kuurin ja viimeisen pillerin otin 1.3., mutta eipä ole menkkoja vieläkään kuulunut :headwall: Huomenna on soittoaika gynelle ni kysäisen, että mitäs tehdään. Että voihan mulle päivittää listaan, että tauko teroista.
Päätettiin miehen kanssa, että ei yrittämällä yritetä vauvaa vaan tulee jos on tullakseen. Olin ehkä itse vähän liian hanakka vauvan yrittämisessä, niin miehelle tuli paineita koko touhusta.. Eli suht pitkä tauko oli puuhailusta, mutta jospa se tästä taas piristyisi, kun jatketaan vähän rennommalla asenteella. Ja mä olin pitkään aikamoinen hormoonihirviö mikä ei ainakaan yhtään auttanut asiaa :p Nyt alkaa vähän jo helpottamaan :)

Ja loppuun piti vielä lisätä, että plussatuulia paljon itse kullekin!!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Minnij tiedän tuon tunteen - itsekin siirryin ajatusmaailmaan, että eihän niitä tehdä. Ne tulee jos on tullakseen :hug:
Ja tahdon uskoa niin että kyllä ainakin meidän seksielämän virkeydellä lapsi tuleekin jos ja kun saadaan apua luontoäidille :)

Jaksamista ja tsemppiä sinne teille!
 
Minnij siepäs nopeaan "ilmottauduit" haha, katoin vain kun noita kp:itä näytti aika paljon siullakin olevan niin siksi perään kyselin. jospa se siun lääkäri osaisi etänä sitten neuvoa miten toimia etiäpäin!
tuo on kyllä hyvä että osaa siirtää ajatukset vähän vähemmälle tästä "yrittämisestä" ennemmin sen pitäisi vain toivomista olla, silleen rennolla tavalla! ;)
tsemppiä sinne suunnalle myös :)
 
niin ja yks tieto mitä mä en ollu koskaan kuullu että tulehduskipulääkkeet haittaavat raskaaksi tulemista. eli muistakaapa se jos nappailette miranaxia tai buranaa... mä ainakin päätin lopettaa ne samantein.
Tähän löysin tietoa kirjasta: Hedelmällinen rakkaus - toiveena lapsi, jonka on kirjoittanut Felicitas-klinikan ylilääkäri Aarne I. Koskimies!
Hedelmällisyyteen vaikuttavia tekijöitä, lääkkeet:
Särkylääkkeiden jatkuva käyttö saattaa heikentää naisen raskaaksituloa. Haitallisiksi on todettu varsinkin ne tulehduskipulääkkeet, jotka toimivat prostaglandiinien estäjinä. Niitä ovat mm. indometasiini, diklofenaakki, naprokseeni ja piroksikaami. On todettu, että prostaglandiineja tarvitaan normaalissa ovulaatiossa, jossa munarakkula puhkeaa ja munasolu pääsee kulkeutumaan munanjohtimeen. Samaan ryhmään kuuluvat myös uusimmat tulehduskipulääkkeet, ns. koksibit (mm. rofekoksibi ja selokoksibi), jotka myös vaikuttavat munasolun irtoamiseen ja voivat heikentää hedelmöittyneen munasolun kiinnittymistä kohdun limakalvolle. Edellä mainittuihin lääkeryhmiin kuuluvia lääkkeitä on saatavilla sekä käsikauppa- että reseptilääkkeinä. Raskautta suunnittelevan naisen tulisi välttää turhaa tulehduskipulääkkeiden käyttöä. Ovulaation on todettu palautuvan normaaliksi heti lääkkeen lopettamisen jälkeen. Sen sijaan asetyylisalisyylihapon ei ole suurillakaan annoksilla todettu vaikuttavan häiritsevästi ovulaatioon.

Tehty vuonna 2004! Tuo on suoraan kopioitu kirjan tekstistä. Toivottavasti ei oo hirveesti kirjotusvirheitä! :D
 
Terolut-mimmien toivelista 21.3.2012

Nimim.......................KP.............Ikä......Mones?...YK......Hoito?

Nezzie80.............140/26?........32v........1.........2......... 1.tero
Minnij.................100/28...........25v....... 1.........1..........1.tero
another...............75/28-?........25v.......1.........4. .........4.tero
Vici.....................73/?.............24v.......1..........1.........terot

Tilli84.................31/?..............27v........2.........5........3.tero
macy gray...........27/30-34.......31v.........2........27........OI8
Fossiili................26/?..............32v........2.........8.........tauko
Hennu86.............24/35-37......26v........1........11.........tauko

NaksuP...............21/??............28v........2.........2..........1.clomi
Ansku83.............20/31............28v........1........13......2.clomi
Haidippiduu.........17/28...........27v.........1........5.........terot
lumihiutale92......15/29............19v.........1.........3.......2.tero/2.clomi

Laola................13/28-41........23v..........1........3.........3.tero
Omppuf............9/23-36.........22v..........2........12........tauko
Ambrosia85.......4/26-30........26v..........1........15.........terot
jenni_noora.......3/28?...........27v..........1.........3.........tauko


Plussanneet vuonna 2012: :heart:

LadyBlue....22.1........29/?...... ...... 29v......1.lapsi......yk16.... ..2.IUI
nellinu........27.1........30/28-42...... 23v.... .2.lapsi......yk5.... ...2.tero
Surya.........9.3.......30/23-77........27v......1.lapsi.....yk12.......2. Femar


Plussanneet vuonna 2011: :heart:

Anni776.......11.5..................................................................
Saasa..........16.4........kp35/37-68.. .27-v....1.lapsi....yk 11.....2.tero
Chrisu..........5.5.........kp32/28-95....28v......1.lapsi....yk 1......3.tero
SenSen.......16.5........kp29/26-32....25v......1.lapsi....yk 11......3.tero
Namppis88...20.5........kp43/28-54....22v......1.lapsi....yk 5.......tauko
Ninni-Ilona...10.6..................................................................
"Kuumeilija".20.6..........kp33/36........26v......1.lapsi....yk 20......5.tero
Lilli88...........6.7.........kp72/?..........23v......1.lapsi.....yk 7................
Hömelö........15.7... ....kp44/42........23v.... .1.lapsi.....yk 11.............
syysmyrsky...6.8.........?.................22v......1.lapsi.....yk 4...............
Kristiina84....10.8........kp30/35-46.. .27v.....1.lapsi.....yk 7.......tauko
Matte07.......8.10.......kp45/40?...... 27v.....2.lapsi.....yk 9.......2.tero
-pansku-......27.11......kp27/27.........24v.....1.lapsi.....yk 6.......3.tero
rae89.............?..........?/29...... .. ...22v..... .2.lapsi.....yk.9.......tauko


.

Jännä-klubi :confused: :popcorn:

macy gray dpo 12/13
Fossiili dpo 5
NaksuP dpo 4
Hennu86 dpo 3/4
Ansku83 dpo 2


Hengessä mukana :wave:
AnniMu
Aadami
MoonBride
Tellervo
SL
P12


Kadonneet :| :

kultakimpale2, marica30, miraaz


Listalle haluavat: laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut- tai clomikuuri tai muu hoito menossa. :)

Jännä-klubille haluavat: ilmoittakaa, mikä dpo menossa (jos se on tiedossa :))
 
Täällä oltiin työ-/viihdereissussa, joten ei oikein ollut aikaa täällä käydä :)

Meitä onkin monta jännäklubilla! Toivottavasti nyt saataisiin oikein plussa-aalto aikaseks :) Mulla varmaankin dpo 3/4. Monta päivää vielä piinailtavaa :D
 
Mulla kans sellanen fiilis, että nyt jonkun on plussattava. Mun muistaakseni jännäklubilla ei oo tainnu vielä koskaan olla noin montaa piinailijaa yhtä aikaa :) Hienoa hienoa :)

Kohta päästää jännäilee macy grayn testituloksia :)
 
Täällä rupee jo tulemaan niitä kuviteltuja raskausoireita :D, eilen saunaan mennessä tuntu että olis rinnat pikkasen ollu kipeet, siis kun rintsikat pois otti. Mutta luulen että tekee nyt pääkoppa mulle tepposia ihan urakalla. Ja enhän mie jaksais oottaa testin tekemistä, joko sen vois jo tehä, joko :D?

Ja saatiin kaverinkin kanssa puhuttua asiat halki, poikki ja pinoon :). Hää oli pelänny kertoo mulle, siinä oli se syy asian töksäyttämiseen sillä lailla. Mutta enhän mie voi vältellä raskaana olevia, vaikka kuinka haluisin. Puhuttiin sitten mun ahdistuksista ja pelkotiloista. Ja sanoin että oon tosi onnellinen heijän puolesta, mutta mun piti vaan sulatella asiaa ihan vaan ittekseen ja rauhassa. Ja enää ei tee yhtään niin pahaa :).

Voi kun on tosiaan niin jännää nyt listalla, että kyllä sieltä plussia on PAKKO tulla.
 
Piinaavaksi meni minun piinailuni, joten saatte nyt tekin jännätä ihan tosissaan. Perjantaina tai lauantaina oli tarkoitus testailla, mutta pitikin selvittää asia mahdollisimman pian. Kävin tänään verikokeessa, mutta tuloksen saan tietää vasta huomenna. Kyllä minä negaa veikkaan, mutta plussan mahdollisuus saa ihan levottomaksi. Jos plussa pärähtää, niin sitten jännäilen ekaan ultraan onko niitä yksi vai useampi. Jalat kuitenkin maassa vaikka ihan mahdotonta on saada rauhallista mieltä tässä tilanteessa. Katsotaan sitten aamulla onko uutiset hyviä vai huonoja. Pääsen tosin kertomaan tuloksen vasta töiden jälkeen. Peukut korkealle! :popcorn:

Nyt ei kykene kommentoimaan. :ashamed:
 
macy, mitä testi sanoi??? :)

Fossiili Toivottavast pikkunen olis siellä kiinnittynyt ;) Ihanaa, että saitte puhua kaveris kanssa :) Minunki kaks ystävää pelkäs viime kesänä kertoa mulle raskauksistaan... Sanoin heille, että ei minuu ja mun tunteita kannata pelätä. Pakko vaan jatkaa elämää, vaikkei ite raskaaks onnistun tulemaan.

ON: Jassoo, taidankin päivittää itselleni tämän päivän osalle dpo 6. Oli pari lämpöä unohtun merkata ja nyt molemmat kuukautiskalenterit (FF ja Kuukautisp) antavat ovulaatiopäiväksi kp 19 eli viime perjantain, jolloin illalla mulla oli ne kovat kivut.

Ovistestit ovat nyt olleet tällä viikolla selviä negatiivisia (ihan haalea testiviiva ilmestynyt), joten ovis on todennäköisesti tapahtunut. Mm. viime kierron ovistestit näyttivät koko ajan enemmän ja vähemmän vahvempaa viivaa.

Mietin vaan, että olisko digitesti hymyilly jo torstai-iltana, jos olisin silloin testin tehnyt? Iltapäivällä ei vielä hymyillyt.

Mut kuitenkin. Lämmöt olleet muuten koholla, mutta tänään taas alempana. Joko kiinnittymisdippi tai sitten lämmöt temppuilee muuten vaan. Rinnoissa havaittavissa pientä arkuutta, mutta ei mitään ihmeempää kuitenkaan :)
 
Terolut-mimmien toivelista 22.3.2012

Nimim.......................KP.............Ikä......Mones?...YK......Hoito?

Nezzie80.............141/26?........32v........1.........2......... 1.tero
Minnij.................101/28...........25v....... 1.........1..........1.tero
another...............76/28-?........25v.......1.........4. .........4.tero
Vici.....................74/?.............24v.......1..........1.........terot

Tilli84.................32/?..............27v........2.........5........3.tero
macy gray...........28/30-34.......31v.........2........27........OI8
Fossiili................27/?..............32v........2.........8.........tauko
Hennu86.............25/33-37......26v........1........11.........tauko

NaksuP...............22/??............28v........2.........2..........1.clomi
Ansku83.............21/31............28v........1........13......2.clomi
Haidippiduu.........18/28...........27v.........1........5.........terot
lumihiutale92......16/29............19v.........1.........3.......2.tero/2.clomi

Laola................14/28-41........23v..........1........3.........3.tero
Omppuf............10/23-36.........22v..........2........12........tauko
Ambrosia85.......5/26-30........26v..........1........15.........terot
jenni_noora.......4/28?...........27v..........1.........3.........tauko


Plussanneet vuonna 2012: :heart:

LadyBlue....22.1........29/?...... ...... 29v......1.lapsi......yk16.... ..2.IUI
nellinu........27.1........30/28-42...... 23v.... .2.lapsi......yk5.... ...2.tero
Surya.........9.3.......30/23-77........27v......1.lapsi.....yk12.......2. Femar


Plussanneet vuonna 2011: :heart:

Anni776.......11.5..................................................................
Saasa..........16.4........kp35/37-68.. .27-v....1.lapsi....yk 11.....2.tero
Chrisu..........5.5.........kp32/28-95....28v......1.lapsi....yk 1......3.tero
SenSen.......16.5........kp29/26-32....25v......1.lapsi....yk 11......3.tero
Namppis88...20.5........kp43/28-54....22v......1.lapsi....yk 5.......tauko
Ninni-Ilona...10.6..................................................................
"Kuumeilija".20.6..........kp33/36........26v......1.lapsi....yk 20......5.tero
Lilli88...........6.7.........kp72/?..........23v......1.lapsi.....yk 7................
Hömelö........15.7... ....kp44/42........23v.... .1.lapsi.....yk 11.............
syysmyrsky...6.8.........?.................22v......1.lapsi.....yk 4...............
Kristiina84....10.8........kp30/35-46.. .27v.....1.lapsi.....yk 7.......tauko
Matte07.......8.10.......kp45/40?...... 27v.....2.lapsi.....yk 9.......2.tero
-pansku-......27.11......kp27/27.........24v.....1.lapsi.....yk 6.......3.tero
rae89.............?..........?/29...... .. ...22v..... .2.lapsi.....yk.9.......tauko


.

Jännä-klubi :confused: :popcorn:

macy gray dpo 13/14
Fossiili dpo 6
Hennu86 dpo 6
NaksuP dpo 5
Ansku83 dpo 3


Hengessä mukana :wave:
AnniMu
Aadami
MoonBride
Tellervo
SL
P12


Kadonneet :| :

kultakimpale2, marica30, miraaz


Listalle haluavat: laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut- tai clomikuuri tai muu hoito menossa. :)

Jännä-klubille haluavat: ilmoittakaa, mikä dpo menossa (jos se on tiedossa :))
 
Viimeksi muokattu:
NaksuP Mullaki oli vissii toissapäivänä ihan sellain tunne, et menkat vois vaikka alkaa. Kesti jonkun aikaa, mutta loppui sitten onneksi.

Vielä lisäys. Mitä kattoo FF:n galleriaa lämpökäyristä, niin aika monessa tapauksessa näkyy lämpöjen dippaus dpo 6-8 eikä välttämättä tarkota raskautta. Eli, en jaksa uskoa omaankin tärppiin :D
 
Viimeksi muokattu:
Hennu86 osalla ei ole tarkoittanut raskautta lämpöjen putoaminen, mutta osallahan puolestaan on! Toivotaan että kuulut tuohon jälkimmäiseen. ;)

Mä nukuin h u o n o s t i viime yön. Esikoinen heräili ties kuinka monta kertaa, ja sitten semmoisen 3h välin jonka se nukkui, niin näin itse ihan hullun pelottavaa painajaista! Voi jee... :O
 
onnittelut ovisplussasta lumihiutaleelle!

kylläpäs on jännää kun niin moni täällä jännittelee :heart:
nyt on pakko tulla useampi plussa!! :heart:

toivotaan nytten että macy tulee ekana kertoon plussatuloksen!!
 
Minnij
Täällä jännätään myös muitten puolesta! :)
Soittelin gynen kanssa toissa päivänä, kun terokuuri loppui 1.3. mut menkkoja ei vaan näy. Oli sitä mieltä, että jos ooteltais vielä toukokuun alkuun. Syön joskus kuukauden päästä uuden terokuurin ja katon tehooko. Jos ei ni sit otetaan jotain laboratoriokokeita : / Se kuulemma voi vaikuttaa, että oon niin hoikka. Eli kehon rasvaprosentti on aika alhainen. Nyt oon sit lihotuskuurilla :D Huoh, enpä olis uskonu, että joskus on tällainenkin tilanne, että menkkoja oikein TOIVOO :stick:
 
Minnij tuo on kyllä totta, ei tullu nuorempana oikeesti ikinä ajateltuu että menkkoja toivoisi paikalle, olin aina vain niin iloinen kuin niitä ei tullutkaan (ei ikinä säännöllisyyttä siis miulla, lie tuo pcos jo nuoresta lähtien vai se että oon ollu aika hoikka) nykyisin menkkojen tulosta osaa jo iloita :D se on merkki että jokin asia kropassa toimisi!

harmi siis kuulla Minnij että ei siulla alkanut vuoto nyt ekoilla teroilla, jospa toisella kertaa tosiaan! siullakin niin hurjan pitkäksi on tuo kierto venynyt!
 
Jännäklubilaiset Plussatuulia!! Joko macy tietää tuloksen? plusplusplusplus :)

Hennu86 Mikä tuo kk kalenteri on josta puhuit? Kuulostaa mielenkiintoselta!

Minnij Oon lähes samassa tilanteessa kuin sinä, mulla terokuuria vielä 3 päivää jälkellä. Nyt ei vielä mitään oireita eikä vuotoa, pelkään itekki että menkat ei ala. huoh. Tässä minä vielä odottelen menkkoja kun samaan aikaan yrityksen alottanu kaveri on jo viikolla 8...

Lumihiutale Onnea ovisplussasta!
 

Yhteistyössä